abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71248325
Daarom vind ik cijfers geven aan films juist zo moeilijk.

Je hebt leuke makkelijke films, garantie voor een leuke avond. Meestal zijn die niet origineel en hebben ze geen ijzersterk verhaal. Om over karakterontwikkeling maar te zwijgen.

Je hebt films.
Dit zijn films met een verhaal, enigszins interessant, leuke karakters, hoeft niet grappig te zijn, er zitten wat originele dingen in maar over het algemeen kun je er van genieten terwijl je in de keuken chips aan het pakken bent.

En je hebt de superfilms.
Films die uitblinken in originaliteit, of een heel sterk verhaal te vertellen hebben. Een bijzonder onderwerp, afwijkend camerawerk, een aparte manier van vertellen. In deze films moet je wel echt zin hebben.

Taken valt voor mij onder categorie 1: films. In zijn soort een erg vermakelijke, dus een dikke voldoende. Maar daar voel ik me dan wel bijna schuldig over tegenover de makers van superfilms.
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:52:37 #32
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71262675
Crank: High Voltage
Vervolg op het eerste deel, gewoon Crank geheten, van Chev Chelios (Jason Statham), die helemaal losgaat : zijn hart is vervangen en de batterij van dit electrische hart loopt bijna leeg. Hij gaat op een knotsgekke rampage om dat terug te vinden. Netzoiets als deel 1 dus. Snel, ruig, geniaal gemonteerd. Er gaat geen seconde verloren. Flink aantal ontzettend grappige situaties. Helemaal mijn ding.

IMDB: 6.9
Zelf: 8.3

[ Bericht 3% gewijzigd door SnuggLe op 24-07-2009 09:51:45 ]
pi_71262857
De tagline is echt méésterlijk:

"He was dead...But he got better"
pi_71263071
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:52 schreef SnuggLe het volgende:
Vervolg op het eerste deel, gewoon Crank geheten, van Chev Chelios (Jason Statham), die helemaal losgaat : zijn hart is vervangen en de batterij van dit electrische hart loopt bijna leeg. Hij gaat op een knotsgekke rampage om dat terug te vinden. Netzoiets als deel 1 dus. Snel, ruig, geniaal gemonteerd. Er gaat geen seconde verloren. Flink aantal ontzettend grappige situaties. Helemaal mijn ding.

[ [url=vhttp://loonyparty.net/media/pics/2009/04/crank_high_voltage.jpg]afbeelding[/url] ]

IMDB: 6.9
Zelf: 8.3
Nog een mooie versie van gevonden? R5 is toch de meest recente, is dat wat qua kwaliteit?
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:15:44 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71268110
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:58 schreef Guppi het volgende:
De tagline is echt méésterlijk:

"He was dead...But he got better"
het kan niet anders dan dat dat de meest briljante tag line van het jaar is
pi_71269224
The Dark Knight

Gister een nieuwe TV gekocht ( 50" Full HD ) en dan wil je toch een toffe film zien op Blu-ray. Dit is The Dark Knight geworden.
Ik heb de film 2 keer in de bioscoop gezien en een aantal keer op DVD. Ik kon het toch niet laten om 1 van mijn favoriete films te kijken op Blu-Ray.
En wat een ervaring! Ik hoorde goede verhalen over de kwaliteit van Full HD maar dit ging echt helemaal nergens over. Prachtige film, goede scene's en de achterliggende verhaal van The Joker is ook briljant uitgewerkt. De muziek is ook zeer uniek te noemen.
Zeker zien dus!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:11:39 #37
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71277276
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:04 schreef Teeno het volgende:

[..]

Nog een mooie versie van gevonden? R5 is toch de meest recente, is dat wat qua kwaliteit?
Die R5 is wel aardig. Geluid is niet 100%, maar doable.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:15 schreef Timo20 het volgende:

[..]

het kan niet anders dan dat dat de meest briljante tag line van het jaar is
Inderdaad, geniaal gevonden FIlm is totaal over the top. Ook aan het einde met het hoofd op sterk water & het feit dat hij in de fik staat. To-taal over the top. Mooie is wel dat echt de actie snel is en door blijft denderen. Geen achtervolgingen die dan eindeloos duren of nutteloze 'tussenshots'. Nee, dan staat er gewoon in beeld "9 seconds later". LOL!
pi_71282588
Lesbian Vampire Killers heb ik gisteren gezien (voorpremiere)
Ik keek er naar uit en hij was deels zo leuk als ik had gehoopt!
De film wordt veel vergeleken met Shaun of the Dead, maar dat vind ik niet helemaal terecht. Lesbian Vampire Killers is veel meer overdreven en flauwer, waardoor het meligheidsgehalte veel hoger ligt. Ik heb me kostelijk vermaakt in ieder geval

7/10

pi_71282603
Cookie's Fortune Robert Altman, 1999
Prima film van Robert Altman, kijkt lekker weg en bevat genoeg (subtiele) humor. Acteerwerk is ook goed, met name van Charles S. Dutton. Heb nog meer titels van Altman liggen, binnenkort maar eens aan de volgende. 7.5
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:02:45 #40
256220 85
Together we're invincible
pi_71291500
I love you man!

Leuke comedy over een man die gaat trouwen maar geen vrienden heeft en dus geen 'best man'.
Normaal vind ik de humor gewoon niet om te lachen hoogstens een klein glimlachje in dit soort films maar deze was geniaal

Aanrader!

IMDB 7,8

Ik: 8,0
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:59:53 #41
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71327526
Schlock! The Secret History of American Movies

Best een interessante docu over de ontwikkeling van exploitation-films. Het begon allemaal met monstermovies in de jaren '50, die de kijkers toentertijd echt schrik aan wisten te jagen. Nu komen ze nogal knullig over en hebben ze de befaamde so-bad-it's-good-factor. Er was een behoorlijk grote markt voor dit soort film, getuige het aantal films dat er uitgepoept is door onder andere Roger Corman en Bert I. Gordon. Met een beperkt budget werd binnen een week een film in elkaar geflanst en vervolgens vertoond in de drive-in-theaters. Erg leuk om wat scenes uit die films te zien, zoals The Amazing Colossal Man en The Brain That Wouldn't Die. Ik ben een liefhebber van (slechte) SF-jarenfilms uit de jaren '50 .

Na de monstermovies gingen de independent filmmakers steeds meer de grenzen verleggen met wat mogelijk was op filmgebied. In literatuur kwamen onderwerpen als seks en moord veelvuldig voor, waarom zou dit taboe nog moeten gelden voor het filmdoek? Het begint nog vrij onschuldig met zogenaamde 'nudie cuties' in de jaren '60: blote vrouwen met beslist (!) geen enkele seksuele handeling of wat dan ook. Een erg leuke film uit dit genre is: Nude on the Moon, die ook meerdere malen getoond wordt in deze docu. Vervolgens gaat men steeds verder met gore en wat expliciet seksueel getinte films. Via deze undergroundscenes blijkt dat klassiekers als Bonnie & Clyde, The Wild Bunch en Night of the Living Dead beïnvloed zijn door de exploitatiegenres, iets wat ik me nooit had gerealiseerd.

Ik had zelf graag wat meer monstermovie en commie-paranoia-onzin gezien, maar Ray Greene kiest er voor om meer exploitatie-genres de revue te laten passeren. Op zich niet verkeerd, want ik heb wel weer wat nieuwe titels drbij om gezien te worden . Leuk is het ook om de verhalen van stokoude regisseurs en producers te horen. Sommigen zijn inmiddels overleden, anderen zoals koning van de B-film Roger Corman zijn nog steeds actief . Cijfer: 7,5

Bin-jip (3-Iron)

Jaja, aangename film van Ki-duk Kim. Wat me vooral zal bijblijven is het droogkomische gehalte van Bin-Jip door vooral de alles en iedereen opnaaiende hoofdrolspeler. Er zitten een paar geweldige scenes in, vooral de gevangenisscenes waren subliem. Wat een leuke rol had hij te spelen . Anyway, leuke film met een aparte vervreemdende, maar gelukkig ook genietbare sfeer. Cijfer: 8

Ferris Bueller's Day Off

Beetje melig en flauw, maar geen straf om te kijken. De film bezorgde menigmaal mij een glimlach. Ik heb me wel weten te vermaken met deze onvervalste jaren '80 highschoolfilm en de sfeer eromheen. Cijfer: 7

Hannah and Her Sisters

Wederom een Woody-film zoals alleen hij die kan maken. Het zit weer vol met geestig gevonden grapjes. Allens neurotisch karakter is niet vernieuwend maar (als je dr tenminste van houdt) is wel weer geweldig om te zien. Het kippige gekakel van de drie zusjes was wat minder, maar had ook wat leuke momenten, vooral wanneer Hannah doorheeft dat Elliot dingen van hun huwelijk door laat sijpelen aan Lee. Tenslotte geeft de film veel aandacht aan New York, dat toentertijd grauw, verwaarloosd en vies eruit zag. Kortom typisch Allen, typisch leuk. Cijfer: 7,5

Hauru no ugoku shiro (Howl's Moving Castle)

Erg mooie Ghibli-film met veel gevoel voor detail. Sommige animatiebeelden zagen er werkelijk prachtig uit. Sowieso, dat kasteel zag er zeer stoer uit. Hoe dat zich voortbeweegt en al die transformermoves deed, had een hoog -gehalte.

Qua personages vond ik die Howl maar gay eerlijk gezegd , gelukkig was daar de vlam Calcifer, die wel weer superhip is. Naar het eind toe begon de film me wel wat te ergeren. Wederom volgde in deze Ghibli bizarriteiten elkaar snel op. Fantasie blijft een typisch belangrijke karaktertrek voor de Japanners en dat kan ik wel waarderen, maar niet als het verhaal daardoor alle kanten opstuitert. Maar goed ik kon dan wel weer genieten van de animatie zelf. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71329177
Net IL Divo gezien... Pff wat een lange zit! We dachten een goede maffia-film te gaan kijken, maar die hele maffia werd niet zo goed in beeld gebracht.
Je moet wat van de Italiaanse politiek afweten, anders snap je er helemaal niets van. Veel namen die je moet onthouden, veel onbekende mensen die vermoord worden en uitspraken die geniaal zijn, maar wel even op je in moeten werken.
Uiteindelijk snap je wel een beetje hoe het in elkaar steekt, maar dan ben je de zin in de film al kwijt. Wel goede acteurs, mooi gegrimeerd en de scenes zijn goed geschoten.

5/10
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 00:11:57 #43
42184 crew  DaMart
pi_71329923
Atonement

Na het boek gelezen te hebben, heb ik nu de film op DVD gekeken. Het boek vond ik al een prachtig verhaal, en met de film is dat niet anders. Alleen hadden ze wat mij betreft meer van het boek in de film mogen stoppen. Met name het einde was in het boek een stuk beter.

Acteerwerk was goed, en de achtergrondmuziek was erg goed gekozen, vind ik. Maar omdat ik het boek beter vond dan de film, krijgt deze film van mij een 6,5/10.
pi_71356728
17 Again
http://www.imdb.com/title/tt0974661/

Een Mike O'Donnell denk dat hij de verkeerde beslissing heeft genomen op zijn 17e en heeft daar nu al 20 jaar spijt van. Hij kan zijn laatste high school jaar nog een keer over doen als 17 jarige. Het thema is niet erg orgineel te noemen maar ik heb me wel vermaakt met de film. Matthew Perry zit er nauwlijks in maar Thomas Lennon zet een leuk karakter neer die voor de nodige glimlachjes heeft gezorgd.

Ik had een dikke onvoldoende verwacht maar het is voor een zondagavond een mooie 6,5 geworden (of stiekem zelfs een 7?)
pi_71360837
Watchmen

Het lijkt misschien een onduidelijke afbeelding die ik hier heb gekozen, maar het illustreert voor mij het begin van de film. Erg donker, en een soort van traag. Ik had al zulke slechte dingen gehoord over de film dat ik er niet met frisse moed aan begon. Na een klein uurtje begon de film zich toch interessant te ontwikkelen. Eigenlijk werd het een soort soap onder superhelden, met onwaarschijnlijke familierelaties en liefdes die twee keer switchen in de film. Maar uiteindelijk vond ik hem helemaal niet te lang, en heb ik me wel vermaakt. De beelden op Mars waren erg mooi en ik was toch benieuwd hoe het af liep. Achteraf gezien wel een dun verhaal voor een film van drie uur, maar door een aantal interessante personages en de mooie beelden een mooie voldoende. De muziek, waar ik ook benieuwd naar was gezien de vorige reacties in dit topic, was soms geniaal en soms moest ik er erg om lachen. Subtiel is anders!

7 (IMDB: 7,9)

Hier begint het allemaal mee; onze vriend Chelios krijgt een nephart en moet zichzelf in leven zien te houden terwijl hij uitzoekt wie zijn vijand eigenlijk is. MJN HEMEL wat een heftige film! Ik heb echt genoten, elke seconde. Het gaat supersnel en ik wist niet eens meer waar de vorige film over ging, maar dat was niet eens erg. Het ene personage is nog gefreakter dan het andere, de scenes slaan zo nu en dan nergens op, de vreemdste wendingen in het verhaal zorgen voor de idiootste scenes. Ik heb het gevoel dat de scenes eerst zijn bedacht en dat er daarna een verhaaltje omheen is verzonnen. Maar wat maakt het verhaal uit, een lust voor het oog, zo nu en dan ronduit melig, extreem gewelddadig, bloederig, belachelijk, fantastisch. Soms moest ik denken aan Lola Rennt en The Beach. En dan de vreemde scenes.

Ik ga het verhaal niet eens uitleggen.

Een 8 (IMDB: 6,9)
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 12:37:36 #46
9859 crew  Karina
Woman
pi_71361777
Transformers, Revenge of the Fallen
De transformertjes gaan weer tegen elkaar vechten, ditmaal om een of ander apparaatje, the Matrix
De eerste film vond ik nog wel aardig, maar deze niet, beetje een kinderfilm eigenlijk. Hopelijk geen derde deel meer.

Watchmen
Superhelden willen de wereld redden (of juist niet). Een van hen is de slimste man ter wereld, een ander, Dr. Manhattan, heeft ooit een ongeluk gehad en is nu blauw geworden en kan in de toekomst kijken, materie veranderen en zichzelf transporten.

Het verhaal, daar snapte ik niet zoveel van. Maar ik vond het toch het bekijken waard, vanwege de mooie kostuums, special effects en de spannende pakjes van de helden. Oh en de muziek was ook erg leuk en afwisselend: ik hoorde bijvoorbeeld Nena langskomen, maar ook Leonard Cohen en ouderwetse disco: I am your Boogieman.

The Haunting in Connecticut
Familie komt in een huis te wonen dat spookt. Vooral 1 van de zoons, die kanker heeft, wordt hier door beinvloedt. De spoken (geesten eigenlijk) moeten natuurlijk verjaagd worden.
Het schijnt waar gebeurd te zijn, maar daar geloof ik niet zo in.

Ik vond het niet echt spannend, alleen op het eind misschien heel even. Het leek een beetje op een aflevering van de Ghost Whisperer, zielen die nog over moeten gaan (en die serie vind ik dus WEL leuk).

Pandemic
Gisteren op TV gekeken.

Er is een virus uitgebroken (natuurlijk in Amerika) en er moet een vaccin worden gevonden. Een van de mensen die aan het virus was blootgesteld is een crimineel, laat hij nou net niet ziek worden! Hij moet worden gevonden, ook al omdat hij een van de medicijnen, twee vrachtwagens vol, heeft gestolen.

Ik ben een fan van dit soort films: rampen, virussen, etc. kom maar op. Maar deze was erg slecht, terwijl er toch goede acteurs in meededen, bijvoorbeeld Faye Dunaway en Bruce Boxleitner.
Waarom het dan toch mislukt? Geen idee, het verhaal was misschien te rommelig. En de dokter, zie de foto, is veel te jong en loopt de hele tijd rond met een decolleté en dikke make-up.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71362469
Crank 2

net als crank 1 geweldig! lekker snel! leuke situatie.... geen gejank en gaan! hoppa!

mijn cijfer: 7,8

nick and norah's infinite playlist

feel good movie... zit wel leuk in elkaar... beetje cliché, maar daar had ik gisteravond juist zin in!

mijn cijfer: 7,5
imdb: 6,9

edit: oh ja en nog 1 gister

miss march

film over een jongen die met een vrouwtje heeft, maar in coma raakt voor 4 jaar en daarna zijn vriendin wil terugwinnen (soort roadtrip..)

is opzich wel leuke film, beetje goedkoop, maar niet heel slecht

mijn cijfer: 6,5
imdb: 5,9
  maandag 27 juli 2009 @ 21:49:40 #48
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71378195
Capote
Gelauwerd om de blijkbaar uitmuntende acteerprestatie van Philip Seymour Hoffman, iemand die ik normaal ontzettend kan waarderen. Dus ik was benieuwd of hij het hier ook inderdaad zo goed deed als wordt gezegd. Helaas, ik vond de film een redelijke deceptie.
De hele film door had ik het gevoel dat Seymour Hoffman veel te veel overacteerde. Het kan best zijn dat Capote in het echt ook zo was, maar de combinatie van z`n maniertjes en vooral z`n stem vond ik al na een half uur behoorlijk irritant.
De show wordt gestolen door Clifton Collins Jr. als één van de moordenaars. Ook Chris Cooper is sterk in de kleine hoeveelheid screentijd die `m gegund wordt.

Ook de verschillende stijlen van filmen vond ik afleiden en eigenlijk niet bij de film passen. Het was beter geweest om bij een film met zo`n rustig tempo als deze één dezelfde, rustige manier van filmen te kiezen.
Al met al had ik hier absoluut meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 5,8/10
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 10:52:55 #49
9859 crew  Karina
Woman
pi_71388395
The Escapist
Drama.

Een aantal gevangenen in een Ierse/Engelse (was niet helemaal duidelijk) wil ontsnappen uit de gevangenis. Gedurende de film zie je afwisselend beelden van de voorbereiding op de ontsnapping en beelden van de ontsnapping zelf, dit vond ik in het begin een beetje verwarrend.

Je ziet waarom de hoofdpersoon, Perry, wil ontsnappen en waarom de andere gevangenen met hem meegaan, op het laatst zijn ze met zijn vijven.

Een soort Prison Break eigenlijk, maar wel wat dramatischer.

Goede film met een goede clou (hoewel ik dit soort clou's tegenwoordig wel vaak zie eigenlijk).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71388822
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:47 schreef JFIJWZ het volgende:
The Shining
Ik had er zoveel verhalen van gehoord, dat het 1 van de engste film ooit gemaakt is, dus ik dacht die moet ik wel zien. Ik vond er niets aan. Niet eng, een oerlelijke actrice en muziek die soms niet bij de scenes past. Jack Nicholson heeft de film nog enigzins gered.
Ben toch wel benieuwd naar waar de muziek mis ging volgens JFIJWZ. En wat het uiterlijk van de actrice met de kwaliteit van de film te doen heeft. Volgens mij een van de betere films, vooral in het genre.

Vanavond komt Snatch weer eens op tv, iedereen al gezien, maar ook bij terugkijken vermakelijk.
pi_71388869
Vorige week Snakes On A Plane gekeken. Volgens mij moest je de film kijken met een dikke knipoog, maar hij was gewoon heel erg slecht.

3/10
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:32 #52
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71389068
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:11 schreef boskameel het volgende:
Vorige week Snakes On A Plane gekeken. Volgens mij moest je de film kijken met een dikke knipoog, maar hij was gewoon heel erg slecht.

3/10
"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!

Legendarisch, zie het als een komedie.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71389106
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:

[..]

"Enough is enough, I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane! Buckle up! I'm gonna open up some windows!

Ik kan dat soort semiserieuze actie/ komedie films echt niet uitstaan . Droge humor zoals Hot Shots! is dan weel weer geniaal.
pi_71389513
Dan zou ik Mega Shark vs. Giant Octopus overslaan als ik jou was
pi_71390754
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:

[..]

zelfs dan is ie maar matig. er zijn veel leukere slechte films.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:06:25 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71390812
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:30 schreef Guppi het volgende:
Dan zou ik Mega Shark vs. Giant Octopus overslaan als ik jou was
Die heb ik gisteravond gezien !!!1

Mega Shark vs. Giant Octopus

Door de lollige titel wou ik dit stuk onzin toch maar al te graag zien, maar oef oef oef, het is niet al te best. Gelukkig veel gelachen om bijvoorbeeld de nu al legendarische scene waarin een haai een vliegend vliegtuig aanvalt . De zwaar overdreven tegenstelling tussen de heldhaftige marine en de milieuliefhebbende oceanologen leidt tot waanzinnig idiote dialogen. En dan last and also least: de special effects! Tsja, ook die falen en vallen door de mand. Al met al toch erg vermaakt met deze slechte film. Cijfer: 4

Traffic
Mooie mozaïekvertelling . Het onderwerp 'de stsrijd tegen drugs' met al zijn verschillende netwerken past ook erg goed bij dit soort films. Het wordt daardoor leuk om te zien hoe de verschillende verhaallijnen door elkaar lopen. Het gebruik van een geel korzelig filter bij de Mexicaanse scenes en kil blauw bij de scenes rond drugsvechter Michael Douglas en zijn gebruikende dochter deed soms wat geforceerd aan, ze zijn echter wel sfeerverhogend. Cijfer: 8

Reconstruction
Verwarrende film, maar wel in positieve film. Nikolaj Lie Kass wordt op de vrouw van een succesvol schrijver verliefd. Na een wilde nacht met haar is niets meer zoals het was. Simone, de vriendin van Alex, blijkt hem niet meer te herkennen, zijn appartement bestaat niet meer en zijn oude vrienden weten niet wie hij is. De filmkijker wordt net als de hoofdpersoonaan het lot overgelaten: wat gebeurt er allemaal en wat is waar en niet waar? Heel aardig en onderhoudend, zeker als dat gepaard gaat met mooie beelden en muziek. Cijfer: 7,5

Dumb & Dumber
De titel geeft al aan dat het hier om een domme film gaat. Gelukkig nog niet eens zo vervelend als vooraf gevreesd. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71393131
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:06 schreef Falco het volgende:

[..]

Die heb ik gisteravond gezien !!!1
De verleiding is om de een of andere reden bijna niet te weerstaan. Ik heb me tot nu toe kunnen beheersen..
pi_71398778
Na gister voor elke film een mooi betoogje te hebben geschreven drukte ik op invoeren en lag mijn internet eraf, dus hier maar samenvattingen wat ik ervan vond

Woyzeck
Soldaat die gebruikt word als subject in een onmenselijk experiment. Hij raakt langzaamaan steeds meer de weg kwijt tot hij de moord pleegt. Mooie film.
7/10

Wrong Move (Falsche Bewegung)
Hoop filosofisch gelul, toch best vermakelijk.
6/10

The Panic In Needle Park
Vroege Al Pacino film met Al Pacino als drugsverslaafde. Mooi geschetst hoe drugsverslaafden hun leven totaal verneuken en er niet uit kunnen komen.
7/10

Lady Snowblood (Shurayukihime)
De blauwdruk voor Kill Bill die niet onder doet voor de Kill Bill films.
9/10

The Hangover
Prachtige droge komedie, wederom (net zoals Superbad) verrast met de kwaliteit.
8/10

Princess Mononoke (Mononoke-hime)
Ik blijf de animaties van Hayao Miyazaki briljant vinden. Deze is zelfs nog beter dan Spirited Away en Howl's Moving Castle die ik al prachtig vind. Één van de mooiste animatiefilms die ik ooit heb gezien.
10/10
  woensdag 29 juli 2009 @ 01:14:04 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71416107
Net gezien:

Public Enemies
Het leven van "de gangster van het volk" John Dillinger is sinds de eerste verfilming in 1945 (Dillinger, met Lawrence Thierney in de hoofdrol) al vaker door Hollywood onder handen genomen. Maar nog nooit op de manier zoals Michael Mann ons hier voorschoteld, ditmaal met Johnny Depp in de hoofdrol.

Het verhaal van de grote gangster die door de politie wordt achtervolgd is natuurlijk een bekende. Wat Public Enemies echter onderscheid van andere films met een zelfde verhaal is de combinatie van een ontzettend sterk script en de revolutionaire beeldtaal, de manier van filmen die director of photography Dante Spinotti ons geeft. Het zal misschien niet iedereen direct aanspreken, of misschien wat vreemd aanvoelen. Misschien vergt het wel meerdere kijkbeurten om het volledig te kunnen waarderen. Maar het is zeker de moeite waard.
De film is voor het grootste gedeelte geschoten met een handheld HD camera, wat een superscherp beeld oplevert. Het geeft zowel Mann als de acteurs een ongekende vrijheid, waardoor de acteurs zich nog meer dan normaal op het acteren kunnen focussen in plaats van dat ze bezig zijn met het letten op of ze wel op de goede plaats staan voor de camera en goed in beeld zijn. Dat is dan ook te merken. De cast is geweldig. Depp levert een fantastische prestatie en speelt iedereen moeiteloos van het doek, inclusief Christian Bale. Om dit een Oscar waardige rol te noemen is dan ook licht uitgedrukt. Ook Cotiliard is erg goed als Dillinger`s grote liefde.

Het script zit goed in elkaar en trekt ruim de tijd uit (bijna 2,5 uur) voor het vertellen van het verhaal en het uitdiepen van de personages. Vooral (uiteraard) bij het personage van Dillinger zorgt dat ervoor dat we niet alleen de gangster kant van hem krijgen te zien, maar ook de andere, meer menselijke en liefhebbende kant. Hierdoor krijg je toch een bepaalde band met `m.
Ondanks de lange speelduur is de film toch nergens langdradig of saai, overal blijft de film even spannend en boeiend.
In de eerste 30 to 45 minuten gebeurd er wel zo veel en is het een komen en gaan van personages waardoor je direct vanaf het begin goed je aandacht er bij moet houden.

Mann`s oog voor detail in de aankleding van de sets, eigenlijk de complete art direction, is erg groot. De sfeer van de jaren `30 doet dan ook autenthiek aan en het voelt geen moment gekunsteld. Daarnaast zorgt de prachtige soundtrack ook voor de nodige sfeer.

Vaak wordt Heat genoemd als beste film die Michael Mann ooit heeft gemaakt, en dat hij die nooit meer zal overtreffen. Met Public Enemies bewijst hij het tegendeel. De combinatie van een fantastisch script, sublieme acteer prestaties en prachtig camerawerk en cinematography maken dit samen tot Mann`s ultieme crime epos.
Beter dan dit zul je waarschijnlijk dit jaar niet meer zien op het grote scherm
Een absoluut meesterwerk.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,8/10
pi_71416404
net in bios gezien:

Drag me to hell

wow, ik ben niet zo van de horrors eigenlijk en had gister the unborn gezien... maar wat is dit een goede horror zeg! je schrikt je steeds de pleuris en het zit echt wel goed in elkaar...

mijn cijfer(voor een horror): 7,3
imdb: 7,8

cijfer valt laag uit omdat ik echt niet tegen al die schrikmomenten kan eigenlijk maar als je een enge film wil zien... dan is dit je film!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')