hehe, nou ja, je hebt er 2,5 maand de tijd voor. ik heb het voordeel dat ik ze samen met m'n broer opmaak. hij wilde er 5 of 6, ik wilde er 2. wacht er nog ff mee. naar roosendaal koop ik zaterdag gewoon een enkeltje. dat kruidvatkaartje gebruik ik wel als ik een keer bv. retour naar heel ver weg knal.quote:Op donderdag 17 april 2008 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er 10, nou maar eens zien dat ik ze allemaal op krijg
Mja maar de SLT bakken zijn wel wat korter dan de meeste anderen begreep ik.. weet alleen niet hoeveel.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:47 schreef ReisT het volgende:
Kruidvat.nl meldt:
[..]
Maar gelukkig dus niet overal. Hier op de Draaiweg hadden ze die dingen vanmiddag gewoon nog.
[..]
ff rekenen, voor de SLT geldt 2400 = 4 = 3 en 2600 = 6 = 4, dan stondt er dus het equivalent van 10 bakken, is toch wel 5 V'tjs, flink stoptreintje dus ja.
De IV is precies even lang als een ICM-III en de VI is evenlang als de ICM-IV, dus 80,6 resp. 107,1 meter. Hiermee kun je de baklengte van de tussenbakken uitrekenen en ook de lengte van de kopbakkenquote:Op donderdag 17 april 2008 18:51 schreef Bigs het volgende:
[..]
Mja maar de SLT bakken zijn wel wat korter dan de meeste anderen begreep ik.. weet alleen niet hoeveel.
Graagquote:Op donderdag 17 april 2008 21:29 schreef NordicBlue het volgende:
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
quote:De schade aan de trein lijkt zich te beperken tot het technische gedeelte van de trein. De coupés lijken volgens de brandweer gespaard gebleven.
Bron
Als expert moet je dat toch wel wetenquote:Op donderdag 17 april 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
In het jargon van onze vriend Zug-Chef: Basiskennisquote:Op donderdag 17 april 2008 22:50 schreef sander89 het volgende:
Als expert moet je dat toch wel weten![]()
![]()
Ja kan het namelijk makkelijk zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Check de ramen van de machinist.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
Dit was 1 van de eerste dingen die ik mezelf leerde toen ik onlangs in de treinenhobbybusiness aankwam, uit wikipedia n.b.: Verder zijn bij de kopbakken op de cabine tegenwoordig de uiterste raampjes bij Plan T grijs geschilderd en bij Plan V geel. Zo is dus aan de kopbak al te zien of het Plan T of Plan V is. Uitzondering hierop vormen de Plan V's van Veolia op de Heuvellandlijn. Deze hebben net als Plan T grijze zijruitjesquote:Op donderdag 17 april 2008 23:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Check de ramen van de machinist.
Een Plan T heeft een hele grijze band bij die raampjes, de V'tjes van Veolia zijn uitgerust met een grijs hoekraampje.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:20 schreef bork het volgende:
[..]
Dit was 1 van de eerste dingen die ik mezelf leerde toen ik onlangs in de treinenhobbybusiness aankwam, uit wikipedia n.b.: Verder zijn bij de kopbakken op de cabine tegenwoordig de uiterste raampjes bij Plan T grijs geschilderd en bij Plan V geel. Zo is dus aan de kopbak al te zien of het Plan T of Plan V is. Uitzondering hierop vormen de Plan V's van Veolia op de Heuvellandlijn. Deze hebben net als Plan T grijze zijruitjes
goed nieuwsquote:
Historische stoomtreinen gered
Historische stoomtreinen zijn van de ondergang gered. De overheid betaalt een nieuw veiligheidssysteem, dat de treinen nodig hebben omdat ze soms ook over het officiële spoorwegennet moeten rijden.
Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een zogeheten dodemansknop, een schakelaar die ervoor zorgt dat de locomotief tot stilstand komt als de machinist onwel wordt. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat stelt zo'n knop verplicht om over het spoor te mogen rijden.
Het besluit is een grote opluchting voor de eigenaren van de stoomtreinen, omdat zij zelf het veiligheidssysteem niet kunnen betalen.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8A12220B76BC7.html
quote:Op donderdag 17 april 2008 21:29 schreef NordicBlue het volgende:
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 01:03 schreef Peterselieman het volgende:
En vanavond ook al een treinbrand in Zetten-Andelst. Gaat lekker dus
Kom op, wie maakt het kwartetje vol binnen de 24 uur?quote:Door een stroomstoring is er vrijdagochtend geen treinverkeer mogelijk van en naar Leeuwarden. Dat meldt spoorbeheerder Prorail. Reizigers moeten rekening houden met vertraging die kan oplopen tot meer dan een uur.
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..quote:De Oostenrijkse spoorwegen zouden de trein graag een uur eerder laten rijden, zodat de reizigers wat langer van hun dag kunnen profiteren. De Nederlandse spoorwegen vinden dit soort afwijkende treinen maar lastig, en hebben daarom gezegd dat ze de trein juist een uur later willen laten rijden. Zoals het er nu naar uitziet is het gevolg dat de trein met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt opgeheven.
ja maarquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:58 schreef Charango het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we die stoomlocs dus![]()
Lieve beestjesquote:Medewerkers van de stichting Reptielen, Amfibieën en Vissen Onderzoek Nederland (Ravon) verplaatsen de komende weken hagedissen die op het spoor in Maastricht leven naar een ander leefgebied in de directe omgeving. Dat heeft spoorbeheerder ProRail, die de opdracht heeft gegeven, vrijdag bekendgemaakt.
Inertia Stock
Het verplaatsen van de beschermde dieren is nodig omdat ProRail het spoor tussen Maastricht en Lanaken vernieuwt en volgend jaar weer in gebruik neemt.
Sinds 1990 reden er geen treinen meer op het traject. Hierdoor onstond een geschikte leefomgeving voor onder anderen de muurhagedis en de hazelworm.
Met lopen komt zo'n ding niet ver hoorquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja maar
een spurt loopt ook zonder bovenleiding
niet verder dan de wisselstraatquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met lopen komt zo'n ding niet ver hoor
quote:In 5 jaar tijd zijn in de Indiase stad Mumbai ruim 20.000 treinreizigers omgekomen, doordat de treinen overvol waren. De Indiase spoorwegen maakten dat bekend, nadat een activist dat eiste. Mensen kwamen onder meer om het leven door elektrocutie en doordat ze in de verdrukking kwamen.
Is dezelfde strekking als op een Duits forum werd vermeld. Daar werd tegein gebracht dat de NS helemaal niks over die paden te zeggen heeft. (weet niet of dat helemaal waar is, zij hebben een flinke vinger in de pap) Prorail gaat immers over het verdelen van de paadjes.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Nico Spilt schrijft inmiddels het volgende over de CNL naar Wenen en Milaan:
[..]
nou weet ik niet of dat op meer dan onderbuikgevoelens van hem gebaseerd is, maar het zou wel jammer zijn natuurlijk..
Ben even gaan kijken, gaat over een gedeelte van de volgende lijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_20_Maastricht_-_Hasseltquote:Het verplaatsen van de beschermde dieren is nodig omdat ProRail het spoor tussen Maastricht en Lanaken vernieuwt en volgend jaar weer in gebruik neemt
Dat is Arthur Kamminga denk ik, op zich wel een bekende naam op het gebied van verlaten spoorlijntjesquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:29 schreef bork het volgende:
En volgens mij heeft ene ajwkam een mooi (foto-)verslag gemaakt van het te (her)openen traject Maastricht-Lanaken, leuk om te lezen -> http://members.lycos.nl/treinpage/mtlan/mtlan1.htm
quote:Staren naar vrouw in trein bestraft
LECCO - Een Italiaanse dertiger is veroordeeld tot een geldboete van 40 euro en tien dagen voorwaardelijke celstraf voor het intensief staren naar een vrouw in de trein. De advocaat van de veroordeelde man zei vrijdag dat zijn cliënt tegen de straf in beroep gaat. De dertiger en de vrouw die naar de rechter was gestapt, ontmoettten elkaar in 2005 op een forensentrein tussen de Italiaanse steden Lecco en Milaan. Bij de eerste ontmoeting vond de vrouw dat de man te dicht in haar buurt zat. De volgende dag zat de man recht tegenover de vrouw en zou hij haar te lang hebben aangestaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |