Als ik zou moeten kiezen tussen Sutil of Barrichello zou ik voor Sutil gaan. Heeft zich toch goed weten te herstellen van een matige start dit seizoen en doet het al een aantal seizoenen meer dan behoorlijk. Zal denk ik ook wel in zijn voordeel zijn dat hij geld van Medion meeneemt. Iets wat ze bij Lotus Renault wel kunnen gebruiken.quote:Sutil en Barrichello worden dan weer genoemd bij Lotus Renault, omdat er wordt getwijfeld of Kubica er wel klaar voor is om volgend jaar weer F1 te gaan rijden. Zij brengen ervaring mee, al is dat geen garantie voor succes, zoals al bleek met Nick heidfeld, die volgens Renault niet bracht wat er van hem verwacht werd.
Ik neem aan dat de deal met Kimi dus rond isquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar weer een retro Williams?
Frank Williams schijnt in Qatar en Saudi Arabie te zijn geweest om oude bekenden over te halen om Williams weer te sponsoren. TAG, Saudia en Albilad, begin jaren '80 sponsor van Williams.
[ afbeelding ]
http://adamcooperf1.com/2(...)es-deal-beyond-2013/quote:Nico Rosberg has extended his Mercedes contract with a multi-year deal, following the trend set by Fernando Alonso, Sebastian Vettel and Jenson Button.
The news puts an end to any speculation about the German heading to Ferrari any time soon.
Rosberg was already under contract for 2012. The team has not put a date on the new deal, saying only that it includes 2013 and beyond.
Rosberg said: “I am very excited to have extended my contract with the MERCEDES GP PETRONAS team. To win in a Silver Arrow will be one of the highlights of my life so far, and I greatly enjoy helping to lead our team in our quest to become the best in Formula One.
“I have every confidence that the team will provide me with a winning car, and that we will be able to contribute to the fantastic racing heritage of the Silver Arrows. I look forward to great times in the years ahead with the Mercedes-Benz family.”
Ross Brawn added: “We are delighted to have extended our contract with Nico as we know that he is a driver who can win races and championships. Nico has performed exceptionally well for our Silver Arrows team over the past two seasons, achieving results at the very limit of the technical capabilities of our
current car.
“He has an excellent work ethic and, together with Michael, this gives us a driver pairing who consistently push the team to improve and progress. As we continue to strengthen our team for the future, we look forward to providing Nico with a car which will enable him to compete right at the front of the field and achieve his deserved first win in Formula One.”
Volgens Heidfeld is Petrov afgelopen seizoen enorm gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Vandaar dat het leek alsof Heidfeld het slecht deed. Volgens hem lag dat eerder aan de auto dan aan hem. Kubica zou het in zijn ogen niet veel beter gedaan hebben.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:19 schreef Fokkingvet het volgende:
Williams gaat er voor het eerst in een lange tijd weer interessant uitzien. Nieuwe sponsors, Raikkonen ?, de Renault motor waar ze zoveel successen mee hebben gehad...
Er moet echter wel een nieuwe auto ontwikkeld worden, en daar is een man met ervaring voor nodig. Daar is Raikkonen niet de man voor denk ik. Het zou zo maar kunnen dat ze daarvoor Barrichello aanhouden, zou mij niet verbazen. Zal geen hoge eisen stellen en kent Williams goed. Na het opbouw jaar kunnen ze dan gaan voor een jong talent.
Het team waar de meeste vraagtekens rondhangen is toch wel Renault. Een team met veel potentie, als er een topper in had gezeten hadden ze veel hoger kunnen staan. Petrov, tja, ik weet het niet. Senna ook niet. Allebei redelijke 2e rijders maar geen nummer 1. Een nummer 1 zoals Kubica missen ze hard.
Kubica: Tja. Wat moet je daar nog van verwachten? Meer dan een jaar uit de running, meerdere operaties. Conditie zal niet denderend meer zijn... Coureurs moeten tegenwoordig fijne motoriek hebben in hun handen voor alle kleine knopjes, het is niet meer zoals vroeger... Rammen in de versnelling en gaan. Ik vraag me serieus af of Kubica nog terugkomt, en zo ja, op het oude niveau. Kubica was namelijk echt wel een WDC contender. Ik hoop het echt want dat heeft Renault nodig om verder te komen.
Als ik Sutil was zou ik gaan informeren bij Renault. Op zich zou Sutil als 2e man bij Williams ook niet slecht zijn, hij is na 5 jaar ervaren genoeg om een auto te ontwikkelen.
quote:"Ich war schon bei so vielen Teams - Teams, die mich wieder zurückgeholt oder engagiert haben, waren im Normalfall glücklich mit meiner Arbeit", spielt er vor allem auf das Sauber-Team an und macht Werbung in eigener Sache. Zudem glaubt er, dass seine Renault-Saison auf den ersten Blick einen schlechteren Eindruck macht, als sie es verdient hätte.
Dies führt er auf Witali Petrow zurück, der seiner Meinung nach im Vergleich zum Vorjahr deutliche Fortschritte erzielt hat: "Er ist viel besser als im Vorjahr. Ich fuhr fast vier Jahre lang neben Robert und ich weiß ziemlich genau, wie ich mich gegen ihn schlage - jeder kann sich die Statistiken ansehen. Wir waren ziemlich gleichauf, einmal war der eine besser, dann der andere. Ich dachte mir also, dass das Leben an der Seite von Witali einfacher sein würde", gibt er zu, dass er den Russen, der gegen Kubica kein Land sah, unterschätzt hatte.
"Nicht nur sein Tempo ist besser", fällt Heidfeld auf. "Im Vorjahr drehte er sich ständig, hatte Unfälle. Es war sein erstes Jahr und er machte diese Saison einen großen Sprung. Er hat viel mehr Selbstvertrauen - das hat ihm sehr geholfen."
Vraag me af wat er kan gebeuren in de topteams. Kan alleen Massa verzinnen die weggaat, die dan in theorie vervangen kan worden door verschillende coureurs. Enige andere gebeurtenis - en dat acht ik puur theoretisch - is Hamilton die weggaat bij McLaren en dan misschien één van de kandidaten is voor Massa's plek (en dan Kimi terug naar McLaren, right. Of Di Resta misschien).quote:Q: There are rumours that Kimi Raikkonen wants return to the sport which means there’ll be less ‘free’ cockpits to choose from. Will Raikkonen’s actions affect your own?
AS: I have no idea. In the end we do not know whether Rubens (Barrichello) really plans to retire. I have heard that Kimi wants to come back, but there’s’ also a question about whether a team wants to take the risk of bringing somebody back who was hasn’t driven for two years. We will be surprised over the next couple of weeks. (laughs) We could see somebody move over in one of the top teams…
je weet nooit misschien stopt Schumacher er wel meequote:Op donderdag 10 november 2011 22:07 schreef hermanf het volgende:
Interview met Sutil: http://www.formula1.com/news/interviews/2011/11/12763.html
[..]
Vraag me af wat er kan gebeuren in de topteams. Kan alleen Massa verzinnen die weggaat, die dan in theorie vervangen kan worden door verschillende coureurs. Enige andere gebeurtenis - en dat acht ik puur theoretisch - is Hamilton die weggaat bij McLaren en dan misschien één van de kandidaten is voor Massa's plek (en dan Kimi terug naar McLaren, right. Of Di Resta misschien).
Als je Lotus Renault ook onder de topteams schaart, doelt hij daar misschien wel op. Sutil wordt daar (net zoals Barrichello) genoemd als een mogelijke kandidaat omdat hij, in tegenstelling tot Senna, Petrov of Grosjean, ervaring meebrengt.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:07 schreef hermanf het volgende:
Interview met Sutil: http://www.formula1.com/news/interviews/2011/11/12763.html
[..]
Vraag me af wat er kan gebeuren in de topteams. Kan alleen Massa verzinnen die weggaat, die dan in theorie vervangen kan worden door verschillende coureurs. Enige andere gebeurtenis - en dat acht ik puur theoretisch - is Hamilton die weggaat bij McLaren en dan misschien één van de kandidaten is voor Massa's plek (en dan Kimi terug naar McLaren, right. Of Di Resta misschien).
Deze is ook wel aardig:
[ afbeelding ]
Er is dus nog steeds kans voor Barrichello (of Sutil) om bij Renault te rijden.quote:Mark Webber has admitted that the Renault team expressed interest in signing him before he agreed to stay at Red Bull in 2012.
"Not only them, I was approached by several teams," the Australian, who has had a difficult season alongside new back to back world champion Sebastian Vettel, told O Estado de S.Paulo in an interview.
"They (Renault) asked about my situation at Red Bull," revealed Webber.
"I have experience, they need experience, but I told them I was going to stay at Red Bull," said the 35-year-old.
The news is surely a sign that Renault believes it needs to sign a team leader for 2012, with continuing uncertainty about Robert Kubica's return from injury.
quote:The word on the Abu Dhabi street said that Renault may not be able to wait long enough on Robert Kubica's fitness before deciding its 2012 driver line-up.
The suggestion is that the team will go forward with Vitaly Petrov and either Bruno Senna or Romain Grosjean.
What is not being spoken so much, is whether Kubica, once fit again, would want to return with Lotus Renault GP. The team will finish a distant fifth in the constructors championship with less than half the points of fourth-placed Mercedes, themselves scoring less than half the total of third-placed Ferrari.
Kubica is 27 this year and made his F1 debut five years ago now. Providing his capabilities are undiminished and given his reputation, he will undoubtedly have designs on a seat in a front-running car.
In Abu Dhabi a little bird told us that at least two teams other than Renault have told the Pole that there is a car waiting for him whenever he is ready, one of them being a top four team.
That, we believe, is Ferrari. To many, it makes little sense for Ferrari to have re-signed Felipe Massa for a seventh season, the Brazilian having underperformed alongside Fernando Alonso for two years comparative to the form he displayed in 2008 when he so nearly won the championship.
Alonso is third in this year's championship with 245 points to second place man Jenson Button's 255, while Massa has scored just 108 and has not looked like winning a race. If Ferrari is serious about winning the constructors championship, that is an issue that needs to addressed.
The rumour mill suggested recently that Ferrari was considering dropping Massa in favour of Nico Rosberg, but the mill was wrong. Massa has been confirmed again and Rosberg has extended his Mercedes contract.
We would not be awfully surprised to learn, however, that Ferrari has a release clause in the contract with Massa that would permit them to take Kubica when he has proven his fitness.
Quite what Alonso, signed to 2016, would think of that, is another question. Alonso is friendly with Kubica and they have always shown strong mutual respect. It would certainly be a combination more than capable of delivering the constructors championship! It might also be a little combustible…
twitter:f1enigma twitterde op zondag 20-11-2011 om 20:47:01Sahara Force India Board meeting ahead. Time to announce drivers reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op zondag 20-11-2011 om 20:48:26@madraussie Tomorrow is the board meeting reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96383quote:Pedro de la Rosa will return to Formula 1 racing with HRT next season after signing a two-year deal with the squad.
The 40-year-old Spaniard is currently a reserve driver for McLaren, but said he was determined to return to racing.
"This is a very important step in my sporting career and one of the most meditated ones I've taken," said de la Rosa. "I'm at a very good stage in terms of maturity and am prepared to take on this challenge, which motivates me hugely.
"When deciding on joining this project, for me there were three decisive factors: my desire to return to active competition, the fact that HRT is a Spanish team and getting to know the people leading this project, Luis Perez-Sala being amongst them."
He acknowledged that he faced a major challenge taking the team forward from its current back of the grid position.
"I'm here to work hard, with modesty and humility, accepting where we are now but keeping in mind where we want to be in two years' time," de la Rosa said.
"For me, this is the time to put into practice everything that I have learnt over the years at international top level racing teams so that we can grow together.
"I am proud that Spain has an F1 team and that I have this opportunity to be its driver. I can only show my gratitude towards HRT for having trusted in me for this.
"Lastly, I can't forget to thank McLaren for allowing me to take this step. I have been very happy over the eight seasons I spent with them, growing as a driver and person. Without them I wouldn't be here today."
Team principal Colin Kolles hailed the addition of de la Rosa as a major step forward for HRT.
"The team's objective has always been to reinforce itself in every aspect: economically, technically and in a sporting aspect," said Kolles.
"Without a doubt, the addition of Pedro de la Rosa for next year will be a fundamental foundation in the development of our project.
"We are a young team that needs to continue progressing and with this incorporation I am convinced that we will do just that.
"Apart from being a great person he is an experienced driver as his career and prestige in Formula 1 prove. I give him my most sincere welcome. I am sure that he will adapt perfectly and that together we will achieve great things."
De la Rosa has competed in 88 grands prix during an F1 career that began with Arrows in 1999. After a stint with Jaguar, he became a McLaren test driver from 2003 to '09, making several stand-in race appearances during that time - including a half-season in '06 after Juan Pablo Montoya's departure.
With the testing ban limited his mileage opportunities in recent years, he returned to racing with Sauber in 2010 but was dropped before the end of the season. He tested for Pirelli for a spell before resuming his old McLaren role, also fitting in a one-off race for Sauber in Montreal this year when he was loaned to the team following Sergio Perez's Monaco injury.
Las het net ja, weet niet of ik moetquote:Op maandag 21 november 2011 16:49 schreef Tarado het volgende:
Pedro de la Rosa signs for HRT from 2012
By Matt Beer Monday, November 21st 2011, 15:09 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/96383
quote:Op maandag 21 november 2011 18:23 schreef Fokkingvet het volgende:
Man, weer zo'n bejaarde terug in de F1 terwijl er zooveel talent te springen![]()
McLaren heeft natuurlijk een dikke vinger in de pap bij HRT dus dat verklaart een hoop.
En een Spanjaard in een Spaanse wagen. Goed voor de exposure (in Spanje) en dus sponsoren.quote:Op maandag 21 november 2011 20:30 schreef Funzel het volgende:
Snap de keus wel hoor. Ervaren coureur die de wagen beter maakt. Kan dan ook de jonge tweede coureur begeleiden.
Dat dacht ik dus ook. Maar dit gaat 2 jaar lachen worden, voor ons dan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En een Spanjaard in een Spaanse wagen. Goed voor de exposure (in Spanje) en dus sponsoren.
quote:Giedo van der Garde is in de running voor een racezitje bij HRT voor 2012. Volgens Grandprixactual.com behoort de Nederlander vanwege zijn sponsorbudget tot de kandidaten om de positie van teamgenoot voor Pedro de la Rosa in te vullen.
Adrian Sutil wordt ook genoemd als gegadigde voor een contract bij HRT. De Duitser komt nu nog uit voor Force India, maar de verwachting is dat die renstal voor 2012 kiest voor Paul di Resta en Nico Hülkenberg. Sutil probeert ook bij Williams een voet tussen de deur te krijgen.
quote:Red Bull-protégé Jean-Eric Vergne is in beeld om Jarno Trulli te vervangen bij Team Lotus, dat vanaf volgend jaar als Caterham door het leven gaat. De Italiaan zou het veld moeten ruimen, ondanks dat hij over een geldig contract beschikt. Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport.
Testen
De Oostenrijkers hebben meer coureurs onder hun hoede dan dat zij stoeltjes beschikbaar hebben in de Formule 1. Nu testen tijdens het seizoen verboden is betaalt Red Bull graag voor racecontracten bij andere teams. Eerder dit jaar mocht Daniel Ricciardo met steun van Red Bull instappen bij HRT, om daar ervaring op te doen.
Ervaring
Ricciardo zou dankzij zijn extra ervaring kans maken op een racecontract bij Toro Rosso, als vervanger van Sebastien Buemi. Die overstap maakt een plaats vrij bij HRT. Dat team heeft op het moment alleen Pedro de la Rosa onder contract voor 2012. De andere plaats is, als een van de weinige in de Formule 1, nog beschikbaar. Als Trulli niet langer welkom is bij zijn huidige team kan hij dus mogelijk nog voor de Spanjaarden aan de slag.
Caterham
Vergne stallen bij Caterham is om meerdere redenen interessant voor Red Bull. Van de nieuwe teams heeft het team de aansluiting met het middenveld het beste weten te maken. Daarnaast neemt Caterham volgend jaar versnellingsbakken, hydraulica en KERS af van Red Bull Technology. Die verbintenis kan mogelijk als basis dienen om Vergne bij het Maleisische team te stallen. Eén ding is volgens het Duitse tijdschrift duidelijk: Vergne heeft volgend jaar een cockpit. Bij welk team is nog niet zeker.
Halen ze ook Bin Laden als sponsor weer binnen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
Volgend jaar weer een retro Williams?
Frank Williams schijnt in Qatar en Saudi Arabie te zijn geweest om oude bekenden over te halen om Williams weer te sponsoren. TAG, Saudia en Albilad, begin jaren '80 sponsor van Williams.
[ afbeelding ]
Eerst zien dan geloven..quote:Op maandag 28 november 2011 22:34 schreef dery1990 het volgende:
Laatste geruchten over Kimi op twitter: Lotus Renault gaat de deal 'shortly' bekend maken?
Nu nog? :|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |