Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sfeerloos, geen enkele uitdagende high of mid-speed corner te bekennen, enkel wat flauwe stop en go bochtjes. Inhalen was ook nagenoeg onmogelijk maar dat zal met DRS gelukkig wel meevallen.
Bedoel voor de kijker, door de enorme uitloopstroken lijkt het allemaal extreem kaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen sfeer? Beetje raar, de haven van Valencia is prachtig.
Zelf ooit wel eens (virtueel) op het circuit gereden?
Nou ja smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind vooral het midden en het laatste gedeelte vrij uitdagend.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja, zit geen uitdagende bocht in, enkel wat stop en go.
quote:F1 agrees to delay engine rules to 2014
Formula 1 chiefs have agreed to delay the introduction of new engine regulations until 2014, in a move that will see the sport switch to 1.6-litre V6 turbo power-units.
As AUTOSPORT revealed earlier today, F1's manufacturers tabled a proposal at Wednesday's meeting of the Formula 1 Commission to move away from the plans to have four-cylinder turbo engines from 2013.
That four-cylinder concept had divided opinions among the car makers and, after intense efforts between them and the teams, a proposal was put together for V6s to be introduced from 2014 - with them still featuring the 'green' hybrid systems that the FIA is so keen to see.
The manufacturers' proposal received the necessary agreement in the F1 Commission, which is made up of the teams and other representatives from the sport, and it will now go to a fax vote of the FIA's World Motor Sport Council.
With the WMSC having made it clear it was willing to consider a delay to the original 2013 plans if there was a push from the sport's competitors, getting the official sign off is likely to be a formality.
The late effort to find a deal on future engine regulations comes after an intense debate over the past few weeks about a way forward for the sport.
Ferrari was against the idea of four-cylinder engines, while Mercedes-Benz and Cosworth had expressed reservations about the costs involved of developing the new designs.
Only Renault was in favour of the move, and its managing director Jean-Francois Caubet had warned that the future of the French car manufacturer in F1 depended on the engine regulations changing.
"I told Bernie and Jean Todt that today we are in the 'red zone' because we have no idea what will be the future for Renault," he told AUTOSPORT in Canada.
However, keen to help do what was best for the sport, Renault also agreed to the V6 concept that now looks set to be incorporated into the regulations.
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Brundle over Rosberg voorafgaand aan het seizoen
[..]
Tot dusver heeft hij in iedere race plaatsen verloren t.o.v. zijn startpositie.
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:17 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat bewijst dus dat Rosberg een uitzonderlijk kwalificatietalent is.
Valt mee, de toerenbegrenzer zal vast en zeker ook omlaag gaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:07 schreef Ermanon het volgende:
Woot! Turbo V6's! Lekker hoge toeren dus en janken
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
https://twitter.com/h_kovalainen/status/83588086826663936
quote:Frentzen steward tijdens Europese Grand Prix
Heinz-Harald Frentzen is ook dit jaar een van de stewards tijdens de Grand Prix van Europa. Zo heeft de internationale autosportbond FIA woensdag laten weten. Vorig jaar maakte de 44-jarige Duitser in Valencia ook deel uit van de wedstrijdleiding.
Frentzen reed zelf van 1994 tot en met 2003 in de Formule 1. In 1997 won hij met een Williams de Grand Prix van San Marino. In het kampioenschap eindigde hij dat jaar als tweede, na de diskwalificatie van Michael Schumacher. In 1999 boekte Frentzen zeges in Frankrijk en Italië, en werd hij derde in de strijd om de wereldtitel. Na zijn Formule 1-loopbaan reed Frentzen in de DTM en de Speedcars, en nam hij deel aan de 24 uur van Le Mans. Dit jaar is hij actief in de ADAC GT Masters.
Zullen alleen wel geen 1000+ PK monsters worden, dat is dan wel weer jammerquote:
Loopt 'ie een keer warm voor een iemand buiten de UK ... is het weer niet goed.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt, daar ligt zijn kracht ook, dat was in zijn Williams tijd ook al zo, volkomen bullshit dus weer van Brundle.
En straks 1972. Zijn mooie docu's, alleen jammer van de Amerikaanse domheid soms..quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
Om 1 uur op ESPN Classic:
F1 Retro: 1971
Heb m even in de opneemqueue gezet
800+, maar dat was al met de 4 cilinder zo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:50 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Zullen alleen wel geen 1000+ PK monsters worden, dat is dan wel weer jammer
Ik denk niet dat er veel veranderd is behalve het aantal cilindersquote:Parr said the new engine would be turbocharged and turbo-compounded. The KERS (kinetic energy recovery system) will be four times as powerful.
“It will have one fan generating electricity to super-charge the engine, another fan to recover energy from the exhausts which will recharge a battery and then be usable,” he said.
“You are going to have a powertrain generating well over 800hp from four cylinders. I think its going to sound fantastic. It’s going to run on pure electric in the pitlane,” said Parr.
Tenzij je de mapping aan en uit kunt zetten door een bepaalde volgorde van handelingen uit te voeren. Alles wordt weliswaar vastgelegd, maar als de volgorde een beetje lijkt op wat je normaal zou doen dan zou het in theorie wel kunnen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:31 schreef sasquatsch het volgende:
Zou tegenwoordig met de parc-fermé rules toch niet meer kunnen
quote:“The answer is predominantly to do with achieving technical equivalency to ensure that no one technical solution gains a massive competitive edge, and this is closely aligned with the need for financial prudence.
“If you limit the CC and leave freedom on cylinders, it would be possible for a manufacturer to have a different engine based on development cost and architecture and this inevitably leads to a spending war. If one went for a V8, someone would go for a V10, and if that worked better then someone else might go on to a V12… the dollars start to disappear down the drain.
“And if you homologated the engines for 3 years, the one with the worst configuration would be screwed (technical term…) for the entire period, and the one with the most money/best configuration would dominate. If you didn’t homologate for 3 years with a freeze, you would have annual development and possibly different numbers of cylinder-engines from teams from one season to the next.
“By having tightly controlled rules governing capacity, fuel allowance, number of cylinders etc you generate a framework for financial control and ensure that engines are not a source of competitive advantage i.e. what we have now works. Competitive edge comes from the Constructor (chassis constructor) and Driver’s championship titles. There is no World Championship for Engines. Sadly.
“Finally, by having common engine size/architecture, teams are not penalised if they swap engine supplier. A Renault will fit in the back of a Team Lotus car, or a Cosworth in the back of an RBR, without huge changes in weight distribution, redesign of car, wheelbase, gearbox interface etc. Again it’s all dollars.”
Zo kun je alles wel omzeilen. Het mag in ieder geval niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij je de mapping aan en uit kunt zetten door een bepaalde volgorde van handelingen uit te voeren. Alles wordt weliswaar vastgelegd, maar als de volgorde een beetje lijkt op wat je normaal zou doen dan zou het in theorie wel kunnen.
Zo hadden de Benettons in 1995 1994 ook Traction Control terwijl het officieel verboden was. Kwamen ze pas jaren later achter dat het er in zat ...
Probleem is dat in veel gevallen motorenleveranciers onafhankelijk zijn van de constructeurs. Dus het of aan motordevelopment of aan aerokits uitgeven gaat hier niet op.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:02 schreef Ermanon het volgende:
Zou het toch mooier vinden als men wat vrijheden toestaat qua ontwikkeling van motoren, nu beperkt men dat teveel. Kom op, het is ook een deel van het racen om alles uit te motor te halen, dus waarom altijd zo beperken(Los van beperkende regels als bijvoorbeeld inhoud van de cilinders en verbruik die uiteraard voor een gelijk spelveld moeten zorgen) Laat ze voor de rest toch lekker ontwikkelen binnen 1 beperkt budget. Kun je of kiezen 1 snellere motor te maken, of betere aero te bouwen
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |