quote:Hamilton's reaction was like Senna, says Barrichello
Rubens Barrichello has compared Lewis Hamilton’s post-Monaco Grand Prix outburst to Ayrton Senna, with the McLaren driver having made a number of comments regarding stewards’ decisions as well as the driving styles of Felipe Massa and Pastor Maldonado. Barrichello, however, is sure that the Englishman’s temperament will calm as years pass.
In a race which saw team-mate Jenson Button challenge for the lead, Hamilton was handed a drive-through penalty plus a further 20-second post-race punishment. During the 78-lap event, the 2008 Champion collided with both Massa and Maldonado before coming under intense media fire for his racism-related comments, which referring to his relationship with the stewards.
“Lewis is a racer, a big one,” Barrichello told Reuters. “In ten years’ time, Lewis will look back and say, 'I shouldn't have tried that' or, ‘Yes, I should have kept doing that'. I don't think, right now, you can get the most experienced driver to grab him and say, 'Lewis, you shouldn't have done this' - because it won't work.
“He's doing very well, so you've got to just let life teach him what's right and what’s not. The most important thing is that he's phenomenal, he's quick and he's a showman because he does some good overtaking - and sometimes it works, sometimes it doesn't.
“In the past, Ayrton Senna was criticised for having been very dangerous on the track, and you could see he calmed down as the years progressed; the same thing will happen to Lewis.”
quote:Todt blames Bernie over Bahrain
The president of motor racing's governing body FIA, Jean Todt, has overtly criticised Bernie Ecclestone after the Bahrain Grand Prix was officially cancelled.
The Bahrain International Circuit chairman Zayed R Alzayani said: "Whilst Bahrain would have been delighted to see the grand prix progress on 30 October in line with the World Motor Sport Council's decision, it has been made clear that this fixture cannot progress and we fully respect that decision."
Ecclestone, the sport's commercial rights holder, wanted the race rescheduled despite the ongoing political unrest in the country that forced the grand prix's initial cancellation.
The race was postponed from its original date of 13 March, and was due to be held at the end of October.
However, the planned rescheduling met objections from a number of teams on the grounds of safety.
In a letter to Fota, the teams' association, published on the FIA website, Todt seemed to blame Ecclestone for the whole debacle.
"The responsibility to set the calendar and submit it to the FIA for approval rests solely with the commercial rights holder (art 10 and Schedule 9 of the Concorde Agreement)," he said.
"Consequently, it is the responsibility of the commercial rights holder to perform all necessary prior due diligence to secure his calendar proposal to the World Motor Sport Council."
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
Als je niets beters te melden hebt, rot dan op. Je kan een coureur niet mogen om wat voor reden dan ook, maar na een ongeluk kun je iemand alleen maar het beste wensen. Wat je hier neer zet zeg je niet als normaal mensquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
Ik mag hem wel en wens hem het beste. Ik maak me alleen totaal niet ongerust omdat hij er niet uitziet, de verklaring daarvan zoek ik niet in zijn toestand maar in het feit dat hij een typische Oost-Europeaan is gebleven.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:30 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
Als je niets beters te melden hebt, rot dan op. Je kan een coureur niet mogen om wat voor reden dan ook, maar na een ongeluk kun je iemand alleen maar het beste wensen. Wat je hier neer zet zeg je niet als normaal mens
Ach ... Massa is ook terugquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet
Ik heb hoop, maar als je al hoort dat mensen amper een muisknop in kunnen drukken met een wijsvinger na een dikke snee, vraag ik me echt af hoe dat moet gaan met alle functies van ze arm nadat die er half af heeft gelegen. Maja, ik heb geen idee hoeveel krachten er tegenwoordig door een F1 stuur gaan tijdens t racen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ... Massa is ook terug
Ze kunnen heel veel tegenwoordig![]()
Krachten op het stuur zijn minimaal, maar krachten op het lichaam wel. En dat is maar de vraag of en wanneer Kubica dat weer aan zul kunnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik heb hoop, maar als je al hoort dat mensen amper een muisknop in kunnen drukken met een wijsvinger na een dikke snee, vraag ik me echt af hoe dat moet gaan met alle functies van ze arm nadat die er half af heeft gelegen. Maja, ik heb geen idee hoeveel krachten er tegenwoordig door een F1 stuur gaan tijdens t racen.
Die arm ben ik nog niet zo bang voor, maar kijk z'n handquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet
Of hoeveel extra budget de doctor / chirurg van een F1-piloot krijgt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:14 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Maja, ik heb geen idee hoeveel krachten er tegenwoordig door een F1 stuur gaan tijdens t racen.
Ook het mentale en een sterke "wil" kan veel doen..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of hoeveel extra budget de doctor / chirurg van een F1-piloot krijgt.
Elke verwonding waarvan een F1 coureur herstelt zou voor de gewone man met een aanvullende verzekering minstens 10 keer zo lang duren om van te herstellen.
Mark met z'n metalen platen in z'n been in de winter en gewoon rijden in de lente? No problem.
edit : en door stuurbekrachtiging lijkt het me dat de krachten wel meevallen. Hij zal een aangepast stuur krijgen om de knoppen wat toegangkelijker te maken maar that's it, imo.
Wat te denken van Niki Laudaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:27 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ook het mentale en een sterke "wil" kan veel doen..
Ik vind Zanardi ook een ijzersterk voorbeeld
Dat zal toch echt afhankelijk zijn in hoeverre hij weer functionaliteit over zijn hand zal krijgen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij zal een aangepast stuur krijgen om de knoppen wat toegangkelijker te maken maar that's it, imo.
Ik ga er gewoon van uit dat dat wat de doktoren en Kubica zelf zeggen gewoon de waarheid is en dat Kubica volgend jaar in ieder geval gewoon weer racet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je loopt nu wel erg vooruit op de situatie van Kubica, op dit moment weet niemand hier precies wat de situatie van zijn hand is en in hoeverre hij weer de volledige functionaliteit erover zal krijgen.
En ik denk dat niemand hier precies kan zeggen hoeveel procent functionaliteit je nog over je hand moet hebben om een formule 1 auto (competitief) te besturen.
Ah ... editquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zal toch echt afhankelijk zijn in hoeverre hij weer functionaliteit over zijn hand zal krijgen.
Daar blijft zijn manager nog behoorlijk stil over...
Misschien heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, maar ik kom wel eens in Oost-Europa en telkens valt het me weer op hoe onverzorgd de mannen er daar erbij lopen, trainingspakken, slippers, bleek, ongeschoren. Ze zijn niet erg metro zeg maar, het zal wel een soort machocultuur zijn om je vooral niet in te spannen om er maar enigzins aantrekkelijk voor vrouwen uit te zien, terwijl de vrouwen daar zich nogal uitsloven voor hun uiterlijk. Je ziet daar aldoor van dat soort stelletjes, vandaar dat ik totaal niet schrik van hoe slecht hij er uit ziet. Als Rosberg of een Italiaan er na een ongeluk zo bijloopt is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet
http://www.patronisef1.co(...)ersial-pmi-agreementquote:The Ferrari Formula One team have extended their 'collaboration' with the Philip Morris International tobacco company through to the end of the 2015 championship season, the Italian team confirmed in a brief statement on Tuesday.
The low-key confirmation of the deal reflected the somewhat contentious background of the partnership, with Ferrari still ostensibly carrying title sponsorship from a tobacco company.
The sport eradicated tobacco sponsorship throughout the middle of the last decade, reflecting the dwindling number of markets where tobacco logos were still allowed to be legally advertised.
But Ferrari were the one team to persist with their tobacco backing, even after it became impossible for them to actively display the brand on their cars.
The announcement means that the arrangement between the two companies will continue until at least the end of 2015, despite the fact that Ferrari have not been allowed to carry the brand name on their cars since 2007.
The confirmation on Ferrari's official website stated simply: "Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has extended its collaboration agreement with Philip Morris International to the end of 2015."
No further details of the new deal were forthcoming, however the current deal, signed back in 2005, was reported to be worth as much as $1 billion for Ferrari in terms of revenue from PMI.
The agreement between the companies hit the headlines last year, when Ferrari were accused of carrying 'subliminal advertising' on their cars in the form of the 'barcode' design used in lieu of Marlboro writing.
The team denied that this was the case, but nevertheless dropped the barcodes from their car design shortly afterwards.
Individual national laws around the world do still allow for Ferrari's F1 team to be used to advertise Marlboro, most notably at this season's Monaco Grand Prix, when Marlboro posters carrying photos of Ferrari cars were displayed near the Portier corner.
Ferrari has carried Marlboro backing on their Formula One cars for every season since 1984.
The Italian team will continue to be officially entered for Formula One world championships as 'Scuderia Ferrari Marlboro' on the FIA's entry list.
Dit is gewoon zo. Tegenovergestelde van Italianen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, maar ik kom wel eens in Oost-Europa en telkens valt het me weer op hoe onverzorgd de mannen er daar erbij lopen, trainingspakken, slippers, bleek, ongeschoren. Ze zijn niet erg metro zeg maar, het zal wel een soort machocultuur zijn om je vooral niet in te spannen om er maar enigzins aantrekkelijk voor vrouwen uit te zien, terwijl de vrouwen daar zich nogal uitsloven voor hun uiterlijk. Je ziet daar aldoor van dat soort stelletjes, vandaar dat ik totaal niet schrik van hoe slecht hij er uit ziet. Als Rosberg of een Italiaan er na een ongeluk zo bijloopt is het een ander verhaal.
Ehmmm ... 5 (gok) miljoen sponsor-geld zegt van wel.quote:
Die komt nooit meer terug in de F1, voordat hij hersteld is, zal iedereen hem vergeten zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ehmmm ... 5 (gok) miljoen sponsor-geld zegt van wel.
Als Kubica de laatste race van het jaar rijdt is dat een promotionele voltreffer.
Dat lijkt me ook weer een beetje overdrevenquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voordat hij hersteld is, zal iedereen hem vergeten zijn.
F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook weer een beetje overdreven
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor maar het blijft in dit geval nog overdrevenquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92374quote:Formula 1's ban on the off-throttle use of blown diffusers will definitely come into force at the British Grand Prix, AUTOSPORT can reveal, after the details were finalised by technical chiefs and the FIA on Thursday.
Just days after FIA technical delegate Charlie Whiting wrote to the teams to make it clear that he was determined to push through the ban, the matter was discussed in detail by F1 thinktank - the Technical Working Group
Although no official statement has been made about the outcome of the meeting, sources have revealed to AUTOSPORT that the FIA saw no reason to postpone its intended ban any further than Silverstone, having delayed its original start date of the Spanish Grand Prix because of what it feared would be 'unintended consequences' for teams.
This will effectively limit teams to using just 10% of engine over-run when the driver is off the accelerator - which will prevent the clever mapping systems that have pumped almost full throttle exhaust flow through engines when the driver was not on the power.
As well as the change for this year's regulations, the teams and the FIA agreed a bigger revision to the 2012 rules that will make it impossible for teams to run any form of blown diffuser.
Rather than limiting the location of exhausts to a box near the centreline of the cars, as originally suggested in Whiting's latter last weekend, the TWG agreed that the rules should instead force teams to run top-exit exhausts - which were common in F1 several years ago.
This change was made because some teams believed that even having exhausts exiting at the rear of the car above the diffuser meant there was still a chance of them being able to influence the car's aerodynamics.
The changes for the British GP are expected to affect almost every team on the grid - although how much it has an impact on the competitive order is unclear.
Ferrari team principal Stefano Domenicali suggested in Canada last weekend that the revisions could lead to a completely different picture for the second half of the championship.
"We need to see in Silverstone, what is the real effect of this change in the regulations with regard to the effect of the exhaust," he explained.
"Then, we will see really where is the second championship in terms of the level of performance above all in higher downforce tracks."
Ach genoeg coureurs die na 2/3 jaar nog een comeback makenquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
Ja inddquote:
Zeker, is een leuke stad. Het oude gedeelte van de stad ziet er ook zeer leuk uit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef Atreidez het volgende:
Montreal is ook zonder GP een aanraderLeuke foto's!
quote:
Dank.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |