Welk merk is dat danquote:
Traffic Explorer.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:36 schreef Trusten het volgende:
[..]
Welk merk is dat dan![]()
Ik bedoel, geen van die drie antwoorden is toch goed? Is dat wel serieus?
Goede antwoord is Bquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:04 schreef Axia het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat het goede antwoord is. Ik zou namelijk A hebben gekozen. Ik zou de fietser laten liggen en 112 bellen. Volgens mij mag je niemand verplaatsen als je niet weet wat voor een verwondingen die persoon heeft.
Tja, als die fietser een op hele lastige plaats zou liggen (rotonde of drukke kruispunt) waardoor het verkeer belemmert, dan zou ik misschien ook B hebben gedaan, maar anders zeker A. Ik vind het een vage vraag. Zoals met meerdere die hier langs zijn geweest.quote:
Lame.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:20 schreef Bhuddy het volgende:
Er is een vuistregel: snelheid / 2 in meters + 10 procent. Dus 44 meter.
Dankjewelquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef Vlinnie het volgende:
Gefeli Synnath! Denk je dat je op je examen nu minder gespannen bent? Welke verbeterpunten kreeg je nog mee?
Parkeeropdracht is gewoon parkeren, maakt niet uit hoe of waar, zolang je parkeert. Stopopdracht is ergens stoppen (meestal parkeerplaats) en dan moet je zo stoppen zodat je meteen weg kan rijden. Zoals jij de parkeeropdracht als eerste hebt uitgevoerd is goed, alleen moet er minimaal 1 auto voor je zijn (dus waar je achter parkeert zeg maar). En wanneer je weg wilt rijden, moet je een stukje recht achteruit en dan pas weer wegrijdenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:33 schreef synnath het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Nou ik moet er op letten dat ik eerder 'klaar ben' voor de bocht, dat wil dus zeggen eerder remmen, terugschakelen etc. Verder vooruit kijken ook, maar dat heeft met mekaar te maken.
Heb gelukkig nog wel vrijstelling gekregen, aangezien ik het over het algemeen gewoon goed deed, op het blaadje (verbeter punten formulier van hun, CBR), schreef hij ook bediening etc.
Maar hij zei zo tijdens de rit: "hier gaan we de parkeeropdracht doen". Ik wist niet wat hij bedoelde..dus ik gewoon stoppen rechts , op een parkeerplaats, en hij zei zo: Ja dat is een perfecte stopopdracht, maar ik bedoel de parkeeropdracht. Eikel. Moest dus fileparkeren, deed dat achteruit ging redelijk lekker, stond wel beetje schreef, maarja ik had goed gekeken. Hij zei daarna zelfs nog dat tot nu toe iedereen precies hetzelfde als ik deed, ook gewoon de 'stopopdracht', omdat ze ook niet wisten wat hij bedoelde. Dan denk ik toch echt: vent aan wie ligt het dan?
![]()
![]()
![]()
En tweede bijzondere maneuvre was gewoon omdraaien in een staart (keren). Ging prima, wel misschien (te) veel gekeken, hij zei ook dat ik te veel keek. In de zin van overdreven.
Nee, dat is niet juist.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:51 schreef Axia het volgende:
[..]
Parkeeropdracht is gewoon parkeren, maakt niet uit hoe of waar, zolang je parkeert. Stopopdracht is ergens stoppen (meestal parkeerplaats) en dan moet je zo stoppen zodat je meteen weg kan rijden. Zoals jij de parkeeropdracht als eerste hebt uitgevoerd is goed, alleen moet er minimaal 1 auto voor je zijn (dus waar je achter parkeert zeg maar). En wanneer je weg wilt rijden, moet je een stukje recht achteruit en dan pas weer wegrijden
Mijn schoonvader neemt rotondes in zijn 4, scheelt wat schakelwerkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:22 schreef lezut het volgende:
Ik doe het nu ik m'n rbw heb ook nog gewoon in z'n 2. Gewoon omdat me dat aangeleerd, ik zal de 3e versnelling eens proberen.
En ik moet opletten dat ik de auto in z'n 1 zet als ik stil sta (en niet in z'n 3 laat staan) Ik kwam wel weg zonder afslaan in z'n 3 trouwens
Haha, wat gebeurde er eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Mijn schoonvader neemt rotondes in zijn 4, scheelt wat schakelwerk
Ik heb nu al een paar maand mijn rijbewijs, maar schakelde per ongeluk afgelopen weekeinde toen mijn zoon zo handig was een auto vanaf de achterbank naar mijn hoofd te gooien met 120 km per uur in zijn achteruit(althans voor zover dat ging, de auto liet wel duidelijk horen dat ik iets verkeerd deed).
Uit de onderkant van de auto kwam een soort hard gekras-geluid, kan het wat moeilijk omschrijven, maar ik schrok er wel van en dacht gelijk: kut, ik heb mijn auto gemold, maar hij doet het nog steeds, maar echt goed zal het wel niet zijnquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef synnath het volgende:
Haha, wat gebeurde er eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar
Als ik geen verkeer op of rondom de rotonde zie rijd ik lekker in z'n 3 door. Dat terugschakelen voor drempels vond ik ook zo onzinnig altijd en doe ik ook niet meer.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:41 schreef willempjewever het volgende:
Zijn er hier mensen die les krijgen en in de 3 (versnelling) een rotonde mogen nemen of een kruizing?
Ik heb altijd geleerd om het in de 2 te doen, maar ik vind het in zijn 3 echt 10 keer fijner. Ben wel benieuwd of iedereen het in zijn 2 moet doen hier.
ach beetje tandenpoetsen kan geen kwaad :pquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:59 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Uit de onderkant van de auto kwam een soort hard gekras-geluid, kan het wat moeilijk omschrijven, maar ik schrok er wel van en dacht gelijk: kut, ik heb mijn auto gemold, maar hij doet het nog steeds, maar echt goed zal het wel niet zijn![]()
Vanaf nu mag mijn zoon ook niet meer met auto'tjes van ijzer spelen in zijn autostoeltje![]()
en het dan nog eens proberen omdat hij er niet lekker in gingquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:32 schreef MexxT het volgende:
dus dat is regelmatig, 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - Kgggggg
Mijn rij-instructeur. En ik heb het ook zo gedaan op mijn examen. Dat was toen ook helemaal correct.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:21 schreef synnath het volgende:
[..]
Nee, dat is niet juist.
Parkeeropdracht is blijkbaar vooruit of achteruit fileparkeren. De stopopdracht is zo parkeren dat je achter een auto staat, en in één keer weg kan rijden (dus stuur een hengst geven naar links net voordat je stilstaat). Aldus, de exameninator van het CBR.
Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?
Ja, maar je moet opassen, je mag hem niet aan de zijkant van de weg achter een andere auto parkeren. Want dat is de stopopdracht. Volgens de examinator van het CBR die me vrijdag toetste dus.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef 16meter het volgende:
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
Nou, dat is niet geheel juist. Het mag wel, maar dan moet je na het vooruit de auto neerzetten een klein stukje achteruit rijden en dan is de parkeeropdracht wel goed uitgevoerd (en geen stopopdracht meer). Echt heel logischquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:27 schreef YPrue het volgende:
Klopt, die tellen ze dan ook niet goed als je de auto gewoon achter een andere auto aan de kant van de weg zet.
Succes morgenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:04 schreef Trusten het volgende:
Vaag verhaal zeg met die parkeeropdracht....
Heb morgen om 7.00 () les dus ik ga mijn bed maar eens opzoeken
Ik zou zeggen: paar dagen rust, maar gezien je schema?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:38 schreef synnath het volgende:
Heeft er iemand nog tips tegen eventuele spanning?
Dat heb ik dus ook zo geleerdquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef 16meter het volgende:
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
Verkeerde topic? Weet niet meer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:08 schreef Vlinnie het volgende:
Flaccid, waarom die vreselijk grote foto????!
In het boek staat veel informatie die je nooit gaat nodig hebben of toch weer vergeet, bijv. hoe zwaar een aanhanger mag zijn, hoe lang een auto maximaal is, hoe lang een vrachtwagen is, hoe breed een auto moet zijn en weet ik niet wat voor onzin nog meer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:42 schreef Hippos het volgende:
Ik mag vanmiddag weer2e les, komt 't schakelen erbij...dat zal wat worden
![]()
Ik ben ook druk aan het lezen voor theorie; ik heb 1 boek Verkeersregels en een boek vol met oefenexamens. Nu ben ik dat boek Verkeersregels aan het doorlezen, maar hoe leren jullie eigenlijk? Gewoon doorlezen, belangrijke dingen herhalen en daarna veel oefenexamens maken? Of zijn er ook mensen die aan het stampen zijn?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:30 schreef Trusten het volgende:
Net weer les gehad, voel me soms echt een halve debiel in de auto als ik de halve rotonde meepak bijv.
Dat ik bij het half oversteken/rechtdoor gaan op een rotonde niet op tijd kan sturen waardoor ik al een paar keer bijna rechtdoor over die rotonde gaquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Flaccid het volgende:
Geslaagd voor mijn theorie
Gevaarherkenning: 4 fouten
Theorie: 1 fout.
Dik geslaagd dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |