quote:Germans have rated seven-time F1 Champion Michael Schumacher their greatest sporting figure of all time, despite his so-far lackluster comeback.
The Bild daily said Thursday it gave readers a choice of 50 candidates after Dirk Nowitzki last weekend became the first German to win the NBA basketball title.
It says more than 56,000 readers responded, and more than 28 percent of them chose Schumacher. In second place was football great Franz Beckenbauer, with just under 13 percent - followed by Nowitzki, with 12.4 percent.
Formula One's reigning German Champion, Sebastian Vettel, was 10th with 1.8 percent of the votes.
Massa heeft al sinds vorig jaar een contract tot en met 2012. Dus geen verlenging.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:02 schreef JohnB52 het volgende:
Leuke reportage!
Ben.je alleen voor de gp daar naartoe gegaan?
Olav Mol had te melden dat va GP engeland de blown diffuser verboden is.
Kalff tweette nog dat Massa zn contact had verlengd
Caubet claims that as well as the road car relevance issue with the move to four-cylinder 1.6-litre engines, any alteration to the rule change plans will lead to credibility issues for Renault's senior management.quote:Renault will not back down in its desire to ensure that new engine rules go ahead in 2013, with the French car manufacturer admitting that its Formula 1 future is in the 'red zone' because of uncertainty over the issue.
The Formula 1 Commission is due to meet next week to discuss the plans for 2013, with the FIA stating that it is open to a move to delay the change to 1.6-litre turbo engines if it is decided that the sport's main stakeholders want that to happen.
Although a postponement would likely need unanimous approval of teams and engine makers, Renault insists that the FIA's offer is of no interest.
Renault Sport managing director Jean-Francois Caubet said he respected the concerns that Ferrari, Mercedes-Benz and Cosworth have over the 2013 switch, but says that Renault has no desire to see a delay.
"Today we have not changed our mind," Caubet told AUTOSPORT about the latest situation regarding the 2013 engine discussions. "We have told Jean Todt and Bernie [Ecclestone] that we are pushing for the new engine because when we decided not to stop in F1, the three conditions were very clear for the Board.
"The first one was to change the technology of the engine to make it more relevant, to find a link between Formula 1 and the product. Secondly to reduce the costs, and thirdly to perform.
"We have halved the costs, we have performed with Red Bull Racing and with Renault, but the problem of the road relevance is a key point for us. We know the story about Ferrari, Mercedes-Benz and Cosworth and we have a lot of meetings with the car makers, but for Renault today we not want to change our position.
"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault."
Caubet claims that as well as the road car relevance issue with the move to four-cylinder 1.6-litre engines, any alteration to the rule change plans will lead to credibility issues for Renault's senior management.
"We don't want to lose the capability to manage F1, but if we do not stick with the new regulations or if the regulations change, we are losing control of the situation - and then it becomes a problem with the board. Things are more difficult.
"We want to understand who is managing the sport. The cost of Renault in F1 is around 100 million Euros and you cannot change direction just like that. We told Nissan what the future of F1 is like and we opened the door for Nissan and Infiniti to be in F1.
"[For them] it is a long term strategy it is not only branding for this year, but long term strategy. They were following Renault for the new engine and today we don't know where we are.
"We don't want to have an open conflict. We don't want to use the media to open the conflict, but today we are in the red zone."
While Ferrari is wholly opposed to the concept of a 1.6-litre turbo engine, both Mercedes-Benz and Cosworth are open to the idea of the new power units but are worried about the cost implications and making it commercially viable.
When asked if Renault would pull out of F1 as an engine manufacturer if the 2013 rules are delayed, Caubet said: "The problem to delay is that in Renault if you say, okay, the new engine will arrive in 2015, then the credibility will be zero. That is a key point.
"When you are changing like that each day, you can explain to the board that in December the new engine will be like that, and the following November it is 2015. The key point is credibility - and, as I said, we are in the red zone.
"We have spent $10 million on the new engine, we have 20 people working in Renault - and can you imagine sending them back?"
mooie foto'squote:Op donderdag 16 juni 2011 22:22 schreef ElmarO het volgende:
Is niet echt een nieuwtje, maar hierbij een kort(e) verslag/impressie van mijn bezoek aan de GP van Canada:
Ik zat op tribune 12 bij de Virage Senna. Hierbij had ik een goed zicht op de baan en een gedeelte van de skyline van Montreal.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Afijn, de dag van de eerste twee vrije trainingen begon zonnig en warm. Iets wat later in het weekend enigszins zou veranderen.Hieronder een korte impressie.
[ link | afbeelding ]
[ [url=http://thumbnails45.imagebam.com/13687/5d4701136868442.jpg]afbeelding ][/URL]
[ link | afbeelding ]
Vlaggen van wat fans.
[ link | afbeelding ]
Liuzzi maait het gras.
[ link | afbeelding ]
Een echte Lotus op de baan.
[ link | afbeelding ]
Op de dag van de kwalificatie was het al een stuk bewolkter, maar de temperatuur was nog steeds aangenaam.
[ link | afbeelding ]
Eindelijk de racedag. Op zaterdagavond had het al aardig geregend, dus de baan was nog redelijk nat. We begonnen de dag op het circuit met de race van de Ferrari Challenge. Was een zeer onderhoudende race. Tot groot genoegen van de Canadezen lag er lange tijd een Canadees aan de leiding die na een lang gevecht met de nummer 2 uiteindelijk in, ik dacht de enalaatste ronde, verderop op het circuit spinde en zo uiteindelijk tweede werd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Walter en Vosss?![]()
De lucht begon al wat donkerder te worden en de dreiging van regen diende zich aan.
[ link | afbeelding ]
De 'start' van de race.
[ link | afbeelding ]
Gelukkig werden de coureurs later alsnog losgelaten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hamilton na zijn aanvaring met Button.
En het begon te regenen. De gebouwen verdwenen af en toe gedeeltelijk in de wolken. Uiteindelijk was er zelfs een moment dat je de gehele skyline van Montreal niet meer kon zien.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het opruimen van het overtollige water.
[ link | afbeelding ]
Rosberg rijdt zijn voorvleugel stuk.
Maldonado vliegt na zijn bandenwissel meteen van de baan af.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Schumacher op de 2e positie.
[ link | afbeelding ] [ [url=http://thumbnails41.imagebam.com/13687/ef4550136869179.jpg]afbeelding ][/URL]
De winnaar van de race Jenson Button.
[ link | afbeelding ] [ [url=http://thumbnails22.imagebam.com/13687/c8338b136869215.jpg]afbeelding ][/URL]
Over het circuit richting metrostation Jean Drapeau.
Toen we bijna bij het metrostation waren begon het weer ontzettend te hozen. Gelukkig was er een man met een grote paraplu waar we onder konden schuilen.
Overigens was er het gehele weekend ook nog een festival in Crescent Street. Was ook zeer de moeite waard. Alleen was het op vrijdagavond wel wat druk.
[ link | afbeelding ]
Al met al een zeer leuk GP-weekend en wat mij betreft een absolute aanrader.
Je hebt natuurlijk wel spinoffs. De vraag naar zuiniger motoren zal leiden tot kleinere geblazen motoren. Door de competitieve omgeving van de F1 zal de kennis daarover zich dramatisch sneller ontwikkelen, en uit die kennis zal weer geput worden door de ontwikkelaars van de consumentenrenaults. Daarnaast heeft het marketingwaarde, zeker voor Renault met zijn turbogeschiedenis. En bij de F1 kun je je afvragen of het een sport is die gesponsord is, of dat het een sponsorevenement is dat tot sport is verworden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:33 schreef Tarado het volgende:
Alsof mensen een Renault gaan kopen omdat "dezelfde" 1,6liter in hun auto ligt, als er 1 merk is wat in F1 zit zonder dat je er als consument iets van merkt is het Renault wel (smaak en kleurloos)
Ja, al heb ik nog wel wat rondgekeken in Montreal zelf.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:02 schreef JohnB52 het volgende:
Leuke reportage!
Ben.je alleen voor de gp daar naartoe gegaan?
Tof! Helemaal op eigen initiatief? Of met een operator zoals ticket travel?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja, al heb ik nog wel wat rondgekeken in Montreal zelf.
Heb de kaartjes via Ticket+Travel bestelt. Qua prijs kwamen die overeen met het circuit zelf. De vlucht en het hotel hebben we (mijn vader en ik) zelf geboekt. De vlucht die T+T aanbood ging met Swiss Air via Zurich, wij zijn met Air France via Parijs naar Montreal gevlogen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:27 schreef Swindler het volgende:
[..]
Tof! Helemaal op eigen initiatief? Of met een operator zoals ticket travel?
Wat waren ongeveer de kosten voor 2 voor het volledige weekend als ik dat zo onbeschoft mag vragenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb de kaartjes via Ticket+Travel bestelt. Qua prijs kwamen die overeen met het circuit zelf. De vlucht en het hotel hebben we (mijn vader en ik) zelf geboekt. De vlucht die T+T aanbood ging met Swiss Air via Zurich, wij zijn met Air France via Parijs naar Montreal gevlogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat waren ongeveer de kosten voor 2 voor het volledige weekend als ik dat zo onbeschoft mag vragenWant vind 't allemaal zeer interessant
Zal de bedragen even moeten opzoeken, maar ik zal proberen het in de komende week te PM'en. Het was in ieder geval niet goedkoop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Cilinders en inhoud moeten ze vrij geven, het vermogen vast zetten op max Xpk, nu is het rond de 750pk, zal wel iets minder worden i.v.m. de veiligheid. Hoewel ze ook al van v10 naar v8 gegaan zijn voor de veiligheid alleen bleek in de praktijk dat de teams de kleinere motor net zo krachtig hadden gekregen als de grote motor...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk wel spinoffs. De vraag naar zuiniger motoren zal leiden tot kleinere geblazen motoren. Door de competitieve omgeving van de F1 zal de kennis daarover zich dramatisch sneller ontwikkelen, en uit die kennis zal weer geput worden door de ontwikkelaars van de consumentenrenaults. Daarnaast heeft het marketingwaarde, zeker voor Renault met zijn turbogeschiedenis. En bij de F1 kun je je afvragen of het een sport is die gesponsord is, of dat het een sponsorevenement is dat tot sport is verworden.
Dat kan je natuurlijk niet vast zetten. Zelfs tussen motoren van hetzelfde merk zit vermogensverschil.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:45 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Cilinders en inhoud moeten ze vrij geven, het vermogen vast zetten op max Xpk, nu is het rond de 750pk, zal wel iets minder worden i.v.m. de veiligheid. Hoewel ze ook al van v10 naar v8 gegaan zijn voor de veiligheid alleen bleek in de praktijk dat de teams de kleinere motor net zo krachtig hadden gekregen als de grote motor...
Nee, dat is het slechtste wat je kunt doen. Kijk maar naar de MotoGP, dat heeft zwaar te lijden onder die regel. Innovatie op motorengebied is er bijna niet en het is vrijwel onmogelijk om tijdens het seizoen een stap vooruit te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk niet vast zetten. Zelfs tussen motoren van hetzelfde merk zit vermogensverschil.
Lijkt mij handiger om de hoeveelheid brandstof te reguleren, en dat de motorbouwers zelf maar uitzoeken wat voor motor ze gaan bouwen die met die hoeveelheid brandstof een race kan winnen. De brandstof beperken geeft ook nog de suggestie van milieubewustheid. Altijd handig
Nu misschien wel maar ooit gaf het juist een mooie competitie om de snelste motor te bouwen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:59 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, en het maakt het racen ook nog eens een stuk saaier. Inhalen is al lastig en als je het doet moet je motor later weer iets minder rijk gaan lopen omdat je anders misschien de finish niet haalt. Ik zeg het niet gauw maar zo'n regel zou de dood kunnen betekenen van F1.
quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
BBC dumpt waarschijnlijk F1 vanwege bezuinigingen:
http://twitpic.com/5ditbp
Inderdaad, BBC doet de uitzendingen super!quote:
quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
http://joesaward.wordpress.com/2011/06/19/bbc-to-drop-f1/quote:The Sunday Times in England is claiming that the BBC has decided to drop its Formula 1 coverage after the 2013 season. The story quotes an unidentified source saying that the corporation will not bid to extend the current deal as it aims to trim its budgets.
The BBC took over F1 from ITV in 2009 and its F1coverage is beamed all over the world and has around 50 million viewers, globally. However there is no question that the annual cost of the deal with Formula One Management is expensive for the public service broadcaster and current domestic viewing figures have been disappointing. The recent Monaco Grand Prix attracted a maximum of only 6.1 viewers in the UK.
It should perhaps be noted that The Sunday Times is a newspaper owned by News Corporation, which is bidding to buy the global commercial rights of F1 from CVC Capital Partners. Clearly the loss of the BBC will impact on the price of such a deal.
Dat zeg ikquote:Op zondag 19 juni 2011 12:42 schreef Tarado het volgende:
BBC to drop F1?
June 19, 2011 by joesaward
[..]
http://joesaward.wordpress.com/2011/06/19/bbc-to-drop-f1/
Spanjequote:HRT-eigenaar Carabante veroordeeld door rechter.
HRT-eigenaar José Ramon Carabante is door een Spaanse rechter veroordeeld tot drie maanden celstraf. Het is echter nog maar de vraag of Carabante daadwerkelijke achter de tralies belandt.
De Spaanse zakenman werd veroordeeld wegens verduistering. Het lijkt erop dat een boete van 450 euro voldoende is om niet daadwerkelijk in de cel te worden gezet.
De veroordeling is een gevolg van het besluit van Carabante om land te verkopen waarop hij tussen 1997 en 1998 beloofde huizen te bouwen. Het project kwam echter nooit van de grond.
Het aandeel van Carabante werd onder de loep genomen omdat hij op dat moment als directeur van een vastgoedontwikkelaar verantwoordelijk was voor de gesloten contracten, promotie en beheer van de geldstromen.
Carabante was één van de twee verdachten die werd veroordeeld, terwijl twee andere betrokkenen een schikking troffen met justitie. Een flink aantal benadeelden werd inmiddels schadeloos gesteld.
Wat een vreselijk stukje, de bias druipt er werkelijk van af.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
Dat heeft natuurlijk ook een beetje te maken met hoe het was voordat de BBC het overnam, ITV gooide er ook een smak geld tegen aan en als je het dan over neemt kan je dat niet met de "Olav Mol" setting doen zoals RTL NL doetquote:Op zondag 19 juni 2011 17:20 schreef Meike26 het volgende:
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !
Bizar dus dat het zo "alles of niets" lijkt te gaan bij de BBC !
Met screech.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:44 schreef Waffle het volgende:
Beetje zoals SBS het toen ook deed na de overname van F1 van RTL. Alleen was dat nogal een flop waar ik liever niet aan herinnert wil worden.De doodsteek van F1 op de Nederlandse televisie
De BBC produceert wel een grotere show dan Olav Mol ooit heeft gedaan. Olav Mol was wel op locatie, maar anders dan een extra lange voorbeschuwing en een interviewtje was het niet. Kortom, zoveel duurder was het niet, en het was mooi omdat we niets gewend waren. Maar door de pitlane mensen aanspreken, in pitboxen komen, standaard mensen als Jordan en Coulthard erbij, dat tikt gewoon aan.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:20 schreef Meike26 het volgende:
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !
Ede is me net wat te ver weg...quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Tarado het volgende:
Unieke kans: zie Senna in de Nederlandse bioscoop
Geplaatst op:19/06/2011 door Jordy Stuivenberg inFormule 1
Ayrton Senna da Silva maakte zich als Formule 1-coureur legendarisch. Zijn stormachtige debuut bij Toleman, zijn successen bij Lotus, de fantastische gevechten met Alain Prost bij McLaren: Senna was een coureur die tot aan zijn tragische dood van zich deed spreken.
Ook daarna is Senna nooit vergeten, zeker nu in Groot-Brittannië de film over zijn leven in première is gegaan. De reacties zijn ongekend positief en de bioscoopzalen zitten afgeladen vol. Toch is het onzeker of de film ook in Nederland te zien zal zijn.
Daarom is Nicky van den Berg een initiatief gestart om genoeg enthousiastelingen te verzamelen die de film net als hij (en ikzelf) graag willen zien. CineMec in Ede wil de film wel vertonen, maar daarvoor zijn minstens 40 personen voor nodig. In dat geval betaal je 10 euro om de film te kunnen zien. Lukt het om een groep van 50 personen te verzamelen, dan kost een kaartje 8 euro.
Wil jij deze unieke en misschien wel enige kans niet missen, stuur dan een mailtje naar Nickyvdberg@Live.nl om je aan te melden!
Ik hoor er ook wisselende verhalen over maar wil de film toch zienquote:Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef rooneyelst het volgende:
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
Marlboro Masters, dat waren pas tijdenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Waffle het volgende:
Voor de liefhebbers: ik zag dat wanneer je 4 blikjes red bull in een speciale verpakking koopt in de supermarkt, kan je een gratis entree bewijs krijgen voor de Masters of F3. Ik ben een paar keer naar de Masters geweest en blijf het een geniaal evenement vinden.
Volgens mij komt RBR ook weer met een demo en gaat de Boss GP ook weer rijden. De laatste race van de Boss GP deed ook de Jordan EJ191 mee. Eén van de mooiste F1 auto's ooit gemaakt.
[ afbeelding ]
Dus volgens mij zeker wel de 4 blikjes Red Bull waard
Ik vond hem erg tof (ik heb de uncut versie gezien, duurde 2.5 uur, dat was wat langquote:Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoor er ook wisselende verhalen over maar wil de film toch zien
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92494quote:Formula 1 teams are to face a further clampdown on engine mapping use from this weekend's European Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA moving to eradicate special qualifying-only settings
Ahead of the effective ban on the off-throttle use of blown diffusers from next month's British Grand Prix, motor racing's governing body has shown it is determined to prevent teams from using any form of clever engine use to help aerodynamic performance.
In a note sent from F1 technical delegate Charlie Whiting to the teams, he made it clear that with immediate effect teams will no longer be allowed to change engine maps between qualifying and the race.
Such a move will effectively prevent teams from running an extreme engine map for qualifying - such as one that produces more exhaust blowing or burns more fuel – and then reverting to a safer setting for the grand prix itself.
One theory surrounding Red Bull Racing's qualifying dominance this year, compared to the fact it has not been so fast in the race, is that the team has been using extreme engine maps in qualifying to boost performance for a single lap.
McLaren's principal race engineer Phil Prew said about his team's theory on Red Bull Racing's form earlier this year: "I think tyre optimisation may be one area, and the use of elaborate engine modes may be another - with the generation of downforce being quite highly influenced with the exhaust flows."
The new directive from the FIA means that any engine mapping setting used in qualifying has to now be used for the start of the race – with the first opportunity to change it now only possible at the first pitstop when a computer could in theory be plugged into the car.
However, such a move would be hugely impractical because of the speed of modern pitstops.
The extreme engine maps that some teams may be using for qualifying would be unusable in the race – because they risk reliability of engines over longer distances and could burn too much fuel.
Although the changes to the regulations coming into force over the next two races will affect all teams, the main focus will be in terms of what impact it has on pace-setters Red Bull Racing.
Ferrari team principal Stefano Domenicali said at the Canadian Grand Prix that he believed Silverstone could mark the start of a totally new picture in terms of the world title fight.
"We need to see in Silverstone, what is the real effect of this change in the regulations with regard to the effect of the exhaust," he said.
"Then, we will see really where is the second championship in terms of the level of performance above all in higher downforce tracks."
De allereerste (jubileum) versie in 1983. Dat waren pas tijden.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Marlboro Masters, dat waren pas tijden![]()
Jenson Button 5de zien worden
wowquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De allereerste (jubileum) versie in 1983. Dat waren pas tijden..
Voor mij dan, een heel weekend doorgebracht bij het Vit Racing team, en met Cor Euser naar de kermis
De uncut versie is ook veel te langdradig. De bios versie (veel korter zonder de interviews) vond ik best oké.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef rooneyelst het volgende:
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
Bij 4 blikjes Red Bull kan je trouwens 2 tickets bestellen, i.p.v. 1 ticket per 4 blikjes. Dus 4 euro nog wat voor 2 tickets Masters of F3 is niet duurquote:Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Waffle het volgende:
Voor de liefhebbers: ik zag dat wanneer je 4 blikjes red bull in een speciale verpakking koopt in de supermarkt, kan je een gratis entree bewijs krijgen voor de Masters of F3. Ik ben een paar keer naar de Masters geweest en blijf het een geniaal evenement vinden.
Volgens mij komt RBR ook weer met een demo en gaat de Boss GP ook weer rijden. De laatste race van de Boss GP deed ook de Jordan EJ191 mee. Eén van de mooiste F1 auto's ooit gemaakt.
[ afbeelding ]
Dus volgens mij zeker wel de 4 blikjes Red Bull waard
Vooral doen, Het is vooral leuk om jaren later rijders in de F1 te herkennenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:39 schreef Schunckelstar het volgende:
ga er dit jaar ook maar weer eens heen denk ik![]()
laatste keer dat ik bij de masters ben geweest is al weer een jaar of 10 geleden denk ik
kloptquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:44 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Vooral doen, Het is vooral leuk om jaren later rijders in de F1 te herkennen
BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
De BBC produceert wel een grotere show dan Olav Mol ooit heeft gedaan. Olav Mol was wel op locatie, maar anders dan een extra lange voorbeschuwing en een interviewtje was het niet. Kortom, zoveel duurder was het niet, en het was mooi omdat we niets gewend waren. Maar door de pitlane mensen aanspreken, in pitboxen komen, standaard mensen als Jordan en Coulthard erbij, dat tikt gewoon aan.
RTL deed het inderdaad leuk, maar het komt niet in de buurt bij wat de BBC doet. Ik kijk echt niet meer naar RTL als de BBC er is. Ook niet wanneer ze het in de oude stijl met Olav op locatie zouden doen.
Je bedoelt Ex F1 piloot / LeMans kampioen Martin Brundle met "die pitreporter van ze"?quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:
[..]
BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race
quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:
[..]
. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt.
Ik kijk ook geen RTL maar dat is sinds eind 2009 zo geloof ik jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:10 schreef roelofjan het volgende:
Ik kijk al jaren niet meer naar RTL, maar zit Olav Mol tegenwoordig gewoon in de studio in Nederland, en niet meer op het circuit?
Ben benieuwd wat Renault nu gaat doen.quote:A move from four-cylinder to V6 turbos and a postponement of the change from 2013 to 2014 is the compromise being discussed by the FIA F1 Commission today, team sources have confirmed.
Even if formally passed by the Commission, the changes will have to be approved by the World Motor Sport Council in a fax vote.
The V6 layout was used by the likes of Renault, Honda and TAG/Porsche in the original turbo era, and is more acceptable to the manufacturers – especially Ferrari – as there is a closer affiliation with performance road cars than is provided by the planned four-cylinder.
Keeping the turbo format would be widely seen as a victory for Jean Todt, with the fact that he was willing to compromise on the date an indication that he is willing to listen to alternative views.
What Bernie Ecclestone might gain – other than a different engine note – is not exactly clear.
Wat is er mis met Valencia?quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb ik dit weekend op zondag 's geen plannen, is de race in Valencia
Met het circuit? Alles.quote:
Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.quote:
Wel, vond het echt het minste van alle GPs.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.
Maar waarom dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:27 schreef Bolter het volgende:
[..]
Wel, vond het echt het minste van alle GPs.
je hebt het niet over brundle neem ik aan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:
[..]
BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen. 2 races in Spanje is sowieso bullshit.quote:
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoenquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
je hebt het niet over brundle neem ik aan?![]()
want die kerel is geniaal
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.quote:"I hold Rosberg's driving in high regard. He is an intelligent driver who moves forward during a race - and I can see that being at a premium this year"I hold Rosberg's driving in high regard.
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen.
Bedoel voor de kijker, door de enorme uitloopstroken lijkt het allemaal extreem kaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.
Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
Nou ja smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind vooral het midden en het laatste gedeelte vrij uitdagend.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
quote:F1 agrees to delay engine rules to 2014
Formula 1 chiefs have agreed to delay the introduction of new engine regulations until 2014, in a move that will see the sport switch to 1.6-litre V6 turbo power-units.
As AUTOSPORT revealed earlier today, F1's manufacturers tabled a proposal at Wednesday's meeting of the Formula 1 Commission to move away from the plans to have four-cylinder turbo engines from 2013.
That four-cylinder concept had divided opinions among the car makers and, after intense efforts between them and the teams, a proposal was put together for V6s to be introduced from 2014 - with them still featuring the 'green' hybrid systems that the FIA is so keen to see.
The manufacturers' proposal received the necessary agreement in the F1 Commission, which is made up of the teams and other representatives from the sport, and it will now go to a fax vote of the FIA's World Motor Sport Council.
With the WMSC having made it clear it was willing to consider a delay to the original 2013 plans if there was a push from the sport's competitors, getting the official sign off is likely to be a formality.
The late effort to find a deal on future engine regulations comes after an intense debate over the past few weeks about a way forward for the sport.
Ferrari was against the idea of four-cylinder engines, while Mercedes-Benz and Cosworth had expressed reservations about the costs involved of developing the new designs.
Only Renault was in favour of the move, and its managing director Jean-Francois Caubet had warned that the future of the French car manufacturer in F1 depended on the engine regulations changing.
"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault," he told AUTOSPORT in Canada.
However, keen to help do what was best for the sport, Renault also agreed to the V6 concept that now looks set to be incorporated into the regulations.
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen
[..]
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:17 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is.
Valt mee, de toerenbegrenzer zal vast en zeker ook omlaag gaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:07 schreef Ermanon het volgende:
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
https://twitter.com/h_kovalainen/status/83588086826663936
quote:Frentzen steward tijdens Europese Grand Prix
Heinz-Harald Frentzen is ook dit jaar een van de stewards tijdens de Grand Prix van Europa. Zo heeft de internationale autosportbond FIA woensdag laten weten. Vorig jaar maakte de 44-jarige Duitser in Valencia ook deel uit van de wedstrijdleiding.
Frentzen reed zelf van 1994 tot en met 2003 in de Formule 1. In 1997 won hij met een Williams de Grand Prix van San Marino. In het kampioenschap eindigde hij dat jaar als tweede, na de diskwalificatie van Michael Schumacher. In 1999 boekte Frentzen zeges in Frankrijk en Italië, en werd hij derde in de strijd om de wereldtitel. Na zijn Formule 1-loopbaan reed Frentzen in de DTM en de Speedcars, en nam hij deel aan de 24 uur van Le Mans. Dit jaar is hij actief in de ADAC GT Masters.
Zullen alleen wel geen 1000+ PK monsters worden, dat is dan wel weer jammerquote:
Loopt 'ie een keer warm voor een iemand buiten de UK ... is het weer niet goed.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.
En straks 1972. Zijn mooie docu's, alleen jammer van de Amerikaanse domheid soms..quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Om 1 uur op ESPN Classic:
F1 Retro: 1971
Heb m even in de opneemqueue gezet
800+, maar dat was al met de 4 cilinder zo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:50 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Zullen alleen wel geen 1000+ PK monsters worden, dat is dan wel weer jammer
Ik denk niet dat er veel veranderd is behalve het aantal cilindersquote:Parr said the new engine would be turbocharged and turbo-compounded. The KERS (kinetic energy recovery system) will be four times as powerful.
“It will have one fan generating electricity to super-charge the engine, another fan to recover energy from the exhausts which will recharge a battery and then be usable,” he said.
“You are going to have a powertrain generating well over 800hp from four cylinders. I think its going to sound fantastic. It’s going to run on pure electric in the pitlane,” said Parr.
Tenzij je de mapping aan en uit kunt zetten door een bepaalde volgorde van handelingen uit te voeren. Alles wordt weliswaar vastgelegd, maar als de volgorde een beetje lijkt op wat je normaal zou doen dan zou het in theorie wel kunnen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
Zou tegenwoordig met de parc-fermé rules toch niet meer kunnen
quote:“The answer is predominantly to do with achieving technical equivalency to ensure that no one technical solution gains a massive competitive edge, and this is closely aligned with the need for financial prudence.
“If you limit the CC and leave freedom on cylinders, it would be possible for a manufacturer to have a different engine based on development cost and architecture and this inevitably leads to a spending war. If one went for a V8, someone would go for a V10, and if that worked better then someone else might go on to a V12… the dollars start to disappear down the drain.
“And if you homologated the engines for 3 years, the one with the worst configuration would be screwed (technical term…) for the entire period, and the one with the most money/best configuration would dominate. If you didn’t homologate for 3 years with a freeze, you would have annual development and possibly different numbers of cylinder-engines from teams from one season to the next.
“By having tightly controlled rules governing capacity, fuel allowance, number of cylinders etc you generate a framework for financial control and ensure that engines are not a source of competitive advantage i.e. what we have now works. Competitive edge comes from the Constructor (chassis constructor) and Driver’s championship titles. There is no World Championship for Engines. Sadly.
“Finally, by having common engine size/architecture, teams are not penalised if they swap engine supplier. A Renault will fit in the back of a Team Lotus car, or a Cosworth in the back of an RBR, without huge changes in weight distribution, redesign of car, wheelbase, gearbox interface etc. Again it’s all dollars.”
Zo kun je alles wel omzeilen. Het mag in ieder geval niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij je de mapping aan en uit kunt zetten door een bepaalde volgorde van handelingen uit te voeren. Alles wordt weliswaar vastgelegd, maar als de volgorde een beetje lijkt op wat je normaal zou doen dan zou het in theorie wel kunnen.
Zo hadden de Benettons in 1995 1994 ook Traction Control terwijl het officieel verboden was. Kwamen ze pas jaren later achter dat het er in zat ...
Probleem is dat in veel gevallen motorenleveranciers onafhankelijk zijn van de constructeurs. Dus het of aan motordevelopment of aan aerokits uitgeven gaat hier niet op.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:02 schreef Ermanon het volgende:
Zou het toch mooier vinden als men wat vrijheden toestaat qua ontwikkeling van motoren, nu beperkt men dat teveel. Kom op, het is ook een deel van het racen om alles uit te motor te halen, dus waarom altijd zo beperken(Los van beperkende regels als bijvoorbeeld inhoud van de cilinders en verbruik die uiteraard voor een gelijk spelveld moeten zorgen) Laat ze voor de rest toch lekker ontwikkelen binnen 1 beperkt budget. Kun je of kiezen 1 snellere motor te maken, of betere aero te bouwen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |