abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:00:57 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98191982
Ferrari extend controversial PMI agreement
WEDNESDAY, 15 JUNE 2011 08:45
quote:
The Ferrari Formula One team have extended their 'collaboration' with the Philip Morris International tobacco company through to the end of the 2015 championship season, the Italian team confirmed in a brief statement on Tuesday.
The low-key confirmation of the deal reflected the somewhat contentious background of the partnership, with Ferrari still ostensibly carrying title sponsorship from a tobacco company.
The sport eradicated tobacco sponsorship throughout the middle of the last decade, reflecting the dwindling number of markets where tobacco logos were still allowed to be legally advertised.

But Ferrari were the one team to persist with their tobacco backing, even after it became impossible for them to actively display the brand on their cars.

The announcement means that the arrangement between the two companies will continue until at least the end of 2015, despite the fact that Ferrari have not been allowed to carry the brand name on their cars since 2007.

The confirmation on Ferrari's official website stated simply: "Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has extended its collaboration agreement with Philip Morris International to the end of 2015."

No further details of the new deal were forthcoming, however the current deal, signed back in 2005, was reported to be worth as much as $1 billion for Ferrari in terms of revenue from PMI.

The agreement between the companies hit the headlines last year, when Ferrari were accused of carrying 'subliminal advertising' on their cars in the form of the 'barcode' design used in lieu of Marlboro writing.

The team denied that this was the case, but nevertheless dropped the barcodes from their car design shortly afterwards.

Individual national laws around the world do still allow for Ferrari's F1 team to be used to advertise Marlboro, most notably at this season's Monaco Grand Prix, when Marlboro posters carrying photos of Ferrari cars were displayed near the Portier corner.

Ferrari has carried Marlboro backing on their Formula One cars for every season since 1984.

The Italian team will continue to be officially entered for Formula One world championships as 'Scuderia Ferrari Marlboro' on the FIA's entry list.
http://www.patronisef1.co(...)ersial-pmi-agreement
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:09:11 #277
131800 Tarado
capô de fusca
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:19:46 #278
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98194211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, maar ik kom wel eens in Oost-Europa en telkens valt het me weer op hoe onverzorgd de mannen er daar erbij lopen, trainingspakken, slippers, bleek, ongeschoren. Ze zijn niet erg metro zeg maar, het zal wel een soort machocultuur zijn om je vooral niet in te spannen om er maar enigzins aantrekkelijk voor vrouwen uit te zien, terwijl de vrouwen daar zich nogal uitsloven voor hun uiterlijk. Je ziet daar aldoor van dat soort stelletjes, vandaar dat ik totaal niet schrik van hoe slecht hij er uit ziet. Als Rosberg of een Italiaan er na een ongeluk zo bijloopt is het een ander verhaal.
Dit is gewoon zo. Tegenovergestelde van Italianen.
Calm down, please!
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:57:25 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_98213831
Die gaat, dit jaar geen F1 meer rijden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:04:00 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98214170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:57 schreef THEFXR het volgende:
Die gaat, dit jaar geen F1 meer rijden.
Daar twijfel ik ook ten zeerste aan maar het is goed dat hij er zelf (nog) in gelooft.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:17:50 #281
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98217925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:57 schreef THEFXR het volgende:
Die gaat, dit jaar geen F1 meer rijden.
Ehmmm ... 5 (gok) miljoen sponsor-geld zegt van wel.

Als Kubica de laatste race van het jaar rijdt is dat een promotionele voltreffer.
Calm down, please!
pi_98218448
Ik zou hem niet laten racen totdat het gewoon verantwoord is. Laat hem dit jaar lekker een paar vrijdagen rijden om wat vertrouwen en ritme op te doen. Volgend jaar is ie waarschijnlijk weer 100% en dan pas heb je het meeste aan hem.
pi_98241644
En dus toch geen Bahrein meer dit jaar Volgens jaar zijn ze de eerste.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:51:34 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_98257721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ehmmm ... 5 (gok) miljoen sponsor-geld zegt van wel.

Als Kubica de laatste race van het jaar rijdt is dat een promotionele voltreffer.
Die komt nooit meer terug in de F1, voordat hij hersteld is, zal iedereen hem vergeten zijn.
en neemt Koba zijn plaats in.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:09:40 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98258503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voordat hij hersteld is, zal iedereen hem vergeten zijn.

Dat lijkt me ook weer een beetje overdreven
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:23:04 #287
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_98259048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook weer een beetje overdreven
F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:26:05 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98259173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor maar het blijft in dit geval nog overdreven
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:32:27 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98262054
FIA finalises British GP diffuser ban

By Jonathan Noble Thursday, June 16th 2011, 17:00 GMT

quote:
Formula 1's ban on the off-throttle use of blown diffusers will definitely come into force at the British Grand Prix, AUTOSPORT can reveal, after the details were finalised by technical chiefs and the FIA on Thursday.

Just days after FIA technical delegate Charlie Whiting wrote to the teams to make it clear that he was determined to push through the ban, the matter was discussed in detail by F1 thinktank - the Technical Working Group

Although no official statement has been made about the outcome of the meeting, sources have revealed to AUTOSPORT that the FIA saw no reason to postpone its intended ban any further than Silverstone, having delayed its original start date of the Spanish Grand Prix because of what it feared would be 'unintended consequences' for teams.

This will effectively limit teams to using just 10% of engine over-run when the driver is off the accelerator - which will prevent the clever mapping systems that have pumped almost full throttle exhaust flow through engines when the driver was not on the power.

As well as the change for this year's regulations, the teams and the FIA agreed a bigger revision to the 2012 rules that will make it impossible for teams to run any form of blown diffuser.

Rather than limiting the location of exhausts to a box near the centreline of the cars, as originally suggested in Whiting's latter last weekend, the TWG agreed that the rules should instead force teams to run top-exit exhausts - which were common in F1 several years ago.

This change was made because some teams believed that even having exhausts exiting at the rear of the car above the diffuser meant there was still a chance of them being able to influence the car's aerodynamics.

The changes for the British GP are expected to affect almost every team on the grid - although how much it has an impact on the competitive order is unclear.

Ferrari team principal Stefano Domenicali suggested in Canada last weekend that the revisions could lead to a completely different picture for the second half of the championship.

"We need to see in Silverstone, what is the real effect of this change in the regulations with regard to the effect of the exhaust," he explained.

"Then, we will see really where is the second championship in terms of the level of performance above all in higher downforce tracks."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92374
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:44:43 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98265650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
Ach genoeg coureurs die na 2/3 jaar nog een comeback maken :D
The line is a dot to you!
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:45:07 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98265667
Ow, en de wielophanging van Hamilton was inderdaad kaduuk:

http://i.imgur.com/W2oyg.jpg
The line is a dot to you!
pi_98266241
Rechtsachter :?
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:39:23 #293
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98268811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:55 schreef Atreidez het volgende:
Rechtsachter :?
Ja indd :P En zijn wiel kwam linksachter los :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98271256
Is niet echt een nieuwtje, maar hierbij een kort(e) verslag/impressie van mijn bezoek aan de GP van Canada:

Ik zat op tribune 12 bij de Virage Senna. Hierbij had ik een goed zicht op de baan en een gedeelte van de skyline van Montreal.



Afijn, de dag van de eerste twee vrije trainingen begon zonnig en warm. Iets wat later in het weekend enigszins zou veranderen. :P Hieronder een korte impressie.






Vlaggen van wat fans.


Liuzzi maait het gras.


Een echte Lotus op de baan.



Op de dag van de kwalificatie was het al een stuk bewolkter, maar de temperatuur was nog steeds aangenaam.



Eindelijk de racedag. Op zaterdagavond had het al aardig geregend, dus de baan was nog redelijk nat. We begonnen de dag op het circuit met de race van de Ferrari Challenge. Was een zeer onderhoudende race. Tot groot genoegen van de Canadezen lag er lange tijd een Canadees aan de leiding die na een lang gevecht met de nummer 2 uiteindelijk in, ik dacht de enalaatste ronde, verderop op het circuit spinde en zo uiteindelijk tweede werd.




Walter en Vosss? :+

De lucht begon al wat donkerder te worden en de dreiging van regen diende zich aan.



De 'start' van de race.



Gelukkig werden de coureurs later alsnog losgelaten.




Hamilton na zijn aanvaring met Button.

En het begon te regenen. De gebouwen verdwenen af en toe gedeeltelijk in de wolken. Uiteindelijk was er zelfs een moment dat je de gehele skyline van Montreal niet meer kon zien.




Het opruimen van het overtollige water.


Rosberg rijdt zijn voorvleugel stuk.

Maldonado vliegt na zijn bandenwissel meteen van de baan af. :')




Schumacher op de 2e positie.


De winnaar van de race Jenson Button.


Over het circuit richting metrostation Jean Drapeau.

Toen we bijna bij het metrostation waren begon het weer ontzettend te hozen. Gelukkig was er een man met een grote paraplu waar we onder konden schuilen.

Overigens was er het gehele weekend ook nog een festival in Crescent Street. Was ook zeer de moeite waard. Alleen was het op vrijdagavond wel wat druk. :P



Al met al een zeer leuk GP-weekend en wat mij betreft een absolute aanrader.
pi_98271837
Montreal is ook zonder GP een aanrader ;) Leuke foto's!
Where facts are few, experts are many.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2011 @ 22:34:55 #296
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98271949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:22 schreef ElmarO het volgende:

-knip-

Cool. :D
Leuke impressie. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2011 @ 22:35:58 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98272009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Cool. :D
Leuke impressie. :Y
dat dus :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98272167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef Atreidez het volgende:
Montreal is ook zonder GP een aanrader ;) Leuke foto's!
Zeker, is een leuke stad. Het oude gedeelte van de stad ziet er ook zeer leuk uit. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Cool. :D
Leuke impressie. :Y
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat dus :)
Dank. :)
pi_98273195
Leuk die foto's, tof dat je daar hebt gezeten!

Thx.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_98276368
Leuke reportage!

Ben.je alleen voor de gp daar naartoe gegaan?

Olav Mol had te melden dat va GP engeland de blown diffuser verboden is.

Kalff tweette nog dat Massa zn contact had verlengd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')