Moet nog ergens een schotel te zien fixxen want ik ga echt niet op de Belg kijkenquote:BBC maakt uitzendschema voor seizoen 2012 openbaar
Met ingang van volgend seizoen zal de Britse zender Sky Sports elke Grand Prix live gaan uitzenden. Hierdoor mag BBC slechts de helft live uitzenden en zullen de overige Grands Prix in een samenvatting op televisie te zien zijn. Gisteren maakt de Britse zender het uitzendprogramma openbaar.
Pas vanaf de derde race in 2012 zal de BBC live gaan uitzenden. De Grand Prix in China krijgt de primeur, gevolgd door de races in Spanje, Monaco, Valencia, Engeland, België, Singapore, Zuid-Korea, Abu Dhabi en Brazilië. De overige races zullen in een samenvatting worden getoond.
Bij Europese races ligt het uitzendtijdstip daarbij om half zes uur Britse tijd en zal de samenvatting anderhalf uur in beslag nemen. Bij Aziatische Grands Prix zal de samenvatting om twee uur Britse tijd te zien zijn en duurt twee uur.
Ik snap soberzo niet dat ze nagenoeg geen fluit met internet doen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daarnaast nog graag de 360 graden draaiende cameras bovenop de bolides zoals je dat al jááááren in Nascar en Indycar ziet.
Ik snap niet waarom ze in de F1 zo krampachtig vast blijven houden aan die statische camera bovenop de auto.
Voor mijn gevoel denk ik dat live tv rechten voor tvstationnen heel erg duur is en die het tegen houden.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik snap soberzo niet dat ze nagenoeg geen fluit met internet doen.
Klein abbo en via internet in FullHD zelf je camera kiezen. Dat kan in Amerika ook al jaren.
Die ouwe seniele zak laat daar een hele hoop geld liggen. Onbegrijpelijk dat iemand met zijn zakelijk instinct (want dat heeft ie wel degelijk, anders was de F1 nooit zo groot geworden!) zo een mogelijkheid gewoon compleet links laat liggen.
Zelfs als het in Amerika een bewezen formule blijkt.
Onbegrijpelijk.
dat pak je dan toch al met het aantal races mee...quote:Op zondag 27 november 2011 17:00 schreef Wombcat het volgende:
Je zou dan eigenlijk het aantal wereldkampioenschappen ook nog relatief moeten bekijken. Fangio deed bijvoorbeeld maar 7 seizoenen mee (waarvan het laatste seizoen maar half).
Was bijzonder om te zien inderdaad. Ik kan me niet herinneren dat ik die crash van Barrichello in datzefde weekend ooit gezien heb, dat ie daar levend uitgekomen is zeg..quote:Op zondag 27 november 2011 21:10 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Net de docu gezien..
tranentrekkertje hoor...
Wat een mens..
Senna
Waarom in spiegelbeeld?quote:
Geef mij maar dezequote:
Als ze door de winter komen..quote:Op zondag 27 november 2011 22:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Gpupdate meldt dat Pic bevestigd is door Marussia
Zo kun je inderdaad de meest succesvolle coureur berekenen maar natuurlijk is succes in de F1 vooral afhankelijk van de auto dus je kunt niet 1 op 1 stellen dat de meest succesvolle coureurs ook de beste zijn. Al is dit natuurlijk geen misselijke lijst met namen. Je moet net op het juiste moment bij het juiste team zitten zoals toen Button opeens in de postitie kwam dat Brawn GP met afstand de beste auto had gebouwd en hij alleen maar foutloos hoefde te blijven om kampioen te worden. Ik vind hem niet echt iets extra's brengen. Coureurs die in mijn ogen wel iets extra's hebben, een team naar een hoger plan kunnen tillen en een auto kunnen ontwikkelen zijn Alonso en Schumacher. Vettel zou misschien ook in dat rijtje kunnen komen maar ik vind zijn prestaties een beetje moeilijk om in te schatten. Door het geweldige werk van Adrian Newey zijn zelfs middelmatige rijders als Hill en Villeneuve kampioen geworden.quote:Op zondag 27 november 2011 13:10 schreef nils7 het volgende:
De beste F1 coureur?
Al jaren is er een discussie wie nu de beste is, veel al wordt ook argument welke generatie we het over hebben.
Nu met een flink toegenomen punten is het niet meer goed te achterhalen door het aantal behaalde punten.
Nu heb ik, denk ik, een oplossing gevonden
Ik denk dat je het kan bepalen aan de succesrate van een coureur, dwz. het aantal overwinningen in verhouding zetten tot hoeveel races hij daarvoor nodig had en aan de hand daarvan ook het aantal behaalde wereldkampioenschappen erbij te rekenen.
Ik kom dan op de volgende formule:
(aantal overwinningen / aantal gestarte races) * 1.W = score
W is de wereldkampioenschapsfactor (hoevaak iemand WK is geweest).
Even een voorbeeldje
M. Schumacher = (91/286)*1,7 = 0,54
S. Vettel = (21/80)*1,2 = 0,315
J. Button = (12/207)*1,1 = 0,06
L. Hamilton = (17/89)*1,1 = 0,21
F. Alonso = (27/176)*1,2 = 0,18
A. Senna = (41/161)*1,3 = 0,33
A. Prost = (51/199)*1,4 = 0,358
J.M. Fangio = (24/51)*1,5 = 0,70
Naar mijn idee is dit een vrij redelijke constatering....
* Bron Wiki
Nee, want je doet het percentage overwinningen maal 1.x. Dus het aantal kampioenschappen is niet relatief, maar absoluut. Bij Fangio zou je het dan b.v. maal 5/7 moeten doen.quote:Op zondag 27 november 2011 20:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
dat pak je dan toch al met het aantal races mee...
Dus Alonso is slechter dan Hamilton ondanks een WK meer terwijl Senna slechter is dan Prost omdat hij dood is gegaan op z'n piek?quote:Op zondag 27 november 2011 13:10 schreef nils7 het volgende:
De beste F1 coureur?
Al jaren is er een discussie wie nu de beste is, veel al wordt ook argument welke generatie we het over hebben.
Nu met een flink toegenomen punten is het niet meer goed te achterhalen door het aantal behaalde punten.
Nu heb ik, denk ik, een oplossing gevonden
Ik denk dat je het kan bepalen aan de succesrate van een coureur, dwz. het aantal overwinningen in verhouding zetten tot hoeveel races hij daarvoor nodig had en aan de hand daarvan ook het aantal behaalde wereldkampioenschappen erbij te rekenen.
Ik kom dan op de volgende formule:
(aantal overwinningen / aantal gestarte races) * 1.W = score
W is de wereldkampioenschapsfactor (hoevaak iemand WK is geweest).
Even een voorbeeldje
M. Schumacher = (91/286)*1,7 = 0,54
S. Vettel = (21/80)*1,2 = 0,315
J. Button = (12/207)*1,1 = 0,06
L. Hamilton = (17/89)*1,1 = 0,21
F. Alonso = (27/176)*1,2 = 0,18
A. Senna = (41/161)*1,3 = 0,33
A. Prost = (51/199)*1,4 = 0,358
J.M. Fangio = (24/51)*1,5 = 0,70
Naar mijn idee is dit een vrij redelijke constatering....
* Bron Wiki
Het weg factoren van de techniek gaat niet, want voor een deel is de prestatie van de auto de verdienste van de coureur. Al weet ik dat in 2003 het blad F1Racing (als ik het mij goed herinner) wel een poging werd gedaan door de prestaties van de auto over een seizoen als weegfactor mee te nemen.quote:Op maandag 28 november 2011 09:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus Alonso is slechter dan Hamilton ondanks een WK meer terwijl Senna slechter is dan Prost omdat hij dood is gegaan op z'n piek?
Klopt weinig van, IMO
Een betere manier zou het weg-factoren van de techniek zijn en puur focussen op de rijder.
De 'score' (in de formule) van een rijder zou deelbaar moeten zijn door de 'score' van een auto.
Een formule om per jaar de auto's te beoordelen is dan nodig. Zo zou Button dus veel hoger uitkomen dankzij z'n jaren bij BAR.
Vermenigvuldigen met 1.X (waarbij X het aantal kampioenschappen is) zorgt ervoor dat een rijder -ook al heeft hij een kut seizoen- toch hoger kan scoren dan een rijder die in dat zelfde jaar veel beter presteert. Eerlijk is dat niet ...
Bovendien tellen niet alleen overwinningen maar ook de ranking (bijv.: 2de worden is ook geen misselijke prestatie). Met 2de plaatsen kan je ook WK worden.
edit : Ook de lengte van een seizoen moet gecompenseerd worden. Succes met nu 5 wk's halen in 51 races.
Voor een deel, true. Maar voor 100%?quote:Op maandag 28 november 2011 12:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het weg factoren van de techniek gaat niet, want voor een deel is de prestatie van de auto de verdienste van de coureur. Al weet ik dat in 2003 het blad F1Racing (als ik het mij goed herinner) wel een poging werd gedaan door de prestaties van de auto over een seizoen als weegfactor mee te nemen.
Wederom : telt mee ... maar voor 100%?quote:Zelf ben ik van mening dat het bij een goed coureur ook het kiezen (of gekozen worden) van een bepaald team meetelt. Je zou dus beiden samen moeten nemen. En dan kijken naar de sterkte van een coureur/auto combinatie en hoe deze combinatie het doet in vergelijking met andere combinaties.
Weet'tnie.quote:Op basis van dit principe werkt mijn rating systeem, waar ik al een tijdje mee bezig ben. (Ik ben alleen nog niet zover dat ik dit volledig online kan zetten).
Alles is uit te drukken in formulesquote:Op maandag 28 november 2011 12:55 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Heren, hebben we echt niks anders te doen?![]()
Het is toch onmogelijk om onze goden te gaan vergelijken..
Mannen zoals Gilles Villeneuve, François Cevert..
Nooit geen Wereldkampioen geweest.. maar wel een geweldige rijstijl!
Daar hecht ik zelf veel meer waarde aan..![]()
Trouwens ESPN Classic Formula One Retro ...
quote:Apparently the rumor now is Kimi Raikkonen will drive for Lotus Renault next year.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |