Een Plan T heeft een hele grijze band bij die raampjes, de V'tjes van Veolia zijn uitgerust met een grijs hoekraampje.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:20 schreef bork het volgende:
[..]
Dit was 1 van de eerste dingen die ik mezelf leerde toen ik onlangs in de treinenhobbybusiness aankwam, uit wikipedia n.b.: Verder zijn bij de kopbakken op de cabine tegenwoordig de uiterste raampjes bij Plan T grijs geschilderd en bij Plan V geel. Zo is dus aan de kopbak al te zien of het Plan T of Plan V is. Uitzondering hierop vormen de Plan V's van Veolia op de Heuvellandlijn. Deze hebben net als Plan T grijze zijruitjes
goed nieuwsquote:
Historische stoomtreinen gered
Historische stoomtreinen zijn van de ondergang gered. De overheid betaalt een nieuw veiligheidssysteem, dat de treinen nodig hebben omdat ze soms ook over het officiële spoorwegennet moeten rijden.
Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een zogeheten dodemansknop, een schakelaar die ervoor zorgt dat de locomotief tot stilstand komt als de machinist onwel wordt. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat stelt zo'n knop verplicht om over het spoor te mogen rijden.
Het besluit is een grote opluchting voor de eigenaren van de stoomtreinen, omdat zij zelf het veiligheidssysteem niet kunnen betalen.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8A12220B76BC7.html
quote:Op donderdag 17 april 2008 21:29 schreef NordicBlue het volgende:
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
En vanavond ook al een treinbrand in Zetten-Andelst. Gaat lekker dus
Kom op, wie maakt het kwartetje vol binnen de 24 uur?quote:Door een stroomstoring is er vrijdagochtend geen treinverkeer mogelijk van en naar Leeuwarden. Dat meldt spoorbeheerder Prorail. Reizigers moeten rekening houden met vertraging die kan oplopen tot meer dan een uur.
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..quote:De Oostenrijkse spoorwegen zouden de trein graag een uur eerder laten rijden, zodat de reizigers wat langer van hun dag kunnen profiteren. De Nederlandse spoorwegen vinden dit soort afwijkende treinen maar lastig, en hebben daarom gezegd dat ze de trein juist een uur later willen laten rijden. Zoals het er nu naar uitziet is het gevolg dat de trein met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt opgeheven.
ja maarquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:58 schreef Charango het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we die stoomlocs dus![]()
Lieve beestjesquote:Medewerkers van de stichting Reptielen, Amfibieën en Vissen Onderzoek Nederland (Ravon) verplaatsen de komende weken hagedissen die op het spoor in Maastricht leven naar een ander leefgebied in de directe omgeving. Dat heeft spoorbeheerder ProRail, die de opdracht heeft gegeven, vrijdag bekendgemaakt.
Inertia Stock
Het verplaatsen van de beschermde dieren is nodig omdat ProRail het spoor tussen Maastricht en Lanaken vernieuwt en volgend jaar weer in gebruik neemt.
Sinds 1990 reden er geen treinen meer op het traject. Hierdoor onstond een geschikte leefomgeving voor onder anderen de muurhagedis en de hazelworm.
Met lopen komt zo'n ding niet ver hoorquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar
een spurt loopt ook zonder bovenleiding
niet verder dan de wisselstraatquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met lopen komt zo'n ding niet ver hoor
quote:In 5 jaar tijd zijn in de Indiase stad Mumbai ruim 20.000 treinreizigers omgekomen, doordat de treinen overvol waren. De Indiase spoorwegen maakten dat bekend, nadat een activist dat eiste. Mensen kwamen onder meer om het leven door elektrocutie en doordat ze in de verdrukking kwamen.
Is dezelfde strekking als op een Duits forum werd vermeld. Daar werd tegein gebracht dat de NS helemaal niks over die paden te zeggen heeft. (weet niet of dat helemaal waar is, zij hebben een flinke vinger in de pap) Prorail gaat immers over het verdelen van de paadjes.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt schrijft inmiddels het volgende over de CNL naar Wenen en Milaan:
[..]
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..
Ben even gaan kijken, gaat over een gedeelte van de volgende lijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_20_Maastricht_-_Hasseltquote:Het verplaatsen van de beschermde dieren is nodig omdat ProRail het spoor tussen Maastricht en Lanaken vernieuwt en volgend jaar weer in gebruik neemt
Dat is Arthur Kamminga denk ik, op zich wel een bekende naam op het gebied van verlaten spoorlijntjesquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:29 schreef bork het volgende:
En volgens mij heeft ene ajwkam een mooi (foto-)verslag gemaakt van het te (her)openen traject Maastricht-Lanaken, leuk om te lezen -> http://members.lycos.nl/treinpage/mtlan/mtlan1.htm
quote:Staren naar vrouw in trein bestraft
LECCO - Een Italiaanse dertiger is veroordeeld tot een geldboete van 40 euro en tien dagen voorwaardelijke celstraf voor het intensief staren naar een vrouw in de trein. De advocaat van de veroordeelde man zei vrijdag dat zijn cliënt tegen de straf in beroep gaat. De dertiger en de vrouw die naar de rechter was gestapt, ontmoettten elkaar in 2005 op een forensentrein tussen de Italiaanse steden Lecco en Milaan. Bij de eerste ontmoeting vond de vrouw dat de man te dicht in haar buurt zat. De volgende dag zat de man recht tegenover de vrouw en zou hij haar te lang hebben aangestaard.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben jij daar niet wat te oud voor Duuf?
hm AquaSquashquote:Op vrijdag 18 april 2008 18:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beneden zitten squashbanen! Maar die zullen wel wat waterschade hebben nu.En het was goed squashen daar, bummer!
nietquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wanneer leert Arriva nu eens dat de trein van 17.01 van Groningen naar Leeuwarden versterkt dient te worden, want vandaag was het weer eens veevervoer in die trein.
hehequote:Op vrijdag 18 april 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Och vanmiddag om 17.00 stond er nog een 2/6 op opstel in Groningen en om 17.55 nog een 2/8 in Leeuwarden en nog een 2/6 en 2/8 voor de deur bij Voith
Echt zonde. Net nu de CNL nog moet inburgeren.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt schrijft inmiddels het volgende over de CNL naar Wenen en Milaan:
[..]
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..
Wanneer wordt die pendel voor de verandering niet opgeheven?quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:55 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag een slagje Amsterdam CS-Amersfoort gemaakt. Zag dat de Barneveld Noord pendel van XX er voor de gein maar weer eens was uitgegooid
Die staat reserve.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Och vanmiddag om 17.00 stond er nog een 2/6 op opstel in Groningen
http://mobiel.ns.nl/ bedoel je?quote:Op zaterdag 19 april 2008 02:38 schreef Koewam het volgende:
Waar was ook alweer dat mobiele overzicht met vertragingen te vinden?
Interesant om dit eens te lezen... wat betreft de sprinter naar Groningen, nu snap ik ook waarom er met de nieuwe trein richting Groningen werd gereden... op zich... geen slecht idee...quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:05 schreef Willy84 het volgende:
http://www.minvenw.nl/cen(...)aag_tcm61-219132.pdf
Weten ze dat bij jou thuis niet?quote:Op zaterdag 19 april 2008 10:42 schreef Toeps het volgende:
Waarom staat er een of andere Canadese trein even voorbij Amsterdam CS? Met North-nogwat er op?
quote:Een Eurostar-trein van Londen naar Parijs heeft een recordvertraging gehad van bijna tien uur. Normaal duurt de rit twee uur en een kwartier. Bij Lille ging de trein kapot en even later begaf ook de reservetrein het. Bij aankomst kregen de passagiers een vergoeding, ontbijt en een sterrenonthaal van de media.
k bedoel dus.. zouden er dan meer locs door stichtingen weer rijvaardig worden gemaakt? onder t motto.. die kast is geen kostenpost meerquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
nee natuurlijk niet![]()
Het mocht al, of niet. regels veranderen, er moeten kastjes in, overheid betaalt kastjes, het mag nog steeds, of nog steeds niet.
nee, want die kast was tot nu toe nog niet nodigquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k bedoel dus.. zouden er dan meer locs door stichtingen weer rijvaardig worden gemaakt? onder t motto.. die kast is geen kostenpost meer
Ja, dat probeerde ik ook duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:42 schreef dennistd het volgende:
nee, want die kast was tot nu toe nog niet nodig
Van nu.nl: http://www.nu.nl/news/153(...)halys_met_auto.html.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duuf, waar heb je die wijsheid van die Thalys vandaan? Ik moet daar morgenvroeg wel langs kunnen hoor
Tuurlijk niet, het is op de overweg bij Essen, dat heet de grensstraat, nou en als er 2 overheden aan werken, reken dan maar maandagquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga er wel vanuit dat morgenochtend alles planmatig rijdt iig
Ik heb nog wel een fles terpetine voor je?quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:40 schreef vw_caddy het volgende:
Uitstekend, weer een 11.8 die bijna is afgefikt. Wanneer is de volgende?
De komende zomer even afwachten. Hopen dat het een warme zomer wordt, gaat er vast weer eentje vlam vatten.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:52 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een fles terpetine voor je?
Dit is volgens mij de allerslechtste locserie ooit die de NMBS heeft gehad.quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:53 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
De komende zomer even afwachten. Hopen dat het een warme zomer wordt, gaat er vast weer eentje vlam vatten.
Je moet je kennis van de Belgische spoorwegen een beetje opschroeven!quote:Op zondag 20 april 2008 00:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit is volgens mij de allerslechtste locserie ooit die de NMBS heeft gehad.
Mooi stoptreintje.quote:Op zondag 20 april 2008 00:28 schreef sander89 het volgende:
De SLT 2602, 2401 en 2402 in Helmond![]()
[ afbeelding ]
de belgen willen ze niet toelaten volgens mijquote:Op zondag 20 april 2008 11:43 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat is het probleem dat er nu nog geen TRAXX voor de benelux treinen rijden? IK zie er op watergraafsmeer anders meer dan genoeg klaar staan...
Dat kun je wel zeggen ja!quote:Op zondag 20 april 2008 13:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeer geslaagd dagje!!
quote:
Zelfde als in Arnhem nu, soms staat er 4 stammen ICM/ICL aan het perronquote:Op zondag 20 april 2008 18:25 schreef Willy84 het volgende:
[..]
![]()
coole pics!
Ik heb het bij me standaard tochtje Amersfoort-Amsterdam Cs gehouden![]()
Vanwege die stremming tussen Amersfoort Vathorst en Zwolle stond er heel wat materieel op de Bokkeduinen.
Zag iets van 5 stammen ICL staan. Imposant gezicht.
Nee dat nietquote:Op zondag 20 april 2008 23:38 schreef Willy84 het volgende:
ramptoerist, stond je in Amersfoort te spotten
Die dingen staat er ongeveer permanent weg te roesten, alhoewel er laatst 1 heeft gereden meen ik.quote:Op zondag 20 april 2008 23:58 schreef sander89 het volgende:
[..]
Edit: Zag ook nog dat een Mp tegen een stootblok staat geparkeerd als je kijkt halverwege van perron 7 richting het noorden. Zal denk ik niet helemaal de bedoeling zijn geweest![]()
Had je die nog nietquote:Op maandag 21 april 2008 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
echteld en die bovenste van Hemmen-Dodewaard
nouja, vanaf amersfoort gaat iets na vieren wel een sprinter naar amsterdam, en vanaf daar kun je weer naar schipholquote:Op maandag 21 april 2008 09:31 schreef Duvel het volgende:
Echt ieder kutdorp wil tegenwoordig een nachttrein geloof ik. Als ik NS was zou ik die wethouder tegemoet komen en een trein tot Amersfoort laten rijden. Staat ie daar te wachten tot om zes uur de eerste trein naar Schiphol vertrekt.
Plus onderhoud aan de trein, energie om zo'n log ding naar Amersfoort te sleuren, etc etc etc.quote:Op maandag 21 april 2008 10:00 schreef dennistd het volgende:
Is haast wel goedkoper ja...
Je hebt voor die ene trein een machinist nodig die anders geen dienst had, en je hebt er conducteurs bij nodig...
Ik zou zeggen: laat elke nacht een taxi rijden, of bij meer vraag een taxibusje
heb flink wat mazzel gehad want een paar uur daarvoor zat ik in die trein en heb er dus geen last van gehad. heb de locomotief op de terugweg nog eenzaam en alleen op een belgisch rangeerterrein van een klein station nabij de grens zien staan. de cabine was aan één zijde compleet uitgefikt.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Bron
19 april 2008 - Bij een aanrijding tussen een trein en een personenauto tussen Roosendaal en Essen, op een overgang pal op de grens tussen België en Nederland, is de bestuurder van de auto om het leven gekomen.
De meegesleurde auto raakte in brand, waarna ook het treinstel vlam vatte. Twee inzittenden van de trein, die van Brussel naar Amsterdam op weg was, raakten licht gewond. Onder de tussen de 250 en 300 passagiers heerste korte tijd enige paniek toen rook de trein binnenkwam en de deuren niet wilde openen.
De passagiers werden opgevangen in de quarantaine stallen in Nispen, en worden op dit moment in bussen naar het station van Roosendaal vervoerd. Het treinverkeer tussen Roosendaal en Antwerpen ligt voorlopig onbepaalde tijd stil.
geen thalys dus, maar een Benelux.
[ afbeelding ]
Neequote:
de 1184 stond afgesteld in Essen ja, ik reed er gisterochtend ook langsquote:Op maandag 21 april 2008 12:17 schreef ghizzer het volgende:
heb flink wat mazzel gehad want een paar uur daarvoor zat ik in die trein en heb er dus geen last van gehad. heb de locomotief op de terugweg nog eenzaam en alleen op een belgisch rangeerterrein van een klein station nabij de grens zien staan. de cabine was aan één zijde compleet uitgefikt.
kwam er langs, maar het lijkt me sterk. ding was echt van de buitenkant compleet (en dan ook echt compleet) vol met as.quote:Op maandag 21 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
De cabine schijnt verder niet beschadigd te zijn, van binnen dan. Kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik zou zeggen: nieuwe slangetjes en kabeltjes aan de voorkant, rollertje er overheen, raampjes poetsen en gáán!
Wat er niet is, kun je niet poetsenquote:Op maandag 21 april 2008 13:21 schreef Duvel het volgende:
De cabine schijnt verder niet beschadigd te zijn, van binnen dan. Kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik zou zeggen: nieuwe slangetjes en kabeltjes aan de voorkant, rollertje er overheen, raampjes poetsen en gáán!
Oh ja, één raampje poetsen, de andere afplakken. Oh nee, machinist zit links in die karren. Nou ja, nieuw ruitje er in zetten.quote:Op maandag 21 april 2008 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat er niet is, kun je niet poetsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |