'Volgende week geen treinen in het noorden'quote:Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
iddquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.
Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei
Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle
Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
Mooi. is er tenminste meer plek voor mijquote:Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
En jaag je juist mensen weer de trein uit![]()
Van een bedrijf dat in het verleden gepresteerd heeft om de verkeerde hoogte van de perrons in de stations door te geven en volgens mij niet van de vlotte was om dat te herstellen, zou ik een 'inspanningsverplichting' ook niet helemaal meer vertrouwen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij
Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.
En 100% terecht trouwens.
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.quote:Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Petre het volgende:
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
Het eerste stel wordt "najaar 2008" in Nederland verwacht, dat duurt dus nog wel even.quote:Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Ik heb beide een aantal jaar gereden ( eerst 1,5 jr van wijhe naar zwolle, toen van wijhe via deventer naar enschede) maar deventer-zwolle spant de kroon. Je zie de conducteur wel, maar die gaat gezellig bij zijn collega voor op de bok zitten.. Al wordt er op deventer-enschede ook weinig gecontroleerd jah.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:06 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
Dit is echt gelul. ProRail is de organisatie die niet alleen regelgevend, maar ook faciliterend is naar de vervoerders! ProRail wijst treinpaden toe, zorgt voor onderhoud en vernieuwing. De vervoerders betalen voor het gebruik van het net, en mogen daar een prestatie voor terugverwachten. Ik kan me voorstellen dat als je iedere dag wel ergens een storing hebt, je er op een gegeven moment schijtziek van bent.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij
Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.
En 100% terecht trouwens.
Ik hoop dat voor jou dat je voor zondag terug bent. Anders heb ik Heerlen de Kissel eerder.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei
Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle
Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
quote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen dienen twee klachten in tegen spoorbeheerder ProRail bij de vervoerskamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Dat maakte NS dinsdag bekend.
De eerste klacht heeft betrekking op de nieuwe dienstregeling. NS is ontevreden over de spoorverdeling die ProRail heeft toegepast en waardoor 120 treinritten per week komen te vervallen. De vervoerder wil via de NMa afdwingen dat de procedures voor de capaciteitsverdeling worden aangepast.
Verder is NS het niet eens met een door ProRail voorgestelde verhoging van de tarieven voor toegang tot het spoor met 28,6 miljoen euro.
GPS er aan koppelen zou idd kunnen.. alleen volgens mij zou je dan niet op de minuut nauwkeurig kunnen berekenen.. kan de INFOXX ook nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
GPS? in een plan T?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:57 schreef Duvel het volgende:
Alle treinen hebben al GPS aan boord: NS kan van iedere trein zien waar hij zich bevindt. Dus dat zou je moeten kunnen koppelen, zou je zeggen.
Uitgebreid bericht op de voorpagina van de Telegraafquote:Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
quote:Meer treinen rijden door rood
Het aantal treinen dat door een rood sein rijdt stijgt nog steeds. Vorig jaar reden er 287 treinen door rood, een stijging van zestien procent. Voor een deel komt dat doordat er meer treinen reden. Vaak rijden machinisten door rood op plekken waar het sein meestal op groen staat of doordat een sein niet goed te zien is.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) is verontrust over de stijging. Hij juicht het daarom toe dat de spoorbranche maatregelen neemt om het rijden door rood terug te dringen. Het gaat dan onder meer om een betere samenhang in de opleiding van machinisten. Ook houdt Eurlings het aanpassen van seinen en treinen in de gaten.
De bedoeling is dat in 2009 het aantal treinen dat door rood rijdt is gehalveerd ten opzichte van 2003.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep
volgens mij haal je dan miljarden besparing! een veel betere infrastructuur
Van buiten misschien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef DeRCT14 het volgende:
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens.
Van binnen ook, het lijkt net alsof die stoelen speciaal voor mij zijn gemaaktquote:
Asociaal hé!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Een mooie stoomtrein, die door jou belachelijk gemaakt wordtquote:
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtendquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Delft
Het is idd niet onaardig daarquote:Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
Heb wel eens gezien dat het wel werkte, omdat er toen een reiziger onderweg opgeroepen werd de voeten van de bank te halen, maar verder niet op gelet. Maar ja wat heb je aan camera's als ze niet werken, zeker nu het bekend wordt dat de camera's lang niet allemaal werken.quote:Camera's in nieuwe trein werken niet
groningen - Machinisten van Arriva hebben ontdekt dat de veiligheidscamera's in de nieuwe treinen niet of onvoldoende werken. Ze vragen de directie van het bedrijf om opheldering. "De camera's zijn bedoeld om de veiligheid in de treinen te waarborgen", zegt vakbondsbestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC. "Maar dan moeten ze het wel doen." Volgens hem heeft zowel treinpersoneel als de reiziger baat bij de camera's.
In de nieuwe trein, de Spurt, zitten camera's die volgen wat er gebeurt. Eilert: "Ze vervangen het toezicht door een vaste conducteur. Die ontbreekt bij Arriva omdat het bedrijf steekproefsgewijs controleert. De provincie accepteert dat in combinatie met cameratoezicht. Dat werkt in theorie misschien wel goed, maar in de praktijk schijnt er sinds de aflevering van de trein van alles mis mee te zijn."
De vakbond kreeg van verschillende kanten te horen dat de camera's tot dusver niet of slechts voor een deel functioneren. Het terugkijken van de beelden zou ook niet altijd lukken. "We willen van Arriva weten wat de oorzaak is, wanneer het probleem is opgelost en hoe het bedrijf in de tussentijd de veiligheid van machinisten en reizigers waarborgt", aldus Eilert.
De Spurt kampt met veel kinderziektes. Arriva, die vooral last heeft van softwareproblemen, verwacht dat de mankementen medio volgend jaar zijn opgelost. Het bedrijf was onbereikbaar voor een reactie op de brief van de vakbond.
Spurt
Arriva nam eind vorig jaar de eerste van haar 43 bij Stadler in Zwitserland gebouwde Spurts in gebruik. De nieuwe roodwitte treinen vervangen de gele Wadlopers en Buffels die Arriva van NS huurde. Er was aanvankelijk zoveel mis dat de dienstregeling voortdurend in gevaar kwam. Voor het oplossen van allerlei technische problemen werken medewerkers van de treinfabrikant nauw samen met onderhoudsbedrijf Voith in Leeuwarden.
Vind je het gek, er zit een systeem achter. Omdat Duitsers zo dik zijn, en eigenlijk alleen maar in hun dure auto’s rondrijden, krijgen ze bijna geen beweging. Als ze dan eens met de trein gaan, zorgt men ervoor dat ze wel moeten rennen, springen en meer van dat soort capriolen. Daarom is het materieel aangepast, om dit te faciliteren, het wordt ook wel de zg. “sportstand” genoemd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Hm gevalletje klikspanen naar IVW.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
<knip>
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
quote:Perikelen met ProRail
Gisteren verscheen in de pers het bericht dat Arriva het contract met ProRail niet wil tekenen en dat daardoor in Groningen en Friesland geen treinen zouden rijden per 9 december.
Voor elke nieuwe dienstregeling moeten de spoorwegmaatschappijen een contract tekenen met spoorbeheerder ProRail anders krijgen ze geen toestemming om treinen te rijden. Omdat Arriva haar reizigers goed wil blijven bedienen is het noodzakelijk dat er afspraken gemaakt kunnen worden met ProRail over het vaker kunnen rijden, het wel en of niet stoppen, over spoorverdubbelingen, verhoging van perrons etc. Tot nu heeft ProRail wel de intentie uitgesproken om aan bovengenoemde projecten te willen werken maar dit heeft niet tot concrete afspraken geleid. Arriva hoopt dat ProRail snel tot concrete afspraken komt.
Dat is het leuke van getrokken treinen.. de deuren zijn onder de 5km/h niet vergrendeld. Al worden deze er in Nederland wel op aangepast dat ze dan ook niet meer open kunnen. Als ik me niet vergis zijn de ICRm rijtuigen daarvan al van voorzien.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Boycot!?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.quote:
hoe wil je rijden zonder vergunningen?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
Alleen Arriva heeft nog niet getekend, dus op dat vlak is er geen probleem. Arriva heeft de druk op de politiek opgevoerd en zit dezer dagen gewoon om de tafel met prorail om goede afspraken te maken. Ik verwacht dat Arriva vrijdagavond, uiterlijk zaterdagochtend toch gaat tekenen. Doen ze dat niet, dan mogen ze geen treinen laten rijden.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoe wil je rijden zonder vergunningen?
Ja was zeiden net bij RTL nieuws bij Coevorden schijnt door tractor gekomen te zijn waar de trein mee in aanrijding is gekomen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Ja sorry, ik ben eventjes in een vervelende bui, zal het niet meer doen. Mijn excuses.quote:Vanmiddag is bij het Drentse Coevorden rond 13:45 uur een trein op vreselijke wijze ontspoord nadat deze tegen een tractor was geklapt.
De trein ontspoorde nadat deze tegen een aanhanger van de tractor was gebeukt. De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale en stond nog op de spoorwegovergang. De klap was zo groot dat het middelste rijtuig van de trein kantelde en op de zijkant naast het spoor in een diepe afgrond is gestort. De trein was op het moment van de botsing al vaart aan het vermeerderen omdat het station al gepasseerd was.
Er zijn een paar mensen niet gewond geraakt. Kort nadat de hulpverleners ter plaatse waren werd er opgeschaald naar GRIP 2. Dit staat voor een incident van gruwelijke omvang. Hierna zijn ook brandweerkorpsen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Hadden we bijna een nuclaire rampquote:Op woensdag 5 december 2007 15:13 schreef von_Preussen het volgende:
"De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale"
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...quote:Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef Duvel het volgende:
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
't Zou me verbazen eigenlijk, omdat de Duitsers vaak wat strengere eisen hebben.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen.quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
die zijn toch niet meer gehuurd maar definitief overgenomen?quote:Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
Toen het nog ICR was, klopt. Nu hebben ze de deursluiting gewijzigd zodat de deursluiting net zo werkt als bij treinstellen.quote:Op woensdag 5 december 2007 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen.Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Dat is nog niksquote:Op donderdag 6 december 2007 11:06 schreef Bensel het volgende:
En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippenquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippenIs ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |