Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toepsquote:Op zondag 2 december 2007 12:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat voor krijsende kip heb je naast je staan joh
Kun je eens aan Toeps vragen wat er "asociaal" is aan die trein?quote:Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
quote:Op zondag 2 december 2007 12:52 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mijn Vriendinnetje, hier bekend onder de naam Toeps
Op dat punt win ik.quote:Op maandag 3 december 2007 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
November 2007:
Grootste vertraging: +62 minuten (Almelo - Leeuwarden via Deventer, pimpelexpress te laat en 2x overstap gemist)
Een collega van mij heeft overnacht op kantoor omdat er door een storm geen treinen meer reden.quote:Op maandag 3 december 2007 14:29 schreef Eix het volgende:
[..]
Op dat punt win ik.De grootste vertraging bij mij was iets van 150 min.
Wie biedt meer?
Mwah vanmorgen was het een chaos. Zelfs de mensen van de NS wisten niet waar hun trein heen gingenquote:Op maandag 3 december 2007 14:44 schreef ReisT het volgende:
Vanmiddag toen de sirene ging stonden er voor de verandering eens liefts TWAALF bakken (2x SGMm, 3x PlanV) tegelijk in Soest, de perroncapaciteit werd dus is een keer tot het uiterste benut, komt er niet vaak voor.
Dus voor wie deze week originele plaatjes wil schieten (ga er zolf ook nog wel even heen): de SprIntercity Almere-Utrecht wordt deze week omgeleid via Baarn, betekent dus dat je DDAR kan spotten in Soestdijk, Soest en Soest Zuid. Best apart voor een lijntje waar normaal losse drietjes of tweetjes rijden.
Losse Loc Treinquote:Op maandag 3 december 2007 18:30 schreef tomme6 het volgende:
Als watte?Hij stond iig klaar om richting ehv te vertrekken ja
Lijkt op de dubbeldekkerquote:Op maandag 3 december 2007 22:23 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand wanneer ze met die nieuwe sprinter tests gaan doen op het spoor? 2 maanden geleden kwam namelijk al de eerste de fabriek uit rollen, maar verder niks meer gehoord of kunnen vinden.
Deze dus:
[ afbeelding ]
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?quote:Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
Ja lekker weer...
Arriva weigert een contract te tekenen voor gebruik van de spoorlijnen in het Noorden. Waardoor er dus geen treinen rijden vanaf volgende week... Zij zijn Prorail met hun eenzijdige contracten meer dan zat.
Dat is leuk, maar vecht het ff ergens anders uit? Want je raakt hier gewoon ontzettend veel mensen mee![]()
En jaag je juist mensen weer de trein uit![]()
Arriva![]()
Prorail![]()
![]()
![]()
'Volgende week geen treinen in het noorden'quote:Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
iddquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.
Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei
Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle
Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
Mooi. is er tenminste meer plek voor mijquote:Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
En jaag je juist mensen weer de trein uit![]()
Van een bedrijf dat in het verleden gepresteerd heeft om de verkeerde hoogte van de perrons in de stations door te geven en volgens mij niet van de vlotte was om dat te herstellen, zou ik een 'inspanningsverplichting' ook niet helemaal meer vertrouwen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij
Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.
En 100% terecht trouwens.
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.quote:Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Petre het volgende:
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
Het eerste stel wordt "najaar 2008" in Nederland verwacht, dat duurt dus nog wel even.quote:Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Ik heb beide een aantal jaar gereden ( eerst 1,5 jr van wijhe naar zwolle, toen van wijhe via deventer naar enschede) maar deventer-zwolle spant de kroon. Je zie de conducteur wel, maar die gaat gezellig bij zijn collega voor op de bok zitten.. Al wordt er op deventer-enschede ook weinig gecontroleerd jah.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:06 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
Dit is echt gelul. ProRail is de organisatie die niet alleen regelgevend, maar ook faciliterend is naar de vervoerders! ProRail wijst treinpaden toe, zorgt voor onderhoud en vernieuwing. De vervoerders betalen voor het gebruik van het net, en mogen daar een prestatie voor terugverwachten. Ik kan me voorstellen dat als je iedere dag wel ergens een storing hebt, je er op een gegeven moment schijtziek van bent.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij
Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.
En 100% terecht trouwens.
Ik hoop dat voor jou dat je voor zondag terug bent. Anders heb ik Heerlen de Kissel eerder.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei
Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle
Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
quote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen dienen twee klachten in tegen spoorbeheerder ProRail bij de vervoerskamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Dat maakte NS dinsdag bekend.
De eerste klacht heeft betrekking op de nieuwe dienstregeling. NS is ontevreden over de spoorverdeling die ProRail heeft toegepast en waardoor 120 treinritten per week komen te vervallen. De vervoerder wil via de NMa afdwingen dat de procedures voor de capaciteitsverdeling worden aangepast.
Verder is NS het niet eens met een door ProRail voorgestelde verhoging van de tarieven voor toegang tot het spoor met 28,6 miljoen euro.
GPS er aan koppelen zou idd kunnen.. alleen volgens mij zou je dan niet op de minuut nauwkeurig kunnen berekenen.. kan de INFOXX ook nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |