abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98502341
Nouja, heb t idee dat ie er soms wel bij is.. Misschien alleen de races in Europa? Afgelopen race zag je ook nog een interview van Olav in de paddock toch?
Where facts are few, experts are many.
pi_98515434
Turbo V6 the likely route for 2014
quote:
A move from four-cylinder to V6 turbos and a postponement of the change from 2013 to 2014 is the compromise being discussed by the FIA F1 Commission today, team sources have confirmed.

Even if formally passed by the Commission, the changes will have to be approved by the World Motor Sport Council in a fax vote.

The V6 layout was used by the likes of Renault, Honda and TAG/Porsche in the original turbo era, and is more acceptable to the manufacturers – especially Ferrari – as there is a closer affiliation with performance road cars than is provided by the planned four-cylinder.

Keeping the turbo format would be widely seen as a victory for Jean Todt, with the fact that he was willing to compromise on the date an indication that he is willing to listen to alternative views.

What Bernie Ecclestone might gain – other than a different engine note – is not exactly clear.
Ben benieuwd wat Renault nu gaat doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:16:24 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515480
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:17:12 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98515507
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
pi_98515588
Heb ik dit weekend op zondag 's geen plannen, is de race in Valencia :{
Calmer than you are
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:20:23 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb ik dit weekend op zondag 's geen plannen, is de race in Valencia :{
Wat is er mis met Valencia?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98515645
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
V6 Turbo? Mijn zegen hebben ze.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98515712
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er mis met Valencia?
Leuk circuit, saaie races.
Calmer than you are
pi_98515739
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er mis met Valencia?
Met het circuit? Alles.

Hopelijk leggen ze er minstens 8 DRS zones in, anders is het weer zzzzzzzzzz daar.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:23:14 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Leuk circuit, saaie races.
Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:27:02 #71
154880 Bolter
Awesomeness
pi_98515886
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mja, niet veel saaier dan de gemiddelde race. En in ieder geval levert het nog leuke plaatjes op.
Wel, vond het echt het minste van alle GPs.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:28:17 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98515918
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Wel, vond het echt het minste van alle GPs.
Maar waarom dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98516503
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 03:25 schreef Boe-man het volgende:

[..]

BBC produceert het inderdaad een stuk beter qua preshow. Vooral met Jordan, Coulthard en die BBC kerel vind ik relax om te kijken een uur voor aanvang. Waar ik mij alleen wel dood aan erger is die 'pitsreporter' van ze die over de grid loopt en iedereen aan de kant duwt voor een of ander interviewtje van 10 seconden wat nergens over gaat en ook nooit wat uit komt. Het race verslag vind ik wat minder dan de voorbeschouwing, voornamelijk door dat gegeil op alles wat Brits is. Wat dat betreft heb ik tijdens de race liever Olav Mol, ook al mist hij wel eens wat. Enthousiast commentaar (hoewel dat beter is als hij ook op locatie is), alleen jammer van de reclames.
Dus ik zap een beetje heen en weer tijdens een race ^O^
je hebt het niet over brundle neem ik aan? :D
want die kerel is geniaal _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_98522863
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar waarom dan?
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen. 2 races in Spanje is sowieso bullshit.

[ Bericht 3% gewijzigd door M.Melandri op 22-06-2011 20:10:22 ]
pi_98523210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:46 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

je hebt het niet over brundle neem ik aan? :D
want die kerel is geniaal _O_
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen

quote:
"I hold Rosberg's driving in high regard. He is an intelligent driver who moves forward during a race - and I can see that being at a premium this year"I hold Rosberg's driving in high regard.
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:09:19 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98523315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen.
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.

Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98523416
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.

Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
Bedoel voor de kijker, door de enorme uitloopstroken lijkt het allemaal extreem kaal.

Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:16:01 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98523688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:11 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
Nou ja smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind vooral het midden en het laatste gedeelte vrij uitdagend.

Nou is mijn stuurtje ook niet meer zo nauwkeurig als vroeger ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:31:28 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98524479
Teams schijnen het eens te zijn over de V6 in 2014. Dus zelfs Renault. Kan bijna niet meer misgaan *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_98524818
quote:
F1 agrees to delay engine rules to 2014

Formula 1 chiefs have agreed to delay the introduction of new engine regulations until 2014, in a move that will see the sport switch to 1.6-litre V6 turbo power-units.

As AUTOSPORT revealed earlier today, F1's manufacturers tabled a proposal at Wednesday's meeting of the Formula 1 Commission to move away from the plans to have four-cylinder turbo engines from 2013.

That four-cylinder concept had divided opinions among the car makers and, after intense efforts between them and the teams, a proposal was put together for V6s to be introduced from 2014 - with them still featuring the 'green' hybrid systems that the FIA is so keen to see.

The manufacturers' proposal received the necessary agreement in the F1 Commission, which is made up of the teams and other representatives from the sport, and it will now go to a fax vote of the FIA's World Motor Sport Council.

With the WMSC having made it clear it was willing to consider a delay to the original 2013 plans if there was a push from the sport's competitors, getting the official sign off is likely to be a formality.

The late effort to find a deal on future engine regulations comes after an intense debate over the past few weeks about a way forward for the sport.

Ferrari was against the idea of four-cylinder engines, while Mercedes-Benz and Cosworth had expressed reservations about the costs involved of developing the new designs.

Only Renault was in favour of the move, and its managing director Jean-Francois Caubet had warned that the future of the French car manufacturer in F1 depended on the engine regulations changing.

"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault," he told AUTOSPORT in Canada.

However, keen to help do what was best for the sport, Renault also agreed to the V6 concept that now looks set to be incorporated into the regulations.
pi_98526753
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken :D
pi_98527414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:07 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen

[..]

Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is. :P
pi_98527538
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:17 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is. :P
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:20:42 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98527658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:07 schreef Ermanon het volgende:
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken :D
Valt mee, de toerenbegrenzer zal vast en zeker ook omlaag gaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 juni 2011 @ 21:22:09 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98527782
ik hoorde 12.000 toeren?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98528078
Meh, kunnen ze dan niet een beetje ontwikkeling toelaten met die nieuwe blokken -.-
pi_98529374
Lol
pi_98531752
quote:
_O_

sowieso Team Lotus, die mannen hebben allemaal humor daar ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98532702
quote:
Frentzen steward tijdens Europese Grand Prix

Heinz-Harald Frentzen is ook dit jaar een van de stewards tijdens de Grand Prix van Europa. Zo heeft de internationale autosportbond FIA woensdag laten weten. Vorig jaar maakte de 44-jarige Duitser in Valencia ook deel uit van de wedstrijdleiding.

Frentzen reed zelf van 1994 tot en met 2003 in de Formule 1. In 1997 won hij met een Williams de Grand Prix van San Marino. In het kampioenschap eindigde hij dat jaar als tweede, na de diskwalificatie van Michael Schumacher. In 1999 boekte Frentzen zeges in Frankrijk en Italië, en werd hij derde in de strijd om de wereldtitel. Na zijn Formule 1-loopbaan reed Frentzen in de DTM en de Speedcars, en nam hij deel aan de 24 uur van Le Mans. Dit jaar is hij actief in de ADAC GT Masters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')