abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71388869
Vorige week Snakes On A Plane gekeken. Volgens mij moest je de film kijken met een dikke knipoog, maar hij was gewoon heel erg slecht.

3/10
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:32 #52
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71389068
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:11 schreef boskameel het volgende:
Vorige week Snakes On A Plane gekeken. Volgens mij moest je de film kijken met een dikke knipoog, maar hij was gewoon heel erg slecht.

3/10
"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!

Legendarisch, zie het als een komedie.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71389106
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:

[..]

"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!

Ik kan dat soort semiserieuze actie/ komedie films echt niet uitstaan . Droge humor zoals Hot Shots! is dan weel weer geniaal.
pi_71389513
Dan zou ik Mega Shark vs. Giant Octopus overslaan als ik jou was
pi_71390754
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:

[..]

zelfs dan is ie maar matig. er zijn veel leukere slechte films.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:06:25 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71390812
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:30 schreef Guppi het volgende:
Dan zou ik Mega Shark vs. Giant Octopus overslaan als ik jou was
Die heb ik gisteravond gezien !!!1

Mega Shark vs. Giant Octopus

Door de lollige titel wou ik dit stuk onzin toch maar al te graag zien, maar oef oef oef, het is niet al te best. Gelukkig veel gelachen om bijvoorbeeld de nu al legendarische scene waarin een haai een vliegend vliegtuig aanvalt . De zwaar overdreven tegenstelling tussen de heldhaftige marine en de milieuliefhebbende oceanologen leidt tot waanzinnig idiote dialogen. En dan last and also least: de special effects! Tsja, ook die falen en vallen door de mand. Al met al toch erg vermaakt met deze slechte film. Cijfer: 4

Traffic
Mooie mozaïekvertelling . Het onderwerp 'de stsrijd tegen drugs' met al zijn verschillende netwerken past ook erg goed bij dit soort films. Het wordt daardoor leuk om te zien hoe de verschillende verhaallijnen door elkaar lopen. Het gebruik van een geel korzelig filter bij de Mexicaanse scenes en kil blauw bij de scenes rond drugsvechter Michael Douglas en zijn gebruikende dochter deed soms wat geforceerd aan, ze zijn echter wel sfeerverhogend. Cijfer: 8

Reconstruction
Verwarrende film, maar wel in positieve film. Nikolaj Lie Kass wordt op de vrouw van een succesvol schrijver verliefd. Na een wilde nacht met haar is niets meer zoals het was. Simone, de vriendin van Alex, blijkt hem niet meer te herkennen, zijn appartement bestaat niet meer en zijn oude vrienden weten niet wie hij is. De filmkijker wordt net als de hoofdpersoonaan het lot overgelaten: wat gebeurt er allemaal en wat is waar en niet waar? Heel aardig en onderhoudend, zeker als dat gepaard gaat met mooie beelden en muziek. Cijfer: 7,5

Dumb & Dumber
De titel geeft al aan dat het hier om een domme film gaat. Gelukkig nog niet eens zo vervelend als vooraf gevreesd. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71393131
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Die heb ik gisteravond gezien !!!1
De verleiding is om de een of andere reden bijna niet te weerstaan. Ik heb me tot nu toe kunnen beheersen..
pi_71398778
Na gister voor elke film een mooi betoogje te hebben geschreven drukte ik op invoeren en lag mijn internet eraf, dus hier maar samenvattingen wat ik ervan vond

Woyzeck
Soldaat die gebruikt word als subject in een onmenselijk experiment. Hij raakt langzaamaan steeds meer de weg kwijt tot hij de moord pleegt. Mooie film.
7/10

Wrong Move (Falsche Bewegung)
Hoop filosofisch gelul, toch best vermakelijk.
6/10

The Panic In Needle Park
Vroege Al Pacino film met Al Pacino als drugsverslaafde. Mooi geschetst hoe drugsverslaafden hun leven totaal verneuken en er niet uit kunnen komen.
7/10

Lady Snowblood (Shurayukihime)
De blauwdruk voor Kill Bill die niet onder doet voor de Kill Bill films.
9/10

The Hangover
Prachtige droge komedie, wederom (net zoals Superbad) verrast met de kwaliteit.
8/10

Princess Mononoke (Mononoke-hime)
Ik blijf de animaties van Hayao Miyazaki briljant vinden. Deze is zelfs nog beter dan Spirited Away en Howl's Moving Castle die ik al prachtig vind. Één van de mooiste animatiefilms die ik ooit heb gezien.
10/10
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:14:04 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71416107
Net gezien:

Public Enemies
Het leven van "de gangster van het volk" John Dillinger is sinds de eerste verfilming in 1945 (Dillinger, met Lawrence Thierney in de hoofdrol) al vaker door Hollywood onder handen genomen. Maar nog nooit op de manier zoals Michael Mann ons hier voorschoteld, ditmaal met Johnny Depp in de hoofdrol.

Het verhaal van de grote gangster die door de politie wordt achtervolgd is natuurlijk een bekende. Wat Public Enemies echter onderscheid van andere films met een zelfde verhaal is de combinatie van een ontzettend sterk script en de revolutionaire beeldtaal, de manier van filmen die director of photography Dante Spinotti ons geeft. Het zal misschien niet iedereen direct aanspreken, of misschien wat vreemd aanvoelen. Misschien vergt het wel meerdere kijkbeurten om het volledig te kunnen waarderen. Maar het is zeker de moeite waard.
De film is voor het grootste gedeelte geschoten met een handheld HD camera, wat een superscherp beeld oplevert. Het geeft zowel Mann als de acteurs een ongekende vrijheid, waardoor de acteurs zich nog meer dan normaal op het acteren kunnen focussen in plaats van dat ze bezig zijn met het letten op of ze wel op de goede plaats staan voor de camera en goed in beeld zijn. Dat is dan ook te merken. De cast is geweldig. Depp levert een fantastische prestatie en speelt iedereen moeiteloos van het doek, inclusief Christian Bale. Om dit een Oscar waardige rol te noemen is dan ook licht uitgedrukt. Ook Cotiliard is erg goed als Dillinger`s grote liefde.

Het script zit goed in elkaar en trekt ruim de tijd uit (bijna 2,5 uur) voor het vertellen van het verhaal en het uitdiepen van de personages. Vooral (uiteraard) bij het personage van Dillinger zorgt dat ervoor dat we niet alleen de gangster kant van hem krijgen te zien, maar ook de andere, meer menselijke en liefhebbende kant. Hierdoor krijg je toch een bepaalde band met `m.
Ondanks de lange speelduur is de film toch nergens langdradig of saai, overal blijft de film even spannend en boeiend.
In de eerste 30 to 45 minuten gebeurd er wel zo veel en is het een komen en gaan van personages waardoor je direct vanaf het begin goed je aandacht er bij moet houden.

Mann`s oog voor detail in de aankleding van de sets, eigenlijk de complete art direction, is erg groot. De sfeer van de jaren `30 doet dan ook autenthiek aan en het voelt geen moment gekunsteld. Daarnaast zorgt de prachtige soundtrack ook voor de nodige sfeer.

Vaak wordt Heat genoemd als beste film die Michael Mann ooit heeft gemaakt, en dat hij die nooit meer zal overtreffen. Met Public Enemies bewijst hij het tegendeel. De combinatie van een fantastisch script, sublieme acteer prestaties en prachtig camerawerk en cinematography maken dit samen tot Mann`s ultieme crime epos.
Beter dan dit zul je waarschijnlijk dit jaar niet meer zien op het grote scherm
Een absoluut meesterwerk.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,8/10
pi_71416404
net in bios gezien:

Drag me to hell

wow, ik ben niet zo van de horrors eigenlijk en had gister the unborn gezien... maar wat is dit een goede horror zeg! je schrikt je steeds de pleuris en het zit echt wel goed in elkaar...

mijn cijfer(voor een horror): 7,3
imdb: 7,8

cijfer valt laag uit omdat ik echt niet tegen al die schrikmomenten kan eigenlijk maar als je een enge film wil zien... dan is dit je film!
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:16:58 #61
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71418077
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:14 schreef Timo20 het volgende:
Net gezien:

Public Enemies
[knip]

Lijkt wel een recensie vanuit een of ander blad geknipt ofzo !
pi_71418086
snatch gisteren weer !
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71422227
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:18 schreef Manono het volgende:
snatch gisteren weer !
Snatch en Lock, Stock & Barrels zijn 2 geweldige films .
  woensdag 29 juli 2009 @ 11:29:39 #64
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_71422348
quote:
Net gezien:

Public Enemies
Het leven van "de gangster van het volk" John Dillinger is sinds de eerste verfilming in 1945 (Dillinger, met Lawrence Thierney in de hoofdrol) al vaker door Hollywood onder handen genomen. Maar nog nooit op de manier zoals Michael Mann ons hier voorschoteld, ditmaal met Johnny Depp in de hoofdrol.

Het verhaal van de grote gangster die door de politie wordt achtervolgd is natuurlijk een bekende. Wat Public Enemies echter onderscheid van andere films met een zelfde verhaal is de combinatie van een ontzettend sterk script en de revolutionaire beeldtaal, de manier van filmen die director of photography Dante Spinotti ons geeft. Het zal misschien niet iedereen direct aanspreken, of misschien wat vreemd aanvoelen. Misschien vergt het wel meerdere kijkbeurten om het volledig te kunnen waarderen. Maar het is zeker de moeite waard.
De film is voor het grootste gedeelte geschoten met een handheld HD camera, wat een superscherp beeld oplevert. Het geeft zowel Mann als de acteurs een ongekende vrijheid, waardoor de acteurs zich nog meer dan normaal op het acteren kunnen focussen in plaats van dat ze bezig zijn met het letten op of ze wel op de goede plaats staan voor de camera en goed in beeld zijn. Dat is dan ook te merken. De cast is geweldig. Depp levert een fantastische prestatie en speelt iedereen moeiteloos van het doek, inclusief Christian Bale. Om dit een Oscar waardige rol te noemen is dan ook licht uitgedrukt. Ook Cotiliard is erg goed als Dillinger`s grote liefde.

Het script zit goed in elkaar en trekt ruim de tijd uit (bijna 2,5 uur) voor het vertellen van het verhaal en het uitdiepen van de personages. Vooral (uiteraard) bij het personage van Dillinger zorgt dat ervoor dat we niet alleen de gangster kant van hem krijgen te zien, maar ook de andere, meer menselijke en liefhebbende kant. Hierdoor krijg je toch een bepaalde band met `m.
Ondanks de lange speelduur is de film toch nergens langdradig of saai, overal blijft de film even spannend en boeiend.
In de eerste 30 to 45 minuten gebeurd er wel zo veel en is het een komen en gaan van personages waardoor je direct vanaf het begin goed je aandacht er bij moet houden.

Mann`s oog voor detail in de aankleding van de sets, eigenlijk de complete art direction, is erg groot. De sfeer van de jaren `30 doet dan ook autenthiek aan en het voelt geen moment gekunsteld. Daarnaast zorgt de prachtige soundtrack ook voor de nodige sfeer.

Vaak wordt Heat genoemd als beste film die Michael Mann ooit heeft gemaakt, en dat hij die nooit meer zal overtreffen. Met Public Enemies bewijst hij het tegendeel. De combinatie van een fantastisch script, sublieme acteer prestaties en prachtig camerawerk en cinematography maken dit samen tot Mann`s ultieme crime epos.

Waar heb je die gezien dan?
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 11:51:06 #65
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_71422976
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:29 schreef Countess het volgende:

[..]

Waar heb je die gezien dan?
Public Enemies draait al in België.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:48:59 #66
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_71424687

Spannende film alleen jammer er Engels gesproken wordt.

mooie film, moet je een keer gezien hebben.
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_71425057
quote:
Net gezien:

Public Enemies

Helemaal niet mee eens. Het is een redelijke film, mooi geschoten en lekkere shoot-outs maar de film zit echt vol met (film)cliches. Ik voelde ook meer sympathy voor Christian Bale, oh John Dillinger zegt tegen medewerkers dat hij niet hun geld wilt, wat een held?!? Nee, bullshit. Die dikke kan niks goed doen, zelfs bij de shoot-outs staat hij er als een kneusje bij. Vaak werd er gelachen in de zaal, niet omdat de film komisch is maar precies om dit soort clichématige momenten.

Mann heeft een redelijke film neergezet, maar niet meer dan dat. Ik geef het een 7.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_71427902
Meh, Brother Bear gezien gister.
Hij was wel aardig, maar niet meer dan dat. Wel leuke muziek, en de Canadese elanden waren ook wel tof eh.
IMDB cijfer: 6.6/10
Mijn cijfer: 6/10
pi_71429060
Gisteravond The haunting in Connecticut gekeken. 'Based on true events'? Ieh, zelfs de aftiteling is eng, maar ik ben dan ook wel een watje. Ik denk dat de cover genoeg zegt:

7/10 omdat ik het eind een beetje over the top vind, maar het verhaal voor de rest wel aardig vind uitgewerkt en er genoeg schrikmomenten waren.
pi_71434641
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:49 schreef -Trinity- het volgende:
Gisteravond The haunting in Connecticut gekeken. 'Based on true events'? Ieh, zelfs de aftiteling is eng, maar ik ben dan ook wel een watje. Ik denk dat de cover genoeg zegt:
[ afbeelding ]
7/10 omdat ik het eind een beetje over the top vind, maar het verhaal voor de rest wel aardig vind uitgewerkt en er genoeg schrikmomenten waren.
die heb ik ook nog liggen...
eergister: the unborn
gister: drag me to hell
vandaag: the haunting in connecticut?
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:03:25 #71
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71441906
Sunshine Cleaning

Met de lieve Amy Adams (uit Doubt) in de hoofdrol gaat de film over een alleenstaande moeder die een schoonmaakbedrijfje begint bij 'crime scenes'. Doet me een beetje denken aan de film Cleaner met Samuel L. Jackson uit 2007 overigens. De film is een combinatie van drama en feelgood. Maar geen van beide kanten overtuigd echt. Ja, je zit met een lach en ook met een 'slik', maar het is het NET niet. Er zitten zeker sterke momenten in; het moment 'onder de trein', waarbij tegelijkertijd het zoontje contact zoekt met het hiernamaals; sterk gefilmd en goed gemonteerd. Maar zoals ik zeg: net niet genoeg voor een echte topper in het genre zoals wellicht Little Miss Sunshine / Garden State / 10 items or Less. Tenminste, als ik het onder feel-good schaar. A little bit too much drama. Toch wel een hoog cijfer, omdat de stijl van de film me helemaal bevalt.

IMDB 7.3
Zelf 8.0

ps. thanks Guppi voor de tip!
pi_71442351
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:03 schreef SnuggLe het volgende:
Sunshine Cleaning
[ afbeelding ]
Met de lieve Amy Adams (uit Doubt) in de hoofdrol gaat de film over een alleenstaande moeder die een schoonmaakbedrijfje begint bij 'crime scenes'. Doet me een beetje denken aan de film Cleaner met Samuel L. Jackson uit 2007 overigens. De film is een combinatie van drama en feelgood. Maar geen van beide kanten overtuigd echt. Ja, je zit met een lach en ook met een 'slik', maar het is het NET niet. Er zitten zeker sterke momenten in; het moment 'onder de trein', waarbij tegelijkertijd het zoontje contact zoekt met het hiernamaals; sterk gefilmd en goed gemonteerd. Maar zoals ik zeg: net niet genoeg voor een echte topper in het genre zoals wellicht Little Miss Sunshine / Garden State / 10 items or Less. Tenminste, als ik het onder feel-good schaar. A little bit too much drama. Toch wel een hoog cijfer, omdat de stijl van de film me helemaal bevalt.

IMDB 7.3
Zelf 8.0

ps. thanks Guppi voor de tip!
Die heb ik ook laatst gezien en ik sluit me helemaal bij jou aan .
pi_71442694
Southland Tales
Best wel wat semi bekende acteurs en verhaal klonk wel apart, maar wat een draak van een film. Begreep er ook geen hol van en dat heb ik toch niet vaak
1/5

Crank 2
Iets meer dan 90 minuten lang hersenloos vermaak. Ben sowieso echt een mega fan van Statham en als je deze film op de juiste manier in gaat is het gewoon genieten.
4.5/5

W
Op Rice en Powell na worden de karakters ijzersterk neergezet in deze film, maar wat ik echt mis is gewoon een verhaal. Natuurlijk is het een biografisch verhaal, maar vanwege het skippen van verleden naar het nabije verleden en weer terug zit er totaal geen lijn in de film..bepaalde gebeurtenissen als begin en echt eindpunt had ik dan liever gezien.
3/5
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 22:24:48 #74
42184 crew  DaMart
pi_71442821
The Mist
De omschrijving op de achterkant van de DVD klonk leuk. Ik verwachtte een spannende film. Helaas was hij eerder vermakelijk dan spannend. Ik vond de film ook te voorspelbaar, vooral het einde. Er had hier zo veel meer in gezeten, erg jammer dat het er niet uit is gekomen.

Mijn cijfer:3/10
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:55:12 #75
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71443969
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:16 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Lijkt wel een recensie vanuit een of ander blad geknipt ofzo !
Nee hoor heb `m helemaal zelf in elkaar gefrutseld
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:51 schreef Mike het volgende:

[..]

Public Enemies draait al in België.
Jup, heb in de Kinepolis in Hasselt gezien, de digitale versie
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:58 schreef Roi het volgende:

[..]

Helemaal niet mee eens. Het is een redelijke film, mooi geschoten en lekkere shoot-outs maar de film zit echt vol met (film)cliches. Ik voelde ook meer sympathy voor Christian Bale, oh John Dillinger zegt tegen medewerkers dat hij niet hun geld wilt, wat een held?!? Nee, bullshit. Die dikke kan niks goed doen, zelfs bij de shoot-outs staat hij er als een kneusje bij. Vaak werd er gelachen in de zaal, niet omdat de film komisch is maar precies om dit soort clichématige momenten.

Mann heeft een redelijke film neergezet, maar niet meer dan dat. Ik geef het een 7.
Uiteraard zit de film vol met clichés, wat dat aan gaat had ik ook niet anders verwacht. Daarbij: het kunnen dan clichés, feit is dat het in het echt zo gegaan is als te zien is in de film. Had er geen problemen mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')