abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juni 2011 @ 07:55:37 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98281952
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85[F1] F1 nieuwtjes topic deel 88: Waar nieuwe regelgeving gaat gelden.
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden


DeOP is hier te vinden!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:37:13 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98282516
Schumi voted German's best sporting figure

quote:
Germans have rated seven-time F1 Champion Michael Schumacher their greatest sporting figure of all time, despite his so-far lackluster comeback.

The Bild daily said Thursday it gave readers a choice of 50 candidates after Dirk Nowitzki last weekend became the first German to win the NBA basketball title.

It says more than 56,000 readers responded, and more than 28 percent of them chose Schumacher. In second place was football great Franz Beckenbauer, with just under 13 percent - followed by Nowitzki, with 12.4 percent.

Formula One's reigning German Champion, Sebastian Vettel, was 10th with 1.8 percent of the votes.
pi_98283106
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:02 schreef JohnB52 het volgende:
Leuke reportage!

Ben.je alleen voor de gp daar naartoe gegaan?

Olav Mol had te melden dat va GP engeland de blown diffuser verboden is.

Kalff tweette nog dat Massa zn contact had verlengd
Massa heeft al sinds vorig jaar een contract tot en met 2012. Dus geen verlenging. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:33:17 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98283486
Renault in 'red zone' over 2013 engines

By Jonathan Noble Thursday, June 16th 2011, 10:57 GMT

quote:
Renault will not back down in its desire to ensure that new engine rules go ahead in 2013, with the French car manufacturer admitting that its Formula 1 future is in the 'red zone' because of uncertainty over the issue.

The Formula 1 Commission is due to meet next week to discuss the plans for 2013, with the FIA stating that it is open to a move to delay the change to 1.6-litre turbo engines if it is decided that the sport's main stakeholders want that to happen.

Although a postponement would likely need unanimous approval of teams and engine makers, Renault insists that the FIA's offer is of no interest.

Renault Sport managing director Jean-Francois Caubet said he respected the concerns that Ferrari, Mercedes-Benz and Cosworth have over the 2013 switch, but says that Renault has no desire to see a delay.

"Today we have not changed our mind," Caubet told AUTOSPORT about the latest situation regarding the 2013 engine discussions. "We have told Jean Todt and Bernie [Ecclestone] that we are pushing for the new engine because when we decided not to stop in F1, the three conditions were very clear for the Board.

"The first one was to change the technology of the engine to make it more relevant, to find a link between Formula 1 and the product. Secondly to reduce the costs, and thirdly to perform.

"We have halved the costs, we have performed with Red Bull Racing and with Renault, but the problem of the road relevance is a key point for us. We know the story about Ferrari, Mercedes-Benz and Cosworth and we have a lot of meetings with the car makers, but for Renault today we not want to change our position.

"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault."

Caubet claims that as well as the road car relevance issue with the move to four-cylinder 1.6-litre engines, any alteration to the rule change plans will lead to credibility issues for Renault's senior management.

"We don't want to lose the capability to manage F1, but if we do not stick with the new regulations or if the regulations change, we are losing control of the situation - and then it becomes a problem with the board. Things are more difficult.

"We want to understand who is managing the sport. The cost of Renault in F1 is around 100 million Euros and you cannot change direction just like that. We told Nissan what the future of F1 is like and we opened the door for Nissan and Infiniti to be in F1.

"[For them] it is a long term strategy it is not only branding for this year, but long term strategy. They were following Renault for the new engine and today we don't know where we are.

"We don't want to have an open conflict. We don't want to use the media to open the conflict, but today we are in the red zone."

While Ferrari is wholly opposed to the concept of a 1.6-litre turbo engine, both Mercedes-Benz and Cosworth are open to the idea of the new power units but are worried about the cost implications and making it commercially viable.

When asked if Renault would pull out of F1 as an engine manufacturer if the 2013 rules are delayed, Caubet said: "The problem to delay is that in Renault if you say, okay, the new engine will arrive in 2015, then the credibility will be zero. That is a key point.

"When you are changing like that each day, you can explain to the board that in December the new engine will be like that, and the following November it is 2015. The key point is credibility - and, as I said, we are in the red zone.

"We have spent $10 million on the new engine, we have 20 people working in Renault - and can you imagine sending them back?"
Caubet claims that as well as the road car relevance issue with the move to four-cylinder 1.6-litre engines, any alteration to the rule change plans will lead to credibility issues for Renault's senior management.

Alsof mensen een Renault gaan kopen omdat "dezelfde" 1,6liter in hun auto ligt, als er 1 merk is wat in F1 zit zonder dat je er als consument iets van merkt is het Renault wel (smaak en kleurloos)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:15 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98283627
Renault zoekt al jaren naar een goed excuus om uit de F1 te stappen en nu proberen ze die breuk te forceren.
Ik hoop dat men er niet in trapt en Renault de deksel op hun neus gaan krijgen.
En hard ook.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_98284971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:22 schreef ElmarO het volgende:
Is niet echt een nieuwtje, maar hierbij een kort(e) verslag/impressie van mijn bezoek aan de GP van Canada:

Ik zat op tribune 12 bij de Virage Senna. Hierbij had ik een goed zicht op de baan en een gedeelte van de skyline van Montreal.

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

Afijn, de dag van de eerste twee vrije trainingen begon zonnig en warm. Iets wat later in het weekend enigszins zou veranderen. :P Hieronder een korte impressie.

[ link | afbeelding ]

[ [url=http://thumbnails45.imagebam.com/13687/5d4701136868442.jpg]afbeelding
][/URL]

[ link | afbeelding ]
Vlaggen van wat fans.

[ link | afbeelding ]
Liuzzi maait het gras.

[ link | afbeelding ]
Een echte Lotus op de baan.

[ link | afbeelding ]

Op de dag van de kwalificatie was het al een stuk bewolkter, maar de temperatuur was nog steeds aangenaam.

[ link | afbeelding ]

Eindelijk de racedag. Op zaterdagavond had het al aardig geregend, dus de baan was nog redelijk nat. We begonnen de dag op het circuit met de race van de Ferrari Challenge. Was een zeer onderhoudende race. Tot groot genoegen van de Canadezen lag er lange tijd een Canadees aan de leiding die na een lang gevecht met de nummer 2 uiteindelijk in, ik dacht de enalaatste ronde, verderop op het circuit spinde en zo uiteindelijk tweede werd.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Walter en Vosss? :+

De lucht begon al wat donkerder te worden en de dreiging van regen diende zich aan.

[ link | afbeelding ]

De 'start' van de race.

[ link | afbeelding ]

Gelukkig werden de coureurs later alsnog losgelaten.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Hamilton na zijn aanvaring met Button.

En het begon te regenen. De gebouwen verdwenen af en toe gedeeltelijk in de wolken. Uiteindelijk was er zelfs een moment dat je de gehele skyline van Montreal niet meer kon zien.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Het opruimen van het overtollige water.

[ link | afbeelding ]
Rosberg rijdt zijn voorvleugel stuk.

Maldonado vliegt na zijn bandenwissel meteen van de baan af. :')

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Schumacher op de 2e positie.

[ link | afbeelding ] [ [url=http://thumbnails41.imagebam.com/13687/ef4550136869179.jpg]afbeelding ][/URL]
De winnaar van de race Jenson Button.

[ link | afbeelding ] [ [url=http://thumbnails22.imagebam.com/13687/c8338b136869215.jpg]afbeelding ][/URL]
Over het circuit richting metrostation Jean Drapeau.

Toen we bijna bij het metrostation waren begon het weer ontzettend te hozen. Gelukkig was er een man met een grote paraplu waar we onder konden schuilen.

Overigens was er het gehele weekend ook nog een festival in Crescent Street. Was ook zeer de moeite waard. Alleen was het op vrijdagavond wel wat druk. :P

[ link | afbeelding ]

Al met al een zeer leuk GP-weekend en wat mij betreft een absolute aanrader.
mooie foto's ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98286454
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:33 schreef Tarado het volgende:

Alsof mensen een Renault gaan kopen omdat "dezelfde" 1,6liter in hun auto ligt, als er 1 merk is wat in F1 zit zonder dat je er als consument iets van merkt is het Renault wel (smaak en kleurloos)
Je hebt natuurlijk wel spinoffs. De vraag naar zuiniger motoren zal leiden tot kleinere geblazen motoren. Door de competitieve omgeving van de F1 zal de kennis daarover zich dramatisch sneller ontwikkelen, en uit die kennis zal weer geput worden door de ontwikkelaars van de consumentenrenaults. Daarnaast heeft het marketingwaarde, zeker voor Renault met zijn turbogeschiedenis. En bij de F1 kun je je afvragen of het een sport is die gesponsord is, of dat het een sponsorevenement is dat tot sport is verworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98287977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:02 schreef JohnB52 het volgende:
Leuke reportage!

Ben.je alleen voor de gp daar naartoe gegaan?
Ja, al heb ik nog wel wat rondgekeken in Montreal zelf.
pi_98288946
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:02 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ja, al heb ik nog wel wat rondgekeken in Montreal zelf.
Tof! Helemaal op eigen initiatief? Of met een operator zoals ticket travel?
<>
pi_98289088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:27 schreef Swindler het volgende:

[..]

Tof! Helemaal op eigen initiatief? Of met een operator zoals ticket travel?
Heb de kaartjes via Ticket+Travel bestelt. Qua prijs kwamen die overeen met het circuit zelf. De vlucht en het hotel hebben we (mijn vader en ik) zelf geboekt. De vlucht die T+T aanbood ging met Swiss Air via Zurich, wij zijn met Air France via Parijs naar Montreal gevlogen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:48:26 #11
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98301276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb de kaartjes via Ticket+Travel bestelt. Qua prijs kwamen die overeen met het circuit zelf. De vlucht en het hotel hebben we (mijn vader en ik) zelf geboekt. De vlucht die T+T aanbood ging met Swiss Air via Zurich, wij zijn met Air France via Parijs naar Montreal gevlogen.
Wat waren ongeveer de kosten voor 2 voor het volledige weekend als ik dat zo onbeschoft mag vragen :@ Want vind 't allemaal zeer interessant :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_98307224
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Wat waren ongeveer de kosten voor 2 voor het volledige weekend als ik dat zo onbeschoft mag vragen :@ Want vind 't allemaal zeer interessant :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal de bedragen even moeten opzoeken, maar ik zal proberen het in de komende week te PM'en. Het was in ieder geval niet goedkoop. :P
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:45:20 #13
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98346236
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk wel spinoffs. De vraag naar zuiniger motoren zal leiden tot kleinere geblazen motoren. Door de competitieve omgeving van de F1 zal de kennis daarover zich dramatisch sneller ontwikkelen, en uit die kennis zal weer geput worden door de ontwikkelaars van de consumentenrenaults. Daarnaast heeft het marketingwaarde, zeker voor Renault met zijn turbogeschiedenis. En bij de F1 kun je je afvragen of het een sport is die gesponsord is, of dat het een sponsorevenement is dat tot sport is verworden.
Cilinders en inhoud moeten ze vrij geven, het vermogen vast zetten op max Xpk, nu is het rond de 750pk, zal wel iets minder worden i.v.m. de veiligheid. Hoewel ze ook al van v10 naar v8 gegaan zijn voor de veiligheid alleen bleek in de praktijk dat de teams de kleinere motor net zo krachtig hadden gekregen als de grote motor...

[ Bericht 0% gewijzigd door ramon83 op 18-06-2011 20:58:18 ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:01:27 #14
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_98346853
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:45 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Cilinders en inhoud moeten ze vrij geven, het vermogen vast zetten op max Xpk, nu is het rond de 750pk, zal wel iets minder worden i.v.m. de veiligheid. Hoewel ze ook al van v10 naar v8 gegaan zijn voor de veiligheid alleen bleek in de praktijk dat de teams de kleinere motor net zo krachtig hadden gekregen als de grote motor...
Dat kan je natuurlijk niet vast zetten. Zelfs tussen motoren van hetzelfde merk zit vermogensverschil.
Lijkt mij handiger om de hoeveelheid brandstof te reguleren, en dat de motorbouwers zelf maar uitzoeken wat voor motor ze gaan bouwen die met die hoeveelheid brandstof een race kan winnen. De brandstof beperken geeft ook nog de suggestie van milieubewustheid. Altijd handig :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:21:53 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98347655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat kan je natuurlijk niet vast zetten. Zelfs tussen motoren van hetzelfde merk zit vermogensverschil.
Lijkt mij handiger om de hoeveelheid brandstof te reguleren, en dat de motorbouwers zelf maar uitzoeken wat voor motor ze gaan bouwen die met die hoeveelheid brandstof een race kan winnen. De brandstof beperken geeft ook nog de suggestie van milieubewustheid. Altijd handig :)
Nee, dat is het slechtste wat je kunt doen. Kijk maar naar de MotoGP, dat heeft zwaar te lijden onder die regel. Innovatie op motorengebied is er bijna niet en het is vrijwel onmogelijk om tijdens het seizoen een stap vooruit te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:47:35 #16
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_98348757
Ik kijk geen MotoGP... Ik kijk alleen F1, de 24h van Le Mans en het WRC :@
Maar brandstof beperken werkt dus ook niet? hmmm,
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:59:10 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98349281
Nee, en het maakt het racen ook nog eens een stuk saaier. Inhalen is al lastig en als je het doet moet je motor later weer iets minder rijk gaan lopen omdat je anders misschien de finish niet haalt. Ik zeg het niet gauw maar zo'n regel zou de dood kunnen betekenen van F1.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 19 juni 2011 @ 01:29:52 #18
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_98358817
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:59 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, en het maakt het racen ook nog eens een stuk saaier. Inhalen is al lastig en als je het doet moet je motor later weer iets minder rijk gaan lopen omdat je anders misschien de finish niet haalt. Ik zeg het niet gauw maar zo'n regel zou de dood kunnen betekenen van F1.
Nu misschien wel maar ooit gaf het juist een mooie competitie om de snelste motor te bouwen.

Het tanken weer vrij geven is ook nog een optie...
  zondag 19 juni 2011 @ 10:04:52 #19
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98363003
BBC dumpt waarschijnlijk F1 vanwege bezuinigingen:

http://twitpic.com/5ditbp
The line is a dot to you!
  zondag 19 juni 2011 @ 10:07:26 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98363028
quote:
13s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
BBC dumpt waarschijnlijk F1 vanwege bezuinigingen:

http://twitpic.com/5ditbp
:( waardeloos
  zondag 19 juni 2011 @ 10:13:45 #21
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_98363088
quote:
13s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

:( waardeloos
Inderdaad, BBC doet de uitzendingen super!
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  zondag 19 juni 2011 @ 10:36:55 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98363351
Ze hebben sowieso nog tot en met 2013 begrijp ik. Dus hopen dat de bezuinigingen afgeschaft zijn tegen die tijd :P
The line is a dot to you!
pi_98364158
quote:
13s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
BBC dumpt waarschijnlijk F1 vanwege bezuinigingen:

http://twitpic.com/5ditbp
:{ f*cking hell ... en nu , terug naar de Duitse RTL ;( ?
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 19 juni 2011 @ 12:42:43 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98366443
BBC to drop F1?
June 19, 2011 by joesaward
quote:
The Sunday Times in England is claiming that the BBC has decided to drop its Formula 1 coverage after the 2013 season. The story quotes an unidentified source saying that the corporation will not bid to extend the current deal as it aims to trim its budgets.

The BBC took over F1 from ITV in 2009 and its F1coverage is beamed all over the world and has around 50 million viewers, globally. However there is no question that the annual cost of the deal with Formula One Management is expensive for the public service broadcaster and current domestic viewing figures have been disappointing. The recent Monaco Grand Prix attracted a maximum of only 6.1 viewers in the UK.

It should perhaps be noted that The Sunday Times is a newspaper owned by News Corporation, which is bidding to buy the global commercial rights of F1 from CVC Capital Partners. Clearly the loss of the BBC will impact on the price of such a deal.
http://joesaward.wordpress.com/2011/06/19/bbc-to-drop-f1/
  zondag 19 juni 2011 @ 12:55:52 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98366838
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:42 schreef Tarado het volgende:
BBC to drop F1?
June 19, 2011 by joesaward

[..]

http://joesaward.wordpress.com/2011/06/19/bbc-to-drop-f1/
Dat zeg ik :P
The line is a dot to you!
pi_98368525
ja als je ziet hoeveel man personeel ze naar elke race sturen enzo _O-
  zondag 19 juni 2011 @ 14:02:17 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98369141
quote:
HRT-eigenaar Carabante veroordeeld door rechter.

HRT-eigenaar José Ramon Carabante is door een Spaanse rechter veroordeeld tot drie maanden celstraf. Het is echter nog maar de vraag of Carabante daadwerkelijke achter de tralies belandt.

De Spaanse zakenman werd veroordeeld wegens verduistering. Het lijkt erop dat een boete van 450 euro voldoende is om niet daadwerkelijk in de cel te worden gezet.

De veroordeling is een gevolg van het besluit van Carabante om land te verkopen waarop hij tussen 1997 en 1998 beloofde huizen te bouwen. Het project kwam echter nooit van de grond.

Het aandeel van Carabante werd onder de loep genomen omdat hij op dat moment als directeur van een vastgoedontwikkelaar verantwoordelijk was voor de gesloten contracten, promotie en beheer van de geldstromen.

Carabante was één van de twee verdachten die werd veroordeeld, terwijl twee andere betrokkenen een schikking troffen met justitie. Een flink aantal benadeelden werd inmiddels schadeloos gesteld.
Spanje :') Of 3 maanden zitten, of ¤450 boete. Wat een magnifiek gerechtssysteem :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 19 juni 2011 @ 14:10:06 #28
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98369431
btw: AutoGP is nu live op Eurosport :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 19 juni 2011 @ 14:11:21 #29
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_98369477
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:10 schreef Sinister-D- het volgende:
btw: AutoGP is nu live op Eurosport :)
wat een drama commentaar :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 19 juni 2011 @ 14:14:57 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98369592
quote:
13s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
BBC dumpt waarschijnlijk F1 vanwege bezuinigingen:

http://twitpic.com/5ditbp
Wat een vreselijk stukje, de bias druipt er werkelijk van af.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98376629
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !

Bizar dus dat het zo "alles of niets" lijkt te gaan bij de BBC !
  zondag 19 juni 2011 @ 17:41:22 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98377489
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:20 schreef Meike26 het volgende:
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !

Bizar dus dat het zo "alles of niets" lijkt te gaan bij de BBC !
Dat heeft natuurlijk ook een beetje te maken met hoe het was voordat de BBC het overnam, ITV gooide er ook een smak geld tegen aan en als je het dan over neemt kan je dat niet met de "Olav Mol" setting doen zoals RTL NL doet
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 19 juni 2011 @ 17:43:04 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98377554
Vind het nog steeds jammer dat Mol niet op locatie zit. -O-
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_98377598
Beetje zoals SBS het toen ook deed na de overname van F1 van RTL. Alleen was dat nogal een flop waar ik liever niet aan herinnert wil worden.De doodsteek van F1 op de Nederlandse televisie :(
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 19 juni 2011 @ 17:45:38 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98377671
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:44 schreef Waffle het volgende:
Beetje zoals SBS het toen ook deed na de overname van F1 van RTL. Alleen was dat nogal een flop waar ik liever niet aan herinnert wil worden.De doodsteek van F1 op de Nederlandse televisie :(
Met screech. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 19 juni 2011 @ 17:46:32 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98377699
LeeMcKenzieF1 Lee McKenzie
Look who is back on twitter! Please follow @pauldirestaf1 Yes it really is him!
  zondag 19 juni 2011 @ 21:19:33 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98386871
Unieke kans: zie Senna in de Nederlandse bioscoop
Geplaatst op:19/06/2011 door Jordy Stuivenberg inFormule 1

Ayrton Senna da Silva maakte zich als Formule 1-coureur legendarisch. Zijn stormachtige debuut bij Toleman, zijn successen bij Lotus, de fantastische gevechten met Alain Prost bij McLaren: Senna was een coureur die tot aan zijn tragische dood van zich deed spreken.

Ook daarna is Senna nooit vergeten, zeker nu in Groot-Brittannië de film over zijn leven in première is gegaan. De reacties zijn ongekend positief en de bioscoopzalen zitten afgeladen vol. Toch is het onzeker of de film ook in Nederland te zien zal zijn.

Daarom is Nicky van den Berg een initiatief gestart om genoeg enthousiastelingen te verzamelen die de film net als hij (en ikzelf) graag willen zien. CineMec in Ede wil de film wel vertonen, maar daarvoor zijn minstens 40 personen voor nodig. In dat geval betaal je 10 euro om de film te kunnen zien. Lukt het om een groep van 50 personen te verzamelen, dan kost een kaartje 8 euro.

Wil jij deze unieke en misschien wel enige kans niet missen, stuur dan een mailtje naar Nickyvdberg@Live.nl om je aan te melden!
pi_98389433
Ingeschreven voor die Senna film!
<>
  zondag 19 juni 2011 @ 22:07:28 #39
300718 Kenju
Say It!!??
pi_98389524
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:20 schreef Meike26 het volgende:
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !
De BBC produceert wel een grotere show dan Olav Mol ooit heeft gedaan. Olav Mol was wel op locatie, maar anders dan een extra lange voorbeschuwing en een interviewtje was het niet. Kortom, zoveel duurder was het niet, en het was mooi omdat we niets gewend waren. Maar door de pitlane mensen aanspreken, in pitboxen komen, standaard mensen als Jordan en Coulthard erbij, dat tikt gewoon aan.

RTL deed het inderdaad leuk, maar het komt niet in de buurt bij wat de BBC doet. Ik kijk echt niet meer naar RTL als de BBC er is. Ook niet wanneer ze het in de oude stijl met Olav op locatie zouden doen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_98390683
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Tarado het volgende:
Unieke kans: zie Senna in de Nederlandse bioscoop
Geplaatst op:19/06/2011 door Jordy Stuivenberg inFormule 1

Ayrton Senna da Silva maakte zich als Formule 1-coureur legendarisch. Zijn stormachtige debuut bij Toleman, zijn successen bij Lotus, de fantastische gevechten met Alain Prost bij McLaren: Senna was een coureur die tot aan zijn tragische dood van zich deed spreken.

Ook daarna is Senna nooit vergeten, zeker nu in Groot-Brittannië de film over zijn leven in première is gegaan. De reacties zijn ongekend positief en de bioscoopzalen zitten afgeladen vol. Toch is het onzeker of de film ook in Nederland te zien zal zijn.

Daarom is Nicky van den Berg een initiatief gestart om genoeg enthousiastelingen te verzamelen die de film net als hij (en ikzelf) graag willen zien. CineMec in Ede wil de film wel vertonen, maar daarvoor zijn minstens 40 personen voor nodig. In dat geval betaal je 10 euro om de film te kunnen zien. Lukt het om een groep van 50 personen te verzamelen, dan kost een kaartje 8 euro.

Wil jij deze unieke en misschien wel enige kans niet missen, stuur dan een mailtje naar Nickyvdberg@Live.nl om je aan te melden!
Ede is me net wat te ver weg...
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_98391125
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:39:38 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98391199
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef rooneyelst het volgende:
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
Ik hoor er ook wisselende verhalen over maar wil de film toch zien
pi_98428220
Voor de liefhebbers: ik zag dat wanneer je 4 blikjes red bull in een speciale verpakking koopt in de supermarkt, kan je een gratis entree bewijs krijgen voor de Masters of F3. Ik ben een paar keer naar de Masters geweest en blijf het een geniaal evenement vinden.

Volgens mij komt RBR ook weer met een demo en gaat de Boss GP ook weer rijden. De laatste race van de Boss GP deed ook de Jordan EJ191 mee. Eén van de mooiste F1 auto's ooit gemaakt.



Dus volgens mij zeker wel de 4 blikjes Red Bull waard :+
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_98431517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Waffle het volgende:
Voor de liefhebbers: ik zag dat wanneer je 4 blikjes red bull in een speciale verpakking koopt in de supermarkt, kan je een gratis entree bewijs krijgen voor de Masters of F3. Ik ben een paar keer naar de Masters geweest en blijf het een geniaal evenement vinden.

Volgens mij komt RBR ook weer met een demo en gaat de Boss GP ook weer rijden. De laatste race van de Boss GP deed ook de Jordan EJ191 mee. Eén van de mooiste F1 auto's ooit gemaakt.

[ afbeelding ]

Dus volgens mij zeker wel de 4 blikjes Red Bull waard :+
Marlboro Masters, dat waren pas tijden _O_

Jenson Button 5de zien worden :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 20 juni 2011 @ 21:59:26 #45
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98434854
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik hoor er ook wisselende verhalen over maar wil de film toch zien
Ik vond hem erg tof (ik heb de uncut versie gezien, duurde 2.5 uur, dat was wat lang :D), en erg interessant verteld. Niet heel veel beelden, maar de verhalen zijn erg tof.
The line is a dot to you!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:53:11 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98453414
FIA in new engine mapping clampdown

By Jonathan Noble Tuesday, June 21st 2011, 08:26 GMT

quote:
Formula 1 teams are to face a further clampdown on engine mapping use from this weekend's European Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA moving to eradicate special qualifying-only settings

Ahead of the effective ban on the off-throttle use of blown diffusers from next month's British Grand Prix, motor racing's governing body has shown it is determined to prevent teams from using any form of clever engine use to help aerodynamic performance.

In a note sent from F1 technical delegate Charlie Whiting to the teams, he made it clear that with immediate effect teams will no longer be allowed to change engine maps between qualifying and the race.

Such a move will effectively prevent teams from running an extreme engine map for qualifying - such as one that produces more exhaust blowing or burns more fuel – and then reverting to a safer setting for the grand prix itself.

One theory surrounding Red Bull Racing's qualifying dominance this year, compared to the fact it has not been so fast in the race, is that the team has been using extreme engine maps in qualifying to boost performance for a single lap.

McLaren's principal race engineer Phil Prew said about his team's theory on Red Bull Racing's form earlier this year: "I think tyre optimisation may be one area, and the use of elaborate engine modes may be another - with the generation of downforce being quite highly influenced with the exhaust flows."

The new directive from the FIA means that any engine mapping setting used in qualifying has to now be used for the start of the race – with the first opportunity to change it now only possible at the first pitstop when a computer could in theory be plugged into the car.

However, such a move would be hugely impractical because of the speed of modern pitstops.

The extreme engine maps that some teams may be using for qualifying would be unusable in the race – because they risk reliability of engines over longer distances and could burn too much fuel.

Although the changes to the regulations coming into force over the next two races will affect all teams, the main focus will be in terms of what impact it has on pace-setters Red Bull Racing.

Ferrari team principal Stefano Domenicali said at the Canadian Grand Prix that he believed Silverstone could mark the start of a totally new picture in terms of the world title fight.

"We need to see in Silverstone, what is the real effect of this change in the regulations with regard to the effect of the exhaust," he said.

"Then, we will see really where is the second championship in terms of the level of performance above all in higher downforce tracks."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92494
pi_98455797
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Marlboro Masters, dat waren pas tijden _O_

Jenson Button 5de zien worden :)
De allereerste (jubileum) versie in 1983. Dat waren pas tijden. _O_.

Voor mij dan, een heel weekend doorgebracht bij het Vit Racing team, en met Cor Euser naar de kermis
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98456247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De allereerste (jubileum) versie in 1983. Dat waren pas tijden. _O_.

Voor mij dan, een heel weekend doorgebracht bij het Vit Racing team, en met Cor Euser naar de kermis
wow :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98457717
Ik ben vorig jaar geweest en toen Carbone hem won. Volgens mij reed Kovalainen daar in mee. De race waarbij Doornbos en nog een Nederlander in de opwarmronde bij elkaar op reden... :|W
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_98458957
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef rooneyelst het volgende:
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
De uncut versie is ook veel te langdradig. De bios versie (veel korter zonder de interviews) vond ik best oké.
pi_98468121
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Waffle het volgende:
Voor de liefhebbers: ik zag dat wanneer je 4 blikjes red bull in een speciale verpakking koopt in de supermarkt, kan je een gratis entree bewijs krijgen voor de Masters of F3. Ik ben een paar keer naar de Masters geweest en blijf het een geniaal evenement vinden.

Volgens mij komt RBR ook weer met een demo en gaat de Boss GP ook weer rijden. De laatste race van de Boss GP deed ook de Jordan EJ191 mee. Eén van de mooiste F1 auto's ooit gemaakt.

[ afbeelding ]

Dus volgens mij zeker wel de 4 blikjes Red Bull waard :+
Bij 4 blikjes Red Bull kan je trouwens 2 tickets bestellen, i.p.v. 1 ticket per 4 blikjes. Dus 4 euro nog wat voor 2 tickets Masters of F3 is niet duur
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_98468495
ga er dit jaar ook maar weer eens heen denk ik :Y
laatste keer dat ik bij de masters ben geweest is al weer een jaar of 10 geleden denk ik :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98468740
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:39 schreef Schunckelstar het volgende:
ga er dit jaar ook maar weer eens heen denk ik :Y
laatste keer dat ik bij de masters ben geweest is al weer een jaar of 10 geleden denk ik :P
Vooral doen, Het is vooral leuk om jaren later rijders in de F1 te herkennen :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98469198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:44 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Vooral doen, Het is vooral leuk om jaren later rijders in de F1 te herkennen :)
klopt :Y
al ligt mijn interesse tegenwoordig meer bij de f1-teams dan bij de coureurs nu het (bijna) allemaal PR-drones zijn ipv echte karakters :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98492847
Om 1 uur op ESPN Classic:
F1 Retro: 1971

Heb m even in de opneemqueue gezet
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_98496726
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:07 schreef Kenju het volgende:

[..]

De BBC produceert wel een grotere show dan Olav Mol ooit heeft gedaan. Olav Mol was wel op locatie, maar anders dan een extra lange voorbeschuwing en een interviewtje was het niet. Kortom, zoveel duurder was het niet, en het was mooi omdat we niets gewend waren. Maar door de pitlane mensen aanspreken, in pitboxen komen, standaard mensen als Jordan en Coulthard erbij, dat tikt gewoon aan.

RTL deed het inderdaad leuk, maar het komt niet in de buurt bij wat de BBC doet. Ik kijk echt niet meer naar RTL als de BBC er is. Ook niet wanneer ze het in de oude stijl met Olav op locatie zouden doen.
BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race ^O^
Ja, schrok je toch even he!
pi_98497279
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:

[..]

BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race ^O^
Je bedoelt Ex F1 piloot / LeMans kampioen Martin Brundle met "die pitreporter van ze"?

Geniaal wat hij doet, man!
Calm down, please!
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:16:49 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98498503
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:

[..]

. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt.
:D
pi_98499544
Ik kijk al jaren niet meer naar RTL, maar zit Olav Mol tegenwoordig gewoon in de studio in Nederland, en niet meer op het circuit? :?
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:20:55 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98499802
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:10 schreef roelofjan het volgende:
Ik kijk al jaren niet meer naar RTL, maar zit Olav Mol tegenwoordig gewoon in de studio in Nederland, en niet meer op het circuit? :?
Ik kijk ook geen RTL maar dat is sinds eind 2009 zo geloof ik ja
pi_98502341
Nouja, heb t idee dat ie er soms wel bij is.. Misschien alleen de races in Europa? Afgelopen race zag je ook nog een interview van Olav in de paddock toch?
Where facts are few, experts are many.
pi_98515434
Turbo V6 the likely route for 2014
quote:
A move from four-cylinder to V6 turbos and a postponement of the change from 2013 to 2014 is the compromise being discussed by the FIA F1 Commission today, team sources have confirmed.

Even if formally passed by the Commission, the changes will have to be approved by the World Motor Sport Council in a fax vote.

The V6 layout was used by the likes of Renault, Honda and TAG/Porsche in the original turbo era, and is more acceptable to the manufacturers – especially Ferrari – as there is a closer affiliation with performance road cars than is provided by the planned four-cylinder.

Keeping the turbo format would be widely seen as a victory for Jean Todt, with the fact that he was willing to compromise on the date an indication that he is willing to listen to alternative views.

What Bernie Ecclestone might gain – other than a different engine note – is not exactly clear.
Ben benieuwd wat Renault nu gaat doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:16:24 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515480
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:17:12 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98515507
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
pi_98515588
Heb ik dit weekend op zondag 's geen plannen, is de race in Valencia :{
Calmer than you are
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:20:23 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb ik dit weekend op zondag 's geen plannen, is de race in Valencia :{
Wat is er mis met Valencia?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98515645
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98515712
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er mis met Valencia?
Leuk circuit, saaie races.
Calmer than you are
pi_98515739
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er mis met Valencia?
Met het circuit? Alles.

Hopelijk leggen ze er minstens 8 DRS zones in, anders is het weer zzzzzzzzzz daar.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:23:14 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Leuk circuit, saaie races.
Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:27:02 #71
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98515886
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.
Wel, vond het echt het minste van alle GPs.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:28:17 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515918
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Wel, vond het echt het minste van alle GPs.
Maar waarom dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98516503
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:

[..]

BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race ^O^
je hebt het niet over brundle neem ik aan? :D
want die kerel is geniaal _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98522863
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar waarom dan?
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen. 2 races in Spanje is sowieso bullshit.

[ Bericht 3% gewijzigd door M.Melandri op 22-06-2011 20:10:22 ]
pi_98523210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:46 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

je hebt het niet over brundle neem ik aan? :D
want die kerel is geniaal _O_
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen

quote:
"I hold Rosberg's driving in high regard. He is an intelligent driver who moves forward during a race - and I can see that being at a premium this year"I hold Rosberg's driving in high regard.
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:09:19 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98523315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen.
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.

Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98523416
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.

Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
Bedoel voor de kijker, door de enorme uitloopstroken lijkt het allemaal extreem kaal.

Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:16:01 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98523688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:11 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
Nou ja smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind vooral het midden en het laatste gedeelte vrij uitdagend.

Nou is mijn stuurtje ook niet meer zo nauwkeurig als vroeger ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:31:28 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98524479
Teams schijnen het eens te zijn over de V6 in 2014. Dus zelfs Renault. Kan bijna niet meer misgaan *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98524818
quote:
F1 agrees to delay engine rules to 2014

Formula 1 chiefs have agreed to delay the introduction of new engine regulations until 2014, in a move that will see the sport switch to 1.6-litre V6 turbo power-units.

As AUTOSPORT revealed earlier today, F1's manufacturers tabled a proposal at Wednesday's meeting of the Formula 1 Commission to move away from the plans to have four-cylinder turbo engines from 2013.

That four-cylinder concept had divided opinions among the car makers and, after intense efforts between them and the teams, a proposal was put together for V6s to be introduced from 2014 - with them still featuring the 'green' hybrid systems that the FIA is so keen to see.

The manufacturers' proposal received the necessary agreement in the F1 Commission, which is made up of the teams and other representatives from the sport, and it will now go to a fax vote of the FIA's World Motor Sport Council.

With the WMSC having made it clear it was willing to consider a delay to the original 2013 plans if there was a push from the sport's competitors, getting the official sign off is likely to be a formality.

The late effort to find a deal on future engine regulations comes after an intense debate over the past few weeks about a way forward for the sport.

Ferrari was against the idea of four-cylinder engines, while Mercedes-Benz and Cosworth had expressed reservations about the costs involved of developing the new designs.

Only Renault was in favour of the move, and its managing director Jean-Francois Caubet had warned that the future of the French car manufacturer in F1 depended on the engine regulations changing.

"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault," he told AUTOSPORT in Canada.

However, keen to help do what was best for the sport, Renault also agreed to the V6 concept that now looks set to be incorporated into the regulations.
pi_98526753
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken :D
pi_98527414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:07 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen

[..]

Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is. :P
pi_98527538
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:17 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is. :P
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:20:42 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98527658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:07 schreef Ermanon het volgende:
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken :D
Valt mee, de toerenbegrenzer zal vast en zeker ook omlaag gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 juni 2011 @ 21:22:09 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98527782
ik hoorde 12.000 toeren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98528078
Meh, kunnen ze dan niet een beetje ontwikkeling toelaten met die nieuwe blokken -.-
pi_98529374
Lol
pi_98531752
quote:
_O_

sowieso Team Lotus, die mannen hebben allemaal humor daar ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98532702
quote:
Frentzen steward tijdens Europese Grand Prix

Heinz-Harald Frentzen is ook dit jaar een van de stewards tijdens de Grand Prix van Europa. Zo heeft de internationale autosportbond FIA woensdag laten weten. Vorig jaar maakte de 44-jarige Duitser in Valencia ook deel uit van de wedstrijdleiding.

Frentzen reed zelf van 1994 tot en met 2003 in de Formule 1. In 1997 won hij met een Williams de Grand Prix van San Marino. In het kampioenschap eindigde hij dat jaar als tweede, na de diskwalificatie van Michael Schumacher. In 1999 boekte Frentzen zeges in Frankrijk en Italië, en werd hij derde in de strijd om de wereldtitel. Na zijn Formule 1-loopbaan reed Frentzen in de DTM en de Speedcars, en nam hij deel aan de 24 uur van Le Mans. Dit jaar is hij actief in de ADAC GT Masters.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:50:53 #91
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_98533790
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
Zullen alleen wel geen 1000+ PK monsters worden, dat is dan wel weer jammer O-)
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_98538580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:19 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.
Loopt 'ie een keer warm voor een iemand buiten de UK ... is het weer niet goed.
Calm down, please!
pi_98539633
quote:
19s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Om 1 uur op ESPN Classic:
F1 Retro: 1971

Heb m even in de opneemqueue gezet
En straks 1972. Zijn mooie docu's, alleen jammer van de Amerikaanse domheid soms..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_98548973
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:50 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Zullen alleen wel geen 1000+ PK monsters worden, dat is dan wel weer jammer O-)
800+, maar dat was al met de 4 cilinder zo.

quote:
Parr said the new engine would be turbocharged and turbo-compounded. The KERS (kinetic energy recovery system) will be four times as powerful.

“It will have one fan generating electricity to super-charge the engine, another fan to recover energy from the exhausts which will recharge a battery and then be usable,” he said.

“You are going to have a powertrain generating well over 800hp from four cylinders. I think its going to sound fantastic. It’s going to run on pure electric in the pitlane,” said Parr.
Ik denk niet dat er veel veranderd is behalve het aantal cilinders

En de jaren '80 turbo''s hadden ook alleen 1000+pk in de kwalificatie. In de race was het ook maar 800. Zou tegenwoordig met de parc-fermé rules toch niet meer kunnen
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2011 @ 12:35:02 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98549128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:31 schreef sasquatsch het volgende:

Zou tegenwoordig met de parc-fermé rules toch niet meer kunnen
Tenzij je de mapping aan en uit kunt zetten door een bepaalde volgorde van handelingen uit te voeren. Alles wordt weliswaar vastgelegd, maar als de volgorde een beetje lijkt op wat je normaal zou doen dan zou het in theorie wel kunnen.

Zo hadden de Benettons in 1995 ook Traction Control terwijl het officieel verboden was. Kwamen ze pas jaren later achter dat het er in zat ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98549783
En hier het antwoord op de vraag waarom het aantal cilinders niet vrijgegeven wordt.

quote:
“The answer is predominantly to do with achieving technical equivalency to ensure that no one technical solution gains a massive competitive edge, and this is closely aligned with the need for financial prudence.

“If you limit the CC and leave freedom on cylinders, it would be possible for a manufacturer to have a different engine based on development cost and architecture and this inevitably leads to a spending war. If one went for a V8, someone would go for a V10, and if that worked better then someone else might go on to a V12… the dollars start to disappear down the drain.

“And if you homologated the engines for 3 years, the one with the worst configuration would be screwed (technical term…) for the entire period, and the one with the most money/best configuration would dominate. If you didn’t homologate for 3 years with a freeze, you would have annual development and possibly different numbers of cylinder-engines from teams from one season to the next.

“By having tightly controlled rules governing capacity, fuel allowance, number of cylinders etc you generate a framework for financial control and ensure that engines are not a source of competitive advantage i.e. what we have now works. Competitive edge comes from the Constructor (chassis constructor) and Driver’s championship titles. There is no World Championship for Engines. Sadly.

“Finally, by having common engine size/architecture, teams are not penalised if they swap engine supplier. A Renault will fit in the back of a Team Lotus car, or a Cosworth in the back of an RBR, without huge changes in weight distribution, redesign of car, wheelbase, gearbox interface etc. Again it’s all dollars.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98549789
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tenzij je de mapping aan en uit kunt zetten door een bepaalde volgorde van handelingen uit te voeren. Alles wordt weliswaar vastgelegd, maar als de volgorde een beetje lijkt op wat je normaal zou doen dan zou het in theorie wel kunnen.

Zo hadden de Benettons in 1995 1994 ook Traction Control terwijl het officieel verboden was. Kwamen ze pas jaren later achter dat het er in zat ...
Zo kun je alles wel omzeilen. Het mag in ieder geval niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98550165
Zou het toch mooier vinden als men wat vrijheden toestaat qua ontwikkeling van motoren, nu beperkt men dat teveel. Kom op, het is ook een deel van het racen om alles uit te motor te halen, dus waarom altijd zo beperken :( (Los van beperkende regels als bijvoorbeeld inhoud van de cilinders en verbruik die uiteraard voor een gelijk spelveld moeten zorgen) Laat ze voor de rest toch lekker ontwikkelen binnen 1 beperkt budget. Kun je of kiezen 1 snellere motor te maken, of betere aero te bouwen :) .
pi_98551267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:02 schreef Ermanon het volgende:
Zou het toch mooier vinden als men wat vrijheden toestaat qua ontwikkeling van motoren, nu beperkt men dat teveel. Kom op, het is ook een deel van het racen om alles uit te motor te halen, dus waarom altijd zo beperken :( (Los van beperkende regels als bijvoorbeeld inhoud van de cilinders en verbruik die uiteraard voor een gelijk spelveld moeten zorgen) Laat ze voor de rest toch lekker ontwikkelen binnen 1 beperkt budget. Kun je of kiezen 1 snellere motor te maken, of betere aero te bouwen :) .
Probleem is dat in veel gevallen motorenleveranciers onafhankelijk zijn van de constructeurs. Dus het of aan motordevelopment of aan aerokits uitgeven gaat hier niet op.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_98551589
Klopt, bedacht ik ook al, maar toch, zou wat vrijheden wel toejuichen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')