abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71488406
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:28 schreef Flaccid het volgende:
Nope komt zo uit oefenpakket
Welk merk is dat dan

Ik bedoel, geen van die drie antwoorden is toch goed? Is dat wel serieus?
pi_71489348
Ik ben ook benieuwd wat het goede antwoord is. Ik zou namelijk A hebben gekozen. Ik zou de fietser laten liggen en 112 bellen. Volgens mij mag je niemand verplaatsen als je niet weet wat voor een verwondingen die persoon heeft.
pi_71489700
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:36 schreef Trusten het volgende:

[..]

Welk merk is dat dan

Ik bedoel, geen van die drie antwoorden is toch goed? Is dat wel serieus?
Traffic Explorer.
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:04 schreef Axia het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat het goede antwoord is. Ik zou namelijk A hebben gekozen. Ik zou de fietser laten liggen en 112 bellen. Volgens mij mag je niemand verplaatsen als je niet weet wat voor een verwondingen die persoon heeft.
Goede antwoord is B
pi_71490050
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:16 schreef Flaccid het volgende:

Goede antwoord is B
Tja, als die fietser een op hele lastige plaats zou liggen (rotonde of drukke kruispunt) waardoor het verkeer belemmert, dan zou ik misschien ook B hebben gedaan, maar anders zeker A. Ik vind het een vage vraag. Zoals met meerdere die hier langs zijn geweest.
pi_71491142

Ok fuck dit: Je gaat hier je lichten toch niet aandoen? Je ziet fucking ver, je ziet zelfs de schaduw van de bomen...
pi_71491242
Kan je online ergens ook examens oefenen? Heb het gevoel dat ik alle vragen onderhand wel ken.


Is een overstekende voetganger tegenwoordig geen reden om te moeten stoppen?
pi_71491489

Ongeveer 40 meter is toch wel 44 meter? Hoe kan je die 4 meter nou inschatten in de auto?
pi_71491599
Er is een vuistregel: snelheid / 2 in meters + 10 procent. Dus 44 meter.
pi_71491627
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:20 schreef Bhuddy het volgende:
Er is een vuistregel: snelheid / 2 in meters + 10 procent. Dus 44 meter.
Lame.
pi_71492555
Heb vandaag tussentijdse toets gehad! Het ging niet echt goed, was nogal gespannen enzo, maar desondanks heb ik toch nog vrijstelling voor de bijzondere verichtingen gekregen . Woensdag examen!
pi_71492630
Gefeli Synnath! Denk je dat je op je examen nu minder gespannen bent? Welke verbeterpunten kreeg je nog mee?
pi_71493649
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:58 schreef Vlinnie het volgende:
Gefeli Synnath! Denk je dat je op je examen nu minder gespannen bent? Welke verbeterpunten kreeg je nog mee?
Dankjewel

Nou ik moet er op letten dat ik eerder 'klaar ben' voor de bocht, dat wil dus zeggen eerder remmen, terugschakelen etc. Verder vooruit kijken ook, maar dat heeft met mekaar te maken.

Heb gelukkig nog wel vrijstelling gekregen, aangezien ik het over het algemeen gewoon goed deed, op het blaadje (verbeter punten formulier van hun, CBR), schreef hij ook bediening etc.

Maar hij zei zo tijdens de rit: "hier gaan we de parkeeropdracht doen". Ik wist niet wat hij bedoelde..dus ik gewoon stoppen rechts , op een parkeerplaats, en hij zei zo: Ja dat is een perfecte stopopdracht, maar ik bedoel de parkeeropdracht. Eikel. Moest dus fileparkeren, deed dat achteruit ging redelijk lekker, stond wel beetje schreef, maarja ik had goed gekeken . Hij zei daarna zelfs nog dat tot nu toe iedereen precies hetzelfde als ik deed, ook gewoon de 'stopopdracht', omdat ze ook niet wisten wat hij bedoelde. Dan denk ik toch echt: vent aan wie ligt het dan?

En tweede bijzondere maneuvre was gewoon omdraaien in een staart (keren). Ging prima, wel misschien (te) veel gekeken, hij zei ook dat ik te veel keek. In de zin van overdreven.
pi_71494105
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:33 schreef synnath het volgende:

[..]

Dankjewel

Nou ik moet er op letten dat ik eerder 'klaar ben' voor de bocht, dat wil dus zeggen eerder remmen, terugschakelen etc. Verder vooruit kijken ook, maar dat heeft met mekaar te maken.

Heb gelukkig nog wel vrijstelling gekregen, aangezien ik het over het algemeen gewoon goed deed, op het blaadje (verbeter punten formulier van hun, CBR), schreef hij ook bediening etc.

Maar hij zei zo tijdens de rit: "hier gaan we de parkeeropdracht doen". Ik wist niet wat hij bedoelde..dus ik gewoon stoppen rechts , op een parkeerplaats, en hij zei zo: Ja dat is een perfecte stopopdracht, maar ik bedoel de parkeeropdracht. Eikel. Moest dus fileparkeren, deed dat achteruit ging redelijk lekker, stond wel beetje schreef, maarja ik had goed gekeken . Hij zei daarna zelfs nog dat tot nu toe iedereen precies hetzelfde als ik deed, ook gewoon de 'stopopdracht', omdat ze ook niet wisten wat hij bedoelde. Dan denk ik toch echt: vent aan wie ligt het dan?

En tweede bijzondere maneuvre was gewoon omdraaien in een staart (keren). Ging prima, wel misschien (te) veel gekeken, hij zei ook dat ik te veel keek. In de zin van overdreven.
Parkeeropdracht is gewoon parkeren, maakt niet uit hoe of waar, zolang je parkeert. Stopopdracht is ergens stoppen (meestal parkeerplaats) en dan moet je zo stoppen zodat je meteen weg kan rijden. Zoals jij de parkeeropdracht als eerste hebt uitgevoerd is goed, alleen moet er minimaal 1 auto voor je zijn (dus waar je achter parkeert zeg maar). En wanneer je weg wilt rijden, moet je een stukje recht achteruit en dan pas weer wegrijden
pi_71494782
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:51 schreef Axia het volgende:

[..]

Parkeeropdracht is gewoon parkeren, maakt niet uit hoe of waar, zolang je parkeert. Stopopdracht is ergens stoppen (meestal parkeerplaats) en dan moet je zo stoppen zodat je meteen weg kan rijden. Zoals jij de parkeeropdracht als eerste hebt uitgevoerd is goed, alleen moet er minimaal 1 auto voor je zijn (dus waar je achter parkeert zeg maar). En wanneer je weg wilt rijden, moet je een stukje recht achteruit en dan pas weer wegrijden
Nee, dat is niet juist.

Parkeeropdracht is blijkbaar vooruit of achteruit fileparkeren. De stopopdracht is zo parkeren dat je achter een auto staat, en in één keer weg kan rijden (dus stuur een hengst geven naar links net voordat je stilstaat). Aldus, de exameninator van het CBR.

Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:19:50 #66
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71499100
Parkeeropdracht kan ook nog betekenen dat je hem in een parkeervak neerzet die niet in de lengte langs de weg ligt, maar in de breedte. En ze kunnen je ook een parkeerplaats bij een winkel of iets dergelijks opsturen waar je dan moet parkeren. Ook goed opletten dat je je kansen in de betreffende straat snel ziet en ook weet te benutten (natuurlijk ook met de nodige voorbereiding met spiegelen en richting aangeven en dergelijke). Sommige examinators kunnen zich daaraan nogal ergeren als er iemand veel kansen laat liggen en daardoor de opdracht niet kan uitvoeren.
De omkeeropdracht kan ook op verschillende manieren: bochtje achteruit of met een halve draai (voor halve draai moet er wel genoeg ruimte zijn, zoals bijvoorbeeld twee parkeerstroken aan iedere kant van de weg).
The Police 08-06-2008
pi_71501502
Zijn er hier mensen die les krijgen en in de 3 (versnelling) een rotonde mogen nemen of een kruizing?

Ik heb altijd geleerd om het in de 2 te doen, maar ik vind het in zijn 3 echt 10 keer fijner. Ben wel benieuwd of iedereen het in zijn 2 moet doen hier.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:22:30 #68
201952 lezut
et rezut
pi_71502759
Ik doe het nu ik m'n rbw heb ook nog gewoon in z'n 2. Gewoon omdat me dat aangeleerd, ik zal de 3e versnelling eens proberen.

En ik moet opletten dat ik de auto in z'n 1 zet als ik stil sta (en niet in z'n 3 laat staan ) Ik kwam wel weg zonder afslaan in z'n 3 trouwens
pi_71502874
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:22 schreef lezut het volgende:
Ik doe het nu ik m'n rbw heb ook nog gewoon in z'n 2. Gewoon omdat me dat aangeleerd, ik zal de 3e versnelling eens proberen.

En ik moet opletten dat ik de auto in z'n 1 zet als ik stil sta (en niet in z'n 3 laat staan ) Ik kwam wel weg zonder afslaan in z'n 3 trouwens
Mijn schoonvader neemt rotondes in zijn 4, scheelt wat schakelwerk

Ik heb nu al een paar maand mijn rijbewijs, maar schakelde per ongeluk afgelopen weekeinde toen mijn zoon zo handig was een auto vanaf de achterbank naar mijn hoofd te gooien met 120 km per uur in zijn achteruit (althans voor zover dat ging, de auto liet wel duidelijk horen dat ik iets verkeerd deed).
pi_71503632
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:25 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Mijn schoonvader neemt rotondes in zijn 4, scheelt wat schakelwerk

Ik heb nu al een paar maand mijn rijbewijs, maar schakelde per ongeluk afgelopen weekeinde toen mijn zoon zo handig was een auto vanaf de achterbank naar mijn hoofd te gooien met 120 km per uur in zijn achteruit (althans voor zover dat ging, de auto liet wel duidelijk horen dat ik iets verkeerd deed).
Haha, wat gebeurde er eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar
pi_71503887
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:51 schreef synnath het volgende:
Haha, wat gebeurde er eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar
Uit de onderkant van de auto kwam een soort hard gekras-geluid, kan het wat moeilijk omschrijven, maar ik schrok er wel van en dacht gelijk: kut, ik heb mijn auto gemold, maar hij doet het nog steeds, maar echt goed zal het wel niet zijn

Vanaf nu mag mijn zoon ook niet meer met auto'tjes van ijzer spelen in zijn autostoeltje
pi_71504506
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:41 schreef willempjewever het volgende:
Zijn er hier mensen die les krijgen en in de 3 (versnelling) een rotonde mogen nemen of een kruizing?

Ik heb altijd geleerd om het in de 2 te doen, maar ik vind het in zijn 3 echt 10 keer fijner. Ben wel benieuwd of iedereen het in zijn 2 moet doen hier.
Als ik geen verkeer op of rondom de rotonde zie rijd ik lekker in z'n 3 door. Dat terugschakelen voor drempels vond ik ook zo onzinnig altijd en doe ik ook niet meer.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 23:32:35 #73
199713 MexxT
Rihanna Addict
pi_71504785
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:59 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Uit de onderkant van de auto kwam een soort hard gekras-geluid, kan het wat moeilijk omschrijven, maar ik schrok er wel van en dacht gelijk: kut, ik heb mijn auto gemold, maar hij doet het nog steeds, maar echt goed zal het wel niet zijn

Vanaf nu mag mijn zoon ook niet meer met auto'tjes van ijzer spelen in zijn autostoeltje
ach beetje tandenpoetsen kan geen kwaad :p
hoevaak ik het wel niet heb met klanten auto's.

Ik rijd zelf dus in een leon met 6 bak (ja snap je hem al? )

dus dat is regelmatig, 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - Kgggggg
pi_71516303
Eerste les gehad, wel alleen sturen maar enorm aardige en rustige rij-instructeur, dat vind ik wel erg ...dinsdag les no.2
pi_71519147
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:32 schreef MexxT het volgende:
dus dat is regelmatig, 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - Kgggggg
en het dan nog eens proberen omdat hij er niet lekker in ging
pi_71526745
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:21 schreef synnath het volgende:

[..]

Nee, dat is niet juist.

Parkeeropdracht is blijkbaar vooruit of achteruit fileparkeren. De stopopdracht is zo parkeren dat je achter een auto staat, en in één keer weg kan rijden (dus stuur een hengst geven naar links net voordat je stilstaat). Aldus, de exameninator van het CBR.

Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?
Mijn rij-instructeur. En ik heb het ook zo gedaan op mijn examen. Dat was toen ook helemaal correct.
Ik heb geen idee wat de juiste methode meer is. Alle examinatoren zeggen iets anders en oordelen ook anders blijkbaar. Daardoor krijg ik soms geen hoogte van.
pi_71536614
Ik heb een maand geleden mijn rijbewijs in 1x gehaald. Gisteren voor het eerst een wat langere afstand gereden. (Zo'n 300 km in totaal.) Beviel erg goed.
pi_71536897
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
pi_71537168
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef 16meter het volgende:
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
Ja, maar je moet opassen, je mag hem niet aan de zijkant van de weg achter een andere auto parkeren. Want dat is de stopopdracht. Volgens de examinator van het CBR die me vrijdag toetste dus.
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:27:55 #80
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_71545708
Klopt, die tellen ze dan ook niet goed als je de auto gewoon achter een andere auto aan de kant van de weg zet.
The Police 08-06-2008
pi_71549501
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:27 schreef YPrue het volgende:
Klopt, die tellen ze dan ook niet goed als je de auto gewoon achter een andere auto aan de kant van de weg zet.
Nou, dat is niet geheel juist. Het mag wel, maar dan moet je na het vooruit de auto neerzetten een klein stukje achteruit rijden en dan is de parkeeropdracht wel goed uitgevoerd (en geen stopopdracht meer). Echt heel logisch

Ik had op het examen besloten dit maar niet te doen en een parkeervak te kiezen, is het veiligste. Ik kon trouwens zo van parkeervak 1 naar parkeervak 2 rijden en hem daar neerzetten (stond namelijk geen auto), makkelijk voor het wegrijden (kan je dan vooruit doen)
pi_71549839
Vaag verhaal zeg met die parkeeropdracht....

Heb morgen om 7.00 ( ) les dus ik ga mijn bed maar eens opzoeken
pi_71550767
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:04 schreef Trusten het volgende:
Vaag verhaal zeg met die parkeeropdracht....

Heb morgen om 7.00 ( ) les dus ik ga mijn bed maar eens opzoeken
Succes morgen

Ik heb morgen om 10.00 les, 2 uurtjes. En vervolgens nog om 14.50, 2 uurtjes. Dinsdag ook nog 4 uurtjes en dan woensdag om 13.05 examen . Maar mijn TTT ging wat minder door de spanning, . Heeft er iemand nog tips tegen eventuele spanning?
pi_71550900
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:38 schreef synnath het volgende:
Heeft er iemand nog tips tegen eventuele spanning?
Ik zou zeggen: paar dagen rust, maar gezien je schema?

Mijn hemel, 4 uur les per dag? Maar komt vast goed. Misschien moet je net als mij ruzie maken op de afrijdag met je rij-instructeur. Ik was zo boos dat het mij geen bal kon schelen en slaagde
pi_71553286
Ik vergat altijd wat parkeer/stop/omkeer-opdrachten waren, dat moest dan altijd volgens een bepaalde procedure. Zo werkt mijn gedachtegang niet, ik denk stoppen en ik plant de auto op de dichtsbijzijnde veilig plek neer. Maar dat was dan weer niet goed enzo
pi_71554082
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Flaccid op 03-08-2009 11:55:07 ]
pi_71556329
Ik ga vaker vroeg lessen, ging super Morgen weer en dan lekker een paar dagen niet (op vakantie )
pi_71556594
Flaccid, waarom die vreselijk grote foto????!
pi_71556752
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef 16meter het volgende:
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
Dat heb ik dus ook zo geleerd
Maakt niet uit waar of hoe. Zolang je parkeert. Als je langs de weg achter een andere auto parkeert, dan moet je er helemaal achter gaan staan. Daarna eerst een stukje achteruit en dan pas wegrijden. i.t.t. stopopdracht waar je dus niet achteruit moet rijden maar meteen weg moet rijden.
pi_71560219
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:08 schreef Vlinnie het volgende:
Flaccid, waarom die vreselijk grote foto????!
Verkeerde topic? Weet niet meer.
pi_71585868
Heb nu een paar keer gereden en het gaat steeds beter. Mijn vriend krijgt alleen nog wel elke keer een hardverzakking als ik met zijn auto achteruit probeer te rijden Hoe kijken jullie met achteruitrijden? In de zijspiegels of achterom kijkend? Bij het laatste kan ik wel beter inschatten of ik nu recht ga of niet. Vanavond ws. voor het eerst alleen een stukje rijden.
pi_71587225
Net weer les gehad, voel me soms echt een halve debiel in de auto als ik de halve rotonde meepak bijv.
pi_71588969
Ik mag vanmiddag weer 2e les, komt 't schakelen erbij...dat zal wat worden
Ik ben ook druk aan het lezen voor theorie; ik heb 1 boek Verkeersregels en een boek vol met oefenexamens. Nu ben ik dat boek Verkeersregels aan het doorlezen, maar hoe leren jullie eigenlijk? Gewoon doorlezen, belangrijke dingen herhalen en daarna veel oefenexamens maken? Of zijn er ook mensen die aan het stampen zijn?
pi_71589044
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:42 schreef Hippos het volgende:
Ik mag vanmiddag weer 2e les, komt 't schakelen erbij...dat zal wat worden
Ik ben ook druk aan het lezen voor theorie; ik heb 1 boek Verkeersregels en een boek vol met oefenexamens. Nu ben ik dat boek Verkeersregels aan het doorlezen, maar hoe leren jullie eigenlijk? Gewoon doorlezen, belangrijke dingen herhalen en daarna veel oefenexamens maken? Of zijn er ook mensen die aan het stampen zijn?
In het boek staat veel informatie die je nooit gaat nodig hebben of toch weer vergeet, bijv. hoe zwaar een aanhanger mag zijn, hoe lang een auto maximaal is, hoe lang een vrachtwagen is, hoe breed een auto moet zijn en weet ik niet wat voor onzin nog meer.

Echt, gewoon paar keer lezen en veel, veel oefenexamens maken.
pi_71589388
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 10:30 schreef Trusten het volgende:
Net weer les gehad, voel me soms echt een halve debiel in de auto als ik de halve rotonde meepak bijv.
Hoe bedoel je?
pi_71589392
Geslaagd voor mijn theorie
Gevaarherkenning: 4 fouten
Theorie: 1 fout.

Dik geslaagd dus!
pi_71589462
Dat is mooi, Flaccid! Werd het nog duidelijk hoeveel procent er wel/niet geslaagd was?
pi_71589794
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Axia het volgende:
Hoe bedoel je?
Dat ik bij het half oversteken/rechtdoor gaan op een rotonde niet op tijd kan sturen waardoor ik al een paar keer bijna rechtdoor over die rotonde ga
pi_71589935
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als je dan half in paniek aan dat stuur ligt te draaien
pi_71590100
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Flaccid het volgende:
Geslaagd voor mijn theorie
Gevaarherkenning: 4 fouten
Theorie: 1 fout.

Dik geslaagd dus!
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')