abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2007 @ 07:22:30 #229
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55026893
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
'Volgende week geen treinen in het noorden'
Uitgegeven: 4 december 2007 06:43

AMSTERDAM - Er rijden volgende week geen treinen in het noorden van het land. Dat komt doordat Arriva, dat spoorlijnen in Friesland en Groningen exploiteert, weigert een contract met spoorbeheerder ProRail te ondertekenen. Dat meldt de Telegraaf dinsdag.
anp

Het bedrijf krijgt dan geen toestemming om treinen te rijden. De weigering komt voort uit onvrede over de verrichtingen van ProRail. "We zijn het zat om nog eenzijdige contracten met ProRail te moeten ondertekenen, waarin wij van alles worden verplicht, terwijl ProRail niets hoeft te doen."

(nu.nl)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 08:50:37 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55027476
Arriva is altijd al wat dwars geweest. Eens kijken welk bedrijf de langste adem heeft. Gelukkig hoef ik alleen volgende week donderdag maar naar Groningen met Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55027596
En Arriva mag dan niet de beste vervoerder op de planeet zijn, ze hebben hier natuurlijk wel een punt. ProRail kan doen en laten waar ze zin in hebben.
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:01:57 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55027619
Ik denk dat ik het met Arriva eens ben in dezen. Overigens hoor ik niet zoveel meer van Syntus, die een tijd geleden nog liepen te klagen over teveel storingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:40:46 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55030183
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten

95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 12:04:48 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55030795
Netjes, Fles

Je zorgt er zo wel voor dat Zug-Chef weer even flink aan de bak moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:10:36 #235
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55030949
Plan voor draadloos internet in de trein van de baan. Dat draadloze internet in de trein, ach, daarvan kan ik me voorstellen dat het een dure grap wordt, maar goed.

Doch, die schermen met reisinformatie, dat lijkt me nu eens ontzettend zinnig. Hoe vaak heb je niet een conducteur die een beetje vrijblijvend en onverstaanbaar mompelt? Of buitenlandse reizigers die er geen drol van verstaan? Het is dan best handig om op een scherm te zien wat de volgende haltes zijn, en of de trein op schema loopt of niet.

In bussen, zoals van Connexxion of Veolia (die laatste doen het wel wat minder vaak), lijkt het prima te werken. Ook in Duitse stoptreinen heb ik zulke schermpjes gezien. Wat zijn nu precies de problemen voor de NS? Van mijn part maken ze die lichtkranten wat informatiever in de trein... Maar doe wat aan die informatievoorziening.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 12:40:24 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55031577
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.

Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55031740
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
SGMm heeft al schermpjes waar de tijden wanneer de trein stopt, staan aangekondigd. Door op het horloge te kijken, kun je zo kijken of de trein een beetje op tijd rijdt of niet. Waar het om gaat, is dat de informatie bij verstoringen beter wordt. De treindienstleider heeft hierbi het beste overzicht, echter is hij druk bezig met alles te regelen, zodat de reisinformatie een iets lagere prioriteit heeft.

Dat alles bij xx met die schermen beter werkt, ben ik niet met je eens. Ik zie vaak genoeg dat de schermen niet werken of gewoon brak zijn.
idd

wat ik intussen al gezien heb:

schermen waar het achterliggende systeem gecrasht is op de BIOS
Blauwe Schermen..
reboot loops
defecte schermen met alles door elkaar
Bureaubladen
schermen met dat er geen reisinformatie is ook

op het station is het display vaak buiten gebruik en wordt je nog weer aangewezen op de haltetijden tabel.. en anders heb je pech..
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:15:33 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55032494
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55032497
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 06:41 schreef Wadloper het volgende:
En jaag je juist mensen weer de trein uit
Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:19:24 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55032619
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
Van een bedrijf dat in het verleden gepresteerd heeft om de verkeerde hoogte van de perrons in de stations door te geven en volgens mij niet van de vlotte was om dat te herstellen, zou ik een 'inspanningsverplichting' ook niet helemaal meer vertrouwen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:06:43 #241
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55033973
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Petre het volgende:
% Controle Deventer-Zwolle (alleen stagependel): 5,6%

!
Daar wordt al jaren nauwelijks gecontroleerd...
Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:06:50 #242
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_55033977
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat ze in Duitsland nu allerlei testen ondergaan. De eerste hoeven we in Nederland voorlopig nog niet te verwachten. Als de eerste is gearriveerd dan zal er gelijk begonnen worden met testen om toelating voor het Nederlandse net te verkrijgen. De NS zal in totaal uiteraard ruimer de tijd nemen bij de introductie van een nieuw treinstel dan Arriva of xx. Kleinere maatschappijen kunnen zich namelijk minder veroorloven.
Het eerste stel wordt "najaar 2008" in Nederland verwacht, dat duurt dus nog wel even.

Het moderniseren van de SGM-tweetjes gaat sneller, in maart moet de eerste klaar zijn.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:11:02 #243
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_55034071
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens .
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_55034098
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:06 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

Klopt idd, wat dacht je van Deventer-Enschede.
Ik heb beide een aantal jaar gereden ( eerst 1,5 jr van wijhe naar zwolle, toen van wijhe via deventer naar enschede) maar deventer-zwolle spant de kroon. Je zie de conducteur wel, maar die gaat gezellig bij zijn collega voor op de bok zitten.. Al wordt er op deventer-enschede ook weinig gecontroleerd jah.

Wijhe-Zwolle (10 minuten) kun je rustig zwartrijden. de boete heb je er al lang uit met die ene controle per 2 maanden
bye
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:15:23 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55034187
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mooi. is er tenminste meer plek voor mij

Verder: niet huilen, dit is puur en alleen het probleem van Arriva. Zij hebben gewoon te willen wat ProRail voorschrijft, ondertekenen ze niet, dan blijven de seinen gewoon op rood en heeft Arriva pech. Zo simpel is het in dit land.

En 100% terecht trouwens.
Dit is echt gelul. ProRail is de organisatie die niet alleen regelgevend, maar ook faciliterend is naar de vervoerders! ProRail wijst treinpaden toe, zorgt voor onderhoud en vernieuwing. De vervoerders betalen voor het gebruik van het net, en mogen daar een prestatie voor terugverwachten. Ik kan me voorstellen dat als je iedere dag wel ergens een storing hebt, je er op een gegeven moment schijtziek van bent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:40:57 #246
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55034832
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hei elei Kuck elei

Groeten vanuit het Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle

Moeten ze hier maar geen onafgeschermde laptops neerzetten

95 nieuwe bordjes inmiddels, and counting
Ik hoop dat voor jou dat je voor zondag terug bent. Anders heb ik Heerlen de Kissel eerder. En Eygelshoven Markt.


Wat die hele arrive vs prorail discussie betreft, Veolia is ook pissig op prorail omdat deze geen faciliteiten aanbied om de wcs te legen in de gtw.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:03:53 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_55035484
De NS dient nu ook een klacht in tegen Prorail:
quote:
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen dienen twee klachten in tegen spoorbeheerder ProRail bij de vervoerskamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Dat maakte NS dinsdag bekend.

De eerste klacht heeft betrekking op de nieuwe dienstregeling. NS is ontevreden over de spoorverdeling die ProRail heeft toegepast en waardoor 120 treinritten per week komen te vervallen. De vervoerder wil via de NMa afdwingen dat de procedures voor de capaciteitsverdeling worden aangepast.

Verder is NS het niet eens met een door ProRail voorgestelde verhoging van de tarieven voor toegang tot het spoor met 28,6 miljoen euro.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:35:47 #248
136283 knars
Teethgrinder
pi_55036267
Nu Veolia, Syntus en Connexxion nog en dan maar kijken hoe ProRail reageert. Eurlings zal vast wel weer "foei!" zeggen en verklaren dat de bedrijven er verder samen vast wel uitkomen.

Wat die reisinformatie in de SGMm betreft, ik zie daar nooit de vertraging bijstaan, alleen de aankomsttijden volgende de dienstregeling. Zodra er vertraging inzit krijg je alleen nog maar de stationsnamen te zien.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 17:20:09 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55038652
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55039340
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
De laatste keer dat in een SGMm zat, had het ding +3, maar toen bleven de aankomsttijden gewoon staan. In principe kun je door er een GPS systeem aan te koppelen er voor zorgen dat je wel actuele vertrektijden hebt, omdat je er softwarematig wel tijd voor stops in kunt zetten. Als ze dit technisch niet eens zo geavanceerde hoogstandje inbouwen, dan zullen heel wat reizigers blijer worden, omdat ze zien dat de informatie die ze te zien krijgen behoorlijk aan betrouwbaarheid gewonnen heeft.
GPS er aan koppelen zou idd kunnen.. alleen volgens mij zou je dan niet op de minuut nauwkeurig kunnen berekenen.. kan de INFOXX ook niet

je kan wel enige afwijking natuurlijk registreren.. vanaf +5 zou het wel eens goed kunnen werken
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:57:01 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55039399
Alle treinen hebben al GPS aan boord: NS kan van iedere trein zien waar hij zich bevindt. Dus dat zou je moeten kunnen koppelen, zou je zeggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55039522
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:57 schreef Duvel het volgende:
Alle treinen hebben al GPS aan boord: NS kan van iedere trein zien waar hij zich bevindt. Dus dat zou je moeten kunnen koppelen, zou je zeggen.
GPS? in een plan T?

en prorail ook al op het RTL nieuws
  dinsdag 4 december 2007 @ 18:38:54 #253
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55040391
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 07:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Eh dat is nog niet in het nieuws geweest?
Uitgebreid bericht op de voorpagina van de Telegraaf
pi_55040613
quote:
Meer treinen rijden door rood
Het aantal treinen dat door een rood sein rijdt stijgt nog steeds. Vorig jaar reden er 287 treinen door rood, een stijging van zestien procent. Voor een deel komt dat doordat er meer treinen reden. Vaak rijden machinisten door rood op plekken waar het sein meestal op groen staat of doordat een sein niet goed te zien is.

Minister Camiel Eurlings (Verkeer) is verontrust over de stijging. Hij juicht het daarom toe dat de spoorbranche maatregelen neemt om het rijden door rood terug te dringen. Het gaat dan onder meer om een betere samenhang in de opleiding van machinisten. Ook houdt Eurlings het aanpassen van seinen en treinen in de gaten.

De bedoeling is dat in 2009 het aantal treinen dat door rood rijdt is gehalveerd ten opzichte van 2003.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 19:35:25 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55041741
Prutsrail heeft vanochtend wel gereageerd op de uitlatingen van Arriva. Ze zeggen dat ze de verhoudingen met Arriva spoedig willen verbeteren.

Eerst zien, dan geloven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55041835
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep

volgens mij haal je dan miljarden besparing!
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:39:56 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55041862
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

GPS? in een plan T?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55041932
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan nog.. prorail zou eens compleet gereorganiseert moeten worden.. net als de IB-Groep

volgens mij haal je dan miljarden besparing! een veel betere infrastructuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 19:45:23 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55042022
Deze week maar eens een mailtje die kant op sturen dan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55043421
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:11 schreef DeRCT14 het volgende:
De gerenoveerde koploperstellen zijn tof trouwens .
Van buiten misschien.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:07:56 #261
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55044063
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Van buiten misschien.
Van binnen ook, het lijkt net alsof die stoelen speciaal voor mij zijn gemaakt
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:07:58 #262
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55044064
Net Fles aan de lijn gehad! Alles ok daar! Ik heb voor hem een aansluitend rondje gepland voor donderdag bij onze zuiderburen!
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55044329
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
pi_55044488
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Asociaal hé!
pi_55044634
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Asociaal hé!
Nee, dat was een stoomtrein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 december 2007 @ 21:38:41 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55044820
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, dat was een stoomtrein.
Een mooie stoomtrein, die door jou belachelijk gemaakt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55045133
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Delft
Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:07:49 #268
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55045519
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Leuk station, en stad ook nog. Was er afgelopen vrijdagavond en zaterdagochtend
Het is idd niet onaardig daar . Jarenlang overgestapt, ik ken slechtere plekken
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 00:21:52 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55048341
quote:
Camera's in nieuwe trein werken niet

groningen - Machinisten van Arriva hebben ontdekt dat de veiligheidscamera's in de nieuwe treinen niet of onvoldoende werken. Ze vragen de directie van het bedrijf om opheldering. "De camera's zijn bedoeld om de veiligheid in de treinen te waarborgen", zegt vakbondsbestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC. "Maar dan moeten ze het wel doen." Volgens hem heeft zowel treinpersoneel als de reiziger baat bij de camera's.

In de nieuwe trein, de Spurt, zitten camera's die volgen wat er gebeurt. Eilert: "Ze vervangen het toezicht door een vaste conducteur. Die ontbreekt bij Arriva omdat het bedrijf steekproefsgewijs controleert. De provincie accepteert dat in combinatie met cameratoezicht. Dat werkt in theorie misschien wel goed, maar in de praktijk schijnt er sinds de aflevering van de trein van alles mis mee te zijn."

De vakbond kreeg van verschillende kanten te horen dat de camera's tot dusver niet of slechts voor een deel functioneren. Het terugkijken van de beelden zou ook niet altijd lukken. "We willen van Arriva weten wat de oorzaak is, wanneer het probleem is opgelost en hoe het bedrijf in de tussentijd de veiligheid van machinisten en reizigers waarborgt", aldus Eilert.

De Spurt kampt met veel kinderziektes. Arriva, die vooral last heeft van softwareproblemen, verwacht dat de mankementen medio volgend jaar zijn opgelost. Het bedrijf was onbereikbaar voor een reactie op de brief van de vakbond.

Spurt

Arriva nam eind vorig jaar de eerste van haar 43 bij Stadler in Zwitserland gebouwde Spurts in gebruik. De nieuwe roodwitte treinen vervangen de gele Wadlopers en Buffels die Arriva van NS huurde. Er was aanvankelijk zoveel mis dat de dienstregeling voortdurend in gevaar kwam. Voor het oplossen van allerlei technische problemen werken medewerkers van de treinfabrikant nauw samen met onderhoudsbedrijf Voith in Leeuwarden.
Heb wel eens gezien dat het wel werkte, omdat er toen een reiziger onderweg opgeroepen werd de voeten van de bank te halen, maar verder niet op gelet. Maar ja wat heb je aan camera's als ze niet werken, zeker nu het bekend wordt dat de camera's lang niet allemaal werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55052690
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
Vandaag levensgevaarlijke situaties meegemaakt met zo'n oude Duitse ICK.
Negen over zes (plus 5) kwam 'ie aan op Breda. Staat bijna stil, deurtjes gaan open, mensen stappen uit en de trein rolt steeds harder verder! De mensen gingen er maar uit springen... Toen ging ie flink op de rem en stond 'ie alsnog stil.
Uiteindelijk stapte ik bij Delft uit, waar het ook even flink mis ging. Ik zat ondertussen op het bankje, en zie de trein achteruit rollen. Daarna hoorde ik een paar flinke knallen uit de loc, waarna deze afslaat, of zo, in de helft van de wagons is het licht uitgevallen. De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Vind je het gek, er zit een systeem achter. Omdat Duitsers zo dik zijn, en eigenlijk alleen maar in hun dure auto’s rondrijden, krijgen ze bijna geen beweging. Als ze dan eens met de trein gaan, zorgt men ervoor dat ze wel moeten rennen, springen en meer van dat soort capriolen. Daarom is het materieel aangepast, om dit te faciliteren, het wordt ook wel de zg. “sportstand” genoemd.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:02:23 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55052907
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
<knip>
Hm gevalletje klikspanen naar IVW.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55053082
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 11:15:32 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55053190
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
zijn er nou nog vervoerders die NIET kwaad zijn op Prorail?
Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 december 2007 @ 11:34:31 #274
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55053605
Voor de geīnteresseerden, een quote van de Arriva (Noord) Nieuwsbrief over prorail:
quote:
Perikelen met ProRail

Gisteren verscheen in de pers het bericht dat Arriva het contract met ProRail niet wil tekenen en dat daardoor in Groningen en Friesland geen treinen zouden rijden per 9 december.

Voor elke nieuwe dienstregeling moeten de spoorwegmaatschappijen een contract tekenen met spoorbeheerder ProRail anders krijgen ze geen toestemming om treinen te rijden. Omdat Arriva haar reizigers goed wil blijven bedienen is het noodzakelijk dat er afspraken gemaakt kunnen worden met ProRail over het vaker kunnen rijden, het wel en of niet stoppen, over spoorverdubbelingen, verhoging van perrons etc. Tot nu heeft ProRail wel de intentie uitgesproken om aan bovengenoemde projecten te willen werken maar dit heeft niet tot concrete afspraken geleid. Arriva hoopt dat ProRail snel tot concrete afspraken komt.
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 11:39:06 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55053736
Ik heb gelezen dat voor het legen van de toiletten van de treinen van Arriva nog geen fatsoenlijke installatie bestaat. Momenteel worden ze leeggezogen, maar ideaal is dat zeker niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 december 2007 @ 11:52:04 #276
86072 thatsme
and That's you!
pi_55054109
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef Toeps het volgende:
De deuren zijn niet vergrendeld, waarna een aantal laatkomers alsnog wil gaan instappen. De trein start ondertussen weer op, en begint met open deuren en inspringende laatkomers te rijden! Gelukkig had men dit vrij snel door, waarna weer een abrupte rem volgde. Het treinstel is al met al vijf minuten te laat van Delft vertrokken (die hij aanvankelijk had ingelopen, maar helaas...).
Dat is het leuke van getrokken treinen.. de deuren zijn onder de 5km/h niet vergrendeld. Al worden deze er in Nederland wel op aangepast dat ze dan ook niet meer open kunnen. Als ik me niet vergis zijn de ICRm rijtuigen daarvan al van voorzien.

Ik zat van het voorjaar in de CNL met een groep gezellig op het fietscoupe met een paar onbekende meiden erbij, deze hadden het warm, en we stonden toevallig stil in de middle of nowhere. Dus ik zei voor de grap ik doe de deur wel open en voegde daad bij woord. Ze schokken zich rot dat die deur open ging (die schuifdeur).
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:01:40 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55054338
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55055038
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien een of 2 van de ongeveer 14 goederenvervoerders niet. De rest heeft wel wat op of aan te merken.
Boycot!?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 12:40:29 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55055176
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Boycot!?
Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55055457
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nope, want ik denk dat het niet rijden meer schade berokkend dan onder protest te rijden.
hoe wil je rijden zonder vergunningen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 12:54:46 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55055530
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hoe wil je rijden zonder vergunningen?
Alleen Arriva heeft nog niet getekend, dus op dat vlak is er geen probleem. Arriva heeft de druk op de politiek opgevoerd en zit dezer dagen gewoon om de tafel met prorail om goede afspraken te maken. Ik verwacht dat Arriva vrijdagavond, uiterlijk zaterdagochtend toch gaat tekenen. Doen ze dat niet, dan mogen ze geen treinen laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 december 2007 @ 14:07:22 #282
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55057083
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 5 december 2007 @ 14:19:37 #283
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55057388
Tussen Nieuw Amsterdam en Gramsbergen
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55057557
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Op teletekst wordt vermeld dat er een ontsporing tussen Zwolle - Emmen is
Ja was zeiden net bij RTL nieuws bij Coevorden schijnt door tractor gekomen te zijn waar de trein mee in aanrijding is gekomen.
............................
pi_55057782
COEVORDEN - Bij Coevorden is een passagierstrein ontspoord vlakbij het Europark.

Het zou gaan om de trein Emmen-Zwolle. De trein is vermoedelijk in botsing gekomen met een ander voertuig op een spoorwegovergang. In ieder geval 1 treinwagon is door de ontsporing op z'n kant beland. Er kwamen meerdere ambulances en een traumahelikopter ter plaatse, maar volgens de brandweer zijn er geen gewonden.

Bron: rtvdrenthe


Zal wel aardig wat schade zijn maar gelukkig geen gewonden zo ver ik weet nu.

Foto:

In het midden zie je een treinwagon op ze kant liggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sander89 op 05-12-2007 14:51:38 ]
............................
pi_55058615
quote:
Vanmiddag is bij het Drentse Coevorden rond 13:45 uur een trein op vreselijke wijze ontspoord nadat deze tegen een tractor was geklapt.

De trein ontspoorde nadat deze tegen een aanhanger van de tractor was gebeukt. De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale en stond nog op de spoorwegovergang. De klap was zo groot dat het middelste rijtuig van de trein kantelde en op de zijkant naast het spoor in een diepe afgrond is gestort. De trein was op het moment van de botsing al vaart aan het vermeerderen omdat het station al gepasseerd was.

Er zijn een paar mensen niet gewond geraakt. Kort nadat de hulpverleners ter plaatse waren werd er opgeschaald naar GRIP 2. Dit staat voor een incident van gruwelijke omvang. Hierna zijn ook brandweerkorpsen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Ja sorry, ik ben eventjes in een vervelende bui, zal het niet meer doen. Mijn excuses.
pi_55058862
quote:
sen uit Assen en Emmen en Maastricht uitgerukt.
Uit maastricht?
blaat
pi_55059718
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:13 schreef von_Preussen het volgende:

"De aanhanger was geladen met betonwapening van een afgedankte kerncentrale"
Hadden we bijna een nuclaire ramp
pi_55064646
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:01 schreef Duvel het volgende:
Vroeger konden de deuren tijdens de rit ook boven de 5 km/u open. Hondekoppen hadden wel centrale deursluiting, maar geen centrale deurvergrendeling bijvoorbeeld.
Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...


Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
  woensdag 5 december 2007 @ 21:33:11 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55065905
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...
't Zou me verbazen eigenlijk, omdat de Duitsers vaak wat strengere eisen hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 december 2007 @ 22:13:34 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55067024
Aardig ongeluk daar op Zwolle-Emmen

Overigens heeft Arriva ondertussen enige afspraken met Prorail kunnen maken, dus we hoeven denk ik niet meer te vrezen dat de treinen in het noorden door het conflict niet meer mogen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 december 2007 @ 22:52:18 #292
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55068210
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...


Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen. Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 6 december 2007 @ 00:17:44 #293
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55069989
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:43 schreef Socios het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat bij de ICK/ICL-ruituigen die NS van DB huurt ook. Toen ik laatst (helaas) op het viaduct over de A10 bij de Watergraafsmeer stil kwam te staan in zo'n trein was de conducteur net de kaartjes aan het knippen. Toen de trein bijna stil stond rende 'ie ergens heen, hij riep nog dat 'ie zo terug kwam maar 'even iets moest doen' anders konden de deuren opengemaakt worden...


Verder vandaag een Arriva-machinist met humor. Op een GTW/ Spurt was op deze avond in Franeker op de koersrol te zien dat een trein naar Barcelona in Spanje ging. In werkelijkheid zal de trein vast niet verder dan Leeuwarden zijn gegaan.
die zijn toch niet meer gehuurd maar definitief overgenomen?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 6 december 2007 @ 08:04:36 #294
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55071730
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:52 schreef Eix het volgende:

[..]

Als er onder de 5km/u wordt gereden springt de deur automatisch van het slot bij die treinen. Komt een trein dus voor een rood sein stil te staan dan moet de conducteur weer sleutelen. Was vroeger naar het schijnt bij ICRm ook.
Toen het nog ICR was, klopt. Nu hebben ze de deursluiting gewijzigd zodat de deursluiting net zo werkt als bij treinstellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55074120
Hmm.. de GTW'tjes van arriva beginnen nu toch enkele gebreken te vertonen.. Van de week een gedeelte van een treinstel die nou niet bepaald fris rook, omdat er iets mis was met het toilet (hele treinstel was trouwens smerig). En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 december 2007 @ 11:19:50 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55074375
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:06 schreef Bensel het volgende:
En vandaag ging de conducteur door zo'n automatische deu, deur wou weer dichtgaan, knalt tegen de zijkant, en gaat weer open.. na 3 keer bleef hij eindelijk dicht (en hoorde je de herriue van de motor niet meer)
Dat is nog niks Heb het in een bepaalde GTW wel eens gehad dat de deur naar de motorbak meer dan 20 minuten telkens half sloot en dan weer open ging.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 december 2007 @ 11:21:26 #297
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55074421
Tsja dat krijg je met die goedkope kuttroep!
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55075788
Nog slechter lijkt me dat kabaal wat je soms hoort bij het optrekken, net alsof het zaakje ongelofelijk aan het slippen is. Die machinist maar vol gas doorkachelen terwijl dat ding amper van z'n plek komt.

Iets zegt me dat de GTW'tjes het niet zo lang zullen uithouden als de Wadlopertjes .
pi_55076036
Ja, zat laatst ook in een GTW die onderweg spontaan uitviel... Terug naar Plan U!
pi_55079030
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:15 schreef Duvel het volgende:
He die dingen zijn voor het Järnvägspel ja! Als het goed is, is Fok van de zomer ook al bezocht vanaf een van die dingen.
Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippen Is ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 december 2007 @ 15:14:23 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55079326
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat soort ongein wil de kloonscannr nog weleens van gaan flippen Is ooit eens gebeurd met 2 fokkers die allebei in hetzelfde hotel in Thailand waren geweest of zo
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd. Waar zit je nu weer?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')