Wel is het mogelijk een spoedaanvraag te doen. Dat kost ¤ 30,= méér, maar dan ligt het rijbewijs na 2 werkdagen voor u klaar! U moet uw aanvraag dan wel vóór 14.00 uur ingediend hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:29 schreef Royyy het volgende:
Iemand enig idee hoe 't precies zit mee het aanvragen van 'n rijbewijs met spoed?
Op de website van de gemeente staat dat je het dan normaal gesproken de dag erna kunt afhalen.
Stel je vraagt het 's morgens meteen als het gemeentehuis opengaat aan, enige kans dat ie d'r dan aan 't eind van de middag vlak voor ze dichtgaan al is?
Alleen als je in vakantieregio Noord moet rijden...quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:04 schreef Rensjebree het volgende:
Hola, 20 aug weer afrijden om 14:55 Ongelooflijke kut tijd, want dan komen de basisscholen net uit :-/
Dat moet ik dusquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:23 schreef Vlinnie het volgende:
[..]
Alleen als je in vakantieregio Noord moet rijden...
Haha ja dat is altijd even wennen he! En eng natuurlijk. Succes en veel plezier! Automaat lijkt me helemaal chill ja haha, beetje gassen en remmen!quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:47 schreef Vlinnie het volgende:
Yeah, vanmiddag rijbewijs ophalen. En dan vanavond eindelijk stukje rijden. Lijkt me wel heel raar en toch beetje eng zonder instructeur naast me. Mijn vriend gaat mee, maar hij kan niet zoveel doen natuurlijk. En de auto is een automaat.
Je begrijpt wel vaker dingen verkeerd, misschien eens nadenken voordat je wat post?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:53 schreef Sjibble het volgende:
Dan heb ik het verkeerd begrepen (ik dacht het onder andere omdat je in 15-17 lessen klaar wilt wezen). Excuses
![]()
Ik dacht al, WTF
Ik had dat pakket al genomen idd..quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:46 schreef Vlinnie het volgende:
richbitch: Maar hoe vond je je 1e rijles?? En heb je dan nu een pakket genomen?
Het is een RIS-rijschool dus anders dan RIS kan niet. Daarbij bevalt het me wel en vind ik m'n structeur erg prettig. Daar komt ook nog bij dat de rijschool een goed slagingspercentage (60-65% bij eerste poging) heeft...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:05 schreef Sjibble het volgende:
Tevens: RIS-opleiding en pas na 7 lessen gas geven? Imo een geldverspilling.. sowieso die hele RIS opleiding![]()
Kan je niet een ander pakket kiezen, ook al ben je er nu mee bezig?
Wel heel vergezocht..quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:04 schreef Rensjebree het volgende:
Hola, 20 aug weer afrijden om 14:55 Ongelooflijke kut tijd, want dan komen de basisscholen net uit :-/
ah okquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:40 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het is een RIS-rijschool dus anders dan RIS kan niet. Daarbij bevalt het me wel en vind ik m'n structeur erg prettig. Daar komt ook nog bij dat de rijschool een goed slagingspercentage (60-65% bij eerste poging) heeft...
En zoals ik eerder ook al schreef, ik ging niet bij m'n 7e les pas gasgeven maar tijdens die les werd gewoon aangegeven dat dat een aandachtspunt is, dat ik niet te zuinig moet zijn met gas geven
Ja, ben ik het mee eens! In de ochtendspits heeft iedereen haast, zullen de mede weggebruikers sowieso niet wat vriendelijker zijn, moet je nog beter kijken omdat er van die idioten toch nog snel (ondanks een doorgetrokken streep) willen inhalen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wel heel vergezocht..
De gemiddelde examenroute komt denk ik niet langs tientallen basisscholen.![]()
Prima tijd om af te rijden. Beter dan bijv. in de ochtendspits.
Het hele systeem gaat veranderen. Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij kunnen rijscholen niet zomaar plekken inkopen en moeten ze echt een naam opgegeven van degene die het examen gaat doen (en kun je dus niet meer schuiven). Hier zou de wachttijd korter van moeten worden (met name voor kleine rijscholen).quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:41 schreef Bhuddy het volgende:
weet iemand toevallig hoe lang de wachttijden tegenwoordig zijn voor een cbr praktijkexamen?
Mijn vriend en ik hebben ook samen een auto gekocht. De eerste avond heeft hij mij ongeveer 2 uur in Amsterdam laten rijden. Wennen aan de stad en aan de auto. Was een goede stimulans, want ik had ook even zweethandjes. Gewoon veel blijven rijden en dan gaat het goedquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:00 schreef Vlinnie het volgende:
Gisteren voor het eerst gereden samen met mijn vriend. Wel wennen, een andere auto (prius), niet hoeven schakelen, geen instructeur en het besef dat je nu eigenlijk echt geen fouten meer mag maken. Het invoegen en inhalen op de snelweg ging nog niet helemaal lekker. Tijdens rijlessen alleen maar korte stukjes snelweg gedaan. Net als in het begin van mijn rijopleiding kreeg ik weer zweethandjesVanavond weer een stukje rijden en oefenen met parkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |