Een interventie zal het volk/leger nooit accepteren.quote:
quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Wael @Ghonim has NOT been released yet. This is very frustrating.
Als de VS iets niet moet doen dan is het dat ja.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Een interventie zal het volk/leger nooit accepteren.
En Amerika zal daar ook zeker zijn vingers niet aan gaan branden.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Een interventie zal het volk/leger nooit accepteren.
Ik kreeg ook niet echt de indruk dat Mubarak erg onder de indruk is van Obama. Hij is zich goed bewust van zijn machtspositie.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
En Amerika zal daar ook zeker zijn vingers niet aan gaan branden.
Het is niet zozeer de machtspositie van Mubarak, meer de onmachtspositie van Obama. Het enige dat Obama tegenhoudt is het feit dat het volk het niet zal accepteren denk ik.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:21 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik kreeg ook niet echt de indruk dat Mubarak erg onder de indruk is van Obama. Hij is zich goed bewust van zijn machtspositie.
Ik denk dat er wel degelijk sprake is van een machtspositie met o.a. Egypte als 'westerse' bondgenoot en Israel die er zeer op gepint is dat zo te houden. En gezien men inderdaad niet een tweede Irak zal accepteren kan Obama weinig (publiekelijks) momenteel.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:23 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Het is niet zozeer de machtspositie van Mubarak, meer de onmachtspositie van Obama. Het enige dat Obama tegenhoudt is het feit dat het volk het niet zal accepteren denk ik.
quote:majds Majd Shaweesh
RNN: Protestors intend to move towards the Republican Palace. An army officer: If you do it, you'll be shot once you come out of At-#Tahrir
Heel de wereld zal toekijken als ze naar het Paleis gaan... kijken of ze dan daadwerkelijk het lef hebben het vuur te openen. Er zijn al veel ernstige beelden naar buiten gekomen waardoor internationale druk toeneemt - een bloedbad zal een enorme catalyst worden.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:28 schreef yavanna het volgende:
majds Majd Shaweesh
RNN: Protestors intend to move towards the Republican Palace. An army officer: If you do it, you'll be shot once you come out of At-#Tahrir
Het is lastig inschatten wat er achter die opmerking zit, is het de opmerking van 1 man, van orders van boevenaf, is Mubarak bang dat ze inderdaad die tocht gaan maken, wil hij ze op het plein houden, zal het leger echt schieten wetende dat de wereld kijkt, is het bangmakerij. Vragen, vragenquote:Op maandag 7 februari 2011 15:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heel de wereld zal toekijken als ze naar het Paleis gaan... kijken of ze dan daadwerkelijk het lef hebben het vuur te openen. Er zijn al veel ernstige beelden naar buiten gekomen waardoor internationale druk toeneemt - een bloedbad zal een enorme catalyst worden.
Hij zou volgens die zakenman vandaag om 15.00 onze tijd vrij gelaten worden, was ook tegen de familie verteld. So far echter nog geen nieuws dat hij vrij is.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar ze weten dus ondertussen wel dat hij nog leeft?
Wanneer willen ze daar heen gaan dan? & is dit hetzelfde paleis waar ze eerder heen wilde?quote:Op maandag 7 februari 2011 15:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heel de wereld zal toekijken als ze naar het Paleis gaan... kijken of ze dan daadwerkelijk het lef hebben het vuur te openen. Er zijn al veel ernstige beelden naar buiten gekomen waardoor internationale druk toeneemt - een bloedbad zal een enorme catalyst worden.
Ja, precies. Ik denk dat de orders van hogeraf zijn om te schieten, maar bij veel van de dienstplichtigen in camo zal het de vraag zijn of ze dat ook daadwerkelijk opvolgen, gelet op de omgang met Tahririanen tot nu toe (met die foto uit OP als perfecte illustratie).quote:Op maandag 7 februari 2011 15:35 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het is lastig inschatten wat er achter die opmerking zit, is het de opmerking van 1 man, van orders van boevenaf, is Mubarak bang dat ze inderdaad die tocht gaan maken, wil hij ze op het plein houden, zal het leger echt schieten wetende dat de wereld kijkt, is het bangmakerij. Vragen, vragen
Dat plan is geopperd voor deze vrijdag, en er wordt nu over gestemd. Gaat inderdaad om het presidentiele paleis.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:37 schreef RvLaak het volgende:
Wanneer willen ze daar heen gaan dan? & is dit hetzelfde paleis waar ze eerder heen wilde?
Tsja het zou leuk zijn als ze een keer gaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat plan is geopperd voor deze vrijdag, en er wordt nu over gestemd. Gaat inderdaad om het presidentiele paleis.
Idd & het helpt dat ze het "ver" van tevoren aankondigen. Komen meer mensen op af & dus ook meer media -> kleinere kans op schieten (hoop ik)quote:Op maandag 7 februari 2011 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja het zou leuk zijn als ze een keer gaan.
Nog een scheur in het regime.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:36 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hij zou volgens die zakenman vandaag om 15.00 onze tijd vrij gelaten worden, was ook tegen de familie verteld. So far echter nog geen nieuws dat hij vrij is.
Lees net onderstaand
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
My friend told me today that the Egyptian gov might not release Wael @Ghonim to dent Naguib Sawiris' credibility. I hope he's mistaken.
Pure bluf.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bluf van wie? Leger, of demonstranten?quote:
Het leger lijkt me, ze hebben nu nog een redelijke reputatie, dat wordt zwaar tenietgedaan bij de komende verdeling van macht als ze massaal gaan schietenquote:Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bluf van wie? Leger, of demonstranten?
Leger.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bluf van wie? Leger, of demonstranten?
Freitagquote:Op maandag 7 februari 2011 15:53 schreef Toverheks het volgende:
ben net thuis, gaan ze naar het paleis vandaag of wachten ze op vrijdag?
Ik hoop vrijdag. Mijn hoop is tweeledig:quote:Op maandag 7 februari 2011 15:53 schreef Toverheks het volgende:
ben net thuis, gaan ze naar het paleis vandaag of wachten ze op vrijdag?
quote:Ssirgany RT @MennaGamal: HE'S OUT!! RT @RuwaydaMustafah: Wael @Ghonim is finally free! #Jan25 #Egypt #Freedom OMG!
less than a minute ago via TweetDeck
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef yavanna het volgende:
Hij's vrij!!!
NadaAuf Nada Auf
by VedranaSpadoniS
They carried him away, he was deadly tired. God bless him ya Rab. Bless Wael @Ghonim ya Rab. #tahrir #jan25
@NadaAuf: Wael @Ghonim is here! Wael Ghonim is here! #tahrir #jan25 *PICS PICS!!!! #FreeGhonim.
er is ook eigenlijk niks gebeurd volgens mij, tenzij het laatste 2 uur was.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand mij een samenvatting geven van vandaag... Net ff het vorige topic doorgescand, maar weinig substantieels gezien
Er is eigenlijk niets te melden qua bijzonderheden. Overleg op het plein ivm het paleis en hoe nu verder. Thats it eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand mij een samenvatting geven van vandaag... Net ff het vorige topic doorgescand, maar weinig substantieels gezien
Yup, 10 dagen. Nu de rest nogquote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij's een google exec toch? & sinds wanneer zat hij vast?
k, tnx beidenquote:Op maandag 7 februari 2011 15:57 schreef yavanna het volgende:
[..]
Er is eigenlijk niets te melden qua bijzonderheden. Overleg op het plein ivm het paleis en hoe nu verder. Thats it eigenlijk.
de 28ste geloof ik.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij's een google exec toch? & sinds wanneer zat hij vast?
No prob. Ik heb ook meteen even een kopje 'Revolutieverhalen' gemaakt, waar interessante stukken over Egypte bij kunnen worden gezet.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef -jos- het volgende:
tnx voor het bijwerken van de OP Dekatria
Dankquote:Op maandag 7 februari 2011 15:59 schreef -jos- het volgende:
Egyptocracy Egyptocracy
A Sudanese man tells the story of his arrest: http://bit.ly/hcDhY3 #Egypt #Jan25 #Tahrir
lolquote:Op maandag 7 februari 2011 16:03 schreef shomila het volgende:
NadaAuf Nada Auf
People its false, Wael is not out, he was someone looking exactly the same and someone shouted Waels name so ppl thought it was him.
41 seconds ago
Wacht!quote:Op maandag 7 februari 2011 15:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ff FP berichtje tikken... Misschien kunnen we Google verslaan in snelheid
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:06 schreef -jos- het volgende:
AlMasryAlYoum_E Al-Masry Al-Youm
Prosecutors interrogate 5 who sneaked into Egypt through Gaza http://ow.ly/3RDgj #Jan25 #Sinai #Egypt
15 minutes ago
quote:They were apprehended by citizens' neighbourhood patrols in Rafah.
Damn, net nu ik mijn bericht bijna af hebquote:Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef -jos- het volgende:
Alle tweets dat Ghonim nu vrij is kloppen niet, geruchten verspreiden zich te snel op Twitter.
Niet alleen via Twitterquote:Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef -jos- het volgende:
Alle tweets dat Ghonim nu vrij is kloppen niet, geruchten verspreiden zich te snel op Twitter.
Heb je de handleiding niet gelezen die een paar topics geleden voorbij kwam? check je bronnenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Damn, net nu ik mijn bericht bijna af heb
Eerst schrijven, dan checken, dan postenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:10 schreef -jos- het volgende:
[..]
Heb je de handleiding niet gelezen die een paar topics geleden voorbij kwam? check je bronnen
Het regime overdrijft hun gelieg een beetje. Ze laten niemand vrij, pers word nog steeds gehinderd. Behalve tijd rekken hebben ze geen ideen .quote:Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef -jos- het volgende:
On Monday 7th February 2011, @blakehounshell said:
Kafkaesque. RT @guardian_world: RT @chrismcgreal: Foreign journos barred from Tahrir square until get Egyptian press cards. But govet says it can't issue for at least 48hrs
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:10 schreef shomila het volgende:
AJEnglish Al Jazeera English
Al Jazeera correspondent Ayman Mohyeldin will be on Al Jazeera English shortly #English @AymanM
48 seconds ago
oef, die is dood... lijkt me....quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We blijvan wachten op bevestigingquote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef yavanna het volgende:
Al Arabiya breaking: @Ghonim is on his way to Meydan Tahrir. Can @habibh confirm?
Wat een caps.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al Jazeera moet misschien ook beter bronnen checkenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef yavanna het volgende:
Al Arabiya breaking: @Ghonim is on his way to Meydan Tahrir. Can @habibh confirm?
Valt niet altijd op.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eerst schrijven, dan checken, dan postenSchrijven duur nogal lang bij mij ivm dyslexie... En dan nog vele spelvaudten
Al Arabiyaquote:Op maandag 7 februari 2011 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al Jazeera moet misschien ook beter bronnen checken
Dat het niet opvalt, komt doordat ik extra aandacht besteed aan mijn spelling. Kwestie van de handicap niet mijn leven laten beheersenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:13 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Valt niet altijd op.
En dyslexie zegt niet alles.
Ik zou met jou een diep gesprek kunnen houden en dan zal mij die dyslexie ook niet opvallen
Dat is wat vele Fok'ers niet kunnen onthouden, denk dat de taalnazie zelf niet eens capabel genoeg is om een goed gesprek mee te houden
Schrijven is anders dan een face to face gesprek
Dat is de juiste instellingquote:Op maandag 7 februari 2011 16:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat het niet opvalt, komt doordat ik extra aandacht besteed aan mijn spelling. Kwestie van de handicap niet mijn leven laten beheersen
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dus daarom staat er nu water in de kruipruimte!
Wanhoopsdaad nr zoveel.quote:AMSTERDAM - De Egyptische regering heeft maandag besloten om ambtenaren een salarisverhoging van vijftien procent te geven. De pensioenuitkeringen worden met een zelfde percentage verhoogd. De regering probeert steun te vinden nu er massale demonstraties plaatsvinden en actievoerders roepen om het aftreden van president Hosni Mubarak.
Minister van financin Samir Radwan zei dat er ongeveer 6,5 miljard Egyptische pond (bijna achthonderd miljoen euro) is vrijgemaakt voor de salarisverhogingen. De loonsverhoging wordt in april van kracht en geldt voor ongeveer zes miljoen ambtenaren.
De beslissing werd genomen tijdens de eerste bijeenkomst van het kabinet sinds twee weken geleden massale protesten tegen het regime van Mubarak uitbraken
Ik kan het niet beoordelen maar hoort dit niet in 'n spoilertag?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leger slaat journo's in elkaarquote:Op maandag 7 februari 2011 16:15 schreef yavanna het volgende:
Kan iemand vertellen wat Ayman heeft verteld mbt zijn arrestatie, ik krijg geen verbinding meer.
Die plaatjes van Ayman? Eensch!quote:Op maandag 7 februari 2011 16:16 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik kan het niet beoordelen maar hoort dit niet in 'n spoilertag?
Ah.quote:
Eigenlijk niet, enkel beschuldigingen & slaan. Mensen breken, etc.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ah.En verder niets, geen ondervraging, spullen in beslag genomen oid?
Gaat het om deze?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:18 schreef yavanna het volgende:
Now Al Arabiya says that @Ghonim is "definitely" in Tahrir square.
Ok bedanktquote:Op maandag 7 februari 2011 16:18 schreef -jos- het volgende:
'soldiers with small taser gun'
'shirts taken off'
'whipped, slapped, pushed around'
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gaat het om deze?
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gaat het om deze?
[ afbeelding ]
Politie. dit zou een filmpje van zijn arrestatie zijnquote:Op maandag 7 februari 2011 16:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, maar nog steeds geen bevestiging
BTW: voor mijn bericht (zal het nog niet publiceren), weten we wie hem vast houdt? Leger. politie, groene mannetjes?
Dank, in het bericht verwerkt.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef yavanna het volgende:
[..]
Politie. dit zou een filmpje van zijn arrestatie zijn
Hij lijkt er sterk op.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef yavanna het volgende:
[..]
Politie. dit zou een filmpje van zijn arrestatie zijn
Publiceer het maar niet, dit gerucht gaat weer net zo snel als dat Mubarak zou zijn afgetreden eeergisterenquote:
wat heftigquote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lees dit nu pas, whahaha!quote:Op maandag 7 februari 2011 14:21 schreef shomila het volgende:
ElFoulio Abdel-Rahman Hussein
Lol AJ reports that thugs who had been promised flats to crack down on #tahrir protracted didn't get em and r now demonstrating #jan25
3 minutes ago
Ik publiceer niet, ik schrijf.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Publiceer het maar niet, dit gerucht gaat weer net zo snel als dat Mubarak zou zijn afgetreden eeergisteren
Zo heb ik het filmpje ook in het bericht gezet. "zou Ghonim zijn", "een man gearresteerd", etc.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:29 schreef yavanna het volgende:
Dat filmpje is al vrij lang bekend. Zou het echter ook niet als feit aannemen, vandaar ook het 'zou'.
Afwachten of/wanneer hij vrij is.
Opmerkingen/meningen/aanvullingen?quote:Wael Ghonim, hoofd van de afdeling marketing voor Google in Egypte, is vanmiddag vrijgelaten na een gevangenschap van elf dagen.
Ghonim deed vanaf het begin al mee aan de protesten. Volgens zijn twitter-account, heeft hij de avond voor 25 januari pas besloten de demonstranten te steunen en mee te lopen met de demonstratie. Door zijn hoge status binnen Google, zijn betrokkenheid bij de demonstratie en zijn plotselinge verdwijning, is hij uitgegroeid tot een symbool van de revolutie en alles wat er mis is met het regime.
Tijdens de dagen erna twitterde hij veelvuldig over wat hij allemaal meemaakte en zag. Veelvuldig riep hij zijn volgers op om zich bij de demonstratie te voegen.
Toen er plotseling geen berichten meer verschenen op zijn account, vermoedde vele mensen dat er iets met hem gebeurd zou zijn. Een echte bevestiging is hier nooit van gekomen, tot maandagochtend werd aangekondigd dat hij vrijgelaten zou worden. Er is wel een online verschenen van een arrestatie van een man waarvan men beweerd dat het Ghonim zou zijn. In het filmpje is te zien dat een agent de man arresteert.
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemiquote:Op maandag 7 februari 2011 16:32 schreef -jos- het volgende:
bencnn benwedeman
I tweeted @Ghonim has been released. Not that he is in Tahrir
hmm?? dan heeft hij een andere bron?
ik welquote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef -jos- het volgende:
[..]
Now Reuters reports that Wael @Ghonin was released. Via @ThamerSalman. Wait for @habibh's confirmation.
De huidige media, zucht... volgens mij checken ze hun bronnen echt niet.
Broer bevestigt het, is goed genoeg voor mij.quote:
Jouw keuze, maar dan faal je wel hardquote:Op maandag 7 februari 2011 16:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Broer bevestigt het, is goed genoeg voor mij.
Ghonim is vrij
niks, enkel een berichtje dat hij weer in de rechtbank zatquote:Op maandag 7 februari 2011 16:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat zegtie allemaal? Heb ff de stream niet aan staan.
AJE beweerde net zijn broer gesproken te hebben.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:48 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jouw keuze, maar dan faal je wel hard![]()
Amiralx Amira Salah-Ahmed
Reuters reporting @ghonim released, from an arabiya report that was based on reports that ppl saw him in tahrir. no actual confirmation
en wat zei die? dat hij van niks weet toch?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
AJE beweerde net zijn broer gesproken te hebben.
Dat hij vrij is & onderweg naar Tahrirquote:Op maandag 7 februari 2011 16:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
en wat zei die? dat hij van niks weet toch?
ja, dat is dan dezelfde bron als die van @bencnn, maar ik gok dat dat dan ook van die originele bron komt die het fout had.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat hij vrij is & onderweg naar Tahrir
"Wilt u plaatsnemen in dit kamertje, er komt zo iemand bij u"quote:Op maandag 7 februari 2011 16:50 schreef shomila het volgende:
Raafatology Raafat-
RT"@justimage: Journalists now have to register with #Egypt's Ministry of Information if they wish to enter Tahrir -> not good. #jan25"
1 minute ago
hmm, er is bij mij genoeg twijfel om toch maar te wachten... Heel irritantquote:Op maandag 7 februari 2011 16:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
ja, dat is dan dezelfde bron als die van @bencnn, maar ik gok dat dat dan ook van die originele bron komt die het fout had.
quote:AlMasryAlYoum_E Al-Masry Al-Youm
#Mubarak meets with legislative and judicial representatives http://ow.ly/3RCvp #jan25 #Egypt
ShawkattRaghib Shawkatt Raghib
#Egypt's Ex Police Chief is behind Explosion of Alexandria Saints Church last month. P. Prosecutor office said. #Egypt #Tahrir #Jan25
DailyNewsEgypt The Daily News Egypt
Egyptian Nobel laureate Zewail: Mubarak must leave http://tinyurl.com/69reb5w #jan25
Raafatology Raafat- ???????
RT"@GuddySmith: A new song -- from singer-songwriter 'Prinz Chaos II.' - LIBERATION SQUARE (Song) http://bit.ly/eivu65" #tahrir #jan25
![]()
![]()
Egyptian stock exchange resumes on Sunday http://ow.ly/3RBCY #Jan25 #Economy #Egypt
NadiaE Nadia El-Awady
More evidence of Egyptian army cuteness. Choices choices choices #egypt #jan25 http://twitpic.com/3xeuwl
soniaverma Sonia Verma
Love how "Facebook" is spray-painted on the bridge to Tarhir square. Does the revolution own shares?
ishta_dreams Rachel Beth Anderson
Posters of the deceased martyrs hanging in #Tahrir where people come to pay their respect. #egypt http://yfrog.com/gz6b3sufj
NadiaE Nadia El-Awady
Evidence: high levels of cuteness in Egypt military. Someone find out for me if this man is married #egypt #jan25 http://twitpic.com/3xerhu
estr4ng3d Abdelrahman
The country is obviously being run by the military and intelligence services right now
Nasserist party suspends dialogue with VP http://ow.ly/3RAnq #NasseristParty #Jan25 #Egypt
ElFoulio Abdel-Rahman Hussein
Can't stop laughing abt thugs protesting for not getting their promised apartments for attacking #tahrir protesters #jan25
ManarMohsen Manar Mohsen
This is a must-read. Mona Seif, who has been staying in #Tahrir Sq for the past days, gives a personal account: http://bit.ly/gMWyv0. #Jan25
Selnadeem Jasmine Elnadeem
YouTube - Egypt Watch and RT #Egypt #Jan25
Selnadeem Jasmine Elnadeem
Only 30 years!!!!! #Egypt #Jan25 http://twitpic.com/3xebjc
Diplomatic bags to be x-rayed at Cairo airport http://ow.ly/3RyjV #Jan25 #CairoInternationalAirport #Egypt
#US special envoy to Egypt recalled due to ties with Mubarak regime http://ow.ly/3Rxrj #Jan25 #Egypt
Hoe hard faal je dan als VS zijndequote:Wisner now works for a New York and Washington law firm which acts for the Mubarak government.
kan volgens mij niet, vind ik ook beetje jammer van twitter.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:10 schreef RvLaak het volgende:
Iemand enig idee hoe ik tweets in een twitter-search op tijd kan sorteren? Momenteel staat er 1 bovenaan van dik een uur terug
mooie vrouw iddquote:Op maandag 7 februari 2011 17:17 schreef schommelstoel het volgende:
Waarom is de gemiddelde nieuwslezeres aantrekkelijk daar?
Bijna zelfde als in Itali.
[ afbeelding ]
ik zal ontopic bijven nu.
die rechter bedoel je??quote:Op maandag 7 februari 2011 17:17 schreef schommelstoel het volgende:
Waarom is de gemiddelde nieuwslezeres aantrekkelijk daar?
Bijna zelfde als in Itali.
[ afbeelding ]
ik zal ontopic bijven nu.
quote:Op maandag 7 februari 2011 17:24 schreef -jos- het volgende:
ircpresident Mohamed ElGohary
Eyewitness account of the Egyptian revolution Jan 25 to 29 with pictures and video http://bit.ly/fWfHaC #egypt #jan25
heel lang verhaal met fotos + filmpjes
Journo's worden nog steeds opgepakt, maakt het werken erg moeilijkquote:Op maandag 7 februari 2011 17:24 schreef Toad het volgende:
Jammer dat er zoveel verslaggevers alweer vertrokken zijn. Juist nu heb je de tijd om goede verhalen te maken en veel mensen te spreken.
Deze heeft ook goede bronnenquote:Op maandag 7 februari 2011 17:31 schreef -jos- het volgende:
Die SultanAlQassemi is wel een beetje lompe gast, zit zelf het gerucht te verspreiden dat die gast vrij is en gaat vervolgens allerlei andere berichten retweeten die het waarschijnlijk gewoon via hem hebben
Ik denk dat Google echt toch best nog wel wat macht kan doordrukken hoor.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:29 schreef RvLaak het volgende:
mijadedios mijadedios
Will @Ghonim release determine fate of #Egypt's Revolution? Did US make a deal with him to secure his release? Google behind #Jan25 WHY?
40 seconds ago Favorite Retweet Reply
En ik maar denken dat er in BNW rare theorien stonden
Ze zullen de revolutie echt wel gesteund hebben na de arrestatie van Ghonim, maar ervoor??? Lijkt me sterk.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:33 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik denk dat Google echt toch best nog wel wat macht kan doordrukken hoor.
Ik vond ze wel vrij stil over deze situatie afgelopen week
quote:Op maandag 7 februari 2011 17:42 schreef RvLaak het volgende:
Net op AJE: "<naam> is in <leest Leidschedam> close to The Hague"
Elke dag dat ze daar staan, komt er weer wat bij blijkbaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:46 schreef -jos- het volgende:
The @Guardian: Egypt's new cabinet announces 15% rise in salaries & pensions http://bit.ly/h0nQZd "attempt to appease protests"
inderdaad, en het mooie is dat al deze acties de corruptie juist bevestigen; waar komt opeens die 15% (!!!) extra vandaan?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Elke dag dat ze daar staan, komt er weer wat bij blijkbaar.
moet jij zeggenquote:Op maandag 7 februari 2011 18:07 schreef RvLaak het volgende:
ashrafkhalil ashraf khalil
It's now appearing we were premature in announcing release of @ghonim. Apologies. The perils of Twitter....
21 seconds ago Favorite Retweet Reply
& da's dan een journo voor WSJ
Zou dat geld zijn van die 1,5 miljard die Amerika elk jaar overmaakt?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:08 schreef -jos- het volgende:
[..]
inderdaad, en het mooie is dat al deze acties de corruptie juist bevestigen; waar komt opeens die 15% (!!!) extra vandaan?
Nee joh, dat gaat naar het leger.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zou dat geld zijn van die 1,5 miljard die Amerika elk jaar overmaakt?
Ik denk dat dat een 15% is die meteen naar de verkiezingen weer verdwijnt.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zou dat geld zijn van die 1,5 miljard die Amerika elk jaar overmaakt?
http://www.guardian.co.uk(...)laries-pensions-rise is indd wel een interessant artikel ...quote:Op maandag 7 februari 2011 17:46 schreef -jos- het volgende:
The @Guardian: Egypt's new cabinet announces 15% rise in salaries & pensions http://bit.ly/h0nQZd "attempt to appease protests"
Humor blijf er in zitten daarquote:sharifkouddous When you leave #Tahrir people urge you to return and bring more people with you. "We are open 24 hours a day" #Egypt
1 minute ago via TweetDeck
p.s mooie foto's van vandaag http://www.guardian.co.uk(...)-pictures?intcmp=239quote:Op maandag 7 februari 2011 18:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)laries-pensions-rise is indd wel een interessant artikel ...
hebben ze het toevallig ook ff over Ghonim.. ik ben nog aan het bijlezen , maar zo te zien is het nog niet duidelijk of ie is vrijgelaten , en steeds meer "verhalen "over plannen (mars etc.) ?
oh ja , hallo iedereen
uitgebreid "verslag" indd..quote:Op maandag 7 februari 2011 17:24 schreef -jos- het volgende:
ircpresident Mohamed ElGohary
Eyewitness account of the Egyptian revolution Jan 25 to 29 with pictures and video http://bit.ly/fWfHaC #egypt #jan25
heel lang verhaal met fotos + filmpjes
indd, het is duidelijk dat ze de 'journo's niet (allemaal) vrijlaten , er is zelfs meer "jacht "op , als ooit te voren ( registratie van journo's die tahrir op willen ( staat b.t.w. ook stukje over , die link van Quardian ) en ff over obama ( ja ik weet is niet relevant , machteloos etc. mensen op plein bepalen ) maar ik irriteer me er toch wel aan dat ie nu zelfs weer zegt dat mubarak beter kan blijven zitten ......:?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:37 schreef RvLaak het volgende:
Ik denk dat we ondertussen er wel van uit kunnen gaan dat Ghonim idd niet vrijgelaten is
Maar ik bedenk me net, misschien is dit wel het beste wat er kon gebeuren. Het regime laat op deze manier blijken dat hun beloftes net zo veel waard zijn als 1 Zimbabwaanse Dollar.
ik wou em net posten .. ( hopen dat het nu wel echt klopt )quote:Op maandag 7 februari 2011 18:45 schreef shomila het volgende:
MennaGamal Menna Gamal
AND now REJOICE!! WELCOME BACK!! RT @ahmednaguib: CONFIRMED 100% @Ghonim is out, people! (via @mahagaber) #FreeGhonim
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Nada Auf
NadaAuf Nada Auf
Confirmed via @ahmednaguib and @mahagaber that Wael Ghonim is out.
1 minute ago
Haha, je zou toch denken dat ze vooraf flink aanbetaald zijn als ze zo hun best doen.quote:Thugs die zich aansluiten bij de pro-democratie omdat hun loze beloften zijn gedaan.
Moet ineens aan hazewindhonden denken die achter een nep konijn aanrennenquote:Op maandag 7 februari 2011 18:55 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Haha, je zou toch denken dat ze vooraf flink aanbetaald zijn als ze zo hun best doen.
Blijkbaar zelfs dat niet eens.
Dit is omdat Clinton dan de hoop had dat Mubarak uberhaupt nog naar iemand wilt luisteren, aangezien zij hoorde dat hij niet eens voor europese leiders naar de telefoon wilt wandelen. Maar hij zat natuurlijk vanuit zijn bunker op batterijen loze beloften aan thugs uit te delen.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:51 schreef bokaal het volgende:
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ische-regering.dhtml
'VS-gezant Egypte lobbyde voor Egyptische regering'
Frank Wisner. AP
AMSTERDAM - Frank Wisner, de gezant van de Verenigde Staten die naar Egypte werd gestuurd om het Amerikaanse standpunt te verkondigen, blijkt banden te hebben met de Egyptische overheid.
Volgens de Britse krant The Independent werkt Wisner (72) voor advocaten- en lobbykantoor Patton Boggs in de Verenigde Staten. En dat kantoor maakt er geen geheim van de Egyptische regering te adviseren, en werkzaamheden te verrichten voor de Egyptische regering in de Verenigde Staten en Europa.
Dat is op zichzelf al opmerkelijk, maar eerdere uitspraken van de oud-ambassadeur in Egypte Wisner komen ermee in een ander licht te staan. Zaterdag zei Wisner via een videoverbinding op een veiligheidscongres in Mnchen dat het van het grootste belang was dat Hosni Mubarak aan zou blijven als leider van Egypte. Terwijl het officile standpunt van de Verenigde Staten is dat er een nieuwe regering moet komen in het land. Wisners uitspraken kwamen hem dan ook op kritiek te staan van het Witte Huis, en van de oppositie in Egypte. 'De uitspraken zijn voor rekening van meneer Wisner zelf', zei een regeringsfunctionaris dit weekend.
Clinton moest het weten
The Independent vraagt zich dan ook af waarom juist Wisner naar Egypte werd gestuurd - afgezien van zijn ervaring in het land, de regio en de diplomatieke wereld. Twee jaar geleden begon Wisner aan zijn baan bij Patton Boggs, en het is, volgens de Britse krant, niet voor te stellen dat minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton niet wist van Wisner zijn belangen in Egypte.
Morgen/vannacht dus als TT : Extreme Decoration Dayquote:Raafatology RT "@marwame: Artists, it's your day tomorrow! Everyone is invited to decorate #Tahrir #jan25 #Egypt"
1 minute ago via Twitter for BlackBerry
Edit;quote:Ghonim Wael Ghonim
Freedom is a bless that deserves fighting for it. #Jan25
2 minutes ago
Hoi, mag ik vragen waarom je speciaal voor dit topic op Fok komt?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:03 schreef Dance99Vv het volgende:
Wisner heeft teveel belangen bij dat mubarak blijft $$$
Nou......rustig maar hoor, dit topic heeft geen leider ofzoquote:Op maandag 7 februari 2011 19:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hoi, mag ik vragen waarom je speciaal voor dit topic op Fok komt?
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:07 schreef yavanna het volgende:
Zou het dan toch
Ghonim Wael Ghonim
Freedom is a bless that deserves fighting for it. #Jan25
Nu maar hopen dat het niet een politieagent was die met Ghonim's telefoon/account lollig denkt te doen.quote:
Idd zeg. Lekker welkomstcomitquote:Op maandag 7 februari 2011 19:08 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nou......rustig maar hoor, dit topic heeft geen leider ofzo
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
quote:Sandmonkey @Zeinobia i am creating the framework to get people to start voting on proposals. more later! #jan25
1 minute ago via web in reply to Zeinobia
Ga je nieuwe users ook fouilleren ('m sorry! I'm very sorry!") en een vrijwillige schoonmaakdienst organiseren?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:15 schreef -jos- het volgende:
wtf? is gewoon een vraag uit interesse, wat is daar vreemd aan?
Meneer Mubarak heeft heel veel centjes. Geld opent alle deuren.quote:
Hmm, interesting.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:20 schreef mazaru het volgende:
Is het al bekend dat ze bezig zijn om hem heel subtiel naar een ziekenhuis in Duitsland te brengen?
http://www.nu.nl/buitenland/2441396/mubarak-duitse-kliniek.html
kleine hel? Denk dat het behoorlijk verschrikkelijk was.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:22 schreef yavanna het volgende:
Geweldig dat Ghonim vrij is, zie graag nog meer bewijs in de vorm van foto's/interview wanneer hij daartoe in staat zal zijn. Die 10 dagen zal een klein hel egweest zijn voor hem. En duimen voor alle anderen die nog steeds vast zitten voor hun mening!
HayatQDebate Dr. Hayat Maarafi
I haven't decided yet to run for presidency! Amre Moussa to CNN #Egypt #Tarir #Jan25
Die geruchten gaan al een week ofzo in de rondte. Wat er van waar is?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:20 schreef mazaru het volgende:
Is het al bekend dat ze bezig zijn om hem heel subtiel naar een ziekenhuis in Duitsland te brengen?
http://www.nu.nl/buitenland/2441396/mubarak-duitse-kliniek.html
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
kleine hel? Denk dat het behoorlijk verschrikkelijk was.
Weten we waar hij nou uithangt? Maw: is hij teruggegaan naar Tahrir?
Misschien kun je er nog bij vermelden met welke tweet hij zelf zijn vrijlating bekend maakte? Die was wel mooi nl.quote:
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:27 schreef Toverheks het volgende:
Egypte heeft Mubarak, wij hebben Jos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:25 schreef yavanna het volgende:
[..]
[..]
Misschien kun je er nog bij vermelden met welke tweet hij zelf zijn vrijlating bekend maakte? Die was wel mooi nl.
Jeetje wat grappig, elke keer klote opmerking jegens -jos- maken.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:27 schreef Toverheks het volgende:
Egypte heeft Mubarak, wij hebben Jos
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
quote:Ghonim Gave my 2 cents to Dr. Hosam Badrawy. who was reason why I am out today. Asked him resign cause that's the only way I'll respect him #Jan25
1 minute ago via Twitter for BlackBerry
quote:Sandmonkey Sandmonkey
Hosni Mubarak | Germany http://bit.ly/hurp9x those rumors are swirling in the ndp. would explain his absence from spotlight. #jan25
7 minutes ago
En dan als ie weg is op het vliegveld gaan staken / kamperenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef danilel het volgende:
Sandmonkey Sandmonkey
Hosni Mubarak | Germany http://bit.ly/hurp9x those rumors are swirling in the ndp. would explain his absence from spotlight. #jan25
7 minutes ago
heb je wel gelijk in maar ff een beetjequote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Toverheks het volgende:
Nederland heeft zijn Ambasadeur uit Iran terug gehaald, dus dat het overal rommelt is geen goed teken.
En Jos is lief hoor en lees zijn posten die hij steeds post ook, beetje stangen is om iedereen wakker te laten blijven
hahaaaaaquote:Op maandag 7 februari 2011 19:36 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En dan als ie weg is op het vliegveld gaan staken / kamperen
Geruchten alleen nog.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wat hoor ik, gaat Moebi naar Duitsland?
Naar verluid vanwege 'gezondheidsproblemen'.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:38 schreef Drifter__ het volgende:
Wat hoor ik, gaat Moebi naar Duitsland?
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Naar verluid vanwege 'gezondheidsproblemen'.
Egypte heeft namelijk gezondheidsproblemen. Er zit een grote dikke cyste genaamd Mubarak te etteren, en hij moet weggesneden worden.
Heeft meer met het ophangen van die Nederlands/Iraanse vrouw denk ik.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Toverheks het volgende:
Nederland heeft zijn Ambasadeur uit Iran terug gehaald, dus dat het overal rommelt is geen goed teken.
What do you proposequote:Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Als Moebi naar Duitsland is, zullen we de Egyptenaren helpen en zorgen dat ie daar blijft?
Doorzitplekken van z'n troon.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:40 schreef Dance99Vv het volgende:
Iets met dat hij daar in duitsland in het ziekenhuis behandeld wilt worden aan iets...
Duistere plannen zo te horen ?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Als Moebi naar Duitsland is, zullen we de Egyptenaren helpen en zorgen dat ie daar blijft?
Die blijkbaar al meerdere veroordelingen had wegens drugssmokkel...quote:Op maandag 7 februari 2011 19:40 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Heeft meer met het ophangen van die Nederlands/Iraanse vrouw denk ik.
quote:Op maandag 7 februari 2011 19:41 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Duistere Duitse plannen zo te horen ?
An offer you can not refusequote:
Nier bewezen daar en bovendien geen reden tot dood martelen/lichaam ergens in verweggistan begraven, maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die blijkbaar al meerdere veroordelingen had wegens drugssmokkel...
Daarbij, als je ergens drugs naar toe wil smokkelen, doe het dan niet naar een land die je daarvoor de doodstraf geeft
Fucccccccccccccccckquote:Op maandag 7 februari 2011 17:51 schreef bokaal het volgende:
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ische-regering.dhtml
'VS-gezant Egypte lobbyde voor Egyptische regering'
Frank Wisner. AP
AMSTERDAM - Frank Wisner, de gezant van de Verenigde Staten die naar Egypte werd gestuurd om het Amerikaanse standpunt te verkondigen, blijkt banden te hebben met de Egyptische overheid.
Volgens de Britse krant The Independent werkt Wisner (72) voor advocaten- en lobbykantoor Patton Boggs in de Verenigde Staten. En dat kantoor maakt er geen geheim van de Egyptische regering te adviseren, en werkzaamheden te verrichten voor de Egyptische regering in de Verenigde Staten en Europa.
Dat is op zichzelf al opmerkelijk, maar eerdere uitspraken van de oud-ambassadeur in Egypte Wisner komen ermee in een ander licht te staan. Zaterdag zei Wisner via een videoverbinding op een veiligheidscongres in Mnchen dat het van het grootste belang was dat Hosni Mubarak aan zou blijven als leider van Egypte. Terwijl het officile standpunt van de Verenigde Staten is dat er een nieuwe regering moet komen in het land. Wisners uitspraken kwamen hem dan ook op kritiek te staan van het Witte Huis, en van de oppositie in Egypte. 'De uitspraken zijn voor rekening van meneer Wisner zelf', zei een regeringsfunctionaris dit weekend.
Clinton moest het weten
The Independent vraagt zich dan ook af waarom juist Wisner naar Egypte werd gestuurd - afgezien van zijn ervaring in het land, de regio en de diplomatieke wereld. Twee jaar geleden begon Wisner aan zijn baan bij Patton Boggs, en het is, volgens de Britse krant, niet voor te stellen dat minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton niet wist van Wisner zijn belangen in Egypte.
oh ja kan ook, was ik alweer vergeten en ik hoorde net ze is 400 kilometer vanaf haar familie begraven dus die konden er niet op tijd bij wezen.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:40 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Heeft meer met het ophangen van die Nederlands/Iraanse vrouw denk ik.
Ik denk Dr. Hosam Badrawy.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:46 schreef Dance99Vv het volgende:
MennaGamal It is him, ha? RT @Heebzo: @ONtveg: another Pic for Wael @Ghonim at HOME #Ghonim http://bit.ly/giOjAC
2 minutes ago via Seesmic Desktop
Maar wie is die man naast hem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |