quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep
volgens mij haal je dan miljarden besparing! een veel betere infrastructuur
Van buiten misschien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef DeRCT14 het volgende:
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens.
Van binnen ook, het lijkt net alsof die stoelen speciaal voor mij zijn gemaaktquote:
Asociaal hé!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Een mooie stoomtrein, die door jou belachelijk gemaakt wordtquote:
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtendquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Delft
Het is idd niet onaardig daarquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
Heb wel eens gezien dat het wel werkte, omdat er toen een reiziger onderweg opgeroepen werd de voeten van de bank te halen, maar verder niet op gelet. Maar ja wat heb je aan camera's als ze niet werken, zeker nu het bekend wordt dat de camera's lang niet allemaal werken.quote:Camera's in nieuwe trein werken niet
groningen - Machinisten van Arriva hebben ontdekt dat de veiligheidscamera's in de nieuwe treinen niet of onvoldoende werken. Ze vragen de directie van het bedrijf om opheldering. "De camera's zijn bedoeld om de veiligheid in de treinen te waarborgen", zegt vakbondsbestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC. "Maar dan moeten ze het wel doen." Volgens hem heeft zowel treinpersoneel als de reiziger baat bij de camera's.
In de nieuwe trein, de Spurt, zitten camera's die volgen wat er gebeurt. Eilert: "Ze vervangen het toezicht door een vaste conducteur. Die ontbreekt bij Arriva omdat het bedrijf steekproefsgewijs controleert. De provincie accepteert dat in combinatie met cameratoezicht. Dat werkt in theorie misschien wel goed, maar in de praktijk schijnt er sinds de aflevering van de trein van alles mis mee te zijn."
De vakbond kreeg van verschillende kanten te horen dat de camera's tot dusver niet of slechts voor een deel functioneren. Het terugkijken van de beelden zou ook niet altijd lukken. "We willen van Arriva weten wat de oorzaak is, wanneer het probleem is opgelost en hoe het bedrijf in de tussentijd de veiligheid van machinisten en reizigers waarborgt", aldus Eilert.
De Spurt kampt met veel kinderziektes. Arriva, die vooral last heeft van softwareproblemen, verwacht dat de mankementen medio volgend jaar zijn opgelost. Het bedrijf was onbereikbaar voor een reactie op de brief van de vakbond.
Spurt
Arriva nam eind vorig jaar de eerste van haar 43 bij Stadler in Zwitserland gebouwde Spurts in gebruik. De nieuwe roodwitte treinen vervangen de gele Wadlopers en Buffels die Arriva van NS huurde. Er was aanvankelijk zoveel mis dat de dienstregeling voortdurend in gevaar kwam. Voor het oplossen van allerlei technische problemen werken medewerkers van de treinfabrikant nauw samen met onderhoudsbedrijf Voith in Leeuwarden.
Vind je het gek, er zit een systeem achter. Omdat Duitsers zo dik zijn, en eigenlijk alleen maar in hun dure auto’s rondrijden, krijgen ze bijna geen beweging. Als ze dan eens met de trein gaan, zorgt men ervoor dat ze wel moeten rennen, springen en meer van dat soort capriolen. Daarom is het materieel aangepast, om dit te faciliteren, het wordt ook wel de zg. “sportstand” genoemd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Hm gevalletje klikspanen naar IVW.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
<knip>
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
quote:Perikelen met ProRail
Gisteren verscheen in de pers het bericht dat Arriva het contract met ProRail niet wil tekenen en dat daardoor in Groningen en Friesland geen treinen zouden rijden per 9 december.
Voor elke nieuwe dienstregeling moeten de spoorwegmaatschappijen een contract tekenen met spoorbeheerder ProRail anders krijgen ze geen toestemming om treinen te rijden. Omdat Arriva haar reizigers goed wil blijven bedienen is het noodzakelijk dat er afspraken gemaakt kunnen worden met ProRail over het vaker kunnen rijden, het wel en of niet stoppen, over spoorverdubbelingen, verhoging van perrons etc. Tot nu heeft ProRail wel de intentie uitgesproken om aan bovengenoemde projecten te willen werken maar dit heeft niet tot concrete afspraken geleid. Arriva hoopt dat ProRail snel tot concrete afspraken komt.
Dat is het leuke van getrokken treinen.. de deuren zijn onder de 5km/h niet vergrendeld. Al worden deze er in Nederland wel op aangepast dat ze dan ook niet meer open kunnen. Als ik me niet vergis zijn de ICRm rijtuigen daarvan al van voorzien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Boycot!?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.quote:
hoe wil je rijden zonder vergunningen?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
Alleen Arriva heeft nog niet getekend, dus op dat vlak is er geen probleem. Arriva heeft de druk op de politiek opgevoerd en zit dezer dagen gewoon om de tafel met prorail om goede afspraken te maken. Ik verwacht dat Arriva vrijdagavond, uiterlijk zaterdagochtend toch gaat tekenen. Doen ze dat niet, dan mogen ze geen treinen laten rijden.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoe wil je rijden zonder vergunningen?
Ja was zeiden net bij RTL nieuws bij Coevorden schijnt door tractor gekomen te zijn waar de trein mee in aanrijding is gekomen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Ja sorry, ik ben eventjes in een vervelende bui, zal het niet meer doen. Mijn excuses.quote:Vanmiddag is bij het Drentse Coevorden rond 13:45 uur een trein op vreselijke wijze ontspoord nadat deze tegen een tractor was geklapt.
De trein ontspoorde nadat deze tegen een aanhanger van de tractor was gebeukt. De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale en stond nog op de spoorwegovergang. De klap was zo groot dat het middelste rijtuig van de trein kantelde en op de zijkant naast het spoor in een diepe afgrond is gestort. De trein was op het moment van de botsing al vaart aan het vermeerderen omdat het station al gepasseerd was.
Er zijn een paar mensen niet gewond geraakt. Kort nadat de hulpverleners ter plaatse waren werd er opgeschaald naar GRIP 2. Dit staat voor een incident van gruwelijke omvang. Hierna zijn ook brandweerkorpsen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Hadden we bijna een nuclaire rampquote:Op woensdag 5 december 2007 15:13 schreef von_Preussen het volgende:
"De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale"
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef Duvel het volgende:
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
't Zou me verbazen eigenlijk, omdat de Duitsers vaak wat strengere eisen hebben.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
die zijn toch niet meer gehuurd maar definitief overgenomen?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
Toen het nog ICR was, klopt. Nu hebben ze de deursluiting gewijzigd zodat de deursluiting net zo werkt als bij treinstellen.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen.Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Dat is nog niksquote:Op donderdag 6 december 2007 11:06 schreef Bensel het volgende:
En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippenquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippenIs ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |