quote:Op zondag 25 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe eigenlijk?![]()
een MOOISTE station? Een station met een verhaal?
quote:Op zondag 25 november 2007 20:01 schreef von_Preussen het volgende:
Voor mij staan de komende weken tentamens op het programma (1’tje half gehaald, en nog 3 voor de boeg). Op 11 December de laatste en meteen vakantie tot in Januari, dus dan maar eens van mijn OV gebruik maken (hmmmmm, Vlissingen, Delfzijl, Stavoren, Maastricht, Den Helder). Zoveel plaatsen waar ik nog niet ben geweest, zoveel om nog heen te gaan.
Iemand suggesties (voor doelen binnen NL)? Het gaat me meer op de “interessantheid” van het traject danwel het station en de plaats zelf, dan om het maken van kilometers.
ah ok.. in 's-Hertogenbosch hebben ze wel iets moois met het station gedaan. een lange laan met 2 losse banen en een goudkleurig standbeeld. Haarlem is inderdaad een erg mooi station. Ik denk dat ik dat station zelfs het mooiste station van Nederland vind. Maar zoals ik heb geëdit in de post, Den Haag HS is wat minder mooi, maar ook wel de moeite waard (de wijk wat er omheen ligt echter niet). de foto's vind ik trouwens erg vet. het model van de 103 echter niet, maar die interregiowagons vind ik geweldig. die verschillende tinten lichtblauw vind ik echt fantastisch.quote:Op zondag 25 november 2007 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
@ghizzer, de stad Groningen ken ik vrij goed, is zeker ook een prachtig stationsgebouw. Alleen jammer van dat gedrocht wat ze recht voor het stationsgebouw hebben geplaats. Dan te bedenken dat de schoonheidscommissie keihard zat te zeuren toen wij een carport meer dan 1 meter aan ons huis vast hadden gebouwd, maar in dit geval iedereen zit te slapen.![]()
Maar Haarlem, je hebt gelijk, daar ben ik 10 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest, en het was toen al een prachtig station. Hoog tijd om nu weer eens langs te gaan!
@Zug-Chef, van mijn middelbare school zit zo ongeveer 85% van de studenten nu in Groningen, en bijna niemand is naar een andere stad gegaan (ik zit zelf als enige in Rotterdam).![]()
Zo, nu lekker foto’s posten.
Waarom?
Omdat ik nu eenmaal graag naar treinen kijk en anderen eventueel ook!
[ afbeelding ]
Dubbel-diesel power voor een goede oude rode Intercity!
[ afbeelding ]
21th century digitale locomotieven van Rail4chem (eventueel mijn stagebedrijf volgend jaar?)
[ afbeelding ]
Bruut dieselgeweld made in Russia!
[ afbeelding ]
Prachtige elegante 103 met een fonkelnieuwe Interregio aan de haak!
[ afbeelding ]
Men @ work!
Disclaimer, het zijn niet mijn foto’s en ik heb ze van deze site geleend:
http://www.zu-den-zuegen.de
Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor jaquote:Op zondag 25 november 2007 20:38 schreef von_Preussen het volgende:
Is Vlissingen eigenlijk interessant om een keer te doen, of is dat hele stuk daarheen vreselijk saai en Vlissingen een vreselijk saai station en vreselijk saaie plaats?
haha Fles, je bent ook een geweldenaar. over elke stad met z'n eigenaardigheden weet je ook wel wat van. ik zou zeggen.. pleur de pc aan de kant en doe de vooropleiding voor machinist!quote:Op zondag 25 november 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt er de boot naar Breskens, wijdse zeezichten, en een leuke snekbar met Jupiler en allerlei vettigheid. Maar verder stelt het weinig voor ja
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.quote:Op zondag 25 november 2007 20:55 schreef thatsme het volgende:
en het is vooral nog een eind lopen naar de stad.. het station ligt wel bij de sluizen, wat ook wel leuk is met al doe boten
Dat wel natuurlijkquote:Op zondag 25 november 2007 20:56 schreef ghizzer het volgende:
dat klopt inderdaad, maar ik neem aan dat er ook bussen rijden daar.
Dat is nog wel het beste idee eigenlijk. Middelburg is net zo kut als Vlissingenquote:Op zondag 25 november 2007 21:01 schreef Piles het volgende:
In de zomer zou je ook nog vanuit Goes met de stoomtrein naar Borsele kunnen![]()
In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis meequote:Op zondag 25 november 2007 21:12 schreef ghizzer het volgende:
je schijnt zelfs forse premies te krijgen als je in Zeeland komt wonen of er kinderen krijgt. Ze schijnen daar serieus mensen te kort te hebben. Het is ongeveer net zo bedenkelijk als dat er in Enschede totaal geen kamernood is en de huurprijzen er ondanks dat het een universiteit en hogescholen heeft erg laagt ligt. vaak mankeert er inderdaad dan iets aan een stad of streek.
er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nóg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).quote:Op maandag 26 november 2007 01:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
In enschede ligt het zeker niet aan de streek, meer aan het grote aantal mensen wat er op de grote campus woont, de rest woont in t centrum waar lekker veel kamers beschikbaar zijn, niks mis mee
Goed geparkeerdquote:Op maandag 26 november 2007 01:08 schreef sander89 het volgende:
Na vanmiddag blijkt dat deze stootblokken gewoon op zijn plek blijft staan als een trein tegen op rijdt in dit geval, had dat nooit verwacht eigenlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://rijdendpersoneel.fotopic.net/
Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?quote:Op maandag 26 november 2007 09:18 schreef ghizzer het volgende:
[..]
er zijn veel meer kamers dan mensen die er wonen. Saxion heeft er een behoorlijk grote vestiging en de AKI zit er ook en dan nóg zijn er genoeg kamers over. Mensen die in Enschede op kamers wonen of hebben gewoond zijn vaak niet gecharmeerd van de stad. Echter, Tukkers zijn cool. Mooi accent en vaak erg sympathiek, maar buiten dat om vind ikzelf Twente ook geen fuck aan (en ja, ik weet waar ik over praat, ben in het verleden vaak bij mijn broer geweest die 7 jaar lang in Enschede gewoond heeft en bovendien zitten/zaten een aantal collega's van mij er op kamers).
maar goed.. nu even on topic.. euhm... ik heb wat dat betreft even niets te melden.. oh ja.. nog wel dat een gedeelte van het perron 3/4 (niet-overkapt) op station Arnhem spek- en spekglad is en dat terwijl daar niet voor gewaarschuwd wordt. uitkijken daar dus!
ik denk dat Flevoland momenteel het ministe aantal km's spoor heeft.quote:Op maandag 26 november 2007 13:19 schreef Charango het volgende:
[..]
Hmm, dus in Zeeland de dijken doorsteken en de Zeeuwen volksverhuizen naar Twente....twee vliegen in een klap... ik vraag me wel af wat voor accent dat zou op leveren?
Is Zeeland trouwens niet de provincie met de minste km's spoor van Nederland? (of Flevoland?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |