Helemaal mee eens, dat is waar je echt op zit te wachten. Ge-ni-aal.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:54 schreef Guppi het volgende:
[url=http://www.imdb.com/title/tt1119646/]The Hangover
Gewoon leuk dus, en de aftiteling was de kers op de appelmoes (toen zat ik wel te schateren)!
Juist daarom vond ik hem wel tof. Voor het verhaal hoef je het niet te doen maar juist die belachelijk harde actie maakt het een geslaagde actiefilm, vind ik danquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef Falco het volgende:
Taken
Als je het plot van tevoren leest, denk je 'poeh lekker cliche allemaal'. De waardering met bijna een 8 op Imdb doet hoe dan ook vermoeden dat de film toch wat beter dan gemiddeld is. Helaas! Een brute liam Neeson zet heel Parijs op zijn kop om zijn ontvoerde dochter te ontvoeren. Grenst her en der tegen het belachelijke aan. Cijfer: 6
Ach, het is vakantie dus alles wat er te kijken valt zal ik op den duur wel kijkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:40 schreef Tim86 het volgende:
De tering..leken de films je vooraf wel leuk of kreeg je betaald om ze te kijken
De film voldoet precies aan de standaardregeltjes en structuur waaraan een kaskraker volgens de grote studio's moet voldoen. Je kan je klok er gelijk op zetten wanneer act 2 en act 3 beginnen. De dramatic need van de hoofdpersoon en de character arc worden zo duidelijk in beeld gebracht, alsof de schrijver het in je oor schreeuwt terwijl je kijkt. En natuurlijk knalt de hoofdpersoon iedereen in 1 schot overhoop behalve de uiteindelijke antagonist.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:45 schreef 85 het volgende:
[..]
Juist daarom vond ik hem wel tof. Voor het verhaal hoef je het niet te doen maar juist die belachelijk harde actie maakt het een geslaagde actiefilm, vind ik dan
Nog een mooie versie van gevonden? R5 is toch de meest recente, is dat wat qua kwaliteit?quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:52 schreef SnuggLe het volgende:
Crank: High Voltage
Vervolg op het eerste deel, gewoon Crank geheten, van Chev Chelios (Jason Statham), die helemaal losgaat : zijn hart is vervangen en de batterij van dit electrische hart loopt bijna leeg. Hij gaat op een knotsgekke rampage om dat terug te vinden. Netzoiets als deel 1 dus. Snel, ruig, geniaal gemonteerd. Er gaat geen seconde verloren. Flink aantal ontzettend grappige situaties. Helemaal mijn ding.
[ [url=vhttp://loonyparty.net/media/pics/2009/04/crank_high_voltage.jpg]afbeelding[/url] ]
IMDB: 6.9
Zelf: 8.3
het kan niet anders dan dat dat de meest briljante tag line van het jaar isquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:58 schreef Guppi het volgende:
De tagline is echt méésterlijk:
"He was dead...But he got better"
Die R5 is wel aardig. Geluid is niet 100%, maar doable.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:04 schreef Teeno het volgende:
[..]
Nog een mooie versie van gevonden? R5 is toch de meest recente, is dat wat qua kwaliteit?
Inderdaad, geniaal gevondenquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:15 schreef Timo20 het volgende:
[..]
het kan niet anders dan dat dat de meest briljante tag line van het jaar is![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben toch wel benieuwd naar waar de muziek mis ging volgens JFIJWZ. En wat het uiterlijk van de actrice met de kwaliteit van de film te doen heeft. Volgens mij een van de betere films, vooral in het genre.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef JFIJWZ het volgende:
The Shining
Ik had er zoveel verhalen van gehoord, dat het 1 van de engste film ooit gemaakt is, dus ik dacht die moet ik wel zien. Ik vond er niets aan. Niet eng, een oerlelijke actrice en muziek die soms niet bij de scenes past. Jack Nicholson heeft de film nog enigzins gered.
"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:11 schreef boskameel het volgende:
Vorige week Snakes On A Plane gekeken. Volgens mij moest je de film kijken met een dikke knipoog, maar hij was gewoon heel erg slecht.
3/10
Ik kan dat soort semiserieuze actie/ komedie films echt niet uitstaanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!
Legendarisch, zie het als een komedie.
zelfs dan is ie maar matig. er zijn veel leukere slechte films.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!
Legendarisch, zie het als een komedie.
Die heb ik gisteravond gezienquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:30 schreef Guppi het volgende:
Dan zou ik Mega Shark vs. Giant Octopus overslaan als ik jou was
De verleiding is om de een of andere reden bijna niet te weerstaan. Ik heb me tot nu toe kunnen beheersen..quote:
Lijkt wel een recensie vanuit een of ander blad geknipt ofzo !quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:14 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Public Enemies
[knip]
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,8/10
Waar heb je die gezien dan?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:14 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Public Enemies
Het leven van "de gangster van het volk" John Dillinger is sinds de eerste verfilming in 1945 (Dillinger, met Lawrence Thierney in de hoofdrol) al vaker door Hollywood onder handen genomen. Maar nog nooit op de manier zoals Michael Mann ons hier voorschoteld, ditmaal met Johnny Depp in de hoofdrol.
Het verhaal van de grote gangster die door de politie wordt achtervolgd is natuurlijk een bekende. Wat Public Enemies echter onderscheid van andere films met een zelfde verhaal is de combinatie van een ontzettend sterk script en de revolutionaire beeldtaal, de manier van filmen die director of photography Dante Spinotti ons geeft. Het zal misschien niet iedereen direct aanspreken, of misschien wat vreemd aanvoelen. Misschien vergt het wel meerdere kijkbeurten om het volledig te kunnen waarderen. Maar het is zeker de moeite waard.
De film is voor het grootste gedeelte geschoten met een handheld HD camera, wat een superscherp beeld oplevert. Het geeft zowel Mann als de acteurs een ongekende vrijheid, waardoor de acteurs zich nog meer dan normaal op het acteren kunnen focussen in plaats van dat ze bezig zijn met het letten op of ze wel op de goede plaats staan voor de camera en goed in beeld zijn. Dat is dan ook te merken. De cast is geweldig. Depp levert een fantastische prestatie en speelt iedereen moeiteloos van het doek, inclusief Christian Bale. Om dit een Oscar waardige rol te noemen is dan ook licht uitgedrukt. Ook Cotiliard is erg goed als Dillinger`s grote liefde.
Het script zit goed in elkaar en trekt ruim de tijd uit (bijna 2,5 uur) voor het vertellen van het verhaal en het uitdiepen van de personages. Vooral (uiteraard) bij het personage van Dillinger zorgt dat ervoor dat we niet alleen de gangster kant van hem krijgen te zien, maar ook de andere, meer menselijke en liefhebbende kant. Hierdoor krijg je toch een bepaalde band met `m.
Ondanks de lange speelduur is de film toch nergens langdradig of saai, overal blijft de film even spannend en boeiend.
In de eerste 30 to 45 minuten gebeurd er wel zo veel en is het een komen en gaan van personages waardoor je direct vanaf het begin goed je aandacht er bij moet houden.
Mann`s oog voor detail in de aankleding van de sets, eigenlijk de complete art direction, is erg groot. De sfeer van de jaren `30 doet dan ook autenthiek aan en het voelt geen moment gekunsteld. Daarnaast zorgt de prachtige soundtrack ook voor de nodige sfeer.
Vaak wordt Heat genoemd als beste film die Michael Mann ooit heeft gemaakt, en dat hij die nooit meer zal overtreffen. Met Public Enemies bewijst hij het tegendeel. De combinatie van een fantastisch script, sublieme acteer prestaties en prachtig camerawerk en cinematography maken dit samen tot Mann`s ultieme crime epos.
Beter dan dit zul je waarschijnlijk dit jaar niet meer zien op het grote scherm
Een absoluut meesterwerk.
Public Enemies draait al in België.quote:
Helemaal niet mee eens. Het is een redelijke film, mooi geschoten en lekkere shoot-outs maar de film zit echt vol met (film)cliches. Ik voelde ook meer sympathy voor Christian Bale, oh John Dillinger zegt tegen medewerkers dat hij niet hun geld wilt, wat een held?!? Nee, bullshit. Die dikke kan niks goed doen, zelfs bij de shoot-outs staat hij er als een kneusje bij. Vaak werd er gelachen in de zaal, niet omdat de film komisch is maar precies om dit soort clichématige momenten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:14 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:
Public Enemies
Het leven van "de gangster van het volk" John Dillinger is sinds de eerste verfilming in 1945 (Dillinger, met Lawrence Thierney in de hoofdrol) al vaker door Hollywood onder handen genomen. Maar nog nooit op de manier zoals Michael Mann ons hier voorschoteld, ditmaal met Johnny Depp in de hoofdrol.
Het verhaal van de grote gangster die door de politie wordt achtervolgd is natuurlijk een bekende. Wat Public Enemies echter onderscheid van andere films met een zelfde verhaal is de combinatie van een ontzettend sterk script en de revolutionaire beeldtaal, de manier van filmen die director of photography Dante Spinotti ons geeft. Het zal misschien niet iedereen direct aanspreken, of misschien wat vreemd aanvoelen. Misschien vergt het wel meerdere kijkbeurten om het volledig te kunnen waarderen. Maar het is zeker de moeite waard.
De film is voor het grootste gedeelte geschoten met een handheld HD camera, wat een superscherp beeld oplevert. Het geeft zowel Mann als de acteurs een ongekende vrijheid, waardoor de acteurs zich nog meer dan normaal op het acteren kunnen focussen in plaats van dat ze bezig zijn met het letten op of ze wel op de goede plaats staan voor de camera en goed in beeld zijn. Dat is dan ook te merken. De cast is geweldig. Depp levert een fantastische prestatie en speelt iedereen moeiteloos van het doek, inclusief Christian Bale. Om dit een Oscar waardige rol te noemen is dan ook licht uitgedrukt. Ook Cotiliard is erg goed als Dillinger`s grote liefde.
Het script zit goed in elkaar en trekt ruim de tijd uit (bijna 2,5 uur) voor het vertellen van het verhaal en het uitdiepen van de personages. Vooral (uiteraard) bij het personage van Dillinger zorgt dat ervoor dat we niet alleen de gangster kant van hem krijgen te zien, maar ook de andere, meer menselijke en liefhebbende kant. Hierdoor krijg je toch een bepaalde band met `m.
Ondanks de lange speelduur is de film toch nergens langdradig of saai, overal blijft de film even spannend en boeiend.
In de eerste 30 to 45 minuten gebeurd er wel zo veel en is het een komen en gaan van personages waardoor je direct vanaf het begin goed je aandacht er bij moet houden.
Mann`s oog voor detail in de aankleding van de sets, eigenlijk de complete art direction, is erg groot. De sfeer van de jaren `30 doet dan ook autenthiek aan en het voelt geen moment gekunsteld. Daarnaast zorgt de prachtige soundtrack ook voor de nodige sfeer.
Vaak wordt Heat genoemd als beste film die Michael Mann ooit heeft gemaakt, en dat hij die nooit meer zal overtreffen. Met Public Enemies bewijst hij het tegendeel. De combinatie van een fantastisch script, sublieme acteer prestaties en prachtig camerawerk en cinematography maken dit samen tot Mann`s ultieme crime epos.
Beter dan dit zul je waarschijnlijk dit jaar niet meer zien op het grote scherm
Een absoluut meesterwerk.
die heb ik ook nog liggen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:49 schreef -Trinity- het volgende:
Gisteravond The haunting in Connecticut gekeken. 'Based on true events'? Ieh, zelfs de aftiteling is eng, maar ik ben dan ook wel een watje. Ik denk dat de cover genoeg zegt:
[ afbeelding ]
7/10 omdat ik het eind een beetje over the top vind, maar het verhaal voor de rest wel aardig vind uitgewerkt en er genoeg schrikmomenten waren.
Die heb ik ook laatst gezien en ik sluit me helemaal bij jou aanquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:03 schreef SnuggLe het volgende:
Sunshine Cleaning
[ afbeelding ]
Met de lieve Amy Adams (uit Doubt) in de hoofdrol gaat de film over een alleenstaande moeder die een schoonmaakbedrijfje begint bij 'crime scenes'. Doet me een beetje denken aan de film Cleaner met Samuel L. Jackson uit 2007 overigens. De film is een combinatie van drama en feelgood. Maar geen van beide kanten overtuigd echt. Ja, je zit met een lach en ook met een 'slik', maar het is het NET niet. Er zitten zeker sterke momenten in; het moment 'onder de trein', waarbij tegelijkertijd het zoontje contact zoekt met het hiernamaals; sterk gefilmd en goed gemonteerd. Maar zoals ik zeg: net niet genoeg voor een echte topper in het genre zoals wellicht Little Miss Sunshine / Garden State / 10 items or Less. Tenminste, als ik het onder feel-good schaar. A little bit too much drama. Toch wel een hoog cijfer, omdat de stijl van de film me helemaal bevalt.
IMDB 7.3
Zelf 8.0
ps. thanks Guppi voor de tip!
Nee hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:16 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Lijkt wel een recensie vanuit een of ander blad geknipt ofzo !
Jup, heb in de Kinepolis in Hasselt gezien, de digitale versiequote:
Uiteraard zit de film vol met clichés, wat dat aan gaat had ik ook niet anders verwacht. Daarbij: het kunnen dan clichés, feit is dat het in het echt zo gegaan is als te zien is in de film. Had er geen problemen meequote:Op woensdag 29 juli 2009 12:58 schreef Roi het volgende:
[..]
Helemaal niet mee eens. Het is een redelijke film, mooi geschoten en lekkere shoot-outs maar de film zit echt vol met (film)cliches. Ik voelde ook meer sympathy voor Christian Bale, oh John Dillinger zegt tegen medewerkers dat hij niet hun geld wilt, wat een held?!? Nee, bullshit. Die dikke kan niks goed doen, zelfs bij de shoot-outs staat hij er als een kneusje bij. Vaak werd er gelachen in de zaal, niet omdat de film komisch is maar precies om dit soort clichématige momenten.
Mann heeft een redelijke film neergezet, maar niet meer dan dat. Ik geef het een 7.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke comedy/drama.
7/10
Valkyrie
Had ook deze nog nooit gezien en was dan ook erg onder de indruk. Vind Tom Cruise altijd redelijk vervelend maar dat viel dit keer goed mee. Had wel wat gelezen over die aanslag op Hitler ooit maar door zon film gaat het toch meer leven.
7,5/10
Das Experiment
Kende het verhaal erachter natuurlijk al maar had de film nooit gezien. Jammer dat het zoveel dingen bevat die in het echt nooit gebeurd zijn. Kreeg het idee dat alles na dag 2 ongeveer iet wat te ver ging om in het echt ook te gebeuren. Buiten dit vond ik hem vermakenlijk, maar niet speciaal. Acteerwerk vind ik verder niet bijzonder of ed.
6,5/10
Sex Traffic
Had eerder al de serie matroesjkas (hoe schrijf je dat?) gezien en was daarom benieuwd. Vond hem erg goed, de film geeft een realistisch en rauw beeld over de vrouwenhandel en hoe het daarin eraan toe gaat.
8/10
Had geen zin in veel text voor zoveel tegelijk. Vanavond word het Clerks 2 en Slumdog Millionaire of Wrong Turn.
Zal in het vervolg iets meer text neerplempen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |