http://www.railcargo.nl/documenten/posterrailcargo.pdfquote:Op maandag 24 maart 2008 16:24 schreef donpsp het volgende:
Heeft iemand een mooi ander kaartje? Alvast bedankt
Mooi kaartje, maar volgens mij niet recent. Er staan namelijk ook maar 3 op van Helmond ipv 4quote:Op maandag 24 maart 2008 16:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://www.railcargo.nl/documenten/posterrailcargo.pdf
Have fun
Tweede keer deze middag ontruimt door een brand blijkbaar. Na de eerste ontruiming is de brand terug opgeflakkerd.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:39 schreef Jump het volgende:
Antwerpen Centraal ontruimd, zal wel weer een of andere pipo bommelding gedaan hebben zeker
+1 voor de mooie uitdrukkingquote:Op maandag 24 maart 2008 17:00 schreef Jump het volgende:
Na de eerste ontruiming is de brand terug opgeflakkerd.
Heimwee!quote:Op maandag 24 maart 2008 16:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Een TVP-tje uit het archief
In verband met het cultuurfestival Oerol op Terschelling rijden er tijdelijk weer wadlopers tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Stel 3213 en 3113 vlak voor binnenkomst te Harlingen Haven op 19 juni 2007.
[ afbeelding ]
En even later vertrekken beide stellen weer richting Leeuwarden.
[ afbeelding ]
En ik mis ook Almere Oostvaarders, Utrecht Zuilen en Purmerend Weidevenne.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:28 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://www.railcargo.nl/documenten/posterrailcargo.pdf
Have fun
Het is nog pasen. Sta op en loop!quote:Op maandag 24 maart 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was ook druk vandaag
598 km en een stuk of 15 nieuwe bordjes. Morgen verhaal. nu dood.
Dank je.quote:Op maandag 24 maart 2008 20:16 schreef Charango het volgende:
Zo, Peterselie, dat moet een flink ritje voor jouw zijn geweest om vanuit Fryslân in Lèèmburch te komen. Toffe pics hoor!
Tnx, die is wel okéquote:Op maandag 24 maart 2008 16:52 schreef Willy84 het volgende:
gewoon naar ns.nl gaan en dan bij zoeken spoorkaart invullen.
Alleen met toeslagquote:Op maandag 24 maart 2008 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Amsterdam-Arnhem en Amsterdam-Rotterdam(-Roosendaal). Weet alleen niet of je OV geldig is bij ICE en Thalys.
Ik heb er dus zojuist anderhalf uur over gedaan om van mijn huis naar mijn huis te komen.quote:07:22 uur
Den Haag<->Rotterdam<->Dordrecht
Door een wisselstoring rijden er tussen
Den Haag, Rotterdam en Dordrecht minder
treinen.
Utrecht<->Rotterdam
Door een wisselstoring rijden er tussen
Rotterdam Centraal en Gouda geen
treinen.
Vertraging: 30-60 minuten.
quote:Op maandag 24 maart 2008 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
een ov-studentenkaart is niet gelijk aan een OV-Jaarkaart, dus je mag in de ICE, maar dan wel met een toeslagticket.
Nou, ik had gisteren in de Ardennen nergens last van hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:17 schreef Duvel het volgende:Extreme weersomstandigheden? Er ligt twee centimeter witte blubber op de stoep, stelletje bokkenlullen!!!![]()
![]()
Op zich weet ik waar ze zitten in Rotterdam, alleen heb ik niet zo'n pasje om binnen te komen...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik had gisteren in de Ardennen nergens last van hoorEn daar lag ook wel wat sneeuw
Extreme weersomstandigheden is wel zielig ja. Eigenlijk zou je bij wijze van troost dropsleutels moeten gaan uitdelen op zo'n verkeersleidingpost. Hier en daar een aai over de bol, en een kusje voor de meisjes tegen het huilen
Sneeuwfoto's willen we!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik had gisteren in de Ardennen nergens last van hoorEn daar lag ook wel wat sneeuw
Neuh. Ik kijk nu in Rotterdam uit op mooie witte sneeuwvlokken, en ik hoef me niet druk te maken over de puinhoop die er vanmiddag eventueel op het spoor ontstaat.quote:
Goede strategie.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:00 schreef knars het volgende:
Ik probeer altijd thuis te werken zodra er meer dan drie sneeuwvlokjes dreigen te vallen. Anders is de kans op traumatisch treinenuitval halverwege mn reis op station Dipshit (Woerden, Abcoude, die categorie) te groot.
Oh. Ik kijk nu in Rotterdam uit op mooie witte sneeuwvlokken, en ik hoef me wel druk te maken over de puinhoop die er vanmiddag eventueel op het spoor ontstaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Neuh. Ik kijk nu in Rotterdam uit op mooie witte sneeuwvlokken, en ik hoef me niet druk te maken over de puinhoop die er vanmiddag eventueel op het spoor ontstaat.
Ach, het valt vast mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh. Ik kijk nu in Rotterdam uit op mooie witte sneeuwvlokken, en ik hoef me wel druk te maken over de puinhoop die er vanmiddag eventueel op het spoor ontstaat.
Jij hebt er zin in vandaag he?quote:
quote:Het is onbestaanbaar dat het spoornetwerk in Nederland nog steeds niet is opgewassen tegen het Nederlandse weer. De massale uitval door bevroren wissels, dinsdag tijdens de ochtendspits in Rotterdam, is de zoveelste regelrechte blamage.
Dat vindt Rover, de belangenorganisatie van reizigers in het openbaar vervoer. "Wanneer er een meter sneeuw valt, het 25 graden vriest of het is windkracht 10, dan heeft Rover begrip voor het ontstaan van problemen op het spoor", aldus de belangenorganisatie.
"Maar een paar centimeter doodgewone sneeuw bij dooiend weer mag nooit de oorzaak zijn van het totaal van slag raken van de railinfrastructuur. De wisselverwarmingen, die dienen om vastvriezen van de bewegende onderdelen van wissels te voorkomen, hadden gewoon hun werk moeten doen."
"Ja maar, ja maar... Het was wel de verkeerde soort sneeuw die is gevallen. Als er nu eens goede soort sneeuw was gevallen......"quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt er zin in vandaag he?
Hier, vangen:
[..]
Ik zeg dat het kankeridioten zijn. Niet alleen om wat ze doen en laten en er dan over zeggen, maar zeker ook omdat ze denken dat iemand het echt gelooftquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:34 schreef Fixers het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt over prutsrail, ze zijn wel erg goed in het bedenken van externe attributies.
Nou ja, kankeridioten, dat niet. En ook lang niet iedere ProRailer is een mongool. Alleen: het geheel functioneert niet zoals je zo willen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zeg dat het kankeridioten zijn. Niet alleen om wat ze doen en laten en er dan over zeggen, maar zeker ook omdat ze denken dat iemand het echt gelooft
Ik dacht dat er nooit meer dan 5 of 6 van gereden hebben. Maar die 1504 heb ik daar in Luik al eerder gesnaaid (op 14 september 2007 namelijk). Schijnen redelijk schaars te zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:59 schreef Duvel het volgende:
BTW: die reeks 15, rijden er daar nog veel van? Die dingen kwamen vroeger met de trein van en naar Parijs ook Nederland in (totdat ATB verplicht werd). Mooi van lelijkheid!
quote:Tussen oktober 2006 en februari 2007 werd hij maar liefst 102 keer zonder kaartje in de trein gesnapt.
OK. Lollige spot in elk geval.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nooit meer dan 5 of 6 van gereden hebben. Maar die 1504 heb ik daar in Luik al eerder gesnaaid (op 14 september 2007 namelijk). Schijnen redelijk schaars te zijn.
Railpass, dagkaarten doen ze niet aanquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?
En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
Dagkaarten, was het maar zo'n feestquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg fles, wat voor kaartje had je in België, een soort van dagkaart zoals we die hier kennen?
En heb je die in Roosendaal gehaald, of in België zelf?
Volgens mij begrijp je het niet helemaalquote:Op woensdag 26 maart 2008 08:34 schreef Duvel het volgende:
Dat is best veel geld voor een "dagkaart"!
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal
Dat is dan ook weer wat overdrevenquote:Op woensdag 26 maart 2008 08:58 schreef Duvel het volgende:
Een enkele reis kan ook zijn Maastricht - Guillemins - Jemelle en via Brussel naar Antwerpen?
Ze zijn in ieder geval wel van het controleren bij de NMBS, in ieder geval afgelopen voorjaarsvakantie in B elgie in de trein. 4 ritjes en 3x controle. Je kan daar volgens mij beter geen fratsen uithalen zoals die Duitser van hierboven die zich verveelde.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer wat overdrevenJe mag geen omweg maken en je reis niet onderbreken. Soms mag je wel op 2 manieren van A naar B (bijvoorbeeld net als met Gouda-Delft). Dat kun je dus een beetje handig uitkienen, hoewel het natuurlijk pas echt loont op langere stukken
Maar een dagje Ardennen hoeft bijvoorbeeld maar 2 ritten te kosten, en een grenskaartje Roosendaal - Essen. Dan loont het wel weer
Nou, dat is natuurlijk onzinquote:Op woensdag 26 maart 2008 10:04 schreef bork het volgende:
Ze zijn in ieder geval wel van het controleren bij de NMBS, in ieder geval afgelopen voorjaarsvakantie in B elgie in de trein. 4 ritjes en 3x controle. Je kan daar volgens mij beter geen fratsen uithalen zoals die Duitser van hierboven die zich verveelde.![]()
Kijk dat is tenminste service. Leuke piccies trouwens Fles.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens is het in Belgie zo dat je tegen een geringe meerprijs gewoon bij de conducteur een kaartje kunt kopen. Daar wordt niet iedereen die een kapotte automaat of een gesloten loket treft meteen als een crimineel behandeld![]()
Moet je natuurlijk wel naar de conducteur toe gaan zodra je instapt he, da's duidelijk
Zozoquote:'Opleiding machinisten Connexxion op Valleilijn was onvoldoende'
BARNEVELD - Het tot negen keer toe negeren van een rood sein op de Valleilijn (Amersfoort-Ede) is het directe gevolg geweest van onvoldoende opgeleide machinisten van vervoerder Connexxion. Er is sprake geweest van ,,gebrekkige selectie en opleiding''. De voorvallen hadden plaats in de periode december 2006 - september 2007.
Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in het onderzoeksrapport dat vandaag openbaar is gemaakt. Het passeren van het rode sein had geen persoonlijke ongevallen tot gevolg, maar leidde in één geval wel bijna tot een botsing van een reizigerstrein met een goederentrein. Volgens de inspectie heeft Connexxion inmiddels de opleiding en werving van personeel op orde.
De inspectie stelt een aanvullend onderzoek in naar de kwaliteit van de opleidingen van nieuwe machinisten bij alle spoorwegondernemingen die in Nederland actief zijn.
Is dit nou de enige trein waar ze aan heeft bijgedragen? Ik zal Treindesign er eens op moeten naslaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi ding wel, die TEE. Zal ongeveer de laatste trein zijn die door een vrouw ontworpen is.
Nou van de bomen eerder sluiten heb ik nog niks gemerktquote:soest - Geen roekeloze machinisten of technische malheur aan treinen of infrastructuur, maar 'gewoon' glad spoor. Dat is volgens ProRail de oorzaak geweest van het twee keer binnen een etmaal doorglijden van een trein bij station Soestdijk, eind december.
Het leidde beide keren bijna tot een catastrofe. De treinen misten de stop bij het perron volledig en schoten door rood sein zo de nog niet gesloten overweg op in de drukke Steenhoffstraat. Beide keren voorkwam tijdig luid treingetoeter dat fietsers, voetgangers of automobilisten geraakt werden.
Spoorbeheerder ProRail heeft een intern onderzoek ingesteld naar de incidenten in Soest. Daaruit blijkt dat er geen andere verklaring is dan glad spoor, exact wat de betrokken machinisten direct al meldden. ,,Beveiligingstechnisch is er niets aan de hand. Alles werkt zoals het hoort'', zegt een woordvoerster.
De oorzaak van de gladheid zijn volgens de deskundigen toch de klassieke herfstblaadjes, hoewel het daarvoor wel erg laat in het seizoen was. ,,Het stroef maken van het spoor met een speciale gel was op dat moment in Soest nog niet gedaan.'' Bevriezing van het spoor tijdens de koudegolf van december is altijd van de hand gewezen als mogelijke verklaring.
ProRail zal voortaan in de herfst het Soester lijntje fanatieker bewerken met gel om slippartijen te voorkomen. Ook worden bomen langs het spoor preventief gesnoeid. Hekken met vangnetten voor blaadjes zijn al standaard maatregel op het natuurrijke tracé.
De overweg bij station Soestdijk eerder sluiten, namelijk nog voor de trein het station binnenloopt, blijft een noodmaatregel. ProRail is huiverig voor irritatie bij overig verkeer als de bomen telkens 'voor niks' lang dicht zijn. Mensen glippen soms tussen de gesloten bomen door.
quote:ProRail is huiverig voor irritatie bij overig verkeer
iddquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Net alsof prorail het OOIT wat rukt wat de rest van de wereld ervan vindt
Bron: Omroep Brabant.quote:Brand goederentrein Roosendaal geblust
ROOSENDAAL - Op het spoor in Roosendaal heeft woensdagochtend korte tijd een goederentrein in brand gestaan. Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail brak het vuur rond tien uur uit in de locomotief van trein. Drie brandweerwagen gingen ter plaatse om het vuur te bestrijden.
De oorzaak van de brand is niet bekend. De goederentrein kwam uit België. Door de brand was er enige tijd geen treinverkeer mogelijk tussen Essen en Roosendaal.
mja, er was er eentje omdat er 3 bakken en een loc werkloos stonden, en dat was toch iets teveel schijnbaarquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:33 schreef Ofyles2 het volgende:
Bestaan zulke combinaties nog? Ik was geneigd te denken dat de 7300-combinatie volledig uitgestorven was.
Het gaat om de 7300-serie, niet om de 7400-serie die wel dagelijkse kost is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij rijden er in Duitsland zelfs treinen met alleen een loc en een dubbeldeks-stuurstand, dus de NS moet niet zo zeuren
mijn reactie was op peterselie, niet op jouquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het gaat om de 7300-serie, niet om de 7400-serie die wel dagelijkse kost is.
NS had volgens mij meer problemen met de ICR-stuurstandrijtuigen, omdat die in het begin niet gewend waren aan de emplacementen rond de meeste stations.
Mja, daar komt het wel op neer ja. Ding kon tenminste nog voor het VeeVervoer ingezet worden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, er was er eentje omdat er 3 bakken en een loc werkloos stonden, en dat was toch iets teveel schijnbaar
Op 1 bak van stel 2008 na wel ja. Stel 2008 gaat van de baan verdwijnen, omdat er een kopbak van een drietje gesneuveld is en stel 2008 een bak heeft die nieuwer is dan zn soortgenoten, na een ongeval in 1976 op de lijn naar HvH. Die bak van de 2008 gaat in een drietje gezet worden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Worden eigenlijk alle SGM-2's gereviseerd?
Zijn wel weer handige vervangers voor de Plan T als die weg moetenquote:Op woensdag 26 maart 2008 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op 1 bak van stel 2008 na wel ja. Stel 2008 gaat van de baan verdwijnen, omdat er een kopbak van een drietje gesneuveld is en stel 2008 een bak heeft die nieuwer is dan zn soortgenoten, na een ongeval in 1976 op de lijn naar HvH. Die bak van de 2008 gaat in een drietje gezet worden.
Meen me uit een nieuwsbericht van een poos terug te herinneren dat hij door onderhouden is of iets in de richting. Als je het echt zeker wil weten blader je gewoon 8 maanden hov-rn doorquote:heeft iemand enig idee wat een 1200-eloc van ACTS doet/deed bij de niet geelektrificeerde lijn van de VSM in Beekbergen?
Ja jij denkt dat ik gek ben zeker!quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:51 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Als je het echt zeker wil weten blader je gewoon 8 maanden hov-rn door![]()
Die SGM ziet er lekker fris uit. Nou die 1600 nog een keer...quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:22 schreef Tecnix het volgende:
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p49264403.html
Railion 1612 met overbrenging van eerste gerenoveerde SGM-II vanuit Bentheim naar Leidschendam werkplaats; Eempolder, 26 maart 2008 09:20
Rob van der Woude 's site @ fotopic.net
Spoorlopen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:49 schreef Tecnix het volgende:
Volgende week eens me de trein richting Leeuwarden om vanaf daaruit naar de vliegbasis te gaan
Bedankt!quote:
Ja, hier stuitert het ook...quote:(nou sta ik weer op 75 posts per page WTF?? heb al 25, 50 en 100 gezien, en nu dit)
Ben wel benieuwd naar je reisschemaquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef dennistd het volgende:
Dinsdag ga ik ook naar de vliegbasis, maar dan naar de spottersbult
en met de auto
Morgen is het plan om enschede-zwolle-groningen-leeuwarden-harlingen haven-leeuwarden-zwolle-amersfoort-enschede te doen.
stoptrein enschede-zwolle 7.47quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
knaters.
En nu info in een BRUIKBARE vorm graag?
Bronquote:UTRECHT - Op het spoor tussen Veenendaal-De Klomp en Maarn is ter hoogte van De Haar een auto aangereden door een sneltrein.
De bestuurder heeft volgens spoorbeheerder ProRail alleen een hoofdwond opgelopen. Hij is naar het UMC vervoerd. Zijn auto is door de klap meegesleept en geheel van de rails geslagen.
Het treinverkeer op het traject bij de Laagerfseweg in Woudenberg werd tijdelijk stilgelegd.
Op het moment van het ongeluk brandden de lichten van de spoorovergang.
Die andere was leuker! Waar haal je die doorkomststaten vandaan?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
stoptrein enschede-zwolle 7.47
intercity zwolle-groningen 9.17
stoptrein groningen-leeuwarden 10.33
stoptrein leeuwarden-harlingen_haven 11.33
stoptrein harlingen_haven-leeuwarden 12.29
intercity leeuwarden-zwolle 12.45
stoptrein zwolle-amersfoort 13.49
intercity amersfoort-enschede 15.10
somda.nlquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die andere was leuker! Waar haal je die doorkomststaten vandaan?
Gekkehuisquote:Op donderdag 27 maart 2008 19:12 schreef dennistd het volgende:
meestal plan ik een reisje met behulp van doorkomststaten. ik noteer dan het treinnummer en aankomsttijd, en in de doorkomsten van het aankomststation kijk ik dan waar ik daarna heenga.
als ik dan weer terug ben bij enschede ga ik de dienstregeling van de trein erbij zetten, en zo kan ik onderweg ook nog controleren of ie een beetje op tijd rijdt
Zonde van die mooie Mercedes E-klasse.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:59 schreef sander89 het volgende:
Was vandaag weer een aanrijding met malloot die met zijn auto op het spoor.
Heeft erg geluk gehad zo te lezen in bericht hier onder, en stond zo te zien ook niet midden op het spoor anders was helemaal niks van de auto over gebleven.
Dat ookquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorlopen?Schijnt mooi te zijn daar
quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:52 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Dat ookEr loopt een oude lijn langs over de basis daar weet ik
true. Staat alleen een hek om, kom je niet bijquote:
Idd, maar er loopt ook een stukje langs de basis dat is richitng britsum/stiens als ik het goed heb gezienquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true. Staat alleen een hek om, kom je niet bij
En ik tussen Amsterdam Zuid en Utrecht (ging daarna door naar Eindhoven).quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:07 schreef Willy84 het volgende:
Masterlijk: SGMm als IC
heb ik ook een keer gehad van Amsterdam naar Amstersfoort
Ik geloof dat er andere stoelen in zouden zitten dan in de SGMm-III. Misschien gelijk aan de SLT?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:22 schreef Willy84 het volgende:
vraag me eigenlijk af of ze in die gereviseerde SGM citysprintertjes ook die uber schrale plankje met stofje hebben gemonteerd
Wel is gezien als noodoplossing, een SGM-3 bij Utrecht van stal gehaald en als IC naar Ah ingezetquote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:02 schreef knars het volgende:
Vanochtend een mooie kunstgreep gezien met dank aan het gedoe bij Driebergen: de IC Den haag - Arnhem werd gereden door 2x SGMm. Tot Utrecht dan, want verder was er geen treinverkeer mogelijk.
7 maart is het al geweestquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
Achquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Mat 64 zie je bijna niet meer tussen Zl en Nm, rijden nog 2 setjes rond en vanaf 7 maart nog maar 1 setje. Rest is VIRM
Luisteren is lastig zeker. Ik zit dagelijks in de 3700, en als ik je zeg dat er nu nog 2 setjes mat64 in rijden en vanaf 7 april nog maar 1 setje, dan is dat zo. Punt uit.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach; wat iedereen schreeuwt maakt niks uit
. De dienst moet gereden worden en het gebeurt al anderhalf jaar met mat'64 en toen zei men in het begin al dat het gauw beter zou worden
. Zolang er geen grote aantallen VIRM is zal het voornamelijk moeten doen met mat'64. Vandaag vetrok de internationale mat'64 naar Zwolle vanaf Arnhem aldus de CTA
.
Vertelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Had ik dat verhaal al weleens verteld hier over een condo die de noodrem gebruikte om er een zwartrijder uit te pleuren?
Ouwe mopperpot.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Luisteren is lastig zeker. Ik zit dagelijks in de 3700, en als ik je zeg dat er nu nog 2 setjes mat64 in rijden en vanaf 7 april nog maar 1 setje, dan is dat zo. Punt uit.
quote:vr 28 mrt 2008, 17:41
Thalys raast twee nachten door HSL-tunnel
RIJSWIJK - Het zal voor omwonenden van de HSL-tunnel in het Groene Hart in de nacht van 1 op 2 april en de nacht erna een vreemde gewaarwording zijn midden in de nacht een trein voorbij te horen razen.
Om de vinger achter een 'stofprobleem' in de tunnel te krijgen, rijdt de Thalys die nachten op volle snelheid door de tunnel. Dat heeft de organisatie achter de HSL-Zuid vrijdag bekendgemaakt.
De tunnel in het Groene Hart blijkt zeer stoffig te zijn. „We weten niet precies wat voor soort stof en waar het vandaan komt”, aldus een woordvoerder. Het zou kunnen gaan om bouwstof ofwel gruis. Men is bang dat dit stof de treinen zou kunnen aantasten, in de treinen terechtkomt of de (veiligheids)installaties in de tunnel aantast.
Eind vorig jaar is de tunnel schoongemaakt. Toen is er 20 ton stof uitgehaald. Ook is toen een schoonmaakprotocol opgesteld. Nu wil HSL-Zuid kijken wat er in de tunnel gebeurt als daar een trein op volle snelheid doorheen raast.
Omdat de Thalys vooralsnog als enige trein in Nederland snelheden tot 300 kilometer per uur haalt, is ervoor gekozen die te gebruiken. En omdat die overdag heen en weer rijdt tussen Amsterdam en Parijs, moeten de testritten 's nachts gehouden worden. De Thalys zal rijden op het traject tussen Haarlemmermeer en Bleiswijk.
Nee, het is en het blijft een groot uitgevallen stofzuiger.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden..
Geknipt voor de Groene Harttunnel dusquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het is en het blijft een groot uitgevallen stofzuiger.
Lijkt net alsof dat treinstel een LSD-trip achter de rug heeft gehad,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:52 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Echt heel vrolijk kan ik er niet van worden..
AnsaldoBreda zei je?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom moet er in dit land toch altijd het wiel opnieuw uitgevonden worden ipv gewoon dingen te bestellen die in andere landen van Europa allang hun diensten hebben bewezen...![]()
Zie Protos, zie deze Ansaldoshit
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda zei je?
Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Laagste prijs.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.quote:Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Is dat zo? Dat is ook lullig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is..
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Welke krant?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Maar de italianen hebben wel een ERMTS 2 niveau spoor actiefquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda zei je?
Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
quote:za 29 mrt 2008, 16:33
Fietser overlijdt door botsing trein
WIERDEN - Een fietser is zaterdagmiddag overleden toen hij bij een spoorwegovergang werd geraakt door een intercity. Dat heeft de politie gemeld. Over de identiteit van de man en de toedracht kon de zegsvrouw nog niets melden.
Het ongeluk vond plaats rond 14.30 uur. Vanaf die tijd is er geen treinverkeer meer mogelijk op het traject Wierden-Rijssen. Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:47 schreef bork het volgende:
[..]
Welke krant?
Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef Q. het volgende:
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
Dat is de datum van de hervatting van de proefritten.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
thx. Heb het doorgenomen, bedankt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.
Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:49 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
Ja, net als reizigers tussen Amsterdam en Berlijn. en alles ertussenin. stinkende kutzooi daar. Al een jaar moet er gekluund worden over een noodspoortje nadat eoa vingerverfclub wel even dacht de beveiliging te kunnen sjeffen. kut met peren daarquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:14 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.]
Geen ideequote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier. Hebben we het nog niet over de Shinkansen 700 en N700.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.
quote:Treinen op trailers bij spoorwerkzaamheden
Aad van Leeuwen
Afgelopen Paasweekeinde zijn 500 spoorwerkers begonnen met groot onderhoud aan de spoorlijn Vlissingen-Bergen op Zoom. Van 22 maart tot 22 april wordt er hard aan het spoor gewerkt: nieuw grind in het ballastbed, houten bielzen vervangen door betonnen exemplaren en nieuwe stukken bovenleiding.
Voor de passagiers heeft de Nederlandse Spoorwegen deze week vervangend vervoer per bus geregeld.
Omdat er te weinig bussen zijn met als gevolg dat er vertragingen optreden, zullen er in de spits vanaf volgende week dinsdag treinen op transportcombinaties rijden vanuit Vlissingen, Middelburg en Goes. De treinstellen worden met kranen van de rails gelicht en op trailers geplaatst.
Het grote voordeel is dat de treinpassagiers niet hoeven over te stappen, minder bussen ingezet kunnen worden en de intercity dienstregeling aangehouden kan worden. Deze week wordt er in Zeeland proefgereden met oude treinstellen, die normaal als oefenmateriaal door de brandweer in Vlissingen worden gebruikt. Volgende week worden er volgens de oorspronkelijke dienstregeling met treinstellen van de NS gereden.
Er worden verschillende transportbedrijven ingeschakeld, die hiervoor aangepaste trailers gebruiken. Om de aanzienlijke instaphoogte te overbruggen worden speciale perrons aangelegd. De passagiers die volgende week gebruik maken van de treintrailer krijgen gratis koffie met een bolus geserveerd.
bron: http://www.htmfoto.net
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Ik ontdek nu dat ze twee verschillende versies hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier.
Met als gevolg dus de geweldig oplossing om ruimte te krijgen op Utrecht-Geldermalsen: ze hebben dus maar gelijk voor het hele weekend alle treinen Utrecht-Tiel geschrapt, en dat dus alleen voor die paar internationale treintjes...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Probeer eens ctrl+f5quote:Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam dit bericht net op internet tegen:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?quote:Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
quote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. Ik weet dat ze aan het ruzie maken zijn (geweest).quote:Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Het zal mij worst wezen of het AnsaldoTilburg/Roosendaal/Eindhoven/Den Bosch is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.
Dat zou mij ook niet verbazenquote:Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
Dat jij dat bericht nog serieus namquote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Dat zegt ook genoeg over hoe ik over NS en Prorail denkquote:Op zondag 30 maart 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat jij dat bericht nog serieus nam
Wel een goede grap blijkbaarquote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Er was veel gejank om het feit dat de oprichters niet actief deel namen/hebben genomen met het 5 jarig jubileum. Daar zijn dikke rellen over geweest, en nu zit dus een deel van de ex-OHIH'ers op hun eigen gemaakte forum/site OV in NL.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Hou op zegquote:Op zondag 30 maart 2008 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik kwam net Dr. Flash tegen in een VIRM toilet!
70mm is veel om mee te beginnen. Vergeet niet je dan al veel hoger begint kwa zoombereik dan met een compacte cam, die vaak zo rond de 28 begint...quote:
Toch was het best gezellig hoorquote:Op zondag 30 maart 2008 21:15 schreef bork het volgende:
[..]
Hou op zegVoor dat soort fratsen zijn andere fora, hier zijn we voor trein gerelateerde onzin, geen wc-ontmoetingsverhalen aub
Sinds een jaar of twee zijn de regels veranderd. Sinds de introductie van de centrale deursluiting gaf de conducteur een sluitcommando en sloten alle deuren, behalve die van de HC. De machinist kreeg een gong te horen dat de deuren (behalve die van de HC gesloten waren), en reed weg. Bij het wegrijden keek de conducteur of alles nog goed ging.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:42 schreef Charango het volgende:
Ik zag laatst op een 'home-video uit de oude doos op zolder' het vertrek van een ICM-3 vanaf Wierden als stoptrein naar Almelo. Het verbluffende was dat bij het vertrekken de deuren waar de conducteur stond nog waren geopend. Ik dacht dat alle deuren gesloten moesten zijn voordat zo'n machine begint te rijden...
Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Tot enkele jaren geleden vertrokken de treinen met geopende deuren, waarbij de conducteur de laatste deur dus al rijdend sloot. Om ongelukken te vermijden, hebben ze in de ivoren toren besloten dat voor vertrek eerst alle deuren gesloten moeten zijn en dat dan de trein begint te rijden. Dit kost 15 seconden extra, maar draagt wel bij aan de veiligheid. In het verleden zijn namelijk wel eens wat ongelukken gebeurd met mensen die door treinen meegesleept werden.
Zulke idioten moet men meteen een boete geven voor het opzettelijk vertragen van de treinrit.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.
Ja, ik heb een boek waar dat plaatje op staat.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:02 schreef Socios het volgende:
Weleens een Talent naast een Wadloper gezien, btw?
[ afbeelding ]
Lange leve de auto, dan heb je alles zelf onder controlequote:
De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........quote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
quote:Op maandag 31 maart 2008 01:19 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........
Edit : Het probleem met de verwarming lossen ze op door die aan te sluiten op warmwaterzakken, die achter op de vrachtauto staan.
daarvoor hebben we de vingerverf-smiley:quote:
Goed dat ik vandaag met de fiets was.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:04 schreef Duvel het volgende:
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
Vergeet niet: ©® etc.! Voordat andere fora ermee aan de haal gaan.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
daarvoor hebben we de vingerverf-smiley: [ afbeelding ]
Tja, het deed bonk en toen zat de taxi klem tussen de halte en de tram geloof ik.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed dat ik vandaag met de fiets was.Achterlijke taxi-chauffeurs ook allemaal.
IK hou van ram foto'squote:Op maandag 31 maart 2008 08:04 schreef Duvel het volgende:
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
Ik ga daar echt geen foto's staan maken hoor!quote:Op maandag 31 maart 2008 09:17 schreef Willy84 het volgende:
[..]
IK hou van ram foto's![]()
[centraal] tram topic
quote:» Er is al 85 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
quote:Op maandag 31 maart 2008 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga daar echt geen foto's staan maken hoor!
En:
[..]
Werkelijk waar: briljant, masterlijk, geniaal..!!!quote:Defecte perronwand Rotterdam Lombardijen
Tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defect aan het perron rijden er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht minder treinen.
Toelichting voorval:
Defecte perronwand Rotterdam Lombardijen
Vanaf ongeveer 10.30 uur rijden de treinen van en naar Rotterdam Lombardijen met vertraging. Er is een defect aan het perron geconstateerd waardoor 1 spoor niet gebruikt kan worden.
En het is nog niet eens 1 aprilquote:Op maandag 31 maart 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zoHet wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
"Wrong kind of snow" klinkt me bekend in de oren. "Bovine intervention" is ook weleens gebruikt geloof ik (maar niet voor sneeuw natuurlijk).quote:Op maandag 31 maart 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zoHet wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
...Maar die doen er langer over?quote:Op maandag 31 maart 2008 17:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar slaat die planner van NS op....
Kom ik om .55 aan op adam vanuit lelystad. Overstappen volgens planner op 0.10 op spoor een via haarlem naar den haag. Tussen 55 en 10 vertrekken er nog 2 andere treinen naar den haag...
Wel als de ene partij het goedkoper kan dan de andere.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Maakt het zoveel uit wie eraan klooit dan?
Blijkbaar jaquote:Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wel als de ene partij het goedkoper kan dan de andere.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_wrong_kind_of_snowquote:Op maandag 31 maart 2008 13:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Wrong kind of snow" klinkt me bekend in de oren.
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:22 schreef Duvel het volgende:
Boem is ho.
quote:Het defect aan het perron in Rlb bedroeg 4 losse stoeptegels bij een verwijderde kopplaat, die weleens het spoor in konden klappen als er daar iemand uitstapte ... Zoals gewoonlijk was het op een plek waar nooit iemand uitstapt
Yep. Spoor is nog niet in dienstquote:Op maandag 31 maart 2008 18:31 schreef JDude het volgende:
Ik reed zaterdag op den A16 van Breda naar België, kwam er over de HSL zoeen Thalys keihard voorbij. Testritje zeker?
Toch wel opvallend, had ik niet verwacht. Had verwacht dat ze het in Blerick zouden doen, samen met de eletrische GTW van Veolia, zodat je een beetje schaalvoordelen hebt.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het onderhoud van de nieuwe GTW's voor Arriva voor Dordrecht - Geldermalsen wordt niet uitgevoerd door Voith te Blerick, maar door Nedtrain te Leidschendam
Ahhh wat een gevaar leverde dat ook op hequote:Op maandag 31 maart 2008 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, toen werd trouwens niet het treinverkeer stilgelegd
Oh, dat is wel jammer.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Toch wel opvallend, had ik niet verwacht. Had verwacht dat ze het in Blerick zouden doen, samen met de eletrische GTW van Veolia, zodat je een beetje schaalvoordelen hebt.
Damn, spoor 4 ook!quote:Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Nee, dat hoor je mij ook niet zeggenquote:Op maandag 31 maart 2008 20:27 schreef Willy84 het volgende:
Ahhh wat een gevaar leverde dat ook op heProrail neemt onnodig veel risico's. Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor moeten stilleggen, want straks gebeuren er nog ongelukken!
Dat zou niet best zijn daar met het zeer drukke treinverkeer van 30 reizigerstreinen per uur en evenzovele Cargo'squote:Op maandag 31 maart 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet er toch niet aan DENKEN dat zoiets tussen Geerdijk en Vroomshoop gebeurt![]()
ja, dat doen sommige mensen weleens. Hoezo?quote:
Tegels op het spoor?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Tegens op het spoor, ja! Maar ook winkelwagens, rolstoelen, tuinhekken, boomstammen (lachuhhquote:
Willen ze een extra station aanleggen in Gorinchem op het punt waar deze de MerwedeLingeLijn kruist als de plannen doorgaan?quote:De spoorlijn kan extra rendabel gemaakt worden door deze aan te sluiten op de spoorlijn naar Dordrecht en intercity's te laten rijden van Almere naar Roosendaal. In Vianen kan een doorgetrokken sneltram uit Utrecht voor extra reizigers zorgen. Zoiets geldt voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer in Breda.
Infrastructuurquote:Op maandag 31 maart 2008 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Willen ze een extra station aanleggen in Gorinchem op het punt waar deze de MerwedeLingeLijn kruist als de plannen doorgaan?
quote:Actie ProRail dupeert reizigers
De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."
Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."
ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Hm, hij doet het weer, jammer!quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog zoeen mooie: Als je op de NS-site klikt bij Storingen dan zie je dat de storingen-pagina.....
in storing is inderdaad
Ik liep station Utrecht in, zag het grapje op het bord staan, moest er om lachen, maar toen versprong ie op die wisselstoringquote:Op dinsdag 1 april 2008 07:50 schreef Duvel het volgende:
Dat grapje hadden ze beter niet kunnen maken: wisselstoring bij Amersfoort.
Dit dus:quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:49 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Ik liep station Utrecht in, zag het grapje op het bord staan, moest er om lachen, maar toen versprong ie op die wisselstoring
Daarom altijd éérst even een subtiel tikje tegen die hendel (al is de deur nog open), en dán doorlopen met koffie.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Schuifdeuren die bekers koffie omkiepen in je hand is zeker ook grappig
Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denkt met 40 miljoen euro het hele land naar 160km/h te kunnen tillen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sinds een limbo minister van verkeer is, gaat dat heel anders
Daar is het dan een limbo voor hequote:Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef Duvel het volgende:
Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denk met 40 miljoen euro het hele land naar 160km/h te kunnen tillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |