abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71389262

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost �30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)
- Ireth (10 september)
- Naamah (begin november)
- rene90 (14 oktober)
- MaxC (10 december)
- Switchboy (15 december)
- Cappp (16 december)

Geslaagden 2009:
- Morellow (26 februari)
- PiRANiA (16 maart)
- Vjenne12345 (26 maart)
- aaipod (2 april)
- Broekpaling (7 april)
- Nepthys (14 april)
- Frankii (16 april)
- Sjibble (26 mei)
- Keesos (28 mei)
- GummyGadGet (10 Juni)
- Waffle (12 juni)
- Juicyhil (16 juni)
- R2k2 (26 juni)
- Littlecreep (29 juni)
- Axia (29 juni)
- Blocko (30 juni)
- ShizzleMyDizzle (15 juli)
- Schobbejak. (22 Juli)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bhuddy op 28-07-2009 17:51:58 ]
pi_71390084
Net even gebeld naar gemeente of rijbewijs toevallig al klaar is, maar helaas Ik heb hem donderdagavond aangevraagd. Echt jammer dat het zolang duurt voor ik mag gaan rijden.
pi_71390784
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:45 schreef Vlinnie het volgende:
Net even gebeld naar gemeente of rijbewijs toevallig al klaar is, maar helaas Ik heb hem donderdagavond aangevraagd. Echt jammer dat het zolang duurt voor ik mag gaan rijden.
Niet bellen, maar langsgaan!!

Ik bel voor een afspraak:"Kan volgende week op zn vroegst"
Dezelfde dag ga ik naar de gemeente:" We hebben net een gaatje gehad, maar zie ook dat het morgen kan.

De volgende dag aangevraagd:
"Dan duurt dat 5 werkdagen voordat u uw rijbewijs op kunt halen. Met pinksterren erbij wordt het dinsdag."
Ik:"Nou, 5 werkdagen? Volgens mij kan dat eerder, want 3 vrienden van me haalde hier ook hun rijbewijs op, waarvan 2 voor de grap werkdagen later kwamen en hun rijbewijs op zak hadden. En ze hadden geen spoedaanvraag gedaan"
Ambtenaar:"Oke, ik kan em voor je op Vrijdag zetten (dat was die telefonische afspraak, van iets minder als een week later), maar mondje dicht he!

Had ik mn rijbewijs na aanvraag binnen 4 werkdagen, op vrijdag.
Het punt is dat ze 2 dagen hebben waarop ze die dingen binnen krijgen. 5 werkdagen is dus een mooi getal omdat het nooit zal gebeuren dat je rijbewijs nog niet binnen is. Vrijdag aangevraagd, donderdag op zak.

Tevens: RIS-opleiding en pas na 7 lessen gas geven? Imo een geldverspilling.. sowieso die hele RIS opleiding Kan je niet een ander pakket kiezen, ook al ben je er nu mee bezig?

Ik reed volgens mn instructrice ook als een wijf, bijna de hele opleiding lang. Moest ook wat meer gas geven Je bent gewoon geneigd erg netjes te rijden. Als jij je eigen bak hebt rij je overal wel te hard, of geef je ook wel hard gas.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71391072
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:05 schreef Sjibble het volgende:

Niet bellen, maar langsgaan!!
Ik ben op mijn werk in een andere plaats, dus ik kan niet zomaar even langsgaan om te proberen. Ik heb hem donderdagavond aangevraagd, en nu weer afspraak op donderdagavond om hem op te halen. Ambtenaar bij aanvraag zei dat ik het wellicht woensdag kon proberen. Maar ik dacht: ik probeer het vandaag ook al, door de verhalen dat 5 werkdagen soms bullshit is. Neem aan dat ze door de telefoon niet gaan liegen als je vraagt of hij al klaar is.
pi_71391785
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Ik ben op mijn werk in een andere plaats, dus ik kan niet zomaar even langsgaan om te proberen. Ik heb hem donderdagavond aangevraagd, en nu weer afspraak op donderdagavond om hem op te halen. Ambtenaar bij aanvraag zei dat ik het wellicht woensdag kon proberen. Maar ik dacht: ik probeer het vandaag ook al, door de verhalen dat 5 werkdagen soms bullshit is. Neem aan dat ze door de telefoon niet gaan liegen als je vraagt of hij al klaar is.
Ze liegen juist wel, zodat ze zo min mogelijk werk aan de telefoon hebben.
Probeer het eens. Bel ze vandaag op en vraag of ie vandaag er zal liggen.
En ga er dan eens langs. Als ze nee zeggen en hij ligt er, bewijs...
Nou kan het zo zijn dat ie er echt niet ligt Maar pas de 4de werkdag ofzo.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71399558
tvp!
pi_71400022
Om de OP verder bij te werken, de onderstaande missen nog:

Topic #110: [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic Nummer 110
Topic #111: [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic Nummer 111
Topic #112: [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic #112
Topic #113: [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic #113
Topic #114: [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic #114
Topic #115: [Centraal] Rijbewijs/Rijslestopic #115

En ik ben 29 juni geslaagd
Mag ik ook in het lijstje?
pi_71400228
Je kan jezelf in het lijstje zetten hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles dan sta je er in het volgende topic bij!
pi_71400541
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:34 schreef TwyLight het volgende:
Je kan jezelf in het lijstje zetten hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles dan sta je er in het volgende topic bij!
ik snap dat niet echt... ik kan niet aanpassen
pi_71400549
Ik doe het wel voor je
pi_71400610
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:44 schreef TwyLight het volgende:
Ik doe het wel voor je
Dank je wel
Ik snap dat Wiki nooit om iets aan te passen
Sorry!

Ow daarboven zit Bewerken... kon het niet vinden
Kusje voor je moeite
pi_71400645
Je staat erin, Axia
[/quote]
pi_71400799
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:47 schreef Sjibble het volgende:
Je staat erin, Axia
Je had mijn edit verneukt slimmerik ik had alle topics er bij gezet, edit jij er weer overheen
pi_71400878
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:53 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Je had mijn edit verneukt slimmerik ik had alle topics er bij gezet, edit jij er weer overheen
Als je het her-edit, wil je mij er dan tussenzetten? Sjibblel (26 mei) k,thx
Voordat ik ging editten stond je post er nog niet dat je ging editten. Wist ik veel
[/quote]
pi_71400964
je staat er al in, zelf gedaan denk ik?
pi_71401103
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef TwyLight het volgende:
je staat er al in, zelf gedaan denk ik?
ja
[/quote]
pi_71402406
quote:

[..]

Tevens: RIS-opleiding en pas na 7 lessen gas geven? Imo een geldverspilling.. sowieso die hele RIS opleiding Kan je niet een ander pakket kiezen, ook al ben je er nu mee bezig?

Ik reed volgens mn instructrice ook als een wijf, bijna de hele opleiding lang. Moest ook wat meer gas geven Je bent gewoon geneigd erg netjes te rijden. Als jij je eigen bak hebt rij je overal wel te hard, of geef je ook wel hard gas.
Volgens mij geeft mijn instructeur bij de ANWB (met 10 dagen cursus) mij ook les volgens de RIS. Gaat erg goed. En ik mocht vanaf het begin al gelijk schakelen en alles.

Haha, en ik rijd juist overal te hard! . Mijn instructeur zegt dat ik echt goed moet opassen haha bij het examen daarmee .

Morgen heeft dat meisje waar ik het over had (http://forum.fok.nl/topic/1313556/12/25#71372039), examen. En ik heb vrijdag tussentijdse toets.

Ik heb vrijwel alles doornomen nu, maak alleen nog wel kleine foutjes (verkeerd voorsortern bij moeilijkere kruispunten), en vergeet soms die nacontrole. En zoals ik dus al aangaf moet ik echt even goed op mijn snelheid letten haha .

Planning: Vrijdag TTT, Woensdag examen
pi_71402559
Startpost editted.

Heb even alle (verwachte) kosten op een rijtje gezet bij mij en de kosten vallen toch wel tegen! Vanaf theorieboeken tot praktijkexamen voor 14 lessen ¤830, 16 lessen ¤890,-, 18 lessen ¤950,-, 20 lessen 1010,-.
En dat voor een rijschool waar 1 lesuur 30 euro kost :S

Hierbij heb ik wel 60 euro aan theorieboeken uitgegeven (die ik wel ga doorverkopen, dus krijg nog een deel terug), ga ik m'n rijbewijs met spoed aanvragen (30 euro extra) en betaal ik m'n rijschool 50 euro om het examen met spoed aan te vragen.. Gelukkig kan ik al grotendeels rijden nu, dus ik hoop op 15-17 lessen..
pi_71403080
14 juli ikke geslaagd

1 lesuur voor 30 euro is peanuts, ik betaalde 45 euri voor een uurtje. Of begreep ik nou verkeerd dat je het duur vond?

Rijbewijs met spoed aanvragen is weggegooid geld. Meestal kun je je rijbewijs al na een paar dagen ophalen, zonder extra te betalen. Ik vroeg hem op woensdag aan en kon hem vrijdag komen ophalen, gewoon even naar het gemeentehuis bellen of 'ie al klaar is. Over weggegooid geld gesproken, de tussentijdse toets is dat ook.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:53:11 #20
167896 ExtremeBanaan
Nu extra krom.
pi_71403947
TVP.. Overmorgen TTT..
pi_71404048
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:20 schreef 16meter het volgende:
14 juli ikke geslaagd

1 lesuur voor 30 euro is peanuts, ik betaalde 45 euri voor een uurtje. Of begreep ik nou verkeerd dat je het duur vond?

Rijbewijs met spoed aanvragen is weggegooid geld. Meestal kun je je rijbewijs al na een paar dagen ophalen, zonder extra te betalen. Ik vroeg hem op woensdag aan en kon hem vrijdag komen ophalen, gewoon even naar het gemeentehuis bellen of 'ie al klaar is. Over weggegooid geld gesproken, de tussentijdse toets is dat ook.
Ik vind 't idd duur voor een rijschool waar een les 30 euro per uur is. Komt ook omdat ik 50 euro moet betalen aan de rijschool om examen sneller aan te vragen en omdat de eigen verklaring 30 euro is (ipv 20 euro bij de meeste rijscholen). Zal idd overwegen om rijbewijs toch maar niet met spoed aan te vragen, scheelt weer 30 euro. Was trouwens sowieso niet van plan een TTT te nemen.
pi_71405511
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:57 schreef Bhuddy het volgende:
Startpost editted.

Heb even alle (verwachte) kosten op een rijtje gezet bij mij en de kosten vallen toch wel tegen! Vanaf theorieboeken tot praktijkexamen voor 14 lessen ¤830, 16 lessen ¤890,-, 18 lessen ¤950,-, 20 lessen 1010,-.
En dat voor een rijschool waar 1 lesuur 30 euro kost :S

Hierbij heb ik wel 60 euro aan theorieboeken uitgegeven (die ik wel ga doorverkopen, dus krijg nog een deel terug), ga ik m'n rijbewijs met spoed aanvragen (30 euro extra) en betaal ik m'n rijschool 50 euro om het examen met spoed aan te vragen.. Gelukkig kan ik al grotendeels rijden nu, dus ik hoop op 15-17 lessen..
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Ik vind 't idd duur voor een rijschool waar een les 30 euro per uur is. Komt ook omdat ik 50 euro moet betalen aan de rijschool om examen sneller aan te vragen en omdat de eigen verklaring 30 euro is (ipv 20 euro bij de meeste rijscholen). Zal idd overwegen om rijbewijs toch maar niet met spoed aan te vragen, scheelt weer 30 euro. Was trouwens sowieso niet van plan een TTT te nemen.
Kosten van de rijschool:
-Brandstof
-Onderhoud
-Wegenbelasting
-Verzekering (DUUR!!)
-Instructeur
-Administratie
-Afschrijving van de auto

Als jij denkt dat het voor 15 euro per uur kan, wat nog net genoeg is voor de bruto uurloon van zo'n instructeur, zit je er dik naast.

Denk je wel 2x na voordat je lessen schrapt? Een examen kost 230 euro, dat zijn al 8 lessen
Dus wees een echte man en reserveer 1500 euro voor je rijbewijs.

Ben je ook van plan om je eigen auto te kopen? ...
[/quote]
pi_71406378
Gozert Ik betaal allereerst m'n rijbewijs niet zelf maar m'n vader, dus ik zit er niet over. Ik vind 30 euro per uur geen geld, heb ik nooit gezegd dat dat wel zo zou zijn. Ik vind dat 't totale bedrag tegenvalt door alle extra kosten (eigen verklaring, spoedaanvraag enz) die erbij horen. 30 euro per uur vind ik spotgoedkoop hoor.

Lees nog een x:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:55 schreef Bhuddy het volgende:

[..]

Met de eerste zin bedoel ik dus dat 30 euro per uur juist goedkoop is, maar dat 't totale bedrag tegenvalt. 410 euro aan vaste kosten vind ik best veel...

en ja, ik wil straks een eigen auto kopen. Hard voor gespaard vanaf m'n 12e, ik heb nu een goede (goed betalende) bijbaan, dus ik kan het financieren. Maar wat dat ermee te maken heeft, ik weet 't niet

Lessen ga ik echt niet schrappen, die zijn maar 30 euro per uur. Vaste kosten blijven gelijk. M'n vader heeft er 1500 euro voor gereserveerd. Zouden 40 lessen moeten zijn, dus ik denk dat 't wel gaat lukken...

[ Bericht 6% gewijzigd door Bhuddy op 28-07-2009 20:26:10 ]
pi_71407913
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef Bhuddy het volgende:

Gozert Ik betaal allereerst m'n rijbewijs niet zelf maar m'n vader, dus ik zit er niet over. Ik vind 30 euro per uur geen geld, heb ik nooit gezegd dat dat wel zo zou zijn. Ik vind dat 't totale bedrag tegenvalt door alle extra kosten (eigen verklaring, spoedaanvraag enz) die erbij horen. 30 euro per uur vind ik spotgoedkoop hoor.

Lees nog een x:
[..]

Met de eerste zin bedoel ik dus dat 30 euro per uur juist goedkoop is, maar dat 't totale bedrag tegenvalt. 410 euro aan vaste kosten vind ik best veel...

en ja, ik wil straks een eigen auto kopen. Hard voor gespaard vanaf m'n 12e, ik heb nu een goede (goed betalende) bijbaan, dus ik kan het financieren. Maar wat dat ermee te maken heeft, ik weet 't niet

Lessen ga ik echt niet schrappen, die zijn maar 30 euro per uur. Vaste kosten blijven gelijk. M'n vader heeft er 1500 euro voor gereserveerd. Zouden 40 lessen moeten zijn, dus ik denk dat 't wel gaat lukken...
Dan heb ik het verkeerd begrepen (ik dacht het onder andere omdat je in 15-17 lessen klaar wilt wezen ). Excuses
Ik dacht al, WTF
Maar over de kosten erbij geef ik je wel gelijk, beter doen ze het gewoon in 1 pakket zodat je geen extra kosten meer hebt .
[/quote]
pi_71408075
Excuses geaccepteerd

Tuurlijk, ik wil zo snel mogelijk klaar zijn Ik kan nu eigenlijk al prima rijden, alleen die CBR kijktechnieken om te slagen pas ik niet echt toe Dus ik moet een beetje fijngeslepen worden enzo, dus ik verwacht niet meer dan 20 lessen..

[ Bericht 13% gewijzigd door Bhuddy op 28-07-2009 21:20:08 ]
pi_71416313
Iemand enig idee hoe 't precies zit mee het aanvragen van 'n rijbewijs met spoed?
Op de website van de gemeente staat dat je het dan normaal gesproken de dag erna kunt afhalen.
Stel je vraagt het 's morgens meteen als het gemeentehuis opengaat aan, enige kans dat ie d'r dan aan 't eind van de middag vlak voor ze dichtgaan al is?
pi_71418569
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:29 schreef Royyy het volgende:
Iemand enig idee hoe 't precies zit mee het aanvragen van 'n rijbewijs met spoed?
Op de website van de gemeente staat dat je het dan normaal gesproken de dag erna kunt afhalen.
Stel je vraagt het 's morgens meteen als het gemeentehuis opengaat aan, enige kans dat ie d'r dan aan 't eind van de middag vlak voor ze dichtgaan al is?
Wel is het mogelijk een spoedaanvraag te doen. Dat kost ¤ 30,= méér, maar dan ligt het rijbewijs na 2 werkdagen voor u klaar! U moet uw aanvraag dan wel vóór 14.00 uur ingediend hebben.

Zelfde dag aanvragen en krijgen gaat sowieso niet lukken lijkt me. Het rijbewijs wordt centraal (in Haarlem) gemaakt.
pi_71418702
Hola, 20 aug weer afrijden om 14:55 Ongelooflijke kut tijd, want dan komen de basisscholen net uit :-/
JA!
pi_71419008
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:04 schreef Rensjebree het volgende:
Hola, 20 aug weer afrijden om 14:55 Ongelooflijke kut tijd, want dan komen de basisscholen net uit :-/
Alleen als je in vakantieregio Noord moet rijden...
pi_71419030
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:23 schreef Vlinnie het volgende:

[..]

Alleen als je in vakantieregio Noord moet rijden...
Dat moet ik dus
JA!
pi_71422535
Ik moet over een uurtje weer . Vandaag 2, morgen 4, donderdag 4 en vrijdag nog één en dan TTT!
pi_71422845
Yeah, vanmiddag rijbewijs ophalen. En dan vanavond eindelijk stukje rijden. Lijkt me wel heel raar en toch beetje eng zonder instructeur naast me. Mijn vriend gaat mee, maar hij kan niet zoveel doen natuurlijk. En de auto is een automaat.
pi_71422908
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:47 schreef Vlinnie het volgende:
Yeah, vanmiddag rijbewijs ophalen. En dan vanavond eindelijk stukje rijden. Lijkt me wel heel raar en toch beetje eng zonder instructeur naast me. Mijn vriend gaat mee, maar hij kan niet zoveel doen natuurlijk. En de auto is een automaat.
Haha ja dat is altijd even wennen he! En eng natuurlijk. Succes en veel plezier! Automaat lijkt me helemaal chill ja haha, beetje gassen en remmen!
pi_71423748
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:53 schreef Sjibble het volgende:
Dan heb ik het verkeerd begrepen (ik dacht het onder andere omdat je in 15-17 lessen klaar wilt wezen ). Excuses
Ik dacht al, WTF
Je begrijpt wel vaker dingen verkeerd, misschien eens nadenken voordat je wat post?
pi_71424219
Vandaag eerste rijles bij Oosterpoort.. die gast adviseert me 44 lessen van 50 min.. Ik kan 't blijkbaar niet . Dat was dus intake... bij de 14e wordt er weer zo gekeken..
x
pi_71424595
richbitch: Maar hoe vond je je 1e rijles?? En heb je dan nu een pakket genomen?
pi_71425470
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:46 schreef Vlinnie het volgende:
richbitch: Maar hoe vond je je 1e rijles?? En heb je dan nu een pakket genomen?
Ik had dat pakket al genomen idd..
Vond het wel gaan maar ging soms de verkeerde afslag nemen/kant op
Ik ben een beetje traag van begrip dus als ik alles een beetje weet met schakelen enzo en dat goed loopt.. hopen dat het dan sneller gaat
x
pi_71432550
Ik heb zaterdag mijn eerste les; eindelijk de knoop doorgehakt om er toch maar eens mee te beginnen Ik ben benieuwd....
pi_71439330
quote:
Het is een RIS-rijschool dus anders dan RIS kan niet. Daarbij bevalt het me wel en vind ik m'n structeur erg prettig. Daar komt ook nog bij dat de rijschool een goed slagingspercentage (60-65% bij eerste poging) heeft...

En zoals ik eerder ook al schreef, ik ging niet bij m'n 7e les pas gasgeven maar tijdens die les werd gewoon aangegeven dat dat een aandachtspunt is, dat ik niet te zuinig moet zijn met gas geven
pi_71440297
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:04 schreef Rensjebree het volgende:
Wel heel vergezocht..

De gemiddelde examenroute komt denk ik niet langs tientallen basisscholen.

Prima tijd om af te rijden. Beter dan bijv. in de ochtendspits.
pi_71442435
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:40 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het is een RIS-rijschool dus anders dan RIS kan niet. Daarbij bevalt het me wel en vind ik m'n structeur erg prettig. Daar komt ook nog bij dat de rijschool een goed slagingspercentage (60-65% bij eerste poging) heeft...

En zoals ik eerder ook al schreef, ik ging niet bij m'n 7e les pas gasgeven maar tijdens die les werd gewoon aangegeven dat dat een aandachtspunt is, dat ik niet te zuinig moet zijn met gas geven
ah ok
[/quote]
pi_71443833
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef 16meter het volgende:

[..]

Wel heel vergezocht..

De gemiddelde examenroute komt denk ik niet langs tientallen basisscholen.

Prima tijd om af te rijden. Beter dan bijv. in de ochtendspits.
Ja, ben ik het mee eens! In de ochtendspits heeft iedereen haast, zullen de mede weggebruikers sowieso niet wat vriendelijker zijn, moet je nog beter kijken omdat er van die idioten toch nog snel (ondanks een doorgetrokken streep) willen inhalen. . Gelukkig moet ik om 13.05 (woensdag) examen doen!
pi_71445522
weet iemand toevallig hoe lang de wachttijden tegenwoordig zijn voor een cbr praktijkexamen?

Vandaag weer een stukje gereden. Veel met de koppeling geoefend op drempels en bruggen, gaat nu erg lekker
pi_71449417
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:41 schreef Bhuddy het volgende:
weet iemand toevallig hoe lang de wachttijden tegenwoordig zijn voor een cbr praktijkexamen?
Het hele systeem gaat veranderen. Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij kunnen rijscholen niet zomaar plekken inkopen en moeten ze echt een naam opgegeven van degene die het examen gaat doen (en kun je dus niet meer schuiven). Hier zou de wachttijd korter van moeten worden (met name voor kleine rijscholen).
pi_71449573
Gisteren voor het eerst gereden samen met mijn vriend. Wel wennen, een andere auto (prius), niet hoeven schakelen, geen instructeur en het besef dat je nu eigenlijk echt geen fouten meer mag maken. Het invoegen en inhalen op de snelweg ging nog niet helemaal lekker. Tijdens rijlessen alleen maar korte stukjes snelweg gedaan. Net als in het begin van mijn rijopleiding kreeg ik weer zweethandjes Vanavond weer een stukje rijden en oefenen met parkeren.
pi_71454726
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:00 schreef Vlinnie het volgende:
Gisteren voor het eerst gereden samen met mijn vriend. Wel wennen, een andere auto (prius), niet hoeven schakelen, geen instructeur en het besef dat je nu eigenlijk echt geen fouten meer mag maken. Het invoegen en inhalen op de snelweg ging nog niet helemaal lekker. Tijdens rijlessen alleen maar korte stukjes snelweg gedaan. Net als in het begin van mijn rijopleiding kreeg ik weer zweethandjes Vanavond weer een stukje rijden en oefenen met parkeren.
Mijn vriend en ik hebben ook samen een auto gekocht. De eerste avond heeft hij mij ongeveer 2 uur in Amsterdam laten rijden. Wennen aan de stad en aan de auto. Was een goede stimulans, want ik had ook even zweethandjes. Gewoon veel blijven rijden en dan gaat het goed
pi_71485659

Lol @ C
pi_71485752
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:55 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Lol @ C
Die fietser ziet er nou niet echt geschrokken uit.
Maar antwoord C is wel leuk.
pi_71486363
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:55 schreef Flaccid het volgende:
[ afbeelding ]
Lol @ C
Wtf? Maak je dit zelf ofzo
pi_71486620
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:17 schreef Trusten het volgende:

[..]

Wtf? Maak je dit zelf ofzo
Nope komt zo uit oefenpakket
pi_71488406
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:28 schreef Flaccid het volgende:
Nope komt zo uit oefenpakket
Welk merk is dat dan

Ik bedoel, geen van die drie antwoorden is toch goed? Is dat wel serieus?
pi_71489348
Ik ben ook benieuwd wat het goede antwoord is. Ik zou namelijk A hebben gekozen. Ik zou de fietser laten liggen en 112 bellen. Volgens mij mag je niemand verplaatsen als je niet weet wat voor een verwondingen die persoon heeft.
pi_71489700
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:36 schreef Trusten het volgende:

[..]

Welk merk is dat dan

Ik bedoel, geen van die drie antwoorden is toch goed? Is dat wel serieus?
Traffic Explorer.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:04 schreef Axia het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat het goede antwoord is. Ik zou namelijk A hebben gekozen. Ik zou de fietser laten liggen en 112 bellen. Volgens mij mag je niemand verplaatsen als je niet weet wat voor een verwondingen die persoon heeft.
Goede antwoord is B
pi_71490050
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:16 schreef Flaccid het volgende:

Goede antwoord is B
Tja, als die fietser een op hele lastige plaats zou liggen (rotonde of drukke kruispunt) waardoor het verkeer belemmert, dan zou ik misschien ook B hebben gedaan, maar anders zeker A. Ik vind het een vage vraag. Zoals met meerdere die hier langs zijn geweest.
pi_71491142

Ok fuck dit: Je gaat hier je lichten toch niet aandoen? Je ziet fucking ver, je ziet zelfs de schaduw van de bomen...
pi_71491242
Kan je online ergens ook examens oefenen? Heb het gevoel dat ik alle vragen onderhand wel ken.

Is een overstekende voetganger tegenwoordig geen reden om te moeten stoppen?
pi_71491489

Ongeveer 40 meter is toch wel 44 meter? Hoe kan je die 4 meter nou inschatten in de auto?
pi_71491599
Er is een vuistregel: snelheid / 2 in meters + 10 procent. Dus 44 meter.
pi_71491627
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:20 schreef Bhuddy het volgende:
Er is een vuistregel: snelheid / 2 in meters + 10 procent. Dus 44 meter.
Lame.
pi_71492555
Heb vandaag tussentijdse toets gehad! Het ging niet echt goed, was nogal gespannen enzo, maar desondanks heb ik toch nog vrijstelling voor de bijzondere verichtingen gekregen . Woensdag examen!
pi_71492630
Gefeli Synnath! Denk je dat je op je examen nu minder gespannen bent? Welke verbeterpunten kreeg je nog mee?
pi_71493649
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef Vlinnie het volgende:
Gefeli Synnath! Denk je dat je op je examen nu minder gespannen bent? Welke verbeterpunten kreeg je nog mee?
Dankjewel

Nou ik moet er op letten dat ik eerder 'klaar ben' voor de bocht, dat wil dus zeggen eerder remmen, terugschakelen etc. Verder vooruit kijken ook, maar dat heeft met mekaar te maken.

Heb gelukkig nog wel vrijstelling gekregen, aangezien ik het over het algemeen gewoon goed deed, op het blaadje (verbeter punten formulier van hun, CBR), schreef hij ook bediening etc.

Maar hij zei zo tijdens de rit: "hier gaan we de parkeeropdracht doen". Ik wist niet wat hij bedoelde..dus ik gewoon stoppen rechts , op een parkeerplaats, en hij zei zo: Ja dat is een perfecte stopopdracht, maar ik bedoel de parkeeropdracht. Eikel. Moest dus fileparkeren, deed dat achteruit ging redelijk lekker, stond wel beetje schreef, maarja ik had goed gekeken . Hij zei daarna zelfs nog dat tot nu toe iedereen precies hetzelfde als ik deed, ook gewoon de 'stopopdracht', omdat ze ook niet wisten wat hij bedoelde. Dan denk ik toch echt: vent aan wie ligt het dan?

En tweede bijzondere maneuvre was gewoon omdraaien in een staart (keren). Ging prima, wel misschien (te) veel gekeken, hij zei ook dat ik te veel keek. In de zin van overdreven.
pi_71494105
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:33 schreef synnath het volgende:

[..]

Dankjewel

Nou ik moet er op letten dat ik eerder 'klaar ben' voor de bocht, dat wil dus zeggen eerder remmen, terugschakelen etc. Verder vooruit kijken ook, maar dat heeft met mekaar te maken.

Heb gelukkig nog wel vrijstelling gekregen, aangezien ik het over het algemeen gewoon goed deed, op het blaadje (verbeter punten formulier van hun, CBR), schreef hij ook bediening etc.

Maar hij zei zo tijdens de rit: "hier gaan we de parkeeropdracht doen". Ik wist niet wat hij bedoelde..dus ik gewoon stoppen rechts , op een parkeerplaats, en hij zei zo: Ja dat is een perfecte stopopdracht, maar ik bedoel de parkeeropdracht. Eikel. Moest dus fileparkeren, deed dat achteruit ging redelijk lekker, stond wel beetje schreef, maarja ik had goed gekeken . Hij zei daarna zelfs nog dat tot nu toe iedereen precies hetzelfde als ik deed, ook gewoon de 'stopopdracht', omdat ze ook niet wisten wat hij bedoelde. Dan denk ik toch echt: vent aan wie ligt het dan?

En tweede bijzondere maneuvre was gewoon omdraaien in een staart (keren). Ging prima, wel misschien (te) veel gekeken, hij zei ook dat ik te veel keek. In de zin van overdreven.
Parkeeropdracht is gewoon parkeren, maakt niet uit hoe of waar, zolang je parkeert. Stopopdracht is ergens stoppen (meestal parkeerplaats) en dan moet je zo stoppen zodat je meteen weg kan rijden. Zoals jij de parkeeropdracht als eerste hebt uitgevoerd is goed, alleen moet er minimaal 1 auto voor je zijn (dus waar je achter parkeert zeg maar). En wanneer je weg wilt rijden, moet je een stukje recht achteruit en dan pas weer wegrijden
pi_71494782
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:51 schreef Axia het volgende:

[..]

Parkeeropdracht is gewoon parkeren, maakt niet uit hoe of waar, zolang je parkeert. Stopopdracht is ergens stoppen (meestal parkeerplaats) en dan moet je zo stoppen zodat je meteen weg kan rijden. Zoals jij de parkeeropdracht als eerste hebt uitgevoerd is goed, alleen moet er minimaal 1 auto voor je zijn (dus waar je achter parkeert zeg maar). En wanneer je weg wilt rijden, moet je een stukje recht achteruit en dan pas weer wegrijden
Nee, dat is niet juist.

Parkeeropdracht is blijkbaar vooruit of achteruit fileparkeren. De stopopdracht is zo parkeren dat je achter een auto staat, en in één keer weg kan rijden (dus stuur een hengst geven naar links net voordat je stilstaat). Aldus, de exameninator van het CBR.

Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:19:50 #66
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71499100
Parkeeropdracht kan ook nog betekenen dat je hem in een parkeervak neerzet die niet in de lengte langs de weg ligt, maar in de breedte. En ze kunnen je ook een parkeerplaats bij een winkel of iets dergelijks opsturen waar je dan moet parkeren. Ook goed opletten dat je je kansen in de betreffende straat snel ziet en ook weet te benutten (natuurlijk ook met de nodige voorbereiding met spiegelen en richting aangeven en dergelijke). Sommige examinators kunnen zich daaraan nogal ergeren als er iemand veel kansen laat liggen en daardoor de opdracht niet kan uitvoeren.
De omkeeropdracht kan ook op verschillende manieren: bochtje achteruit of met een halve draai (voor halve draai moet er wel genoeg ruimte zijn, zoals bijvoorbeeld twee parkeerstroken aan iedere kant van de weg).
The Police 08-06-2008
pi_71501502
Zijn er hier mensen die les krijgen en in de 3 (versnelling) een rotonde mogen nemen of een kruizing?

Ik heb altijd geleerd om het in de 2 te doen, maar ik vind het in zijn 3 echt 10 keer fijner. Ben wel benieuwd of iedereen het in zijn 2 moet doen hier.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:22:30 #68
201952 lezut
et rezut
pi_71502759
Ik doe het nu ik m'n rbw heb ook nog gewoon in z'n 2. Gewoon omdat me dat aangeleerd, ik zal de 3e versnelling eens proberen.

En ik moet opletten dat ik de auto in z'n 1 zet als ik stil sta (en niet in z'n 3 laat staan ) Ik kwam wel weg zonder afslaan in z'n 3 trouwens
pi_71502874
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:22 schreef lezut het volgende:
Ik doe het nu ik m'n rbw heb ook nog gewoon in z'n 2. Gewoon omdat me dat aangeleerd, ik zal de 3e versnelling eens proberen.

En ik moet opletten dat ik de auto in z'n 1 zet als ik stil sta (en niet in z'n 3 laat staan ) Ik kwam wel weg zonder afslaan in z'n 3 trouwens
Mijn schoonvader neemt rotondes in zijn 4, scheelt wat schakelwerk

Ik heb nu al een paar maand mijn rijbewijs, maar schakelde per ongeluk afgelopen weekeinde toen mijn zoon zo handig was een auto vanaf de achterbank naar mijn hoofd te gooien met 120 km per uur in zijn achteruit (althans voor zover dat ging, de auto liet wel duidelijk horen dat ik iets verkeerd deed).
pi_71503632
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Mijn schoonvader neemt rotondes in zijn 4, scheelt wat schakelwerk

Ik heb nu al een paar maand mijn rijbewijs, maar schakelde per ongeluk afgelopen weekeinde toen mijn zoon zo handig was een auto vanaf de achterbank naar mijn hoofd te gooien met 120 km per uur in zijn achteruit (althans voor zover dat ging, de auto liet wel duidelijk horen dat ik iets verkeerd deed).
Haha, wat gebeurde er eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar
pi_71503887
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef synnath het volgende:
Haha, wat gebeurde er eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar
Uit de onderkant van de auto kwam een soort hard gekras-geluid, kan het wat moeilijk omschrijven, maar ik schrok er wel van en dacht gelijk: kut, ik heb mijn auto gemold, maar hij doet het nog steeds, maar echt goed zal het wel niet zijn

Vanaf nu mag mijn zoon ook niet meer met auto'tjes van ijzer spelen in zijn autostoeltje
pi_71504506
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:41 schreef willempjewever het volgende:
Zijn er hier mensen die les krijgen en in de 3 (versnelling) een rotonde mogen nemen of een kruizing?

Ik heb altijd geleerd om het in de 2 te doen, maar ik vind het in zijn 3 echt 10 keer fijner. Ben wel benieuwd of iedereen het in zijn 2 moet doen hier.
Als ik geen verkeer op of rondom de rotonde zie rijd ik lekker in z'n 3 door. Dat terugschakelen voor drempels vond ik ook zo onzinnig altijd en doe ik ook niet meer.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:32:35 #73
199713 MexxT
Rihanna Addict
pi_71504785
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:59 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Uit de onderkant van de auto kwam een soort hard gekras-geluid, kan het wat moeilijk omschrijven, maar ik schrok er wel van en dacht gelijk: kut, ik heb mijn auto gemold, maar hij doet het nog steeds, maar echt goed zal het wel niet zijn

Vanaf nu mag mijn zoon ook niet meer met auto'tjes van ijzer spelen in zijn autostoeltje
ach beetje tandenpoetsen kan geen kwaad :p
hoevaak ik het wel niet heb met klanten auto's.

Ik rijd zelf dus in een leon met 6 bak (ja snap je hem al? )

dus dat is regelmatig, 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - Kgggggg
pi_71516303
Eerste les gehad, wel alleen sturen maar enorm aardige en rustige rij-instructeur, dat vind ik wel erg ...dinsdag les no.2
pi_71519147
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:32 schreef MexxT het volgende:
dus dat is regelmatig, 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - Kgggggg
en het dan nog eens proberen omdat hij er niet lekker in ging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')