Nu nog naar 4x per uur zoals Arriva in de spitsuren op dat traject wil. Voordeel is dan dat de Stavoren-trein makkelijker inpasbaar is en dat de knoop Leeuwarden dan robuuster wordt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima tochDan is er in elk geval *iets* mee gedaan
quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondje. Ich liebe pinten koppen op de boot
Fles ik weet dat jij altijd een paar rondjes 'op de plank' hebt staan, wat is je huidige collectie?quote:
Lege wagon achter zo'n tanker met gevaarlijk spul als extra buffer/rijdende kreukelzone?quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor...
heb niet echt iets in de planning verderquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles ik weet dat jij altijd een paar rondjes 'op de plank' hebt staan, wat is je huidige collectie?
Ik bedoel niet dat je iets concreet hebt staan, maar eerder nog niet concrete ideen..quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
heb niet echt iets in de planning verder
Ja dat pennenlikkersadvies kwam van die onderzoeksclub. Hoe stel je je dat voor dan? Een vervoerder die gaat betalen voor de huur / inzet van een extra wagon die hij niet mag gebruiken? Een trein die volgeladen dagenlang op de Kijfhoek blijft staan wachten op het beschikbaar komen van een lege wagon om mee te rijden achterop? Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Lege wagon achter zo'n tanker met gevaarlijk spul als extra buffer/rijdende kreukelzone?
Oh zo. Ach ja, van die plannen. Wedstrijdje tussen 2 teams Enkhuizen - Stavoren, zaterdag team 1 met de trein en team 2 met de waterfiets, daar overnachten en zondag andersom terug.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat je iets concreet hebt staan, maar eerder nog niet concrete ideen..
Met een waterfiets het IJsselmeer over? Je bent knettergekquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh zo. Ach ja, van die plannen. Wedstrijdje tussen 2 teams Enkhuizen - Stavoren, zaterdag team 1 met de trein en team 2 met de waterfiets, daar overnachten en zondag andersom terug.
En Parijs - Dakar, maar zolang de lijn tussen Bamako en Dakar eruit ligt is dat geen optie.
Teams van 4 man, telkens 2 trappend, beetje afwisselen, waarom niet? Begeleidingsbootje erbij, EHBO-ertje voor het geval dat. Vaargeulbeheerders informeren. Komkom, het is de Stille Zuidzee nietquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Met een waterfiets het IJsselmeer over?
What else is new?quote:Je bent knettergek
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staanquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teams van 4 man, telkens 2 trappend, beetje afwisselen, waarom niet? Begeleidingsbootje erbij, EHBO-ertje voor het geval dat. Vaargeulbeheerders informeren. Komkom, het is de Stille Zuidzee niet
[..]
What else is new?
Jij hebt wel een vrij beperkt beeld van een waterfiets zie ik welquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staan
Je bedoelt het benutten van die infrastructuur?quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende:
Het construeren van nieuwe infrastructuur blijft dus grotendeels onbenut doordat elders nieuwe projecten gestart worden. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Weesp 300-400 meter wordt verplaatst naar Amsterdam en er nog 2 sporen bijkomen..
Gelukkig is de stroming op het IJsselmeer meestal compleet verwaarloosbaarquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staan
Ja zoiets. De volle potentie wordt niet gehaald doordat elders weer gewerkt moet worden en daar beperkingen optreden..quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je bedoelt het benutten van die infrastructuur?
Zwartijder...quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:26 schreef b2py het volgende:
SPANNENENDD!!!1!! Vanavond voor het eerst Enschede - Gronau met de trein!
Weet ik, want je hebt er die tot 16 km/h kunnen halen, maar het moet wat leuker klinken hequote:Op donderdag 10 maart 2016 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt wel een vrij beperkt beeld van een waterfiets zie ik welMaar goed, er moet nog heel veel uitgezocht worden daarvoor, ik zie wel wanneer ik dat ga doen en waar ik dan tegenaan ga lopen allemaal
![]()
Maar geloof maar dat er meer smaakjes waterfiets bestaan dan die amfibie-skelters die jij bedoelt
Ik dacht even dat ik je teleur moest stellen aangezien ik vanmorgen in Enschede iets over werkzaamheden zag... Maar de werkzaamheden zijn iets verderop en maar voor twee treinen gelukkig:quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:26 schreef b2py het volgende:
SPANNENENDD!!!1!! Vanavond voor het eerst Enschede - Gronau met de trein!
quote:Wanneer: donderdag 10 en vrijdag 11 maart
Oorzaak: door werkzaamheden
Advies: U kunt gebruikmaken van de overige treinen
de stoptrein naar Dortmund, vertrek uit Enschede om 18.56 en 19.56 uur, rijdt niet verder dan Lünen; in Lünen kunt u overstappen op de stoptrein naar Dortmund
Extra Reistijd: een half uur
Ja maar die hebben weer andere nadelen. Laten we het hier verder maar over de trein gaan hebben weerquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weet ik, want je hebt er die tot 16 km/h kunnen halen, maar het moet wat leuker klinken he
Anders had NS International mij ook geen ticket laten kopen natuurlijkquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik je teleur moest stellen aangezien ik vanmorgen in Enschede iets over werkzaamheden zag... Maar de werkzaamheden zijn iets verderop en maar voor twee treinen gelukkig:
[..]
HA! Heus wel natuurlijkquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Anders had NS International mij ook geen ticket laten kopen natuurlijk
Heb je een vertaling?quote:Op donderdag 10 maart 2016 15:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Flixbus en Leo express gaan samenwerken...
Hier t persbericht
https://www.flixbus.cz/si(...)ou_nova_spojeni_.pdf
Denk om je bloeddruk.quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat pennenlikkersadvies kwam van die onderzoeksclub. Hoe stel je je dat voor dan? Een vervoerder die gaat betalen voor de huur / inzet van een extra wagon die hij niet mag gebruiken? Een trein die volgeladen dagenlang op de Kijfhoek blijft staan wachten op het beschikbaar komen van een lege wagon om mee te rijden achterop? Onzin natuurlijk.
4x per uur? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Extra kruising op Leeuwarden?quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu nog naar 4x per uur zoals Arriva in de spitsuren op dat traject wil. Voordeel is dan dat de Stavoren-trein makkelijker inpasbaar is en dat de knoop Leeuwarden dan robuuster wordt.
Jep. Dat zal op het emplacement moeten. Anders gaat het niet passen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 19:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
4x per uur? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Extra kruising op Leeuwarden?
Als de conducteur een kerel was geweest was hij zelf ook achter gebleven. De kapitein hoort ook als laatste het zinkende schip te verlatenquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
Veevervoer in de Flevopolder, dus wat je doe je als HC? Juist, wat mensen uit de trein halen.
http://nos.nl/artikel/209(...)overvolle-trein.html
Dankuquote:Op donderdag 10 maart 2016 21:15 schreef dennistd het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe functie ludolf!
Workum is op dit moment alleen voor een vroege ochtendtrein en een keer met een verdwaalde andere treinquote:Op donderdag 10 maart 2016 20:53 schreef Monopoly het volgende:
Ik rijd ook op Leeuwarder baanvakken tegenwoordig. Het is oprecht te krap. Je zou ook kunnen kruisen op Workum. Als ik de trein naar Stavoren rijdt, dan is het vanaf Sneek 'niemandsland'. Dan kom ik niemand meer tegen. Als je op Workum kruist kan je doorkruisen op Sneek. Of Sneek Noord lukt qua tijden weet ik niet.
TPRB gaat er in Juni/Juli uit. Zo'n beetje alle InfraRood-palen gaan er dan ook uit. Tot nu toe is bekend dat er nog maar 3 blijven staan, maar men wil het liefst alle palen weghalen. Interessant. Komende week is het laatste gesprek tussen regiobazen. We gaan het zien
Welke 3 blijven er staan volgens jou? Die van Zuidbroek?quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:53 schreef Monopoly het volgende:
TPRB gaat er in Juni/Juli uit. Zo'n beetje alle InfraRood-palen gaan er dan ook uit. Tot nu toe is bekend dat er nog maar 3 blijven staan, maar men wil het liefst alle palen weghalen. Interessant. Komende week is het laatste gesprek tussen regiobazen. We gaan het zien
Wat?quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op PTA zo te zien. Dus pas maar op
Zuidbroek ligt niet in TPRB-land. Harlingen Haven - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden worden Centraal Bediend Gebied, daar gaat het hier om.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:36 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Welke 3 blijven er staan volgens jou? Die van Zuidbroek?
quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondje. Ich liebe pinten koppen op de boot
Beetje jammer dat je niet in 1 dag rond kuntquote:
Klinkt alsof het niet via Bentheim gaatquote:Op donderdag 10 maart 2016 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende week vrijdag gaat de eerste NS FLIRT richting Maastricht
http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3+treinstellen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |