abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54830165

Hier alweer deel 93 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mari�nberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_54830275
Ik heb ook wel eens een trein gezien, een groene.
pi_54830492
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:24 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik heb ook wel eens een trein gezien, een groene.
Ah, de VAM-trein, naar Wijster. Lijk je me idd het type voor.
  zondag 25 november 2007 @ 18:39:04 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54830664
ATB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54830785
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:39 schreef Duvel het volgende:
ATB.
Trrrring trrrring trrrring!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54830982
weet iemand of de SGMm-III op den duur (als de mat's er uitgaan) ook buiten de randstad gaan rijden? en zo ja, waar en wanneer?
pi_54831104
Ik heb werkelijkwaar geen idee waar SGMm buiten de Randstad zou moeten gaan rijden. Sprintertjes kunnen maar 120 ofzo en sommige baanvakken wordt harder gereden en zijn de afstanden wat langer..
Misschien kunnen ze over een jaar of 5 wel de schrootlijn (Zwolle-Nijmegen) op. Dat lijkt mij een puik plan!
pi_54831179
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dames en heren, we staan momenteel voor een rood sein. Een momentje geduld alsublieft!
pi_54831487
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ping!

RRRRRRIIIIIIIINNNNNNNGGGGGG

Tring Tring Tring
pi_54831829
Lukt het ja?

Ik ga op dinsdag 4 december gezellig een dagje naar het Spoorwegmuseum. Want dat is maar 3,5 uur van mijn base camp

Mocht iemand nog verzoekjes hebben voor foto's van speciale treinstellen of zo, dan hoor ik het graag binnen de komende paar dagen
pi_54832034
Ik wil graag van jou een mooie foto van de Volvotrein Älmhult (SE) - Gent (B) met Zweedse tractie
  zondag 25 november 2007 @ 19:39:02 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54832114
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lukt het ja?

Ik ga op dinsdag 4 december gezellig een dagje naar het Spoorwegmuseum. Want dat is maar 3,5 uur van mijn base camp

Mocht iemand nog verzoekjes hebben voor foto's van speciale treinstellen of zo, dan hoor ik het graag binnen de komende paar dagen
Ik was er nog van de zomer, ik ben benieuwd of ze nu wčl een Rapid binnen hebben staan. Als je terug bent kunnen we wel foto's vergelijken. Ik heb ze nog niet gepost, en zal dat nog wel even uitstellen tot je terug bent!

Edit: toch een voorproefje, veel plezier Fles!

[ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 25-11-2007 19:48:48 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54832404
Wat is een rapid?
pi_54832420
Morgen staat me internationale reisje van deze maand op het programma.

30132: Harlingen 8.31 - Leeuwarden 8.54 (GTW)
IC 12732: Leeuwarden 9.04 - Utrecht Centraal 11.07 (ICM)
IC 3537: Utrecht Centraal 11.21 - Eindhoven 12.13 (ICRm)
IC 839: Eindhoven 12.32 - Maastricht 13.35 (V-IRM)
IC 435: Maastricht 14.07 - Brussel Zuid 15.36 (Belgisch Mat.)
IC 616: Brussel Zuid 16.40 - Rotterdam Centraal 18.36 (Benelux)

IC (2)1771: Rotterdam Centraal 19.02 - Amersfoort 20.04 (ICM)
IC (10)771: Amersfoort 20.08 - Leeuwarden 21.54 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW)

931 kilometer in 13 uur en 51 minuten.
  zondag 25 november 2007 @ 20:00:30 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54832677
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is een rapid?
Dit, maar dan liever in gerenoveerde vorm:
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54832691
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.

Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
pi_54832866
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit, maar dan liever in gerenoveerde vorm:
[ afbeelding ]
Zou moeten lukken, ik ga erop letten
pi_54833026
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.

Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
station Leeuwarden is wel een apart station.. persoonlijk vind ik de stad Leeuwarden gewoon kut. Groningen is er in de buurt en heeft ķķk een mooi station en schijnt bovendien een erg mooie stad te zijn! station Haarlem is trouwens ook de moeite waard!
pi_54833156
Het nadeel aan Groningen zijn Arriva bussen en al die studenten.. met vooral hun fietsen overal. Je ziet bijna niets anders meer. Het fietsenhok op het CS daar is een grote chaos... In Leeuwarden is dat iets minder gelukkig.
pi_54833193
Jij hebt wat tegen studenten he, stagelopertje met je gratis netkaartje?

Triest volk ja
pi_54833350
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Het nadeel aan Groningen zijn Arriva bussen en al die studenten.. met vooral hun fietsen overal. Je ziet bijna niets anders meer. Het fietsenhok op het CS daar is een grote chaos... In Leeuwarden is dat iets minder gelukkig.
wat is er mis met Arriva bussen (ken het enkel van naam)? Ik hou wel van het merk Dennis!! dat fietsenhok mag de pret niet drukken. Leeuwarden is gewoon niet leuk om te zijn hoor ik van velen en vind ikzelf bovendien ook, Groningen schijnt een totaal ander verhaal te zijn. 15 december weet ik er als het goed is ook meer van.
  zondag 25 november 2007 @ 20:26:14 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54833388
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt wat tegen studenten he, stagelopertje met je gratis netkaartje?

Triest volk ja
Liever studenten dan slopende turken.

Groningen is wmb wel een leuke stad ja.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54833447
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Liever studenten dan slopende turken.

Groningen is wmb wel een leuke stad ja.
ja, liever slopende turken dan marokkanen die je meteen lek steken als je niet tegen ze wilt praten.

Groningen is een topstad leuke herinneringen aan
pi_54833504
Ik zit nog even te denken.. Nijmegen is ook wel een hele mooie stad, maar dat station daar is niet heel bijzonder. hmmz.. tja.. Amsterdam Bijlmer is erg mooi geworden, maar tja.. de Bijlmer is weer niet je van het. De stations Weert en 's-Hertogenbosch vind ik dan wel weer aardig. Schiphol is ook wel apart en wel mooi, maar ook weer compleet anders dan stations als Haarlem en Groningen. station Den Haag CS is doordat het een kopstation is bijzonder, maar mooi is weer anders. Den Haag Holland Spoor (HS) is daarentegen wél weer erg mooi (maar de wijk om het station schijnt niet als heel best te boek te staan). En over Den Haag als stad zijn de meningen over verdeeld. Sommigen vinden het geweldig, ook door de koninklijke status en het hele politieke gebeuren, anderen vinden het weer helemaal niks.
pi_54833543
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:29 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nog even te denken.. Nijmegen is ook wel een hele mooie stad, maar dat station daar is niet heel bijzonder. hmmz.. tja.. Amsterdam Bijlmer is erg mooi geworden, maar tja.. de Bijlmer is weer niet je van het. De stations Weert en 's-Hertogenbosch vind ik dan wel weer aardig. Schiphol is ook wel apart en wel mooi, maar ook weer compleet anders dan stations als Haarlem en Groningen. station Den Haag CS is doordat het een kopstation is bijzonder, maar mooi is weer anders.
Waar wil je naartoe eigenlijk?

een MOOISTE station? Een station met een verhaal?
pi_54833581
@ghizzer, de stad Groningen ken ik vrij goed, is zeker ook een prachtig stationsgebouw. Alleen jammer van dat gedrocht wat ze recht voor het stationsgebouw hebben geplaats. Dan te bedenken dat de schoonheidscommissie keihard zat te zeuren toen wij een carport meer dan 1 meter aan ons huis vast hadden gebouwd, maar in dit geval iedereen zit te slapen.

Maar Haarlem, je hebt gelijk, daar ben ik 10 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest, en het was toen al een prachtig station. Hoog tijd om nu weer eens langs te gaan!

@Zug-Chef, van mijn middelbare school zit zo ongeveer 85% van de studenten nu in Groningen, en bijna niemand is naar een andere stad gegaan (ik zit zelf als enige in Rotterdam).

Zo, nu lekker foto’s posten.

Waarom?

Omdat ik nu eenmaal graag naar treinen kijk en anderen eventueel ook!

Dubbel-diesel power voor een goede oude rode Intercity!

21th century digitale locomotieven van Rail4chem (eventueel mijn stagebedrijf volgend jaar?)

Bruut dieselgeweld made in Russia!

Prachtige elegante 103 met een fonkelnieuwe Interregio aan de haak!

Men @ work!

Disclaimer, het zijn niet mijn foto’s en ik heb ze van deze site geleend:
http://www.zu-den-zuegen.de
pi_54833628
Zu den Zügen is inderdaad een erg mooie site!!
pi_54833644
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wil je naartoe eigenlijk?

een MOOISTE station? Een station met een verhaal?
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:

pi_54833733
Is Vlissingen eigenlijk interessant om een keer te doen, of is dat hele stuk daarheen vreselijk saai en Vlissingen een vreselijk saai station en vreselijk saaie plaats?
pi_54833831
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
@ghizzer, de stad Groningen ken ik vrij goed, is zeker ook een prachtig stationsgebouw. Alleen jammer van dat gedrocht wat ze recht voor het stationsgebouw hebben geplaats. Dan te bedenken dat de schoonheidscommissie keihard zat te zeuren toen wij een carport meer dan 1 meter aan ons huis vast hadden gebouwd, maar in dit geval iedereen zit te slapen.

Maar Haarlem, je hebt gelijk, daar ben ik 10 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest, en het was toen al een prachtig station. Hoog tijd om nu weer eens langs te gaan!

@Zug-Chef, van mijn middelbare school zit zo ongeveer 85% van de studenten nu in Groningen, en bijna niemand is naar een andere stad gegaan (ik zit zelf als enige in Rotterdam).

Zo, nu lekker foto’s posten.

Waarom?

Omdat ik nu eenmaal graag naar treinen kijk en anderen eventueel ook!

[ afbeelding ]

Dubbel-diesel power voor een goede oude rode Intercity!

[ afbeelding ]

21th century digitale locomotieven van Rail4chem (eventueel mijn stagebedrijf volgend jaar?)

[ afbeelding ]

Bruut dieselgeweld made in Russia!

[ afbeelding ]

Prachtige elegante 103 met een fonkelnieuwe Interregio aan de haak!

[ afbeelding ]

Men @ work!

Disclaimer, het zijn niet mijn foto’s en ik heb ze van deze site geleend:
http://www.zu-den-zuegen.de
ah ok.. in 's-Hertogenbosch hebben ze wel iets moois met het station gedaan. een lange laan met 2 losse banen en een goudkleurig standbeeld. Haarlem is inderdaad een erg mooi station. Ik denk dat ik dat station zelfs het mooiste station van Nederland vind. Maar zoals ik heb geëdit in de post, Den Haag HS is wat minder mooi, maar ook wel de moeite waard (de wijk wat er omheen ligt echter niet). de foto's vind ik trouwens erg vet. het model van de 103 echter niet, maar die interregiowagons vind ik geweldig. die verschillende tinten lichtblauw vind ik echt fantastisch.

die enkele baan met bovenleiding door dat heuvellandschap ziet er ook erg mooi uit. ik ben benieuwd waar die foto genomen is.
pi_54833854
Dubbele 151 is niet zo raar toch, voor een kolentrein?
pi_54833887
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:38 schreef von_Preussen het volgende:
Is Vlissingen eigenlijk interessant om een keer te doen, of is dat hele stuk daarheen vreselijk saai en Vlissingen een vreselijk saai station en vreselijk saaie plaats?
Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor ja
pi_54834112
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor ja
haha Fles, je bent ook een geweldenaar. over elke stad met z'n eigenaardigheden weet je ook wel wat van. ik zou zeggen.. pleur de pc aan de kant en doe de vooropleiding voor machinist!
pi_54834143
Thanks flash, dan laat ik dat varen of ik combineer het met een trip naar Zeeuw-Vlaanderen (wat dan helaas bussen gaat worden). Ben ik ook nooit geweest, en ik vraag me wel af hoe dat stukje Nederland er daar in het echt uit ziet.

Die dubbele 151, ik vond het wel een vette foto, waar duidelijk het harde werk naar voren komt door de besmerigde trein.

@ghizzer, dat is de Rübelandbahn in de Harz, de enige spoorweg in Duitsland die met 50kv is geëlectrificeerd. Zoals je ziet een spoorweg met enorme stijgingen in dalingen, en daarom erg indrukwekkend. Ze willen hem echter al jaren sluiten, en ik zie net dat ze alle beveiliging hebben afgebouwd en er nu met pilots wordt gereden.

Een wikipedia artikel in het Duits:
http://de.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCbelandbahn

Hier is de hele gallery met foto’s van die spoorbaan:
http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/ruebe/auswahl-ruebe.htm

Kijk hier voor een site (ga gewoon alle links aan de linkerkant af, is de meoite waard) die helemaal over de Rübelandbahn gaat:
http://www.ruebelandbahn.de/
  zondag 25 november 2007 @ 20:55:00 #35
86072 thatsme
and That's you!
pi_54834161
en het is vooral nog een eind lopen naar de stad.. het station ligt wel bij de sluizen, wat ook wel leuk is met al doe boten
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_54834182
@von_Preussen thanx! ga meteen even een kijkje nemen. ik ben benieuwd!
pi_54834208
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:55 schreef thatsme het volgende:
en het is vooral nog een eind lopen naar de stad.. het station ligt wel bij de sluizen, wat ook wel leuk is met al doe boten
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.
pi_54834345
Vlissingen is amper nog een station te noemen. Geen reet te doen. Kun je beter gelijk teruggaan naar Middelburg, dan zit je midden in de stad
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:56 schreef ghizzer het volgende:
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.
Dat wel natuurlijk
Maar Vlissingen vind ik niet zo'n opwindende stad eigenlijk, afgezien van de boulevard

In de zomer zou je ook nog vanuit Goes met de stoomtrein naar Borsele kunnen
pi_54834480
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:01 schreef Piles het volgende:
In de zomer zou je ook nog vanuit Goes met de stoomtrein naar Borsele kunnen
Dat is nog wel het beste idee eigenlijk. Middelburg is net zo kut als Vlissingen
pi_54834637
je schijnt zelfs forse premies te krijgen als je in Zeeland komt wonen of er kinderen krijgt. Ze schijnen daar serieus mensen te kort te hebben. Het is ongeveer net zo bedenkelijk als dat er in Enschede totaal geen kamernood is en de huurprijzen er ondanks dat het een universiteit en hogescholen heeft erg laagt ligt. vaak mankeert er inderdaad dan iets aan een stad of streek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ghizzer op 25-11-2007 21:28:40 ]
pi_54834695
Nog nooit gehoord van die premies
En de meeste jongeren die ik ken hebben het prima naar hun zin in Zeeland.

Maar als je naar Zeeland komt, neem dan wel de intercity!
pi_54834898
Het enige wat leuk in Zeeland is, is de Sloelijn en het lijntje naar Terneuzen
pi_54839768
Na vanmiddag blijkt dat deze stootblokken gewoon op zijn plek blijft staan als een trein tegen op rijdt in dit geval, had dat nooit verwacht eigenlijk.

Bron: http://rijdendpersoneel.fotopic.net/
............................
  maandag 26 november 2007 @ 01:45:29 #44
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_54840102
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:12 schreef ghizzer het volgende:
je schijnt zelfs forse premies te krijgen als je in Zeeland komt wonen of er kinderen krijgt. Ze schijnen daar serieus mensen te kort te hebben. Het is ongeveer net zo bedenkelijk als dat er in Enschede totaal geen kamernood is en de huurprijzen er ondanks dat het een universiteit en hogescholen heeft erg laagt ligt. vaak mankeert er inderdaad dan iets aan een stad of streek.
In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis mee
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_54841409
Das een echte FixStop
pi_54841638
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:45 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis mee
er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nķg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).

maar goed.. nu even on topic.. euhm... ik heb wat dat betreft even niets te melden .. oh ja.. nog wel dat een gedeelte van het perron 3/4 (niet-overkapt) op station Arnhem spek- en spekglad is en dat terwijl daar niet voor gewaarschuwd wordt. uitkijken daar dus!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 november 2007 @ 11:29:52 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54843977
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:08 schreef sander89 het volgende:
Na vanmiddag blijkt dat deze stootblokken gewoon op zijn plek blijft staan als een trein tegen op rijdt in dit geval, had dat nooit verwacht eigenlijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron: http://rijdendpersoneel.fotopic.net/
Goed geparkeerd

Vanochtend in een GTW'tje gezeten dat wel erg veel lawaai had. Bij bepaalde snelheden hoorde je een enorme monotone bromtoon door het stem heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54844285
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed geparkeerd
Zeker een vrouw aan het stuur
pi_54845991
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:18 schreef ghizzer het volgende:

[..]

er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nķg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).

maar goed.. nu even on topic.. euhm... ik heb wat dat betreft even niets te melden .. oh ja.. nog wel dat een gedeelte van het perron 3/4 (niet-overkapt) op station Arnhem spek- en spekglad is en dat terwijl daar niet voor gewaarschuwd wordt. uitkijken daar dus!
Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?

Is Zeeland trouwens niet de provincie met de minste km's spoor van Nederland? (of Flevoland?)
Socialist in Mercedes
pi_54846017
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:19 schreef Charango het volgende:

[..]

Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?

Is Zeeland trouwens niet de provincie met de minste km's spoor van Nederland? (of Flevoland?)
ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.
pi_54850053
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:20 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.
tel je dan al het spoor? of alleen het reizigers spoor?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 november 2007 @ 17:34:58 #52
Maffe Fries
pi_54850486
pi_54851560
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk fimpje op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=0rp54MN5Kjk
Mja. Is het het begin ergens van of zo?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 november 2007 @ 19:48:00 #55
Maffe Fries
pi_54853044
Prachtig, alleen jammer dat de 'concurrent' dat filmpje gemaakt heeft.
pi_54853519
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Prachtig, alleen jammer dat de 'concurrent' dat filmpje gemaakt heeft.
Prachtig inderdaad, maar die kleinkaliber luchtdoelkanonnen lijken me buiten profiel

pi_54854177
Tering, ik mis Berlijn echt!

http://nl.youtube.com/watch?v=-ePumGhmhhE

Oja, lache die laatste pakweg 1,5 minuut
pi_54854570
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Tering, ik mis Berlijn echt!

http://nl.youtube.com/watch?v=-ePumGhmhhE

Oja, lache die laatste pakweg 1,5 minuut
Berlijn is zeker vet, maar Wenen is ook niet onaardig. Ook wel bijzondere stations (Westbahnhof en Sudbahnhof met name)

[ Bericht 0% gewijzigd door ghizzer op 27-11-2007 08:09:15 ]
  dinsdag 27 november 2007 @ 07:40:33 #59
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54863247
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

tel je dan al het spoor? of alleen het reizigers spoor?
Dat zal in het geval van Flevoland een hoop uitmaken .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_54863605
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 07:40 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat zal in het geval van Flevoland een hoop uitmaken .
Lelystad opstel
  Redactie Sport dinsdag 27 november 2007 @ 08:46:41 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54863742
Hoort hier ook smalspoor-nieuws thuis?
http://dennistd.nl/temp/steenfabriek.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_54863959
Tof Hoe meer van dat soort baantjes, hoe betert
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:07:06 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54864010
Wat mij betreft schieten ze trouwens eens op met die HSL!
Wat een ellende, dat Beneluxding .
Op de heenweg (ik stapte in Roosendaal op) was'ie te laat, en kwam er uiteindelijk een lege trein voorrijden, die waarschijnlijk van het opstelterrein was geplukt.
Ook terug weer te laat, en ditmaal niet eens een zuurstoktrein maar een Belgisch barrel van voor de oorlog. In Roosendaal moest ik er toch uit, maar alle andere reizigers met mij. Die ouwe meuk mag niet verder Nederland in, I guess.
Aan de overkant van het perron kwam een -wederom lege- zuurstok binnen. Iedereen er in, iedereen wachten, iedereen nog langer wachten, deuren dicht, nog langer wachten, deuren weer open . Trein defect .
Voor ik er achter kon komen hoe dat afliep zat ik zelf al in de trein naar Breda. Aldaar aangekomen hoorde ik ook nog eens van een storing bij Schiphol. Arme reizigers Brussel-Amsterdam .
pi_54864363
Leuk ja, daarmee ga ik vrijdag proberen naar Brussel te komen...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 09:42:36 #65
Maffe Fries
pi_54864615
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lelystad opstel
Daarmee wint Flevoland het nog niet van Zeeland, want dan kun je net zo goed het stukje Goes-Borsele meetellen en dan lijkt me de provincie met de minste spoorkilometers toch wel duidelijk.
pi_54864719
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarmee wint Flevoland het nog niet van Zeeland, want dan kun je net zo goed het stukje Goes-Borsele meetellen en dan lijkt me de provincie met de minste spoorkilometers toch wel duidelijk.
Ja precies, en vergeet het Sloegebied niet en alles wat er in Zeeuws-Vlaanderen nog aan goederenzooi ligt. Maar het was natuurlijk maar ene garpje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 09:55:13 #67
Maffe Fries
pi_54864845
Laat Ou-Tannu maar in de waan dat Zeeland de minste spoorwegkilometers heeft
pi_54873895
Wat treinen en stations aangaat is Flevoland wel de allersaaiste provincie. Welk materieel komt er überhaupt volgens dienstregeling, slechts DD-AR?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 18:44:01 #69
Maffe Fries
pi_54874095
Voornamelijk is het DD-AR, al dan niet met mDDM. DDM-1 rijdt ook wel in Flevoland, alsmede Plan V of T. Af en toe rijdt er een verdwaalde VIRM, SGM(m) en er is zelfs al eens een koploper gespot.
pi_54874112
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:44 schreef Peterselieman het volgende:
DDM-1 rijdt ook wel in Flevoland, alsmede Plan V of T. Af en toe rijdt er een verdwaalde VIRM, SGM(m) en er is zelfs al eens een koploper gespot.
Zeker door zoeen zonderling figuur die rondom de Oostvaarders Plassen vaak staan te speuren naar zeldzaamheden in het wild
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 18:47:11 #71
Maffe Fries
pi_54874151
Zoiets

op 8 december maar eens het interieur van een Thalys spotten
pi_54874187
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
op 8 december maar eens het interieur van een Thalys spotten
Oh ja, die pak ik volgens plan op 6 decembert.
pi_54875478
Amersfoort - Amsterdam Sprinter word een stoptrein... wat is de kans dat de Sprinter trein stellen verdwijnen en dat er Plan V daarvoor in de plaats komt?
pi_54876159
Mensen hier al beducht van het feit dat er tussen 1 en 8 december alleen een stoptrein rijdt tussen Amersfoort en Amsterdam, geen enkele IC meer daar...
pi_54876966
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen hier al beducht van het feit dat er tussen 1 en 8 december alleen een stoptrein rijdt tussen Amersfoort en Amsterdam, geen enkele IC meer daar...
Reden? :| Hier is mij niks over bekend....
Ah gevonden: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1194341135979&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FNieuwsArtikel&c=Artikel
pi_54877347
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk ja, daarmee ga ik vrijdag proberen naar Brussel te komen...
Ben gisteren met de Beneluxtrein van Brussel naar Rotterdam gegaan. Reed keurig op tijd, wel lachen om met Nederlandse rijtuigen door België te rijden. Ok, niet zo mooi als met ICR naar Luxemburg, maar toch.
pi_54877658
ICR door Lux was vet ja, daar had ik laatst nog een analoge foto van gevonden die ik zelf geschoten heb in 2000 in de buurt van Kautenbach. Vettigheid
  Redactie Sport dinsdag 27 november 2007 @ 21:24:44 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54877747
quote:
quote:
Error in evaluation;Error in configuration.
geeft de ns nu een omschrijving van zichzelf?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_54878150
Een reisverslagje van gisteren. Via Maastricht en Luik naar Brussel, via Antwerpen en Roosendaal weer terug. In Maastricht begon het met wat mooi oud reizigersmaterieel. Waar ik Mat '54 766 een tijdje geleden nog Meppel voorbij zag rijden, zag ik het treinstel nu in Maastricht staan, samen met Mat '46 273. Dat kwam mooi uit, deze treinstellen verlieten het station nog voordat ik in de Internationale Intercity naar Brussel moest plaatsnemen. Die Intercity gaat trouwens echt lekker hard tussen Luik en Leuven. Oorspronkelijk was het plan om tot Brussel Zuid te gaan. Onderweg had ik, om een uur 'te winnen', het plan aangepast en ben ik tot Brussel Noord gegaan. Na een klein halfuurtje stond kwam mijn trein naar Nederland al weer aanrijden. Goed, dat was de dag in een notendop. Volgt hieronder nog de 'oogst'.

Mat '54 766 te Maastricht voor vertrek.

Mat '46 273 werd even later aan de 766 gekoppeld. Vervolgens zouden ze samen Maastricht verlaten.

Oud en Nieuw naast elkaar: Mat '46 en V-IRM. Daartussen nog kleine stukjes Mat '54 en Mat '64.

De Muizekop voor de Hondekop. Vroeger reed 'ie o.a. Den Haag - Venlo. Gisteren Maastricht - Utrecht.

De stellen vlak na vertrek als trein 82113.

Dag Maastricht

IC 435 gereedstaand voor vertrek van Maastricht naar Brussel.

Linksboven: Interieur IC Maastricht - Brussel
Rechtsboven: Beneluxtrein komt Brussel Noord binnenrijden voor vertrek naar Amsterdam (IC 615)
Linksonder: Stukje van station Visé.
Rechtsonder: Stukje van het zojuist vernieuwde station Antwerpen Centraal, laagste verdieping.

Station Luik (ook vernieuwd, nog niet af).

Lege perrons van Brussel Noord.

Trein te Brussel Noord.

Dubbeldekker.

Stationsgebouw van Brussel Noord.
pi_54878156
Na morgen zal het plan de Zuiderzeelijn waarschijnlijk weer de kast in gaan

http://www.tweedekamer.nl(...)/Zuiderzeelijn.jsp#0

Maar vroeg of laat zullen we weer er naar gaan kijken en hopelijk word het nog ooit aangelegd
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 22:21:12 #81
Maffe Fries
pi_54878277
Nice pics, Socios.

Die Belgen weten wel hoe je stations moet moderniseren zeg
pi_54878424
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nice pics, Socios.

Die Belgen weten wel hoe je stations moet moderniseren zeg
Ze doen er wel een tijdje over, okee
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 22:27:06 #83
Maffe Fries
pi_54878455
Zoveel sneller doen we het in Nederland ook niet hoor

Een klein tekort op de begroting zorgt er al voor dat Rotterdam CS een jaar later klaar is dan gepland
pi_54878601
Mooie platen Socios, Toch weer die Canon Powershot serie, dat zie je wel terug. Een betere compact cam is er niet!
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:35:33 #85
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54878710
Bordje voor fles
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 november 2007 @ 22:36:26 #86
Maffe Fries
pi_54878740
DIe moet je op je kamer hangen
pi_54879220
Ja hoor, een paar weken terug omgeschilderd, nu al weer graffiti op de 766. Wat ziet die Mat’46 er ongelofelijk strak uit. Voor de rest leuke foto’s Socios!
pi_54879290
Flinke hijsklus bij herstel defecte locomotief

HENGELO - In het ergste geval moet de wagen naar een garage. Maar wat doe je als een trein kapot is en
niet meer gemaakt kan worden?

Vorige week kreeg een diesellocomotief van de Belgische spoorwegen pech, vlak bij Bentheim. De cardanas was gebroken en als gevolg daarvan was een wiel vastgelopen. De defecte loc uit de 77-reeks van de NMBS is met met een zogenaamd asbreukwagentje overgebracht naar het Hengelose emplacement. Schoon aan de haak weegt de loc 88 ton. Met een oplegger was een andere 'onderzijde' van de loc - een draaistel - al naar Hengelo gebracht. Gistermiddag werd het bovenste deel van de kapotte loc met een hijskraan gemonteerd op het nieuwe draaistel. Het echte herstel gebeurt in Antwerpen. Ook het defecte draaistel wordt in België hersteld.
Bron: http://www.tctubantia.nl/(...)fecte-locomotief.ece

Oefenweek op spoorwegemplacement Almelo

ALMELO - Het zwaar gehavend treinstel, de kermende slachtoffers en ambulances en brandweerwagens die met zwaailichten en gillende sirenes af en aan rijden doen het ergste vermoeden.

Maar schijn bedriegt. Op het spooremplacement van het NS-station in Almelo wordt deze hele week een grootschalige spoorwegongeluk geoefend waarbij het er soms realistisch aan toe gaat. Aan de oefening, die de hele week duurt wordt door een groot aantal instanties meegedaan. In totaal komen zo'n vijfhonderd hulpverleners en nepslachtoffers in actie. foto Lenneke Veerbeek
Bron: http://www.tctubantia.nl/(...)placement-Almelo.ece
pi_54879383
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nice pics, Socios.
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Mooie platen Socios
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:50 schreef von_Preussen het volgende:
Voor de rest leuke foto’s Socios!
Thanks.
quote:
Toch weer die Canon Powershot serie, dat zie je wel terug. Een betere compact cam is er niet!
Lol, goed gezien! Ben er zeker tevreden mee, maar toch is er ruimte voor verbetering. Volgens mij gebruik ik de camera nog niet optimaal. De lucht lijkt zo fel wit op sommige foto's (niet alleen als de foto beetje tegen de zon in genomen is). Verder wat bewegingen (interieur IC en aankomst Benelux). Foto's in het donker lukken ook minder, gekloot met ISO etc. Maar goed, het is al beter dan met een GSM-camera waarmee ik tot voor een paar maanden geleden foto's nam... Tips zijn zeker welkom, maar goed, daar hebben we weer andere topic's voor...
pi_54884606
@Socios. Hele vette pics! Ook van station Luik! Als ik zo de foto's zie van station Maastricht, begint het me weer te jeuken er weer eens heen te gaan. Om het station en om de stad. Geweldig!
pi_54885009
Ja, leuk rondje geweest zo te zien Socios Het schijnt dat er in een holle kies van het gebouw van Brussel Noord ooit een spoorwegmuseumpje gezeten heeft, maar dat is vorig jaar gesloten wegens te geringe belangstelling, naar ik begreep.
pi_54885053
Overigens weer een tikkie jammer ritje vanochtend met de 2825 Ut - AMf

8:00, Ut: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 5 minuten vertrekt
8:06: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 5 minuten vertrekt
8:07: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 10 minuten vertrekt
8:12: Trein komt binnen
8:14 vertrek met +13

Bij Den Dolder nog even achter het stoppertje Baarn stilgestaan, bij Vlasakkers nog even stilgestaan en totaal afwijkend om 8:32 (+17) binnengekomen op spoor 6 ipv 1. Opgeheven te Amf
pi_54885062
weet iemand trouwens wat de mat´54 te ´zoeken´ heeft in maastricht.
pi_54885262
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:10 schreef ghizzer het volgende:
weet iemand trouwens wat de mat´54 te ´zoeken´ heeft in maastricht.
Zal inmiddels wel weg zijn toch?

Was zaterdag tgv de Open Dag van NedTrain daar, samen met die 273 die op de foto's van SOcios te zien zijn. Wel schraal dat de 766 ook alweer over zijn nieuwe geel heen gekladderd is
pi_54885310
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal inmiddels wel weg zijn toch?

Was zaterdag tgv de Open Dag van NedTrain daar, samen met die 273 die op de foto's van SOcios te zien zijn. Wel schraal dat de 766 ook alweer over zijn nieuwe geel heen gekladderd is
ow ok, ja ik dacht dat dat ding enkel voor de filmopnames zou worden gebruikt.
pi_54885386
Ik ga er wel vanuit dat hij binnenkort weer gewoon groen zal worden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 november 2007 @ 09:44:20 #97
Maffe Fries
pi_54885655
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat hij binnenkort weer gewoon groen zal worden
Dat binnenkort is volgend jaar tijdens de revisie van het stel
pi_54885818
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat binnenkort is volgend jaar tijdens de revisie van het stel
Mag hopen dat dat eindelijk doorgang kan vinden ja, die revisie.... Is echt heel hard nodig.
pi_54899057
Wanneer wordt nou eindelijk de bestemming van die afvoerritten van de Veel olie ja DH's bekend...
Ben die dag vrij namelijk, dus wel ze wel ff filmen/fotograferen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 november 2007 @ 18:20:06 #100
Maffe Fries
pi_54899223
Het is in ieder geval niet Dijksgracht.
pi_54899360
Zullen ze niet in Amf gestald worden, waar de rest ook staat? Of gaan ze meteen naar de shreddert?
pi_54899975
Amersfoort zit vol dacht ik ergens gelezen te hebben

Misschien dat het morgen bekend wordt, want die dag daarna moeten ze echt weg namelijk
pi_54900112
o
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Zullen ze niet in Amf gestald worden, waar de rest ook staat? Of gaan ze meteen naar de shreddert?

ik zou ze niet willen aantreffen met mn doperwtjes er in :p
pi_54900857
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
o
[..]

ik zou ze niet willen aantreffen met mn doperwtjes er in :p
Maīs wordt het, kan het geel gewoon blijven
  woensdag 28 november 2007 @ 19:32:02 #105
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54901081
Een vrachtje stakende scholieren kan ook prima.
pi_54901941
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:32 schreef JDude het volgende:
Een vrachtje stakende scholieren kan ook prima.
Inblikken? En dan?
  woensdag 28 november 2007 @ 20:04:18 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54902006
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

Inblikken? En dan?
Shredderen is al genoeg.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:08:59 #108
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54902125
Moet dat over die scholieren ook weer in uitgerekend een topic over treinen?

Er zijn over dat onderwerp pas 50 andere topics geopend hoor.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54902225
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:08 schreef Eix het volgende:
Moet dat over die scholieren ook weer in uitgerekend een topic over treinen?

Er zijn over dat onderwerp pas 50 andere topics geopend hoor.
heb jij ook gereld Eix?

Stuk tuig
  woensdag 28 november 2007 @ 20:16:20 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54902357
Sorry .

Zal ik als goedmakertje even vermelden dat het vernieuwde station Antwerpen er m.i. hendig gččf uit ziet? Kunnen ze hier in NL nog wat van leren...
pi_54902400
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:16 schreef JDude het volgende:
hendig gččf
Wat is gééf?
pi_54902426
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:17 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Wat is gééf?
iets anders dan néém

Is er iemand weleens in Oldenburg (Holstein) geweest? Ik wil graag weten hoe de perrons daar liggen en Google Earth is daar niet erg duidelijk over
  woensdag 28 november 2007 @ 20:20:33 #113
106942 Eix
pi_54902499
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

heb jij ook gereld Eix?

Stuk tuig
Nee, ik kwam tussen een stel idiote VMBO'ers die voor mijn school zate te rellen terecht omdat ik die dag pas om 12.15 begon. Die mogen ze van mij ook gerust shredden. Maar dat reltuig verziekt de hele discussie omtrent die 1040 uren.

Het gaat namelijk niet dat we te 'lang' op school zitten. Punt is dat door de huidige regelgeving bij ons op school de hele roosters overhoop liggen en je bij uitval maar in een studielokaal wordt opgehokt zonder deugdelijke begeleiding. Maar de school mag dat uur dan wel als lesuur meetellen.

Ook vroeger, een leraar was ziek/had cursus/whatever. Uur viel uit, dus werd - indien mogelijk - het laatste uur in dat vrije uur geplaatst zodat je wat eerder weg kon. Mag niet meer. Nee welkom in de wondere wereld van het zelfstudielokaal waar je kwalitatief hoogstaande lessen krijgt verzorgt door de techniek leraar. Huiswerk is eigen verantwoordelijk, mensen die dat niet fatsoenlijk doen mogen ze van mij gerust laten nablijven. Maar nu zit de halve school van 8.35 tot 16.05/17.05 op school.

En nu weer verder over treintjes.
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 november 2007 @ 20:22:25 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54902557
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:17 schreef Wadloper het volgende:
Wat is gééf?
Net zoiets als Hendig Sjiek!
  woensdag 28 november 2007 @ 20:23:32 #115
106942 Eix
pi_54902599
Oh, en station Antwerpen is inderdaad super tof. Ook verdomd diep. Alleen iritant dat de Benelux daar altijd zolang stilstaat.

Had daar laatst mijn trein gemist dus wilde de volgende nemen. Vertrek .40 ofzo. Ik sta fijn te wachten, stopt de benelux om .30 oid. Had nieteens in de gaten dat dat al mijn trein was.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54902864
Wees blij dat er eens iets op tijd rijdt in België zeg
  woensdag 28 november 2007 @ 20:32:40 #117
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54902896
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat je een échte Beneluxtrein had in plaats van een Belgisch barrel dat niet verder dan Roosendaal mag .
  woensdag 28 november 2007 @ 20:48:29 #118
106942 Eix
pi_54903468
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja met die mega stop in Antwerpen is dat niet zo lastig. Als ze dan nog vertraging hebben doen ze wel iets erg fout.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54903583
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:48 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja met die mega stop in Antwerpen is dat niet zo lastig. Als ze dan nog vertraging hebben doen ze wel iets erg fout.
Daag ze niet uit
  woensdag 28 november 2007 @ 20:52:26 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54903618
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:48 schreef Eix het volgende:

Planmatig (voor zover dat op de Benelux van toepassing is ) is de stop 3 minuten...
  woensdag 28 november 2007 @ 20:53:59 #121
106942 Eix
pi_54903671
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Planmatig (voor zover dat op de Benelux van toepassing is ) is de stop 3 minuten...
Misschien dat ze het dan eindelijk hebben aangepast. Is ook al een maandje geleden ofzo denk ik.
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 november 2007 @ 20:54:59 #122
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54903699
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:53 schreef Eix het volgende:

Misschien dat ze het dan eindelijk hebben aangepast. Is ook al een maandje geleden ofzo denk ik.
Ik weet niet hoe lang'ie al ondergronds rijdt? Vroegah moest'ie omkeren daar.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:56:16 #123
106942 Eix
pi_54903748
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang'ie al ondergronds rijdt? Vroegah moest'ie omkeren daar.
Ja daar had het volgens mij toen wel mee te maken. Dat kreng reed toen wel al ondergronds maar de dienstregeling was nog niet aangepast omdat het nog wel eens voorkwam dat de loc met half vermogen reed waardoor ze niet meer goed boven de grond kwamen.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54907001
Vandaag mijn trientickets voor London binnen gekregen
14 dec. rond een uurtje of 8 naar Roosendaal om daar de trein naar Brussel-Zuid te pakken en dan overstappen voor de Eurostar. En even later sta je in hartje Londen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2007 @ 00:09:05 #125
Maffe Fries
pi_54910132
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:52 schreef Wadloper het volgende:
Amersfoort zit vol dacht ik ergens gelezen te hebben

Misschien dat het morgen bekend wordt, want die dag daarna moeten ze echt weg namelijk
Waarschijnlijk past er op Amersfoort nog iets bij. De rest komt dan tijdelijk in Zwolle te staan.

Mocht het allemaal niet passen dan kun je op Zwolle rangeer, Onnen, Leeuwarden Schenkenschans, Hengelo, Arnhem Berg, Amersfoort Vlasakkers e.d. nog wel wat kwijt
pi_54912042
Moeten die dingen dan niet van alle vloeistoffen ontdaan worden als ze naar Amersfoort gaan?

Zeker is het ook nog niet of die dingen morgen daarheen gaan, aangezien NS er zogenaamd mee overvallen wordt... Het was al tijden bekend wanneer die dingen weg zouden gaan, dan kan je mij niet wijsmaken dat je ermee overvallen wordt
  Redactie Sport donderdag 29 november 2007 @ 08:48:27 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54912696
Vanmorgen in de krant over de oefening bij almelo:
PM mij!
pi_54912777
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens weer een tikkie jammer ritje vanochtend met de 2825 Ut - AMf

8:00, Ut: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 5 minuten vertrekt
8:06: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 5 minuten vertrekt
8:07: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over 10 minuten vertrekt
8:12: Trein komt binnen
8:14 vertrek met +13

Bij Den Dolder nog even achter het stoppertje Baarn stilgestaan, bij Vlasakkers nog even stilgestaan en totaal afwijkend om 8:32 (+17) binnengekomen op spoor 6 ipv 1. Opgeheven te Amf
En vandaag een kopie van de wanvertoning van gisteren:

8:00, Ut: Omroep dat de IC naar Amf en Amfs van 8:01 over ruim 5 minuten vertrekt
8:06 trein komt binnen
8:08 deuren dicht, hoop jolijt op het perron
8:13 gaan we eindelijk eens rijden (+12), slap lulverhaal door de intercom dat het wat langer duurde omdat er veel mensen in de trein staan
8:25 na een verder vlotte rit lopen we bij Amf voor de rooie en het duurt dan nog tot 8:33 eer onze vingerverfjosti's een spoortje voor de trein gevonden hebben. Wederom opgeheven te Amf.

Ben benieuwd wat het morgen wordt.
pi_54912842
Wees blij dat er nog gereden werd
pi_54912982
Nou wat ben ik blij
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2007 @ 09:31:58 #131
Maffe Fries
pi_54913251
quote:
Op donderdag 29 november 2007 08:48 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen in de krant over de oefening bij almelo:
[ afbeelding ]
Goed dat ze zulke oefeningen houden.

Alleen dat woord Treintoestel (We zijn hier Limbabwe niet)
pi_54913426
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen dat woord Treintoestel (We zijn hier Limbabwe niet)
De trein "ontaarden" lijkt me anders ook niet het meest geniale plan ter wereld

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 29-11-2007 09:56:12 ]
  donderdag 29 november 2007 @ 11:16:04 #133
136283 knars
Teethgrinder
pi_54915262
Ik ken die trein Flash, ik heb hem vaak tķt Utrecht. Er is weer een leuk ideetje van o.a. BAM om een fijn alternatief te bieden voor zowel Amersfoort, Utrecht als Gouda (en de rest van de Randstad): http://www.nu.nl/news/133(...)niets_te_kosten.html
pi_54915372
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:16 schreef knars het volgende:
Ik ken die trein Flash, ik heb hem vaak tķt Utrecht. Er is weer een leuk ideetje van o.a. BAM om een fijn alternatief te bieden voor zowel Amersfoort, Utrecht als Gouda (en de rest van de Randstad): http://www.nu.nl/news/133(...)niets_te_kosten.html
Klinkt erg mooi maar verwacht er niet veel van, maar zal wel super zijn als we eindelijk snelle OVverbindingen in NL krijgen. Misschien kunnen we nog een beetje de achterstand in halen op Europa.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:39:59 #135
136283 knars
Teethgrinder
pi_54915827
Ik heb van BAM meestal wel de indruk dat zodra zi jzich inlaten met een dergelijk groot opgezet project, ze er altijd belachelijk veel geld mee gaan verdienen. Dus er zal vast wel iets gebouwd gaan worden, hoop ik
pi_54915836
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:16 schreef knars het volgende:
Mooi!!

trek het ZZL plan maar weer uit de kast!! kunnen daar de bespaarde euros van de overheid weer in
pi_54916158
Ik ben benieuwd hoe dat gratis zou moeten kunnen. In München is niet iedereen er blij mee in ieder geval. En wel vanwege de kosten:

Klik voor meer
pi_54916475
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dat gratis zou moeten kunnen. In München is niet iedereen er blij mee in ieder geval. En wel vanwege de kosten:

[ afbeelding ]

Klik voor meer
dat plaatje
pi_54916662
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Mooi!!

trek het ZZL plan maar weer uit de kast!! kunnen daar de bespaarde euros van de overheid weer in
De grond is in ieder geval nog voorlopig vrij:

Grond Zuiderzeelijn blijft beschikbaar

DEN HAAG - Al komt de Zuiderzeelijn er niet, de gemeenten langs het geplande traject moeten de grond er wel voor beschikbaar houden. Andere bebouwing is voorlopig niet mogelijk.

Dat stelt verkeersminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.

In Drachten gaat het onder meer om een strook zuidelijk van de A7, waar een station was gepland. Volgens burgemeester Bert Middel kan hier mooi de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen worden aangelegd.

Bron
pi_54917123
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:15 schreef sander89 het volgende:

[..]

De grond is in ieder geval nog voorlopig vrij:

Grond Zuiderzeelijn blijft beschikbaar

DEN HAAG - Al komt de Zuiderzeelijn er niet, de gemeenten langs het geplande traject moeten de grond er wel voor beschikbaar houden. Andere bebouwing is voorlopig niet mogelijk.

Dat stelt verkeersminister Camiel Eurlings in een brief aan de Tweede Kamer.

In Drachten gaat het onder meer om een strook zuidelijk van de A7, waar een station was gepland. Volgens burgemeester Bert Middel kan hier mooi de spoorlijn van Groningen naar Heerenveen worden aangelegd.

Bron

hmm groningen drachten heerenveen ontsluiten is ook al geen raar idee dacht ik zo... als dat goed loopt kan je hem altijd nog door doortrekken richting lelystad?
pi_54917500
Alle sporen gewoon aanleggen/ heropenen, geen gezeik verder.
  donderdag 29 november 2007 @ 13:08:36 #142
86072 thatsme
and That's you!
pi_54917892
liep Flash toevallig gisteren op Utrecht C rond 17:15?
pi_54917938
Hoe is het met je werkstuk over Deventer?
pi_54918196
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:10 schreef Socios het volgende:
Hoe is het met je werkstuk over Deventer?
Hij wil uitstel, moest druk staken
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:08 schreef thatsme het volgende:
liep Flash toevallig gisteren op Utrecht C rond 17:15?
Dat gebeurt weleens ja. Hoezo? Ben ik weer gespot?
pi_54918440
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:49 schreef Socios het volgende:
Alle sporen gewoon aanleggen/ heropenen, geen gezeik verder.
ja! als je kijkt hoeveel spoor er vroeger lag O.o!
  donderdag 29 november 2007 @ 13:43:01 #146
86072 thatsme
and That's you!
pi_54918743
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

Dat gebeurt weleens ja. Hoezo? Ben ik weer gespot?
Ik gok het maar zo.. er liep iemand ie erg op jou leek Van spoor 9 of die ernaast richting de buurtsporen (stoptrein zwolle, baarn etc)
  donderdag 29 november 2007 @ 15:31:31 #147
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54921033
http://www.nu.nl/news/133(...)en_aan_de_grens.html

Mooi, nu nog meer grensoverschrijdende treinen en het heropenen van sporen als Nijmegen - Kleve en het wordt nog wat met dat Europa
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54921256
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:31 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/133(...)en_aan_de_grens.html

Mooi, nu nog meer grensoverschrijdende treinen en het heropenen van sporen als Nijmegen - Kleve en het wordt nog wat met dat Europa
Ja, lekker doorbraggelen, meerspanningslocs zijn er toch teveel!
pi_54923544
Ik ging effe op de Blokker site kijken voor een aanbieding van een magnetron en wat kom ik tegen:

Ik wist helemaal niks van deze actie misschien ook maar eentje kopen
pi_54924656
Hmmm, heb er in NL ook niet veel over gelezen. De Belgen hadden het er al ruim een week geleden over
pi_54924751
De DH's van Veolia worden in Zwolle afgetapt en gaan waarschijnlijk naar Amersfoort om buiten te worden gestald. Dit gebeurt in de tweede week van December (het stuk Zl - Amf)
Tenminste, volgens een Somda gebruiker die dicht bij het vuur zit

Ben nog aan het ritselen voor informatie over de afvoer morgen, misschien dat er ook géén afvoer morgen is...
Het is nog een beetje onbekend
pi_54924834
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:22 schreef Wadloper het volgende:
Ben nog aan het ritselen voor informatie over de afvoer morgen, misschien dat er ook géén afvoer morgen is...
Het is nog een beetje onbekend
Dat is omdat ze ze snel allemaal in stukjes gaan knippen en ze hebben geen zin in activisten zoals jij
pi_54925719
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is omdat ze ze snel allemaal in stukjes gaan knippen en ze hebben geen zin in activisten zoals jij
Tja, ooit gaat dat wel gebeuren ja
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 november 2007 @ 23:27:20 #154
Maffe Fries
pi_54934064
quote:
Spoorwerkers aan dood ontsnapt

Een treinmachinist is donderdag in Maastricht op vijf meter tot stilstand gekomen van twee spoorwerkers. De mannen droegen geen veiligheidshesjes en ook was er geen leidinggevende om toezicht te houden. Tegen de twee is proces-verbaal opgemaakt, meldt de Spoorwegpolitie van het Korps Landelijke Politiediensten.
Lees het artikel
De werknemers verklaarden dat ze de trein niet hadden zien aankomen. De machinist had nog een waarschuwingssignaal afgegeven maar daar werd niet op gereageerd. Hij besloot daarop in de remmen te gaan. Op vijf meter van het tweetal kwam de trein tot stilstand.
Op videobeelden was te zien hoe ze tussen de rails aan het werk waren. Bij werkzaamheden binnen drie meter van het spoor is een geel veiligheidshesje verplicht.

Bron: persbureau Novum
Dit is wel heel erg ernstig
pi_54939213
Hoe kan zoiets man
pi_54939248
Ik vraag me dan af wat dat waarschuwingssignaal was. Zo'n trein HOOR je toch?
  vrijdag 30 november 2007 @ 09:48:44 #157
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54939630
De 2825 was op tijd vandaag Kwam waarschijnlijk omdat ik weer eens mee ging
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_54939853
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:31 schreef en_door_slecht het volgende:
blijkbaar niet. misschien hadden ze ook iets over hun oren heen en/of een soort van 'werkdoofheid', net zoals dat je de klop niet meer hoort tikken.
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:17:14 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54940229
Gewoon dom bezig dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54940807
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef Battlefan het volgende:
De 2825 was op tijd vandaag Kwam waarschijnlijk omdat ik weer eens mee ging
Of omdat ik hem NIET had, dat kan natuurlijk ook
pi_54940989
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:31 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik snap het sowieso niet. Een waarschuwingssignaal moet een tyfoon geweest zijn. En normaal gesproken hoor je die op ruime afstand. Ik weet niet hoe hard die trein reed, maar het was kennelijk ver genoeg weg om nog tot stilstand te kunnen komen

Werkdoofheid lijkt me uitgesloten, je hoort niet maandenlang iedere seconde een tyfoon

Waar was de VHM sowieso?
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:52:43 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54941037
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar was de VHM sowieso?
Die was er niet. Ze waren dus sowieso dom bezig. Darwin-award waardig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 november 2007 @ 11:02:21 #163
Maffe Fries
pi_54941231
In België zijn gister wel 2 spoorwegwerkers doodgereden door een trein. Kennelijk ook geen goede communicatie geweest.
pi_54941314
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
In België zijn gister wel 2 spoorwegwerkers doodgereden door een trein. Kennelijk ook geen goede communicatie geweest.
Ik zag het ja. Zoiets hebben we in NL ook eens gehad tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Lui die zonder communicatie vķķr de laatste trein alvast met een ladderwagen de rails op gegaan waren Ook Belgen trouwens..
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:07:59 #165
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54941348
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of omdat ik hem NIET had, dat kan natuurlijk ook
Dat kan ook Sta jij trouwens wel eens in Amersfoort op busperron F (Voor Lijn 6 & 7)?
- Walt Disney
pi_54941450
Ik word nogeens beroemd
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:45:05 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54942193
Doen we een wedstrijd Fles spotten?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54942279
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:45 schreef Duvel het volgende:
Doen we een wedstrijd Fles spotten?
Doe maar niet
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:01:39 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54943894
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe maar niet
Jawel! Hoe laat neem je de trein straks?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 november 2007 @ 13:01:51 #170
Maffe Fries
pi_54943895
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:26 schreef sander89 het volgende:
Ik ging effe op de Blokker site kijken voor een aanbieding van een magnetron en wat kom ik tegen:
[ afbeelding ]

Ik wist helemaal niks van deze actie misschien ook maar eentje kopen
Hoewel de actie al een tijdje loopt, schijnen er nog genoeg kaartjes verkrijgbaar te zijn
pi_54943989
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel! Hoe laat neem je de trein straks?
Kijk maar of je iemand met een bivakmuts op ziet langsrennen
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:21:15 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54944357
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk maar of je iemand met een bivakmuts op ziet langsrennen
Ok!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54944408
Fok!kers die mij zien lopen: je mag me gerust aanspreken hoor
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 november 2007 @ 13:26:23 #174
Maffe Fries
pi_54944503
Nou, ik ga niet speciaal naar Amersfoort of Utrecht om Fles gedag te zeggen hoor
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:04:31 #175
136283 knars
Teethgrinder
pi_54945511
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Fok!kers die mij zien lopen: je mag me gerust aanspreken hoor
Als ik sochtends op Utrecht mn ic uitstap roep ik meestal iets als "iedereen ophoeren" naar de mensenmassa die zich voor mn deur staan te verdrommen. Telt dat ook?
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:07:25 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_54945592
Vanaf 9 december gaan er weer nachttreinen naar Moskou
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:18:57 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54945822
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:04 schreef knars het volgende:

[..]

Als ik sochtends op Utrecht mn ic uitstap roep ik meestal iets als "iedereen ophoeren" naar de mensenmassa die zich voor mn deur staan te verdrommen. Telt dat ook?
Oh ben jij dat!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54946097
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:07 schreef Erasmo het volgende:
Vanaf 9 december nachttrein naar Eindhoven
Vanaf 9 december extra stop voor mijn IC vanuit Amf naar Amsterdam
pi_54946361
Svenska Järnväger, hier aj kum

Braaf zijn allemaal he
pi_54946762
Ze rijden nog steeds niet op de Betuweroute, 9 december gaan ze echt rijden.
Wel zijn ze nu druk bezig de machinisten aan het opleiden, leuk filmpje er over.
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:09:27 #181
136283 knars
Teethgrinder
pi_54947129
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh ben jij dat!
Als je me hoort schreeuwen: je mag me gerust aanspreken hoor

vrijdag 30 november 2007 @ 17:23:42 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54950119
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:

Braaf zijn allemaal he
Veel plezier!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54950417
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:38 schreef Dr_Flash het volgende:

Braaf zijn allemaal he
Ja baas, ik zal me gedragen

Veel plezier! Maak je ook wat leuke plaatjes voor BB?
pi_54950727
Vandaag te Zwolle de 3224, 3203 en 3231 gezien
pi_54951275
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja baas, ik zal me gedragen

Veel plezier! Maak je ook wat leuke plaatjes voor BB?
Goed zo

en ja

Ik was nog even wat vergeten thuis Maar nu ben ik echt op weg
pi_54953151
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 17:54 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag te Zwolle de 3224, 3203 en 3231 gezien
Die heb ik ook gezien in Zwolle. Verder ook wat Wadlopers door Arnhem zien rijden even voor drie uur, nummer niet gezien/ onthouden.
pi_54953914
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:07 schreef Erasmo het volgende:
Echt geweldig vind ik dat! Veul mooier dan zo'n stomme HSL naar Parijs!
pi_54957439
Heeft iemand de spoorplanner van 2008 gezien, zoja wat is het URL ??
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_54957631
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 22:20 schreef verzameldirk het volgende:
Heeft iemand de spoorplanner van 2008 gezien, zoja wat is het URL ??
Op bahn.de zit die planner voor 2008 toch al (?) vanaf 1 november verwerkt?
  vrijdag 30 november 2007 @ 22:31:06 #190
86072 thatsme
and That's you!
pi_54957737
gewoon iets plannen met een datum in 2008
pi_54959860
Deze maand ook wat statistieken bijgehouden, hieronder het resultaat van november.

Harlingen - Leeuwarden:
Meest bezochte treinstel: DM '90 3446 (13 keer)
Meest bezochte trein: 30163 (Leeuwarden V 19.59u - Harlingen A 20.22u) (12 keer)
Aantal treindagen: 26/ 30 (6 dagen in de week, ma t/m za)
Aantal ritten: 52
Punctualiteit: 92,3%
Kaartcontrole: 34,6%

Algemeen:
Totaal aantal treinkilometers: 4.525.
Grootste aantal treinkilometers op één dag: 931 (26NOV)
Voor de vergelijking: totaal aantal autokilometers: 15

Vandaag ging de reis naar...

Ben benieuwd naar de statistieken van Zug-Chef.
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:51:44 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_54962592
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:29 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]
Vanaf 9 december extra stop voor mijn IC vanuit Amf naar Amsterdam
...niet dat die IC er ook maar een minuut langzamer van wordt ofzo (volgens drgl dan), die stop in Hilversum is een jaar terug namelijk al in de dienstregeling opgenomen.
pi_54963507
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 03:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

...niet dat die IC er ook maar een minuut langzamer van wordt ofzo (volgens drgl dan), die stop in Hilversum is een jaar terug namelijk al in de dienstregeling opgenomen.
Punt is: die trein word nu natuurlijk uber druk... blij dat ik te Amersfoort in stap... heb ik temminste ene grotere zitkans
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:49:37 #194
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54965233
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:28 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Punt is: die trein word nu natuurlijk uber druk... blij dat ik te Amersfoort in stap... heb ik temminste ene grotere zitkans
Mijn trein wordt een stoppert. Ik stap in Baarn op. Niet dat het heel veel uit maakt, ik hoef maar 2 minuten eerder de trein te nemen

Deze week moet ik wel weer langer reizen ivm werkzaamheden bij hilversum zo mis ik me overstap op weesp en moet ik via A'dam CS
pi_54965721
Ik bekijk het in het nieuwe spoorboekje, zojuist bemachtigd. Het is weer smullen geblazen.
pi_54973900
quote:
Politie vindt dode jongen langs spoorlijn

* Publicatie: 01/12/07 15:55
* Laatst gewijzigd: 01/12/07 15:56

Alle artikelen Limburg

De politie heeft zaterdagmorgen het verkoolde lichaam van een 19-jarige jongen gevonden. Het slachtoffer lag naast de spoorlijn bij Venlo.

Het slachtoffer blijkt samen met zijn vrienden, onder invloed van drugs en alcohol, te zijn gaan treinsurfen. Op de een of andere manier is hij in aanraking gekomen met de bovenleiding en hierdoor van het treinstel afgeslingerd. Zijn drie vrienden zijn in shock doorgereden richting Dusseldorf. In de loop van de dag heeft een van deze jongens het verhaal aan zijn ouders opgebiecht. Zij hebben daarna contact met de politie opgenomen.
http://www.hartvannederla(...)ngen_langs_spoorlijn
bye
  zaterdag 1 december 2007 @ 20:31:25 #197
136283 knars
Teethgrinder
  zondag 2 december 2007 @ 12:44:01 #199
Lankenwärter Schraumann
pi_54987033
Snel een filmpje gemaakt van een Stoomtrein toen die Den Haag Moerwijk Passeerde.
Let op het commentaar

http://nl.youtube.com/watch?v=Ll_6CcUDSZI
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54987071
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Snel een filmpje gemaakt van een Stoomtrein toen die Den Haag Moerwijk Passeerde.
Let op het commentaar

http://nl.youtube.com/watch?v=Ll_6CcUDSZI
Wat voor krijsende kip heb je naast je staan joh
  zondag 2 december 2007 @ 12:52:40 #201
Lankenwärter Schraumann
pi_54987365
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat voor krijsende kip heb je naast je staan joh
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
~Een wijsgeer
pi_54988923
Hij was het gewoon zelf Overigens een tof filmpje
blaat
  zondag 2 december 2007 @ 22:22:07 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55001946
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Kun je eens aan Toeps vragen wat er "asociaal" is aan die trein?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55007173
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 08:48:53 #205
Maffe Fries
pi_55007537
Portie vertraging voor vandaag wel weer gehad. Een GTW in Leeuwarden besloot er om 6.50 uur geen zin in te hebben, dus de sneltrein naar Groningen vertrok vanochtend na wat rangeerwerk met +10

Gelukkig krijg ik van mijn Zeelandreisje nog wat geld terug
pi_55009336
November 2007:
Kilometers: 8241
Dagen in de trein: 25
Totaal aantal treinen: 128
Totaal tijd in de trein gezeten: 88uur en 7minuten
Totaal vertraging: 9uur 33minuten
Grootste vertraging: +62 minuten (Almelo - Leeuwarden via Deventer, pimpelexpress te laat en 2x overstap gemist)
Punctualiteit volgens 3minuten norm: 68,8%
Punctualiteit volgens 5minuten norm: 80,5%
Meeste kilometers op 1 dag: 607km

% Controle totaal: 51,6%
% Controle alleen stagependel: 46,8%
% Controle Leeuwarden-Zwolle (alleen stagependel): 100%
% Controle Zwolle-Deventer (alleen stagependel): 40%
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%
% Controle Zwolle-Leeuwarden (alleen stagependel): 36,8%
Vaakst bezochte treinstel (alleen stagependel): VIRM treinstel 8734 (8x)
pi_55010042

!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
bye
  maandag 3 december 2007 @ 13:22:23 #208
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55011808
NS Hispeed begint binnenkort officieel:

http://www.nu.nl/news/133(...)_snelle_treinen.html

Plaatje erbij:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 december 2007 @ 14:07:18 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55012631
Mooie vergelijking: De nieuwe HSL-treinen van de NS
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 december 2007 @ 14:29:49 #210
106942 Eix
pi_55013028
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
November 2007:

Grootste vertraging: +62 minuten (Almelo - Leeuwarden via Deventer, pimpelexpress te laat en 2x overstap gemist)
Op dat punt win ik. De grootste vertraging bij mij was iets van 150 min. Wie biedt meer?
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 3 december 2007 @ 14:34:04 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55013118
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:29 schreef Eix het volgende:

[..]

Op dat punt win ik. De grootste vertraging bij mij was iets van 150 min. Wie biedt meer?
Een collega van mij heeft overnacht op kantoor omdat er door een storm geen treinen meer reden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 december 2007 @ 14:44:55 #212
146033 ReisT
pi_55013327
Vanmiddag toen de sirene ging stonden er voor de verandering eens liefts TWAALF bakken (2x SGMm, 3x PlanV) tegelijk in Soest, de perroncapaciteit werd dus is een keer tot het uiterste benut, komt er niet vaak voor.

Dus voor wie deze week originele plaatjes wil schieten (ga er zolf ook nog wel even heen): de SprIntercity Almere-Utrecht wordt deze week omgeleid via Baarn, betekent dus dat je DDAR kan spotten in Soestdijk, Soest en Soest Zuid. Best apart voor een lijntje waar normaal losse drietjes of tweetjes rijden.
  maandag 3 december 2007 @ 16:44:55 #213
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55015616
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:44 schreef ReisT het volgende:
Vanmiddag toen de sirene ging stonden er voor de verandering eens liefts TWAALF bakken (2x SGMm, 3x PlanV) tegelijk in Soest, de perroncapaciteit werd dus is een keer tot het uiterste benut, komt er niet vaak voor.

Dus voor wie deze week originele plaatjes wil schieten (ga er zolf ook nog wel even heen): de SprIntercity Almere-Utrecht wordt deze week omgeleid via Baarn, betekent dus dat je DDAR kan spotten in Soestdijk, Soest en Soest Zuid. Best apart voor een lijntje waar normaal losse drietjes of tweetjes rijden.
Mwah vanmorgen was het een chaos. Zelfs de mensen van de NS wisten niet waar hun trein heen gingen Maar inderdaad leuk dat er weer wat leuks door me dorp heen rijdt:)
  maandag 3 december 2007 @ 17:29:51 #214
86072 thatsme
and That's you!
pi_55016485
De treinen van Groningen naar Den Haag moeten voortaan extra kop maken te Hilversum. Dit door een omroep bericht op Groningen:
"Dames en heren vanaf 9 december stoppen alle intercity's in de richting van Amersfoort ook te Hilversum"
pi_55016829
Werkzaamheden in Hilversum

-->Pimpelexpress in Utrecht!!

Zouden ze nu niet eigenlijk alle Noordoost-ers in AMF aan elkaar kunnen koppelen en zo naar Utrecht kunnen rijden? aangezien de normale trein naar Schiphol niet verder gaat dan de Domstad.

Voor de collectie CTA-rariteiten: De trein Almelo-Rødby-Gramsbergen-Schiphol

[ Bericht 20% gewijzigd door Charango op 03-12-2007 18:54:48 ]
Socialist in Mercedes
  maandag 3 december 2007 @ 17:57:16 #216
86072 thatsme
and That's you!
pi_55017056
wordt een beetje te lange combi denk ik
pi_55017542
Wat deed de 1843 vandaag op station helmond helemaal alleen?
blaat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 18:29:49 #218
Maffe Fries
pi_55017653
Onderweg naar werkplaats Eindhoven als LLT?
pi_55017668
Als watte? Hij stond iig klaar om richting ehv te vertrekken ja
blaat
  maandag 3 december 2007 @ 18:38:40 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55017833
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:30 schreef tomme6 het volgende:
Als watte? Hij stond iig klaar om richting ehv te vertrekken ja
Losse Loc Trein
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55018782
Pfff... ben er zat van... nu al
Vanochtend omgereisd via Utrecht naar Amsterdam vanaf Amersfoort
En de terugweg de stoptrein... beide waren nou niet echt jeej.... blij als alles weer 'normaal' is
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 19:42:20 #222
Maffe Fries
pi_55018978
Heb mijn eerste ¤6,81 GTBV geld binnen

Kan ik 3 biertjes voor halen
pi_55019806
Ik heb in November 2007:
5x +30 GTBV en 3x +60 GTBV ingestuurd, waarvan er nu 3x +30 en 3x +60 zijn uitbetaald... Toch al 55,62 binnen, en er wacht dus nog 2x 6,18
pi_55022458
Weet iemand wanneer ze met die nieuwe sprinter tests gaan doen op het spoor? 2 maanden geleden kwam namelijk al de eerste de fabriek uit rollen, maar verder niks meer gehoord of kunnen vinden.

Deze dus:
pi_55022677
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:23 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand wanneer ze met die nieuwe sprinter tests gaan doen op het spoor? 2 maanden geleden kwam namelijk al de eerste de fabriek uit rollen, maar verder niks meer gehoord of kunnen vinden.

Deze dus:
[ afbeelding ]
Lijkt op de dubbeldekker
bye
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 22:35:35 #226
Maffe Fries
pi_55022717
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
  dinsdag 4 december 2007 @ 06:41:50 #227
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55026796
Ja lekker weer...

Arriva weigert een contract te tekenen voor gebruik van de spoorlijnen in het Noorden. Waardoor er dus geen treinen rijden vanaf volgende week... Zij zijn Prorail met hun eenzijdige contracten meer dan zat.
Dat is leuk, maar vecht het ff ergens anders uit? Want je raakt hier gewoon ontzettend veel mensen mee
En jaag je juist mensen weer de trein uit

Arriva
Prorail
  dinsdag 4 december 2007 @ 07:19:32 #228
Lankenwärter Schraumann
pi_55026880
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Ja lekker weer...

Arriva weigert een contract te tekenen voor gebruik van de spoorlijnen in het Noorden. Waardoor er dus geen treinen rijden vanaf volgende week... Zij zijn Prorail met hun eenzijdige contracten meer dan zat.
Dat is leuk, maar vecht het ff ergens anders uit? Want je raakt hier gewoon ontzettend veel mensen mee

Arriva
Prorail
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
~Een wijsgeer
  dinsdag 4 december 2007 @ 07:22:30 #229
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55026893
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

'Volgende week geen treinen in het noorden'
Uitgegeven: 4 december 2007 06:43

AMSTERDAM - Er rijden volgende week geen treinen in het noorden van het land. Dat komt doordat Arriva, dat spoorlijnen in Friesland en Groningen exploiteert, weigert een contract met spoorbeheerder ProRail te ondertekenen. Dat meldt de Telegraaf dinsdag.
anp

Het bedrijf krijgt dan geen toestemming om treinen te rijden. De weigering komt voort uit onvrede over de verrichtingen van ProRail. "We zijn het zat om nog eenzijdige contracten met ProRail te moeten ondertekenen, waarin wij van alles worden verplicht, terwijl ProRail niets hoeft te doen."

(nu.nl)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 08:50:37 #230
Maffe Fries
pi_55027476
Arriva is altijd al wat dwars geweest. Eens kijken welk bedrijf de langste adem heeft. Gelukkig hoef ik alleen volgende week donderdag maar naar Groningen met Arriva
pi_55027596
En Arriva mag dan niet de beste vervoerder op de planeet zijn, ze hebben hier natuurlijk wel een punt. ProRail kan doen en laten waar ze zin in hebben.
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:01:57 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55027619
Ik denk dat ik het met Arriva eens ben in dezen. Overigens hoor ik niet zoveel meer van Syntus, die een tijd geleden nog liepen te klagen over teveel storingen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:40:46 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55030183
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten

95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 12:04:48 #234
Maffe Fries
pi_55030795
Netjes, Fles

Je zorgt er zo wel voor dat Zug-Chef weer even flink aan de bak moet
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:10:36 #235
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55030949
Plan voor draadloos internet in de trein van de baan. Dat draadloze internet in de trein, ach, daarvan kan ik me voorstellen dat het een dure grap wordt, maar goed.

Doch, die schermen met reisinformatie, dat lijkt me nu eens ontzettend zinnig. Hoe vaak heb je niet een conducteur die een beetje vrijblijvend en onverstaanbaar mompelt? Of buitenlandse reizigers die er geen drol van verstaan? Het is dan best handig om op een scherm te zien wat de volgende haltes zijn, en of de trein op schema loopt of niet.

In bussen, zoals van Connexxion of Veolia (die laatste doen het wel wat minder vaak), lijkt het prima te werken. Ook in Duitse stoptreinen heb ik zulke schermpjes gezien. Wat zijn nu precies de problemen voor de NS? Van mijn part maken ze die lichtkranten wat informatiever in de trein... Maar doe wat aan die informatievoorziening.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 12:40:24 #236
Maffe Fries
pi_55031577
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.

Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
pi_55031740
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.

Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
idd

wat ik intussen al gezien heb:

schermen waar het achterliggende systeem gecrasht is op de BIOS
Blauwe Schermen..
reboot loops
defecte schermen met alles door elkaar
Bureaubladen
schermen met dat er geen reisinformatie is ook

op het station is het display vaak buiten gebruik en wordt je nog weer aangewezen op de haltetijden tabel.. en anders heb je pech..
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:15:33 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55032494
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei

He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55032497
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:19:24 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55032619
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

Van een bedrijf dat in het verleden gepresteerd heeft om de verkeerde hoogte van de perrons in de stations door te geven en volgens mij niet van de vlotte was om dat te herstellen, zou ik een 'inspanningsverplichting' ook niet helemaal meer vertrouwen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:06:43 #241
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55033973
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Petre het volgende:

!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:06:50 #242
146033 ReisT
pi_55033977
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Het eerste stel wordt "najaar 2008" in Nederland verwacht, dat duurt dus nog wel even.

Het moderniseren van de SGM-tweetjes gaat sneller, in maart moet de eerste klaar zijn.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:11:02 #243
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55034071
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens .
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_55034098
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:06 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
Ik heb beide een aantal jaar gereden ( eerst 1,5 jr van wijhe naar zwolle, toen van wijhe via deventer naar enschede) maar deventer-zwolle spant de kroon. Je zie de conducteur wel, maar die gaat gezellig bij zijn collega voor op de bok zitten.. Al wordt er op deventer-enschede ook weinig gecontroleerd jah.

Wijhe-Zwolle (10 minuten) kun je rustig zwartrijden. de boete heb je er al lang uit met die ene controle per 2 maanden
bye
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:15:23 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55034187
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dit is echt gelul. ProRail is de organisatie die niet alleen regelgevend, maar ook faciliterend is naar de vervoerders! ProRail wijst treinpaden toe, zorgt voor onderhoud en vernieuwing. De vervoerders betalen voor het gebruik van het net, en mogen daar een prestatie voor terugverwachten. Ik kan me voorstellen dat als je iedere dag wel ergens een storing hebt, je er op een gegeven moment schijtziek van bent.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:40:57 #246
106942 Eix
pi_55034832
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei

95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
Ik hoop dat voor jou dat je voor zondag terug bent. Anders heb ik Heerlen de Kissel eerder. En Eygelshoven Markt.

Wat die hele arrive vs prorail discussie betreft, Veolia is ook pissig op prorail omdat deze geen faciliteiten aanbied om de wcs te legen in de gtw.
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:03:53 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55035484
De NS dient nu ook een klacht in tegen Prorail:
quote:
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen dienen twee klachten in tegen spoorbeheerder ProRail bij de vervoerskamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Dat maakte NS dinsdag bekend.

De eerste klacht heeft betrekking op de nieuwe dienstregeling. NS is ontevreden over de spoorverdeling die ProRail heeft toegepast en waardoor 120 treinritten per week komen te vervallen. De vervoerder wil via de NMa afdwingen dat de procedures voor de capaciteitsverdeling worden aangepast.

Verder is NS het niet eens met een door ProRail voorgestelde verhoging van de tarieven voor toegang tot het spoor met 28,6 miljoen euro.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:35:47 #248
136283 knars
Teethgrinder
pi_55036267
Nu Veolia, Syntus en Connexxion nog en dan maar kijken hoe ProRail reageert. Eurlings zal vast wel weer "foei!" zeggen en verklaren dat de bedrijven er verder samen vast wel uitkomen.

Wat die reisinformatie in de SGMm betreft, ik zie daar nooit de vertraging bijstaan, alleen de aankomsttijden volgende de dienstregeling. Zodra er vertraging inzit krijg je alleen nog maar de stationsnamen te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 17:20:09 #249
Maffe Fries
pi_55038652
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
pi_55039340
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
GPS er aan koppelen zou idd kunnen.. alleen volgens mij zou je dan niet op de minuut nauwkeurig kunnen berekenen.. kan de INFOXX ook niet

je kan wel enige afwijking natuurlijk registreren.. vanaf +5 zou het wel eens goed kunnen werken
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:57:01 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55039399
Alle treinen hebben al GPS aan boord: NS kan van iedere trein zien waar hij zich bevindt. Dus dat zou je moeten kunnen koppelen, zou je zeggen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55039522
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:57 schreef Duvel het volgende:
Alle treinen hebben al GPS aan boord: NS kan van iedere trein zien waar hij zich bevindt. Dus dat zou je moeten kunnen koppelen, zou je zeggen.
GPS? in een plan T?

en prorail ook al op het RTL nieuws
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:38:54 #253
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55040391
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Uitgebreid bericht op de voorpagina van de Telegraaf
pi_55040613
quote:
Meer treinen rijden door rood
Het aantal treinen dat door een rood sein rijdt stijgt nog steeds. Vorig jaar reden er 287 treinen door rood, een stijging van zestien procent. Voor een deel komt dat doordat er meer treinen reden. Vaak rijden machinisten door rood op plekken waar het sein meestal op groen staat of doordat een sein niet goed te zien is.

Minister Camiel Eurlings (Verkeer) is verontrust over de stijging. Hij juicht het daarom toe dat de spoorbranche maatregelen neemt om het rijden door rood terug te dringen. Het gaat dan onder meer om een betere samenhang in de opleiding van machinisten. Ook houdt Eurlings het aanpassen van seinen en treinen in de gaten.

De bedoeling is dat in 2009 het aantal treinen dat door rood rijdt is gehalveerd ten opzichte van 2003.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 19:35:25 #255
Maffe Fries
pi_55041741
Prutsrail heeft vanochtend wel gereageerd op de uitlatingen van Arriva. Ze zeggen dat ze de verhoudingen met Arriva spoedig willen verbeteren.

Eerst zien, dan geloven.
pi_55041835
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep

volgens mij haal je dan miljarden besparing!
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:39:56 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55041862
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

GPS? in een plan T?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55041932
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep

volgens mij haal je dan miljarden besparing! een veel betere infrastructuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 19:45:23 #259
Maffe Fries
pi_55042022
Deze week maar eens een mailtje die kant op sturen dan
pi_55043421
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef DeRCT14 het volgende:
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens .
Van buiten misschien.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:07:56 #261
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55044063
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Van buiten misschien.
Van binnen ook, het lijkt net alsof die stoelen speciaal voor mij zijn gemaakt
- Walt Disney
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:07:58 #262
Lankenwärter Schraumann
pi_55044064
Net Fles aan de lijn gehad! Alles ok daar! Ik heb voor hem een aansluitend rondje gepland voor donderdag bij onze zuiderburen!
~Een wijsgeer
pi_55044329
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
pi_55044488
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Asociaal hé!
pi_55044634
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Asociaal hé!
Nee, dat was een stoomtrein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 21:38:41 #266
Maffe Fries
pi_55044820
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, dat was een stoomtrein.
Een mooie stoomtrein, die door jou belachelijk gemaakt wordt
pi_55045133
quote:
Delft
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:07:49 #268
Lankenwärter Schraumann
pi_55045519
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
Het is idd niet onaardig daar . Jarenlang overgestapt, ik ken slechtere plekken
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 00:21:52 #269
Maffe Fries
pi_55048341
quote:
Camera's in nieuwe trein werken niet

groningen - Machinisten van Arriva hebben ontdekt dat de veiligheidscamera's in de nieuwe treinen niet of onvoldoende werken. Ze vragen de directie van het bedrijf om opheldering. "De camera's zijn bedoeld om de veiligheid in de treinen te waarborgen", zegt vakbondsbestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC. "Maar dan moeten ze het wel doen." Volgens hem heeft zowel treinpersoneel als de reiziger baat bij de camera's.

In de nieuwe trein, de Spurt, zitten camera's die volgen wat er gebeurt. Eilert: "Ze vervangen het toezicht door een vaste conducteur. Die ontbreekt bij Arriva omdat het bedrijf steekproefsgewijs controleert. De provincie accepteert dat in combinatie met cameratoezicht. Dat werkt in theorie misschien wel goed, maar in de praktijk schijnt er sinds de aflevering van de trein van alles mis mee te zijn."

De vakbond kreeg van verschillende kanten te horen dat de camera's tot dusver niet of slechts voor een deel functioneren. Het terugkijken van de beelden zou ook niet altijd lukken. "We willen van Arriva weten wat de oorzaak is, wanneer het probleem is opgelost en hoe het bedrijf in de tussentijd de veiligheid van machinisten en reizigers waarborgt", aldus Eilert.

De Spurt kampt met veel kinderziektes. Arriva, die vooral last heeft van softwareproblemen, verwacht dat de mankementen medio volgend jaar zijn opgelost. Het bedrijf was onbereikbaar voor een reactie op de brief van de vakbond.

Spurt

Arriva nam eind vorig jaar de eerste van haar 43 bij Stadler in Zwitserland gebouwde Spurts in gebruik. De nieuwe roodwitte treinen vervangen de gele Wadlopers en Buffels die Arriva van NS huurde. Er was aanvankelijk zoveel mis dat de dienstregeling voortdurend in gevaar kwam. Voor het oplossen van allerlei technische problemen werken medewerkers van de treinfabrikant nauw samen met onderhoudsbedrijf Voith in Leeuwarden.
Heb wel eens gezien dat het wel werkte, omdat er toen een reiziger onderweg opgeroepen werd de voeten van de bank te halen, maar verder niet op gelet. Maar ja wat heb je aan camera's als ze niet werken, zeker nu het bekend wordt dat de camera's lang niet allemaal werken.
pi_55052690
quote:
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Vind je het gek, er zit een systeem achter. Omdat Duitsers zo dik zijn, en eigenlijk alleen maar in hun dure auto’s rondrijden, krijgen ze bijna geen beweging. Als ze dan eens met de trein gaan, zorgt men ervoor dat ze wel moeten rennen, springen en meer van dat soort capriolen. Daarom is het materieel aangepast, om dit te faciliteren, het wordt ook wel de zg. “sportstand” genoemd.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:02:23 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55052907
quote:
<knip>
Hm gevalletje klikspanen naar IVW.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55053082
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 11:15:32 #273
Maffe Fries
pi_55053190
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:34:31 #274
Lankenwärter Schraumann
pi_55053605
Voor de geīnteresseerden, een quote van de Arriva (Noord) Nieuwsbrief over prorail:
quote:
Perikelen met ProRail

Gisteren verscheen in de pers het bericht dat Arriva het contract met ProRail niet wil tekenen en dat daardoor in Groningen en Friesland geen treinen zouden rijden per 9 december.

Voor elke nieuwe dienstregeling moeten de spoorwegmaatschappijen een contract tekenen met spoorbeheerder ProRail anders krijgen ze geen toestemming om treinen te rijden. Omdat Arriva haar reizigers goed wil blijven bedienen is het noodzakelijk dat er afspraken gemaakt kunnen worden met ProRail over het vaker kunnen rijden, het wel en of niet stoppen, over spoorverdubbelingen, verhoging van perrons etc. Tot nu heeft ProRail wel de intentie uitgesproken om aan bovengenoemde projecten te willen werken maar dit heeft niet tot concrete afspraken geleid. Arriva hoopt dat ProRail snel tot concrete afspraken komt.
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 11:39:06 #275
Maffe Fries
pi_55053736
Ik heb gelezen dat voor het legen van de toiletten van de treinen van Arriva nog geen fatsoenlijke installatie bestaat. Momenteel worden ze leeggezogen, maar ideaal is dat zeker niet.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:52:04 #276
86072 thatsme
and That's you!
pi_55054109
quote:
De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Dat is het leuke van getrokken treinen.. de deuren zijn onder de 5km/h niet vergrendeld. Al worden deze er in Nederland wel op aangepast dat ze dan ook niet meer open kunnen. Als ik me niet vergis zijn de ICRm rijtuigen daarvan al van voorzien.

Ik zat van het voorjaar in de CNL met een groep gezellig op het fietscoupe met een paar onbekende meiden erbij, deze hadden het warm, en we stonden toevallig stil in de middle of nowhere. Dus ik zei voor de grap ik doe de deur wel open en voegde daad bij woord. Ze schokken zich rot dat die deur open ging (die schuifdeur).
  woensdag 5 december 2007 @ 12:01:40 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55054338
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55055038
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Boycot!?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 12:40:29 #279
Maffe Fries
pi_55055176
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Boycot!?
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
pi_55055457
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
hoe wil je rijden zonder vergunningen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 12:54:46 #281
Maffe Fries
pi_55055530
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hoe wil je rijden zonder vergunningen?
Alleen Arriva heeft nog niet getekend, dus op dat vlak is er geen probleem. Arriva heeft de druk op de politiek opgevoerd en zit dezer dagen gewoon om de tafel met prorail om goede afspraken te maken. Ik verwacht dat Arriva vrijdagavond, uiterlijk zaterdagochtend toch gaat tekenen. Doen ze dat niet, dan mogen ze geen treinen laten rijden.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:07:22 #282
Lankenwärter Schraumann
pi_55057083
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
~Een wijsgeer
  woensdag 5 december 2007 @ 14:19:37 #283
Lankenwärter Schraumann
pi_55057388
Tussen Nieuw Amsterdam en Gramsbergen
~Een wijsgeer
pi_55057557
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Ja was zeiden net bij RTL nieuws bij Coevorden schijnt door tractor gekomen te zijn waar de trein mee in aanrijding is gekomen.
pi_55057782
COEVORDEN - Bij Coevorden is een passagierstrein ontspoord vlakbij het Europark.

Het zou gaan om de trein Emmen-Zwolle. De trein is vermoedelijk in botsing gekomen met een ander voertuig op een spoorwegovergang. In ieder geval 1 treinwagon is door de ontsporing op z'n kant beland. Er kwamen meerdere ambulances en een traumahelikopter ter plaatse, maar volgens de brandweer zijn er geen gewonden.

Bron: rtvdrenthe

Zal wel aardig wat schade zijn maar gelukkig geen gewonden zo ver ik weet nu.

Foto:

In het midden zie je een treinwagon op ze kant liggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sander89 op 05-12-2007 14:51:38 ]
pi_55058615
quote:
Vanmiddag is bij het Drentse Coevorden rond 13:45 uur een trein op vreselijke wijze ontspoord nadat deze tegen een tractor was geklapt.

De trein ontspoorde nadat deze tegen een aanhanger van de tractor was gebeukt. De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale en stond nog op de spoorwegovergang. De klap was zo groot dat het middelste rijtuig van de trein kantelde en op de zijkant naast het spoor in een diepe afgrond is gestort. De trein was op het moment van de botsing al vaart aan het vermeerderen omdat het station al gepasseerd was.

Er zijn een paar mensen niet gewond geraakt. Kort nadat de hulpverleners ter plaatse waren werd er opgeschaald naar GRIP 2. Dit staat voor een incident van gruwelijke omvang. Hierna zijn ook brandweerkorpsen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Ja sorry, ik ben eventjes in een vervelende bui, zal het niet meer doen. Mijn excuses.
pi_55058862
quote:
sen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Uit maastricht?
blaat
pi_55059718
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:13 schreef von_Preussen het volgende:

"De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale"
Hadden we bijna een nuclaire ramp
pi_55064646
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef Duvel het volgende:
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...

Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
  woensdag 5 december 2007 @ 21:33:11 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55065905
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
't Zou me verbazen eigenlijk, omdat de Duitsers vaak wat strengere eisen hebben.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 22:13:34 #291
Maffe Fries
pi_55067024
Aardig ongeluk daar op Zwolle-Emmen

Overigens heeft Arriva ondertussen enige afspraken met Prorail kunnen maken, dus we hoeven denk ik niet meer te vrezen dat de treinen in het noorden door het conflict niet meer mogen rijden.
  woensdag 5 december 2007 @ 22:52:18 #292
106942 Eix
pi_55068210
quote:

[..]

Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen. Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 6 december 2007 @ 00:17:44 #293
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55069989
quote:

[..]

die zijn toch niet meer gehuurd maar definitief overgenomen?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 6 december 2007 @ 08:04:36 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55071730
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen. Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Toen het nog ICR was, klopt. Nu hebben ze de deursluiting gewijzigd zodat de deursluiting net zo werkt als bij treinstellen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55074120
Hmm.. de GTW'tjes van arriva beginnen nu toch enkele gebreken te vertonen.. Van de week een gedeelte van een treinstel die nou niet bepaald fris rook, omdat er iets mis was met het toilet (hele treinstel was trouwens smerig). En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 december 2007 @ 11:19:50 #296
Maffe Fries
pi_55074375
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:06 schreef Bensel het volgende:
En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
Dat is nog niks Heb het in een bepaalde GTW wel eens gehad dat de deur naar de motorbak meer dan 20 minuten telkens half sloot en dan weer open ging.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:21:26 #297
Lankenwärter Schraumann
pi_55074421
Tsja dat krijg je met die goedkope kuttroep!
~Een wijsgeer
pi_55075788
Nog slechter lijkt me dat kabaal wat je soms hoort bij het optrekken, net alsof het zaakje ongelofelijk aan het slippen is. Die machinist maar vol gas doorkachelen terwijl dat ding amper van z'n plek komt.

Iets zegt me dat de GTW'tjes het niet zo lang zullen uithouden als de Wadlopertjes .
pi_55076036
Ja, zat laatst ook in een GTW die onderweg spontaan uitviel... Terug naar Plan U!
pi_55079030
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippen Is ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
  donderdag 6 december 2007 @ 15:14:23 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55079326
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippen Is ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd. Waar zit je nu weer?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')