Spanjequote:HRT-eigenaar Carabante veroordeeld door rechter.
HRT-eigenaar José Ramon Carabante is door een Spaanse rechter veroordeeld tot drie maanden celstraf. Het is echter nog maar de vraag of Carabante daadwerkelijke achter de tralies belandt.
De Spaanse zakenman werd veroordeeld wegens verduistering. Het lijkt erop dat een boete van 450 euro voldoende is om niet daadwerkelijk in de cel te worden gezet.
De veroordeling is een gevolg van het besluit van Carabante om land te verkopen waarop hij tussen 1997 en 1998 beloofde huizen te bouwen. Het project kwam echter nooit van de grond.
Het aandeel van Carabante werd onder de loep genomen omdat hij op dat moment als directeur van een vastgoedontwikkelaar verantwoordelijk was voor de gesloten contracten, promotie en beheer van de geldstromen.
Carabante was één van de twee verdachten die werd veroordeeld, terwijl twee andere betrokkenen een schikking troffen met justitie. Een flink aantal benadeelden werd inmiddels schadeloos gesteld.
Wat een vreselijk stukje, de bias druipt er werkelijk van af.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef kepler het volgende:
BBC dumpt waarschijnlijk F1 vanwege bezuinigingen:
http://twitpic.com/5ditbp
Dat heeft natuurlijk ook een beetje te maken met hoe het was voordat de BBC het overnam, ITV gooide er ook een smak geld tegen aan en als je het dan over neemt kan je dat niet met de "Olav Mol" setting doen zoals RTL NL doetquote:Op zondag 19 juni 2011 17:20 schreef Meike26 het volgende:
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !
Bizar dus dat het zo "alles of niets" lijkt te gaan bij de BBC !
Met screech.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:44 schreef Waffle het volgende:
Beetje zoals SBS het toen ook deed na de overname van F1 van RTL. Alleen was dat nogal een flop waar ik liever niet aan herinnert wil worden.De doodsteek van F1 op de Nederlandse televisie
De BBC produceert wel een grotere show dan Olav Mol ooit heeft gedaan. Olav Mol was wel op locatie, maar anders dan een extra lange voorbeschuwing en een interviewtje was het niet. Kortom, zoveel duurder was het niet, en het was mooi omdat we niets gewend waren. Maar door de pitlane mensen aanspreken, in pitboxen komen, standaard mensen als Jordan en Coulthard erbij, dat tikt gewoon aan.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:20 schreef Meike26 het volgende:
Belachelijk inderdaad... Als je kijkt hoeveel man personeel de BBC naar elke GP stuurt en dat in vergelijking hoe het team van Olav dat jaren heeft gedaan, dan denk ik, laat ze eens praten met Olav en zijn team, dan kunnen ze gewoon verder !
Ede is me net wat te ver weg...quote:Op zondag 19 juni 2011 21:19 schreef Tarado het volgende:
Unieke kans: zie Senna in de Nederlandse bioscoop
Geplaatst op:19/06/2011 door Jordy Stuivenberg inFormule 1
Ayrton Senna da Silva maakte zich als Formule 1-coureur legendarisch. Zijn stormachtige debuut bij Toleman, zijn successen bij Lotus, de fantastische gevechten met Alain Prost bij McLaren: Senna was een coureur die tot aan zijn tragische dood van zich deed spreken.
Ook daarna is Senna nooit vergeten, zeker nu in Groot-Brittannië de film over zijn leven in première is gegaan. De reacties zijn ongekend positief en de bioscoopzalen zitten afgeladen vol. Toch is het onzeker of de film ook in Nederland te zien zal zijn.
Daarom is Nicky van den Berg een initiatief gestart om genoeg enthousiastelingen te verzamelen die de film net als hij (en ikzelf) graag willen zien. CineMec in Ede wil de film wel vertonen, maar daarvoor zijn minstens 40 personen voor nodig. In dat geval betaal je 10 euro om de film te kunnen zien. Lukt het om een groep van 50 personen te verzamelen, dan kost een kaartje 8 euro.
Wil jij deze unieke en misschien wel enige kans niet missen, stuur dan een mailtje naar Nickyvdberg@Live.nl om je aan te melden!
Ik hoor er ook wisselende verhalen over maar wil de film toch zienquote:Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef rooneyelst het volgende:
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
Marlboro Masters, dat waren pas tijdenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:14 schreef Waffle het volgende:
Voor de liefhebbers: ik zag dat wanneer je 4 blikjes red bull in een speciale verpakking koopt in de supermarkt, kan je een gratis entree bewijs krijgen voor de Masters of F3. Ik ben een paar keer naar de Masters geweest en blijf het een geniaal evenement vinden.
Volgens mij komt RBR ook weer met een demo en gaat de Boss GP ook weer rijden. De laatste race van de Boss GP deed ook de Jordan EJ191 mee. Eén van de mooiste F1 auto's ooit gemaakt.
[ afbeelding ]
Dus volgens mij zeker wel de 4 blikjes Red Bull waard
Ik vond hem erg tof (ik heb de uncut versie gezien, duurde 2.5 uur, dat was wat langquote:Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoor er ook wisselende verhalen over maar wil de film toch zien
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92494quote:Formula 1 teams are to face a further clampdown on engine mapping use from this weekend's European Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA moving to eradicate special qualifying-only settings
Ahead of the effective ban on the off-throttle use of blown diffusers from next month's British Grand Prix, motor racing's governing body has shown it is determined to prevent teams from using any form of clever engine use to help aerodynamic performance.
In a note sent from F1 technical delegate Charlie Whiting to the teams, he made it clear that with immediate effect teams will no longer be allowed to change engine maps between qualifying and the race.
Such a move will effectively prevent teams from running an extreme engine map for qualifying - such as one that produces more exhaust blowing or burns more fuel – and then reverting to a safer setting for the grand prix itself.
One theory surrounding Red Bull Racing's qualifying dominance this year, compared to the fact it has not been so fast in the race, is that the team has been using extreme engine maps in qualifying to boost performance for a single lap.
McLaren's principal race engineer Phil Prew said about his team's theory on Red Bull Racing's form earlier this year: "I think tyre optimisation may be one area, and the use of elaborate engine modes may be another - with the generation of downforce being quite highly influenced with the exhaust flows."
The new directive from the FIA means that any engine mapping setting used in qualifying has to now be used for the start of the race – with the first opportunity to change it now only possible at the first pitstop when a computer could in theory be plugged into the car.
However, such a move would be hugely impractical because of the speed of modern pitstops.
The extreme engine maps that some teams may be using for qualifying would be unusable in the race – because they risk reliability of engines over longer distances and could burn too much fuel.
Although the changes to the regulations coming into force over the next two races will affect all teams, the main focus will be in terms of what impact it has on pace-setters Red Bull Racing.
Ferrari team principal Stefano Domenicali said at the Canadian Grand Prix that he believed Silverstone could mark the start of a totally new picture in terms of the world title fight.
"We need to see in Silverstone, what is the real effect of this change in the regulations with regard to the effect of the exhaust," he said.
"Then, we will see really where is the second championship in terms of the level of performance above all in higher downforce tracks."
De allereerste (jubileum) versie in 1983. Dat waren pas tijden.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:11 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Marlboro Masters, dat waren pas tijden![]()
Jenson Button 5de zien worden
wowquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De allereerste (jubileum) versie in 1983. Dat waren pas tijden..
Voor mij dan, een heel weekend doorgebracht bij het Vit Racing team, en met Cor Euser naar de kermis
De uncut versie is ook veel te langdradig. De bios versie (veel korter zonder de interviews) vond ik best oké.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:38 schreef rooneyelst het volgende:
Vond de film erg tegenvallen. denk dat het 85% praten is en de rest beelden van wat races..maar veelal bekenden beelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |