abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 december 2007 @ 12:52:40 #201
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54987365
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat voor krijsende kip heb je naast je staan joh
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54988923
Hij was het gewoon zelf Overigens een tof filmpje
blaat
  zondag 2 december 2007 @ 22:22:07 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55001946
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
Kun je eens aan Toeps vragen wat er "asociaal" is aan die trein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55007173
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 08:48:53 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55007537
Portie vertraging voor vandaag wel weer gehad. Een GTW in Leeuwarden besloot er om 6.50 uur geen zin in te hebben, dus de sneltrein naar Groningen vertrok vanochtend na wat rangeerwerk met +10


Gelukkig krijg ik van mijn Zeelandreisje nog wat geld terug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55009336
November 2007:
Kilometers: 8241
Dagen in de trein: 25
Totaal aantal treinen: 128
Totaal tijd in de trein gezeten: 88uur en 7minuten
Totaal vertraging: 9uur 33minuten
Grootste vertraging: +62 minuten (Almelo - Leeuwarden via Deventer, pimpelexpress te laat en 2x overstap gemist)
Punctualiteit volgens 3minuten norm: 68,8%
Punctualiteit volgens 5minuten norm: 80,5%
Meeste kilometers op 1 dag: 607km

% Controle totaal: 51,6%
% Controle alleen stagependel: 46,8%
% Controle Leeuwarden-Zwolle (alleen stagependel): 100%
% Controle Zwolle-Deventer (alleen stagependel): 40%
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%
% Controle Zwolle-Leeuwarden (alleen stagependel): 36,8%
Vaakst bezochte treinstel (alleen stagependel): VIRM treinstel 8734 (8x)
pi_55010042
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%

!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
bye
  maandag 3 december 2007 @ 13:22:23 #208
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55011808
NS Hispeed begint binnenkort officieel:

http://www.nu.nl/news/133(...)_snelle_treinen.html

Plaatje erbij:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 december 2007 @ 14:07:18 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55012631
Mooie vergelijking: De nieuwe HSL-treinen van de NS
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 december 2007 @ 14:29:49 #210
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55013028
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
November 2007:

Grootste vertraging: +62 minuten (Almelo - Leeuwarden via Deventer, pimpelexpress te laat en 2x overstap gemist)
Op dat punt win ik. De grootste vertraging bij mij was iets van 150 min. Wie biedt meer?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 3 december 2007 @ 14:34:04 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55013118
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:29 schreef Eix het volgende:

[..]

Op dat punt win ik. De grootste vertraging bij mij was iets van 150 min. Wie biedt meer?
Een collega van mij heeft overnacht op kantoor omdat er door een storm geen treinen meer reden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 3 december 2007 @ 14:44:55 #212
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_55013327
Vanmiddag toen de sirene ging stonden er voor de verandering eens liefts TWAALF bakken (2x SGMm, 3x PlanV) tegelijk in Soest, de perroncapaciteit werd dus is een keer tot het uiterste benut, komt er niet vaak voor.

Dus voor wie deze week originele plaatjes wil schieten (ga er zolf ook nog wel even heen): de SprIntercity Almere-Utrecht wordt deze week omgeleid via Baarn, betekent dus dat je DDAR kan spotten in Soestdijk, Soest en Soest Zuid. Best apart voor een lijntje waar normaal losse drietjes of tweetjes rijden.
  maandag 3 december 2007 @ 16:44:55 #213
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55015616
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:44 schreef ReisT het volgende:
Vanmiddag toen de sirene ging stonden er voor de verandering eens liefts TWAALF bakken (2x SGMm, 3x PlanV) tegelijk in Soest, de perroncapaciteit werd dus is een keer tot het uiterste benut, komt er niet vaak voor.

Dus voor wie deze week originele plaatjes wil schieten (ga er zolf ook nog wel even heen): de SprIntercity Almere-Utrecht wordt deze week omgeleid via Baarn, betekent dus dat je DDAR kan spotten in Soestdijk, Soest en Soest Zuid. Best apart voor een lijntje waar normaal losse drietjes of tweetjes rijden.
Mwah vanmorgen was het een chaos. Zelfs de mensen van de NS wisten niet waar hun trein heen gingen Maar inderdaad leuk dat er weer wat leuks door me dorp heen rijdt:)
  maandag 3 december 2007 @ 17:29:51 #214
86072 thatsme
and That's you!
pi_55016485
De treinen van Groningen naar Den Haag moeten voortaan extra kop maken te Hilversum. Dit door een omroep bericht op Groningen:
"Dames en heren vanaf 9 december stoppen alle intercity's in de richting van Amersfoort ook te Hilversum"
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_55016829
Werkzaamheden in Hilversum

-->Pimpelexpress in Utrecht!!

Zouden ze nu niet eigenlijk alle Noordoost-ers in AMF aan elkaar kunnen koppelen en zo naar Utrecht kunnen rijden? aangezien de normale trein naar Schiphol niet verder gaat dan de Domstad.

Voor de collectie CTA-rariteiten: De trein Almelo-Rødby-Gramsbergen-Schiphol


[ Bericht 20% gewijzigd door Charango op 03-12-2007 18:54:48 ]
Socialist in Mercedes
  maandag 3 december 2007 @ 17:57:16 #216
86072 thatsme
and That's you!
pi_55017056
wordt een beetje te lange combi denk ik
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_55017542
Wat deed de 1843 vandaag op station helmond helemaal alleen?
blaat
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 18:29:49 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55017653
Onderweg naar werkplaats Eindhoven als LLT?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55017668
Als watte? Hij stond iig klaar om richting ehv te vertrekken ja
blaat
  maandag 3 december 2007 @ 18:38:40 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55017833
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:30 schreef tomme6 het volgende:
Als watte? Hij stond iig klaar om richting ehv te vertrekken ja
Losse Loc Trein
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55018782
Pfff... ben er zat van... nu al
Vanochtend omgereisd via Utrecht naar Amsterdam vanaf Amersfoort
En de terugweg de stoptrein... beide waren nou niet echt jeej.... blij als alles weer 'normaal' is
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 19:42:20 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55018978
Heb mijn eerste ¤6,81 GTBV geld binnen

Kan ik 3 biertjes voor halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55019806
Ik heb in November 2007:
5x +30 GTBV en 3x +60 GTBV ingestuurd, waarvan er nu 3x +30 en 3x +60 zijn uitbetaald... Toch al 55,62 binnen, en er wacht dus nog 2x 6,18
pi_55022458
Weet iemand wanneer ze met die nieuwe sprinter tests gaan doen op het spoor? 2 maanden geleden kwam namelijk al de eerste de fabriek uit rollen, maar verder niks meer gehoord of kunnen vinden.

Deze dus:
............................
pi_55022677
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:23 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand wanneer ze met die nieuwe sprinter tests gaan doen op het spoor? 2 maanden geleden kwam namelijk al de eerste de fabriek uit rollen, maar verder niks meer gehoord of kunnen vinden.

Deze dus:
[ afbeelding ]
Lijkt op de dubbeldekker
bye
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2007 @ 22:35:35 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55022717
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 december 2007 @ 06:41:50 #227
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55026796
Ja lekker weer...

Arriva weigert een contract te tekenen voor gebruik van de spoorlijnen in het Noorden. Waardoor er dus geen treinen rijden vanaf volgende week... Zij zijn Prorail met hun eenzijdige contracten meer dan zat.
Dat is leuk, maar vecht het ff ergens anders uit? Want je raakt hier gewoon ontzettend veel mensen mee
En jaag je juist mensen weer de trein uit

Arriva
Prorail
  dinsdag 4 december 2007 @ 07:19:32 #228
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55026880
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Ja lekker weer...

Arriva weigert een contract te tekenen voor gebruik van de spoorlijnen in het Noorden. Waardoor er dus geen treinen rijden vanaf volgende week... Zij zijn Prorail met hun eenzijdige contracten meer dan zat.
Dat is leuk, maar vecht het ff ergens anders uit? Want je raakt hier gewoon ontzettend veel mensen mee
En jaag je juist mensen weer de trein uit

Arriva
Prorail
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  dinsdag 4 december 2007 @ 07:22:30 #229
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55026893
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
'Volgende week geen treinen in het noorden'
Uitgegeven: 4 december 2007 06:43

AMSTERDAM - Er rijden volgende week geen treinen in het noorden van het land. Dat komt doordat Arriva, dat spoorlijnen in Friesland en Groningen exploiteert, weigert een contract met spoorbeheerder ProRail te ondertekenen. Dat meldt de Telegraaf dinsdag.
anp

Het bedrijf krijgt dan geen toestemming om treinen te rijden. De weigering komt voort uit onvrede over de verrichtingen van ProRail. "We zijn het zat om nog eenzijdige contracten met ProRail te moeten ondertekenen, waarin wij van alles worden verplicht, terwijl ProRail niets hoeft te doen."

(nu.nl)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 08:50:37 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55027476
Arriva is altijd al wat dwars geweest. Eens kijken welk bedrijf de langste adem heeft. Gelukkig hoef ik alleen volgende week donderdag maar naar Groningen met Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55027596
En Arriva mag dan niet de beste vervoerder op de planeet zijn, ze hebben hier natuurlijk wel een punt. ProRail kan doen en laten waar ze zin in hebben.
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:01:57 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55027619
Ik denk dat ik het met Arriva eens ben in dezen. Overigens hoor ik niet zoveel meer van Syntus, die een tijd geleden nog liepen te klagen over teveel storingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:40:46 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55030183
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten

95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 12:04:48 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55030795
Netjes, Fles

Je zorgt er zo wel voor dat Zug-Chef weer even flink aan de bak moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:10:36 #235
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55030949
Plan voor draadloos internet in de trein van de baan. Dat draadloze internet in de trein, ach, daarvan kan ik me voorstellen dat het een dure grap wordt, maar goed.

Doch, die schermen met reisinformatie, dat lijkt me nu eens ontzettend zinnig. Hoe vaak heb je niet een conducteur die een beetje vrijblijvend en onverstaanbaar mompelt? Of buitenlandse reizigers die er geen drol van verstaan? Het is dan best handig om op een scherm te zien wat de volgende haltes zijn, en of de trein op schema loopt of niet.

In bussen, zoals van Connexxion of Veolia (die laatste doen het wel wat minder vaak), lijkt het prima te werken. Ook in Duitse stoptreinen heb ik zulke schermpjes gezien. Wat zijn nu precies de problemen voor de NS? Van mijn part maken ze die lichtkranten wat informatiever in de trein... Maar doe wat aan die informatievoorziening.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 12:40:24 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55031577
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.

Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55031740
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.

Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
idd

wat ik intussen al gezien heb:

schermen waar het achterliggende systeem gecrasht is op de BIOS
Blauwe Schermen..
reboot loops
defecte schermen met alles door elkaar
Bureaubladen
schermen met dat er geen reisinformatie is ook

op het station is het display vaak buiten gebruik en wordt je nog weer aangewezen op de haltetijden tabel.. en anders heb je pech..
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:15:33 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55032494
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55032497
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
En jaag je juist mensen weer de trein uit
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:19:24 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55032619
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
Van een bedrijf dat in het verleden gepresteerd heeft om de verkeerde hoogte van de perrons in de stations door te geven en volgens mij niet van de vlotte was om dat te herstellen, zou ik een 'inspanningsverplichting' ook niet helemaal meer vertrouwen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:06:43 #241
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55033973
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Petre het volgende:
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%

!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:06:50 #242
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_55033977
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Het eerste stel wordt "najaar 2008" in Nederland verwacht, dat duurt dus nog wel even.

Het moderniseren van de SGM-tweetjes gaat sneller, in maart moet de eerste klaar zijn.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:11:02 #243
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55034071
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens .
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_55034098
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:06 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
Ik heb beide een aantal jaar gereden ( eerst 1,5 jr van wijhe naar zwolle, toen van wijhe via deventer naar enschede) maar deventer-zwolle spant de kroon. Je zie de conducteur wel, maar die gaat gezellig bij zijn collega voor op de bok zitten.. Al wordt er op deventer-enschede ook weinig gecontroleerd jah.

Wijhe-Zwolle (10 minuten) kun je rustig zwartrijden. de boete heb je er al lang uit met die ene controle per 2 maanden
bye
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:15:23 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55034187
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
Dit is echt gelul. ProRail is de organisatie die niet alleen regelgevend, maar ook faciliterend is naar de vervoerders! ProRail wijst treinpaden toe, zorgt voor onderhoud en vernieuwing. De vervoerders betalen voor het gebruik van het net, en mogen daar een prestatie voor terugverwachten. Ik kan me voorstellen dat als je iedere dag wel ergens een storing hebt, je er op een gegeven moment schijtziek van bent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:40:57 #246
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55034832
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten

95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
Ik hoop dat voor jou dat je voor zondag terug bent. Anders heb ik Heerlen de Kissel eerder. En Eygelshoven Markt.


Wat die hele arrive vs prorail discussie betreft, Veolia is ook pissig op prorail omdat deze geen faciliteiten aanbied om de wcs te legen in de gtw.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:03:53 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55035484
De NS dient nu ook een klacht in tegen Prorail:
quote:
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen dienen twee klachten in tegen spoorbeheerder ProRail bij de vervoerskamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Dat maakte NS dinsdag bekend.

De eerste klacht heeft betrekking op de nieuwe dienstregeling. NS is ontevreden over de spoorverdeling die ProRail heeft toegepast en waardoor 120 treinritten per week komen te vervallen. De vervoerder wil via de NMa afdwingen dat de procedures voor de capaciteitsverdeling worden aangepast.

Verder is NS het niet eens met een door ProRail voorgestelde verhoging van de tarieven voor toegang tot het spoor met 28,6 miljoen euro.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:35:47 #248
136283 knars
Teethgrinder
pi_55036267
Nu Veolia, Syntus en Connexxion nog en dan maar kijken hoe ProRail reageert. Eurlings zal vast wel weer "foei!" zeggen en verklaren dat de bedrijven er verder samen vast wel uitkomen.

Wat die reisinformatie in de SGMm betreft, ik zie daar nooit de vertraging bijstaan, alleen de aankomsttijden volgende de dienstregeling. Zodra er vertraging inzit krijg je alleen nog maar de stationsnamen te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 17:20:09 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55038652
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55039340
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
GPS er aan koppelen zou idd kunnen.. alleen volgens mij zou je dan niet op de minuut nauwkeurig kunnen berekenen.. kan de INFOXX ook niet

je kan wel enige afwijking natuurlijk registreren.. vanaf +5 zou het wel eens goed kunnen werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')