abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55041835
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep

volgens mij haal je dan miljarden besparing!
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:39:56 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55041862
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

GPS? in een plan T?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55041932
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep

volgens mij haal je dan miljarden besparing! een veel betere infrastructuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 19:45:23 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55042022
Deze week maar eens een mailtje die kant op sturen dan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55043421
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef DeRCT14 het volgende:
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens .
Van buiten misschien.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:07:56 #261
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55044063
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Van buiten misschien.
Van binnen ook, het lijkt net alsof die stoelen speciaal voor mij zijn gemaakt
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:07:58 #262
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55044064
Net Fles aan de lijn gehad! Alles ok daar! Ik heb voor hem een aansluitend rondje gepland voor donderdag bij onze zuiderburen!
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55044329
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
pi_55044488
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Asociaal hé!
pi_55044634
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Asociaal hé!
Nee, dat was een stoomtrein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 21:38:41 #266
Maffe Fries
pi_55044820
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, dat was een stoomtrein.
Een mooie stoomtrein, die door jou belachelijk gemaakt wordt
pi_55045133
quote:
Delft
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:07:49 #268
Lankenwärter Schraumann
pi_55045519
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
Het is idd niet onaardig daar . Jarenlang overgestapt, ik ken slechtere plekken
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 00:21:52 #269
Maffe Fries
pi_55048341
quote:
Camera's in nieuwe trein werken niet

groningen - Machinisten van Arriva hebben ontdekt dat de veiligheidscamera's in de nieuwe treinen niet of onvoldoende werken. Ze vragen de directie van het bedrijf om opheldering. "De camera's zijn bedoeld om de veiligheid in de treinen te waarborgen", zegt vakbondsbestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC. "Maar dan moeten ze het wel doen." Volgens hem heeft zowel treinpersoneel als de reiziger baat bij de camera's.

In de nieuwe trein, de Spurt, zitten camera's die volgen wat er gebeurt. Eilert: "Ze vervangen het toezicht door een vaste conducteur. Die ontbreekt bij Arriva omdat het bedrijf steekproefsgewijs controleert. De provincie accepteert dat in combinatie met cameratoezicht. Dat werkt in theorie misschien wel goed, maar in de praktijk schijnt er sinds de aflevering van de trein van alles mis mee te zijn."

De vakbond kreeg van verschillende kanten te horen dat de camera's tot dusver niet of slechts voor een deel functioneren. Het terugkijken van de beelden zou ook niet altijd lukken. "We willen van Arriva weten wat de oorzaak is, wanneer het probleem is opgelost en hoe het bedrijf in de tussentijd de veiligheid van machinisten en reizigers waarborgt", aldus Eilert.

De Spurt kampt met veel kinderziektes. Arriva, die vooral last heeft van softwareproblemen, verwacht dat de mankementen medio volgend jaar zijn opgelost. Het bedrijf was onbereikbaar voor een reactie op de brief van de vakbond.

Spurt

Arriva nam eind vorig jaar de eerste van haar 43 bij Stadler in Zwitserland gebouwde Spurts in gebruik. De nieuwe roodwitte treinen vervangen de gele Wadlopers en Buffels die Arriva van NS huurde. Er was aanvankelijk zoveel mis dat de dienstregeling voortdurend in gevaar kwam. Voor het oplossen van allerlei technische problemen werken medewerkers van de treinfabrikant nauw samen met onderhoudsbedrijf Voith in Leeuwarden.
Heb wel eens gezien dat het wel werkte, omdat er toen een reiziger onderweg opgeroepen werd de voeten van de bank te halen, maar verder niet op gelet. Maar ja wat heb je aan camera's als ze niet werken, zeker nu het bekend wordt dat de camera's lang niet allemaal werken.
pi_55052690
quote:
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Vind je het gek, er zit een systeem achter. Omdat Duitsers zo dik zijn, en eigenlijk alleen maar in hun dure auto’s rondrijden, krijgen ze bijna geen beweging. Als ze dan eens met de trein gaan, zorgt men ervoor dat ze wel moeten rennen, springen en meer van dat soort capriolen. Daarom is het materieel aangepast, om dit te faciliteren, het wordt ook wel de zg. “sportstand” genoemd.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:02:23 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55052907
quote:
<knip>
Hm gevalletje klikspanen naar IVW.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55053082
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 11:15:32 #273
Maffe Fries
pi_55053190
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:34:31 #274
Lankenwärter Schraumann
pi_55053605
Voor de geïnteresseerden, een quote van de Arriva (Noord) Nieuwsbrief over prorail:
quote:
Perikelen met ProRail

Gisteren verscheen in de pers het bericht dat Arriva het contract met ProRail niet wil tekenen en dat daardoor in Groningen en Friesland geen treinen zouden rijden per 9 december.

Voor elke nieuwe dienstregeling moeten de spoorwegmaatschappijen een contract tekenen met spoorbeheerder ProRail anders krijgen ze geen toestemming om treinen te rijden. Omdat Arriva haar reizigers goed wil blijven bedienen is het noodzakelijk dat er afspraken gemaakt kunnen worden met ProRail over het vaker kunnen rijden, het wel en of niet stoppen, over spoorverdubbelingen, verhoging van perrons etc. Tot nu heeft ProRail wel de intentie uitgesproken om aan bovengenoemde projecten te willen werken maar dit heeft niet tot concrete afspraken geleid. Arriva hoopt dat ProRail snel tot concrete afspraken komt.
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 11:39:06 #275
Maffe Fries
pi_55053736
Ik heb gelezen dat voor het legen van de toiletten van de treinen van Arriva nog geen fatsoenlijke installatie bestaat. Momenteel worden ze leeggezogen, maar ideaal is dat zeker niet.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:52:04 #276
86072 thatsme
and That's you!
pi_55054109
quote:
De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Dat is het leuke van getrokken treinen.. de deuren zijn onder de 5km/h niet vergrendeld. Al worden deze er in Nederland wel op aangepast dat ze dan ook niet meer open kunnen. Als ik me niet vergis zijn de ICRm rijtuigen daarvan al van voorzien.

Ik zat van het voorjaar in de CNL met een groep gezellig op het fietscoupe met een paar onbekende meiden erbij, deze hadden het warm, en we stonden toevallig stil in de middle of nowhere. Dus ik zei voor de grap ik doe de deur wel open en voegde daad bij woord. Ze schokken zich rot dat die deur open ging (die schuifdeur).
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:01:40 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55054338
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55055038
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Boycot!?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 12:40:29 #279
Maffe Fries
pi_55055176
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Boycot!?
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
pi_55055457
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
hoe wil je rijden zonder vergunningen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 12:54:46 #281
Maffe Fries
pi_55055530
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hoe wil je rijden zonder vergunningen?
Alleen Arriva heeft nog niet getekend, dus op dat vlak is er geen probleem. Arriva heeft de druk op de politiek opgevoerd en zit dezer dagen gewoon om de tafel met prorail om goede afspraken te maken. Ik verwacht dat Arriva vrijdagavond, uiterlijk zaterdagochtend toch gaat tekenen. Doen ze dat niet, dan mogen ze geen treinen laten rijden.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:07:22 #282
Lankenwärter Schraumann
pi_55057083
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
~Een wijsgeer
  woensdag 5 december 2007 @ 14:19:37 #283
Lankenwärter Schraumann
pi_55057388
Tussen Nieuw Amsterdam en Gramsbergen
~Een wijsgeer
pi_55057557
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Ja was zeiden net bij RTL nieuws bij Coevorden schijnt door tractor gekomen te zijn waar de trein mee in aanrijding is gekomen.
............................
pi_55057782
COEVORDEN - Bij Coevorden is een passagierstrein ontspoord vlakbij het Europark.

Het zou gaan om de trein Emmen-Zwolle. De trein is vermoedelijk in botsing gekomen met een ander voertuig op een spoorwegovergang. In ieder geval 1 treinwagon is door de ontsporing op z'n kant beland. Er kwamen meerdere ambulances en een traumahelikopter ter plaatse, maar volgens de brandweer zijn er geen gewonden.

Bron: rtvdrenthe

Zal wel aardig wat schade zijn maar gelukkig geen gewonden zo ver ik weet nu.

Foto:

In het midden zie je een treinwagon op ze kant liggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sander89 op 05-12-2007 14:51:38 ]
............................
pi_55058615
quote:
Vanmiddag is bij het Drentse Coevorden rond 13:45 uur een trein op vreselijke wijze ontspoord nadat deze tegen een tractor was geklapt.

De trein ontspoorde nadat deze tegen een aanhanger van de tractor was gebeukt. De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale en stond nog op de spoorwegovergang. De klap was zo groot dat het middelste rijtuig van de trein kantelde en op de zijkant naast het spoor in een diepe afgrond is gestort. De trein was op het moment van de botsing al vaart aan het vermeerderen omdat het station al gepasseerd was.

Er zijn een paar mensen niet gewond geraakt. Kort nadat de hulpverleners ter plaatse waren werd er opgeschaald naar GRIP 2. Dit staat voor een incident van gruwelijke omvang. Hierna zijn ook brandweerkorpsen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Ja sorry, ik ben eventjes in een vervelende bui, zal het niet meer doen. Mijn excuses.
pi_55058862
quote:
sen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Uit maastricht?
blaat
pi_55059718
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:13 schreef von_Preussen het volgende:

"De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale"
Hadden we bijna een nuclaire ramp
pi_55064646
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef Duvel het volgende:
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...

Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
  woensdag 5 december 2007 @ 21:33:11 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55065905
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
't Zou me verbazen eigenlijk, omdat de Duitsers vaak wat strengere eisen hebben.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 22:13:34 #291
Maffe Fries
pi_55067024
Aardig ongeluk daar op Zwolle-Emmen

Overigens heeft Arriva ondertussen enige afspraken met Prorail kunnen maken, dus we hoeven denk ik niet meer te vrezen dat de treinen in het noorden door het conflict niet meer mogen rijden.
  woensdag 5 december 2007 @ 22:52:18 #292
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55068210
quote:

[..]

Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen. Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 6 december 2007 @ 00:17:44 #293
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55069989
quote:

[..]

die zijn toch niet meer gehuurd maar definitief overgenomen?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 6 december 2007 @ 08:04:36 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55071730
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen. Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Toen het nog ICR was, klopt. Nu hebben ze de deursluiting gewijzigd zodat de deursluiting net zo werkt als bij treinstellen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55074120
Hmm.. de GTW'tjes van arriva beginnen nu toch enkele gebreken te vertonen.. Van de week een gedeelte van een treinstel die nou niet bepaald fris rook, omdat er iets mis was met het toilet (hele treinstel was trouwens smerig). En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 december 2007 @ 11:19:50 #296
Maffe Fries
pi_55074375
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:06 schreef Bensel het volgende:
En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
Dat is nog niks Heb het in een bepaalde GTW wel eens gehad dat de deur naar de motorbak meer dan 20 minuten telkens half sloot en dan weer open ging.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:21:26 #297
Lankenwärter Schraumann
pi_55074421
Tsja dat krijg je met die goedkope kuttroep!
~Een wijsgeer
pi_55075788
Nog slechter lijkt me dat kabaal wat je soms hoort bij het optrekken, net alsof het zaakje ongelofelijk aan het slippen is. Die machinist maar vol gas doorkachelen terwijl dat ding amper van z'n plek komt.

Iets zegt me dat de GTW'tjes het niet zo lang zullen uithouden als de Wadlopertjes .
pi_55076036
Ja, zat laatst ook in een GTW die onderweg spontaan uitviel... Terug naar Plan U!
pi_55079030
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippen Is ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 december 2007 @ 15:14:23 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55079326
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippen Is ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd. Waar zit je nu weer?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')