Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda zei je?
Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Laagste prijs.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.quote:Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Is dat zo? Dat is ook lullig.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is..
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Welke krant?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.
Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.
De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Maar de italianen hebben wel een ERMTS 2 niveau spoor actiefquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda zei je?
Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
quote:za 29 mrt 2008, 16:33
Fietser overlijdt door botsing trein
WIERDEN - Een fietser is zaterdagmiddag overleden toen hij bij een spoorwegovergang werd geraakt door een intercity. Dat heeft de politie gemeld. Over de identiteit van de man en de toedracht kon de zegsvrouw nog niets melden.
Het ongeluk vond plaats rond 14.30 uur. Vanaf die tijd is er geen treinverkeer meer mogelijk op het traject Wierden-Rijssen. Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 10:47 schreef bork het volgende:
[..]
Welke krant?
Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef Q. het volgende:
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
Dat is de datum van de hervatting van de proefritten.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
thx. Heb het doorgenomen, bedankt.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.
Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 20:49 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
Ja, net als reizigers tussen Amsterdam en Berlijn. en alles ertussenin. stinkende kutzooi daar. Al een jaar moet er gekluund worden over een noodspoortje nadat eoa vingerverfclub wel even dacht de beveiliging te kunnen sjeffen. kut met peren daarquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:14 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.]
Geen ideequote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier. Hebben we het nog niet over de Shinkansen 700 en N700.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.
quote:Treinen op trailers bij spoorwerkzaamheden
Aad van Leeuwen
Afgelopen Paasweekeinde zijn 500 spoorwerkers begonnen met groot onderhoud aan de spoorlijn Vlissingen-Bergen op Zoom. Van 22 maart tot 22 april wordt er hard aan het spoor gewerkt: nieuw grind in het ballastbed, houten bielzen vervangen door betonnen exemplaren en nieuwe stukken bovenleiding.
Voor de passagiers heeft de Nederlandse Spoorwegen deze week vervangend vervoer per bus geregeld.
Omdat er te weinig bussen zijn met als gevolg dat er vertragingen optreden, zullen er in de spits vanaf volgende week dinsdag treinen op transportcombinaties rijden vanuit Vlissingen, Middelburg en Goes. De treinstellen worden met kranen van de rails gelicht en op trailers geplaatst.
Het grote voordeel is dat de treinpassagiers niet hoeven over te stappen, minder bussen ingezet kunnen worden en de intercity dienstregeling aangehouden kan worden. Deze week wordt er in Zeeland proefgereden met oude treinstellen, die normaal als oefenmateriaal door de brandweer in Vlissingen worden gebruikt. Volgende week worden er volgens de oorspronkelijke dienstregeling met treinstellen van de NS gereden.
Er worden verschillende transportbedrijven ingeschakeld, die hiervoor aangepaste trailers gebruiken. Om de aanzienlijke instaphoogte te overbruggen worden speciale perrons aangelegd. De passagiers die volgende week gebruik maken van de treintrailer krijgen gratis koffie met een bolus geserveerd.
bron: http://www.htmfoto.net
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Ik ontdek nu dat ze twee verschillende versies hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier.
Met als gevolg dus de geweldig oplossing om ruimte te krijgen op Utrecht-Geldermalsen: ze hebben dus maar gelijk voor het hele weekend alle treinen Utrecht-Tiel geschrapt, en dat dus alleen voor die paar internationale treintjes...quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Probeer eens ctrl+f5quote:Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam dit bericht net op internet tegen:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?quote:Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
quote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. Ik weet dat ze aan het ruzie maken zijn (geweest).quote:Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Het zal mij worst wezen of het AnsaldoTilburg/Roosendaal/Eindhoven/Den Bosch is.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.
Dat zou mij ook niet verbazenquote:Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
Dat jij dat bericht nog serieus namquote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Dat zegt ook genoeg over hoe ik over NS en Prorail denkquote:Op zondag 30 maart 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat jij dat bericht nog serieus nam
Wel een goede grap blijkbaarquote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
Er was veel gejank om het feit dat de oprichters niet actief deel namen/hebben genomen met het 5 jarig jubileum. Daar zijn dikke rellen over geweest, en nu zit dus een deel van de ex-OHIH'ers op hun eigen gemaakte forum/site OV in NL.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Hou op zegquote:Op zondag 30 maart 2008 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik kwam net Dr. Flash tegen in een VIRM toilet!
70mm is veel om mee te beginnen. Vergeet niet je dan al veel hoger begint kwa zoombereik dan met een compacte cam, die vaak zo rond de 28 begint...quote:
Toch was het best gezellig hoorquote:Op zondag 30 maart 2008 21:15 schreef bork het volgende:
[..]
Hou op zegVoor dat soort fratsen zijn andere fora, hier zijn we voor trein gerelateerde onzin, geen wc-ontmoetingsverhalen aub
Sinds een jaar of twee zijn de regels veranderd. Sinds de introductie van de centrale deursluiting gaf de conducteur een sluitcommando en sloten alle deuren, behalve die van de HC. De machinist kreeg een gong te horen dat de deuren (behalve die van de HC gesloten waren), en reed weg. Bij het wegrijden keek de conducteur of alles nog goed ging.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:42 schreef Charango het volgende:
Ik zag laatst op een 'home-video uit de oude doos op zolder' het vertrek van een ICM-3 vanaf Wierden als stoptrein naar Almelo. Het verbluffende was dat bij het vertrekken de deuren waar de conducteur stond nog waren geopend. Ik dacht dat alle deuren gesloten moesten zijn voordat zo'n machine begint te rijden...
Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Tot enkele jaren geleden vertrokken de treinen met geopende deuren, waarbij de conducteur de laatste deur dus al rijdend sloot. Om ongelukken te vermijden, hebben ze in de ivoren toren besloten dat voor vertrek eerst alle deuren gesloten moeten zijn en dat dan de trein begint te rijden. Dit kost 15 seconden extra, maar draagt wel bij aan de veiligheid. In het verleden zijn namelijk wel eens wat ongelukken gebeurd met mensen die door treinen meegesleept werden.
Zulke idioten moet men meteen een boete geven voor het opzettelijk vertragen van de treinrit.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.
Ja, ik heb een boek waar dat plaatje op staat.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:02 schreef Socios het volgende:
Weleens een Talent naast een Wadloper gezien, btw?
[ afbeelding ]
Lange leve de auto, dan heb je alles zelf onder controlequote:
De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........quote:Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.
Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?
Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.
Vaag.
quote:Op maandag 31 maart 2008 01:19 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........
Edit : Het probleem met de verwarming lossen ze op door die aan te sluiten op warmwaterzakken, die achter op de vrachtauto staan.
daarvoor hebben we de vingerverf-smiley:quote:
Goed dat ik vandaag met de fiets was.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:04 schreef Duvel het volgende:
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
Vergeet niet: ©® etc.! Voordat andere fora ermee aan de haal gaan.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
daarvoor hebben we de vingerverf-smiley: [ afbeelding ]
Tja, het deed bonk en toen zat de taxi klem tussen de halte en de tram geloof ik.quote:Op maandag 31 maart 2008 08:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed dat ik vandaag met de fiets was.Achterlijke taxi-chauffeurs ook allemaal.
IK hou van ram foto'squote:Op maandag 31 maart 2008 08:04 schreef Duvel het volgende:
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
Ik ga daar echt geen foto's staan maken hoor!quote:Op maandag 31 maart 2008 09:17 schreef Willy84 het volgende:
[..]
IK hou van ram foto's![]()
[centraal] tram topic
quote:» Er is al 85 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
quote:Op maandag 31 maart 2008 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga daar echt geen foto's staan maken hoor!
En:
[..]
Werkelijk waar: briljant, masterlijk, geniaal..!!!quote:Defecte perronwand Rotterdam Lombardijen
Tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defect aan het perron rijden er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht minder treinen.
Toelichting voorval:
Defecte perronwand Rotterdam Lombardijen
Vanaf ongeveer 10.30 uur rijden de treinen van en naar Rotterdam Lombardijen met vertraging. Er is een defect aan het perron geconstateerd waardoor 1 spoor niet gebruikt kan worden.
En het is nog niet eens 1 aprilquote:Op maandag 31 maart 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zoHet wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
"Wrong kind of snow" klinkt me bekend in de oren. "Bovine intervention" is ook weleens gebruikt geloof ik (maar niet voor sneeuw natuurlijk).quote:Op maandag 31 maart 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zoHet wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
...Maar die doen er langer over?quote:Op maandag 31 maart 2008 17:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar slaat die planner van NS op....
Kom ik om .55 aan op adam vanuit lelystad. Overstappen volgens planner op 0.10 op spoor een via haarlem naar den haag. Tussen 55 en 10 vertrekken er nog 2 andere treinen naar den haag...
Wel als de ene partij het goedkoper kan dan de andere.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Maakt het zoveel uit wie eraan klooit dan?
Blijkbaar jaquote:Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wel als de ene partij het goedkoper kan dan de andere.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_wrong_kind_of_snowquote:Op maandag 31 maart 2008 13:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Wrong kind of snow" klinkt me bekend in de oren.
quote:Op maandag 31 maart 2008 16:22 schreef Duvel het volgende:
Boem is ho.
quote:Het defect aan het perron in Rlb bedroeg 4 losse stoeptegels bij een verwijderde kopplaat, die weleens het spoor in konden klappen als er daar iemand uitstapte ... Zoals gewoonlijk was het op een plek waar nooit iemand uitstapt
Yep. Spoor is nog niet in dienstquote:Op maandag 31 maart 2008 18:31 schreef JDude het volgende:
Ik reed zaterdag op den A16 van Breda naar België, kwam er over de HSL zoeen Thalys keihard voorbij. Testritje zeker?
Toch wel opvallend, had ik niet verwacht. Had verwacht dat ze het in Blerick zouden doen, samen met de eletrische GTW van Veolia, zodat je een beetje schaalvoordelen hebt.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het onderhoud van de nieuwe GTW's voor Arriva voor Dordrecht - Geldermalsen wordt niet uitgevoerd door Voith te Blerick, maar door Nedtrain te Leidschendam
Ahhh wat een gevaar leverde dat ook op hequote:Op maandag 31 maart 2008 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, toen werd trouwens niet het treinverkeer stilgelegd
Oh, dat is wel jammer.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Toch wel opvallend, had ik niet verwacht. Had verwacht dat ze het in Blerick zouden doen, samen met de eletrische GTW van Veolia, zodat je een beetje schaalvoordelen hebt.
Damn, spoor 4 ook!quote:Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Nee, dat hoor je mij ook niet zeggenquote:Op maandag 31 maart 2008 20:27 schreef Willy84 het volgende:
Ahhh wat een gevaar leverde dat ook op heProrail neemt onnodig veel risico's. Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor moeten stilleggen, want straks gebeuren er nog ongelukken!
Dat zou niet best zijn daar met het zeer drukke treinverkeer van 30 reizigerstreinen per uur en evenzovele Cargo'squote:Op maandag 31 maart 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet er toch niet aan DENKEN dat zoiets tussen Geerdijk en Vroomshoop gebeurt![]()
ja, dat doen sommige mensen weleens. Hoezo?quote:
Tegels op het spoor?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Tegens op het spoor, ja! Maar ook winkelwagens, rolstoelen, tuinhekken, boomstammen (lachuhhquote:
Willen ze een extra station aanleggen in Gorinchem op het punt waar deze de MerwedeLingeLijn kruist als de plannen doorgaan?quote:De spoorlijn kan extra rendabel gemaakt worden door deze aan te sluiten op de spoorlijn naar Dordrecht en intercity's te laten rijden van Almere naar Roosendaal. In Vianen kan een doorgetrokken sneltram uit Utrecht voor extra reizigers zorgen. Zoiets geldt voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer in Breda.
Infrastructuurquote:Op maandag 31 maart 2008 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Willen ze een extra station aanleggen in Gorinchem op het punt waar deze de MerwedeLingeLijn kruist als de plannen doorgaan?
quote:Actie ProRail dupeert reizigers
De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."
Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."
ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Hm, hij doet het weer, jammer!quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog zoeen mooie: Als je op de NS-site klikt bij Storingen dan zie je dat de storingen-pagina.....
in storing is inderdaad
Ik liep station Utrecht in, zag het grapje op het bord staan, moest er om lachen, maar toen versprong ie op die wisselstoringquote:Op dinsdag 1 april 2008 07:50 schreef Duvel het volgende:
Dat grapje hadden ze beter niet kunnen maken: wisselstoring bij Amersfoort.
Dit dus:quote:Op dinsdag 1 april 2008 08:49 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Ik liep station Utrecht in, zag het grapje op het bord staan, moest er om lachen, maar toen versprong ie op die wisselstoring
Daarom altijd éérst even een subtiel tikje tegen die hendel (al is de deur nog open), en dán doorlopen met koffie.quote:Op dinsdag 1 april 2008 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Schuifdeuren die bekers koffie omkiepen in je hand is zeker ook grappig
Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denkt met 40 miljoen euro het hele land naar 160km/h te kunnen tillen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sinds een limbo minister van verkeer is, gaat dat heel anders
Daar is het dan een limbo voor hequote:Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef Duvel het volgende:
Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denk met 40 miljoen euro het hele land naar 160km/h te kunnen tillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |