Ik heb het idee dat die alleen nog maar bij uitzondering ritjes rijden, zoals hier. Overigens gaat de NVBS op 1 mei ook aan de rol met een blokkendoostrein, getrokken door een motorpost. Amf - Ut - Asd - Amr - Hoorn geloof ik. details bij NVBSquote:Op dinsdag 15 april 2008 19:25 schreef Eix het volgende:
Ik heb het idee dat die toch steeds minder worden gebruikt.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:28 schreef ghizzer het volgende:
@dennistd. vette pics! waar geschoten?
quote:
Ja hoor, dat magquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:09 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Nee, vind het alleen opvallend, mag dat?
mooi vlammetjequote:Op dinsdag 15 april 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondagmiddag is er tussen Emmerich en Oberhausen een loc uitgefikt
[ afbeelding ]
Verhaaltje hier
Hij rijdt prima, en jaquote:Op dinsdag 15 april 2008 22:05 schreef hierissieweer het volgende:
Bovenaan de op vind ik de valleilijn terug. Dat is dus reden om voor mij hier te posten. Tis immers "mijn" treintje, waar ik overigens nog nooit heb in gereden. Kan iemand mij vertellen hoe die nou rijd en of er inderdaad een discoafdeling erin zit?
Dus er is nog een lok van die Baureihe over, de andere twee zijn in de hens gevlogen...quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondagmiddag is er tussen Emmerich en Oberhausen een loc uitgefikt
[ afbeelding ]
Verhaaltje hier
Ik mag de foto niet bekijken op mijn werk, er zit "mp3"' in de URL.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ruim half uurtje bij het landelijk geleden en pittoreske Teuge gestaan voor enkele leuke bijzondere dingetjes.
[ afbeelding ]
En waar 'we' met zn 4en op wachten, was de Railion motorpost 3030 met de 2e SGMm-II, de 2141 die op weg is van Randers (DK) naar Leidschendam.
Hij staat ook hier: http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/2416396465quote:Op woensdag 16 april 2008 08:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mag de foto niet bekijken op mijn werk, er zit "mp3"' in de URL.
En thuis geen internet door verhuizing...
Nou kijk, als ik de trein zit zie ik vaak wel plekjes vanuit het raam. Verder is het vaak kijken naar anderen, waar staan andere fotograven en wat doen hun met een bepaalde locatie (bijv net even een andere hoek kiezen).quote:Op woensdag 16 april 2008 00:43 schreef bork het volgende:
Het is weer fraai Zug-Chef, mooie plaatjes (Bork vraagt zich weleens af hoe het kan/komt het nou dat ZC op de mooiste plekjes is en dan ook nog eens van die fraaie platen maakt).
Het betekent dat xx de onderdelen rechtstreeks bij de bedrijven moet kopen die betrokken zijn geweest bij de bouw van de Protos. Het onderhoud laten ze uitvoeren door TSN in Amersfoort.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:02 schreef knars het volgende:
Gheh, de Protos wordt een Collector's Item, limited editionWat betekent het wegvallen van de producent voor onderhoud / onderdelen etc.?
Tof, thanks!quote:Op woensdag 16 april 2008 10:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hij staat ook hier: http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/2416396465
Rest staat hier: http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen
quote:Fahrzeugtechnik Dessau-Roßlau kann saniert werden
Die insolvente Fahrzeugtechnik Dessau AG ist sanierbar. Dies teilte der vorläufige Insolvenzverwalter Volkhard Frenzel nach einer Belegschaftsversammlung mit. Nach seiner Ansicht kann die Mehrzahl der 167 Arbeitsplätze gesichert werden.
Fahrzeugtechnik Dessau AG in Dessau-Roßlau
Am 20. März hatte die Fahrzeugtechnik Dessau AG Insolvenzantrag gestellt. Das aus dem Waggonbau Dessau hervorgegangene Unternehmen hatte Ende der neunziger Jahre den Luxuszug "Metropolitan" für die Deutsche Bahn gebaut. Vor zwei Jahren hatte die russische Transmash-Holding die Fahrzeugtechnik übernommen. Nach Aussagen des Insolvenzverwalters haben zu hohe Kosten im Vergleich zu den Einnahmen zur Zahlungsunfähigkeit geführt. Durch monatliche Kosteneinsparungen von 300.000 bis 400.000 Euro könne aber am 01. Mai das Insolvenzverfahren eröffnet und das Unternehmen saniert werden, so Frenzel. Um Personalkosten zu sparen, müsse aber ab Mai ein Teil der Belegschaft das Unternehmen verlassen. Deswegen werde eine Transfergesellschaft gegründet. Laut Frenzel können die Mitarbeiter bei verbesserter Auftragslage in das Unternehmen zurückkehren. Ausstehende Löhne für Februar, März und April würden Anfang Mai gezahlt.
Rechtsanwalt Volkhard Frenzel hat bereits das Flanschwerk Bebitz und die jetzige ORWO Net GmbH in Wolfen saniert.
zuletzt aktualisiert: 09. April 2008 | 16:39
http://www2.mdr.de/sachsen-anhalt/dessau/5411398.html
Ze zijn in moeilijkheden gekomen door tegenvallende opdrachten. Er wordt een nieuwe "BV" opgericht om met de gezonde bedrijfsonderdelen een doorstart te kunnen maken. Als de vraag naar treinstellen aantrekt kunnen de huidige medewerkers er weer komen werken. De uitstaande salarissen over februari, maart en april zouden op 1 mei betaald worden.quote:Op woensdag 16 april 2008 14:50 schreef Wadloper het volgende:
Mijn Duits is helaas niet al te geweldig... Wat staat er in grote lijnen?
Ja ja, die tunnelbak kan wel even tussen de koffie en de broodjes door natuurlijkquote:Op woensdag 16 april 2008 16:01 schreef knars het volgende:
(er wordt één, jawel 1! abri geplaatst)
Je bedoelt het SGM? Dat wordt gedaan door Bombardier in Randers Denemarken.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:51 schreef zwahiel het volgende:
Zonde dat Dessau in zwaar weer kwam, want ze maken best mooie producten. Hadden ze ook niet die bakken van de NS omgebouwd? Of was dat weer iemand anders?
Haha, ik hoorde het ja, grappig!quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb gister je broer nog gespot, Socios
Beter gezegd: Waarom rijdt het ding niet rechtstreeks vanuit Haarlem via Amsterdam richting Onnen?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:41 schreef Charango het volgende:
Gaan er vrijdag nog mensen de ICMm spotten die, (althans volgens Somda) rond 16:47 de Maliespoorweg gaat berijden?
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom dat ding niet gewoon op Ut kan gaan kopmaken zoals de 1700 en 500![]()
Ik vroeg me dit ook af, ik kan op zich vrijdag wel, weet alleen niet of ik naar het station ga of langs het spoor ga staan.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:41 schreef Charango het volgende:
Gaan er vrijdag nog mensen de ICMm spotten die, (althans volgens Somda) rond 16:47 de Maliespoorweg gaat berijden?
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom dat ding niet gewoon op Ut kan gaan kopmaken zoals de 1700 en 500![]()
Jij bedoelt denk ik ICK, dat omgebouwd is bij PFA in Weiden.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:51 schreef zwahiel het volgende:
Zonde dat Dessau in zwaar weer kwam, want ze maken best mooie producten. Hadden ze ook niet die bakken van de NS omgebouwd? Of was dat weer iemand anders?
"vingerverf"?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel iets zijn wat rijmt op "capaciteit", denk ik
Ik heb net gehoord dat "Stoepkrijt" beter rijmtquote:Op woensdag 16 april 2008 19:31 schreef Duvel het volgende:
"vingerverf"?
Huisstofmijt rijmt ook beter.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb net gehoord dat "Stoepkrijt" beter rijmt
Ja, die tunnelbak negeer ik liever. Een stationsingang vanuit een suf tunneltje in plaats van het unieke stationsgebouw wat met de grond gelijk is gemaaktquote:Op woensdag 16 april 2008 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja, die tunnelbak kan wel even tussen de koffie en de broodjes door natuurlijk
Haha, ja inderdaadquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb gister je broer nog gespot, Socios
Geen enkele natuurlijkquote:Op woensdag 16 april 2008 23:16 schreef ewyb het volgende:
Jammer dat ik je getekende trein niet gezien hebWelke trein had je getekend? Een Spurt?
Of een Koploper?
Niet alleen de after sales, ze hebben een poosje de gehele fabriek overgenomen om te zorgen dat hun bestelde (en deels betaalde) orders ook afgebouwd werden. Daarom zie je nog genoeg Alliance bussen rondtuffen bij xx omdat ze gewoon nog vrij nieuw zijn. Geloof dat de laatste bus in 2001 of 2002 afgeleverd is. En toen was DO allang failliet.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:57 schreef Willy84 het volgende:
TSN (XX) had alle onderdelen mallen van Den Oudsten overgenomen en vervullen nog steeds de after sales meen ik.
Het is wel goed nieuws voor XX dat Dessau een doorstart maakt, want de levering van onderdelen is dan wel een stukje makkelijker.
Het spoor berijden en dan met behulp van de apparatuur aan boord meten of het spoor gebreken vertoond. Dit doen ze tegenwoordig rijdend, omdat zo een baanvak niet meer buiten dienst hoeft wegens schouwen.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:54 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg, ik fiets sinds kort elke ochtend braaf langs station Groningen en ik zie daar regelmatig een zogenaamde "videoschouwtrein" staan. Waar dient dit ding voor?
Ah, handig dusquote:Op donderdag 17 april 2008 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het spoor berijden en dan met behulp van de apparatuur aan boord meten of het spoor gebreken vertoond. Dit doen ze tegenwoordig rijdend, omdat zo een baanvak niet meer buiten dienst hoeft wegens schouwen.
quote:Op donderdag 17 april 2008 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.rijdendpersoneel.fotopic.net/c1485312.html![]()
Ofwel, 0 treinverkeer over Rijswijk?quote:Op donderdag 17 april 2008 16:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trein in de fik hier in station rijswijk, fout boel , sirene's rook..
quote:Op donderdag 17 april 2008 16:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trein in de fik hier in station rijswijk, fout boel , sirene's rook..
quote:17-04-08 16:59
RIJSWIJK - In een trein op het station Rijswijk is donderdagmiddag brand uitgebroken. De brandweer is met meerdere voertuigen uitgerukt.
Hoe de brand is ontstaan en hoe groot de brand is, is nog niet duidelijk. De trein is tijdig ontruimd en er zijn geen gewonden. Ook station Rijswijk is ontruimd en tussen Den Haag Hollands Spoor en Delft moeten reizigers hierdoor rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten. Tussen Den Haag HS en Delft rijden geen treinen
Bron
Maar gelukkig dus niet overal. Hier op de Draaiweg hadden ze die dingen vanmiddag gewoon nog.quote:In verband met de grote belangstelling is de voorraad treinkaartjes in de meeste Kruidvat winkels reeds uitverkocht.
ff rekenen, voor de SLT geldt 2400 = 4 = 3 en 2600 = 6 = 4, dan stondt er dus het equivalent van 10 bakken, is toch wel 5 V'tjs, flink stoptreintje dus ja.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:20 schreef Bigs het volgende:Dan krijg je toch een flinke stoptrein![]()
hehe, nou ja, je hebt er 2,5 maand de tijd voor. ik heb het voordeel dat ik ze samen met m'n broer opmaak. hij wilde er 5 of 6, ik wilde er 2. wacht er nog ff mee. naar roosendaal koop ik zaterdag gewoon een enkeltje. dat kruidvatkaartje gebruik ik wel als ik een keer bv. retour naar heel ver weg knal.quote:Op donderdag 17 april 2008 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er 10, nou maar eens zien dat ik ze allemaal op krijg
Mja maar de SLT bakken zijn wel wat korter dan de meeste anderen begreep ik.. weet alleen niet hoeveel.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:47 schreef ReisT het volgende:
Kruidvat.nl meldt:
[..]
Maar gelukkig dus niet overal. Hier op de Draaiweg hadden ze die dingen vanmiddag gewoon nog.
[..]
ff rekenen, voor de SLT geldt 2400 = 4 = 3 en 2600 = 6 = 4, dan stondt er dus het equivalent van 10 bakken, is toch wel 5 V'tjs, flink stoptreintje dus ja.
De IV is precies even lang als een ICM-III en de VI is evenlang als de ICM-IV, dus 80,6 resp. 107,1 meter. Hiermee kun je de baklengte van de tussenbakken uitrekenen en ook de lengte van de kopbakkenquote:Op donderdag 17 april 2008 18:51 schreef Bigs het volgende:
[..]
Mja maar de SLT bakken zijn wel wat korter dan de meeste anderen begreep ik.. weet alleen niet hoeveel.
Graagquote:Op donderdag 17 april 2008 21:29 schreef NordicBlue het volgende:
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
quote:De schade aan de trein lijkt zich te beperken tot het technische gedeelte van de trein. De coupés lijken volgens de brandweer gespaard gebleven.
Bron
Als expert moet je dat toch wel wetenquote:Op donderdag 17 april 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
In het jargon van onze vriend Zug-Chef: Basiskennisquote:Op donderdag 17 april 2008 22:50 schreef sander89 het volgende:
Als expert moet je dat toch wel weten![]()
![]()
Ja kan het namelijk makkelijk zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Check de ramen van de machinist.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
Dit was 1 van de eerste dingen die ik mezelf leerde toen ik onlangs in de treinenhobbybusiness aankwam, uit wikipedia n.b.: Verder zijn bij de kopbakken op de cabine tegenwoordig de uiterste raampjes bij Plan T grijs geschilderd en bij Plan V geel. Zo is dus aan de kopbak al te zien of het Plan T of Plan V is. Uitzondering hierop vormen de Plan V's van Veolia op de Heuvellandlijn. Deze hebben net als Plan T grijze zijruitjesquote:Op donderdag 17 april 2008 23:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Check de ramen van de machinist.
Een Plan T heeft een hele grijze band bij die raampjes, de V'tjes van Veolia zijn uitgerust met een grijs hoekraampje.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:20 schreef bork het volgende:
[..]
Dit was 1 van de eerste dingen die ik mezelf leerde toen ik onlangs in de treinenhobbybusiness aankwam, uit wikipedia n.b.: Verder zijn bij de kopbakken op de cabine tegenwoordig de uiterste raampjes bij Plan T grijs geschilderd en bij Plan V geel. Zo is dus aan de kopbak al te zien of het Plan T of Plan V is. Uitzondering hierop vormen de Plan V's van Veolia op de Heuvellandlijn. Deze hebben net als Plan T grijze zijruitjes
goed nieuwsquote:
Historische stoomtreinen gered
Historische stoomtreinen zijn van de ondergang gered. De overheid betaalt een nieuw veiligheidssysteem, dat de treinen nodig hebben omdat ze soms ook over het officiële spoorwegennet moeten rijden.
Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een zogeheten dodemansknop, een schakelaar die ervoor zorgt dat de locomotief tot stilstand komt als de machinist onwel wordt. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat stelt zo'n knop verplicht om over het spoor te mogen rijden.
Het besluit is een grote opluchting voor de eigenaren van de stoomtreinen, omdat zij zelf het veiligheidssysteem niet kunnen betalen.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8A12220B76BC7.html
quote:Op donderdag 17 april 2008 21:29 schreef NordicBlue het volgende:
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
En vanavond ook al een treinbrand in Zetten-Andelst. Gaat lekker dus
Kom op, wie maakt het kwartetje vol binnen de 24 uur?quote:Door een stroomstoring is er vrijdagochtend geen treinverkeer mogelijk van en naar Leeuwarden. Dat meldt spoorbeheerder Prorail. Reizigers moeten rekening houden met vertraging die kan oplopen tot meer dan een uur.
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..quote:De Oostenrijkse spoorwegen zouden de trein graag een uur eerder laten rijden, zodat de reizigers wat langer van hun dag kunnen profiteren. De Nederlandse spoorwegen vinden dit soort afwijkende treinen maar lastig, en hebben daarom gezegd dat ze de trein juist een uur later willen laten rijden. Zoals het er nu naar uitziet is het gevolg dat de trein met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt opgeheven.
ja maarquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:58 schreef Charango het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we die stoomlocs dus![]()
Lieve beestjesquote:Medewerkers van de stichting Reptielen, Amfibieën en Vissen Onderzoek Nederland (Ravon) verplaatsen de komende weken hagedissen die op het spoor in Maastricht leven naar een ander leefgebied in de directe omgeving. Dat heeft spoorbeheerder ProRail, die de opdracht heeft gegeven, vrijdag bekendgemaakt.
Inertia Stock
Het verplaatsen van de beschermde dieren is nodig omdat ProRail het spoor tussen Maastricht en Lanaken vernieuwt en volgend jaar weer in gebruik neemt.
Sinds 1990 reden er geen treinen meer op het traject. Hierdoor onstond een geschikte leefomgeving voor onder anderen de muurhagedis en de hazelworm.
Met lopen komt zo'n ding niet ver hoorquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar
een spurt loopt ook zonder bovenleiding
niet verder dan de wisselstraatquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met lopen komt zo'n ding niet ver hoor
quote:In 5 jaar tijd zijn in de Indiase stad Mumbai ruim 20.000 treinreizigers omgekomen, doordat de treinen overvol waren. De Indiase spoorwegen maakten dat bekend, nadat een activist dat eiste. Mensen kwamen onder meer om het leven door elektrocutie en doordat ze in de verdrukking kwamen.
Is dezelfde strekking als op een Duits forum werd vermeld. Daar werd tegein gebracht dat de NS helemaal niks over die paden te zeggen heeft. (weet niet of dat helemaal waar is, zij hebben een flinke vinger in de pap) Prorail gaat immers over het verdelen van de paadjes.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt schrijft inmiddels het volgende over de CNL naar Wenen en Milaan:
[..]
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..
Ben even gaan kijken, gaat over een gedeelte van de volgende lijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_20_Maastricht_-_Hasseltquote:Het verplaatsen van de beschermde dieren is nodig omdat ProRail het spoor tussen Maastricht en Lanaken vernieuwt en volgend jaar weer in gebruik neemt
Dat is Arthur Kamminga denk ik, op zich wel een bekende naam op het gebied van verlaten spoorlijntjesquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:29 schreef bork het volgende:
En volgens mij heeft ene ajwkam een mooi (foto-)verslag gemaakt van het te (her)openen traject Maastricht-Lanaken, leuk om te lezen -> http://members.lycos.nl/treinpage/mtlan/mtlan1.htm
quote:Staren naar vrouw in trein bestraft
LECCO - Een Italiaanse dertiger is veroordeeld tot een geldboete van 40 euro en tien dagen voorwaardelijke celstraf voor het intensief staren naar een vrouw in de trein. De advocaat van de veroordeelde man zei vrijdag dat zijn cliënt tegen de straf in beroep gaat. De dertiger en de vrouw die naar de rechter was gestapt, ontmoettten elkaar in 2005 op een forensentrein tussen de Italiaanse steden Lecco en Milaan. Bij de eerste ontmoeting vond de vrouw dat de man te dicht in haar buurt zat. De volgende dag zat de man recht tegenover de vrouw en zou hij haar te lang hebben aangestaard.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben jij daar niet wat te oud voor Duuf?
hm AquaSquashquote:Op vrijdag 18 april 2008 18:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beneden zitten squashbanen! Maar die zullen wel wat waterschade hebben nu.En het was goed squashen daar, bummer!
nietquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wanneer leert Arriva nu eens dat de trein van 17.01 van Groningen naar Leeuwarden versterkt dient te worden, want vandaag was het weer eens veevervoer in die trein.
hehequote:Op vrijdag 18 april 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Och vanmiddag om 17.00 stond er nog een 2/6 op opstel in Groningen en om 17.55 nog een 2/8 in Leeuwarden en nog een 2/6 en 2/8 voor de deur bij Voith
Echt zonde. Net nu de CNL nog moet inburgeren.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt schrijft inmiddels het volgende over de CNL naar Wenen en Milaan:
[..]
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..
Wanneer wordt die pendel voor de verandering niet opgeheven?quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:55 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag een slagje Amsterdam CS-Amersfoort gemaakt. Zag dat de Barneveld Noord pendel van XX er voor de gein maar weer eens was uitgegooid
Die staat reserve.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Och vanmiddag om 17.00 stond er nog een 2/6 op opstel in Groningen
http://mobiel.ns.nl/ bedoel je?quote:Op zaterdag 19 april 2008 02:38 schreef Koewam het volgende:
Waar was ook alweer dat mobiele overzicht met vertragingen te vinden?
Interesant om dit eens te lezen... wat betreft de sprinter naar Groningen, nu snap ik ook waarom er met de nieuwe trein richting Groningen werd gereden... op zich... geen slecht idee...quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef Willy84 het volgende:
http://www.minvenw.nl/cen(...)aag_tcm61-219132.pdf
Weten ze dat bij jou thuis niet?quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:42 schreef Toeps het volgende:
Waarom staat er een of andere Canadese trein even voorbij Amsterdam CS? Met North-nogwat er op?
quote:Een Eurostar-trein van Londen naar Parijs heeft een recordvertraging gehad van bijna tien uur. Normaal duurt de rit twee uur en een kwartier. Bij Lille ging de trein kapot en even later begaf ook de reservetrein het. Bij aankomst kregen de passagiers een vergoeding, ontbijt en een sterrenonthaal van de media.
k bedoel dus.. zouden er dan meer locs door stichtingen weer rijvaardig worden gemaakt? onder t motto.. die kast is geen kostenpost meerquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
nee natuurlijk niet![]()
Het mocht al, of niet. regels veranderen, er moeten kastjes in, overheid betaalt kastjes, het mag nog steeds, of nog steeds niet.
nee, want die kast was tot nu toe nog niet nodigquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k bedoel dus.. zouden er dan meer locs door stichtingen weer rijvaardig worden gemaakt? onder t motto.. die kast is geen kostenpost meer
Ja, dat probeerde ik ook duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:42 schreef dennistd het volgende:
nee, want die kast was tot nu toe nog niet nodig
Van nu.nl: http://www.nu.nl/news/153(...)halys_met_auto.html.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duuf, waar heb je die wijsheid van die Thalys vandaan? Ik moet daar morgenvroeg wel langs kunnen hoor
Tuurlijk niet, het is op de overweg bij Essen, dat heet de grensstraat, nou en als er 2 overheden aan werken, reken dan maar maandagquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga er wel vanuit dat morgenochtend alles planmatig rijdt iig
Ik heb nog wel een fles terpetine voor je?quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:40 schreef vw_caddy het volgende:
Uitstekend, weer een 11.8 die bijna is afgefikt. Wanneer is de volgende?
De komende zomer even afwachten. Hopen dat het een warme zomer wordt, gaat er vast weer eentje vlam vatten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:52 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een fles terpetine voor je?
Dit is volgens mij de allerslechtste locserie ooit die de NMBS heeft gehad.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:53 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De komende zomer even afwachten. Hopen dat het een warme zomer wordt, gaat er vast weer eentje vlam vatten.
Je moet je kennis van de Belgische spoorwegen een beetje opschroeven!quote:Op zondag 20 april 2008 00:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit is volgens mij de allerslechtste locserie ooit die de NMBS heeft gehad.
Mooi stoptreintje.quote:Op zondag 20 april 2008 00:28 schreef sander89 het volgende:
De SLT 2602, 2401 en 2402 in Helmond![]()
[ afbeelding ]
de belgen willen ze niet toelaten volgens mijquote:Op zondag 20 april 2008 11:43 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat is het probleem dat er nu nog geen TRAXX voor de benelux treinen rijden? IK zie er op watergraafsmeer anders meer dan genoeg klaar staan...
Dat kun je wel zeggen ja!quote:Op zondag 20 april 2008 13:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeer geslaagd dagje!!
quote:
Zelfde als in Arnhem nu, soms staat er 4 stammen ICM/ICL aan het perronquote:Op zondag 20 april 2008 18:25 schreef Willy84 het volgende:
[..]
![]()
coole pics!
Ik heb het bij me standaard tochtje Amersfoort-Amsterdam Cs gehouden![]()
Vanwege die stremming tussen Amersfoort Vathorst en Zwolle stond er heel wat materieel op de Bokkeduinen.
Zag iets van 5 stammen ICL staan. Imposant gezicht.
Nee dat nietquote:Op zondag 20 april 2008 23:38 schreef Willy84 het volgende:
ramptoerist, stond je in Amersfoort te spotten
Die dingen staat er ongeveer permanent weg te roesten, alhoewel er laatst 1 heeft gereden meen ik.quote:Op zondag 20 april 2008 23:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
Edit: Zag ook nog dat een Mp tegen een stootblok staat geparkeerd als je kijkt halverwege van perron 7 richting het noorden. Zal denk ik niet helemaal de bedoeling zijn geweest![]()
Had je die nog nietquote:Op maandag 21 april 2008 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
echteld en die bovenste van Hemmen-Dodewaard
nouja, vanaf amersfoort gaat iets na vieren wel een sprinter naar amsterdam, en vanaf daar kun je weer naar schipholquote:Op maandag 21 april 2008 09:31 schreef Duvel het volgende:
Echt ieder kutdorp wil tegenwoordig een nachttrein geloof ik. Als ik NS was zou ik die wethouder tegemoet komen en een trein tot Amersfoort laten rijden. Staat ie daar te wachten tot om zes uur de eerste trein naar Schiphol vertrekt.
Plus onderhoud aan de trein, energie om zo'n log ding naar Amersfoort te sleuren, etc etc etc.quote:Op maandag 21 april 2008 10:00 schreef dennistd het volgende:
Is haast wel goedkoper ja...
Je hebt voor die ene trein een machinist nodig die anders geen dienst had, en je hebt er conducteurs bij nodig...
Ik zou zeggen: laat elke nacht een taxi rijden, of bij meer vraag een taxibusje
heb flink wat mazzel gehad want een paar uur daarvoor zat ik in die trein en heb er dus geen last van gehad. heb de locomotief op de terugweg nog eenzaam en alleen op een belgisch rangeerterrein van een klein station nabij de grens zien staan. de cabine was aan één zijde compleet uitgefikt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Bron
19 april 2008 - Bij een aanrijding tussen een trein en een personenauto tussen Roosendaal en Essen, op een overgang pal op de grens tussen België en Nederland, is de bestuurder van de auto om het leven gekomen.
De meegesleurde auto raakte in brand, waarna ook het treinstel vlam vatte. Twee inzittenden van de trein, die van Brussel naar Amsterdam op weg was, raakten licht gewond. Onder de tussen de 250 en 300 passagiers heerste korte tijd enige paniek toen rook de trein binnenkwam en de deuren niet wilde openen.
De passagiers werden opgevangen in de quarantaine stallen in Nispen, en worden op dit moment in bussen naar het station van Roosendaal vervoerd. Het treinverkeer tussen Roosendaal en Antwerpen ligt voorlopig onbepaalde tijd stil.
geen thalys dus, maar een Benelux.
[ afbeelding ]
Neequote:
de 1184 stond afgesteld in Essen ja, ik reed er gisterochtend ook langsquote:Op maandag 21 april 2008 12:17 schreef ghizzer het volgende:
heb flink wat mazzel gehad want een paar uur daarvoor zat ik in die trein en heb er dus geen last van gehad. heb de locomotief op de terugweg nog eenzaam en alleen op een belgisch rangeerterrein van een klein station nabij de grens zien staan. de cabine was aan één zijde compleet uitgefikt.
kwam er langs, maar het lijkt me sterk. ding was echt van de buitenkant compleet (en dan ook echt compleet) vol met as.quote:Op maandag 21 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
De cabine schijnt verder niet beschadigd te zijn, van binnen dan. Kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik zou zeggen: nieuwe slangetjes en kabeltjes aan de voorkant, rollertje er overheen, raampjes poetsen en gáán!
Wat er niet is, kun je niet poetsenquote:Op maandag 21 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
De cabine schijnt verder niet beschadigd te zijn, van binnen dan. Kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik zou zeggen: nieuwe slangetjes en kabeltjes aan de voorkant, rollertje er overheen, raampjes poetsen en gáán!
Oh ja, één raampje poetsen, de andere afplakken. Oh nee, machinist zit links in die karren. Nou ja, nieuw ruitje er in zetten.quote:Op maandag 21 april 2008 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat er niet is, kun je niet poetsen
Het verbaasde me meer dan dat het bedoeld was als zgn. uitlachenquote:Op maandag 21 april 2008 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neeen een netkaart heb ik ook niet
![]()
![]()
Of wil je even 500 bordjes terug in je nek hebben die je nog niet hebt?![]()
Oh okeequote:Op maandag 21 april 2008 15:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Het verbaasde me meer dan dat het bedoeld was als zgn. uitlachen
Vroeger (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!quote:Op maandag 21 april 2008 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze die klassiekjes eens gaan inzetten naar Roosendaal, veel toffer...
Vanmiddag (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!quote:Op maandag 21 april 2008 21:17 schreef Duvel het volgende:
Vroeger (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!
Wie had dat gedacht hmm?quote:Op maandag 21 april 2008 21:16 schreef Duvel het volgende:
Jemig Fles, je bent wel een groot gastronomisch talent!
Ik dacht dat die krengen vervangen waren door een reeks [die "nieuwe" en brakke, 13?] als ic naar Brussel?quote:Op maandag 21 april 2008 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanmiddag (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!
Ik weet zo uit m'n hoofd niet hoe het door de week geregeld is, maar in het weekend rijdt er gewoon ieder uur om .18 een klassiekje naar Mt, aankomst .46. Dat was zo op 24 februari, dat was zo op 24 maart, en dat was zo op 30 maart. Ik denk dat het in ieder geval gisteren ook wel het geval wasquote:Op maandag 21 april 2008 21:24 schreef Duvel het volgende:
Ik dacht dat die krengen vervangen waren door een reeks [die "nieuwe" en brakke, 13?] als ic naar Brussel?
Zou ook kunnen! Ik ben ff te lui om het na te kijken. Maar eens per uur stoppen er dus nog wel treinen in Eijsden?quote:Op maandag 21 april 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet zo uit m'n hoofd niet hoe het door de week geregeld is, maar in het weekend rijdt er gewoon ieder uur om .18 een klassiekje naar Mt, aankomst .46. Dat was zo op 24 februari, dat was zo op 24 maart, en dat was zo op 30 maart. Ik denk dat het in ieder geval gisteren ook wel het geval wasMaar het kan zijn dat er door de week alleen die Maastricht-Brussel-Expres rijdt, zou k ff moeten opzoeken.
Nee.quote:Op maandag 21 april 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou ook kunnen! Ik ben ff te lui om het na te kijken. Maar eens per uur stoppen er dus nog wel treinen in Eijsden?
Nee. De perronverlichting brandt gewoon en de reclameborden worden ook nog geregeld ververst.quote:Op maandag 21 april 2008 21:42 schreef Duvel het volgende:
Eijsden is dus dicht. Zonde. Ik kom echt nooit meer in die streek... Is het station ook ontmanteld?
Nu zag ik dat het niet gefotoshopt was.quote:Op maandag 21 april 2008 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik kwam hiernaast nog deze foto tegen![]()
[ afbeelding ]
Ja oke, relaxt! Maar je moet wel een beetje realistisch zijn. Als er geen hond in de trein zit kost het alleen maar belastinggeld.quote:Op maandag 21 april 2008 11:55 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik snap jullie niet hoor, het lijkt mij heerlijk als je vanaf een willekeurige stad een trein in kan stappen om 3 uur in de nacht!
Die treintjes rijden nog steeds s'avonds en in meen ook in het weekend die dienst.quote:Op maandag 21 april 2008 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger (sprak de dertiger) reden ze nog tussen Maastricht en Liège Guillemins!
Valt me nog mee dat ie met zn kop in beeld wilquote:Op maandag 21 april 2008 21:16 schreef Duvel het volgende:
Jemig Fles, je bent wel een groot gastronomisch talent!
Leuk!
Ja, ik lees het net. Suffe Danny.quote:Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Duvel je had gelijk hee met die PM's
Hint voor *bepaalde iemanden*: DIt bordje hangt NIET op Arnhem Velperpoortquote:Op maandag 21 april 2008 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ik kwam hiernaast nog deze foto tegen![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hint voor *bepaalde iemanden*: DIt bordje hangt NIET op Arnhem Velperpoort![]()
Wat heeft Velperpoort er mee te maken? Ik zie Presikhaaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Onze vriend Zug-Chef stond dus in Velperpoort op zoek naar dat bordjequote:Op dinsdag 22 april 2008 11:02 schreef Duvel het volgende:
Wat heeft Velperpoort er mee te maken? Ik zie Presikhaaf.
Gek genoeg staat de PM nu weer aan.quote:Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Duvel je had gelijk hee met die PM's
Het mocht me watquote:
Uit zijn verhaal blijkt dat dus niet, hij kan het wel. Lijkt me toch stug dat iemand al die berichten gaat zitten lezen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het mocht me watWe weten nu iig dat ze gewoon naar smaak gelezen worden
Nu jouw fotoquote:Op dinsdag 22 april 2008 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat ie met zn kop in beeld wil
quote:Heuvelrug - Langs het spoor van Driebergen tot Ede zijn maandagavond op verschillende plekken bermbrandjes uitgebroken. Volgens ProRail zijn die veroorzaakt door een goederentrein waarvan de rem aanliep. Door de vonken die daardoor ontstonden vatte de berm vlam. Volgens de woordvoerder spelen het warme en droge weer van maandag en de oostenwind een rol. Het treinverkeer is niet stilgelegd, wel moeten de treinen ter plaatse snelheid minderen.
De goederentrein met haperende rem is stilgezet op station Ede-Wageningen. Vorig jaar april vatte de berm bij Veenendaal ook vlam door een vastgelopen rem van een goederentrein. Toen werd de A12 voor een deel tijdelijk afgesloten en het treinverkeer stilgelegd.
Bron
Mwoa, de internationale zit wel stukken beter natuurlijk. Maar voor een keertje heeft het ook wel wat om in zo'n varkenskop te gaan zittenquote:Op dinsdag 22 april 2008 13:47 schreef Toeps het volgende:
Een half uurtje geleden.was met de varkens-express van antwerpen naar roosendaal, en daar op de internationale gestapt. Ja, zinloos, ik weet.
Ja hoorquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotterdam Centraal ontruimd
Ammoniakdampen en zo
Op het betonnenpad, leuk stekkie wel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag even een klein fietstochtje gemaakt en daarbij even wat plaatjes geschoten:
[ afbeelding ]
GTW 10311 als trein 30556 richting Groningen nabij de spoorbrug over het Van Starkenborgkanaal
[ afbeelding ]
GTW 10326 als trein 30656 op dezelfde plek
[ afbeelding ]
GTW 10318 als trein 30545 ter hoogte van Adorp
Paar foto's van afgelopen zaterdagquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
heeft iemand nog een mooie foto van een klassiekje
THX, Klassiekjesquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Paar foto's van afgelopen zaterdag
[ afbeelding ]
De 164 (bouwjaar 1962!!) te Aachen Hbf
[ afbeelding ]
De prachtige 1e Klasse van de 164
[ afbeelding ]
Diezelfde 164, nu in Luik
[ afbeelding ]
De 268 in LuiK
[ afbeelding ]
Uitzicht uit het raampje van het gangetje naast het hokje van de machinist van de 782, ergens in de regen tussen Vies-hé en Eijsden
[ afbeelding ]
De 782, na aankomst in Maastricht. Dit is dus de licht gepimpte versie, met een paar raampjes minder aan de kop.
Whahahaha!quote:
Geen idee, schijnbaar al minstens sinds vrijdag. Werd er gisteravond over getiptquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
Whahahaha!Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?
Nee, dit weekend denk ik pasquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whahahaha!Deze fout is aanwezig sinds de perronvernieuwing of zo?
He ik vind het leuk treintjes ja! Laat mij nou ook eens een keer op iets geilen~quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh?leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt in 2010 wel weer terug op de IJssellijn en heel misschien in 2009 al wel weer, want de knoop Arnhem gaat ontward worden, waardoor er een nieuwe 3600 ontstaat die van Zwolle naar Roosendaal rijdt. Betekent wel dat deze tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein rijdt en een stukje langer onderweg is dan de oude 3600. Verder gaat deze in Zwolle weer stoppen op perron 5 om een cross-platform overstap te bieden richting Groningen en buiten de uren dat de 12500/12700 rijdt ook Leeuwarden. De 12500/12700 zal stoppen langs perron 6 in Zwolle ipv 5.
Bron: Somda
van mij mogen ze in arnhem wel een keer opschieten; er is vast een boel werk verzet, maar als ik zie hoeveel er nog moet gebeuren is dat gigantisch. (op basis van de tekeningen)quote:Op woensdag 23 april 2008 15:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.
Was er een paar weken terug ook. Toen ik ook bij Oosterhout of Oosterbeek was geweestquote:Op woensdag 23 april 2008 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren dat ze een soort provisorische kopspoortjes gemaakt hebben. als je van spoor 3/4 naar spoor 6/7 moet hoef je niet meer over die kutbrug, da's al iets
Lijkt me een goed planquote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:
en de nachttreinen gaan waarschijnlijk niet meer naar Den Haag CS maar naar HS. Dit vanwege werkzaamheden. Als het positief bevalt wordt het wellicht permanent.
bronnetje
Het is dan ook wel een erg debiele actie om daar te gaan staanquote:Op woensdag 23 april 2008 18:03 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: mooie picca´s wederom. Wat ik mij afvraag: toeteren de machinisten weleens bijvoorbeeld, aangezien je vaak op plekken midden in de natuur staat relatief dicht langs de baan?
Toen ik eens bij station Hilversum Sportpark stond, stond er een vrouw aan de verkeerde kant van de spoorbomen van de overweg van de Soestdijkerstraatweg, maar wel zo dat de trein er makkelijk kon (vrij grote ruimte tussen spoorboom en rails). Toch is de machinist toen vol in de rem gegaan, kwam vlak voor de overweg tot stilstand en stapte toen uit z´n locomotief. Daarop begon ´ie tegen de vrouw te schreeuwen en hij viel haar bijna aan. Na de stevige reprimande stapte ´ie weer in en reed verder.
Ach ja, als je niet zo vaak in België komt per trein hebben die dingen toch wel wat. Net als ons gezellige mat '64 overigens, daar vergelijk ik het maar mee, is even oud, lekker ouderwetse gelijkstroommotoren enzo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh?leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
heden ten dage nog een stuk of 300 klassiekjes rond...quote:Een of andere .be websste schreef het volgende:
De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro ML" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen. De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan het tempo van 5 tot 8 stellen per maand.
Zo heet nieuws is dat niet hoor, er staat al lange tijd op de PrutsRail site dat die tram eind 2008 zou gaan verdwijnen.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:En nog eens wat HOTNEWS![]()
ProRail heeft NS geinformeerd over de werkzaamheclen voor de verdubbeling van de
spoorcapaciteit rondorn Houten. Ten gevolge van de werkzaamheden is het niet mogelijk
om in dienstregeling 2009 de tram Houten - Houten Castellum te rijden. Om de reizigers
van en naar station Houten te brengen, zet NS bussen in.
![]()
![]()
![]()
Het trammetje gaat eruit!![]()
Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:55 schreef von_Preussen het volgende:
Bij station Deventer Colmschate ging de machinist vrij laat in de remmen, met als gevolg dat het 1e stel voorbij het perron kwam te staan. De machinist riep toen om dat we even een stukje "terug" zouden rijden, hetgeen ook na 1 minuut geschiedde. Echter zag ik geen machinist langs de trein lopen, dus is het ook mogelijk om vanuit de voorste cabine "achteruit" te rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |