Een interventie zal het volk/leger nooit accepteren.quote:
quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Wael @Ghonim has NOT been released yet. This is very frustrating.
Als de VS iets niet moet doen dan is het dat ja.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Een interventie zal het volk/leger nooit accepteren.
En Amerika zal daar ook zeker zijn vingers niet aan gaan branden.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:16 schreef Beach het volgende:
[..]
Een interventie zal het volk/leger nooit accepteren.
Ik kreeg ook niet echt de indruk dat Mubarak erg onder de indruk is van Obama. Hij is zich goed bewust van zijn machtspositie.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
En Amerika zal daar ook zeker zijn vingers niet aan gaan branden.
Het is niet zozeer de machtspositie van Mubarak, meer de onmachtspositie van Obama. Het enige dat Obama tegenhoudt is het feit dat het volk het niet zal accepteren denk ik.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:21 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik kreeg ook niet echt de indruk dat Mubarak erg onder de indruk is van Obama. Hij is zich goed bewust van zijn machtspositie.
Ik denk dat er wel degelijk sprake is van een machtspositie met o.a. Egypte als 'westerse' bondgenoot en Israel die er zeer op gepint is dat zo te houden. En gezien men inderdaad niet een tweede Irak zal accepteren kan Obama weinig (publiekelijks) momenteel.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:23 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Het is niet zozeer de machtspositie van Mubarak, meer de onmachtspositie van Obama. Het enige dat Obama tegenhoudt is het feit dat het volk het niet zal accepteren denk ik.
quote:majds Majd Shaweesh
RNN: Protestors intend to move towards the Republican Palace. An army officer: If you do it, you'll be shot once you come out of At-#Tahrir
Heel de wereld zal toekijken als ze naar het Paleis gaan... kijken of ze dan daadwerkelijk het lef hebben het vuur te openen. Er zijn al veel ernstige beelden naar buiten gekomen waardoor internationale druk toeneemt - een bloedbad zal een enorme catalyst worden.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:28 schreef yavanna het volgende:
majds Majd Shaweesh
RNN: Protestors intend to move towards the Republican Palace. An army officer: If you do it, you'll be shot once you come out of At-#Tahrir
Het is lastig inschatten wat er achter die opmerking zit, is het de opmerking van 1 man, van orders van boevenaf, is Mubarak bang dat ze inderdaad die tocht gaan maken, wil hij ze op het plein houden, zal het leger echt schieten wetende dat de wereld kijkt, is het bangmakerij. Vragen, vragenquote:Op maandag 7 februari 2011 15:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heel de wereld zal toekijken als ze naar het Paleis gaan... kijken of ze dan daadwerkelijk het lef hebben het vuur te openen. Er zijn al veel ernstige beelden naar buiten gekomen waardoor internationale druk toeneemt - een bloedbad zal een enorme catalyst worden.
Hij zou volgens die zakenman vandaag om 15.00 onze tijd vrij gelaten worden, was ook tegen de familie verteld. So far echter nog geen nieuws dat hij vrij is.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar ze weten dus ondertussen wel dat hij nog leeft?
Wanneer willen ze daar heen gaan dan? & is dit hetzelfde paleis waar ze eerder heen wilde?quote:Op maandag 7 februari 2011 15:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heel de wereld zal toekijken als ze naar het Paleis gaan... kijken of ze dan daadwerkelijk het lef hebben het vuur te openen. Er zijn al veel ernstige beelden naar buiten gekomen waardoor internationale druk toeneemt - een bloedbad zal een enorme catalyst worden.
Ja, precies. Ik denk dat de orders van hogeraf zijn om te schieten, maar bij veel van de dienstplichtigen in camo zal het de vraag zijn of ze dat ook daadwerkelijk opvolgen, gelet op de omgang met Tahririanen tot nu toe (met die foto uit OP als perfecte illustratie).quote:Op maandag 7 februari 2011 15:35 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het is lastig inschatten wat er achter die opmerking zit, is het de opmerking van 1 man, van orders van boevenaf, is Mubarak bang dat ze inderdaad die tocht gaan maken, wil hij ze op het plein houden, zal het leger echt schieten wetende dat de wereld kijkt, is het bangmakerij. Vragen, vragen
Dat plan is geopperd voor deze vrijdag, en er wordt nu over gestemd. Gaat inderdaad om het presidentiele paleis.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:37 schreef RvLaak het volgende:
Wanneer willen ze daar heen gaan dan? & is dit hetzelfde paleis waar ze eerder heen wilde?
Tsja het zou leuk zijn als ze een keer gaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat plan is geopperd voor deze vrijdag, en er wordt nu over gestemd. Gaat inderdaad om het presidentiele paleis.
Idd & het helpt dat ze het "ver" van tevoren aankondigen. Komen meer mensen op af & dus ook meer media -> kleinere kans op schieten (hoop ik)quote:Op maandag 7 februari 2011 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja het zou leuk zijn als ze een keer gaan.
Nog een scheur in het regime.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:36 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hij zou volgens die zakenman vandaag om 15.00 onze tijd vrij gelaten worden, was ook tegen de familie verteld. So far echter nog geen nieuws dat hij vrij is.
Lees net onderstaand
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
My friend told me today that the Egyptian gov might not release Wael @Ghonim to dent Naguib Sawiris' credibility. I hope he's mistaken.
Pure bluf.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bluf van wie? Leger, of demonstranten?quote:
Het leger lijkt me, ze hebben nu nog een redelijke reputatie, dat wordt zwaar tenietgedaan bij de komende verdeling van macht als ze massaal gaan schietenquote:Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bluf van wie? Leger, of demonstranten?
Leger.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bluf van wie? Leger, of demonstranten?
Freitagquote:Op maandag 7 februari 2011 15:53 schreef Toverheks het volgende:
ben net thuis, gaan ze naar het paleis vandaag of wachten ze op vrijdag?
Ik hoop vrijdag. Mijn hoop is tweeledig:quote:Op maandag 7 februari 2011 15:53 schreef Toverheks het volgende:
ben net thuis, gaan ze naar het paleis vandaag of wachten ze op vrijdag?
quote:Ssirgany RT @MennaGamal: HE'S OUT!! RT @RuwaydaMustafah: Wael @Ghonim is finally free! #Jan25 #Egypt #Freedom OMG!
less than a minute ago via TweetDeck
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef yavanna het volgende:
Hij's vrij!!!
NadaAuf Nada Auf
by VedranaSpadoniS
They carried him away, he was deadly tired. God bless him ya Rab. Bless Wael @Ghonim ya Rab. #tahrir #jan25
@NadaAuf: Wael @Ghonim is here! Wael Ghonim is here! #tahrir #jan25 *PICS PICS!!!! #FreeGhonim.
er is ook eigenlijk niks gebeurd volgens mij, tenzij het laatste 2 uur was.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand mij een samenvatting geven van vandaag... Net ff het vorige topic doorgescand, maar weinig substantieels gezien
Er is eigenlijk niets te melden qua bijzonderheden. Overleg op het plein ivm het paleis en hoe nu verder. Thats it eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:55 schreef RvLaak het volgende:
Kan iemand mij een samenvatting geven van vandaag... Net ff het vorige topic doorgescand, maar weinig substantieels gezien
Yup, 10 dagen. Nu de rest nogquote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij's een google exec toch? & sinds wanneer zat hij vast?
k, tnx beidenquote:Op maandag 7 februari 2011 15:57 schreef yavanna het volgende:
[..]
Er is eigenlijk niets te melden qua bijzonderheden. Overleg op het plein ivm het paleis en hoe nu verder. Thats it eigenlijk.
de 28ste geloof ik.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij's een google exec toch? & sinds wanneer zat hij vast?
No prob. Ik heb ook meteen even een kopje 'Revolutieverhalen' gemaakt, waar interessante stukken over Egypte bij kunnen worden gezet.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:56 schreef -jos- het volgende:
tnx voor het bijwerken van de OP Dekatria
Dankquote:Op maandag 7 februari 2011 15:59 schreef -jos- het volgende:
Egyptocracy Egyptocracy
A Sudanese man tells the story of his arrest: http://bit.ly/hcDhY3 #Egypt #Jan25 #Tahrir
lolquote:Op maandag 7 februari 2011 16:03 schreef shomila het volgende:
NadaAuf Nada Auf
People its false, Wael is not out, he was someone looking exactly the same and someone shouted Waels name so ppl thought it was him.
41 seconds ago
Wacht!quote:Op maandag 7 februari 2011 15:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ff FP berichtje tikken... Misschien kunnen we Google verslaan in snelheid
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:06 schreef -jos- het volgende:
AlMasryAlYoum_E Al-Masry Al-Youm
Prosecutors interrogate 5 who sneaked into Egypt through Gaza http://ow.ly/3RDgj #Jan25 #Sinai #Egypt
15 minutes ago
quote:They were apprehended by citizens' neighbourhood patrols in Rafah.
Damn, net nu ik mijn bericht bijna af hebquote:Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef -jos- het volgende:
Alle tweets dat Ghonim nu vrij is kloppen niet, geruchten verspreiden zich te snel op Twitter.
Niet alleen via Twitterquote:Op maandag 7 februari 2011 16:07 schreef -jos- het volgende:
Alle tweets dat Ghonim nu vrij is kloppen niet, geruchten verspreiden zich te snel op Twitter.
Heb je de handleiding niet gelezen die een paar topics geleden voorbij kwam? check je bronnenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Damn, net nu ik mijn bericht bijna af heb
Eerst schrijven, dan checken, dan postenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:10 schreef -jos- het volgende:
[..]
Heb je de handleiding niet gelezen die een paar topics geleden voorbij kwam? check je bronnen
Het regime overdrijft hun gelieg een beetje. Ze laten niemand vrij, pers word nog steeds gehinderd. Behalve tijd rekken hebben ze geen ideeën .quote:Op maandag 7 februari 2011 16:09 schreef -jos- het volgende:
On Monday 7th February 2011, @blakehounshell said:
Kafkaesque. RT @guardian_world: RT @chrismcgreal: Foreign journos barred from Tahrir square until get Egyptian press cards. But govet says it can't issue for at least 48hrs
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:10 schreef shomila het volgende:
AJEnglish Al Jazeera English
Al Jazeera correspondent Ayman Mohyeldin will be on Al Jazeera English shortly #English @AymanM
48 seconds ago
oef, die is dood... lijkt me....quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We blijvan wachten op bevestigingquote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef yavanna het volgende:
Al Arabiya breaking: @Ghonim is on his way to Meydan Tahrir. Can @habibh confirm?
Wat een caps.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al Jazeera moet misschien ook beter bronnen checkenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef yavanna het volgende:
Al Arabiya breaking: @Ghonim is on his way to Meydan Tahrir. Can @habibh confirm?
Valt niet altijd op.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eerst schrijven, dan checken, dan postenSchrijven duur nogal lang bij mij ivm dyslexie... En dan nog vele spelvaudten
Al Arabiyaquote:Op maandag 7 februari 2011 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al Jazeera moet misschien ook beter bronnen checken
Dat het niet opvalt, komt doordat ik extra aandacht besteed aan mijn spelling. Kwestie van de handicap niet mijn leven laten beheersenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:13 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Valt niet altijd op.
En dyslexie zegt niet alles.
Ik zou met jou een diep gesprek kunnen houden en dan zal mij die dyslexie ook niet opvallen
Dat is wat vele Fok'ers niet kunnen onthouden, denk dat de taalnazie zelf niet eens capabel genoeg is om een goed gesprek mee te houden
Schrijven is anders dan een face to face gesprek
Dat is de juiste instellingquote:Op maandag 7 februari 2011 16:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat het niet opvalt, komt doordat ik extra aandacht besteed aan mijn spelling. Kwestie van de handicap niet mijn leven laten beheersen
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dus daarom staat er nu water in de kruipruimte!
Wanhoopsdaad nr zoveel.quote:AMSTERDAM - De Egyptische regering heeft maandag besloten om ambtenaren een salarisverhoging van vijftien procent te geven. De pensioenuitkeringen worden met een zelfde percentage verhoogd. De regering probeert steun te vinden nu er massale demonstraties plaatsvinden en actievoerders roepen om het aftreden van president Hosni Mubarak.
Minister van financiën Samir Radwan zei dat er ongeveer 6,5 miljard Egyptische pond (bijna achthonderd miljoen euro) is vrijgemaakt voor de salarisverhogingen. De loonsverhoging wordt in april van kracht en geldt voor ongeveer zes miljoen ambtenaren.
De beslissing werd genomen tijdens de eerste bijeenkomst van het kabinet sinds twee weken geleden massale protesten tegen het regime van Mubarak uitbraken
Ik kan het niet beoordelen maar hoort dit niet in 'n spoilertag?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:11 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leger slaat journo's in elkaarquote:Op maandag 7 februari 2011 16:15 schreef yavanna het volgende:
Kan iemand vertellen wat Ayman heeft verteld mbt zijn arrestatie, ik krijg geen verbinding meer.
Die plaatjes van Ayman? Eensch!quote:Op maandag 7 februari 2011 16:16 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik kan het niet beoordelen maar hoort dit niet in 'n spoilertag?
Ah.quote:
Eigenlijk niet, enkel beschuldigingen & slaan. Mensen breken, etc.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ah.En verder niets, geen ondervraging, spullen in beslag genomen oid?
Gaat het om deze?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:18 schreef yavanna het volgende:
Now Al Arabiya says that @Ghonim is "definitely" in Tahrir square.
Ok bedanktquote:Op maandag 7 februari 2011 16:18 schreef -jos- het volgende:
'soldiers with small taser gun'
'shirts taken off'
'whipped, slapped, pushed around'
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gaat het om deze?
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gaat het om deze?
[ afbeelding ]
Politie. dit zou een filmpje van zijn arrestatie zijnquote:Op maandag 7 februari 2011 16:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
, maar nog steeds geen bevestiging
BTW: voor mijn bericht (zal het nog niet publiceren), weten we wie hem vast houdt? Leger. politie, groene mannetjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |