Ah, de VAM-trein, naar Wijster. Lijk je me idd het type voor.quote:Op zondag 25 november 2007 18:24 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik heb ook wel eens een trein gezien, een groene.
Ik was er nog van de zomer, ik ben benieuwd of ze nu wčl een Rapid binnen hebben staan. Als je terug bent kunnen we wel foto's vergelijken. Ik heb ze nog niet gepost, en zal dat nog wel even uitstellen tot je terug bent!quote:Op zondag 25 november 2007 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lukt het ja?
Ik ga op dinsdag 4 december gezellig een dagje naar het Spoorwegmuseum. Want dat is maar 3,5 uur van mijn base camp
Mocht iemand nog verzoekjes hebben voor foto's van speciale treinstellen of zo, dan hoor ik het graag binnen de komende paar dagen
Dit, maar dan liever in gerenoveerde vorm:quote:
Zou moeten lukken, ik ga erop lettenquote:Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit, maar dan liever in gerenoveerde vorm:
[ afbeelding ]
station Leeuwarden is wel een apart station.. persoonlijk vind ik de stad Leeuwarden gewoon kut. Groningen is er in de buurt en heeft ķķk een mooi station en schijnt bovendien een erg mooie stad te zijn! station Haarlem is trouwens ook de moeite waard!quote:Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.
Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
wat is er mis met Arriva bussen (ken het enkel van naam)? Ik hou wel van het merk Dennis!! dat fietsenhok mag de pret niet drukken. Leeuwarden is gewoon niet leuk om te zijn hoor ik van velen en vind ikzelf bovendien ook, Groningen schijnt een totaal ander verhaal te zijn. 15 december weet ik er als het goed is ook meer van.quote:Op zondag 25 november 2007 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Het nadeel aan Groningen zijn Arriva bussen en al die studenten.. met vooral hun fietsen overal. Je ziet bijna niets anders meer. Het fietsenhok op het CS daar is een grote chaos... In Leeuwarden is dat iets minder gelukkig.
Liever studenten dan slopende turken.quote:Op zondag 25 november 2007 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt wat tegen studenten he, stagelopertje met je gratis netkaartje?
Triest volk ja
ja, liever slopende turken dan marokkanen die je meteen lek steken als je niet tegen ze wilt praten.quote:Op zondag 25 november 2007 20:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Liever studenten dan slopende turken.
Groningen is wmb wel een leuke stad ja.
Waar wil je naartoe eigenlijk?quote:Op zondag 25 november 2007 20:29 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nog even te denken.. Nijmegen is ook wel een hele mooie stad, maar dat station daar is niet heel bijzonder. hmmz.. tja.. Amsterdam Bijlmer is erg mooi geworden, maar tja.. de Bijlmer is weer niet je van het. De stations Weert en 's-Hertogenbosch vind ik dan wel weer aardig. Schiphol is ook wel apart en wel mooi, maar ook weer compleet anders dan stations als Haarlem en Groningen. station Den Haag CS is doordat het een kopstation is bijzonder, maar mooi is weer anders.
quote:Op zondag 25 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe eigenlijk?![]()
een MOOISTE station? Een station met een verhaal?
quote:Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.
Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
ah ok.. in 's-Hertogenbosch hebben ze wel iets moois met het station gedaan. een lange laan met 2 losse banen en een goudkleurig standbeeld. Haarlem is inderdaad een erg mooi station. Ik denk dat ik dat station zelfs het mooiste station van Nederland vind. Maar zoals ik heb geëdit in de post, Den Haag HS is wat minder mooi, maar ook wel de moeite waard (de wijk wat er omheen ligt echter niet). de foto's vind ik trouwens erg vet. het model van de 103 echter niet, maar die interregiowagons vind ik geweldig. die verschillende tinten lichtblauw vind ik echt fantastisch.quote:Op zondag 25 november 2007 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
@ghizzer, de stad Groningen ken ik vrij goed, is zeker ook een prachtig stationsgebouw. Alleen jammer van dat gedrocht wat ze recht voor het stationsgebouw hebben geplaats. Dan te bedenken dat de schoonheidscommissie keihard zat te zeuren toen wij een carport meer dan 1 meter aan ons huis vast hadden gebouwd, maar in dit geval iedereen zit te slapen.![]()
Maar Haarlem, je hebt gelijk, daar ben ik 10 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest, en het was toen al een prachtig station. Hoog tijd om nu weer eens langs te gaan!
@Zug-Chef, van mijn middelbare school zit zo ongeveer 85% van de studenten nu in Groningen, en bijna niemand is naar een andere stad gegaan (ik zit zelf als enige in Rotterdam).![]()
Zo, nu lekker foto’s posten.
Waarom?
Omdat ik nu eenmaal graag naar treinen kijk en anderen eventueel ook!
[ afbeelding ]
Dubbel-diesel power voor een goede oude rode Intercity!
[ afbeelding ]
21th century digitale locomotieven van Rail4chem (eventueel mijn stagebedrijf volgend jaar?)
[ afbeelding ]
Bruut dieselgeweld made in Russia!
[ afbeelding ]
Prachtige elegante 103 met een fonkelnieuwe Interregio aan de haak!
[ afbeelding ]
Men @ work!
Disclaimer, het zijn niet mijn foto’s en ik heb ze van deze site geleend:
http://www.zu-den-zuegen.de
Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor jaquote:Op zondag 25 november 2007 20:38 schreef von_Preussen het volgende:
Is Vlissingen eigenlijk interessant om een keer te doen, of is dat hele stuk daarheen vreselijk saai en Vlissingen een vreselijk saai station en vreselijk saaie plaats?
haha Fles, je bent ook een geweldenaar. over elke stad met z'n eigenaardigheden weet je ook wel wat van. ik zou zeggen.. pleur de pc aan de kant en doe de vooropleiding voor machinist!quote:Op zondag 25 november 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor ja
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.quote:Op zondag 25 november 2007 20:55 schreef thatsme het volgende:
en het is vooral nog een eind lopen naar de stad.. het station ligt wel bij de sluizen, wat ook wel leuk is met al doe boten
Dat wel natuurlijkquote:Op zondag 25 november 2007 20:56 schreef ghizzer het volgende:
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.
Dat is nog wel het beste idee eigenlijk. Middelburg is net zo kut als Vlissingenquote:Op zondag 25 november 2007 21:01 schreef Piles het volgende:
In de zomer zou je ook nog vanuit Goes met de stoomtrein naar Borsele kunnen![]()
In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis meequote:Op zondag 25 november 2007 21:12 schreef ghizzer het volgende:
je schijnt zelfs forse premies te krijgen als je in Zeeland komt wonen of er kinderen krijgt. Ze schijnen daar serieus mensen te kort te hebben. Het is ongeveer net zo bedenkelijk als dat er in Enschede totaal geen kamernood is en de huurprijzen er ondanks dat het een universiteit en hogescholen heeft erg laagt ligt. vaak mankeert er inderdaad dan iets aan een stad of streek.
er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nķg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).quote:Op maandag 26 november 2007 01:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis mee
Goed geparkeerdquote:Op maandag 26 november 2007 01:08 schreef sander89 het volgende:
Na vanmiddag blijkt dat deze stootblokken gewoon op zijn plek blijft staan als een trein tegen op rijdt in dit geval, had dat nooit verwacht eigenlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://rijdendpersoneel.fotopic.net/
Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?quote:Op maandag 26 november 2007 09:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nķg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).
maar goed.. nu even on topic.. euhm... ik heb wat dat betreft even niets te melden.. oh ja.. nog wel dat een gedeelte van het perron 3/4 (niet-overkapt) op station Arnhem spek- en spekglad is en dat terwijl daar niet voor gewaarschuwd wordt. uitkijken daar dus!
ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.quote:Op maandag 26 november 2007 13:19 schreef Charango het volgende:
[..]
Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?
Is Zeeland trouwens niet de provincie met de minste km's spoor van Nederland? (of Flevoland?)
tel je dan al het spoor? of alleen het reizigers spoor?quote:Op maandag 26 november 2007 13:20 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.
Mja. Is het het begin ergens van of zo?quote:Op maandag 26 november 2007 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk fimpje op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=0rp54MN5Kjk
Prachtig inderdaad, maar die kleinkaliber luchtdoelkanonnen lijken me buiten profielquote:Op maandag 26 november 2007 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Prachtig, alleen jammer dat de 'concurrent' dat filmpje gemaakt heeft.
Berlijn is zeker vet, maar Wenen is ook niet onaardig. Ook wel bijzondere stations (Westbahnhof en Sudbahnhof met name)quote:Op maandag 26 november 2007 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Tering, ik mis Berlijn echt!
http://nl.youtube.com/watch?v=-ePumGhmhhE
Oja, lache die laatste pakweg 1,5 minuut
Dat zal in het geval van Flevoland een hoop uitmakenquote:Op maandag 26 november 2007 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
tel je dan al het spoor? of alleen het reizigers spoor?
Lelystad opstelquote:Op dinsdag 27 november 2007 07:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zal in het geval van Flevoland een hoop uitmaken.
Daarmee wint Flevoland het nog niet van Zeeland, want dan kun je net zo goed het stukje Goes-Borsele meetellen en dan lijkt me de provincie met de minste spoorkilometers toch wel duidelijk.quote:
Ja precies, en vergeet het Sloegebied niet en alles wat er in Zeeuws-Vlaanderen nog aan goederenzooi ligt. Maar het was natuurlijk maar ene garpjequote:Op dinsdag 27 november 2007 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarmee wint Flevoland het nog niet van Zeeland, want dan kun je net zo goed het stukje Goes-Borsele meetellen en dan lijkt me de provincie met de minste spoorkilometers toch wel duidelijk.
Zeker door zoeen zonderling figuur die rondom de Oostvaarders Plassen vaak staan te speuren naar zeldzaamheden in het wildquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 rijdt ook wel in Flevoland, alsmede Plan V of T. Af en toe rijdt er een verdwaalde VIRM, SGM(m) en er is zelfs al eens een koploper gespot.
Oh ja, die pak ik volgens plan op 6 decembert.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
op 8 december maar eens het interieur van een Thalys spotten
Reden? :| Hier is mij niks over bekend....quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen hier al beducht van het feit dat er tussen 1 en 8 december alleen een stoptrein rijdt tussen Amersfoort en Amsterdam, geen enkele IC meer daar...
Ben gisteren met de Beneluxtrein van Brussel naar Rotterdam gegaan. Reed keurig op tijd, wel lachen om met Nederlandse rijtuigen door België te rijden. Ok, niet zo mooi als met ICR naar Luxemburg, maar toch.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk ja, daarmee ga ik vrijdag proberen naar Brussel te komen...
quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:48 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1194341135979&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FNieuwsArtikel&c=Artikel
geeft de ns nu een omschrijving van zichzelf?quote:Error in evaluation;Error in configuration.
Ze doen er wel een tijdje over, okeequote:Op dinsdag 27 november 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nice pics, Socios.
Die Belgen weten wel hoe je stations moet moderniseren zeg
quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nice pics, Socios.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie platen Socios
Thanks.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:50 schreef von_Preussen het volgende:
Voor de rest leuke foto’s Socios!
Lol, goed gezien! Ben er zeker tevreden mee, maar toch is er ruimte voor verbetering. Volgens mij gebruik ik de camera nog niet optimaal. De lucht lijkt zo fel wit op sommige foto's (niet alleen als de foto beetje tegen de zon in genomen is). Verder wat bewegingen (interieur IC en aankomst Benelux). Foto's in het donker lukken ook minder, gekloot met ISO etc. Maar goed, het is al beter dan met een GSM-camera waarmee ik tot voor een paar maanden geleden foto's nam...quote:Toch weer die Canon Powershot serie, dat zie je wel terug. Een betere compact cam is er niet!
Zal inmiddels wel weg zijn toch?quote:Op woensdag 28 november 2007 09:10 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand trouwens wat de mat´54 te ´zoeken´ heeft in maastricht.
ow ok, ja ik dacht dat dat ding enkel voor de filmopnames zou worden gebruikt.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal inmiddels wel weg zijn toch?
Was zaterdag tgv de Open Dag van NedTrain daar, samen met die 273 die op de foto's van SOcios te zien zijn. Wel schraal dat de 766 ook alweer over zijn nieuwe geel heen gekladderd is
Dat binnenkort is volgend jaar tijdens de revisie van het stelquote:Op woensdag 28 november 2007 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat hij binnenkort weer gewoon groen zal worden
Mag hopen dat dat eindelijk doorgang kan vinden ja, die revisie.... Is echt heel hard nodig.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat binnenkort is volgend jaar tijdens de revisie van het stel
quote:Op woensdag 28 november 2007 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zullen ze niet in Amf gestald worden, waar de rest ook staat? Of gaan ze meteen naar de shreddert?
Maīs wordt het, kan het geel gewoon blijvenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
o
[..]
ik zou ze niet willen aantreffen met mn doperwtjes er in :p
Inblikken? En dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 19:32 schreef JDude het volgende:
Een vrachtje stakende scholieren kan ook prima.
Shredderen is al genoeg.quote:
heb jij ook gereld Eix?quote:Op woensdag 28 november 2007 20:08 schreef Eix het volgende:
Moet dat over die scholieren ook weer in uitgerekend een topic over treinen?
Er zijn over dat onderwerp pas 50 andere topics geopend hoor.
iets anders dan néémquote:
Nee, ik kwam tussen een stel idiote VMBO'ers die voor mijn school zate te rellen terecht omdat ik die dag pas om 12.15 begon. Die mogen ze van mij ook gerust shredden. Maar dat reltuig verziekt de hele discussie omtrent die 1040 uren.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
heb jij ook gereld Eix?![]()
Stuk tuig
Net zoiets als Hendig Sjiek!quote:
En dat je een échte Beneluxtrein had in plaats van een Belgisch barrel dat niet verder dan Roosendaal magquote:Op woensdag 28 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wees blij dat er eens iets op tijd rijdt in België zeg
Ja met die mega stop in Antwerpen is dat niet zo lastig.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wees blij dat er eens iets op tijd rijdt in België zeg
Daag ze niet uitquote:Op woensdag 28 november 2007 20:48 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja met die mega stop in Antwerpen is dat niet zo lastig.Als ze dan nog vertraging hebben doen ze wel iets erg fout.
Planmatig (voor zover dat op de Benelux van toepassing isquote:Op woensdag 28 november 2007 20:48 schreef Eix het volgende:
Ja met die mega stop in Antwerpen is dat niet zo lastig.Als ze dan nog vertraging hebben doen ze wel iets erg fout.
Misschien dat ze het dan eindelijk hebben aangepast. Is ook al een maandje geleden ofzo denk ik.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:52 schreef JDude het volgende:
[..]
Planmatig (voor zover dat op de Benelux van toepassing is) is de stop 3 minuten...
Ik weet niet hoe lang'ie al ondergronds rijdt? Vroegah moest'ie omkeren daar.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:53 schreef Eix het volgende:
Misschien dat ze het dan eindelijk hebben aangepast. Is ook al een maandje geleden ofzo denk ik.
Ja daar had het volgens mij toen wel mee te maken. Dat kreng reed toen wel al ondergronds maar de dienstregeling was nog niet aangepast omdat het nog wel eens voorkwam dat de loc met half vermogen reed waardoor ze niet meer goed boven de grond kwamen.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang'ie al ondergronds rijdt? Vroegah moest'ie omkeren daar.
Waarschijnlijk past er op Amersfoort nog iets bij. De rest komt dan tijdelijk in Zwolle te staan.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:52 schreef Wadloper het volgende:
Amersfoort zit vol dacht ik ergens gelezen te hebben
Misschien dat het morgen bekend wordt, want die dag daarna moeten ze echt weg namelijk
En vandaag een kopie van de wanvertoning van gisteren:quote:Op woensdag 28 november 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens weer een tikkie jammer ritje vanochtend met de 2825 Ut - AMf
8:00, Ut: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 5 minuten vertrekt
8:06: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 5 minuten vertrekt
8:07: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 10 minuten vertrekt
8:12: Trein komt binnen
8:14 vertrek met +13
Bij Den Dolder nog even achter het stoppertje Baarn stilgestaan, bij Vlasakkers nog even stilgestaan en totaal afwijkend om 8:32 (+17) binnengekomen op spoor 6 ipv 1. Opgeheven te Amf
Goed dat ze zulke oefeningen houden.quote:Op donderdag 29 november 2007 08:48 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen in de krant over de oefening bij almelo:
[ afbeelding ]
De trein "ontaarden" lijkt me anders ook niet het meest geniale plan ter wereldquote:Op donderdag 29 november 2007 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen dat woord Treintoestel(We zijn hier Limbabwe niet)
Klinkt erg mooi maar verwacht er niet veel van, maar zal wel super zijn als we eindelijk snelle OVverbindingen in NL krijgen. Misschien kunnen we nog een beetje de achterstand in halen op Europa.quote:Op donderdag 29 november 2007 11:16 schreef knars het volgende:
Ik ken die trein Flash, ik heb hem vaak tķt Utrecht. Er is weer een leuk ideetje van o.a. BAM om een fijn alternatief te bieden voor zowel Amersfoort, Utrecht als Gouda (en de rest van de Randstad): http://www.nu.nl/news/133(...)niets_te_kosten.html
Mooi!!quote:Op donderdag 29 november 2007 11:16 schreef knars het volgende:
Ik ken die trein Flash, ik heb hem vaak tķt Utrecht. Er is weer een leuk ideetje van o.a. BAM om een fijn alternatief te bieden voor zowel Amersfoort, Utrecht als Gouda (en de rest van de Randstad): http://www.nu.nl/news/133(...)niets_te_kosten.html
dat plaatjequote:Op donderdag 29 november 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat gratis zou moeten kunnen. In München is niet iedereen er blij mee in ieder geval. En wel vanwege de kosten:
[ afbeelding ]
Klik voor meer
De grond is in ieder geval nog voorlopig vrij:quote:Op donderdag 29 november 2007 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Mooi!!
trek het ZZL plan maar weer uit de kast!! kunnen daar de bespaarde euros van de overheid weer in
quote:Op donderdag 29 november 2007 12:15 schreef sander89 het volgende:
[..]
De grond is in ieder geval nog voorlopig vrij:
Grond Zuiderzeelijn blijft beschikbaar
DEN HAAG - Al komt de Zuiderzeelijn er niet, de gemeenten langs het geplande traject moeten de grond er wel voor beschikbaar houden. Andere bebouwing is voorlopig niet mogelijk.
Dat stelt verkeersminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.
In Drachten gaat het onder meer om een strook zuidelijk van de A7, waar een station was gepland. Volgens burgemeester Bert Middel kan hier mooi de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen worden aangelegd.
Bron
Hij wil uitstel, moest druk stakenquote:Op donderdag 29 november 2007 13:10 schreef Socios het volgende:
Hoe is het met je werkstuk over Deventer?
Dat gebeurt weleens ja. Hoezo? Ben ik weer gespot?quote:Op donderdag 29 november 2007 13:08 schreef thatsme het volgende:
liep Flash toevallig gisteren op Utrecht C rond 17:15?
ja! als je kijkt hoeveel spoor er vroeger lag O.o!quote:Op donderdag 29 november 2007 12:49 schreef Socios het volgende:
Alle sporen gewoon aanleggen/ heropenen, geen gezeik verder.
Ik gok het maar zo.. er liep iemand ie erg op jou leekquote:Op donderdag 29 november 2007 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gebeurt weleens ja. Hoezo? Ben ik weer gespot?
Ja, lekker doorbraggelen, meerspanningslocs zijn er toch teveel!quote:Op donderdag 29 november 2007 15:31 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/133(...)en_aan_de_grens.html
Mooi, nu nog meer grensoverschrijdende treinen en het heropenen van sporen als Nijmegen - Kleve en het wordt nog wat met dat Europa
Dat is omdat ze ze snel allemaal in stukjes gaan knippen en ze hebben geen zin in activisten zoals jijquote:Op donderdag 29 november 2007 18:22 schreef Wadloper het volgende:
Ben nog aan het ritselen voor informatie over de afvoer morgen, misschien dat er ook géén afvoer morgen is...
Het is nog een beetje onbekend
Tja, ooit gaat dat wel gebeuren jaquote:Op donderdag 29 november 2007 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat ze ze snel allemaal in stukjes gaan knippen en ze hebben geen zin in activisten zoals jij
Dit is wel heel erg ernstigquote:Spoorwerkers aan dood ontsnapt
Een treinmachinist is donderdag in Maastricht op vijf meter tot stilstand gekomen van twee spoorwerkers. De mannen droegen geen veiligheidshesjes en ook was er geen leidinggevende om toezicht te houden. Tegen de twee is proces-verbaal opgemaakt, meldt de Spoorwegpolitie van het Korps Landelijke Politiediensten.
Lees het artikel
De werknemers verklaarden dat ze de trein niet hadden zien aankomen. De machinist had nog een waarschuwingssignaal afgegeven maar daar werd niet op gereageerd. Hij besloot daarop in de remmen te gaan. Op vijf meter van het tweetal kwam de trein tot stilstand.
Op videobeelden was te zien hoe ze tussen de rails aan het werk waren. Bij werkzaamheden binnen drie meter van het spoor is een geel veiligheidshesje verplicht.
Bron: persbureau Novum
blijkbaar niet. misschien hadden ze ook iets over hun oren heen en/of een soort van 'werkdoofheid', net zoals dat je de klop niet meer hoort tikken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:31 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik vraag me dan af wat dat waarschuwingssignaal was. Zo'n trein HOOR je toch?
Of omdat ik hem NIET had, dat kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef Battlefan het volgende:
De 2825 was op tijd vandaagKwam waarschijnlijk omdat ik weer eens mee ging
Ik snap het sowieso niet. Een waarschuwingssignaal moet een tyfoon geweest zijn. En normaal gesproken hoor je die op ruime afstand. Ik weet niet hoe hard die trein reed, maar het was kennelijk ver genoeg weg om nog tot stilstand te kunnen komenquote:Op vrijdag 30 november 2007 09:31 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik vraag me dan af wat dat waarschuwingssignaal was. Zo'n trein HOOR je toch?
Die was er niet. Ze waren dus sowieso dom bezig. Darwin-award waardig.quote:
Ik zag het ja. Zoiets hebben we in NL ook eens gehad tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Lui die zonder communicatie vķķr de laatste trein alvast met een ladderwagen de rails op gegaan warenquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
In België zijn gister wel 2 spoorwegwerkers doodgereden door een trein. Kennelijk ook geen goede communicatie geweest.
Dat kan ookquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of omdat ik hem NIET had, dat kan natuurlijk ook
Doe maar nietquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:45 schreef Duvel het volgende:
Doen we een wedstrijd Fles spotten?
Jawel!quote:
Hoewel de actie al een tijdje loopt, schijnen er nog genoeg kaartjes verkrijgbaar te zijnquote:Op donderdag 29 november 2007 17:26 schreef sander89 het volgende:
Ik ging effe op de Blokker site kijken voor een aanbieding van een magnetron en wat kom ik tegen:
[ afbeelding ]
Ik wist helemaal niks van deze actie misschien ook maar eentje kopen
Kijk maar of je iemand met een bivakmuts op ziet langsrennenquote:Op vrijdag 30 november 2007 13:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel!Hoe laat neem je de trein straks?
Ok!quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar of je iemand met een bivakmuts op ziet langsrennen
Als ik sochtends op Utrecht mn ic uitstap roep ik meestal iets als "iedereen ophoeren" naar de mensenmassa die zich voor mn deur staan te verdrommen. Telt dat ook?quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Fok!kers die mij zien lopen: je mag me gerust aanspreken hoor
Oh ben jij dat!quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:04 schreef knars het volgende:
[..]
Als ik sochtends op Utrecht mn ic uitstap roep ik meestal iets als "iedereen ophoeren" naar de mensenmassa die zich voor mn deur staan te verdrommen. Telt dat ook?
Vanaf 9 december nachttrein naar Eindhovenquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:07 schreef Erasmo het volgende:
Vanaf 9 december gaan er weer nachttreinen naar Moskou
Veel plezier!quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Svenska Järnväger, hier aj kum![]()
Braaf zijn allemaal he![]()
Ja baas, ik zal me gedragenquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Svenska Järnväger, hier aj kum![]()
Braaf zijn allemaal he![]()
Goed zoquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja baas, ik zal me gedragen
Veel plezier! Maak je ook wat leuke plaatjes voor BB?
Die heb ik ook gezien in Zwolle.quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:54 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag te Zwolle de 3224, 3203 en 3231 gezien
Echt geweldig vind ik dat! Veul mooier dan zo'n stomme HSL naar Parijs!quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:07 schreef Erasmo het volgende:
Vanaf 9 december gaan er weer nachttreinen naar Moskou
Op bahn.de zit die planner voor 2008 toch al (?) vanaf 1 november verwerkt?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:20 schreef verzameldirk het volgende:
Heeft iemand de spoorplanner van 2008 gezien, zoja wat is het URL ??
...niet dat die IC er ook maar een minuut langzamer van wordt ofzo (volgens drgl dan), die stop in Hilversum is een jaar terug namelijk al in de dienstregeling opgenomen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:29 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Vanaf 9 december extra stop voor mijn IC vanuit Amf naar Amsterdam![]()
Punt is: die trein word nu natuurlijk uber druk... blij dat ik te Amersfoort in stap... heb ik temminste ene grotere zitkansquote:Op zaterdag 1 december 2007 03:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
...niet dat die IC er ook maar een minuut langzamer van wordt ofzo (volgens drgl dan), die stop in Hilversum is een jaar terug namelijk al in de dienstregeling opgenomen.
Mijn trein wordt een stoppert. Ik stap in Baarn op. Niet dat het heel veel uit maakt, ik hoef maar 2 minuten eerder de trein te nemenquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:28 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Punt is: die trein word nu natuurlijk uber druk... blij dat ik te Amersfoort in stap... heb ik temminste ene grotere zitkans
http://www.hartvannederla(...)ngen_langs_spoorlijnquote:Politie vindt dode jongen langs spoorlijn
* Publicatie: 01/12/07 15:55
* Laatst gewijzigd: 01/12/07 15:56
Alle artikelen Limburg
De politie heeft zaterdagmorgen het verkoolde lichaam van een 19-jarige jongen gevonden. Het slachtoffer lag naast de spoorlijn bij Venlo.
Het slachtoffer blijkt samen met zijn vrienden, onder invloed van drugs en alcohol, te zijn gaan treinsurfen. Op de een of andere manier is hij in aanraking gekomen met de bovenleiding en hierdoor van het treinstel afgeslingerd. Zijn drie vrienden zijn in shock doorgereden richting Dusseldorf. In de loop van de dag heeft een van deze jongens het verhaal aan zijn ouders opgebiecht. Zij hebben daarna contact met de politie opgenomen.
damnquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:54 schreef Petre het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)ngen_langs_spoorlijn
Wat voor krijsende kip heb je naast je staan johquote:Op zondag 2 december 2007 12:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Snel een filmpje gemaakt van een Stoomtrein toen die Den Haag Moerwijk Passeerde.
Let op het commentaar
http://nl.youtube.com/watch?v=Ll_6CcUDSZI
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toepsquote:Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat voor krijsende kip heb je naast je staan joh
Kun je eens aan Toeps vragen wat er "asociaal" is aan die trein?quote:Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
quote:Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
Op dat punt win ik.quote:Op maandag 3 december 2007 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
November 2007:
Grootste vertraging: +62 minuten (Almelo - Leeuwarden via Deventer, pimpelexpress te laat en 2x overstap gemist)
Een collega van mij heeft overnacht op kantoor omdat er door een storm geen treinen meer reden.quote:Op maandag 3 december 2007 14:29 schreef Eix het volgende:
[..]
Op dat punt win ik.De grootste vertraging bij mij was iets van 150 min.
Wie biedt meer?
Mwah vanmorgen was het een chaos. Zelfs de mensen van de NS wisten niet waar hun trein heen gingenquote:Op maandag 3 december 2007 14:44 schreef ReisT het volgende:
Vanmiddag toen de sirene ging stonden er voor de verandering eens liefts TWAALF bakken (2x SGMm, 3x PlanV) tegelijk in Soest, de perroncapaciteit werd dus is een keer tot het uiterste benut, komt er niet vaak voor.
Dus voor wie deze week originele plaatjes wil schieten (ga er zolf ook nog wel even heen): de SprIntercity Almere-Utrecht wordt deze week omgeleid via Baarn, betekent dus dat je DDAR kan spotten in Soestdijk, Soest en Soest Zuid. Best apart voor een lijntje waar normaal losse drietjes of tweetjes rijden.
Losse Loc Treinquote:Op maandag 3 december 2007 18:30 schreef tomme6 het volgende:
Als watte?Hij stond iig klaar om richting ehv te vertrekken ja
Lijkt op de dubbeldekkerquote:Op maandag 3 december 2007 22:23 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand wanneer ze met die nieuwe sprinter tests gaan doen op het spoor? 2 maanden geleden kwam namelijk al de eerste de fabriek uit rollen, maar verder niks meer gehoord of kunnen vinden.
Deze dus:
[ afbeelding ]
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?quote:Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Ja lekker weer...
Arriva weigert een contract te tekenen voor gebruik van de spoorlijnen in het Noorden. Waardoor er dus geen treinen rijden vanaf volgende week... Zij zijn Prorail met hun eenzijdige contracten meer dan zat.
Dat is leuk, maar vecht het ff ergens anders uit? Want je raakt hier gewoon ontzettend veel mensen mee![]()
En jaag je juist mensen weer de trein uit![]()
Arriva![]()
Prorail![]()
![]()
![]()
'Volgende week geen treinen in het noorden'quote:Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
iddquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.
Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei
Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle
Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
Mooi. is er tenminste meer plek voor mijquote:Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
En jaag je juist mensen weer de trein uit![]()
Van een bedrijf dat in het verleden gepresteerd heeft om de verkeerde hoogte van de perrons in de stations door te geven en volgens mij niet van de vlotte was om dat te herstellen, zou ik een 'inspanningsverplichting' ook niet helemaal meer vertrouwen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij
Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.
En 100% terecht trouwens.
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.quote:Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Petre het volgende:
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
Het eerste stel wordt "najaar 2008" in Nederland verwacht, dat duurt dus nog wel even.quote:Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Ik heb beide een aantal jaar gereden ( eerst 1,5 jr van wijhe naar zwolle, toen van wijhe via deventer naar enschede) maar deventer-zwolle spant de kroon. Je zie de conducteur wel, maar die gaat gezellig bij zijn collega voor op de bok zitten.. Al wordt er op deventer-enschede ook weinig gecontroleerd jah.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:06 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
Dit is echt gelul. ProRail is de organisatie die niet alleen regelgevend, maar ook faciliterend is naar de vervoerders! ProRail wijst treinpaden toe, zorgt voor onderhoud en vernieuwing. De vervoerders betalen voor het gebruik van het net, en mogen daar een prestatie voor terugverwachten. Ik kan me voorstellen dat als je iedere dag wel ergens een storing hebt, je er op een gegeven moment schijtziek van bent.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij
Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.
En 100% terecht trouwens.
Ik hoop dat voor jou dat je voor zondag terug bent. Anders heb ik Heerlen de Kissel eerder.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei
Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle
Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
quote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen dienen twee klachten in tegen spoorbeheerder ProRail bij de vervoerskamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Dat maakte NS dinsdag bekend.
De eerste klacht heeft betrekking op de nieuwe dienstregeling. NS is ontevreden over de spoorverdeling die ProRail heeft toegepast en waardoor 120 treinritten per week komen te vervallen. De vervoerder wil via de NMa afdwingen dat de procedures voor de capaciteitsverdeling worden aangepast.
Verder is NS het niet eens met een door ProRail voorgestelde verhoging van de tarieven voor toegang tot het spoor met 28,6 miljoen euro.
GPS er aan koppelen zou idd kunnen.. alleen volgens mij zou je dan niet op de minuut nauwkeurig kunnen berekenen.. kan de INFOXX ook nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
GPS? in een plan T?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:57 schreef Duvel het volgende:
Alle treinen hebben al GPS aan boord: NS kan van iedere trein zien waar hij zich bevindt. Dus dat zou je moeten kunnen koppelen, zou je zeggen.
Uitgebreid bericht op de voorpagina van de Telegraafquote:Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
quote:Meer treinen rijden door rood
Het aantal treinen dat door een rood sein rijdt stijgt nog steeds. Vorig jaar reden er 287 treinen door rood, een stijging van zestien procent. Voor een deel komt dat doordat er meer treinen reden. Vaak rijden machinisten door rood op plekken waar het sein meestal op groen staat of doordat een sein niet goed te zien is.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) is verontrust over de stijging. Hij juicht het daarom toe dat de spoorbranche maatregelen neemt om het rijden door rood terug te dringen. Het gaat dan onder meer om een betere samenhang in de opleiding van machinisten. Ook houdt Eurlings het aanpassen van seinen en treinen in de gaten.
De bedoeling is dat in 2009 het aantal treinen dat door rood rijdt is gehalveerd ten opzichte van 2003.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep
volgens mij haal je dan miljarden besparing! een veel betere infrastructuur
Van buiten misschien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef DeRCT14 het volgende:
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens.
Van binnen ook, het lijkt net alsof die stoelen speciaal voor mij zijn gemaaktquote:
Asociaal hé!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Een mooie stoomtrein, die door jou belachelijk gemaakt wordtquote:
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtendquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Delft
Het is idd niet onaardig daarquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
Heb wel eens gezien dat het wel werkte, omdat er toen een reiziger onderweg opgeroepen werd de voeten van de bank te halen, maar verder niet op gelet. Maar ja wat heb je aan camera's als ze niet werken, zeker nu het bekend wordt dat de camera's lang niet allemaal werken.quote:Camera's in nieuwe trein werken niet
groningen - Machinisten van Arriva hebben ontdekt dat de veiligheidscamera's in de nieuwe treinen niet of onvoldoende werken. Ze vragen de directie van het bedrijf om opheldering. "De camera's zijn bedoeld om de veiligheid in de treinen te waarborgen", zegt vakbondsbestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC. "Maar dan moeten ze het wel doen." Volgens hem heeft zowel treinpersoneel als de reiziger baat bij de camera's.
In de nieuwe trein, de Spurt, zitten camera's die volgen wat er gebeurt. Eilert: "Ze vervangen het toezicht door een vaste conducteur. Die ontbreekt bij Arriva omdat het bedrijf steekproefsgewijs controleert. De provincie accepteert dat in combinatie met cameratoezicht. Dat werkt in theorie misschien wel goed, maar in de praktijk schijnt er sinds de aflevering van de trein van alles mis mee te zijn."
De vakbond kreeg van verschillende kanten te horen dat de camera's tot dusver niet of slechts voor een deel functioneren. Het terugkijken van de beelden zou ook niet altijd lukken. "We willen van Arriva weten wat de oorzaak is, wanneer het probleem is opgelost en hoe het bedrijf in de tussentijd de veiligheid van machinisten en reizigers waarborgt", aldus Eilert.
De Spurt kampt met veel kinderziektes. Arriva, die vooral last heeft van softwareproblemen, verwacht dat de mankementen medio volgend jaar zijn opgelost. Het bedrijf was onbereikbaar voor een reactie op de brief van de vakbond.
Spurt
Arriva nam eind vorig jaar de eerste van haar 43 bij Stadler in Zwitserland gebouwde Spurts in gebruik. De nieuwe roodwitte treinen vervangen de gele Wadlopers en Buffels die Arriva van NS huurde. Er was aanvankelijk zoveel mis dat de dienstregeling voortdurend in gevaar kwam. Voor het oplossen van allerlei technische problemen werken medewerkers van de treinfabrikant nauw samen met onderhoudsbedrijf Voith in Leeuwarden.
Vind je het gek, er zit een systeem achter. Omdat Duitsers zo dik zijn, en eigenlijk alleen maar in hun dure auto’s rondrijden, krijgen ze bijna geen beweging. Als ze dan eens met de trein gaan, zorgt men ervoor dat ze wel moeten rennen, springen en meer van dat soort capriolen. Daarom is het materieel aangepast, om dit te faciliteren, het wordt ook wel de zg. “sportstand” genoemd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Hm gevalletje klikspanen naar IVW.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
<knip>
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
quote:Perikelen met ProRail
Gisteren verscheen in de pers het bericht dat Arriva het contract met ProRail niet wil tekenen en dat daardoor in Groningen en Friesland geen treinen zouden rijden per 9 december.
Voor elke nieuwe dienstregeling moeten de spoorwegmaatschappijen een contract tekenen met spoorbeheerder ProRail anders krijgen ze geen toestemming om treinen te rijden. Omdat Arriva haar reizigers goed wil blijven bedienen is het noodzakelijk dat er afspraken gemaakt kunnen worden met ProRail over het vaker kunnen rijden, het wel en of niet stoppen, over spoorverdubbelingen, verhoging van perrons etc. Tot nu heeft ProRail wel de intentie uitgesproken om aan bovengenoemde projecten te willen werken maar dit heeft niet tot concrete afspraken geleid. Arriva hoopt dat ProRail snel tot concrete afspraken komt.
Dat is het leuke van getrokken treinen.. de deuren zijn onder de 5km/h niet vergrendeld. Al worden deze er in Nederland wel op aangepast dat ze dan ook niet meer open kunnen. Als ik me niet vergis zijn de ICRm rijtuigen daarvan al van voorzien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Boycot!?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.quote:
hoe wil je rijden zonder vergunningen?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
Alleen Arriva heeft nog niet getekend, dus op dat vlak is er geen probleem. Arriva heeft de druk op de politiek opgevoerd en zit dezer dagen gewoon om de tafel met prorail om goede afspraken te maken. Ik verwacht dat Arriva vrijdagavond, uiterlijk zaterdagochtend toch gaat tekenen. Doen ze dat niet, dan mogen ze geen treinen laten rijden.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoe wil je rijden zonder vergunningen?
Ja was zeiden net bij RTL nieuws bij Coevorden schijnt door tractor gekomen te zijn waar de trein mee in aanrijding is gekomen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Ja sorry, ik ben eventjes in een vervelende bui, zal het niet meer doen. Mijn excuses.quote:Vanmiddag is bij het Drentse Coevorden rond 13:45 uur een trein op vreselijke wijze ontspoord nadat deze tegen een tractor was geklapt.
De trein ontspoorde nadat deze tegen een aanhanger van de tractor was gebeukt. De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale en stond nog op de spoorwegovergang. De klap was zo groot dat het middelste rijtuig van de trein kantelde en op de zijkant naast het spoor in een diepe afgrond is gestort. De trein was op het moment van de botsing al vaart aan het vermeerderen omdat het station al gepasseerd was.
Er zijn een paar mensen niet gewond geraakt. Kort nadat de hulpverleners ter plaatse waren werd er opgeschaald naar GRIP 2. Dit staat voor een incident van gruwelijke omvang. Hierna zijn ook brandweerkorpsen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Hadden we bijna een nuclaire rampquote:Op woensdag 5 december 2007 15:13 schreef von_Preussen het volgende:
"De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale"
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef Duvel het volgende:
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
't Zou me verbazen eigenlijk, omdat de Duitsers vaak wat strengere eisen hebben.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
die zijn toch niet meer gehuurd maar definitief overgenomen?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
Toen het nog ICR was, klopt. Nu hebben ze de deursluiting gewijzigd zodat de deursluiting net zo werkt als bij treinstellen.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen.Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Dat is nog niksquote:Op donderdag 6 december 2007 11:06 schreef Bensel het volgende:
En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippenquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippenIs ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |