Ben benieuwd wat Renault nu gaat doen.quote:A move from four-cylinder to V6 turbos and a postponement of the change from 2013 to 2014 is the compromise being discussed by the FIA F1 Commission today, team sources have confirmed.
Even if formally passed by the Commission, the changes will have to be approved by the World Motor Sport Council in a fax vote.
The V6 layout was used by the likes of Renault, Honda and TAG/Porsche in the original turbo era, and is more acceptable to the manufacturers – especially Ferrari – as there is a closer affiliation with performance road cars than is provided by the planned four-cylinder.
Keeping the turbo format would be widely seen as a victory for Jean Todt, with the fact that he was willing to compromise on the date an indication that he is willing to listen to alternative views.
What Bernie Ecclestone might gain – other than a different engine note – is not exactly clear.
Wat is er mis met Valencia?quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb ik dit weekend op zondag 's geen plannen, is de race in Valencia
Met het circuit? Alles.quote:
Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.quote:
Wel, vond het echt het minste van alle GPs.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.
Maar waarom dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:27 schreef Bolter het volgende:
[..]
Wel, vond het echt het minste van alle GPs.
je hebt het niet over brundle neem ik aan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:
[..]
BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen. 2 races in Spanje is sowieso bullshit.quote:
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoenquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
je hebt het niet over brundle neem ik aan?![]()
want die kerel is geniaal
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.quote:"I hold Rosberg's driving in high regard. He is an intelligent driver who moves forward during a race - and I can see that being at a premium this year"I hold Rosberg's driving in high regard.
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen.
Bedoel voor de kijker, door de enorme uitloopstroken lijkt het allemaal extreem kaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.
Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
Nou ja smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind vooral het midden en het laatste gedeelte vrij uitdagend.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
quote:F1 agrees to delay engine rules to 2014
Formula 1 chiefs have agreed to delay the introduction of new engine regulations until 2014, in a move that will see the sport switch to 1.6-litre V6 turbo power-units.
As AUTOSPORT revealed earlier today, F1's manufacturers tabled a proposal at Wednesday's meeting of the Formula 1 Commission to move away from the plans to have four-cylinder turbo engines from 2013.
That four-cylinder concept had divided opinions among the car makers and, after intense efforts between them and the teams, a proposal was put together for V6s to be introduced from 2014 - with them still featuring the 'green' hybrid systems that the FIA is so keen to see.
The manufacturers' proposal received the necessary agreement in the F1 Commission, which is made up of the teams and other representatives from the sport, and it will now go to a fax vote of the FIA's World Motor Sport Council.
With the WMSC having made it clear it was willing to consider a delay to the original 2013 plans if there was a push from the sport's competitors, getting the official sign off is likely to be a formality.
The late effort to find a deal on future engine regulations comes after an intense debate over the past few weeks about a way forward for the sport.
Ferrari was against the idea of four-cylinder engines, while Mercedes-Benz and Cosworth had expressed reservations about the costs involved of developing the new designs.
Only Renault was in favour of the move, and its managing director Jean-Francois Caubet had warned that the future of the French car manufacturer in F1 depended on the engine regulations changing.
"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault," he told AUTOSPORT in Canada.
However, keen to help do what was best for the sport, Renault also agreed to the V6 concept that now looks set to be incorporated into the regulations.
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen
[..]
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:17 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is.
Valt mee, de toerenbegrenzer zal vast en zeker ook omlaag gaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:07 schreef Ermanon het volgende:
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
https://twitter.com/h_kovalainen/status/83588086826663936
quote:Frentzen steward tijdens Europese Grand Prix
Heinz-Harald Frentzen is ook dit jaar een van de stewards tijdens de Grand Prix van Europa. Zo heeft de internationale autosportbond FIA woensdag laten weten. Vorig jaar maakte de 44-jarige Duitser in Valencia ook deel uit van de wedstrijdleiding.
Frentzen reed zelf van 1994 tot en met 2003 in de Formule 1. In 1997 won hij met een Williams de Grand Prix van San Marino. In het kampioenschap eindigde hij dat jaar als tweede, na de diskwalificatie van Michael Schumacher. In 1999 boekte Frentzen zeges in Frankrijk en Italië, en werd hij derde in de strijd om de wereldtitel. Na zijn Formule 1-loopbaan reed Frentzen in de DTM en de Speedcars, en nam hij deel aan de 24 uur van Le Mans. Dit jaar is hij actief in de ADAC GT Masters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |