greavy | maandag 7 maart 2016 @ 20:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
James1988 | maandag 7 maart 2016 @ 20:17 |
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen. | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 20:22 |
Ja, dus: compleet arbitrair wat je wel en niet meetelt. Maar goed, laat ze lekker hun eigen gelijk hebben ook ![]() | |
b2py | maandag 7 maart 2016 @ 20:23 |
Als je exclusief over NS net spreekt zou het zelfs nog minder zijn gok ik zo | |
dcm360 | maandag 7 maart 2016 @ 21:06 |
Het is sowieso dubieus om in een quiz over de NS een vraag te hebben over kilometers spoor. Al dat spoor is toch niet van de NS. | |
#ANONIEM | maandag 7 maart 2016 @ 21:23 |
Daar was dan wel weer een vraag over. Die met de koe. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 21:23:07 ] | |
Peterselieman | maandag 7 maart 2016 @ 21:27 |
Het was dan ook de schuld van de koe. Die moet toch weten dat ze niet op de rails moet gaan staan. | |
#ANONIEM | maandag 7 maart 2016 @ 21:28 |
Vond ik ook! Jammer genoeg alleen niet het goeie antwoord ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 21:34 |
Wel het goeie antwoord ![]() ![]() | |
b2py | maandag 7 maart 2016 @ 21:37 |
Is het al too soon om die koe te vervangen door een hoogwerker? | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 21:42 |
Niet echt grappig ook he | |
Peterselieman | maandag 7 maart 2016 @ 21:42 |
De vragensteller kent zijn klassiekers niet. Hij moet eens wat vaker oude treinen uit de sloot halen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 22:11 |
beter gaat ie er gewoon naast liggen ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 maart 2016 @ 22:18 |
Iemand die in de 9292 app verder kan plannen dan 14 maart? Gisteren kon het nog tot 31 maart ![]() | |
dennistd | maandag 7 maart 2016 @ 22:19 |
Zal wel ergens een dataset niet beschikbaar zijn voor na 14 maart dus hebben ze de hele mogelijkheid er maar uitgehaald (gok ik) | |
dennistd | maandag 7 maart 2016 @ 23:34 |
Hier nog vijf foto's van mijn eerste vakantiedag. De vorige foto's: - deel 1 ![]() Terug in Bad Krozingen was er een overstap van 'slechts' 57 minuten op de RE naar Basel. Deze tijd maar even nuttig doorgebracht door wat foto's te maken. Onder andere deze 'walvis' 641 005 van DB Regio kwam voorbij. De Baureihe 641 wordt in Baden-Württemberg alleen ingezet in de Regionalbahn tussen Basel en Lauchringen en was dus enigszins uit de richting. ![]() In Bad Krozingen worden regelmatig goederentrein richting Weil am Rhein aan de kant gezet om een reizigerstrein te laten passeren. Nadat het sein weer groen wordt is het zaak om zo snel mogelijk op te trekken om het doorrijdende verkeer niet te hinderen. Dat gebeurt hier dan ook, met een flinke lading zand om doorslippen van de wielen te voorkomen. ![]() Via Basel werd koers gezet naar Zell, gelegen aan de Wiesentalbahn. Hoewel het traject voor het overgrote deel in Duitsland ligt (slechts 6 van de 29 kilometer ligt in Zwitserland) wordt de dienst hier als S6 wel uitgevoerd door de SBB. De Stadler FLIRT van de nationale Zwitserse spoorwegonderneming staat in op het eindpunt in Zell klaar om terug naar Basel SBB te gaan. ![]() Na de Wiesentalbahn stond voor deze dinsdag alleen no de Kaiserstuhlbahn op het programma. Een geval van goed plannen, want hoewel er op de trajecten Freiburg-Gottenheim-Breisach en Gottenheim-Endingen respectievelijk een halfuursdienst en een uursdienst worden gereden, wordt op het deel Breisach-Endingen alleen tijdens de spits gereden. Als lijn 102 staan de Vs204, Vt129 en Vt128 klaar voor vertrek uit Endingen naar Breisach. De stellen en bijwagen behoren tot het type NE81, dat in de jaren 80 voor privatbahnen ontworpen is. ![]() Erg veel te vinden in het Schwarzwald zijn de Regioshuttles van Stadler (en voorheen Adtranz). Ook de SWEG heeft een flink aantal van deze motorwagens in dienst. Hier komen de 650.79 en 650.81 binnen in Endingen als lijn 101 vanuit Gottenheim. Het station van Endingen is het centrale station van de Kaiserstuhlbahn, waar alle voertuigen ook onderhouden worden. | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 23:47 |
Bekend terrein ![]() ![]() Zelfde aftandse smut als in 2010 nog steeds op de Kaiserstuhlbahn ![]() | |
dennistd | maandag 7 maart 2016 @ 23:51 |
Ik had zelf op Breisach-Endingen wel een Regioshuttle trouwens, een losse motorwagen. Nu maar eens beginnen met het uitzoeken van dag 2, heb in totaal maar iets van 1200 foto's gemaakt ![]() | |
Adrie072 | maandag 7 maart 2016 @ 23:51 |
Altijd leesplezier deze berichten van foto's en verhaal! | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 23:54 |
Mijnn verhaal over ditzelfde gebied staat al in de OP ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 23:56 |
![]() | |
Adrie072 | maandag 7 maart 2016 @ 23:58 |
Willen jullie dit dan voortaan beter afstemmen 😆 | |
derLudolf | maandag 7 maart 2016 @ 23:58 |
Dat materieel heeft gewoon Swag ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 maart 2016 @ 23:59 |
Goed meneer. Ik ga wel even 6 jaar wortel staan schieten op een of ander willekeurig GeerdijkHauptbahnhof in Mofrikania, nou goed? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 00:00 |
Mijnes kapte er gewoon mee in Oberrotweil. Kon ik de rest van het lijntje tot Breisach met de bus doen ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 8 maart 2016 @ 00:09 |
Das wel zuur ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 maart 2016 @ 00:31 |
dennistd, die docu heb ik stomtoevallig afgelopen vrijdag of zondag gezien. Heel boeiend en hartverscheurend. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 maart 2016 @ 00:32 |
Nou jah, stomtoevallig, het feit dat ik hier 134 zenders waarvan er ongeveer 80 Duits zijn heeft er denk ik mee te maken. | |
dennistd | dinsdag 8 maart 2016 @ 01:01 |
Bekend probleem ![]() Gelukkig op te lossen met een tablet met Horizon Go, een HDMI-kabel en een VPN-verbinding ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 maart 2016 @ 01:03 |
Ik heb gewoon RTL XL en Uitzending Gemist onderweg tegenwoordig (ook in het buitenland) en dingen op overige zenders zijn niet boeiend omdat ik die kan downloaden. Dus echte slashcare. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 maart 2016 @ 01:09 |
Deze was vast al voorbijgekomen: http://www.dumpert.nl/med(...)spoorbomen_heen.html | |
Prins_Pils | dinsdag 8 maart 2016 @ 01:10 |
Jap. Gasdebielen. | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:02 |
Dat #NKTreinreizen is gewoon uitgelopen op een flop ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:13 |
Want? | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:15 |
Ik geloof dat er 15 van de 28k studenten zijn oranje - rood wit blauw zijn gesignaleerd als protest ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:06 |
Had je anders verwacht? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:27 |
Ik niet... Veel studenten zullen als het erop aankomt toch iets té graag in hun bedje blijven liggen. | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:30 |
Nee, maar zo'n geringe opkomst had ik niet verwacht. 100 of 200 had ik wel verwacht. Het laat misschien wel zien dat de impact van studenten op reizen in de spits wel heel beperkt is wellicht. | |
Prins_Pils | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:35 |
Ik zie net op fb dat er ook een middagspitsactie is, die eens afwachten ![]() | |
Salatrel | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:52 |
ik heb toch zitplaatsgarantie ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:04 |
Niemand heeft recht op een zitplek, aldus je baas! ![]() | |
Salatrel | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:26 |
als ik niet kan zitten stap ik gewoon weer uit ![]() | |
Anne | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:29 |
Ik had ze niet in laten stappen. Wacht maar lekker op de volgende trein ![]() | |
derLudolf | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:31 |
Dat zegt die machinist toch ook? | |
Anne | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:37 |
Sorry, ik heb niet met geluid geluisterd ![]() ![]() Maar ik ben wel benieuwd of ze daadwerkelijk niet zijn ingestapt. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 11:50 |
Oh, was dat vandaag? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:05 |
Dan zijn die luie blagen eindelijk uitgeslapen zeker ![]() | |
James1988 | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:15 |
In mijn trein was het wel wat drukker dan anders, maar dat was omdat de IC direct was uitgevallen (goh). | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:18 |
Wanneer is er voor het laatst een hele dag lang geen enkele ICd uitgevallen eigenlijk? ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:24 |
Gisteren was een best goede dag voor de IC Direct
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:27 |
Zaterdag 27 februari om precies te zijn
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:27 |
Ja, ik ben verbaasd dat ik niet zo ver terug hoefde te zoeken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:33 |
en doordeweeks? ![]() | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:34 |
Studenten die tot de middagspits wachten tot ze naar huis gaan ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:38 |
Maandag 25 januari ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:47 |
Gaat goed man. | |
Merode32 | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:13 |
Is er ooit overwogen om station breda te verplaatsen en er een kruissingstation van te maken? In het kader van de hsl. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:21 |
Dan kunnen ze beter heel Breda een paar KM over de grens verplaatsen, als ze dan toch bezig zijn ![]() | |
Merode32 | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:24 |
Ik bedoelde natuurlijk toen de plannen werden gemaakt, dat het nu geen realistisch idee meer is staat als een paal boven water. | |
James1988 | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:46 |
Ter hoogte van station Prinsenbeek is er geen plek voor een groot kruisingsstation (o.a. door de A16), en het zou een onlogische plek zijn omdat je dan ver buiten het stadscentrum bent. Op de huidige locatie loop je zo vanaf het station naar de binnenstad. Vanaf Prinsenbeek is het nog wel een eindje stappen. ![]() | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:49 |
Goed voor het gebruik van de OV-Fiets! | |
Merode32 | dinsdag 8 maart 2016 @ 13:55 |
De a16 had je natuurlijk ondergronds kunnen leggen in combinatie met een compleet nieuwe wijk, op het budget van de hsl is dat kinderspel. Ik dacht meer aan een station bij westrik, de ruimte is er(met de a16 ondergronds) en de hsl/spoorlijn breda-roosendaal kruisen elkaar daar+ heg invoegen van de lijn uit rotterdam. De afstand naar het centrum is een probleem ja maar kan eventueel opgelost worden door twee stations aan te houden. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:40 |
Prima oplossing voor Den Haag ook, wel ![]() | |
boriq | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:45 |
Dit zal wel niet de bedoeling zijn van zo'n nieuwe tunnel in Ede, hé?![]()
| |
dennistd | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:47 |
Hoorde het net al op de radio idd, maar dat het zo'n gat zou zijn ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:51 |
Dan is het wel logisch dat het plat ligt | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:51 |
Weg"geslagen"? Hoogstens weg"gevallen". Of is de Zondvloed gearriveerd? Dan kan dat hele spoor weg, een kademuur voor de ark is genoeg. | |
boriq | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:55 |
Wel de goede regio om dat soort termen te gebruiken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 14:57 |
ja daarom ook hehe ![]() | |
ReisT | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:02 |
Om reisadvies richting Nijmegen: reis via Den Boschh. Dus wat doet de conducteur van de IC maar Heerlen als de licht vertraagde IC (die normaal naar Nijmegen gaat) in Utrecht aankomsttijd? Juist, snel de deuren sluiten, boos worden op overstappers die bij zijn deur nog naar binnen willen, en maken dat-ie weg komt... | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:04 |
Toen was de storing al verholpen.. | |
bork | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:21 |
Leuk hoor Dennis, toch Kaiserstuhlbahn ![]() Ik was vandaag met Flix-bus in Antwerpen best ok, kijken of ik nog tijd heb om wat Tsjechische treinfoto's te posten ![]() | |
bork | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:23 |
![]() ![]() | |
bork | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:30 |
O, ja only in Belgium Per dag 5 uur stilstaan door neergelaten slagbomen
| |
Prins_Pils | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:39 |
En dat terwijl bomen in België niet eens zo gek lang dichtliggen, niet zoals Duitsland waar je met gemak minutenlang mag wortelschieten for no reason. In NL ligt de overweg bij Naarden-Bussum ook haast meer dicht dan open.. | |
boriq | dinsdag 8 maart 2016 @ 18:49 |
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan saneren edit; schijnbaar blijkt uit de laatste voortgangsrapportage van PHS uit februari dat in juni 2015 de subsidie om de spoorboog Naarden-Bussum te verruimen (om zo 130km/h te kunnen halen) en van 5 naar 2 sporen te gaan toegekend. | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:19 |
ProRail heeft zijn zaakjes niet op orde: http://www.treinreiziger.(...)en_uitgesteld-147499 | |
James1988 | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:31 |
Met ingang van het wijzigingsblad van april gaat er weer het nodige veranderen in Breda, omdat de volgende fase van de verbouwing van het station ingaat. Spoor 5+6 gaat buiten dienst, sporen 3 en 4 zullen dan weer gebruikt gaan worden. De sprinter Woerden - Utrecht - Den Bosch - Breda wordt tijdelijk vastgeknoopt aan de sprinter Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag. De sprinters blijven in hun eigen pad rijden, waardoor het stationnement zo'n 10 minuten wordt. De Intercity Direct gaat weer op de sporen ten oosten van het station keren, iets wat de punctualiteit vast ten goede zal komen. | |
Prins_Pils | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:34 |
50kmh harder door Naarden-B ![]() (Vertraagde) sprinters niet meer kunnen inhalen ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:38 |
maakt ondertunneling van ten minste een spoorwegovergang daar wel makkelijker en daarnaast komt er in Crailoo nog een extra inhaalspoor | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:01 |
Inhalen in Weeps kan ook wel, is 1 halte verder wat ook minder hinder oplevert. Andere richting zijn lange stationnementen in Weeps wel uitdovend genoeg voor vertraging.. | |
Basekid_NZ | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:03 |
Mag je met een meereiskaart ook terug naar je vertrekpunt? Als ik de voorwaarden lees lijkt het me van niet (de NS-meereiskaart is alleen geldig als degene met wie wordt meegereisd een geldig vervoerbewijs naar Delft (exact hetzelfde traject) of een keuzedag kan tonen en 12 jaar of ouder is) maar lijkt me zo raar.... Het plan is om samen vanuit Maastricht een dagje Delft te doen | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:05 |
Het staat er idd vreemd, maar het is volgens mij gewoon een retourtje | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:06 |
Dit verhaal is niet compleet. Wie heeft de Kaart en wie de Meereiskaart? En wie wil er een ander / korter / langer traject afleggen dan wie? | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:07 |
Het lijkt me sowieso dat NS zo'n formule alleen in de markt zet als het ook legaal te gebruiken is voor reisgedrag dat door verreweg de meeste mensen vertoond wordt ja ![]() | |
Basekid_NZ | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:09 |
Ik heb de meereiskaart en wil samen met een vriendin vanuit Maastricht naar delft en ook weer samen terug. Zij heeft studenten OV (Telt als geldig vervoerbewijs neem ik aan) Ik twijfel dus of de meereiskaart ook richting Maastricht weer geldig is. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:10 |
Zou niet weten waarom niet ![]() Anders heb je er toch geen ruk aan ![]() | |
dennistd | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:14 |
Zo'n meereiskaart is bedoeld om mensen ver weg achter te laten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:15 |
Ik heb gehoord dat Willem Holleeder zelden met de trein reist. | |
Basekid_NZ | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:18 |
Het lijkt me inderdaad erg raar als het niet retour is, de voorwaarden beschrijven het erg raar :s | |
b2py | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:39 |
Ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen als jij, alleen dan andere herkomst. Ik ga gewoon uit van retour, heb er niet eens bij stil gestaan ![]() | |
Fixers | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:43 |
Het hele stuk tussen Hilversum en Naarden-Bussum heeft daar last van. Vroegâh toen de 'grote spoorbomen' er nog waren in Hilversum was het helemaal erg. Die zaten 15-20 minuten per uur dicht. | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:46 |
Het is niet voor niets dat ze daar de aftelklokken hebben. Kan net een klein beetje schelen voor het verkeer | |
Prins_Pils | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:47 |
Heeft de overweg direct ten noorden van NdB (die bedoelde ik) een stop-doorschakeling eigenlijk? | |
Peterselieman | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:56 |
het sluiten van die overwegen in Naarden-Bussum gaat op afstand vanuit de post Amersfoort. Het is ook de reden dat die overwegen langer dan gebruikelijk dicht liggen. Als de boel daar naar twee sporen gaat is dit niet meer nodig en kan de dichtligtijd korter worden en wordt tegelijkertijd de ergernis wat minder. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 8 maart 2016 @ 23:32 |
Er is in Naarden=Bussum een vijfsporige AHOB. Die gaat automatisch en ook vrij vlot open en dicht.. Als je even rekening houdt met de lange ontruimingstijden dan.. En de EOB die op afstand bediend wordt. Voor die laatste is het gesloten zijn van de overweg een randvoorwaarde om een rijweg in te kunnen stellen. | |
Prins_Pils | woensdag 9 maart 2016 @ 00:50 |
Sjezus. Hoe onveilig kun je staan als filmert.. +1 voor de bestuurder van het tweede filmpje! | |
Bitlord | woensdag 9 maart 2016 @ 02:50 |
Staat mij bij dat daar al eerder een kwartierdienst heeft gereden. Of ben ik abuis? Ik zie het al, tien jaar geleden 1,5 uur een kwartierdienst in 1 richting. [ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 09-03-2016 02:56:02 ] | |
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 03:02 |
Wat een achterlijke staatsmongool ![]() * De filmer, Dubbele kudo's voor de bestuurder [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 03:03:15 ] | |
dennistd | woensdag 9 maart 2016 @ 04:11 |
Zo, dag 2. Tijdens de tweede vakantiedag heb ik een rondje naar de Bodensee gemaakt. De vorige foto's: - deel 1 - deel 2 Op het station van Immendingen staat Regioshuttle 244 van de Hohenzollerische Landesbahn klaar als Regionalbahn van Blumberg-Zollhaus naar Rottweil. Veel reizigers zijn er niet zo aan het einde van een doordeweekse ochtend. Op het verder nogal verlaten station van Herbertingen (het ligt een flink eind van het dorp af) staat dieselstel 611 043 klaar als IRE van Ulm naar Neustadt (Scharzwald). Vanuit Neustadt rijdt er elk uur een (I)RE, het ene uur naar Ulm en het andere uur naar Rottweil. De Baureihe 611 is voorzien van een kantelmechanisme, maar door het hoge aantal storingen is dit momenteel uitgeschakeld. Terwijl de IRE naar Neustadt vertrekt komt de Regionalbahn naar Aulendorf binnen, gereden door de Regioshuttles 650 327 en een onbekende soortgenoot. In de spiegeling van de ruit is de wegrijdende IRE nog te zien. Op station Aulendorf komt de enigszins vertraagde Regional Express van Stuttgart naar Lindau het station binnen. Bij gebrek aan bovenleiding is de e-loc waarmee Dosto's meestal rijden vervangen door een dikke diesel, de 218 406. Met vier Dosto's aan de haak en mij als passagier werd even later luid brullend vertrokken. | |
boriq | woensdag 9 maart 2016 @ 06:25 |
Voor mijn beeldvorming; waar heeft men de laatste tijd dan gekeerd? | |
JDude | woensdag 9 maart 2016 @ 07:24 |
Op 5/6 gaat eindelijk de kuil naar de oude tunnel een keer dichtgegooid worden neem ik aan? Maak er dan meteen een rondje van ![]() | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 07:34 |
Aan het perron zelf | |
Peterselieman | woensdag 9 maart 2016 @ 09:15 |
Wat een klapjosti zeg. Ik vraag mij af of hij niet al eens overwogen heeft om midden op de A10 te gaan filmen. Krijg je wel het meest realistische beeld van het verkeer. | |
Dr_Flash | woensdag 9 maart 2016 @ 11:18 |
Voetballers worden nog weleens vervolgd op basis van televisiebeelden. Lijkt me dat dat met deze Heldere Hendrik ook wel moet kunnen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 maart 2016 @ 11:20 |
Ik heb het op Twitter naar Pliesie Amsterdam gestuurd. | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 maart 2016 @ 11:20 |
Lekker klikken. Zo rol ik. | |
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 11:27 |
![]() | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 11:28 |
Ik heb ook een keer een buschauffeur van Flixbus geklikt ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 maart 2016 @ 11:30 |
Ik een paar weken geleden over eentje die aan het bellen was van dat stinksyntus. | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 11:32 |
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwens ![]() | |
JDude | woensdag 9 maart 2016 @ 11:36 |
Zo had ik er een keer eentje die op de streekbusbuffer van het oude station Breda uitgebreid in de bus ging zitten paffen (401 naar Utrecht), vervolgens een halve minuut voor vertrektijd een keer de bus aan de halte zet en dan tekeer gaat tegen passagiers die een los kaartje moesten hebben naar de Bijster (tweede halte in Breda nog) want hij was toch godverdomme geen stadsbus en zo kon'ie niet op tijd weg dit dat ![]() | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 11:45 |
Een nieuwe soort wissel, Repoint | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 maart 2016 @ 11:50 |
Dit concept bestaat al lang geloof ik? Of heb ik het in spelletjes gezien ergens ooit. Hmm. | |
dennistd | woensdag 9 maart 2016 @ 13:34 |
Ik blij dat ik niet bel achter het stuur (als ik rij tenminste)... ![]() Daar zijn sommigen inderdaad goed in.. | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 13:44 |
Waarom moet die keren? Ze rijden tegenwoordig toch allemaal in sandwich? Naar voren lopen kan makkelijker en sneller aan het perron | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 13:51 |
Niet naar Breda | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 maart 2016 @ 14:22 |
Even wat anders.. Missen we in Nederland niet een visie waarin staat wat we ooit op welke spoortrajecten zouden willen? Niet dat we dat meteen gaan uitvoeren maar als we iets op zo'n traject aanpassen kunnen we daar rekening mee houden en als we ooit een zak geld hebben kunnen we dat daaraan besteden.. Bijvoorbeeld.. Waar willen we 200 km/h rijden (Amsterdam-Arnhem, Utrecht- 's Hertogenbosch etc..) | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 14:27 |
Ik vermoed dat ze bij de ontwikkeling van de LTSA daar wel bij stil hebben gestaan maar gekozen hebben voor het intensiveren van frequenties in plaats van het opvoeren van snelheden. | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 maart 2016 @ 14:34 |
Terwijl je van kilometers afstand ziet aankomen dat de buitenwereld het wil en NS al treinen gaat aanschaffen die 200 km/h kunnen gaan rijden. Ik vind het een beetje naïef. Overigens hoef je de ambities ook niet bereikt te hebben over 20 jaar.. Maar het geeft wel een denkkader. | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 14:39 |
Nouja, bij het opstellen van de LTSA was de optie op 200 km/h en afschieten Fyra nog lang niet aan bod.. Hoe ver dat achter de schermen was doorgesuisd weet ik niet natuurlijk. | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 maart 2016 @ 14:42 |
Maar dan nog.. 160 km/h is ook niet echt aan bod gekomen in dat stuk. Dusja.. Kennelijk was men er niet zo mee bezig. | |
ReisT | woensdag 9 maart 2016 @ 14:46 |
Als er te weinig perrons zijn moet je ergens anders keren. Sandwich verandert daar niets aan. | |
ReisT | woensdag 9 maart 2016 @ 14:47 |
200 km/h was toen allang aan bod, i.v.m. Hanzelijn. | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 maart 2016 @ 14:56 |
Dat is natuurlijk wel een discussiepuntje.. Want er was niet de ambitie om alleen voor de Hanzelijn materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Aangezien er op dat moment ook geen uitzicht was op die snelheid op andere trajecten zou je dat dan dus ook niet aan 200 km/h ophangen. | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 15:10 |
Maar goed, ik ben er wel van overtuigd dat je op termijn de stap naar een hogere Vmax op diverse trajecten moet maken ja.. | |
ReisT | woensdag 9 maart 2016 @ 15:15 |
Er was niet de ambitie om voor bij de opening van de Hanzelijn al materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Maar het was altijd al de bedoeling dat er later (lees: op het moment dat er toch nieuw materieel moet worden aangeschaft) alsnog 200 km/h gereden zou gaan worden. En natuurlijk ging het niet alleen om de Hanzelijn, maar bijv. ook over Amsterdam-Utrecht. [ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 09-03-2016 15:30:11 ] | |
dennistd | woensdag 9 maart 2016 @ 15:27 |
Zo, eens even NS gebeld: 1e klas weekend vrij is tot 30 april in de aanbieding voor ¤39 p/m, maar mijn abonnement liep nog tot 1 juni... Betaal nu vanaf 1 april tot 1 april 2017 ¤39 per maand, scheelt toch weer ¤72 in het jaar ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 maart 2016 @ 16:56 |
Ik heb het wel eens opgezocht.. In het Tracébesluit staat als motivering om het traject voor 200 km/h aan te leggen de mogelijkheid dat in de toekomst een internationale trein via die verbinding met die snelheid zou rijden aangezien 160 km/h snel genoeg zou zijn voor de binnenlandse dienst. | |
James1988 | woensdag 9 maart 2016 @ 18:34 |
Student Remy tipt NS: Deur van de cabine staat nog open Is dit al nieuws ja? ![]() | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 18:46 |
Tering, wanneer gingen ze de hoekse lijn ook alweer ombouwen? Net geprobeerd een reis te plannen vanaf rdam centrum naar hoek van holland strand, zonder ns. Dat moet 1 uur en 29 minuten kosten, 4 keer overstappen en via de laan van noi ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 9 maart 2016 @ 18:55 |
Er komt wel vervangend busvervoer uiteraard. | |
James1988 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:04 |
Hoek van Holland Strand wordt buiten het hoogseizoen maar een paar keer per dag bediend. De ombouw naar metro zal plaatsvinden tussen april 2017 en september 2017, het verplaatsen van HvH Strand tot aan het strand zal nog wat langer duren. | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:14 |
Voor mij is het niet intressant om met de ns te reizen, liever ret maarja die stuurt met richting de laan van noi. 2017 dan maar afwachten | |
Peterselieman | woensdag 9 maart 2016 @ 19:19 |
Neem gewoon de Puch Maxi. Kom je er ook | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:20 |
Een brommer? Hahha die vinden ze niet zo leuk in hartje rotterdam. | |
James1988 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:22 |
NMBS naar Luik/Brussel, Eurostar naar Londen, Greater Anglia naar Harwich, Stena Lines naar Hoek van Holland. Kom je er ook ![]() | |
dennistd | woensdag 9 maart 2016 @ 19:23 |
Mja, da's Haven, geen Strand ![]() | |
James1988 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:24 |
Als je al zo'n reis maakt moet een kilometertje lopen er nog wel bij kunnen ![]() | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:28 |
Ik wacht wel op 2017, reizen naar laan van noi was me al te ver om, terwijl ik het strand kan zien vanaf mijn huis. Via london word hem niet...... | |
James1988 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:29 |
Nou begin ik me wel af te vragen of dat rondje in een dag haalbaar zou zijn vanuit bijvoorbeeld Amersfoort ![]() | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:38 |
Als je om 06:10 vertrekt ben je om 09,20 uur in liege, 14:05 london 16:07 harwich(een trein eerder vertrekt om 14:00 uur) De eerste boot vertrekt dan om 23:00 uur en komt om 08:00 de volgende dag aan. | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:40 |
Als je vanuit amersfoort rechtstreeks naar london reist via brussel kom je aan om 10:00 dan ben je om 11:00 uur in harwich en kun je de boot nemen van 14:15 en ben je om 19:45 op bestemming. | |
Peterselieman | woensdag 9 maart 2016 @ 19:45 |
je moet wat als je niet met de NS wilt reizen | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:47 |
Ik zou wel gek zijn als ik reis met ns, ik reis binnen rotterdam-haaglanden gratis op kosten van de baas. | |
Peterselieman | woensdag 9 maart 2016 @ 19:52 |
Maar als het vervolgens een jaar kost om ergens te komen dan heb je er nog geen kloten aan | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 19:57 |
Klopt ik dacht wel even vanuit het landverhuizersplein naar hvh te reizen ![]() ![]() ![]() Maar goed op naar 2017 | |
James1988 | woensdag 9 maart 2016 @ 20:11 |
Oh, het kan nog ook. Nice ![]() | |
ReisT | woensdag 9 maart 2016 @ 20:12 |
Kan wel zijn maar dat was in 2005... Toen men nog dacht dat er een Zuiderzee lijn kon komen... Intussen heeft NS wel meermaals beloofd daar 200 te zullen gaan rijden met Intercity's. | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 20:13 |
Waarom ga je niet vanuit Leyenburg met de 35 dan? | |
Merode32 | woensdag 9 maart 2016 @ 20:28 |
Dan moet ik eerst naar den haag en dan de 35. Maar ik vrees dat dat hem wel gaat worden, ik zie weinig andere opties | |
Dr_Flash | woensdag 9 maart 2016 @ 20:43 |
Poging waard ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 20:46 |
Je hebt vrij reizen, wat is er nou ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 maart 2016 @ 21:14 |
Welk weekend gaan we dat doen James? | |
Fixers | woensdag 9 maart 2016 @ 21:25 |
Ik sta regelmatig voor de overgang aan de noordkant van station Hilversum, heb niet het idee dat het met de aftelklokken scheelt. Het is nog steeds wachten voor een gesloten overweg op een trein die stilstaat. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 9 maart 2016 @ 21:35 |
Ik kwam deze tegen op Instagram. Óf het is gezichtsbedrog, óf ze hebben in Zwitserland wel hele korte blokken. Ik zie namelijk een hoop treinen op een enkelsporig baanvak... https://www.instagram.com/p/BCqT4lFFi53/ | |
Dr_Flash | woensdag 9 maart 2016 @ 21:41 |
Dit is geen shop, dit gaat echt zo. Dat zijn tandradtreintjes die in shifts met een stuk of wat in colonne achter elkaar aan rijden. Gaat ook moker traag trouwens. Well, HOEFT geen soep te zijn, als het rustig is rijden ze gewoon met 1 stelletje maar als je dan 3 foto's over elkaar heen legt kom je er ook. Het is wel 1 lijn in elk geval. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 9 maart 2016 @ 21:44 |
Het tramidee dus zeg maar. | |
Dr_Flash | woensdag 9 maart 2016 @ 21:45 |
Wat versta je daar precies onder? | |
b2py | woensdag 9 maart 2016 @ 22:11 |
Rijden op zicht denk? | |
Dr_Flash | woensdag 9 maart 2016 @ 22:17 |
Zou best kunnen ja. Op tandradbanen werkt het sowieso heel anders dan op adhesiespoor. Als er iets mis gaat klakt er een paar remblokjes uit en sta je klats boem stil, hangend in de tanden van de baan. En dan bel je de rest dat je stil staat, of ze zien het. Gaat gewoon echt heel langzaam ![]() | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 00:39 |
Hier het tweede deel van mijn vakantiefoto's van dag twee, Bodensee. De vorige foto's: - deel 1 - deel 2 - deel 3 Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken. De Regionalbahn op de lijn Friedrichshafen-Aulendorf wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn onder de naam Bodensee-Oberschwaben-Bahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Bayerische Oberlandbahn). In het totaal heeft deze BOB daarvoor negen Regioshuttles van Adtranz/Stadler in dienst. De 67 en 65 staan op het enigszins verlaten station Friedrichshafen Hafen klaar om naar Aulendorf te vertrekken. Naast de BOB komt ook DB Regio op station Friedrichshafen Hafen, met de Regionalbahn uit Lindau. Na aankomst uit Lindau wordt er vanaf Stadt naar Hafen gereden, terug naar Stadt, dan nogmaals een slagje naar Hafen en vervolgens weer naar Lindau. De 628 549 heeft het er maar druk mee op deze regenachtige woensdagmiddag. Terug in Friedrichshafen Stadt bleek de IRE naar Basel drie kwartier vertraging te hebben. Uiteindelijk met goed +40 vertrokken, maar door het enkelspoor en de bijbehorende kruisingen was de vertraging in Erzingen opgelopen tot +55, genoeg om alle passagiers eruit te gooien en de trein op de heffen. De vijf minuten wachttijd bood wel mooi de gelegenheid tot een foto van deze zwaar vertraagde 611 020. Door de grote vertraging van de IRE werd mijn overstap in Basel Bad opgerekt van 30 naar 70 minuten, dus nog maar even nachtfoto's gemaakt. Nadat de 146 113 als RE 17037 uit Offenburg binnengekomen is met gedoofde frontseinen (!) en ik deze foto gemaakt had kwam de machinist boos naar buiten stormen dat ie niet in beeld wou. Prima joh... | |
bork | donderdag 10 maart 2016 @ 00:44 |
Hoezo? Leuk koppie ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 00:44 |
Complimenten voor de mooie foto's. Waarom twee diesellocs eigenlijk? | |
bork | donderdag 10 maart 2016 @ 00:46 |
Zal wel voor power zijn, ik weet het alleen van de lijn van Stuttgart naar Oberstdorf dat er daarom 2 nodig zijn. | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 00:47 |
Aannemelijk voor wat sneller optrekken, maar vooral om de trein ook heuvel op wat snelheid te laten houden. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 10 maart 2016 @ 00:47 |
Inderdaad. | |
bork | donderdag 10 maart 2016 @ 00:50 |
mm, ik zocht naar twee dikke diesels in Stuttgart maar kwam dit tegen, dit was ook toch pas de revue gepasseerd?![]() | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 00:52 |
Nog even gezocht en op de Duitse wiki dit gevonden:Sloom optrekken door een laag vermogen dus | |
bork | donderdag 10 maart 2016 @ 01:16 |
Dikke diesels Stuttgart (die Ludmilla; DR-Baureihe 130)![]() Lindau - Innsbruck (2013 Stuttgart) ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 01:40 |
In 2013 zat er op Stuttgart-Münster inderdaad nog een 103 voor, hier op 23 augustus 2013: | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 02:05 |
Van het vele dieselgeweld trouwens ook nog een filmpje: | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 07:51 |
FTFY ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 09:32 |
Las net op Somda dat als Eurobahn met de FLIRT naar Hengelo komt personeel van Syntus het stukje Bad Bentheim-Hengelo zal gaan rijden. | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 09:38 |
Aha, een kleine 1500pk is inderdaad niet veel voor zo'n enorme loc ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 09:40 |
Schitterend ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 11:13 |
http://nos.nl/artikel/209(...)arlijke-stoffen.html....want als nieuwe reizigerstreinen tegen een ketelwagen vol butadieen aan botsen is het allemaal prima? ![]() How about "ketelwagens botsbestendiger maken"? ![]() Of, heel gek idee natuurlijk, gewoon oplazeren met ketelwagens vol butadieen dwars door het stadscentrum? ![]() | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 11:16 |
Ja dat vond ik ook een vreemde, oude treinen zouden minder goede beveiliging hebben ofzo | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 11:21 |
Op Teletekst staat o.a. dit:Nog zo'n compleet flutadvies ![]() | |
Okuliarnik | donderdag 10 maart 2016 @ 11:25 |
Stelletje leeghoofden bij de OVV. Omdat die plan V geen buffers heeft is het misgegaan en moeten die maar niet rijden waar gevaarlijk spul rijdt. VIRM en ICM heeft ook geen buffers... Lijkt wel of het spoor onder een enorm vergrootglas ligt. Van die tankwagen met zoutzuur die de A73 platlegde hoor je niks meer... | |
ziggyziggyziggy | donderdag 10 maart 2016 @ 11:28 |
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor... | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 11:28 |
Dat is wel een goede ja, want op meer vrachtwagens met gevaarlijke stoffen op de weg zit ook niemand te wachten, want meer risico dat het misgaat | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 11:33 |
Binnenvaart een optie? | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 11:37 |
De belangrijkste vaarwegen zitten al ramvol schepen | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 11:37 |
Dat spul moet simpelweg vervoerd worden, na pijpleidingen en boten lijkt het spoor me de veiligste optie ![]() Ik zou zeggen, laat het vervoer van de meest gevaarlijke zooi 's nachts plaats vinden. En zorg gewoon dat het niet mis gaat. Als je met 140 op een goederentrein rijdt die 80 rijdt, maakte het volgens mij weinig uit of je buffers hebt of niet. Aan de andere kant, meer DDZ en ICR op het spoor is ook iets mis mee ![]() | |
boriq | donderdag 10 maart 2016 @ 11:54 |
Locov heeft hun advies voor dienstregeling 2017 van NSR uitgebracht; klik voor pdf | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 11:57 |
Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondje ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:06 |
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 maart 2016 @ 12:11 |
Die kezuedagen voro senioren slaan ook als kut op dirk, een hema Sloeberkaartje is tegenwoordig goedkoper. Bovendien levert t alleen maar ergernis op | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 12:12 |
Maar NS moet het probleem oplossen en als mat 64 eruit is, is het klaar ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 12:22 |
Dat is duidelijk gedaan omdat NS nou eenmaal veel waarde hecht aan duidelijkheid voor de reiziger ![]() | |
matthias24 | donderdag 10 maart 2016 @ 12:25 |
duidelijk? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:26 |
Even doorgenomen en vooral de lange stationementen van sprinters wordt (terecht) genoemd als pijnpunt. Dan zie je hoeveel knelpunten er eigenlijk zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 12:29 |
Als het ze zo uitkomt dan heet dat zo he. Als het bijvoorbeeld makkelijker is om treinen op te heffen dan om te proberen mensen te vervoeren ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 12:29 |
Gewoon overbelast verklaren, YOLO ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:30 |
ach ja, het baanvak Leeuwarden - Sneek is ook al overbelast verklaard | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 12:35 |
Oh geen idee joh, waar dat spul allemaal naar toe gaat. Maar Rotterdam - Ruhrgebiet moet toch wel tussen 22:00 en 6:00 te doen zijn? Maar goed, het lijkt mij veel veiliger en verstandiger er voor te zorgen dat er domweg geen ongelukken gebeuren dan er voor te zorgen dat als er een ongeluk gebeurd, de gevolgen minder groot zijn. | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 12:36 |
Pas maar op, straks heb je een baanvak met een burnout | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 12:40 |
Prima toch ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:41 |
je kunt het een niet helemaal los van het ander zien. Tuurlijk, voorkomen is beter, maar een ongeval kun je nooit helemaal uitsluiten. Daarom moet je ook kijken waar op dat vlak nog ruimte voor verbetering is. | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 12:41 |
Het construeren van nieuwe infrastructuur blijft dus grotendeels onbenut doordat elders nieuwe projecten gestart worden. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Weesp 300-400 meter wordt verplaatst naar Amsterdam en er nog 2 sporen bijkomen.. | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 12:42 |
Nu nog naar 4x per uur zoals Arriva in de spitsuren op dat traject wil. Voordeel is dan dat de Stavoren-trein makkelijker inpasbaar is en dat de knoop Leeuwarden dan robuuster wordt. | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:00 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 maart 2016 @ 13:02 |
Fles ik weet dat jij altijd een paar rondjes 'op de plank' hebt staan, wat is je huidige collectie? | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 13:04 |
Veevervoer in de Flevopolder, dus wat je doe je als HC? Juist, wat mensen uit de trein halen. http://nos.nl/artikel/209(...)overvolle-trein.html | |
Fixers | donderdag 10 maart 2016 @ 13:07 |
Lege wagon achter zo'n tanker met gevaarlijk spul als extra buffer/rijdende kreukelzone? | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:09 |
heb niet echt iets in de planning verder ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 maart 2016 @ 13:10 |
Ik bedoel niet dat je iets concreet hebt staan, maar eerder nog niet concrete ideen.. | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:10 |
Ja dat pennenlikkersadvies kwam van die onderzoeksclub. Hoe stel je je dat voor dan? Een vervoerder die gaat betalen voor de huur / inzet van een extra wagon die hij niet mag gebruiken? Een trein die volgeladen dagenlang op de Kijfhoek blijft staan wachten op het beschikbaar komen van een lege wagon om mee te rijden achterop? Onzin natuurlijk. | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:12 |
Oh zo. Ach ja, van die plannen. Wedstrijdje tussen 2 teams Enkhuizen - Stavoren, zaterdag team 1 met de trein en team 2 met de waterfiets, daar overnachten en zondag andersom terug. En Parijs - Dakar, maar zolang de lijn tussen Bamako en Dakar eruit ligt is dat geen optie. | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 13:17 |
Met een waterfiets het IJsselmeer over? Je bent knettergek ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:20 |
Teams van 4 man, telkens 2 trappend, beetje afwisselen, waarom niet? Begeleidingsbootje erbij, EHBO-ertje voor het geval dat. Vaargeulbeheerders informeren. Komkom, het is de Stille Zuidzee niet ![]() What else is new? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 13:25 |
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staan ![]() | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 13:26 |
SPANNENENDD!!!1!! Vanavond voor het eerst Enschede - Gronau met de trein! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:29 |
Jij hebt wel een vrij beperkt beeld van een waterfiets zie ik wel ![]() ![]() Maar geloof maar dat er meer smaakjes waterfiets bestaan dan die amfibie-skelters die jij bedoelt ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 10 maart 2016 @ 13:33 |
Je bedoelt het benutten van die infrastructuur? | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 10 maart 2016 @ 13:35 |
Gelukkig is de stroming op het IJsselmeer meestal compleet verwaarloosbaar ![]() En je hoeft maar iets meer dan 2x zo hard te kunnen met je waterfiets om al concurrerend te zijn voor de trein! ![]() | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 13:37 |
Ja zoiets. De volle potentie wordt niet gehaald doordat elders weer gewerkt moet worden en daar beperkingen optreden.. | |
_JdM_ | donderdag 10 maart 2016 @ 13:37 |
Zwartijder... ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 13:38 |
Weet ik, want je hebt er die tot 16 km/h kunnen halen, maar het moet wat leuker klinken he ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 10 maart 2016 @ 13:39 |
Ik dacht even dat ik je teleur moest stellen aangezien ik vanmorgen in Enschede iets over werkzaamheden zag... Maar de werkzaamheden zijn iets verderop en maar voor twee treinen gelukkig:
| |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:41 |
Ja maar die hebben weer andere nadelen. Laten we het hier verder maar over de trein gaan hebben weer ![]() | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 13:49 |
Anders had NS International mij ook geen ticket laten kopen natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 13:50 |
HA! Heus wel natuurlijk ![]() | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 13:51 |
Die had ik verwacht toen ik mijn reactie typte ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 maart 2016 @ 15:38 |
Flixbus en Leo express gaan samenwerken... Hier t persbericht https://www.flixbus.cz/si(...)ou_nova_spojeni_.pdf | |
b2py | donderdag 10 maart 2016 @ 15:38 |
Heb je een vertaling? | |
Fixers | donderdag 10 maart 2016 @ 16:23 |
Denk om je bloeddruk. | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 16:33 |
Daar is het wel goed mee hoor, dank je ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 16:33 |
In ander nieuws: http://nos.nl/op3/artikel(...)en-professional.html | |
Okuliarnik | donderdag 10 maart 2016 @ 18:14 |
Die van ons belastinggeld betaalde knoeiers hebben eerst 3 uur lang 'Tuffie Bos' laten staan... | |
ziggyziggyziggy | donderdag 10 maart 2016 @ 19:17 |
4x per uur? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Extra kruising op Leeuwarden? | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 19:21 |
Jep. Dat zal op het emplacement moeten. Anders gaat het niet passen. | |
#ANONIEM | donderdag 10 maart 2016 @ 20:53 |
Ik rijd ook op Leeuwarder baanvakken tegenwoordig. Het is oprecht te krap. Je zou ook kunnen kruisen op Workum. Als ik de trein naar Stavoren rijdt, dan is het vanaf Sneek 'niemandsland'. Dan kom ik niemand meer tegen. Als je op Workum kruist kan je doorkruisen op Sneek. Of Sneek Noord lukt qua tijden weet ik niet. TPRB gaat er in Juni/Juli uit. Zo'n beetje alle InfraRood-palen gaan er dan ook uit. Tot nu toe is bekend dat er nog maar 3 blijven staan, maar men wil het liefst alle palen weghalen. Interessant. Komende week is het laatste gesprek tussen regiobazen. We gaan het zien ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 21:04 |
Als de conducteur een kerel was geweest was hij zelf ook achter gebleven. De kapitein hoort ook als laatste het zinkende schip te verlaten ![]() | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 21:15 |
Gefeliciteerd met je nieuwe functie ludolf! | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 21:17 |
Danku | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 21:23 |
Workum is op dit moment alleen voor een vroege ochtendtrein en een keer met een verdwaalde andere trein | |
Anno1982 | donderdag 10 maart 2016 @ 21:36 |
Welke 3 blijven er staan volgens jou? Die van Zuidbroek? | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 21:47 |
Waar ben je blauw van? | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 21:51 |
op PTA zo te zien. Dus pas maar op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 21:54 |
Wat? ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 10 maart 2016 @ 21:54 |
Zuidbroek ligt niet in TPRB-land. Harlingen Haven - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden worden Centraal Bediend Gebied, daar gaat het hier om. | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 21:55 |
![]() | |
derLudolf | donderdag 10 maart 2016 @ 21:55 |
Zie je Anne hier nog minder ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 21:57 |
Vind ik stom ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 21:59 |
Gewoon Herman van Veen inzetten | |
James1988 | donderdag 10 maart 2016 @ 22:34 |
Beetje jammer dat je niet in 1 dag rond kunt ![]() Die 48 euro's voor de overtocht is exclusief een bed ofzo neem ik aan? Ofwel helemaal naar de touwtyfus gaan op het dek ? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 22:36 |
Volgende week vrijdag gaat de eerste NS FLIRT richting Maastricht http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3+treinstellen/ | |
dennistd | donderdag 10 maart 2016 @ 22:38 |
Klinkt alsof het niet via Bentheim gaat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2016 @ 22:42 |
Arnhem, Venlo. Heerlen? Het zou alle drie kunnen | |
Dr_Flash | donderdag 10 maart 2016 @ 22:42 |
Ja moeweffekijken. Wel een slaaphut erbij natuurlijk dan. Maar dan nog moet het makkelijk onder de 100 euri pp kunnen, zal iets van 70-80 worden. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 10 maart 2016 @ 22:53 |
Ik heb thuis al een Anne, dat is meer dan genoeg. ![]() | |
bork | donderdag 10 maart 2016 @ 23:05 |
![]() Originele bierwagon van brouwerij Plzeňský Prazdroj (Pilsner Urquell), niks bijzonders op het eerste oog maar onze gids vertelde ons dat er holle wanden in de wagon zitten. In de winter werden die gevuld met warme stenen en in de zomer met ijs. Helaas is er nu geen spooraansluiting meer, alles gaat met vrachtwagens | |
Anne | vrijdag 11 maart 2016 @ 07:36 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 07:45 |
Die sowieso voorlopig. Ging enkel om TPRB gedeelte. | |
ReisT | vrijdag 11 maart 2016 @ 08:29 |
Waar gaan ze die laten in Maastricht? De Flirt-werkplaats moet nog gebouwd worden. | |
b2py | vrijdag 11 maart 2016 @ 08:31 |
Op zijn kant in de Maas.. Er is wel ruimte al, alleen de speciale voorzieningen zijn er nog niet die het makkelijker maken | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 09:09 |
Hoi! ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 maart 2016 @ 09:26 |
Op de tekeningen die ik heb gezien, zijn alle IR-palen op TPRB weg. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 09:36 |
Inderdaad. Er was wat weerstand vanuit Arriva. Beter alles weghalen ipv een paar losse IR seinen. Is ook wel prettig zo voor machinist. Alles automatisch, niet meer schieten, jullie zien het beter, minder kans op storing/vertraging. Win-win. | |
b2py | vrijdag 11 maart 2016 @ 09:41 |
Waarom was er weerstand vanuit Arriva voor het verwijderen van TPRB en er dan centraal bediend van te maken? | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 10:00 |
Geen idee of daar sprake van was. Het ging meer om het eventueel laten staan van 3 IR-seinen. Dat wilde ze liever niet. Dan krijg je van die storingsgevoelige eilandjes. Machinisten hebben liever dat alles centraal bediend is, dan dat je 2 stations bediend hebt, 1 station met IR schieten, dan weer 1 niet etc. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 10:51 |
In Leeuwarden heeft vanmorgen een trein de bovenleiding kapot gemaakt. Deze kon niet meer weg. Men heeft de hulp van een buffel opgeroepen om hem weg te slepen.![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 11:21 |
Voor straf gewoon laten staan ![]() | |
Merode32 | vrijdag 11 maart 2016 @ 11:44 |
Lijkt me logisch als je in maastricht moet zijn lijkt me heerlen het meest logisch. Even iets anders weet iemand of arriva nog steeds wilt doorrijden naar weener? | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 12:08 |
Ik heb begrepen dat men de mogelijkheden bekijkt om door te rijden naar Weener. Technisch gezien moet men de overweginstallatie aanpassen. En het is de vraag van de Duitse kant of men het bestempeld als grensbaanvak of niet. Dat is van belang voor de opleiding. | |
Merode32 | vrijdag 11 maart 2016 @ 12:14 |
In eerste instantie heeft de provincie gekwaakt dat het met de dienstregelingwijziging in februari in kon gaan omdat de aanpassingen vrij klein waren. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 12:19 |
Daar heb ik niets van mee gekregen, dat volg ik ook niet om eerlijk te zijn ![]() Als het een grensbaanvak wordt dan kunnen ze iedereen met een cursus opleiden om daar heen te rijden. Tot aan Weener valt het nog onder de treindienstleiders in Groningen. De vraag is (en dat weet ik niet) of zij dan ook Duitse aanwijzingen moeten/mogen geven, of dat men het spoor 'vernederlandst', ondanks dat er Duitse seinen staan. Wordt een interessant verhaal. Voor Arriva zou een grensbaanvak wel gunstig zijn. Meer machinisten die daar heen kunnen rijden. Qua materieelomloop ongunstig tegenover de huidige situatie. Want nu rijden de stellen met Duitse beveiliging ook op Harlingen en Stavoren. Dan moet het echt weer op de Groningse kant zitten allemaal. | |
Merode32 | vrijdag 11 maart 2016 @ 15:25 |
Ik las dat mat34 al was uitgerust met treinschakeling. Maar de vroegere treinen waren toch allemaal bijna volledig mechanisch? Hoe kregen ze dat dan voor elkaar? En hoe werkte het systeem? Ik bedoel dan vooral het motorische gedeelte, rem is vrij eenvoudig. [ Bericht 16% gewijzigd door Merode32 op 11-03-2016 16:36:07 ] | |
Maegrim | vrijdag 11 maart 2016 @ 16:34 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 maart 2016 @ 16:47 |
Mechanisch? Waar denk je dat dat spul op rijdt? | |
Merode32 | vrijdag 11 maart 2016 @ 16:56 |
Dieselelektrisch, maar dan is het nog lastig om een trein te schakelen. [ Bericht 3% gewijzigd door Merode32 op 11-03-2016 17:19:37 ] | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:36 |
ELEKTRISCH ja. Schakelingen bestaan niet pas sinds er elektronica is. Godzijdank. Hoe denk je dat een hotelschakeling werkt. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:37 |
Nu nog even uitvinden hoe ik van Alloa naar Zwolle kom in april/mei. Ik vlieg naar Edinburgh, heb maar een retour geboekt want veel goedkoper dan enkele reis ![]() | |
bork | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:45 |
Iemand hier nog jonger dan 27? En je reist graag en veel in Duitsland met de trein? BahnCard 50 für 69¤ im 1. Jahr für alle unter 27 Jahren – Kündigung notwendig http://www.bahn.de/micro/(...)04_bc-mybc-bild_LZ01 Dat laatste betekent dat de 6 weken voor de afloop van je abbo moet opzeggen anders wordt deze tegen het normale tarief nog 1 jaar verlengd. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 11-03-2016 18:15:32 ] | |
James1988 | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:45 |
ScotRail voor Alloa - Stirling, Virgin Trains East Coast naar London King's Cross, Eurostar naar Brussel, Thalys naar A'dam, NS naar Zwolle. Zoiets? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:48 |
Mja, ik kijk voor de trip naar Londen wel ff op nationalrail.co.uk. Misschien maak ik nog een uitstapje naar Weston-Super-Mare in de buurt van Bristol. | |
b2py | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:55 |
![]() De Izy Trein! | |
James1988 | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:59 |
Ik heb even met treintjes zitten spelen. De trein hoort niet in Oostenrijk thuis (want het ding is Brits), maar wat is dit een toffe machine ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 maart 2016 @ 18:25 |
Wat een lelijke kleurtjes ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 19:15 |
Nou. Je zou bijna denken dat het gesoept is ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 maart 2016 @ 19:29 |
Nee, dat heb je niet helemaal juist. Via de GSM-R heb je tot Weener contact met Nederland, maar vanaf de grens valt het baanvak officieel onder Fahrdienstleiter Ihrhove. Het is ook nu nog steeds een grensbaanvak, we hebben ook nog steeds een geldige grensbaanvakovereenkomst. En wij moeten inderdaad nog steeds Duitse Befehlen afgeven mocht er een trein rijden en er is iets aan de hand. | |
Fiorano | vrijdag 11 maart 2016 @ 19:38 |
Wtf is daarmee gebeurd | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 21:09 |
Take a wild guess. | |
Salatrel | vrijdag 11 maart 2016 @ 21:12 |
ik vermoed dat die niet de dienst in is gegaan | |
b2py | vrijdag 11 maart 2016 @ 21:14 |
Wel hoor ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:18 |
ja, maar vanmiddag naar Zutphen gegaan voor reiniging | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:20 |
Over Zutphen gesproken. Vandaag een buitengewoon productief dagje in en rondom Zutphen. O.a. ook met ruim 13 fietskilometers. Het wordt nog weleens wat ![]() ![]() ![]() ![]() Enjoy ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:22 |
Mooi ![]() Bij die laatste is het wel kaal zo zonder de oude werkplaats van Strukton die helaas al enige tijd geleden gesloopt is. | |
Merode32 | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:33 |
Als voormalig electricien weet ik echt hoe schakelingen werkt, dan nog is het zeer lastig om tradionele techniek meerdere motoren gelijk aan te sturen. Het feit dat je zoiets ingewikkelds vergelijkt met een simpele hotelschakeling laag zien hoe groot jouw kennis van zaken is. Ik begrijp dat je geen verstand hebt van dit onderwerp en alleen probeer mij uit de tent te lokken, je gaat een paar maanden op de negeer, ik zal later bekijken of je nog ietd zinnigs toevoegd aan dit topic, | |
Duvel | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:43 |
Zou je jezelf ook op "stil" kunnen zetten, dan hoef ik geen abo te nemen om jouw gezwets te negeren, dank je. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:48 |
Siddert en beeft vrienden, De Majesteit gaat het even bepalen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 23:05 |
Mwoa, vind je? Beter een beetje leuk uitzicht over de ijssel dan eoa grijze hangar die daar maar lelijk staat te zijn. Dat Voith ding aan de andere kant bijvoorbeeld ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 maart 2016 @ 23:13 |
Een ouder pand heeft wel wat, maar aan de andere kant heeft de sloop Zutphen wel wat gebracht, want eindelijk van die giga overweg af en je kunt het gebied daar wat een nieuwe impuls geven. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 maart 2016 @ 23:14 |
Dat KUN je doen ja. Voorlopig zijn het een paar extra parkeerplekken en wat hekwerk ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 maart 2016 @ 23:54 |
Majesteit Troll. ![]() | |
bork | zaterdag 12 maart 2016 @ 00:40 |
Niemand die het ziet? Hoi duuf ![]() | |
dennistd | zaterdag 12 maart 2016 @ 00:52 |
Oh ja, welkom terug Duvel ![]() | |
derLudolf | zaterdag 12 maart 2016 @ 03:40 |
Groeten uit?![]() | |
derLudolf | zaterdag 12 maart 2016 @ 04:17 |
![]() |