abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105049955
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:07 schreef Meike26 het volgende:
Jos heeft een kort lontje, kan me ook wel indenken dat het geen makkelijke persoonlijkheid is, maar dat is Kimi ook niet, Schumi idem. En Senna was ook geen makkelijke.

Zie hier mijn korte redenatie hoe je echte coureurs kan herkennen :D
tijd om joran van der sloot in de f1 te stoppen dan:P
pi_105097983
'Ferrari en Red Bull verlaten FOTA'

quote:
Ferrari en Red Bull Racing maken geen deel meer uit van de Formula One Teams' Association (FOTA). Zo bericht het Britse Autosport. Beide teams zouden zich uit de organisatie hebben teruggetrokken, nadat er afgelopen weekend in Brazilië geen akkoord kon worden gesloten over hoe de kosten in de hoogste autosportklasse de komende jaren binnen de perken kunnen worden gehouden.

GPUpdate.net heeft contact gezocht met beide teams, maar zowel Red Bull als Ferrari kon nog niet reageren. Een woordvoerder van de FOTA bevestigde dat twee teams hun lidmaatschap hebben opgezegd, maar wilde niet zeggen welke twee. Het vertrek van Ferrari en Red Bull zou betekenen dat er nog maar negen teams deel uitmaken van de FOTA. HRT maakte al geen deel uit van de organisatie.

Ferrari en Red Bull hadden al aangegeven dat eensgezindheid over het Resource Restriction Agreement, van fundamenteel belang was voor de toekomst van de FOTA. "We zijn met de FOTA op een kritiek punt aanbeland. Of we gaan nu serieus met een paar zaken aan de slag, of we trekken de stekker eruit", zei Red Bull-baas Christian Horner eerder."De twee zaken die nu echt even onze aandacht nodig hebben, zijn het Concorde Verdrag en het Resource Restriction Agreement. Als we het over deze zaken niet eens kunnen worden, waar is de FOTA dan nog goed voor?"
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 2 december 2011 @ 18:41:41 #203
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_105105247
En dat terwijl Luca di Montezemolo juist degene is die de FOTA opgericht wou hebben :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_105119543
We hebben weer een rel *O*

Welcome to the piranha club _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_105132687
Af en toe zou je denken dat ze t express doen om de F1 levend te houden tijdens de winterstop :P
Where facts are few, experts are many.
  zondag 4 december 2011 @ 12:32:36 #206
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_105161480
quote:
Es wäre ein Zweikampf, der alle Motorsport-Fans aus dem Sessel reißen würde.

Motorrad-Weltmeister Stefan Bradl (21/Honda) und Formel-1-Weltmeister Sebastian Vettel (24/Red Bull) tauschen ihre Renn-Geräte und rasen gegeneinander.

Bradl forderte Vettel zum Champions-Duell heraus! 240 gegen 750 PS! Zwei gegen vier Räder!

Bradl: „Ich würde gerne Mal in einem Formel-1-Auto Gas geben. Sebastian kann ja dann auf mein Motorrad steigen, ich nehme seinen Red Bull! Die Umstellung wäre für ihn aber wohl schwieriger als für mich.“

Die beiden treffen sich beim „Race of Champions“ am Wochenende in Düsseldorf. Doch zum Tausch kommt es nicht.

Red-Bull-Motorsportboss Helmut Marko zu BILD: „Das erlauben wir auf keinen Fall! Die Gefahr, dass Sebastian sich auf dem Motorrad verletzt, ist viel zu groß!“ Vollgas-Duell verboten!

Vettel, privat Motorradfahrer, hätte zugestimmt. Er zeigt aber Verständnis: „Wenn man bei uns rutscht, kann man das Auto abfangen. Mit dem Motorrad fliegt man gleich runter.“
http://www.bild.de/sport/(...)l-21266958.bild.html
Wie dit leest is gek
pi_105161956
Ik geef ze groot gelijk. Voorbeeld Kubica :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 4 december 2011 @ 13:15:40 #208
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_105162912
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef vosss het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Voorbeeld Kubica :)
Uiteraard hebben ze groot gelijk. Ze zouden die F1 toppers sowieso moeten verbieden om risico's te nemen buiten de baan. En waarschijnlijk doen ze dat ook.
Wie dit leest is gek
  zondag 4 december 2011 @ 13:29:15 #209
34586 kepler
No bounce, no play
pi_105163417
quote:
99s.gif Op zondag 4 december 2011 13:15 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Uiteraard hebben ze groot gelijk. Ze zouden die F1 toppers sowieso moeten verbieden om risico's te nemen buiten de baan. En waarschijnlijk doen ze dat ook.
Mwah, moet je dan alles gaan verbieden? Het zijn niet voor niets F1-coureurs, die houden wel een beetje van risico's nemen. Zulke activiteiten buiten het seizoen houdt ze lekker scherp. Ja, ze kunnen een ongeluk krijgen (Webber, Kubica), maar dat kan ook gebeuren met een potje tennis (was dat Alonso? Of Raikonnen?).
The line is a dot to you!
pi_105164003
Ik snap dan ook niet dat Ferrari elke winter uitgebreid op skivakantie gaat met zn coureurs.

Daar kun je ook hele lelijke breuken aan over houden en ik kan me niet voorstellen dat ze alleen maar voor de foto's poseren en niet die berg af gaan.
vosss is de naam,
  zondag 4 december 2011 @ 14:36:49 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_105166356
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 13:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Mwah, moet je dan alles gaan verbieden? Het zijn niet voor niets F1-coureurs, die houden wel een beetje van risico's nemen. Zulke activiteiten buiten het seizoen houdt ze lekker scherp. Ja, ze kunnen een ongeluk krijgen (Webber, Kubica), maar dat kan ook gebeuren met een potje tennis (was dat Alonso? Of Raikonnen?).
Montoya ;) Al zeiden ze dat 't een schouderblessure betrof door een potje tennis, maar naar 't schijnt hield Big Mac Montoya ook wel van een potje motocross.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 4 december 2011 @ 20:45:53 #212
34586 kepler
No bounce, no play
pi_105181984
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 13:42 schreef vosss het volgende:
Ik snap dan ook niet dat Ferrari elke winter uitgebreid op skivakantie gaat met zn coureurs.

Daar kun je ook hele lelijke breuken aan over houden en ik kan me niet voorstellen dat ze alleen maar voor de foto's poseren en niet die berg af gaan.
Je kan ook tijdens hardlopen lelijk door je enkel gaan :P

Ik denk dat coureurs gemotiveerder blijven als ze af en toe zulke dingen mogen doen. De hele winter alleen maar fitnessen is dodelijk saai natuurlijk :D

Er is natuurlijk wel een grens :) zo kan ik me voorstellen dat ze off-piste mogen :D
pi_105193332
quote:
"Ik hoorde van mijn ingenieurs bij McLaren dat hij zeker weet wat hij doet, en dat hij op het vlak van ontwikkeling van de wagen veel weet. Ik ben blij dat hij terug is, niet alleen voor de races, maar ook voor de avonden na de races..."
Dat zei Button onder andere over de terugkeer van Kimi.

Even voor de mensen die zeggen dat Kimi niets kan met ontwikkelen van een auto.

;)
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 december 2011 @ 23:54:26 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105193592
ik noem het even :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_105193906
Ow ik had het bericht op foksport nog niet gezien :D!

Heel goed _O_
vosss is de naam,
pi_105221472
Peter Gethin (71) overleden

05-12-2011 | Door: Adam Cooper

Peter Gethin is op 71-jarige leeftijd overleden. De coureur schreef geschiedenis met zijn zege voor BRM in de Italiaanse Grand Prix van 1971.
De zoon van de Engelse ruiter Ken Gethin besloot niet in zijn vaders voetsporen te treden, maar zijn eigen pad te kiezen in de autosport. Hij begon met een bescheiden Lotus Seven in 1962. Met een Lotus 23 sportauto maakte hij naam, alvorens over te stappen naar de Formule 3 in 1965.

Hij trok de aandacht bij Brabham in het Europees Formule 2-kampioenschap toen hij als derde eindigde op Vallelunga, achter de twee Ferrari's. Na zijn kunsten te hebben vertoond in de F5000 promoveerde hij naar de Formule 1 bij McLaren.

In zijn eerste jaar kon hij zijn vorm uit de F5000 niet evenaren, met een zesde plaats in Canada als beste resultaat. Ook 1971 begon teleurstellend, waarna hij in de zomer de overstap maakte van McLaren naar BRM. In zijn tweede race voor dat team behaalde hij een opmerkelijke overwinning. Hij verschalkte Ronnie Peterson en anderen in de laatste bocht en won met minimaal verschil.

Verder succes in de Formule 1 bleef uit, waarna hij terugkeerde naar de F5000 en CanAm. In 1977 hing hij zijn helm aan de wilgen. Gethin ging verder als teammanager, met name in de Formule 2. Later was hij ook actief als raceinstructeur en coach.

rest in peace Peter
pi_105236735
quote:
Goede zet van Ferrari, RBR houdt zich al langer niet aan de afspraken wat ze al 2 titels opgeleverd heeft.
  dinsdag 6 december 2011 @ 01:44:55 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_105238866
quote:
Sebas heeft afgelopen jaren flink aan z'n Engels gewerkt, zelfs het Duitse accent begint hij te verliezen. Op momenten heeft hij zelfs een Engelse tongval.
Knap van 'm! :)
pi_105243429
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:49 schreef King_Merc het volgende:
Peter Gethin (71) overleden

05-12-2011 | Door: Adam Cooper

Peter Gethin is op 71-jarige leeftijd overleden. De coureur schreef geschiedenis met zijn zege voor BRM in de Italiaanse Grand Prix van 1971.
De zoon van de Engelse ruiter Ken Gethin besloot niet in zijn vaders voetsporen te treden, maar zijn eigen pad te kiezen in de autosport. Hij begon met een bescheiden Lotus Seven in 1962. Met een Lotus 23 sportauto maakte hij naam, alvorens over te stappen naar de Formule 3 in 1965.

Hij trok de aandacht bij Brabham in het Europees Formule 2-kampioenschap toen hij als derde eindigde op Vallelunga, achter de twee Ferrari's. Na zijn kunsten te hebben vertoond in de F5000 promoveerde hij naar de Formule 1 bij McLaren.

In zijn eerste jaar kon hij zijn vorm uit de F5000 niet evenaren, met een zesde plaats in Canada als beste resultaat. Ook 1971 begon teleurstellend, waarna hij in de zomer de overstap maakte van McLaren naar BRM. In zijn tweede race voor dat team behaalde hij een opmerkelijke overwinning. Hij verschalkte Ronnie Peterson en anderen in de laatste bocht en won met minimaal verschil.

Verder succes in de Formule 1 bleef uit, waarna hij terugkeerde naar de F5000 en CanAm. In 1977 hing hij zijn helm aan de wilgen. Gethin ging verder als teammanager, met name in de Formule 2. Later was hij ook actief als raceinstructeur en coach.

rest in peace Peter
Monza 1971 was een van de spannendste finishes ooit, met 0.01 seconde verschil tussen de nummers 1 en 2 en de eerste vijf binnen 0.61 seconde.

[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_105244237
Mooie beelden :Y En gewoon zonder champagne de bokaal in ontvangst nemen, zouden ze tegenwoordig ook op kunnen besparen..
pi_105246979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:51 schreef Atreidez het volgende:
Mooie beelden :Y En gewoon zonder champagne de bokaal in ontvangst nemen, zouden ze tegenwoordig ook op kunnen besparen..
Die paar flessen wat er op een jaar door heen gaan is peanuts. Besparen daar op is hetzelfde als jij in totaal aan vaste lasten 1500 euro kwijt bent elke maand en je neemt dan om te bezuinigen een internet abbo wat een halve cent goedkoper is per maand.

Dat merk je niet :)
vosss is de naam,
pi_105250926
Eeehm, ik denk niet dat er alleen champagne op het podium word gedronken en gespoten Vosss ;)

Wat denk je dat er aan champagne gedronken word in de motorhomes en pers-centra ? Het is één en al elite-geneuzel in de paddock. Bezuinigen op champagne kan wel degelijk ! Net zoals dat ik wel zie zitten dat teams minder personeel meenemen, hooguit 3 man aan de muur en een max aantal catering per team. Slaat soms nergens op dat er alleen al 5 koks voor een team koken, leuk voor je gasten.relaties, maar hier draaft de F1 ook in door.
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:00:56 #226
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_105253084
Boeiend, moeten ze zelf weten.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_105258614
Sorry, mijn reactie was niet bedoeld om serieus te nemen :P
pi_105259396
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_105276817
Wel eens eerder hier voorbij zien komen, maar ik moest er weer aan denken na Vettels imitatie:

Kimi quotes:

"You always learn from mistakes, but I’m not very interested in trying to understand what happened last season. We can't change what happened in the past and it won't help us."

Montoya’s success in NASCAR? - It doesn’t even interest me.

Will these tyres benefit your driving style? - I don’t know and it doesn’t mean anything to me. Tyres are what they are.

What advice would you give to the rookies Nico Rosberg and Scott Speed? - I hope that they are good in giving way.

Do you think that the speed is good at this point? - It doesn’t matter how much behind the others we are at this point. The car will anyway be rebuilt before Australia. Now we just drive around.

Media’s interest in Kimi after the WC? - They have thrown a lot of xxxx on me but I think that I’ll get even more of it now.

Schumacher’s role : - He doesn’t come and tell us drivers anything. And at least I don’t need his advice.

Montoya’s points: - If he believes in it, he can believe. I’m not interested in what happens behind me.

Gossip Media asks how are you prepared for the season? - I usually get to read from your magazines what I have done.

Montoya’s tennis accident: - We don’t call and I’m not interested in what he does.

If the army would be volunteer I wouldn’t go there - Kimi about women in army

Austria 2002: - I haven seen it. I’m not the least bit interested in what Ferrari did.

Raikkönen isn't affected by Alonso's mental games. - I couldn’t care less what that man thinks.

Weather conditions: - It’s all the same if it rains or not.

Season 2006: - It doesn’t interest me yet what is going to happen. You’ll see it then.

An Italian interviewer tries to get Kimi to say something in Italian. - You can talk Italian if you want to.

Ferrari event 2007: - I’m not going to a language school to learn Italian, that’s not what I came to do at Ferrari.

Kimi, what’s the 5th grid place like? - It’s the 5th grid place.

Ferrari party: - Ferrari's own parties are the nicest. There are all the crew and their children. I don't know exactly what I will do there. Maybe I will be Santa. Other parties are official and boring.

Asked to reveal how many pounds or kilograms he shed: - I don’t know. I haven’t got scales. I am happy as long as we are okay with the overall weight, that’s all that matters.

Party at the President’s castle: - I think I will skip the dancing part. Maybe someone else dances with Jenni if she wants.

Party at the President’s castle: - Ah, go and interview Mikko Leppilampi. He likes to talk.
Kimi, what is your feeeling before the race? - It’s allright.

French GP 2002: - xxxx race.

Hungarian GP 2007: - Boring race.

OHO!-magazine number 46/2006: - I read somewhere that I drive with the luck of a drunk.

Opinion of Ron Dennis: - He’s strange now and then. He always wants to know everything. He doesn’t interest me.

My life would be much more easier had I been a f1-driver in the 70’s with the guys. I was definitely born in the wrong ERA.

What makes TAG Heuer special? - It’s ok.

Kimi, you speak a little bit? - Yeah, one two.. three..

What kind of an atmosphere do you think McLaren has right now (the spy saga)? - I bet it’s fucking great.

The Constructor’s Championship doesn’t really mean anything to me.

I’m not interested in what Jackie says. He hasn’t got anything to do with me.

Coulthard can say what he wants. I’m not interested in what he’s saying.

I don’t give a damn about what Trulli says.

Montoya’s comments doesn’t interest me.

It doesn’t matter what he says. (Kimi about Hamilton’s defences after Canada GP)

I’ve seen him (Schumacher) twice: when the car was displayed and in one testing he came to but I left almost immediately after that.

You don’t drive races on paper.

Driving is the only thing I love about f1.

If there’s a red light when you leave the pitlane you have to stop. Then some wooden eye (Hamilton) crashes into you and breakes the car.

What the papers write about me afterwards makes me laugh.

Formula 1 would be a paradise without the media.

I’m not interested in what people think about me. I’m not Michael Schumacher.

The circuit broke totally. Every year same thing happens. They promise to fix it. They probably should hire the guys from Lemminkäinen (Finnish asphalt company) to fix it.

How does it feels to drive at 300 km/h? - It feels normal.

Your idols? - There aren’t any.

What kind of a relationship do you have with Peter Sauber? - He is my boss.

Is he a father figure or a god father? - He is my boss.

The helmet has a special meaning for many drivers. How important is it to you? - It protects my head.

Do you have any special rituals when the helmet is concerned like many have? - I wipe it so that I can see better.

What would you if you met an alien, run away out of fear or try to talk to him? - The problem won’t arise so I don’t imagine meeting one.

What do you have to do to become one of your friends? - I’ve got my friends and that’s enough. I’m not on the lookout for new ones.

Others can sit in the simulators if they want. I´m here to drive.

I couldn't do anything more. Alonso keeps finishing second, so we just need to do the best we can. You never know what might happen in these races.

Kimi, who was on the phone that Jean Todt gave you? - I think it was Michael (Schumacher), but the line was pretty bad so I couldn’t hear him.

Martin Brundle: “Kimi Raikkonen doesn’t seem interested in the proceedings going on up there. Kimi, you missed the presentation by Pele.”
Kimi (nonchalantly): “Yeah.”
Martin: ”Will you get over it?”
Kimi: “Yeah. I was having a shit.”
Martin: “OK, thanks for that! Obviously you’ll have a nice light car on the grid, then.”
pi_105289465
http://www.nu.nl/sport/26(...)en-hulpmiddelen.html

* Atreidez zet alvast popcorn in de magnetron :9
pi_105290348
daar gaat de vriendschap :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_105290860
quote:
"Ik dacht steeds: dit kan gewoon niet! Ik rem op de limiet en ga zo hard mogelijk de bocht in. Wat moet ik nog meer doen? Bij Schumacher lukte het wel en bij mij niet. Dat klopte niet."
Verstappen is de maat der dingen? _O- Datzelfde had ie kunnen zeggen als je Senna en hem in een wagen zette. "Hij gaat harder dan ik dat kan helemaal niet!"
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_105291059
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:08 schreef Atreidez het volgende:
http://www.nu.nl/sport/26(...)en-hulpmiddelen.html

* Atreidez zet alvast popcorn in de magnetron :9
Oud nieuws. Al in 1994 was bekend dat er traction control in de auto zat. Alleen heeft de FIA nooit kunnen bewijzen dat het daadwerkelijk gebruikt is.

En zelfs Senna was er van overtuigd dat Schumacher met traction control reed. In de eerste twee races van het seizoen stond hij (nadat hij was uitgevallen) te luisteren naar het geluid van de Benetton die voorbij kwam, om te horen of het gebruikt werd.
pi_105291271
Belangrijkste veranderingen voor 2012

quote:
• The exhaust tailpipes are now strictly regulated in order to ensure that the aerodynamic effect exhaust gases have on the car is kept to an absolute minimumCoureurs mogen zichzelf unlappen gedurende een safety car
Before the safety car returns to the pits all lapped cars will be allowed to unlap themselves and then join the back of the pack, ensuring a clean re-start without slower cars impeding those racing for the leading positions.
• Drivers may no longer leave the track without a justifiable reason, i.e. cutting a chicane on reconnaissance laps or ‘in’ laps to save time and fuel.
Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position.
• The 2012 FIA Formula One World Championship calendar was confirmed as previously published.
pi_105291442
quote:
Traction control en launch control zijn niet t zelfde.. Overigens meld Jos niet eens welke hulpmiddelen hij denkt dat er gebruikt zijn. De nieuwswaarde is gewoon de uitspraken van Jos, die steld dat het zo geweest moet zijn omdat hij niet zelf sneller was in dezelfde auto :')
pi_105291542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
Belangrijkste veranderingen voor 2012
• Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position
Leuk punt wordt dat :Y) Potentiele penaltyregen..
pi_105296367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:05 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Leuk punt wordt dat :Y) Potentiele penaltyregen..
Ik denk eerder crashes. Vroeg of laat moeten ze toch weer terug die racingline op anders vliegen ze van de baan :+
vosss is de naam,
pi_105296840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:02 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Traction control en launch control zijn niet t zelfde.. Overigens meld Jos niet eens welke hulpmiddelen hij denkt dat er gebruikt zijn. De nieuwswaarde is gewoon de uitspraken van Jos, die steld dat het zo geweest moet zijn omdat hij niet zelf sneller was in dezelfde auto :')
Nu heeft hij wel "mee" dat de 2 andere rijders die in dat seizoen reden, JJ Lehto (6 races, 1 punt) en Herbert (2 races, 0 punten) het ook niet al te best deden. En Lehto reed ook 2 races in Schumi z'n auto. Maar Schumi was gewoon de beste en Jos heeft 't verneukt. Zo is het gegaan en na 17 jaar wordt het wel eens tijd om er niet meer over te huilen :')
pi_105296852
Bevorderd het racen ook niet echt bepaald.. wordt tijd dat ik stop met kijken door al die belachelijke regels en DRS..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_105296974
Ik denk hoop eerder vechtpartijen in de pitstraat :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105297301
Inderdaad. Het lijkt me wel wat als Massa en Hamilton samen strijden om de titel. })
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_105297863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:26 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Nu heeft hij wel "mee" dat de 2 andere rijders die in dat seizoen reden, JJ Lehto (6 races, 1 punt) en Herbert (2 races, 0 punten) het ook niet al te best deden. En Lehto reed ook 2 races in Schumi z'n auto. Maar Schumi was gewoon de beste en Jos heeft 't verneukt. Zo is het gegaan en na 17 jaar wordt het wel eens tijd om er niet meer over te huilen :')
Die auto was gewoon extreem zenuwachig, vraag maar aan Berger die er ook mee gereden heeft. Schumacher kon dat net wel aan, die anderen net niet.

Wat Jos tegen heeft is dat Herbert het ook had, en daar is nou toevallig een heel informatief filmpje van:

Geen wonder dat Senna niks kon horen, hij had moeten kijken, dan had hij kunnen zien dat Schumacher meer stuurbewegingen maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 december 2011 @ 18:47:36 #243
34586 kepler
No bounce, no play
pi_105304842
Alle veranderingen:

quote:
Changes to the 2012 Technical Regulations

• All engine standard ECU set up and control parameters, which were formerly contained only within a Technical Directive, are now contained within the relevant parts of the Technical Regulations.

• The exhaust tailpipes are now strictly regulated in order to ensure that the aerodynamic effect exhaust gases have on the car is kept to an absolute minimum.

• Better marking of in-car emergency switches operated by marshals are now stipulated.

• The side impact structures will now have to be subjected to a further (upward) push-off test.

Changes to the 2012 Sporting Regulations

• Cars may no longer take part in pre-season testing without having passed all crash tests.

• There will now be a maximum race time of four hours to ensure that a lengthy suspension of a race does not result in a race that could run up to eight hours if left unregulated.

• Before the safety car returns to the pits all lapped cars will be allowed to unlap themselves and then join the back of the pack, ensuring a clean re-start without slower cars impeding those racing for the leading positions.

• Cars which were in the pit lane when a race is suspended will now be allowed to re-join the cars on the grid in the position they were in when the race was suspended.

• Drivers may no longer leave the track without a justifiable reason, i.e. cutting a chicane on reconnaissance laps or ‘in’ laps to save time and fuel.

• Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position.

• One three-day test will be carried out during the season, formerly there were none.

• All stewards’ decisions which are not subject to appeal are now in one place instead of being in various places within the regulations.

• All tyres allocated to a driver may now be used on the first day of practice; formerly only three sets were permitted.
  woensdag 7 december 2011 @ 19:58:49 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_105308541
quote:
Sauber volgt Ferrari en Red Bull Racing en zegt FOTA vaarwel

In navolging van Ferrari en Red Bull Racing zal ook Sauber de Formula One Teams' Association (FOTA) gaan verlaten, zo bevestigde een woordvoerder van het Zwitserse team tegenover Autosport. Verder zou ook Scuderia Toro Rosso overwegen om uit de FOTA te stappen.

Enkele dagen geleden zou Sauber de overige leden van de FOTA hebben ingelicht over het besluit van het team. Een woordvoerder van Sauber bevestigde dat: "We verlaten de FOTA om redenen die bekend zijn bij de leden, maar waarover we nu niet naar buiten zullen treden."

Gisteren vond er een vergadering van de FOTA plaats in Londen en alle huidige leden behalve één was daar aanwezig. Scuderia Toro Rosso had namelijk geen afgevaardigde gestuurd naar de meeting en daardoor zwellen de geruchten aan dat het Italiaanse zusterteam van Red Bull Racing ook uit de FOTA zal gaan stappen. HRT heeft eerder dit jaar de teams associatie al verlaten.

Momenteel krijgt Sauber motoren van Ferrari.
Nou, zeg de FOTA dus ook maar vaarwel :W
pi_105309183
quote:
Verder zou ook Scuderia Toro Rosso overwegen om uit de FOTA te stappen
Het zusterteam van Red Bull dat overweegt ook op te stappen. Nee maar, wat een verrassing. :')
  woensdag 7 december 2011 @ 20:22:37 #246
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_105309710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:10 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Het zusterteam van Red Bull dat overweegt ook op te stappen. Nee maar, wat een verrassing. :')
Niet alleen zusterteam, maar ook voorzien door motoren van... juist Ferrari ;)

Haal de alu-hoedjes maar weer uit de la :7
pi_105309881
Komt natuurlijk omdat Red Bull zich de afgelopen jaren niet aan de RRA afspraken heeft gehouden, daarom trekt Ferrari zich terug.
pi_105309882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet alleen zusterteam, maar ook voorzien door motoren van... juist Ferrari ;)

Haal de alu-hoedjes maar weer uit de la :7
Klopt, maar ik denk dat het bij STR iets zwaarder weegt dat ze het B-team zijn van RBR. En Sauber is het officieuze B-team van Ferrari. Dus in die zin was dit wel te verwachten.

Eén ding kunnen we in ieder geval wel zeggen; HRT was een keer met iets het snelste. In dit geval uit FOTA stappen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:26 schreef M.Melandri het volgende:
Komt natuurlijk omdat Red Bull zich de afgelopen jaren niet aan de RRA afspraken heeft gehouden, daarom trekt Ferrari zich terug.
Meen ergens gelezen te hebben dat RBR de RRA met $60 miljoen had overschreden voor 2010. :X
  woensdag 7 december 2011 @ 22:55:26 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_105320374
Wat doet de FOTA eigenlijk en welke rechten/plichten hebben ze? :D
pi_105329739
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:58 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nou, zeg de FOTA dus ook maar vaarwel :W
Zal wel meevallen. De enige manier voor de teams om hun zin te krijgen (bijvoorbeeld bij een betere verdeling van de opbrengsten) is als ze een front vormen tegen de FIA en de FOM. Dat weten ze zelf ook wel. Ik denk eerder dat dit een drukmiddel is om te proberen snel tot een akkoord te komen.

Red Bull, Ferrari, Mercedes en McLaren schijnen toch bezig te zijn om een akkoord over de RRA te bereiken waar iedereen achter kan staan en de teams terug kunnen komen in de FOTA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')