abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54830165

Hier alweer deel 93 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mari�nberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_54830275
Ik heb ook wel eens een trein gezien, een groene.
pi_54830492
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:24 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik heb ook wel eens een trein gezien, een groene.
Ah, de VAM-trein, naar Wijster. Lijk je me idd het type voor.
  zondag 25 november 2007 @ 18:39:04 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54830664
ATB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54830785
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:39 schreef Duvel het volgende:
ATB.
Trrrring trrrring trrrring!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54830982
weet iemand of de SGMm-III op den duur (als de mat's er uitgaan) ook buiten de randstad gaan rijden? en zo ja, waar en wanneer?
pi_54831104
Ik heb werkelijkwaar geen idee waar SGMm buiten de Randstad zou moeten gaan rijden. Sprintertjes kunnen maar 120 ofzo en sommige baanvakken wordt harder gereden en zijn de afstanden wat langer..
Misschien kunnen ze over een jaar of 5 wel de schrootlijn (Zwolle-Nijmegen) op. Dat lijkt mij een puik plan!
pi_54831179
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Trrrring trrrring trrrring!
Dames en heren, we staan momenteel voor een rood sein. Een momentje geduld alsublieft!
pi_54831487
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Trrrring trrrring trrrring!
Ping!

RRRRRRIIIIIIIINNNNNNNGGGGGG


Tring Tring Tring
pi_54831829
Lukt het ja?

Ik ga op dinsdag 4 december gezellig een dagje naar het Spoorwegmuseum. Want dat is maar 3,5 uur van mijn base camp

Mocht iemand nog verzoekjes hebben voor foto's van speciale treinstellen of zo, dan hoor ik het graag binnen de komende paar dagen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54832034
Ik wil graag van jou een mooie foto van de Volvotrein Älmhult (SE) - Gent (B) met Zweedse tractie
  zondag 25 november 2007 @ 19:39:02 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54832114
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Lukt het ja?

Ik ga op dinsdag 4 december gezellig een dagje naar het Spoorwegmuseum. Want dat is maar 3,5 uur van mijn base camp

Mocht iemand nog verzoekjes hebben voor foto's van speciale treinstellen of zo, dan hoor ik het graag binnen de komende paar dagen
Ik was er nog van de zomer, ik ben benieuwd of ze nu wèl een Rapid binnen hebben staan. Als je terug bent kunnen we wel foto's vergelijken. Ik heb ze nog niet gepost, en zal dat nog wel even uitstellen tot je terug bent!

Edit: toch een voorproefje, veel plezier Fles!


[ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 25-11-2007 19:48:48 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54832404
Wat is een rapid?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54832420
Morgen staat me internationale reisje van deze maand op het programma.

30132: Harlingen 8.31 - Leeuwarden 8.54 (GTW)
IC 12732: Leeuwarden 9.04 - Utrecht Centraal 11.07 (ICM)
IC 3537: Utrecht Centraal 11.21 - Eindhoven 12.13 (ICRm)
IC 839: Eindhoven 12.32 - Maastricht 13.35 (V-IRM)
IC 435: Maastricht 14.07 - Brussel Zuid 15.36 (Belgisch Mat.)
IC 616: Brussel Zuid 16.40 - Rotterdam Centraal 18.36 (Benelux)

IC (2)1771: Rotterdam Centraal 19.02 - Amersfoort 20.04 (ICM)
IC (10)771: Amersfoort 20.08 - Leeuwarden 21.54 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW)

931 kilometer in 13 uur en 51 minuten.
  zondag 25 november 2007 @ 20:00:30 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54832677
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is een rapid?
Dit, maar dan liever in gerenoveerde vorm:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54832691
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.

Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
pi_54832866
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit, maar dan liever in gerenoveerde vorm:
[ afbeelding ]
Zou moeten lukken, ik ga erop letten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54833026
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.

Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
station Leeuwarden is wel een apart station.. persoonlijk vind ik de stad Leeuwarden gewoon kut. Groningen is er in de buurt en heeft óók een mooi station en schijnt bovendien een erg mooie stad te zijn! station Haarlem is trouwens ook de moeite waard!
pi_54833156
Het nadeel aan Groningen zijn Arriva bussen en al die studenten.. met vooral hun fietsen overal. Je ziet bijna niets anders meer. Het fietsenhok op het CS daar is een grote chaos... In Leeuwarden is dat iets minder gelukkig.
pi_54833193
Jij hebt wat tegen studenten he, stagelopertje met je gratis netkaartje?

Triest volk ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54833350
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Het nadeel aan Groningen zijn Arriva bussen en al die studenten.. met vooral hun fietsen overal. Je ziet bijna niets anders meer. Het fietsenhok op het CS daar is een grote chaos... In Leeuwarden is dat iets minder gelukkig.
wat is er mis met Arriva bussen (ken het enkel van naam)? Ik hou wel van het merk Dennis!! dat fietsenhok mag de pret niet drukken. Leeuwarden is gewoon niet leuk om te zijn hoor ik van velen en vind ikzelf bovendien ook, Groningen schijnt een totaal ander verhaal te zijn. 15 december weet ik er als het goed is ook meer van.
  zondag 25 november 2007 @ 20:26:14 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54833388
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt wat tegen studenten he, stagelopertje met je gratis netkaartje?

Triest volk ja
Liever studenten dan slopende turken.

Groningen is wmb wel een leuke stad ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54833447
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Liever studenten dan slopende turken.

Groningen is wmb wel een leuke stad ja.
ja, liever slopende turken dan marokkanen die je meteen lek steken als je niet tegen ze wilt praten.

Groningen is een topstad leuke herinneringen aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54833504
Ik zit nog even te denken.. Nijmegen is ook wel een hele mooie stad, maar dat station daar is niet heel bijzonder. hmmz.. tja.. Amsterdam Bijlmer is erg mooi geworden, maar tja.. de Bijlmer is weer niet je van het. De stations Weert en 's-Hertogenbosch vind ik dan wel weer aardig. Schiphol is ook wel apart en wel mooi, maar ook weer compleet anders dan stations als Haarlem en Groningen. station Den Haag CS is doordat het een kopstation is bijzonder, maar mooi is weer anders. Den Haag Holland Spoor (HS) is daarentegen wél weer erg mooi (maar de wijk om het station schijnt niet als heel best te boek te staan). En over Den Haag als stad zijn de meningen over verdeeld. Sommigen vinden het geweldig, ook door de koninklijke status en het hele politieke gebeuren, anderen vinden het weer helemaal niks.
pi_54833543
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:29 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nog even te denken.. Nijmegen is ook wel een hele mooie stad, maar dat station daar is niet heel bijzonder. hmmz.. tja.. Amsterdam Bijlmer is erg mooi geworden, maar tja.. de Bijlmer is weer niet je van het. De stations Weert en 's-Hertogenbosch vind ik dan wel weer aardig. Schiphol is ook wel apart en wel mooi, maar ook weer compleet anders dan stations als Haarlem en Groningen. station Den Haag CS is doordat het een kopstation is bijzonder, maar mooi is weer anders.
Waar wil je naartoe eigenlijk?

een MOOISTE station? Een station met een verhaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54833581
@ghizzer, de stad Groningen ken ik vrij goed, is zeker ook een prachtig stationsgebouw. Alleen jammer van dat gedrocht wat ze recht voor het stationsgebouw hebben geplaats. Dan te bedenken dat de schoonheidscommissie keihard zat te zeuren toen wij een carport meer dan 1 meter aan ons huis vast hadden gebouwd, maar in dit geval iedereen zit te slapen.

Maar Haarlem, je hebt gelijk, daar ben ik 10 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest, en het was toen al een prachtig station. Hoog tijd om nu weer eens langs te gaan!

@Zug-Chef, van mijn middelbare school zit zo ongeveer 85% van de studenten nu in Groningen, en bijna niemand is naar een andere stad gegaan (ik zit zelf als enige in Rotterdam).

Zo, nu lekker foto’s posten.

Waarom?

Omdat ik nu eenmaal graag naar treinen kijk en anderen eventueel ook!



Dubbel-diesel power voor een goede oude rode Intercity!



21th century digitale locomotieven van Rail4chem (eventueel mijn stagebedrijf volgend jaar?)



Bruut dieselgeweld made in Russia!



Prachtige elegante 103 met een fonkelnieuwe Interregio aan de haak!



Men @ work!

Disclaimer, het zijn niet mijn foto’s en ik heb ze van deze site geleend:
http://www.zu-den-zuegen.de
pi_54833628
Zu den Zügen is inderdaad een erg mooie site!!
pi_54833644
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar wil je naartoe eigenlijk?

een MOOISTE station? Een station met een verhaal?
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.

Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
pi_54833733
Is Vlissingen eigenlijk interessant om een keer te doen, of is dat hele stuk daarheen vreselijk saai en Vlissingen een vreselijk saai station en vreselijk saaie plaats?
pi_54833831
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
@ghizzer, de stad Groningen ken ik vrij goed, is zeker ook een prachtig stationsgebouw. Alleen jammer van dat gedrocht wat ze recht voor het stationsgebouw hebben geplaats. Dan te bedenken dat de schoonheidscommissie keihard zat te zeuren toen wij een carport meer dan 1 meter aan ons huis vast hadden gebouwd, maar in dit geval iedereen zit te slapen.

Maar Haarlem, je hebt gelijk, daar ben ik 10 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest, en het was toen al een prachtig station. Hoog tijd om nu weer eens langs te gaan!

@Zug-Chef, van mijn middelbare school zit zo ongeveer 85% van de studenten nu in Groningen, en bijna niemand is naar een andere stad gegaan (ik zit zelf als enige in Rotterdam).

Zo, nu lekker foto’s posten.

Waarom?

Omdat ik nu eenmaal graag naar treinen kijk en anderen eventueel ook!

[ afbeelding ]

Dubbel-diesel power voor een goede oude rode Intercity!

[ afbeelding ]

21th century digitale locomotieven van Rail4chem (eventueel mijn stagebedrijf volgend jaar?)

[ afbeelding ]

Bruut dieselgeweld made in Russia!

[ afbeelding ]

Prachtige elegante 103 met een fonkelnieuwe Interregio aan de haak!

[ afbeelding ]

Men @ work!

Disclaimer, het zijn niet mijn foto’s en ik heb ze van deze site geleend:
http://www.zu-den-zuegen.de
ah ok.. in 's-Hertogenbosch hebben ze wel iets moois met het station gedaan. een lange laan met 2 losse banen en een goudkleurig standbeeld. Haarlem is inderdaad een erg mooi station. Ik denk dat ik dat station zelfs het mooiste station van Nederland vind. Maar zoals ik heb geëdit in de post, Den Haag HS is wat minder mooi, maar ook wel de moeite waard (de wijk wat er omheen ligt echter niet). de foto's vind ik trouwens erg vet. het model van de 103 echter niet, maar die interregiowagons vind ik geweldig. die verschillende tinten lichtblauw vind ik echt fantastisch.

die enkele baan met bovenleiding door dat heuvellandschap ziet er ook erg mooi uit. ik ben benieuwd waar die foto genomen is.
pi_54833854
Dubbele 151 is niet zo raar toch, voor een kolentrein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54833887
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:38 schreef von_Preussen het volgende:
Is Vlissingen eigenlijk interessant om een keer te doen, of is dat hele stuk daarheen vreselijk saai en Vlissingen een vreselijk saai station en vreselijk saaie plaats?
Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54834112
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor ja
haha Fles, je bent ook een geweldenaar. over elke stad met z'n eigenaardigheden weet je ook wel wat van. ik zou zeggen.. pleur de pc aan de kant en doe de vooropleiding voor machinist!
pi_54834143
Thanks flash, dan laat ik dat varen of ik combineer het met een trip naar Zeeuw-Vlaanderen (wat dan helaas bussen gaat worden). Ben ik ook nooit geweest, en ik vraag me wel af hoe dat stukje Nederland er daar in het echt uit ziet.

Die dubbele 151, ik vond het wel een vette foto, waar duidelijk het harde werk naar voren komt door de besmerigde trein.

@ghizzer, dat is de Rübelandbahn in de Harz, de enige spoorweg in Duitsland die met 50kv is geëlectrificeerd. Zoals je ziet een spoorweg met enorme stijgingen in dalingen, en daarom erg indrukwekkend. Ze willen hem echter al jaren sluiten, en ik zie net dat ze alle beveiliging hebben afgebouwd en er nu met pilots wordt gereden.

Een wikipedia artikel in het Duits:
http://de.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCbelandbahn

Hier is de hele gallery met foto’s van die spoorbaan:
http://www.zu-den-zuegen.de/seiten/ruebe/auswahl-ruebe.htm

Kijk hier voor een site (ga gewoon alle links aan de linkerkant af, is de meoite waard) die helemaal over de Rübelandbahn gaat:
http://www.ruebelandbahn.de/
  zondag 25 november 2007 @ 20:55:00 #35
86072 thatsme
and That's you!
pi_54834161
en het is vooral nog een eind lopen naar de stad.. het station ligt wel bij de sluizen, wat ook wel leuk is met al doe boten
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_54834182
@von_Preussen thanx! ga meteen even een kijkje nemen. ik ben benieuwd!
pi_54834208
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:55 schreef thatsme het volgende:
en het is vooral nog een eind lopen naar de stad.. het station ligt wel bij de sluizen, wat ook wel leuk is met al doe boten
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.
pi_54834345
Vlissingen is amper nog een station te noemen. Geen reet te doen. Kun je beter gelijk teruggaan naar Middelburg, dan zit je midden in de stad
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:56 schreef ghizzer het volgende:
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.
Dat wel natuurlijk
Maar Vlissingen vind ik niet zo'n opwindende stad eigenlijk, afgezien van de boulevard

In de zomer zou je ook nog vanuit Goes met de stoomtrein naar Borsele kunnen
pi_54834480
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:01 schreef Piles het volgende:
In de zomer zou je ook nog vanuit Goes met de stoomtrein naar Borsele kunnen
Dat is nog wel het beste idee eigenlijk. Middelburg is net zo kut als Vlissingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54834637
je schijnt zelfs forse premies te krijgen als je in Zeeland komt wonen of er kinderen krijgt. Ze schijnen daar serieus mensen te kort te hebben. Het is ongeveer net zo bedenkelijk als dat er in Enschede totaal geen kamernood is en de huurprijzen er ondanks dat het een universiteit en hogescholen heeft erg laagt ligt. vaak mankeert er inderdaad dan iets aan een stad of streek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ghizzer op 25-11-2007 21:28:40 ]
pi_54834695
Nog nooit gehoord van die premies
En de meeste jongeren die ik ken hebben het prima naar hun zin in Zeeland.

Maar als je naar Zeeland komt, neem dan wel de intercity!
pi_54834898
Het enige wat leuk in Zeeland is, is de Sloelijn en het lijntje naar Terneuzen
pi_54839768
Na vanmiddag blijkt dat deze stootblokken gewoon op zijn plek blijft staan als een trein tegen op rijdt in dit geval, had dat nooit verwacht eigenlijk.






Bron: http://rijdendpersoneel.fotopic.net/
............................
  maandag 26 november 2007 @ 01:45:29 #44
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_54840102
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:12 schreef ghizzer het volgende:
je schijnt zelfs forse premies te krijgen als je in Zeeland komt wonen of er kinderen krijgt. Ze schijnen daar serieus mensen te kort te hebben. Het is ongeveer net zo bedenkelijk als dat er in Enschede totaal geen kamernood is en de huurprijzen er ondanks dat het een universiteit en hogescholen heeft erg laagt ligt. vaak mankeert er inderdaad dan iets aan een stad of streek.
In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis mee
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_54841409
Das een echte FixStop
pi_54841638
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:45 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis mee
er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nóg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).

maar goed.. nu even on topic.. euhm... ik heb wat dat betreft even niets te melden .. oh ja.. nog wel dat een gedeelte van het perron 3/4 (niet-overkapt) op station Arnhem spek- en spekglad is en dat terwijl daar niet voor gewaarschuwd wordt. uitkijken daar dus!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 november 2007 @ 11:29:52 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54843977
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:08 schreef sander89 het volgende:
Na vanmiddag blijkt dat deze stootblokken gewoon op zijn plek blijft staan als een trein tegen op rijdt in dit geval, had dat nooit verwacht eigenlijk.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron: http://rijdendpersoneel.fotopic.net/
Goed geparkeerd

Vanochtend in een GTW'tje gezeten dat wel erg veel lawaai had. Bij bepaalde snelheden hoorde je een enorme monotone bromtoon door het stem heen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54844285
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Goed geparkeerd
Zeker een vrouw aan het stuur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54845991
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:18 schreef ghizzer het volgende:

[..]

er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nóg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).

maar goed.. nu even on topic.. euhm... ik heb wat dat betreft even niets te melden .. oh ja.. nog wel dat een gedeelte van het perron 3/4 (niet-overkapt) op station Arnhem spek- en spekglad is en dat terwijl daar niet voor gewaarschuwd wordt. uitkijken daar dus!
Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?

Is Zeeland trouwens niet de provincie met de minste km's spoor van Nederland? (of Flevoland?)
Socialist in Mercedes
pi_54846017
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:19 schreef Charango het volgende:

[..]

Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?

Is Zeeland trouwens niet de provincie met de minste km's spoor van Nederland? (of Flevoland?)
ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.
pi_54850053
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:20 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.
tel je dan al het spoor? of alleen het reizigers spoor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')