Met vosss in 69 delen, met NED in 15 delen.quote:Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost?
Dat is samen 1995 dus virtueel eerstequote:Wie hebben het vaakst gepost in de reeks F1 nieuwtjes topicreeks
001 1817 sanger
002 1808 Googolplexian
003 1536 vosss
......
015 0459 NED
Als je dit soort posts blijft doen wordt je ook niet snel ingehaaldquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is samen 1995 dus virtueel eerste
Nouja dat komt nog van vroeger.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je dit soort posts blijft doen wordt je ook niet snel ingehaald
Ik F1 manager 96quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:08 schreef ari_zahav het volgende:
Is dat echt een manager game? Ik wacht namelijk al sinds GPW (uit 1999 geloof ik) op een goeie F1 manager.
Nee, ik bedoel gewoon dat je teveel typt, waardoor de eerste discussie gewoon ondergesneeuwd word door de hoeveelheid woorden die telkens uitmonden in iets anders als wat er bedoeld werd in het begin.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik mijn mening wel kan onderbouwen?
[..]
Omdat mensen geen robots zijnquote:Klopt, maar waarom aannemen dat Massa dat niet kan en bijvoorbeeld Schumacher wel? Welke grond is daarvoor anders dan dat je graag wil dat dat zo is?
Waarom gooi je nu je eigen theorie in het water? Want volgens jou zou de beste tennisser op zowel gravel als gras de beste moeten zijn, net zoals een coureur liever een onderstuurde auto heeft ook maar met een overstuurde auto overweg moet kunnen.quote:[..]
Uiteraard, maar dan pas je je ook aan aan de auto. Er zit een snelheid in, en die moet je eruit zien te halen en daartoe mag je ook nog een beetje afstellen. Het is in wezen niet anders, alleen komt het in de F1 nog veel meer op scherp te staan en heeft het zijn eigen karakteristieken en is het voor de besten van de besten. Rallyrijden gaat ook nog altijd om snel kunnen rijden. Toch zijn de beste F1-coureurs niet de beste rallyrijders, ook lang niet altijd de beste toerwagenracers, enduranceracers, ook niet over één rondje. Het is een specialisme. De beste tennissers zijn ook niet de beste badmintonners en de beste graveltennissers zijn ook niet de beste grastennissers.
[..]
Waarom? Jij stopt toch ook bij je huidige baas/carriere als die jou niet bevalt.quote:Ik geloof niet McLaren hem koste wat het kost wilde behouden, maar hij had zelf natuurlijk gewoon zijn contract kunnen uitdienen en ervoor kunnen kiezen zich te bewijzen als F1-coureur.
[..]
Dank.quote:Veel plezier.
Als dit waar is valt het nog meequote:Op zondag 6 november 2011 00:49 schreef vosss het volgende:
Anyway, ik geloof niet meer zo dat Kubica nog terug gaat komen.
Komende week moet ie wéér onder het mes om de mobiliteit van zn rechterpols te verbeteren en hij zou volgens de laatste berichten nog maanden bezig zijn met herstel.
Ik denk dat ie op zn allervroegst (als ie uberhaupt al een comeback maakt) halverwege het seizoen instapt. En dan issie er anderhalf seizoen uit geweest.
En niet meer zo snel als voorheen, dat voorspel ik ook alvast. Maar misschien komt dat omdat omdat hij nooit snel geweest is maar dat leek zo. Vanaf dan kunnen we smoezen verzinnen om te zorgen dat het verhaal klopt, nietwaar Weltschmerz?![]()
quote:You may have read reports that Robert Kubica is about to have another operation, according to the story coming from La Gazzetta dello Sport. He has already made a handful of operations.
Truth is that this is a planned one and the purpose of it is to remove the pins and not to restore something that it isn’t functioning properly. Robert has already driven a road car and these are positive signs. Of course a road car and an F1 car are not comparable, but we have to wait and see what happens.
quote:Truth is that this is a planned one and the purpose of it is to remove the pins and not to restore something that it isn’t functioning properly.
Pinnen uit je hand halen lijkt me wel de mobiliteit verbeterenquote:Komende week moet ie wéér onder het mes om de mobiliteit van zn rechterpols te verbeteren
Echter is dit wel geplanned, dus hier hebben ze ws rekening mee gehoudenquote:Op zondag 6 november 2011 13:14 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Pinnen uit je hand halen lijkt me wel de mobiliteit verbeteren
Ik zei nergens dat het niet gepland zou zijn.quote:
Vandaar waarschijnlijk ook die maanden herstel die ze nog rekenenquote:dus hier hebben ze ws rekening mee gehouden
Ach, niemand weet nog zeker of Kubica ooit nog terug komt. Het lijkt me logisch dat ze eerst gaan kijken of hij nog snel genoeg is (dmv van wat testdagen ofzo), en niet gelijk een contract aanbiedenquote:Op zondag 6 november 2011 13:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zei nergens dat het niet gepland zou zijn.
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook die maanden herstel die ze nog rekenen
twitter:f1enigma twitterde op maandag 07-11-2011 om 12:33:16The Polish journalist and friend of Kubica Mikołaj Sokół confirms my Saturday story about Robert removing a pin
http://t.co/lZqfiySJ reageer retweet
Ze willen Schumacher's contract toch verlengen?quote:Op maandag 7 november 2011 12:52 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Mocht Robert's contract ontbonden worden,
Zou het dan niet een slimme zet zijn voor Mercedes, om Kubica een contract aan te bieden.
Des noods om Robert te stallen in een andere autosport klasse.
Mercedes heeft niks te verliezen, kweekt veel goodwill!
En met wat "geluk" zouden ze misschien een opvolger van Schumacher in huis hebben..
Di Resta moet naar McLaren ..quote:Op maandag 7 november 2011 12:55 schreef Sinister-D- het volgende:
onderhoudt DiResta niet goede contacten met MercedesEn de volgende in lijn zal Sam Bird wel zijn, die wordt ook redelijk gesteund door Haug en z'n mannen.
Hij doet het aardig maar lijkt me beter voor hemzelf om nog een jaar in een middenmoot team te rijden, bij McLaren moet je meteen top presteren, verder zou ik het wel leuk vinden dat als één van de Britten weg gaat bij McLaren zijn vervanger uit een ander land zou komenquote:Op maandag 7 november 2011 12:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Di Resta moet naar McLaren ..![]()
Brunoquote:Op maandag 7 november 2011 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij doet het aardig maar lijkt me beter voor hemzelf om nog een jaar in een middenmoot team te rijden, bij McLaren moet je meteen top presteren, verder zou ik het wel leuk vinden dat als één van de Britten weg gaat bij McLaren zijn vervanger uit een ander land zou komen
Die kwam nu niet meteen bij me op maar een Rosberg zou ik daar wel willen zienquote:Op maandag 7 november 2011 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
BrunoDat zou dan wel heel frappant zijn als die dezelfde weg als Nonkel Ayrton zou bewandelen
Was dan ook meer als grap bedoeltquote:Op maandag 7 november 2011 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die kwam nu niet meteen bij me op maar een Rosberg zou ik daar wel willen zien
Ben ik wel met je eens, daarom zou ik hem wel een keer in een topteam willen zienquote:Op maandag 7 november 2011 15:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was dan ook meer als grap bedoeltMaar van het huidige veld zie ik idd Rosberg wel als de enige van het huidige veld (excl. testrijders) als potentiele Mclaren coureur, al ben ik zelf nog niet helemaal overtuigd van wat hij heeft laten zien in de F1.
in principe rijdt ie nu in een Toleman met Lotus kleuren hahahaquote:Op maandag 7 november 2011 13:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
BrunoDat zou dan wel heel frappant zijn als die dezelfde weg als Nonkel Ayrton zou bewandelen
Meestal kun je de toekomstige groten wel herkennen in de mindere wagens. Kijk Alonso in de Minardi, Vettel in de STR, Raikkonen in de Sauber deed het ook niet misselijk als dat ding heel bleefquote:Op maandag 7 november 2011 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens, daarom zou ik hem wel een keer in een topteam willen zien
Kan je nagaan hoe lang het bij Button duurde. Negen jaar voordat hij wereldkampioen werd. 6 jaar voordat hij zijn eerste race won. En dit jaar rijdt hij Hamilton (die erg snel kwam) om de oren.quote:Op maandag 7 november 2011 17:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meestal kun je de toekomstige groten wel herkennen in de mindere wagens. Kijk Alonso in de Minardi, Vettel in de STR, Raikkonen in de Sauber deed het ook niet misselijk als dat ding heel bleef(al zal Weltschmerz het daar wel niet mee eens zijn).
Iets wat ik bij Rosberg tot op heden nog steeds niet gezien heb, maar eerlijk zijnde heeft ie dan wel weer redelijk gepresteerd in junior klassen. Maar dan geld natuurlijk weer: ''resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst''.
En dan geld natuurlijk ook het andere spreekwoord: ''Wat goed is komt snel'', en bij Rosberg begint het steeds langer te duren.
Bij deze de qoutequote:Op dinsdag 8 november 2011 14:58 schreef vosss het volgende:
Lewis haalt nooit zn tweede wereldtitel. En daar zet ik een bak bier op.
Ja jullie mogen me quoten en die bak bier zuipen we samen wel op dan
Om de oren rijden dat idee heb ik niet, hij behaalt meer punten en dat is zeker een verdienste en uiteindelijk gaat het natuurlijk daarom maar voor "om de oren" vind ik toch dat je dan echt sneller moet zijn op alle fronten en dat is hij vaak nietquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe lang het bij Button duurde. Negen jaar voordat hij wereldkampioen werd. 6 jaar voordat hij zijn eerste race won. En dit jaar rijdt hij Hamilton (die erg snel kwam) om de oren.
Same here, wordt gezelligquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bij deze de qoute
Maar ik denk dat je d'r idd van op aan kunt dat dat niet gebeurd, of Mclaren moet zo 'n overduidelijk dominerende wagen hebben (a la Prost Senna destijds) dat ze op 1 na alle races winnen.
We doen gewoon de man een kratjequote:Op dinsdag 8 november 2011 15:41 schreef vosss het volgende:
Hey niet allemaal quoten he, we zijn nu al met zn drieën dus dat is maar 8 flesjes de man
Waar in recente jaren Piquet Jr. een goed voorbeeld van was. In 2006 nog tweede achter Hamilton in de GP2, maar reed in de F1 geen deuk in een pakje boter; hoogstens in een Singaporese vangrail en zijn eigen wagen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar dan geld natuurlijk weer: ''resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst''.
Pantano is waarschijnlijk de meest onderschatte coureur die er ooit rondgereden heeft. Heeft alles gewonnen waar hij aan meedeed behalve in de F1. Probleem bij hem was vooral verkeerde auto op het verkeerde moment en besloot te stoppen met F1 voordat zijn familie financieel aan de grond zat en omdat hij geen gelijkwaardig materiaal kreeg als Heidfeld.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Pantano
In 2008 Giorgio Pantano. Een faalhaas die in 2004 nog bij Jordan heeft gereden en oud was. bovendien had ie al 4 jaar ervaring in de Gp2, en was hij al Duits F3 kampioen in 2000. Het feit dat zelfs een Albers en Kaneishi kampioen konden worden in de Duitse F3 zegt genoeg. ENORM zwak seizoen. Bruno Senna werd tweede, maar daar moet ik het potentieel ook nog van inzien.
quote:Lotus Renault GP (formerly the Renault F1 Team) is a fully integrated, state of the art Formula 1 Team competing in the Formula 1 World Championship. Comprising some 500 personnel, LRGP is a hub of motorsport excellence, employing some of the world’s leading minds in aerodynamics, advanced materials research, engineering and automotive design. The team’s HQ based in Enstone, Oxfordshire is also a centre of business excellence, home to leading professionals from the broad remit of business operational support, including Human Resources, Finance, Legal and Marketing.
Stress Engineer
Senior Composite Design Engineer
Inspector
Engineering Co-Ordinator (Race Team)
Gearbox Technician
CNC Machinist – Composites
R&D Design Engineer
Aerodynamic Designer (Future Car Project Leader)
quote:Op woensdag 9 november 2011 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Voorlopige line-up van de Young Driver Testen in Abu Dhabi van volgende week:
McLaren: Gary Paffett, Oliver Turvey
Hij voldoet nog steeds aan de eis van de maximale hoeveelheid GP's die je mag hebben gereden voor deelname aan deze test; leeftijd is geen eis. Al blijft het vreemd om te zien.quote:
http://adamcooperf1.com/2(...)es-deal-beyond-2013/quote:Nico Rosberg has extended his Mercedes contract with a multi-year deal, following the trend set by Fernando Alonso, Sebastian Vettel and Jenson Button.
The news puts an end to any speculation about the German heading to Ferrari any time soon.
Rosberg was already under contract for 2012. The team has not put a date on the new deal, saying only that it includes 2013 and beyond.
Rosberg said: “I am very excited to have extended my contract with the MERCEDES GP PETRONAS team. To win in a Silver Arrow will be one of the highlights of my life so far, and I greatly enjoy helping to lead our team in our quest to become the best in Formula One.
“I have every confidence that the team will provide me with a winning car, and that we will be able to contribute to the fantastic racing heritage of the Silver Arrows. I look forward to great times in the years ahead with the Mercedes-Benz family.”
Ross Brawn added: “We are delighted to have extended our contract with Nico as we know that he is a driver who can win races and championships. Nico has performed exceptionally well for our Silver Arrows team over the past two seasons, achieving results at the very limit of the technical capabilities of our
current car.
“He has an excellent work ethic and, together with Michael, this gives us a driver pairing who consistently push the team to improve and progress. As we continue to strengthen our team for the future, we look forward to providing Nico with a car which will enable him to compete right at the front of the field and achieve his deserved first win in Formula One.”
quote:The Formula One Teams’ Association (FOTA) has confirmed to GPUpdate.net that 2012 will see the F1 community gather for in-season testing for the first time since 2008. Italy's Mugello will be the scene in May, before the European season begins in Barcelona. This means that only three tests being staged in the pre-season period.
This year, testing should have started with three meetings in Spain before a fourth and final gathering in Bahrain, scene of the opening Grand Prix; however, due to the unrest in Manama, the final test was rescheduled as a second visit to Barcelona.
The 2012 Formula 1 testing calendar is as follows:
Jerez 7-10 February
Barcelona (1) 21-24 February
Barcelona (2) 1-4 March
Mugello 1-3 May
The Mugello test will be of particular assistance to tyre supplier Pirelli, which will be able to analyse its modified compounds following the opening four ‘flyaway’ races.
Het valt in ieder geval in de meivakantie.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:43 schreef vosss het volgende:
hmz, op zich wel goed dat men test op een circuit waar niet gereden wordt, maar ik had toch liever gezien dat ze in spa of duitsland ook een test zouden doen, simpelweg vanwege het feit dat wij daar zo naar toe kunnen rijden zonder een halve week vrij te moeten nemen
Frank Williams zou morgen bij de persconferentie aanwezig zijn. Dus misschien is dat al een stille hint.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:19 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Verwachten we morgen al het nieuws rond Kimi, of juist na de race?
quote:Williams Aims to Secure It's Future
10 November 2011
"Frank Williams is finalising a big deal with the Qatar business world. This includes the supply of hybrid technology for the train network that's being prepared for the 2022 football world cup event.
According to Auto, Motor und Sport magazine the Qatar companies would support Williams with 30-60 million dollar yearly sum with which the British team would secure it's future for the next 10-15 years.
The Qatar tycoons will be very pleased if Williams' second driver will be the 2007 world champion Kimi Raikkonen."
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/275794.html
quote:F1's blown exhaust saga is not over quite yet.
The controversy over aggressively using engine gases for an aerodynamic effect came to a spectacular head at Silverstone in July, but it was ultimately resolved that the practice should be banned for 2012.
Then, recently, it emerged that the FIA was clamping down even more vigorously in next year's regulations to guarantee that the exhausts cannot be used to increase downforce.
But when asked by O Estado de S.Paulo in Abu Dhabi if Red Bull will still dominate in 2012 even without a blown diffuser, Mark Webber answered: "Maybe we can still enjoy this concept."
What? "There are rumours that it (exhaust blowing) will continue," the Australian explained.
Indeed, it is the FIA's latest clampdown that has reinvigorated the saga, according to Germany's Auto Motor und Sport.
Reportedly, with an unlikely ally in the form of McLaren, Red Bull is pushing back, arguing that the designs of their 2012 cars were too far advanced when the latest FIA clampdown was issued.
On the other side of the debate is Ferrari, Sauber and HRT, vehement that the 2012 rules should not permit any 'blown exhaust' loopholes of any kind.
The new problem has arisen because Red Bull and McLaren refused to approve the revised clampdown rules ahead of the recent F1 Commission, with those rules needing to be agreed before they can be ratified by the FIA in December.
HRT is the joker in the pack, with rumours in the paddock that the non-FOTA Spanish team might break the current peace by protesting the legality of the current exhaust layouts.
The Colin Kolles-led team would presumably justify the action by claiming their rivals have broken their Silverstone promise to agree to a total blown exhaust ban in 2012.
quote:No off-throttle blowing allowed in 2012 as teams block bid to allow the practice
Formula 1 teams will be unable to use any form of off-throttle blowing of exhausts next season after a fresh bid to allow the practice was blocked by Ferrari, Sauber and HRT ahead of the Abu Dhabi Grand Prix.
A move to ban blown diffusers in 2012 through the mandatory use of periscope exhausts had not been enough to quell fears that some outfits could still try and make use of hot gases to help boost the aerodynamic performance of their cars - perhaps by blowing air over suspension components or wings.
Those suspicions resulted in the FIA issuing a technical directive last month informing teams that there will be severe limitations on engine mapping next year to minimise the possibilities of off-throttle blowing.
The timing of that decision left several teams unhappy, because they had already begun designing their 2012 cars assuming that blowing could still be implemented – a practice that uses up fuel so would require a larger fuel tank.
McLaren team principal Martin Whitmarsh said in India: "The clarification is a bit late and a few people wasted a bit of time, money and effort, but that is the same for all of us. We will look forward now."
Outside of that move, teams were pushing for the 2012 regulations to allow off-throttle blowing – with sources suggesting that unanimous approval was reached among them for this prior to their submission to the Formula 1 Commission last week for ratification.
However, the rules were rejected by the F1 Commission – with Ferrari, Sauber and HRT all deciding to vote against the regulations as they stood and forcing them back to think tank the Technical Working Group for amendment.
The TWG met in Abu Dhabi to discuss the exhaust regulations again and, although agreeing on most of the elements, a clause that would have allowed off-throttle blowing was again rejected by Ferrari, Sauber and HRT, so has been ditched for now.
Sources have revealed that the rule would have allowed any blowing of exhausts that interferes with the aerodynamic of the cars to be deemed as 'incidental' so therefore not illegal.
It is understood, however, that the TWG has agreed to re-look at the blowing rules for 2013.
With the practice effectively outlawed, the situation means that any team that uses off-throttle blowing next season will be in breach of Article 3.15 of the Formula 1 Technical Regulations – which states any part of the car that uses 'driver movement as a means of altering the aerodynamic characteristics of the car is prohibited.'
With the FIA having clarified its position on this matter, it means there is the possibility of a team protesting any rival that runs off-throttle blowing next year – as HRT pondered doing this year when the issue first came up.
The exhaust blowing saga has upset several teams, because they have already committed to elements of their 2012 design based around the idea that they would off-throttle blowing – so now their fuel tanks could be too big.
Renault boss Eric Boullier said at the Indian GP: "You have to take a decision now on car concepts and it is already too late.
"Some teams like ours have already started producing concepts of the car, so the concept has been finalised weeks ago. We need to stop changing the regulations all the time."
quote:HRT aims to run 2012 car in first test
The HRT team says it is hoping to have its 2012 car ready for the first test of the pre-season next year.
The Spanish squad will enter its third Formula 1 season in 2012, having made its debut in 2010.
Both last year and this the team has been unable to test its new car before the first race of the year, but HRT's Saul Ruiz said on Friday in Abu Dhabi it is hoping the new car will be ready in time for the first group test in February.
He also said the team will move under one roof in a factory in Valencia, although the design office will still be in Munich.
"Our policy is to be very discreet in the things that we are doing so we are only announcing things that we have already been working on for some time and we reach a point where it is obvious that somebody will notice like we have a headquarters in Valencia so we have to tell," he said.
"One thing is we are moving the race and test team and most of the back office to be under the same roof to this very nice building that we will have in Valencia. The different thing is that the technical office, we will still keep it in Munich where the car is being designed and developed since the end of August.
"Also, different to last year we hope not only be at the first race but also the first test with the new car."
quote:Het is twijfelachtig of de Grote Prijs van de Verenigde Staten volgend jaar op het nieuwe circuit van Austin doorgaat. Dat zei formule 1-baas Bernie Ecclestone vandaag bij de GP van Abu Dhabi. "Ik hoop er het beste van, maar ik zet mijn geld er niet op'', aldus de 81-jarige Brit.
De Formule 1 kwam vorig jaar een 10-jarig contract overeen met de Texaanse stad. De eerste race staat gepland voor 18 november 2012. Volgens Ecclestone is er een conflict gerezen tussen de bouwer van het circuit en de promotors van de race. "Er is iemand die het land bezit en is gaan bouwen en er is iemand die een contract heeft met ons. En zij zijn vergeten met elkaar te overleggen.''
De bejaarde baas van de koningsklasse was wel optimistisch over de GP van Bahrein, die dit jaar vanwege de politieke onrust niet kon doorgaan. "Er zijn daar naar mijn mening geen problemen meer. De race staat op de kalender en we zullen er heengaan.''
Pecunia non olet.quote:Op zondag 13 november 2011 20:43 schreef Nober het volgende:
Räikkönen heeft toch helemaal niets te zoeken bij Williams? Laat hem Schumacher of Webber vervangen!
Meer downforce. Hoe lager de vleugels bij grond hangen hoe meer downforce ze genereren.quote:Op zondag 13 november 2011 13:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat is het voordeel die rammelende voorvleugels?
Het idee is dat ze buigen maar niet gaan klapperen, kinderziektes dus nogquote:Op maandag 14 november 2011 10:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Meer downforce. Hoe lager de vleugels bij grond hangen hoe meer downforce ze genereren.
quote:Maldonado and Alguersuari handed time penalties
Williams’ Pastor Maldonado and Toro Rosso’s Jaime Alguersuari have been given post-race time penalties by the Abu Dhabi stewards. Both were punished for ignoring blue flags during Sunday’s Grand Prix at Yas Marina.
Alguersuari was handed a drive-through penalty, but as it was awarded after the race the Spaniard instead had 20 seconds added to his race time.
Maldonado, meanwhile, had already received a drive-through penalty for ignoring blue flags earlier in the race and so was given a stop-go penalty for his second offence. As it too was awarded post-race, it was converted into 30 seconds added to the Colombian’s race time.
Maldonado’s and Alguersuari’s 14th and 15th place finishes are unaffected by the penalties.
Ook Rodolfo Gonzales test voor Lotus.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
Voorlopige line-up van de Young Driver Testen in Abu Dhabi van volgende week:
Red Bull: Jean-Eric Vergne
Ferrari: Jules Bianchi
McLaren: Gary Paffett, Oliver Turvey
Mercedes: Sam Bird
Renault: Robert Wickens, Kevin Korjus, Jan Charouz
Force India: Max Chilton, Johnny Cecotto jr.
Toro Rosso: Stefano Coletti, Kevin Checcon
Sauber: Esteban Gutiérrez, Fabio Leimer
Williams: Vatteri Bottas, Mirko Bortolotti
Hispania: Dani Clos, Nathanaël Berthon
Lotus: Alexander Rossi, Luzio Razia, Rodolfo Gonzales
Virgin: Adrian Quaife-Hobbs, Charles Pic, Robert Wickens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Pos Driver Team Time Laps 1. Jean-Eric Vergne Red Bull-Renault 1m40.011s 83 2. Jules Bianchi Ferrari 1m40.960s 85 3. Robert Wickens Renault 1m42.217s 78 4. Fabio Leimer Sauber-Ferrari 1m42.331s 67 5. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1m42.912s 41 6. Max Chilton Force India-Mercedes 1m43.016s 81 7. Valtteri Bottas Williams-Cosworth 1m43.118s 71 8. Oliver Turvey McLaren-Mercedes 1m43.502s 35 9. Sam Bird Mercedes GP 1m43.548s 51 10. Rodolfo Gonzalez Lotus-Renault 1m44.022s 87 11. Stefano Coletti Toro Rosso-Ferrari 1m45.278s 87 12. Dani Clos HRT-Cosworth 1m45.329s 68 13. Charles Pic Virgin-Cosworth 1m46.930s 30 14. Adrian Quaife-Hobbs Virgin-Cosworth 1m47.292s 32 All Timing Unofficial |
Het lijken me pitotbuisjes, om de luchtdruk (en dus snelheid) te metenquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:08 schreef Karstman het volgende:
Wat is dat voor raar roostertje tussen dat wiel en die wing end plate?
Dat rooster stelt weinig voor in vergelijking met die van Ferrari:quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:08 schreef Karstman het volgende:
Wat is dat voor raar roostertje tussen dat wiel en die wing end plate?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Pos Driver Team Time Gap 1. Jean-Eric Vergne Red Bull-Renault 1m40.188s 2. Jules Bianchi Ferrari 1m40.279s + 0.091 3. Gary Paffett McLaren-Mercedes 1m41.756s + 1.568 4. Valtteri Bottas Williams-Cosworth 1m42.367s + 2.179 5. Johnny Cecotto Jr Force India-Mercedes 1m42.873s + 2.685 6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m43.637s + 3.449 7. Sam Bird Mercedes GP 1m43.734s + 3.546 8. Kevin Korjus Renault 1m43.776s + 3.588 9. Luiz Razia Lotus-Renault 1m43.944s + 3.756 10. Kevin Ceccon Toro Rosso-Ferrari 1m44.808s + 4.620 11. Jan Charouz HRT-Cosworth 1m46.644s + 6.456 12. Charles Pic Virgin-Cosworth 1m46.698s + 6.510 13. Nathanael Berthon HRT-Cosworth 1m48.646s + 8.458 All Timing Unofficial |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Pos Driver Team Time 1. Jean-Eric Vergne Red Bull-Renault 1m38.917s 2. Sam Bird Mercedes GP 1m40.897s 3. Jules Bianchi Ferrari 1m41.347s 4. Olivier Turvey McLaren-Mercedes 1m41.513s 5. Max Chilton Force India-Mercedes 1m41.575s 6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m42.049s 7. Mirko Bortolotti Williams-Cosworth 1m43.277s 8. Kevin Ceccon Toro Rosso-Ferrari 1m43.686s 9. Alexander Rossi Lotus-Renault 1m44.283s 10. Jan Charouz Renault 1m44.470s 11. Stefano Coletti Toro Rosso-Ferrari 1m44.545s 12. Nathanael Berthon HRT-Cosworth 1m45.839s 13. Robert Wickens Virgin-Cosworth 1m45.934s 14. Charles Pic Virgin-Cosworth 1m46.348s All Timing Unofficial |
Bronquote:Ferrari are running an innovative exhaust system that stores gas in a supplementary closed-ended chamber, potentially to recover power loss caused by their exhaust-blown-diffuser system. (Autosport magazine)
Waaromquote:Op woensdag 16 november 2011 15:10 schreef M.Melandri het volgende:Een tweede race in India lijkt mij overigens ook een goed idee.
quote:Petrov legt hoofd op hakblok met tirade tegen Renault
Vitaly Petrov heeft gesolliciteerd naar een ontslag, met een behoorlijke uitbarsting op de Russische televisie. In een interview met Russia 2 haalde Petrov keihard uit naar het team van Renault en liet hij weten dat hij uit het team gewerkt wordt.
"Ik mag niks slechts zeggen over het team", begon Petrov. "Want dat staat in mijn contract. Maar er is al zo veel in de media geschreven. Men zegt dat het team kritisch is op de coureurs, maar sorry hoor. Lees mijn interviews maar. Ik heb nog nooit iets negatiefs gezegd over het team, ondanks alles wat we verloren hebben. Hoe veel hebben we wel niet verloren met de strategie?"
"In tien of meer races verloren we posities. En ook zonder een snelle auto hadden we echt wel punten kunnen scoren. Als de strategie maar goed was. Maar dat kon ik niet zeggen in de interviews en nu zou ik ook mijn mond moeten houden. Maar dat doe ik dus niet meer. Ik kan niet alles meer voor me houden."
"Aan het begin van het jaar, in de eerste vijf of zes races, waren we echt heel sterk. Ferrari, McLaren en Red Bull waren buiten bereik, maar we waren veel sneller dan Mercedes. Maar toen de nieuwe onderdelen uit de windtunnel kwamen, werkten ze niet. We hebben gewerkt aan de voorvleugel, de achtervleugel, diffusers, de vloer, maar het had allemaal geen zin. We hebben nog altijd min of meer dezelfde auto als aan het begin van het seizoen."
Het lijkt er opeens op dat het zitje van Petrov voor volgend jaar bijzonder twijfelachtig is. En dat beseft hij zelf ook. "Ik heb een contract, maar zoals ik al eerder zei: iemand kan zelfs wereldkampioen Kimi Raikkonen de Formule 1 kan laten verlaten met een zak geld. Het is moeilijk om iets gedaan te krijgen als iemand je weg wil hebben."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Zal wel in zijn contract staan dat hij geen kritiek mag hebben op het team in het openbaar.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:26 schreef Nober het volgende:
Waarom zou Petrov dat niet mogen zeggen?
Staat toch echt in de quote van het persberichtquote:Op vrijdag 18 november 2011 14:26 schreef Nober het volgende:
Waarom zou Petrov dat niet mogen zeggen?
quote:"Ik mag niks slechts zeggen over het team", begon Petrov. "Want dat staat in mijn contract. Maar er is al zo veel in de media geschreven. Men zegt dat het team kritisch is op de coureurs, maar sorry hoor. Lees mijn interviews maar. Ik heb nog nooit iets negatiefs gezegd over het team, ondanks alles wat we verloren hebben. Hoe veel hebben we wel niet verloren met de strategie?"
Dank je. Die van Canada kende ik nog niet. Brengt ook gelijk weer herinneringen terug aan dat weekend. Canadaquote:
Bronquote:Driver Test distances:
Jean-Eric Vergne 949.734 RB7
Garry Paffett 516.522 MP4/26
Oliver Turvey 688.696 MP4/26
Jules Bianchi 1,566.228 150°
Sam Bird 1,388.500 MGP W02
Robert Wickens 427.658 R31
Kevin Korjus 449.874 R31
Jan Charouz 455.428 R31
Valtteri Bottas 772.006 FW33
Mirko Bortolotti 410.996 FW33
Max Chilton 883.086 VJM/04
Johnny Cecotto Jr 466.536 VJM/04
Esteban Gutierrez 960.842 C30
Fabio Leimer 372.118 C30
Stefano Coletti 749.790 STR6
Kevin Ceccon 733.128 STR6
Alexander Rossi 410.996 T128
Luiz Razia 494.306 T128
Rodolfo Gonzalez 483.198 T128
Dani Clos 377.672 F111
Nathanael Berthon 333.240 F111
Jan Charouz 311.024 F111
Robert Wickens 188.836 MVR/02
Adrian Quaife-Hobbs 177.728 MVR/02
Charles Pic 777.560 MVR/02
Team Test Distances:
Red Bull-Renault 949.734 RB7
McLaren-Mercedes 1,205.218 MP4/26
Scuderia Ferrari 1,566.228 150°
Mercedes GP 1,388.500 MGP W02
Lotus Renault GP 1,332.960 R31
Williams-Cowsorth 1,183.002 FW33
Force India-Mercedes 1,349.622 VJM/04
Sauber-Ferarri 1,332.960 C30
STR-Ferarri 1,482.918 STR6
Team Lotus-Renault 1,388.500 T128
Hispania-Cosworth 1,021.936 F111
Marussia Virgin-Cosworth 1,144.124 MVR/02
Engine Test Distances:
Renault RS27-2011 3,671.194
Mercedes FO108Y 3,943.340
Ferrari 056 4,382.106
Cosworth CA2011 3,349.062
Gearbox Test Distance:
Red Bull Technology 3,821.152
McLaren Applied Technologies 2,554.840
Ferarri 2,899.188
Mercedes 1,388.500
Renault GP 1,332.960
Williams Grand Prix Engineering 2,204.938
Xtrac 1,144.124
En het jaar erna in de Red Bull, heeft ie mooi een jaar kunnen wennen en dan gaan we er in 2013 met Ferrari en McLaren weer eens een spannend seizoen van maken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:08 schreef JimManna het volgende:
Renault (Lotus) nu ook in de markt voor Kimi....
http://www.gppits.net/nieuws/boullier_over_raikkonen_en_petrov/
Zoals ik al zei in het F1 Silly Season 2012 topic: Slimme zet van HRT wat betreft wagenontwikkeling. Ik kan me indenken dat PDRL dit als een uitdaging ziet en daarvoor direct een 2 jarige verbintenis aan te gaan.quote:Op maandag 21 november 2011 19:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom zou PDLR dat nog willen?
Beetje vreemde statistiek vind ik, want als je veel hebt ingehaald dan heb je of slecht gekwalificeerd of iets fout gedaan in de racequote:Op dinsdag 22 november 2011 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Schumacher en Buemi hebben meeste inhaalacties
In het kort, ditr seizoen waren er tot nog toe 1436 inhaalacties. Uitgezonderd de inhaalacties in de eerste ronde of door beschadigde auto's waren er in totaal 1180 inhaalacties, waarvan er 804 'cleane' inhaalacties waren. Hiervan waren er 441 normale inhaalacties en 363 inhaalacties met DRS.
De meeste 'cleane' acties waren er in Turkije (85), Canada (79) en China (67), gemiddeld 45 per race. De circuits met de (relatief) meeste DRS inhaalacties waren Abu Dhabi (89%), Valencia (81%) en India (78%).
Sebastien Buemi heeft de meeste inhaalacties dit seizoen, 112, gevolgd door Schumacher met 111, Kamui Kobayashi(95), Jaime Alguersuari (90) en Sergio Perez (89). De meeste inhaalacties bij de start komen van Michael Schumacher, met 34 posities winst, gevolgd door Sebastien Buemi (29), Heikki Kovalainen (28), Tonio Liuzzi (20) en Kamui Kobayashi (19). Sebastian Vettel won hier slechts een keer een positie.
De coureurs met de meeste inhaalacties na de eerste ronde waren Sergio Perez en Sebastien Buemi met 82 inhaalacties. Daarna komen Jenson Button (77), Mark Webber (76), Jaime Alguersuari (74) en Michael Schumacher (71).
Of gekozen voor een andere strategie.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Beetje vreemde statistiek vind ik, want als je veel hebt ingehaald dan heb je of slecht gekwalificeerd of iets fout gedaan in de race(of pech gehad
)
Alhoewel, met de huidige kwalificatie setup is dit niet altijd het geval natuurlijk...
quote:Robert Kubica has informed Lotus Renault GP that it is still too early for him to commit to driving in the 2012 Formula 1 World Championship. Robert can now walk without problems, and can move his hand and elbow, but it has been clear for some time that his recovery is still not close to being finished.
“Even if I’ve been working very, very hard over the course of the last few weeks, I came to the conclusion that I am not yet certain to be ready for the 2012 season,” Robert said. “I have called the team and I have informed them of the situation. This was a difficult decision to make, but it is the most reasonable one. I also know that LRGP need to prepare for next year, and further extending deadlines would not have been the right thing to do. On a personal level, my recovery is still very encouraging and my doctors keep being impressed. I just need more time, as I want to be 100% ready before I commit to anything driving related. Finally, I regret not having been able to provide more news and not having appeared in the papers, and I thank my friends of the media for understanding that this has been the best way for me to cope with what has been the most difficult period of my life.”
Things have not been helped in recent months by Kubica’s silence and the fact that the people around him are clearly split over how progress has been going, with some saying that all is well and others that more time is needed. There are others sources that say that Robert is really struggling and may never recover the movement and feeling he needs to be an F1 driver. It is hard to know what to believe.
Lotus Renault GP says that a test car is ready and waiting for him, and a dedicated crew is on stand-by and that Robert will remain a member of the LRGP family in 2012 and he is already, through his management, “holding talks about renewing his contract for the following season”.
That seems rather premature in the circumstances.
“He has taken a very mature decision, acting in the best interests of Lotus Renault GP,” says team boss Eric Boullier. “As a team and as a family, we remain 100 percent behind him and we’ll help as much as we can. A programme composed of simulator testing, single-seater and F1 track time is awaiting him. In the meantime, we will start talking to a few drivers in order to finalise our line-up for next year as soon as possible. Robert will take it step by step and will jump back in his racing car when he feels it is the right moment to do so.”
Jawel, maar de WK heeft veel minder inhaalactie dus daar loopt het mankquote:Op woensdag 23 november 2011 10:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of gekozen voor een andere strategie.
En het wordt alweer ontkendquote:
quote:Lotus Renault GP has ‘changed the words’ of Robert Kubica and the Pole will in fact be fit enough to return for the 2012 Formula 1 season. That is according to manager Daniele Morelli, who also claims that – contrary to statements from the team – Kubica’s current contract will terminate at the end of December 2011.
On Wednesday morning, Enstone-based LRGP issued a press release claiming that Kubica would not be able to make an F1 comeback next year, adding the following words from the driver:
“Even if I’ve been working very, very hard over the course of the last few weeks, I came to the conclusion that I am not yet certain to be ready for the 2012 season. I have called the team and I have informed them of the situation. This was a difficult decision to make, but it is the most reasonable one.”
However, when speaking to Italy’s Gazetta della Sport, Morelli claimed otherwise.
“I can’t understand why Renault would have changed Robert’s words,” said the driver manager. “It is not true that he will not be ready for 2012. What is stated is that he is not certain whether he will be ready for pre-season testing in February.”
Morelli also says that Kubica’s contract will end this December, as opposed to the end of next year as continuously stated by the team. On top of this, he stresses that no talks are in place for an extension into 2013, as also mentioned by the team in Wednesday’s statement.
“We do hope to be ready (for 2012), but there will be a delay of a few months,” Morelli continues. “But 2013 has never been mentioned; LRGP will go its own way for drivers and we will look for alternatives. As of January, we will be free to go in any direction.”
The manager summed up that, although Kubica has put on some weight since his recovery from an horrific February rallying accident began, his injured right leg is now as strong as the left. Morelli also notes that strength in the right hand continues to build and should be sufficient by the end of January.
Tevens circuleren er geruchten dat dit een opmaat zou zijn naar een overstap naar Ferrari om daar in 2013 Massa te vervangen. Kubica zou dan in 2012 met een paar jaar oude Ferrari gaan testen om zo te kijken of het goed gaat.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En het wordt alweer ontkend
[..]
twitter:EliGP twitterde op donderdag 24-11-2011 om 12:39:53Gazzetta dello Sport also writes Kubica has a preliminary contract with Ferrari reageer retweet
Klopt, dat staat hier ook: F1 Silly Season 2012quote:Op donderdag 24 november 2011 19:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Tevens circuleren er geruchten dat dit een opmaat zou zijn naar een overstap naar Ferrari om daar in 2013 Massa te vervangen. Kubica zou dan in 2012 met een paar jaar oude Ferrari gaan testen om zo te kijken of het goed gaat.twitter:EliGP twitterde op donderdag 24-11-2011 om 12:39:53Gazzetta dello Sport also writes Kubica has a preliminary contract with Ferrari reageer retweet
quote:Over Kubica gesproken, Ferrari zou een 2009 auto aan hem ter beschikking willen stellen in 2012 om mee te testen, zodat hij in 2013 naast Alonso zou kunnen instappen.
Oepsquote:Op donderdag 24 november 2011 19:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt, dat staat hier ook: F1 Silly Season 2012
En een paar posts lager staat
[..]
Inhalen zegt sowieso niks meer met DRS, heeft vaak niks met driver skills te maken.1st lap stats van Schumacher zijn wel indrukwekkend.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Beetje vreemde statistiek vind ik, want als je veel hebt ingehaald dan heb je of slecht gekwalificeerd of iets fout gedaan in de race(of pech gehad
)
Alhoewel, met de huidige kwalificatie setup is dit niet altijd het geval natuurlijk...
Vandaar dat er een splitsing is gemaakt in inhalen met en zonder DRS. (De meeste inhaalacties zijn zonder DRS). Daarnaast zijn sommige inhaalacties met DRS wel veelzeggend, omdat DRS er alleen maar voor zorgde dat een coureur dichterbij kon komen voor de bocht en vervolgens in de bocht kon inhalen. Maar het meerendeel van de DRS acties waren inderdaad simpele inhaalacties op het rechte stuk.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Inhalen zegt sowieso niks meer met DRS, heeft vaak niks met driver skills te maken.1st lap stats van Schumacher zijn wel indrukwekkend.
Daarnaast nog graag de 360 graden draaiende cameras bovenop de bolides zoals je dat al jááááren in Nascar en Indycar ziet.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:48 schreef ari_zahav het volgende:
Goed idee helmet cams in de Formule 1, maar ze kunnen ze beter wat lager bevestigen zodat het wat minder heen en weer beweegt. Maar tof dat Vettel het doet
Interessant! Alhoewel ik mn twijfels heb of het waar is. Het lijkt me alleen nuttig als de auto op de startgrid staat te wachten, maar dan verwarm je maar 1 kant?quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
interessante theorie over het uitvallen van Vettel trouwens: http://www.autosport.com/news/report.php/id/96439
Het komt er op neer dat Red Bull hete uitlaatgassen gebruikt om de achterbanden op temperatuur te houden vlak voor de start van een wedstrijd. Het systeem is niet illegaal en zou een verklaring kunnen zijn waarom de Duitser vaak in de eerste ronden een enorm gat met de concurrentie kan slaan.
In Abu Dhabi zou er een foutje zijn gemaakt waardoor het systeem een groot gat in de band heeft geslagen en dat deze hierdoor uitviel.
niet als je het via de velg zou kunnen doenquote:Op vrijdag 25 november 2011 18:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Interessant! Alhoewel ik mn twijfels heb of het waar is. Het lijkt me alleen nuttig als de auto op de startgrid staat te wachten, maar dan verwarm je maar 1 kant?
Moet nog ergens een schotel te zien fixxen want ik ga echt niet op de Belg kijkenquote:BBC maakt uitzendschema voor seizoen 2012 openbaar
Met ingang van volgend seizoen zal de Britse zender Sky Sports elke Grand Prix live gaan uitzenden. Hierdoor mag BBC slechts de helft live uitzenden en zullen de overige Grands Prix in een samenvatting op televisie te zien zijn. Gisteren maakt de Britse zender het uitzendprogramma openbaar.
Pas vanaf de derde race in 2012 zal de BBC live gaan uitzenden. De Grand Prix in China krijgt de primeur, gevolgd door de races in Spanje, Monaco, Valencia, Engeland, België, Singapore, Zuid-Korea, Abu Dhabi en Brazilië. De overige races zullen in een samenvatting worden getoond.
Bij Europese races ligt het uitzendtijdstip daarbij om half zes uur Britse tijd en zal de samenvatting anderhalf uur in beslag nemen. Bij Aziatische Grands Prix zal de samenvatting om twee uur Britse tijd te zien zijn en duurt twee uur.
Ik snap soberzo niet dat ze nagenoeg geen fluit met internet doen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daarnaast nog graag de 360 graden draaiende cameras bovenop de bolides zoals je dat al jááááren in Nascar en Indycar ziet.
Ik snap niet waarom ze in de F1 zo krampachtig vast blijven houden aan die statische camera bovenop de auto.
Voor mijn gevoel denk ik dat live tv rechten voor tvstationnen heel erg duur is en die het tegen houden.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik snap soberzo niet dat ze nagenoeg geen fluit met internet doen.
Klein abbo en via internet in FullHD zelf je camera kiezen. Dat kan in Amerika ook al jaren.
Die ouwe seniele zak laat daar een hele hoop geld liggen. Onbegrijpelijk dat iemand met zijn zakelijk instinct (want dat heeft ie wel degelijk, anders was de F1 nooit zo groot geworden!) zo een mogelijkheid gewoon compleet links laat liggen.
Zelfs als het in Amerika een bewezen formule blijkt.
Onbegrijpelijk.
dat pak je dan toch al met het aantal races mee...quote:Op zondag 27 november 2011 17:00 schreef Wombcat het volgende:
Je zou dan eigenlijk het aantal wereldkampioenschappen ook nog relatief moeten bekijken. Fangio deed bijvoorbeeld maar 7 seizoenen mee (waarvan het laatste seizoen maar half).
Was bijzonder om te zien inderdaad. Ik kan me niet herinneren dat ik die crash van Barrichello in datzefde weekend ooit gezien heb, dat ie daar levend uitgekomen is zeg..quote:Op zondag 27 november 2011 21:10 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Net de docu gezien..
tranentrekkertje hoor...
Wat een mens..
Senna
Waarom in spiegelbeeld?quote:
Geef mij maar dezequote:
Als ze door de winter komen..quote:Op zondag 27 november 2011 22:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Gpupdate meldt dat Pic bevestigd is door Marussia
Zo kun je inderdaad de meest succesvolle coureur berekenen maar natuurlijk is succes in de F1 vooral afhankelijk van de auto dus je kunt niet 1 op 1 stellen dat de meest succesvolle coureurs ook de beste zijn. Al is dit natuurlijk geen misselijke lijst met namen. Je moet net op het juiste moment bij het juiste team zitten zoals toen Button opeens in de postitie kwam dat Brawn GP met afstand de beste auto had gebouwd en hij alleen maar foutloos hoefde te blijven om kampioen te worden. Ik vind hem niet echt iets extra's brengen. Coureurs die in mijn ogen wel iets extra's hebben, een team naar een hoger plan kunnen tillen en een auto kunnen ontwikkelen zijn Alonso en Schumacher. Vettel zou misschien ook in dat rijtje kunnen komen maar ik vind zijn prestaties een beetje moeilijk om in te schatten. Door het geweldige werk van Adrian Newey zijn zelfs middelmatige rijders als Hill en Villeneuve kampioen geworden.quote:Op zondag 27 november 2011 13:10 schreef nils7 het volgende:
De beste F1 coureur?
Al jaren is er een discussie wie nu de beste is, veel al wordt ook argument welke generatie we het over hebben.
Nu met een flink toegenomen punten is het niet meer goed te achterhalen door het aantal behaalde punten.
Nu heb ik, denk ik, een oplossing gevonden
Ik denk dat je het kan bepalen aan de succesrate van een coureur, dwz. het aantal overwinningen in verhouding zetten tot hoeveel races hij daarvoor nodig had en aan de hand daarvan ook het aantal behaalde wereldkampioenschappen erbij te rekenen.
Ik kom dan op de volgende formule:
(aantal overwinningen / aantal gestarte races) * 1.W = score
W is de wereldkampioenschapsfactor (hoevaak iemand WK is geweest).
Even een voorbeeldje
M. Schumacher = (91/286)*1,7 = 0,54
S. Vettel = (21/80)*1,2 = 0,315
J. Button = (12/207)*1,1 = 0,06
L. Hamilton = (17/89)*1,1 = 0,21
F. Alonso = (27/176)*1,2 = 0,18
A. Senna = (41/161)*1,3 = 0,33
A. Prost = (51/199)*1,4 = 0,358
J.M. Fangio = (24/51)*1,5 = 0,70
Naar mijn idee is dit een vrij redelijke constatering....
* Bron Wiki
Nee, want je doet het percentage overwinningen maal 1.x. Dus het aantal kampioenschappen is niet relatief, maar absoluut. Bij Fangio zou je het dan b.v. maal 5/7 moeten doen.quote:Op zondag 27 november 2011 20:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
dat pak je dan toch al met het aantal races mee...
Dus Alonso is slechter dan Hamilton ondanks een WK meer terwijl Senna slechter is dan Prost omdat hij dood is gegaan op z'n piek?quote:Op zondag 27 november 2011 13:10 schreef nils7 het volgende:
De beste F1 coureur?
Al jaren is er een discussie wie nu de beste is, veel al wordt ook argument welke generatie we het over hebben.
Nu met een flink toegenomen punten is het niet meer goed te achterhalen door het aantal behaalde punten.
Nu heb ik, denk ik, een oplossing gevonden
Ik denk dat je het kan bepalen aan de succesrate van een coureur, dwz. het aantal overwinningen in verhouding zetten tot hoeveel races hij daarvoor nodig had en aan de hand daarvan ook het aantal behaalde wereldkampioenschappen erbij te rekenen.
Ik kom dan op de volgende formule:
(aantal overwinningen / aantal gestarte races) * 1.W = score
W is de wereldkampioenschapsfactor (hoevaak iemand WK is geweest).
Even een voorbeeldje
M. Schumacher = (91/286)*1,7 = 0,54
S. Vettel = (21/80)*1,2 = 0,315
J. Button = (12/207)*1,1 = 0,06
L. Hamilton = (17/89)*1,1 = 0,21
F. Alonso = (27/176)*1,2 = 0,18
A. Senna = (41/161)*1,3 = 0,33
A. Prost = (51/199)*1,4 = 0,358
J.M. Fangio = (24/51)*1,5 = 0,70
Naar mijn idee is dit een vrij redelijke constatering....
* Bron Wiki
Het weg factoren van de techniek gaat niet, want voor een deel is de prestatie van de auto de verdienste van de coureur. Al weet ik dat in 2003 het blad F1Racing (als ik het mij goed herinner) wel een poging werd gedaan door de prestaties van de auto over een seizoen als weegfactor mee te nemen.quote:Op maandag 28 november 2011 09:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus Alonso is slechter dan Hamilton ondanks een WK meer terwijl Senna slechter is dan Prost omdat hij dood is gegaan op z'n piek?
Klopt weinig van, IMO
Een betere manier zou het weg-factoren van de techniek zijn en puur focussen op de rijder.
De 'score' (in de formule) van een rijder zou deelbaar moeten zijn door de 'score' van een auto.
Een formule om per jaar de auto's te beoordelen is dan nodig. Zo zou Button dus veel hoger uitkomen dankzij z'n jaren bij BAR.
Vermenigvuldigen met 1.X (waarbij X het aantal kampioenschappen is) zorgt ervoor dat een rijder -ook al heeft hij een kut seizoen- toch hoger kan scoren dan een rijder die in dat zelfde jaar veel beter presteert. Eerlijk is dat niet ...
Bovendien tellen niet alleen overwinningen maar ook de ranking (bijv.: 2de worden is ook geen misselijke prestatie). Met 2de plaatsen kan je ook WK worden.
edit : Ook de lengte van een seizoen moet gecompenseerd worden. Succes met nu 5 wk's halen in 51 races.
Voor een deel, true. Maar voor 100%?quote:Op maandag 28 november 2011 12:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het weg factoren van de techniek gaat niet, want voor een deel is de prestatie van de auto de verdienste van de coureur. Al weet ik dat in 2003 het blad F1Racing (als ik het mij goed herinner) wel een poging werd gedaan door de prestaties van de auto over een seizoen als weegfactor mee te nemen.
Wederom : telt mee ... maar voor 100%?quote:Zelf ben ik van mening dat het bij een goed coureur ook het kiezen (of gekozen worden) van een bepaald team meetelt. Je zou dus beiden samen moeten nemen. En dan kijken naar de sterkte van een coureur/auto combinatie en hoe deze combinatie het doet in vergelijking met andere combinaties.
Weet'tnie.quote:Op basis van dit principe werkt mijn rating systeem, waar ik al een tijdje mee bezig ben. (Ik ben alleen nog niet zover dat ik dit volledig online kan zetten).
Alles is uit te drukken in formulesquote:Op maandag 28 november 2011 12:55 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Heren, hebben we echt niks anders te doen?![]()
Het is toch onmogelijk om onze goden te gaan vergelijken..
Mannen zoals Gilles Villeneuve, François Cevert..
Nooit geen Wereldkampioen geweest.. maar wel een geweldige rijstijl!
Daar hecht ik zelf veel meer waarde aan..![]()
Trouwens ESPN Classic Formula One Retro ...
quote:Apparently the rumor now is Kimi Raikkonen will drive for Lotus Renault next year.
Woei! Mooie vervanger voor Kubicaquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jeuj! Kimi gaat weer rijden komend jaar
Kerst is vroeg gekomen dit jaar
- Gisteren gefeest dus niet helemaal helderquote:Op dinsdag 29 november 2011 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik verheug me nu al op de excuses. Hebben jullie al een keus gemaakt?
- De auto ligt hem niet
- Hij is niet meer zo goed als hij was
- Petrov is enorm gegroeid
- Afstellen van de auto was nooit zijn specialiteit
- In een goeie auto is hij wél bloedsnel
-
-
Aanvullingen zijn welkom.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
- Gisteren gefeest dus niet helemaal helder
- Voet gekneusd vanwege sikker van een jacht af denderen
- Hij staat boven winnen
- Al z'n doelen in de sport al gehaald
Wie biedt meer?
Dat gaat dan niet aan Kimi liggen in ieder gevalquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het zien van zijn naam in de startgrid is voor mij al reden genoeg om te juichen
Wat fijn dat ie weer terug is, hopelijk wordt de auto ook goed
Vettel dusquote:Op dinsdag 29 november 2011 17:19 schreef Sinister-D- het volgende:
Alle wereldkampioenen van afgelopen decenium op de startgrid komend jaar
edit: en de winnaar van de Belgische GP komend jaar is dus ook al bekend![]()
Nee Kimi. Kimi is de Koning van de Ardennenquote:
De Duitser heeft sinds 1991 veertien races gereden in België, waarbij hij zes maal de beste was en negen keer het podium haalde...quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:16 schreef vosss het volgende:
Ow wacht even, volgens mij heeft Der Michael 1 overwinning meer in de Ardennen op zn naam staan of niet?
-Ze hebben bij Lotus de verkeerde ijsjes en cola;quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
- Gisteren gefeest dus niet helemaal helder
- Voet gekneusd vanwege sikker van een jacht af denderen
- Hij staat boven winnen
- Al z'n doelen in de sport al gehaald
Wie biedt meer?
quote:
quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als ze pintjes gaan drinken wint Kimi.
Geen idee, wat dan?quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ondertussen heeft Jos the Bawz weer eens losse handjes gehad lees ik?
Shownieuws.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
http://www.shownieuws.tv/video/aangifte-tegen-jos-verstappen/
Niets aan de hand dus.quote:Alles zou inmiddels weer koek en ei zijn…
idd Shownieuws.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:12 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Shownieuws.
[..]
Niets aan de hand dus.
Ach, ik geloof ook wel dat Jos een klein tikkie heeft uitgedeeld, hij heeft immers een kort lontje.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd Shownieuws.![]()
Maar het werd vanmorgen om 6.45 ook al gemeld op L1 Radio, en die zitten al wat dichter in Limburg (en dus de bron bij de Roermondse politie) dan die lutsers in Hilversum van SBS.
Ook als zijn vrouw in kwestie jouw zus zou zijn?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ach, ik geloof ook wel dat Jos een klein tikkie heeft uitgedeeld, hij heeft immers een kort lontje.![]()
Maar dat vergeef ik onze meest succesvolle F1 coureur allertijden graag.
Neen vosss, dan brak ik allebei z'n benen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook als zijn vrouw in kwestie jouw zus zou zijn?
Hypocrisie ten top.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:03 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Neen vosss, dan brak ik allebei z'n benen.
Het schijnt dat ze hem gevraagd heeft om de familie-auto in de garage te rijden i.p.v. naast het huis op het grind. Toen ging hij om onverklaarbare redenen ineens over de rooie...quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Ach, ik geloof ook wel dat Jos een klein tikkie heeft uitgedeeld, hij heeft immers een kort lontje.![]()
Maar dat vergeef ik onze meest succesvolle F1 coureur allertijden graag.
Ben je daar zo trots opquote:Op dinsdag 29 november 2011 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
De zus van Jos woont overigens bij mij in het dorp. Jos komt er wel eens op bezoek.
Ik heb een aantal jaar geleden, toen hij wegreed daar (bij ons tegenover), eens geprobeerd om hem met mijn Delta HF Turbo bij te houden.
Dat lukte niet!
Die man maakt ook alvast een onzinexcuus voor het geval zijn onzinaanname onzin blijkt.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:42 schreef vosss het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)n-welkom-terug-kimi/
Column over Kimi
Iets met spijker en kop als er geen nieuws komttwitter:f1zone twitterde op woensdag 30-11-2011 om 21:04:18A few more hours & Mr Van der Garde is going to be seen as a Lying Dutchman reageer retweet
Wat me er aan herinnert dat ik al heel lang geen grappen meer over de oren van Niki Lauda gehoord heb.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Meike26 het volgende:
Maar Jos en grindbak moppen zijn al zooo oud
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me er aan herinnert dat ik al heel lang geen grappen meer over de oren van Niki Lauda gehoord heb.
Die hoorde je in de jaren '80 heel veel.quote:
quote:Nicki Lauda heeft een nieuwe monteur nodig. Hij heeft een aantal monteurs geselecteerd; een Nederlander, een Duitser en een Belg.
De Nederlander komt als eerste op het kantoortje van Nicki Lauda.
Nicki Lauda zegt: 'Nou moet je eens heel eerlijk wezen, als ik jou zou vragen wat je het meeste aan mij opvalt?
De Nederlander denkt 5 minuten heel erg diep na en zegt:
'Je halve oor, en je kale kop.'
'ERUIT JIJ !' en de Nederlander wordt eruit gesmeten.
Vervolgens komt de Duitser en aan hem wordt dezelfde vraag gesteld.
Duitser denkt na met z'n dikke kop.
'Nou meneer Lauda, uw halve oortje, uw verrotte kop en uw haar?'
'Raus, du Aarsloch '
De Belg, hij krijgt dezelfde vraag en zegt:
'Meneer Lauda, u heeft contactlenzen!'
'Ja, dat klopt, maar hoe weet je dat?'
Zegt de Belg: 'Een bril draagt een beetje moeilijk met zo'n half oortje!'
quote:Tina Turner gaat voor de zoveelste keer naar de plastisch chirurg. Ze is al heel wat keren geweest om haar verouderende lichaam te laten opknappen. Dit keer wil ze haar schaamlippen laten verkleinen. De chirurg ziet geen problemen maar Tina vraagt hem uitdrukkelijk de operatie strikt geheim te houden. De operatie slaagt... Maar als zij een paar dagen later thuis komt uit het ziekenhuis staat daar een grote bos bloemen. "Verdorie!", denkt Tina "heeft die chirurg dan toch zijn mond voorbij gepraat! Wie zou hij hebben ingelicht?" Ze leest het kaartje dat aan de bos bloemen is bevestigd: "Hartelijk dank voor de nieuwe oren" Getekend: Nicky Lauda.
Lauda zelf zei daarover tegen een journalist: "Ik ben wel lelijker dan jij, maar ik neuk meer"quote:Weißt Du, was passiert wenn Nicki Lauda stirbt? Dann bist Du der hässlichste Mensch der Welt!
De laatste keer dat ik een grap over zijn oor heb gehoord was uit zikn eigen mond, op de nurburgring-radio..quote:Op woensdag 30 november 2011 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die hoorde je in de jaren '80 heel veel.
[..]
[..]
[..]
Lauda zelf zei daarover tegen een journalist: "Ik ben wel lelijker dan jij, maar ik neuk meer"
Precies. In de Superleague Formula kon Maria de Villota weinig potten breken.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de hoeveelheid testcoureurs van Lotus Renault (vorig jaar 5) verbaast het me niets. Maar ik verwacht niet dat ze in 2013 een racestoeltje heeft, of ze moet wel heel veel geld meenemen.
IMHO zijn er betere vrouwen die meer recht op een (race)stoeltje hebben.
Media aandacht, media aandacht, media aandacht, media aandacht, media aandacht, media aandacht, media aandacht, media aandacht... etc.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de hoeveelheid testcoureurs van Lotus Renault (vorig jaar 5) verbaast het me niets. Maar ik verwacht niet dat ze in 2013 een racestoeltje heeft, of ze moet wel heel veel geld meenemen.
tijd om joran van der sloot in de f1 te stoppen dan:Pquote:Op woensdag 30 november 2011 10:07 schreef Meike26 het volgende:
Jos heeft een kort lontje, kan me ook wel indenken dat het geen makkelijke persoonlijkheid is, maar dat is Kimi ook niet, Schumi idem. En Senna was ook geen makkelijke.
Zie hier mijn korte redenatie hoe je echte coureurs kan herkennen
quote:Ferrari en Red Bull Racing maken geen deel meer uit van de Formula One Teams' Association (FOTA). Zo bericht het Britse Autosport. Beide teams zouden zich uit de organisatie hebben teruggetrokken, nadat er afgelopen weekend in Brazilië geen akkoord kon worden gesloten over hoe de kosten in de hoogste autosportklasse de komende jaren binnen de perken kunnen worden gehouden.
GPUpdate.net heeft contact gezocht met beide teams, maar zowel Red Bull als Ferrari kon nog niet reageren. Een woordvoerder van de FOTA bevestigde dat twee teams hun lidmaatschap hebben opgezegd, maar wilde niet zeggen welke twee. Het vertrek van Ferrari en Red Bull zou betekenen dat er nog maar negen teams deel uitmaken van de FOTA. HRT maakte al geen deel uit van de organisatie.
Ferrari en Red Bull hadden al aangegeven dat eensgezindheid over het Resource Restriction Agreement, van fundamenteel belang was voor de toekomst van de FOTA. "We zijn met de FOTA op een kritiek punt aanbeland. Of we gaan nu serieus met een paar zaken aan de slag, of we trekken de stekker eruit", zei Red Bull-baas Christian Horner eerder."De twee zaken die nu echt even onze aandacht nodig hebben, zijn het Concorde Verdrag en het Resource Restriction Agreement. Als we het over deze zaken niet eens kunnen worden, waar is de FOTA dan nog goed voor?"
http://www.bild.de/sport/(...)l-21266958.bild.htmlquote:Es wäre ein Zweikampf, der alle Motorsport-Fans aus dem Sessel reißen würde.
Motorrad-Weltmeister Stefan Bradl (21/Honda) und Formel-1-Weltmeister Sebastian Vettel (24/Red Bull) tauschen ihre Renn-Geräte und rasen gegeneinander.
Bradl forderte Vettel zum Champions-Duell heraus! 240 gegen 750 PS! Zwei gegen vier Räder!
Bradl: „Ich würde gerne Mal in einem Formel-1-Auto Gas geben. Sebastian kann ja dann auf mein Motorrad steigen, ich nehme seinen Red Bull! Die Umstellung wäre für ihn aber wohl schwieriger als für mich.“
Die beiden treffen sich beim „Race of Champions“ am Wochenende in Düsseldorf. Doch zum Tausch kommt es nicht.
Red-Bull-Motorsportboss Helmut Marko zu BILD: „Das erlauben wir auf keinen Fall! Die Gefahr, dass Sebastian sich auf dem Motorrad verletzt, ist viel zu groß!“ Vollgas-Duell verboten!
Vettel, privat Motorradfahrer, hätte zugestimmt. Er zeigt aber Verständnis: „Wenn man bei uns rutscht, kann man das Auto abfangen. Mit dem Motorrad fliegt man gleich runter.“
Uiteraard hebben ze groot gelijk. Ze zouden die F1 toppers sowieso moeten verbieden om risico's te nemen buiten de baan. En waarschijnlijk doen ze dat ook.quote:Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef vosss het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Voorbeeld Kubica
Mwah, moet je dan alles gaan verbieden? Het zijn niet voor niets F1-coureurs, die houden wel een beetje van risico's nemen. Zulke activiteiten buiten het seizoen houdt ze lekker scherp. Ja, ze kunnen een ongeluk krijgen (Webber, Kubica), maar dat kan ook gebeuren met een potje tennis (was dat Alonso? Of Raikonnen?).quote:Op zondag 4 december 2011 13:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Uiteraard hebben ze groot gelijk. Ze zouden die F1 toppers sowieso moeten verbieden om risico's te nemen buiten de baan. En waarschijnlijk doen ze dat ook.
Montoyaquote:Op zondag 4 december 2011 13:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Mwah, moet je dan alles gaan verbieden? Het zijn niet voor niets F1-coureurs, die houden wel een beetje van risico's nemen. Zulke activiteiten buiten het seizoen houdt ze lekker scherp. Ja, ze kunnen een ongeluk krijgen (Webber, Kubica), maar dat kan ook gebeuren met een potje tennis (was dat Alonso? Of Raikonnen?).
Je kan ook tijdens hardlopen lelijk door je enkel gaanquote:Op zondag 4 december 2011 13:42 schreef vosss het volgende:
Ik snap dan ook niet dat Ferrari elke winter uitgebreid op skivakantie gaat met zn coureurs.
Daar kun je ook hele lelijke breuken aan over houden en ik kan me niet voorstellen dat ze alleen maar voor de foto's poseren en niet die berg af gaan.
Dat zei Button onder andere over de terugkeer van Kimi.quote:"Ik hoorde van mijn ingenieurs bij McLaren dat hij zeker weet wat hij doet, en dat hij op het vlak van ontwikkeling van de wagen veel weet. Ik ben blij dat hij terug is, niet alleen voor de races, maar ook voor de avonden na de races..."
Goede zet van Ferrari, RBR houdt zich al langer niet aan de afspraken wat ze al 2 titels opgeleverd heeft.quote:Op vrijdag 2 december 2011 15:11 schreef sasquatsch het volgende:
'Ferrari en Red Bull verlaten FOTA'
[..]
Sebas heeft afgelopen jaren flink aan z'n Engels gewerkt, zelfs het Duitse accent begint hij te verliezen. Op momenten heeft hij zelfs een Engelse tongval.quote:
Monza 1971 was een van de spannendste finishes ooit, met 0.01 seconde verschil tussen de nummers 1 en 2 en de eerste vijf binnen 0.61 seconde.quote:Op maandag 5 december 2011 19:49 schreef King_Merc het volgende:
Peter Gethin (71) overleden
05-12-2011 | Door: Adam Cooper
Peter Gethin is op 71-jarige leeftijd overleden. De coureur schreef geschiedenis met zijn zege voor BRM in de Italiaanse Grand Prix van 1971.
De zoon van de Engelse ruiter Ken Gethin besloot niet in zijn vaders voetsporen te treden, maar zijn eigen pad te kiezen in de autosport. Hij begon met een bescheiden Lotus Seven in 1962. Met een Lotus 23 sportauto maakte hij naam, alvorens over te stappen naar de Formule 3 in 1965.
Hij trok de aandacht bij Brabham in het Europees Formule 2-kampioenschap toen hij als derde eindigde op Vallelunga, achter de twee Ferrari's. Na zijn kunsten te hebben vertoond in de F5000 promoveerde hij naar de Formule 1 bij McLaren.
In zijn eerste jaar kon hij zijn vorm uit de F5000 niet evenaren, met een zesde plaats in Canada als beste resultaat. Ook 1971 begon teleurstellend, waarna hij in de zomer de overstap maakte van McLaren naar BRM. In zijn tweede race voor dat team behaalde hij een opmerkelijke overwinning. Hij verschalkte Ronnie Peterson en anderen in de laatste bocht en won met minimaal verschil.
Verder succes in de Formule 1 bleef uit, waarna hij terugkeerde naar de F5000 en CanAm. In 1977 hing hij zijn helm aan de wilgen. Gethin ging verder als teammanager, met name in de Formule 2. Later was hij ook actief als raceinstructeur en coach.
rest in peace Peter
Die paar flessen wat er op een jaar door heen gaan is peanuts. Besparen daar op is hetzelfde als jij in totaal aan vaste lasten 1500 euro kwijt bent elke maand en je neemt dan om te bezuinigen een internet abbo wat een halve cent goedkoper is per maand.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:51 schreef Atreidez het volgende:
Mooie beeldenEn gewoon zonder champagne de bokaal in ontvangst nemen, zouden ze tegenwoordig ook op kunnen besparen..
quote:
Verstappen is de maat der dingen?quote:"Ik dacht steeds: dit kan gewoon niet! Ik rem op de limiet en ga zo hard mogelijk de bocht in. Wat moet ik nog meer doen? Bij Schumacher lukte het wel en bij mij niet. Dat klopte niet."
Oud nieuws. Al in 1994 was bekend dat er traction control in de auto zat. Alleen heeft de FIA nooit kunnen bewijzen dat het daadwerkelijk gebruikt is.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:08 schreef Atreidez het volgende:
http://www.nu.nl/sport/26(...)en-hulpmiddelen.html
* Atreidez zet alvast popcorn in de magnetron
quote:• The exhaust tailpipes are now strictly regulated in order to ensure that the aerodynamic effect exhaust gases have on the car is kept to an absolute minimumCoureurs mogen zichzelf unlappen gedurende een safety car
• Before the safety car returns to the pits all lapped cars will be allowed to unlap themselves and then join the back of the pack, ensuring a clean re-start without slower cars impeding those racing for the leading positions.
• Drivers may no longer leave the track without a justifiable reason, i.e. cutting a chicane on reconnaissance laps or ‘in’ laps to save time and fuel.
• Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position.
• The 2012 FIA Formula One World Championship calendar was confirmed as previously published.
Traction control en launch control zijn niet t zelfde.. Overigens meld Jos niet eens welke hulpmiddelen hij denkt dat er gebruikt zijn. De nieuwswaarde is gewoon de uitspraken van Jos, die steld dat het zo geweest moet zijn omdat hij niet zelf sneller was in dezelfde autoquote:
Leuk punt wordt datquote:Op woensdag 7 december 2011 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
Belangrijkste veranderingen voor 2012
• Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position
Ik denk eerder crashes. Vroeg of laat moeten ze toch weer terug die racingline op anders vliegen ze van de baanquote:Op woensdag 7 december 2011 13:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Leuk punt wordt datPotentiele penaltyregen..
Nu heeft hij wel "mee" dat de 2 andere rijders die in dat seizoen reden, JJ Lehto (6 races, 1 punt) en Herbert (2 races, 0 punten) het ook niet al te best deden. En Lehto reed ook 2 races in Schumi z'n auto. Maar Schumi was gewoon de beste en Jos heeft 't verneukt. Zo is het gegaan en na 17 jaar wordt het wel eens tijd om er niet meer over te huilenquote:Op woensdag 7 december 2011 13:02 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Traction control en launch control zijn niet t zelfde.. Overigens meld Jos niet eens welke hulpmiddelen hij denkt dat er gebruikt zijn. De nieuwswaarde is gewoon de uitspraken van Jos, die steld dat het zo geweest moet zijn omdat hij niet zelf sneller was in dezelfde auto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die auto was gewoon extreem zenuwachig, vraag maar aan Berger die er ook mee gereden heeft. Schumacher kon dat net wel aan, die anderen net niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:26 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Nu heeft hij wel "mee" dat de 2 andere rijders die in dat seizoen reden, JJ Lehto (6 races, 1 punt) en Herbert (2 races, 0 punten) het ook niet al te best deden. En Lehto reed ook 2 races in Schumi z'n auto. Maar Schumi was gewoon de beste en Jos heeft 't verneukt. Zo is het gegaan en na 17 jaar wordt het wel eens tijd om er niet meer over te huilen
quote:Changes to the 2012 Technical Regulations
• All engine standard ECU set up and control parameters, which were formerly contained only within a Technical Directive, are now contained within the relevant parts of the Technical Regulations.
• The exhaust tailpipes are now strictly regulated in order to ensure that the aerodynamic effect exhaust gases have on the car is kept to an absolute minimum.
• Better marking of in-car emergency switches operated by marshals are now stipulated.
• The side impact structures will now have to be subjected to a further (upward) push-off test.
Changes to the 2012 Sporting Regulations
• Cars may no longer take part in pre-season testing without having passed all crash tests.
• There will now be a maximum race time of four hours to ensure that a lengthy suspension of a race does not result in a race that could run up to eight hours if left unregulated.
• Before the safety car returns to the pits all lapped cars will be allowed to unlap themselves and then join the back of the pack, ensuring a clean re-start without slower cars impeding those racing for the leading positions.
• Cars which were in the pit lane when a race is suspended will now be allowed to re-join the cars on the grid in the position they were in when the race was suspended.
• Drivers may no longer leave the track without a justifiable reason, i.e. cutting a chicane on reconnaissance laps or ‘in’ laps to save time and fuel.
• Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position.
• One three-day test will be carried out during the season, formerly there were none.
• All stewards’ decisions which are not subject to appeal are now in one place instead of being in various places within the regulations.
• All tyres allocated to a driver may now be used on the first day of practice; formerly only three sets were permitted.
Nou, zeg de FOTA dus ook maar vaarwelquote:Sauber volgt Ferrari en Red Bull Racing en zegt FOTA vaarwel
In navolging van Ferrari en Red Bull Racing zal ook Sauber de Formula One Teams' Association (FOTA) gaan verlaten, zo bevestigde een woordvoerder van het Zwitserse team tegenover Autosport. Verder zou ook Scuderia Toro Rosso overwegen om uit de FOTA te stappen.
Enkele dagen geleden zou Sauber de overige leden van de FOTA hebben ingelicht over het besluit van het team. Een woordvoerder van Sauber bevestigde dat: "We verlaten de FOTA om redenen die bekend zijn bij de leden, maar waarover we nu niet naar buiten zullen treden."
Gisteren vond er een vergadering van de FOTA plaats in Londen en alle huidige leden behalve één was daar aanwezig. Scuderia Toro Rosso had namelijk geen afgevaardigde gestuurd naar de meeting en daardoor zwellen de geruchten aan dat het Italiaanse zusterteam van Red Bull Racing ook uit de FOTA zal gaan stappen. HRT heeft eerder dit jaar de teams associatie al verlaten.
Momenteel krijgt Sauber motoren van Ferrari.
Het zusterteam van Red Bull dat overweegt ook op te stappen. Nee maar, wat een verrassing.quote:Verder zou ook Scuderia Toro Rosso overwegen om uit de FOTA te stappen
Niet alleen zusterteam, maar ook voorzien door motoren van... juist Ferrariquote:Op woensdag 7 december 2011 20:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Het zusterteam van Red Bull dat overweegt ook op te stappen. Nee maar, wat een verrassing.
Klopt, maar ik denk dat het bij STR iets zwaarder weegt dat ze het B-team zijn van RBR. En Sauber is het officieuze B-team van Ferrari. Dus in die zin was dit wel te verwachten.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet alleen zusterteam, maar ook voorzien door motoren van... juist Ferrari![]()
Haal de alu-hoedjes maar weer uit de la
Meen ergens gelezen te hebben dat RBR de RRA met $60 miljoen had overschreden voor 2010.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:26 schreef M.Melandri het volgende:
Komt natuurlijk omdat Red Bull zich de afgelopen jaren niet aan de RRA afspraken heeft gehouden, daarom trekt Ferrari zich terug.
Zal wel meevallen. De enige manier voor de teams om hun zin te krijgen (bijvoorbeeld bij een betere verdeling van de opbrengsten) is als ze een front vormen tegen de FIA en de FOM. Dat weten ze zelf ook wel. Ik denk eerder dat dit een drukmiddel is om te proberen snel tot een akkoord te komen.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nou, zeg de FOTA dus ook maar vaarwel
Er was ook even sprake van dat hij een GP2 team (Super Nova) zou gaan leiden, maar daar heeft hij nee tegen gezegd.quote:Voormalig Formule 1-coureur Gerhard Berger gaat aan het werk bij de internationale autosportbond FIA. De 52-jarige Oostenrijker is woensdag door de World Motor Sport Council benoemd tot president van de Single Seater Commission.
Berger reed van 1984 tot en met 1997 voor onder andere Benetton, Ferrari en McLaren in de Formule 1 en won in die periode tien Grands Prix. Na zijn carrière als coureur ging hij bij BMW aan de slag, waar hij de terugkeer van het Duitse merk in de Formule 1 overzag. In 2006 werd Berger mede-eigenaar van Scuderia Toro Rosso, om eind 2008 zijn aandelen weer aan Red Bull-baas Dietrich Mateschitz te verkopen.
Nou ja met Boullier als zijn manager is dat toch niet zo enorm verrassend?quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:48 schreef RJD het volgende:
Dat had ik niet verwacht. Grosjean krijgt het 2e stoeltje bij Lotus Renault. Daarmee wordt Petrov gewipt.
Zit wat in, en F1 is een rare wereld. Lotus Renault moet wel Petrov nog een jaar doorbetalen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou ja met Boullier als zijn manager is dat toch niet zo enorm verrassend?
geruchten gaan dat Glock dan op de wip zou staan om Petrov dat stoeltje te geven.quote:
Zolang Glock dan maar bij een beter team terecht komt. Hij verdient beter dan Virgin/Marussia. Zou me overigens ook niks verbazen als Petrov naar HRT gaat. Die kunnen zijn roebels ook goed gebruiken.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geruchten gaan dat Glock dan op de wip zou staan om Petrov dat stoeltje te geven.
Dat dachten we ook van Chandhok, en van Karthidinges. Allebei eruit gekickt halverwege het seizoen. Dat weet Petrov ook, en zal zo dom wel niet zijn om op zulk aanbod in te gaan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zolang Glock dan maar bij een beter team terecht komt. Hij verdient beter dan Virgin/Marussia. Zou me overigens ook niks verbazen als Petrov naar HRT gaat. Die kunnen zijn roebels ook goed gebruiken.
Ik dacht dat de sponsoren van Chandhok en Karthikeyan achter bleven bij hun betalingsverplichtingen. Dat was mede de reden dat ze eruit gebonjourd werden. Tevens had Bruno Senna in het eerste seizoen een contract dat juridisch beter was dichtgetimmerd -nog opgemaakt toen het Campos was-, dus dat was ook in het nadeel van Chandhok.quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat dachten we ook van Chandhok, en van Karthidinges. Allebei eruit gekickt halverwege het seizoen. Dat weet Petrov ook, en zal zo dom wel niet zijn om op zulk aanbod in te gaan.
Kimi,quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:43 schreef Trystar het volgende:
#rtlgp Raikkonen houdt pijnlijke pols over aan snowmobile crash in oostenrijk. Lotus: " er is gelukkig niks gebroken".
Tweet van Olav Mol.
En dan noem je die sporten opquote:Op zondag 11 december 2011 10:18 schreef Meike26 het volgende:
En als het een andere coureur was, dan was het zeker een eikel ?
Nu vind ik ook wel dat coureurs wel de vrijheid moeten hebben, maar crossen met een Snowmobile vind ik dan toch weer in de klasse vallen waar ook Kubica nog steeds de gevolgen van voelt.
Gelukkig is het alleen zijn pols, maar een snowmobile is niet echt veilig (oké, het heeft een dodemans-knop). Heb er meerdere mee op hun plaat zien gaan, met de snowmobile on top !
Kan je serieus veel botjes mee breken.
Skieën, snowboarden of fietsen is nog wel oke, maar gemotoriseerde sporten (op karten na) lijken mij toch niet zo verstandig.
Volgens mij vallen er meer dooien met skiën, snowboarden, fietsen en karten dan met sneeuwscooterquote:Skieën, snowboarden of fietsen is nog wel oke, maar gemotoriseerde sporten (op karten na) lijken mij toch niet zo verstandig.
Dat komt omdat er ongeveer 1 miljoen x zoveel skieërs dan motorscooteraars zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij vallen er meer dooien met skiën, snowboarden, fietsen en karten dan met sneeuwscooter
Bingo !quote:Op zondag 11 december 2011 10:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat komt omdat er ongeveer 1 miljoen x zoveel skieërs dan motorscooteraars zijn.
Daarom vallen in een jaar er ook meer doden op de A12 dan in 10 seizoenen F1
Maar Kubica kreeg een freak accident, wat je net zo goed op de skies of op het voetbalveld kan gebeuren. Elke sport brengt risico's met zich mee, en met elke sport kan je blijvend geblesseerd raken (alhoewel dat met schaken iets moeilijker isquote:Op zondag 11 december 2011 11:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bingo !
Daarbij zijn de blessures van skieërs, snowboarders etc vaak wel te overzien. Een gescheurde enkelband staat in groot contrast met blessures aan de rugwervel als je een sneeuwscooter op je rug krijgt. Net als bij Kubica, was dit domme pech en niemand crasht express.
Natuurlijk moeten de coureurs juist bezig blijven en wil ik ze ook niet onthouden. Graag zelfs...maar ik heb mijn mening na het ongeval van Kubica wel bijgedraaid en vind het zonde als een groot talent door een hobby zijn loopbaan danig op de schop gooit. Of we ooit weer Kubica zien rijden in de F1 is nog steeds maar de vraag. En zo ja...kan hij zijn rijstijl weer terugkrijgen of is er een onderbewust-zijn dat hij toch kalmer aan doet.
Zoiets lijkt Massa ook wel te hebben, al ging hij er de laatste races wel goed !
ipv zo'n huis te kopen zou ik lekker een race-team beginnenquote:Op zondag 11 december 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
Ik zat net te schijten en daar lag een of ander boekje en daar stond een stukje in over dat huis wat die dochter van Bernie gekregen heeft ter waarde van 45 miljoen.
Ze is aan het verbouwen. Kosten: ongeveer 18 miljoen![]()
2 verdiepingen onder het huis met in de onderste een zwembad, sauna, watervallen etc en de verdieping daarboven een bowlingbaan en een club.
Godsklere wat lijkt het me heerlijk om belachelijk veel geld te hebben!
Waarom zou ze? Haar vader heeft ipv een team een heel kampioenschapquote:Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef kepler het volgende:
[..]
ipv zo'n huis te kopen zou ik lekker een race-team beginnen
Onsportieve tegenstander die de loper in je oog gooit?quote:en met elke sport kan je blijvend geblesseerd raken (alhoewel dat met schaken iets moeilijker is)
Ik geloof dat er wel eens schakers in een kliniek opgenomen zijn na te veel blind simultaan schaken.quote:Op zondag 11 december 2011 14:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar Kubica kreeg een freak accident, wat je net zo goed op de skies of op het voetbalveld kan gebeuren. Elke sport brengt risico's met zich mee, en met elke sport kan je blijvend geblesseerd raken (alhoewel dat met schaken iets moeilijker is)
Geld maakt niet gelukkigquote:Op zondag 11 december 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
Ik zat net te schijten en daar lag een of ander boekje en daar stond een stukje in over dat huis wat die dochter van Bernie gekregen heeft ter waarde van 45 miljoen.
Ze is aan het verbouwen. Kosten: ongeveer 18 miljoen![]()
2 verdiepingen onder het huis met in de onderste een zwembad, sauna, watervallen etc en de verdieping daarboven een bowlingbaan en een club.
Godsklere wat lijkt het me heerlijk om belachelijk veel geld te hebben!
Goed puntquote:Op zondag 11 december 2011 14:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ze? Haar vader heeft ipv een team een heel kampioenschap!
Je moet eens een foto van dr spotten...quote:Op zondag 11 december 2011 14:03 schreef vosss het volgende:
Ik zat net te schijten en daar lag een of ander boekje en daar stond een stukje in over dat huis wat die dochter van Bernie gekregen heeft ter waarde van 45 miljoen.
Ze is aan het verbouwen. Kosten: ongeveer 18 miljoen![]()
2 verdiepingen onder het huis met in de onderste een zwembad, sauna, watervallen etc en de verdieping daarboven een bowlingbaan en een club.
Godsklere wat lijkt het me heerlijk om belachelijk veel geld te hebben!
Ik denk dat pappie slim genoeg is om dat te voorkomen, wel de opbrengsten maar niet het managementquote:Op maandag 12 december 2011 10:04 schreef Meike26 het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat die 2 straks de complete F1 erven van pappie![]()
De zijspiegels zullen we groter moeten en Prosecco ipv Champagne op het podium
Nu heeft ie zichzelf wegbezuinigd zeker?quote:Op vrijdag 9 december 2011 20:54 schreef Sinister-D- het volgende:
En dat Yamamoto en Ricciardo tevens meer geld in het laatje brachten was ook in hun nadeel.
Die Kolles () is altijd op meer geld uit, en zal de rijdende coureur altijd de keuze geven in de vorm van: ''Japie Crosser brengt voor de rest van het seizoen $6mljn, jij hebt nog maar $3mljn. Zeg het maar, lap je bij of bol je het af?''.
Dan trapt ie je er ook uit onder het motto ''achterstallige betaling''.
Beide doenbaar.quote:Op zondag 11 december 2011 23:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je moet eens een foto van dr spotten...
[ afbeelding ]
* overigens allebei zn dochters
http://joesaward.wordpres(...)-story-from-finland/quote:Finnish former F1 driver and double Le Mans winner JJ Lehto has been sentenced to two years and four months in jail for his involvement in a boating accident which killed a friend. The prosecution argued that Lehto was drunk at the time of the accident, which occurred in June 2010, when Lehto’s boat hit at a bridge support, while travelling well over the speed limit, in the middle of the night. Lehto denied being the driver, but the court argued that the victim’s injuries suggested that he had been the passenger and therefore that Lehto must have been driving.
Lehto is appealing the sentence.
Ik vind het iig niet erg. De man deed er misschien alles aan om ''zijn'' team te laten overleven, maar deed dat op zo'n malafide manier.quote:Op woensdag 14 december 2011 15:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nu heeft ie zichzelf wegbezuinigd zeker?
http://www.gpupdate.net/n(...)eizoenen-uit-elkaar/
Vind het jammer voor Alguersuari. Was mijns inziens goed bezig om zichzelf beter te maken; had wel sympathie voor hem. Hopen dat hij ergens anders nog onderdak kan vinden.quote:
Jaime geruild met Ricciardo bij HRT?quote:Op woensdag 14 december 2011 18:55 schreef Atreidez het volgende:
Wel een shocker van Toro Rosso, had verwacht dat ze er wel minimaal 1 zouden behouden (Jaime).
Heb liever dat hij gaat ruilen met Trulli. Die is wat mij betreft wel over zijn houdbaarheidsdatum heen.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Jaime geruild met Ricciardo bij HRT?
Zo sad vind ik het niet eigenlijk. Als hij dronken een boot bestuurde dan is het niet meer dan terechtquote:Op woensdag 14 december 2011 16:22 schreef Tarado het volgende:
A sad story from Finland
December 14, 2011 by joesaward
[..]
http://joesaward.wordpres(...)-story-from-finland/
En de opvolger is er : Luis Pérez-Sala becomes HRT Team Principalquote:Op woensdag 14 december 2011 15:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nu heeft ie zichzelf wegbezuinigd zeker?
http://www.gpupdate.net/n(...)eizoenen-uit-elkaar/
Toch snap ik niet dat ze daar niet een gezamenlijk evenement van maken.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:54 schreef sasquatsch het volgende:
De eerste data van de presentaties zijn bekend:
Red Bull Racing - 5 februari 2012
Lotus F1 Team - 6 februari 2012
Ben ik met je eens maar ik vind het nogal wat als je aan de verwondingen van de dode kan zien dat hij de boot niet bestuurde op het moment van het ongelukquote:Op woensdag 14 december 2011 19:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Zo sad vind ik het niet eigenlijk. Als hij dronken een boot bestuurde dan is het niet meer dan terecht
Dat ging niet door omdat de kleine teams verwachtten ondergesneeuwd te worden in de aandacht voor de grote teams. Daarom doen ze het op verschillende tijdstippen, maar meestal wel daar waar getest wordt (een enkele uitzondering zoals McLaren vorig jaar daargelaten).quote:Op donderdag 15 december 2011 13:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch snap ik niet dat ze daar niet een gezamenlijk evenement van maken.
Was een paar jaar geleden wel sprake van maar is er nooit van gekomen.
Daar kun je best een show van maken wat erg veel exposure oplevert.
Goed voor de F1 en goed voor de teams. Me dunkt.
Al die losse presentaties die vaak niet of alleen via internet als je geluk hebt te zien zijn is toch imo een beetje een lachertje anno 2011.
Ook daar laat Bernie weer een hoop liggen.
Het was andersom toch; aan de verwondingen van Lehto konden ze zien dat hij de bestuurder was. Het stuur zal wel een bepaalde plek achter hebben gelaten?quote:Op donderdag 15 december 2011 13:09 schreef Tarado het volgende:
Ben ik met je eens maar ik vind het nogal wat als je aan de verwondingen van de dode kan zien dat hij de boot niet bestuurde op het moment van het ongeluk
idd, en dan ook nog je dooie vriend de schuld geven.. mooie ventquote:Op woensdag 14 december 2011 19:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Zo sad vind ik het niet eigenlijk. Als hij dronken een boot bestuurde dan is het niet meer dan terecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |