abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 6 januari 2011 @ 23:37:41 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90959080
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiėle meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXXI CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_90959198
Gister Memento voor de eerste keer!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_90959273
Gister Postal... _O-
Who is Sebastian Rooks?
pi_90959333
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:40 schreef ThaTim het volgende:
Gister Memento voor de eerste keer!
Hehe hier al 5 keer gezien ofzo :P

Wat vond je er van? Sommigen vinden hem te verwarrend/vaag ofzo, maar dat waardeer ik er juist van, geniaal werk van Nolan.

Op de special edition DVD zit geloof ik zelfs de mogelijkheid om hem chronologisch te zien, volgens mij verneukt dat echt de film.
  donderdag 6 januari 2011 @ 23:44:10 #5
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_90959364
American Pie 2, vond hem wel geestig.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_90959456
quote:
10s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:43 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Hehe hier al 5 keer gezien ofzo :P

Wat vond je er van? Sommigen vinden hem te verwarrend/vaag ofzo, maar dat waardeer ik er juist van, geniaal werk van Nolan.

Op de special edition DVD zit geloof ik zelfs de mogelijkheid om hem chronologisch te zien, volgens mij verneukt dat echt de film.
Ik vond 't echt een heel sterke film, maar bij Nolan is dat geen uitzondering ;)

Ja, dat las ik ook van die DVD-versie, lijkt me ook een stuk minder.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_90959555
Memento is echt een geniale film, gekocht op DVD zelfs. 9.

Verder snap ik niet dat iedereen The Dark Knight zo vet vind, ik heb hem nooit afgekeken, misschien binnenkort maar eens doen dan.
pi_90960279
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:44 schreef heloef het volgende:
American Pie 2, vond hem wel geestig.
lol die heb ik wel 5x gezien minstens :p
pi_90960379
Vandeweek na ruim 3 jaar in de kast gestaan te hebben eindelijk Sympathy for Lady Vengeance (Chinjeolhan geumjassi) bekeken. Dit laatste deel van een drieluik over wraak van Chan-wook Park schetst het geval van een jonge dame die voor 13 jaar de gevangenis in moet vanwege de ontvoering en moord op een 6-jarig jongetje.

Dit heeft zij natuurlijk niet gedaan (de moord iig), maar de echte moordenaar dreigt haar dochtertje te vermoorden als zij de schuld niet op zich neemt. Na 13 jaar in de gevangenis alle mensen om zich heen verzameld te hebben om wraak te nemen komt ze vrij en gaat ze aan de slag.

Sympathy for mr. Vengeance en Oldboy zijn de vorige twee delen uit de serie. In vergelijking daarmee komt deze film voor mij precies in het midden; mr. Vengeance is mij amper bijgebleven terwijl Oldboy een van mijn favoriete films is.

Minpunt van deze film vind ik de soms warrige opbouw en de snelle introductie van karakters zonder wat uitleg over de achtergrond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Wat voor mij de film toch een goede 7+ maakt is een reeks van scenes nadat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dit indrukwekkend neergezet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 januari 2011 @ 00:37:36 #10
862 Arcee
Look closer
pi_90961325
Submarino

Submarino is een rauw en in your face-drama, zoals we dat van Scandinavische films gewend zijn. De film vertelt een meeslepend en intens verhaal over twee broers.

Een aanrader voor liefhebbers van hartverscheurende drama's.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_90963012
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:48 schreef JDx het volgende:
Memento is echt een geniale film, gekocht op DVD zelfs. 9.

Verder snap ik niet dat iedereen The Dark Knight zo vet vind, ik heb hem nooit afgekeken, misschien binnenkort maar eens doen dan.
Eindelijk iemand die het snapt. dark knight is opzich wel goed, maar kan absoluut niet op tegen de sfeer van de oude films!
pi_90963561
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:56 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt. dark knight is opzich wel goed, maar kan absoluut niet op tegen de sfeer van de oude films!
Memento > Inception > Dark Knight.

Memento is zóóó geniaal.
pi_90963569
The Dark Knight
Jezus, wat een heerlijke film. Vette actie, goed verhaal (Nolan, duh!), geweldige cast en een heel realistisch gevoel. Het lijkt allemaal net echt, dat is echt supermooi gedaan.
Toch miste ik net de perfectie die ik in mijn favorieten wel vind.
Alsnog:
8.9/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_90963592
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 03:03 schreef El_Matador het volgende:
The Dark Knight
Jezus, wat een heerlijke film. Vette actie, goed verhaal (Nolan, duh!), geweldige cast en een heel realistisch gevoel. Het lijkt allemaal net echt, dat is echt supermooi gedaan.
Toch miste ik net de perfectie die ik in mijn favorieten wel vind.
Alsnog:
8.9/10
Wat een Nolan-topic :D

Morgen (vandaag) maar een The Dark Knight herkijken, misschien waardeer ik hem dan meer.
pi_90963624
Saw 1 tot en met 5 gekeken.

De eerste 3 delen waren tof, 4 was kut en 5 ging weer wel. Morgen 6 en van 't weekend naar 7. :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_90963634
Nolan:
18 - The Prestige
19 - The Dark Knight

Aronofsky:
1 - The Fountain
15 - Requiem for a Dream

Bron: http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_90963636
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 03:24 schreef El_Matador het volgende:
Nolan:
18 - The Prestige
19 - The Dark Knight

Aronofsky:
1 - The Fountain
15 - Requiem for a Dream

Bron: http://www.icheckmovies.com/profile/favorites/torero/
Waar staan die getallen voor?
pi_90963638
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 03:25 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Waar staan die getallen voor?
Plaats op de ranglijst ;)

pi_90963640
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 03:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plaats op de ranglijst ;)
Dam moet ik The Fountain maar eens zien :P
pi_90965470
Eastern plays

Bulgaars art-house drama uit 2009.

Mijn cijfer: 6,7
IMDB 7,1

vrijdag 7 januari 2011 @ 09:52:13 #21
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_90966269

The Poseidon Adventure (Ronald Neame, 1972)
Vermakelijke rampenfilm, waar recent (2006) nog een remake van uit is gekomen. Deze is wel een stukje beter. De personages zijn wat geloofwaardiger en het acteerwerk beter. De setpieces zijn tof en houden de spanning er in. Geinig dat de camera ook op en neer danst om de illusie te geven dat je op een schip zit. ***½

Christmas Holiday (Robert Siodmak, 1944)
Veel te brave film noir, die met wat risico's een stuk beter had kunnen zijn. Er worden personages geschetst die redelijk interessant zijn, maar niet echt beklijven. Met wat duidelijkere keuzes hadden sommige personages (zoals de moeder) veel meer impact kunnen hebben. Nu blijft het een beetje op de vlakte. Geinig trouwens om een nog onbekende Gene Kelly (later voornamelijk bekend van musicals) in een scene te zien dat hij bijna gaat dansen, maar dan toch niet. ***
pi_90968029
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 03:27 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Dam moet ik The Fountain maar eens zien :P
Ja, ook nog niet gezien, vanavond maar eens opzetten ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:14:39 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_90968714
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans gekeken. Ik heb hem serieus afgezet na een half uur. Wat een onsamenhangende geheel. Beetje naar zijn drugsgebruik kijken who gives a shit. Wat een saai gedoe.

IDMB 6,9
Mijne 4 :')

SPOILER
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_90969461
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:14 schreef Roces18 het volgende:
The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans gekeken. Ik heb hem serieus afgezet na een half uur. Wat een onsamenhangende geheel. Beetje naar zijn drugsgebruik kijken who gives a shit. Wat een saai gedoe.

IDMB 6,9
Mijne 4 :')

SPOILER
Juist een goede film !

SPOILER
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_90971331
Death Race 2000 (Paul Bartel, 1975)
Het jaar 2000. The Trans-Atlantic Road Race. Een happening van de eerste orde, en elk jaar georganiseerd door de overheid. Volkshelden als Nero the Hero, MachineGun Joe en Frankenstein racen in gevaarlijk uitgedoste auto's door Amerika, waarbij ze punten kunnen scoren door willekeurige voorbijgangers overhoop te rijden. Bejaarden en kleine kinderen leveren dan overigens de meeste punten op... Er is echter een verzetsbeweging ontstaan die de race wil stoppen...

Eigenlijk alles is fout aan deze film; het script, het acteerwerk, de humor, de personages. Maar wel dan wel goed fout. Het lever een heerlijk vermakelijke exploitatiefilm op, die voorbij vliegt voordat je het door hebt. 7.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')