abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 07:15:08 #151
141482 Q.
JurassiQ
pi_57690950
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda zei je?

Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 08:47:11 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691203
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?
Laagste prijs.

BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.

En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57691254
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
pi_57691336
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?

Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.

Maar als stofzuiger kan die best handy zijn
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:19:59 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691344
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Waar gaat dat vogelbekdier eigenlijk in onderhoud? Komt dat gewoon bij NedTrain terecht?
Ja, daar is die werkplaats op de Watergraafsmeer voor gebouwd.
quote:
Daarnaast vind ik het ook raar van NSH heft gekozen voor een 'onbekend' type. Denk zelf dat bijv. de TGV en de ICE hun diensten ruim bewezen hebben.
Deze trein is speciaal voor de shuttles naar o.a. Breda gekocht, hij kan ook minder hard dan de TGV en de Thalys.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:27:43 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_57691394
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de Protos is gewoon een goedkope trein waar Connexxion wel wat in zag. Dat ding is nog niet eens zo lelijk, alleen nog niet 100% betrouwbaar geloof ik.
Ook jammer dat de producent bijna op de fles is. .
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:29:00 #157
141482 Q.
JurassiQ
pi_57691402
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Het lijkt mij, zeker met Breda als HSL-shuttle-station, een hele nuttige verbinding.
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:29:36 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57691409
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:27 schreef Q. het volgende:

[..]

Ook jammer dat de producent bijna op de fles is. .
Is dat zo? Dat is ook lullig. Ik dacht dat FD onderdeel was van een groot Russisch concern?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:31:54 #159
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_57691948
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.


Dat zei men ook over verschillende andere grote infrastructurele projecten, maar uiteindelijk was er door veel bureaucratische rompslomp en andere vertragingen een enorme kostenstijging.

Nee, zulke projecten kun je in Nederland nooit voor weinig geld realiseren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:47:55 #160
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57692166
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:02 schreef Fixers het volgende:
Om nu nog een ouwe koe op te halen, ik las gister weer een artikel over een mogelijke lijn Utrecht-Breda. De studie die is gedaan zou uitwijzen dat het een en ander niet eens zo onmogelijk is. Er zou genoeg reizigersaanbod zijn en de kosten meevallen. Voor nog geen 2 miljrd ligt die lijn er. Doen ze de aanleg gelijk met de verbouwing van de A27 dan scheelt het nog een paar honderd miljoen.

Wat het traject betreft op de kaart die bij het artikel zat stond er een station Houten-West ingetkend.

De minister heeft al wel laten weten voorlopig geen geld voor deze lijn te hebben, maar een en ander wel in overweging te nemen voor de toekomst.
Welke krant?

Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57692717
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda zei je?

Dan is dit het topje van de ijsberg, de Italianen kunnen niet eens fatsoenlijk een storingsvrije tram afleveren.
Maar de italianen hebben wel een ERMTS 2 niveau spoor actief .
pi_57692997
Nouja, dan maar de vraag: wanneer kunnen we deze eendekop verwachten in NL?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:43:43 #163
141482 Q.
JurassiQ
pi_57693032
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
For great justice!
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:14:30 #164
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57698492
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
quote:
za 29 mrt 2008, 16:33

Fietser overlijdt door botsing trein

WIERDEN - Een fietser is zaterdagmiddag overleden toen hij bij een spoorwegovergang werd geraakt door een intercity. Dat heeft de politie gemeld. Over de identiteit van de man en de toedracht kon de zegsvrouw nog niets melden.

Het ongeluk vond plaats rond 14.30 uur. Vanaf die tijd is er geen treinverkeer meer mogelijk op het traject Wierden-Rijssen. Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.
Keep the Sunny Side Up
pi_57701172
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:47 schreef bork het volgende:

[..]

Welke krant?

Beter nog, zou je het kaartje kunnen scannen?
Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.

Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 19:35:02 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57701235
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:43 schreef Q. het volgende:
Zal tegen het einde van het jaar wel proefritten gaan maken. Verwacht hem niet voor zomer 2009 in bedrijf.
Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:41:09 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57701390
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Dat is de datum van de hervatting van de proefritten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57702550
Het is de bedoeling dat alles uiteindelijk tegelijk met de Noord-Zuid lijn gaat rijden. Dat is dus in 2016
  zaterdag 29 maart 2008 @ 20:37:38 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57702830
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:32 schreef Fixers het volgende:

[..]

Helaas, ik heb de krant ook elders gelezen. Het gaat om de Breda Editie van BN/De Stem. Ik kan het artikel ook online niet terug vinden helaas.

Wat ik wel terug gevonden heb is de complete Visie nota met voorstel erin. Iets meer leeswerk maar dan heb je gelijk alle info van de bron (BAM) zelf.
thx. Heb het doorgenomen, bedankt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57703337

Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57 en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:09:20 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57703846
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:49 schreef Willy84 het volgende:
[ afbeelding ]
Locje van RRF op het rangeerterein de Watergraafsmeer om de Citynichtline rijtuigen te rangeren.
Ding komt uit 1955-57 en heeft niet zolang geleden een nieuwe motor gehad.
Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:11:52 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57703920
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 17:14 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Helaas, het is alweer raak. Uit De Telegraaf :
Hierdoor moeten onder anderen reizigers tussen Deventer en Almelo rekening houden met een uur vertraging.]
Ja, net als reizigers tussen Amsterdam en Berlijn. en alles ertussenin. stinkende kutzooi daar. Al een jaar moet er gekluund worden over een noodspoortje nadat eoa vingerverfclub wel even dacht de beveiliging te kunnen sjeffen. kut met peren daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57704378
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat die hippel die heel lang in Ede-Wageningen gestaan heeft?
Geen idee ben er maar3 x geweest ofzo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:14:51 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57705596
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:47 schreef Duvel het volgende:
BTW: dat geleuter over de lelijkheid: als je je even verdiept in recente HST-ontwerpen, dan kun je zien dat heel veel moderne HST's zijn ontworpen als vogelbekdier.
Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier. Hebben we het nog niet over de Shinkansen 700 en N700.

Maar goed, wat rukt het ook allemaal, in dit regeltjes-stinkland mogen die dingen toch niet harder dan 160. Anders wordt de nachtrust van de zandbakhagedis verstoord, en DAT zou je toch niet willen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 22:47:03 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57706351
Kwam dit bericht net op internet tegen:
quote:
Treinen op trailers bij spoorwerkzaamheden

Aad van Leeuwen

Afgelopen Paasweekeinde zijn 500 spoorwerkers begonnen met groot onderhoud aan de spoorlijn Vlissingen-Bergen op Zoom. Van 22 maart tot 22 april wordt er hard aan het spoor gewerkt: nieuw grind in het ballastbed, houten bielzen vervangen door betonnen exemplaren en nieuwe stukken bovenleiding.



Voor de passagiers heeft de Nederlandse Spoorwegen deze week vervangend vervoer per bus geregeld.

Omdat er te weinig bussen zijn met als gevolg dat er vertragingen optreden, zullen er in de spits vanaf volgende week dinsdag treinen op transportcombinaties rijden vanuit Vlissingen, Middelburg en Goes. De treinstellen worden met kranen van de rails gelicht en op trailers geplaatst.

Het grote voordeel is dat de treinpassagiers niet hoeven over te stappen, minder bussen ingezet kunnen worden en de intercity dienstregeling aangehouden kan worden. Deze week wordt er in Zeeland proefgereden met oude treinstellen, die normaal als oefenmateriaal door de brandweer in Vlissingen worden gebruikt. Volgende week worden er volgens de oorspronkelijke dienstregeling met treinstellen van de NS gereden.

Er worden verschillende transportbedrijven ingeschakeld, die hiervoor aangepaste trailers gebruiken. Om de aanzienlijke instaphoogte te overbruggen worden speciale perrons aangelegd. De passagiers die volgende week gebruik maken van de treintrailer krijgen gratis koffie met een bolus geserveerd.

bron: http://www.htmfoto.net
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 22:55:06 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57706469
geweldig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57706489
Ja mooi is dat inderdaad
pi_57706611
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens leidden mij vandaag naar het Brabantse en Limburgse platteland tussen Helmond en Venlo:


Railion Deutschland's 189 087 en 189 072 in dubbeltractie met een beladen Kolentrein van de Amsterdamse Westhaven richting Duitsland, hier nabij Helmond 't Hout.


Te Deurne passeert de MRCE 189 092 met City Night Line 300 uit Milano Centrale en Wien Westbahnhof het dorp Deurne vanwege werkzaamheden op de reguliere route.


In de bekende boog bij Horst Sevenum ICE3M-stel 4607 onderweg als ICE 125 naar Frankfurt(Main) Hbf.


Een stukje verderop nabij het station van Horst Sevenum passeert de omgeleide Staaltrein vanuit Beverwijk naar Hagen met lok RD 189 073.


Aan de andere kant van de zojuist genoemde boog ICE3M stel 4651 van NS Hispeed / NS Internationaal onderweg naar Amsterdam Centraal als ICE 126.


Speciaal en onverwacht kwam Veolia's class66 8653-01 met een mooie lege kolentrein langs richting Maasvlakte.


Het oude stationsgebouw van Geldermalsen wordt gepasseert door de MRCE 189 092 met CityNightLine 301.


Close up zoom van Arriva stel 870 welke zojuist arriveert als stoptrein Dordrecht - Geldermalsen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:07:14 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57706640
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo vroeg nog. AnsaldoTilburg kennende gaat het eerder richting 2011
Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.

Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:39:08 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57707155
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? de AVE uitvoering is wel even een paar honderd keer mooier, en ook vogelbekdier.
Ik ontdek nu dat ze twee verschillende versies hebben.



Vooral die laatste heeft een zeer fraai front meegekregen.

Al mag die Spaanse ICE er ook best wezen!
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Omleidingen vanwege werkzaamheden overal en nergens
Met als gevolg dus de geweldig oplossing om ruimte te krijgen op Utrecht-Geldermalsen: ze hebben dus maar gelijk voor het hele weekend alle treinen Utrecht-Tiel geschrapt, en dat dus alleen voor die paar internationale treintjes...

Maar goed, ik troost me er maar mee dat het voor jou een paar mooie platen heeft opgeleverd.

[ Bericht 15% gewijzigd door ReisT op 29-03-2008 23:48:34 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:58:07 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57707425
Nu je het hebt over de Spaanse ICE: Siemens verkoopt ICE-treinstellen aan het buitenland onder de naam Velaro.
  zondag 30 maart 2008 @ 01:26:16 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57708567
Ik vind al die vogelbekdingen spuuglelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57709473
Fraaie foto´s!
  zondag 30 maart 2008 @ 03:58:53 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57709550
Nu we toch op de HSL-toer zijn, dit is de hogesnelheidstrein van Zweden: de X2000.

Voor deze hogesnelheidstrein hoefde men bar weinig te doen, spoortrajecten aanpassen en er kantelbaktreinen op laten rijden. De maximumsnelheid is weliswaar laag (200 km/h), de concurrerende vlieg- en busmaatschappijen hebben inmiddels rake klappen gekregen. Het X2000-netwerk is ontworpen naar Frans model: alle treinen vertrekken vanuit Stockholm naar alle windrichtingen, met als buitenlandse bestemmingen Oslo en Kopenhagen (via Malmö en de Grote Beltbrug).


En dit is de Acela, de enige Amerikaanse HSL die ook met kantelbaktreinen rijdt. De hogesnelheidstreinen rijden tussen Boston, New York en Washington en zijn in vergelijking met Europese soortgenoten niet echt onomstreden. De treinen waren aanvankelijk stamgast in de werkplaats en vanwege de slechte staat van het tracé (te nauwe passeermogelijkheden of ongeschikte bovenleidingen) kan de maximumsnelheid van 241 km/h slechts sporadisch behaald worden.


De Shinkansen behoeft geen verdere uitleg: de eerste HSL ter wereld. Deze snelle treinen gedijen zeer goed in Japan vanwege het ontbreken van een vernuftig snelwegennetwerk. Shinkansen heeft al 4 miljoen mensen vervoerd, slechts één keer is een trein ontspoord. Er vielen 0 (!) gewonden en doden omdat alle treinen voorzien zijn van een detectiesysteem die de trein abrupt afremt, mocht een aardbeving plaatsvinden.


Ten slotte ook nog de Pendolino, die in Groot-Brittanië, Italië, Zwitserland, Finland, Tsjechië en Slowakije wordt ingezet:
  zondag 30 maart 2008 @ 11:05:20 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57711390
quote:
Op zondag 30 maart 2008 03:47 schreef Socios het volgende:
Fraaie foto´s!
Ja dat zeker!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57712693
Het gaat ook lekker met de fora. De stekker lijkt uit OHIH getrokken te zijn en ook OV in NL is al meer dan 24u tergend langzaam...
  Redactie Sport zondag 30 maart 2008 @ 13:16:17 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57713139
OHIH doet het hier gewoon hoor?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_57713498
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
  zondag 30 maart 2008 @ 13:40:15 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57713612
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
pi_57713844
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 07:15 schreef Q. het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die dingen daar besteld en niet gewoon bij een fatsoenlijke treinenboer zoals Bombardier?

Europees aanbesteden, de goedkoopste krijgt de buit...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 30 maart 2008 @ 14:02:46 #191
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_57714042
ik hoop dat die treinen er nog dit jaar zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 30 maart 2008 @ 16:54:55 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57717601
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik krijg deze melding: This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Probeer eens ctrl+f5
  zondag 30 maart 2008 @ 17:10:49 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57717894
Woensdag heb ik waarschijnlijk, zoals het er nu naar lijkt, de Canon 400D in mijn bezit
Inclusief telelens
pi_57718650
Nice, welke zoomlens heb je er bij?
pi_57721047
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam dit bericht net op internet tegen:
[..]
Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
  zondag 30 maart 2008 @ 19:51:36 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57721076
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:40 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb zelf een beetje het idee dat bij OV in NL erg veel vriendjespolitiek is... Maar goed, aan de manier waarop OHIH heeft gereageerd enzo, tja
Ik kom er toch al bijna niet, maar ik ga sowieso niet naar OV in NL.
Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 maart 2008 @ 19:52:01 #197
141482 Q.
JurassiQ
pi_57721091
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
For great justice!
pi_57721171
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Ja, dat snap ik dus ook niet helemaal. Ik weet dat ze aan het ruzie maken zijn (geweest).
Behoorlijk jammer allemaal. Gedeelte van de members is weggegaan en heeft zich bij die nieuwe site aangesloten.
Zijn een beetje teveel fora om iedere dag te lezen.
fok, ohik, somda, ovinnl, etc, begin ik allemaal niet aan. Teveel. Beetje jammer als alles zo versnippert is. zoveel treinfapperts zijn er ook weer niet.
Snap dat moeilijke zeikgedoe ook allemaal niet
pi_57721202
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:52 schreef Q. het volgende:

[..]


1 april
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 20:08:41 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57721449
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Sorry, die fabrikant heet nog steeds AnsaldoBreda.
Het zal mij worst wezen of het AnsaldoTilburg/Roosendaal/Eindhoven/Den Bosch is.
quote:
Zal me niet verbazen als zo een HSL-trein toevallig in Breda uit de rails loopt.
Dat zou mij ook niet verbazen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 20:09:13 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57721466
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
Dat jij dat bericht nog serieus nam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57721720
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat jij dat bericht nog serieus nam
Dat zegt ook genoeg over hoe ik over NS en Prorail denk

En ik heb kort geslapen en ik ben blond en zo zijn er vast nog vele smoesjes te bedenken
pi_57721728
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
Wel een goede grap blijkbaar .
  zondag 30 maart 2008 @ 20:49:28 #204
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57722427
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Nice, welke zoomlens heb je er bij?
Tamron 70-300 mm objectief
  zondag 30 maart 2008 @ 20:53:00 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57722498
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is OV in NL en waarom zijn ze aan het emmeren met OHIH?
Er was veel gejank om het feit dat de oprichters niet actief deel namen/hebben genomen met het 5 jarig jubileum. Daar zijn dikke rellen over geweest, en nu zit dus een deel van de ex-OHIH'ers op hun eigen gemaakte forum/site OV in NL.
OHIH heeft nu weer een nieuw bestuur en weet ik het allemaal, maar daar was dus een flink gezeik over.

Toen kreeg ik zelfs nog een PM van een gebruiker die mij probeerde over te halen om naar OV in NL te gaan
  zondag 30 maart 2008 @ 21:01:00 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57722674
Wat een gelul om niets. Gelukkig hoor ik daar allemaal niet bij, en zeik ik alleen op FOK!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57722712
Weleens een Talent naast een Wadloper gezien, btw?

  zondag 30 maart 2008 @ 21:11:15 #208
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57722860
Ik kwam net Dr. Flash tegen in een VIRM toilet!
pi_57722958
die kwam ik ook al eens tegen in een SPURT!
  zondag 30 maart 2008 @ 21:15:46 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57722961
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik kwam net Dr. Flash tegen in een VIRM toilet!
Hou op zeg Voor dat soort fratsen zijn andere fora, hier zijn we voor trein gerelateerde onzin, geen wc-ontmoetingsverhalen aub
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57723054
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:49 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Tamron 70-300 mm objectief
70mm is veel om mee te beginnen. Vergeet niet je dan al veel hoger begint kwa zoombereik dan met een compacte cam, die vaak zo rond de 28 begint...
  zondag 30 maart 2008 @ 21:20:59 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57723093
Moet even het een en ander aan dringende klusjes doen. Als het meezit heb ik wat plaatjes van mat'46 in actie en van de Kameel, die stond zonder dat ik het wist weer in het spoorwegmuseum.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 30 maart 2008 @ 21:25:54 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57723210
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:15 schreef bork het volgende:

[..]

Hou op zeg Voor dat soort fratsen zijn andere fora, hier zijn we voor trein gerelateerde onzin, geen wc-ontmoetingsverhalen aub
Toch was het best gezellig hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 21:28:30 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57723275
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch was het best gezellig hoor
Voor de details zijn anders subfora van Fok! geschikt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 maart 2008 @ 22:31:37 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57725247
Topicnazi's naar stormfront s.v.p.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57725589
Ik zag laatst op een 'home-video uit de oude doos op zolder' het vertrek van een ICM-3 vanaf Wierden als stoptrein naar Almelo. Het verbluffende was dat bij het vertrekken de deuren waar de conducteur stond nog waren geopend. Ik dacht dat alle deuren gesloten moesten zijn voordat zo'n machine begint te rijden...
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 22:48:39 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57725745
Tot enkele jaren geleden vertrokken de treinen met geopende deuren, waarbij de conducteur de laatste deur dus al rijdend sloot. Om ongelukken te vermijden, hebben ze in de ivoren toren besloten dat voor vertrek eerst alle deuren gesloten moeten zijn en dat dan de trein begint te rijden. Dit kost 15 seconden extra, maar draagt wel bij aan de veiligheid. In het verleden zijn namelijk wel eens wat ongelukken gebeurd met mensen die door treinen meegesleept werden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 maart 2008 @ 22:51:02 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57725809
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:42 schreef Charango het volgende:
Ik zag laatst op een 'home-video uit de oude doos op zolder' het vertrek van een ICM-3 vanaf Wierden als stoptrein naar Almelo. Het verbluffende was dat bij het vertrekken de deuren waar de conducteur stond nog waren geopend. Ik dacht dat alle deuren gesloten moesten zijn voordat zo'n machine begint te rijden...
Sinds een jaar of twee zijn de regels veranderd. Sinds de introductie van de centrale deursluiting gaf de conducteur een sluitcommando en sloten alle deuren, behalve die van de HC. De machinist kreeg een gong te horen dat de deuren (behalve die van de HC gesloten waren), en reed weg. Bij het wegrijden keek de conducteur of alles nog goed ging.

Na een paar vervelende incidenten waarbij mensen de trein nog wilden halen, maar daarbij hun benen verloren, is de vertrekprocedure gewijzigd. De HC geeft het vertrekbevel, en de machinist mag pas vertrekken als ook de deur van de HC gesloten is. Zo kan het niet meer voorkomen dat iemand een poging doet in een rijdende trein te springen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 maart 2008 @ 22:52:42 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57725856
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Tot enkele jaren geleden vertrokken de treinen met geopende deuren, waarbij de conducteur de laatste deur dus al rijdend sloot. Om ongelukken te vermijden, hebben ze in de ivoren toren besloten dat voor vertrek eerst alle deuren gesloten moeten zijn en dat dan de trein begint te rijden. Dit kost 15 seconden extra, maar draagt wel bij aan de veiligheid. In het verleden zijn namelijk wel eens wat ongelukken gebeurd met mensen die door treinen meegesleept werden.
Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 maart 2008 @ 23:09:18 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57726371
Ik geef ze geen ongelijk, maar ik wil alleen maar zeggen dat het een regel is die van hogerhand is opgelegd. Deze regel is bedoeld om mensen van onbezonnen acties te weerhouden en voorkomt schadeclaims, omdat mensen nog half tussen de deuren zitten als de trein al rijdt. In mijn post wijs ik ook op het veiligheidsaspect.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 30 maart 2008 @ 23:17:01 #221
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57726597
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoezo 'ivoren toren' dan? Ze hebben toch gewoon gelijk? Omdat een stel idioten meent een rijdende trein in te moeten springen, hebben ze deze nieuwe regel ingesteld, geheel ligitiem.
Zulke idioten moet men meteen een boete geven voor het opzettelijk vertragen van de treinrit.
pi_57727270
ProRail bedankt maar weer

Om 15:30 sta ik op Twello, passeert mij een goederentrein richting Deventer. Even later komt de stopper naar Almelo binnen. Geen problemen op de rit naar Almelo, en de goederentrein staat te wachten op Deventer goederen. Om 16:30 aankomst in Almelo, en om 16:46 gaat mijn trein, de 145, naar Hengelo waar ik een mooie aansluiting op de bus heb. Maar.... het wordt 16:46, en nog niks, het duurt maar en het duurt maar, en om 16:55 weet ik dat ik de bus niet meer ga halen. Intussen heeft de 145 +10 en de stopper naar Enschede (7951) die er achter zit +5, maar de CTA's en de omroep vermelden nog niks. Om 17:00 komt vervolgens die goederentrein binnen, met meteen daarachter de 145, met +15. Weer meteen daarachter zit de 7953 met +10.

Gevolg: +15 bij aankomst in Hengelo, drie kwartier wachten op de bus en een uur later thuis. En dat allemaal omdat men het bij Prorail nodig vond de 145 een kwartier te laten wachten en dan achter een goederentrein aan te sturen, zodat het tussen Wierden en Hengelo filerijden werd. Wat een schijtbedrijf is dat hele Prorail soms Neem aan dat de meesten daar wel over mee weten te praten
pi_57727684
quote:
Op zondag 30 maart 2008 21:02 schreef Socios het volgende:
Weleens een Talent naast een Wadloper gezien, btw?

[ afbeelding ]
Ja, ik heb een boek waar dat plaatje op staat.
  maandag 31 maart 2008 @ 01:16:35 #224
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_57729283
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:38 schreef Mark-Hgl het volgende:
ProRail bedankt maar weer
Lange leve de auto, dan heb je alles zelf onder controle

Ik moet zeggen dat het wel een drukke lijn is met veel goederentreinen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 31 maart 2008 @ 01:19:03 #225
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57729311
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:50 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat moet tch een 1 aprilgrap zijn.

Hoe willen ze dat doen met de stroom voor de verwarming e.d.?

Kijk, de lucht voor de deuren kunnen ze wel uit de vrachtwagen halen, al weet ik niet hoeveel bar bedrijfsdruk een trein heeft.

Vaag.
De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........

Edit : Het probleem met de verwarming lossen ze op door die aan te sluiten op warmwaterzakken, die achter op de vrachtauto staan.

[ Bericht 8% gewijzigd door bright_side_of_life_ op 31-03-2008 01:30:56 ]
Keep the Sunny Side Up
  maandag 31 maart 2008 @ 01:42:02 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57729598
Kameel, netjes in de verf.



aanklikbare diavoorstelling(kje)

[ Bericht 26% gewijzigd door bork op 31-03-2008 08:28:25 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57729817
quote:
Op maandag 31 maart 2008 01:19 schreef bright_side_of_life_ het volgende:

[..]

De lucht voor de deuren krijgen ze door vacuum onder hele hoge druk in te spuiten ........

Edit : Het probleem met de verwarming lossen ze op door die aan te sluiten op warmwaterzakken, die achter op de vrachtauto staan.

Neem nog een biertje
  maandag 31 maart 2008 @ 04:15:28 #228
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57730380
Het grote voordeel van vacuum is, dat het nagenoeg niets weegt. Daarom kunnen ze best wel veel meenemen en hoeven ze niet iedere rit weer bij te tanken.
Keep the Sunny Side Up
  maandag 31 maart 2008 @ 08:04:24 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57730731
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 31 maart 2008 @ 08:05:11 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_57730734
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:38 schreef Mark-Hgl het volgende:
ProRail bedankt maar weer
daarvoor hebben we de vingerverf-smiley:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 31 maart 2008 @ 08:07:41 #231
141482 Q.
JurassiQ
pi_57730742
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:04 schreef Duvel het volgende:
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
Goed dat ik vandaag met de fiets was. Achterlijke taxi-chauffeurs ook allemaal.
For great justice!
  maandag 31 maart 2008 @ 08:09:47 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57730751
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

daarvoor hebben we de vingerverf-smiley: [ afbeelding ]
Vergeet niet: ©® etc.! Voordat andere fora ermee aan de haal gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 08:10:12 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57730755
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Goed dat ik vandaag met de fiets was. Achterlijke taxi-chauffeurs ook allemaal.
Tja, het deed bonk en toen zat de taxi klem tussen de halte en de tram geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57731394
quote:
Op maandag 31 maart 2008 08:04 schreef Duvel het volgende:
Is er een tramtopic waar ik kan melden dat een tram zojuist op Utrecht C een taxi heeft geramd?
IK hou van ram foto's

[centraal] tram topic

  maandag 31 maart 2008 @ 09:26:30 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57731536
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:17 schreef Willy84 het volgende:

[..]

IK hou van ram foto's

[centraal] tram topic


Ik ga daar echt geen foto's staan maken hoor!

En:
quote:
» Er is al 85 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 09:46:44 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57731806
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:38 schreef Mark-Hgl het volgende:
ProRail bedankt maar weer
Hier past inderdaad maar 1 smiley.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 31 maart 2008 @ 11:37:17 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57733806
WTF!?



Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 11:44:37 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57733969
Die is nieuw volgens mij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57733987
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ga daar echt geen foto's staan maken hoor!

En:
[..]



Foto's van aanrijdingen zijn de tofste
En als je coole foto's hebt is het wel nuttig om te kicken
quote:
Defecte perronwand Rotterdam Lombardijen
Tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defect aan het perron rijden er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht minder treinen.

Toelichting voorval:

Defecte perronwand Rotterdam Lombardijen
Vanaf ongeveer 10.30 uur rijden de treinen van en naar Rotterdam Lombardijen met vertraging. Er is een defect aan het perron geconstateerd waardoor 1 spoor niet gebruikt kan worden.
Werkelijk waar: briljant, masterlijk, geniaal..!!! Een defecte perronwand..!! Wellicht is die in storing gekomen en moet ie nu gereset worden.

IK hoor Arie al omroepen: "vanwege een defecte koffieautomaat kan de IC van 9.00 helaas niet rijden
herhaling
  maandag 31 maart 2008 @ 12:11:43 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57734465
Nou ja, als er een stuk perron binnen PVR hangt, is het wel vervelend natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 12:31:29 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57734836
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zo Het wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57734870
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zo Het wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
En het is nog niet eens 1 april
gewoon met wat perslucht die radiator schoonspuiten. Werkt perfect kan ik uit ervaring bij vrachtauto's melden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 12:37:47 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57734934
Je kunt alles verwachten bij Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57735314
De 30500 stopt vanaf vandaag, net als vroeger, niet meer in Sauwerd.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:03:35 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57735400
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt wel een steeds bontere verzameling oorzaken zo Het wachten is natuurlijk op deze Essential Classic
"Wrong kind of snow" klinkt me bekend in de oren. "Bovine intervention" is ook weleens gebruikt geloof ik (maar niet voor sneeuw natuurlijk).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 16:13:51 #246
138563 bright_side_of_life_
bright side of life
pi_57738986
ma 31 mrt 2008, 15:28

Trein botst op stootblok: zes gewonden

ENKHUIZEN - Zes mensen zijn maandag lichtgewond geraakt doordat hun trein op het station van Enkhuizen tegen het stootblok reed. Dit heeft een woordvoerder van de politie maandagmiddag bekendgemaakt.

Volgens een woordvoerder van ProRail reed de stoptrein van Amsterdam naar Enkhuizen omstreeks 14.10 uur door nog onbekende oorzaak tegen het stootjuk op het eindstation. Het overige treinverkeer ondervindt geen hinder van het ongeval.

Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)k__6_gewonden__.html
Keep the Sunny Side Up
  maandag 31 maart 2008 @ 16:22:55 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57739176
Boem is ho.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 17:48:19 #248
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57741025
Waar slaat die planner van NS op....

Kom ik om .55 aan op adam vanuit lelystad. Overstappen volgens planner op 0.10 op spoor een via haarlem naar den haag. Tussen 55 en 10 vertrekken er nog 2 andere treinen naar den haag...
  maandag 31 maart 2008 @ 17:49:28 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57741057
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar slaat die planner van NS op....

Kom ik om .55 aan op adam vanuit lelystad. Overstappen volgens planner op 0.10 op spoor een via haarlem naar den haag. Tussen 55 en 10 vertrekken er nog 2 andere treinen naar den haag...
...Maar die doen er langer over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57741131
stoppers? omrijders?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 17:59:56 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57741317
Het onderhoud van de nieuwe GTW's voor Arriva voor Dordrecht - Geldermalsen wordt niet uitgevoerd door Voith te Blerick, maar door Nedtrain te Leidschendam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57741338
logischer eigenlijks
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 18:07:20 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57741440
Ja, omdat het dichterbij is en nee, omdat het onderhoud in het noorden van het land door Voith uitgevoerd wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 maart 2008 @ 18:08:27 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57741474
Maakt het zoveel uit wie eraan klooit dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 18:13:28 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57741583
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Maakt het zoveel uit wie eraan klooit dan?
Wel als de ene partij het goedkoper kan dan de andere.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 maart 2008 @ 18:13:28 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57741584
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

...Maar die doen er langer over?
Nee, IC naar Bergen op zoom en de Vingerverf express
  maandag 31 maart 2008 @ 18:20:44 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57741784
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wel als de ene partij het goedkoper kan dan de andere.
Blijkbaar ja Ze hebben de smaak van het aanbesteden goed te pakken lijkt wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 31 maart 2008 @ 18:31:05 #258
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57742056
Ik reed zaterdag op den A16 van Breda naar België, kwam er over de HSL zoeen Thalys keihard voorbij. Testritje zeker?
  maandag 31 maart 2008 @ 19:12:49 #259
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_57742974
quote:
Op maandag 31 maart 2008 13:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

"Wrong kind of snow" klinkt me bekend in de oren.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_wrong_kind_of_snow
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:22 schreef Duvel het volgende:
Boem is ho.
  maandag 31 maart 2008 @ 19:17:55 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57743074
Jukje weghalen volgende keer he

Op zich een puik plan natuurlijk om dat kut-DDAR/DDM het IJsselmeer in te peren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 19:21:19 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57743127
Ziet er niet uit als een beschadigd treinstel.

Overigens meldt Somdagebruiker Gertjan dan het perron tussen Rotterdam en Dordrecht wel heel erg beschadigd was:
quote:
Het defect aan het perron in Rlb bedroeg 4 losse stoeptegels bij een verwijderde kopplaat, die weleens het spoor in konden klappen als er daar iemand uitstapte ... Zoals gewoonlijk was het op een plek waar nooit iemand uitstapt
©
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 19:22:35 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57743153
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:31 schreef JDude het volgende:
Ik reed zaterdag op den A16 van Breda naar België, kwam er over de HSL zoeen Thalys keihard voorbij. Testritje zeker?
Yep. Spoor is nog niet in dienst
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 31 maart 2008 @ 19:23:16 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57743176
ruk wat een lijers

Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 31 maart 2008 @ 19:28:29 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57743281
Oh, toen werd trouwens niet het treinverkeer stilgelegd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57744335
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier past inderdaad maar 1 smiley.


Vet, ik kende 'm nog niet
pi_57744463
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Het onderhoud van de nieuwe GTW's voor Arriva voor Dordrecht - Geldermalsen wordt niet uitgevoerd door Voith te Blerick, maar door Nedtrain te Leidschendam
Toch wel opvallend, had ik niet verwacht. Had verwacht dat ze het in Blerick zouden doen, samen met de eletrische GTW van Veolia, zodat je een beetje schaalvoordelen hebt.
Nu krijgt Leidschendam dus in onderhoud: Metro's van de RET, GTW, SGMm, en die nieuwe sprinter. En DDAR hebben ze volgens mij ook nog?
pi_57744687
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, toen werd trouwens niet het treinverkeer stilgelegd
Ahhh wat een gevaar leverde dat ook op he Prorail neemt onnodig veel risico's. Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor moeten stilleggen, want straks gebeuren er nog ongelukken!



  maandag 31 maart 2008 @ 20:31:09 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57744789
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:18 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Toch wel opvallend, had ik niet verwacht. Had verwacht dat ze het in Blerick zouden doen, samen met de eletrische GTW van Veolia, zodat je een beetje schaalvoordelen hebt.
Oh, dat is wel jammer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 20:32:41 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57744846
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Damn, spoor 4 ook!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 maart 2008 @ 20:38:40 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57745007
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:27 schreef Willy84 het volgende:
Ahhh wat een gevaar leverde dat ook op he Prorail neemt onnodig veel risico's. Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor moeten stilleggen, want straks gebeuren er nog ongelukken!
Nee, dat hoor je mij ook niet zeggen Maar blijkbaar was het voor onze nationale josti-elitetroepen deze keer WEL reden om het treinverkeer stil te leggen. Gelukkig is Dordrecht-Rotterdam een totaal onbelangrijk stukje spoor in het Nederlandse net, dat viel dan weer mee Je moet er toch niet aan DENKEN dat zoiets tussen Geerdijk en Vroomshoop gebeurt Mên, the HORROR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 20:45:10 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57745176
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

Je moet er toch niet aan DENKEN dat zoiets tussen Geerdijk en Vroomshoop gebeurt
Dat zou niet best zijn daar met het zeer drukke treinverkeer van 30 reizigerstreinen per uur en evenzovele Cargo's


Ontopic: Daar zou het breed uitgemeten worden dat er iemand op het idee is gekomen om die tegels even opzij te leggen, zodat het gevaar geweken is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57746159
TOEREN! Toeren door Nederland!
  maandag 31 maart 2008 @ 22:07:57 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57747583
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:18 schreef Socios het volgende:
TOEREN! Toeren door Nederland!
ja, dat doen sommige mensen weleens. Hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 31 maart 2008 @ 22:14:57 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_57747751
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:

Ik ben in Ut op spoor 4 vorig jaar nogeens een keer enorm op m'n plaat gegaan om zoeen losliggende tegel
Tegels op het spoor?
For great justice!
pi_57748472
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Tegels op het spoor?
Tegens op het spoor, ja! Maar ook winkelwagens, rolstoelen, tuinhekken, boomstammen (lachuhh ), fietsen, brommers, rolstoelbruggen. Om maar een dwarsstraat te noemen
  maandag 31 maart 2008 @ 22:46:59 #276
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57748661
Een dwarsstraat op het spoor?
  maandag 31 maart 2008 @ 23:20:39 #277
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57749748
Stukje in het AD vandaag over spoor Utrecht - Breda -> http://www.ad.nl/utrecht/(...)tBreda_kansrijk.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 23:37:55 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57750309
quote:
De spoorlijn kan extra rendabel gemaakt worden door deze aan te sluiten op de spoorlijn naar Dordrecht en intercity's te laten rijden van Almere naar Roosendaal. In Vianen kan een doorgetrokken sneltram uit Utrecht voor extra reizigers zorgen. Zoiets geldt voor Hoogwaardig Openbaar Vervoer in Breda.
Willen ze een extra station aanleggen in Gorinchem op het punt waar deze de MerwedeLingeLijn kruist als de plannen doorgaan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57751609
WHoppa... resultaat van een regenachtige zondag:
Oei...dat ziet er wel vet uit...zo'n youtube filmpje op deze manier weergeven
  dinsdag 1 april 2008 @ 00:44:09 #280
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57751896
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Willen ze een extra station aanleggen in Gorinchem op het punt waar deze de MerwedeLingeLijn kruist als de plannen doorgaan?
Infrastructuur
De spoorverbinding Breda - Utrecht be-
treft een dubbelsporige lijn. De lijn takt
bij Utrecht Lunetten af van de spoorlijn
Utrecht – ’s-Hertogenbosch en loopt
dan parallel aan de A27 via Vianen,
Gorinchem en Oosterhout naar Breda.
Bij Breda-Oost takt de spoorlijn aan op
de lijn Breda - Tilburg. Bij Gorinchem
kruist de lijn de spoorlijn Geldermalsen
– Dordrecht. Door ten noorden van
Gorinchem (bij Arkel) een verbinding te
realiseren met deze bestaande lijn, is
het ook mogelijk om treinen van Utrecht
naar Dordrecht te rijden.
Aan de lijn worden nieuwe stations
voorgesteld bij:
- Houten-West
- Vianen
- Gorichem A27 (kruisstation boven
de spoorlijn Gorinchem –
Dordrecht)
- Nieuwendijk
- Raamsdonkveer
- Oosterhout
- Breda Oost.
Elk van deze stations dient goed vanaf
de A27 bereikbaar te zijn en goede
P+R-faciliteiten te krijgen om aantrek-
kelijk te zijn voor reizigers die de auto
in het voortransport willen gebruiken.
Ten behoeve van het goederenvervoer
wordt een aansluitboog voorgesteld
tussen de Betuweroute en het spoor
richting Breda.

Kruisstation dus
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 april 2008 @ 07:07:08 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57754002
'Vandaag zet ProRail alle wissels op zomertijd. Dank voor uw begrip.'
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2008 @ 07:50:32 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57754170
Dat grapje hadden ze beter niet kunnen maken: wisselstoring bij Amersfoort.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:24:16 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57754415
quote:
Actie ProRail dupeert reizigers

De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."

Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."

ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:28:35 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57754449
Jamaar boe-hoe failliete boedel boe-hoe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:33:44 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57754505
de wissels op zomertijd ook 2 dagen na dato ineens. Wie gelooft dat nou? teringjosti's

Wanneer gaan de seinen over op de Euro? En wat pleurt er dan weer allemaal omver? 13.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:37:57 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57754554
Nog zoeen mooie: Als je op de NS-site klikt bij Storingen dan zie je dat de storingen-pagina.....

in storing is inderdaad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:38:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57754564
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog zoeen mooie: Als je op de NS-site klikt bij Storingen dan zie je dat de storingen-pagina.....

in storing is inderdaad
Hm, hij doet het weer, jammer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:49:18 #288
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57754675
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:50 schreef Duvel het volgende:
Dat grapje hadden ze beter niet kunnen maken: wisselstoring bij Amersfoort.
Ik liep station Utrecht in, zag het grapje op het bord staan, moest er om lachen, maar toen versprong ie op die wisselstoring
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:54:04 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57754720
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:49 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Ik liep station Utrecht in, zag het grapje op het bord staan, moest er om lachen, maar toen versprong ie op die wisselstoring
Dit dus:

Eerst:


En toen dit:


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2008 @ 08:58:28 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57754764
Dat is een beetje hetzelfde als

"Wij zijn een stel incompetente gekken"

"Echt waar"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:23:46 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_57755081
Schuifdeuren die bekers koffie omkiepen in je hand is zeker ook grappig
  dinsdag 1 april 2008 @ 09:56:39 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57755579
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 09:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Schuifdeuren die bekers koffie omkiepen in je hand is zeker ook grappig
Daarom altijd éérst even een subtiel tikje tegen die hendel (al is de deur nog open), en dán doorlopen met koffie.
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:13:32 #293
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57755842
'Plan voor snellere treinen deugt niet' -> http://www.nu.nl/news/150(...)n_deugt_niet%27.html

Zo reserveert hij volgens het BOR twintig miljoen euro om tussen Sittard en Heerlen anderhalve minuut reistijd te winnen
Kijk dit zijn de prijsjes!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:19:59 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57755948
Plus dat nog onderzocht moet worden of het wel inpasbaar is in de dienstregeling. 20 M investeren om anderhalve minuut langer bij Heerlen voor de rooie te staan is ook leuk natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57755994
Ik dacht hoe zuidelijker, des te meer de 'mañana-mañana' cultuur zou komen. Dus waarom maken die Limbo's zich druk om 90 seconden?
Socialist in Mercedes
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:32:07 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57756149
sinds een limbo minister van verkeer is, gaat dat heel anders

Nou ja, klagen kan ook niet echt, hiervoor hebben we geloof ik minstens 4 vrouwen versleten als minister van verkeer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:43:00 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57756335
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
sinds een limbo minister van verkeer is, gaat dat heel anders
Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denkt met 40 miljoen euro het hele land naar 160km/h te kunnen tillen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:43:43 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57756348
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef Duvel het volgende:
Je moet wel een enorme sukkel zijn als je denk met 40 miljoen euro het hele land naar 160km/h te kunnen tillen.
Daar is het dan een limbo voor he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:44:37 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57756365
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar is het dan een limbo voor he
Ik wilde het niet zeggen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 april 2008 @ 10:57:07 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57756565
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 08:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een domme reactie van die gast van Rover zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')