Op 5/6 gaat eindelijk de kuil naar de oude tunnel een keer dichtgegooid worden neem ik aan?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef James1988 het volgende:
Met ingang van het wijzigingsblad van april gaat er weer het nodige veranderen in Breda, omdat de volgende fase van de verbouwing van het station ingaat.
Spoor 5+6 gaat buiten dienst, sporen 3 en 4 zullen dan weer gebruikt gaan worden.
Maak er dan meteen een rondje vanquote:De sprinter Woerden - Utrecht - Den Bosch - Breda wordt tijdelijk vastgeknoopt aan de sprinter Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag.
Aan het perron zelfquote:Op woensdag 9 maart 2016 06:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Voor mijn beeldvorming; waar heeft men de laatste tijd dan gekeerd?
Wat een klapjosti zeg. Ik vraag mij af of hij niet al eens overwogen heeft om midden op de A10 te gaan filmen. Krijg je wel het meest realistische beeld van het verkeer.quote:Op woensdag 9 maart 2016 00:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Sjezus. Hoe onveilig kun je staan als filmert..
+1 voor de bestuurder van het tweede filmpje!
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwensquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik een paar weken geleden over eentje die aan het bellen was van dat stinksyntus.
Zo had ik er een keer eentje die op de streekbusbuffer van het oude station Breda uitgebreid in de bus ging zitten paffen (401 naar Utrecht), vervolgens een halve minuut voor vertrektijd een keer de bus aan de halte zet en dan tekeer gaat tegen passagiers die een los kaartje moesten hebben naar de Bijster (tweede halte in Breda nog) want hij was toch godverdomme geen stadsbus en zo kon'ie niet op tijd weg dit datquote:Op woensdag 9 maart 2016 11:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwens
Ik blij dat ik niet bel achter het stuur (als ik rij tenminste)...quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik een paar weken geleden over eentje die aan het bellen was van dat stinksyntus.
Daar zijn sommigen inderdaad goed in..quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwens
Waarom moet die keren? Ze rijden tegenwoordig toch allemaal in sandwich? Naar voren lopen kan makkelijker en sneller aan het perronquote:Op woensdag 9 maart 2016 06:25 schreef boriq het volgende:
[..]
Voor mijn beeldvorming; waar heeft men de laatste tijd dan gekeerd?
Niet naar Bredaquote:Op woensdag 9 maart 2016 13:44 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Waarom moet die keren? Ze rijden tegenwoordig toch allemaal in sandwich? Naar voren lopen kan makkelijker en sneller aan het perron
Ik vermoed dat ze bij de ontwikkeling van de LTSA daar wel bij stil hebben gestaan maar gekozen hebben voor het intensiveren van frequenties in plaats van het opvoeren van snelheden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Even wat anders.. Missen we in Nederland niet een visie waarin staat wat we ooit op welke spoortrajecten zouden willen? Niet dat we dat meteen gaan uitvoeren maar als we iets op zo'n traject aanpassen kunnen we daar rekening mee houden en als we ooit een zak geld hebben kunnen we dat daaraan besteden.. Bijvoorbeeld.. Waar willen we 200 km/h rijden (Amsterdam-Arnhem, Utrecht- 's Hertogenbosch etc..)
Nouja, bij het opstellen van de LTSA was de optie op 200 km/h en afschieten Fyra nog lang niet aan bod.. Hoe ver dat achter de schermen was doorgesuisd weet ik niet natuurlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Terwijl je van kilometers afstand ziet aankomen dat de buitenwereld het wil en NS al treinen gaat aanschaffen die 200 km/h kunnen gaan rijden. Ik vind het een beetje naïef. Overigens hoef je de ambities ook niet bereikt te hebben over 20 jaar.. Maar het geeft wel een denkkader.
Als er te weinig perrons zijn moet je ergens anders keren. Sandwich verandert daar niets aan.quote:Op woensdag 9 maart 2016 13:44 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Waarom moet die keren? Ze rijden tegenwoordig toch allemaal in sandwich? Naar voren lopen kan makkelijker en sneller aan het perron
200 km/h was toen allang aan bod, i.v.m. Hanzelijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, bij het opstellen van de LTSA was de optie op 200 km/h en afschieten Fyra nog lang niet aan bod.. Hoe ver dat achter de schermen was doorgesuisd weet ik niet natuurlijk.
Dat is natuurlijk wel een discussiepuntje.. Want er was niet de ambitie om alleen voor de Hanzelijn materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Aangezien er op dat moment ook geen uitzicht was op die snelheid op andere trajecten zou je dat dan dus ook niet aan 200 km/h ophangen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
200 km/h was toen allang aan bod, i.v.m. Hanzelijn.
Er was niet de ambitie om voor bij de opening van de Hanzelijn al materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Maar het was altijd al de bedoeling dat er later (lees: op het moment dat er toch nieuw materieel moet worden aangeschaft) alsnog 200 km/h gereden zou gaan worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Want er was niet de ambitie om alleen voor de Hanzelijn materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden.
Ik heb het wel eens opgezocht.. In het Tracébesluit staat als motivering om het traject voor 200 km/h aan te leggen de mogelijkheid dat in de toekomst een internationale trein via die verbinding met die snelheid zou rijden aangezien 160 km/h snel genoeg zou zijn voor de binnenlandse dienst.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:15 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er was niet de ambitie om voor bij de opening van de Hanzelijn al materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Maar het was altijd al de bedoeling dat er later (lees: op het moment dat er toch nieuw materieel moet worden aangeschaft) alsnog 200 km/h gereden zou gaan worden.
En natuurlijk ging het niet alleen om de Hanzelijn, maar bijv. ook over Amsterdam-Utrecht.
Er komt wel vervangend busvervoer uiteraard.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:46 schreef Merode32 het volgende:
Tering, wanneer gingen ze de hoekse lijn ook alweer ombouwen?
Net geprobeerd een reis te plannen vanaf rdam centrum naar hoek van holland strand, zonder ns.
Dat moet 1 uur en 29 minuten kosten, 4 keer overstappen en via de laan van noi![]()
Voor mij is het niet intressant om met de ns te reizen, liever ret maarja die stuurt met richting de laan van noi.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:04 schreef James1988 het volgende:
Hoek van Holland Strand wordt buiten het hoogseizoen maar een paar keer per dag bediend. De ombouw naar metro zal plaatsvinden tussen april 2017 en september 2017, het verplaatsen van HvH Strand tot aan het strand zal nog wat langer duren.
Neem gewoon de Puch Maxi. Kom je er ookquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:14 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Voor mij is het niet intressant om met de ns te reizen, liever ret maarja die stuurt met richting de laan van noi.
2017 dan maar afwachten
Een brommer? Hahha die vinden ze niet zo leuk in hartje rotterdam.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neem gewoon de Puch Maxi. Kom je er ook
Ik wacht wel op 2017, reizen naar laan van noi was me al te ver om, terwijl ik het strand kan zien vanaf mijn huis.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je al zo'n reis maakt moet een kilometertje lopen er nog wel bij kunnen
Als je om 06:10 vertrekt ben je om 09,20 uur in liege, 14:05 london 16:07 harwich(een trein eerder vertrekt om 14:00 uur)quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:
Nou begin ik me wel af te vragen of dat rondje in een dag haalbaar zou zijn vanuit bijvoorbeeld Amersfoort
je moet wat als je niet met de NS wilt reizenquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:20 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Een brommer? Hahha die vinden ze niet zo leuk in hartje rotterdam.
Ik zou wel gek zijn als ik reis met ns, ik reis binnen rotterdam-haaglanden gratis op kosten van de baas.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet wat als je niet met de NS wilt reizen
Maar als het vervolgens een jaar kost om ergens te komen dan heb je er nog geen kloten aanquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:47 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik zou wel gek zijn als ik reis met ns, ik reis binnen rotterdam-haaglanden gratis op kosten van de baas.
Klopt ik dacht wel even vanuit het landverhuizersplein naar hvh te reizenquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar als het vervolgens een jaar kost om ergens te komen dan heb je er nog geen kloten aan
Kan wel zijn maar dat was in 2005... Toen men nog dacht dat er een Zuiderzee lijn kon komen...quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens opgezocht.. In het Tracébesluit staat als motivering om het traject voor 200 km/h aan te leggen de mogelijkheid dat in de toekomst een internationale trein via die verbinding met die snelheid zou rijden aangezien 160 km/h snel genoeg zou zijn voor de binnenlandse dienst.
Waarom ga je niet vanuit Leyenburg met de 35 dan?quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:57 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Klopt ik dacht wel even vanuit het landverhuizersplein naar hvh te reizen![]()
![]()
ik kan de bestemming zien vanuit mijn appartement.
Maar goed op naar 2017
Dan moet ik eerst naar den haag en dan de 35.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom ga je niet vanuit Leyenburg met de 35 dan?
Poging waardquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:29 schreef James1988 het volgende:
Nou begin ik me wel af te vragen of dat rondje in een dag haalbaar zou zijn vanuit bijvoorbeeld Amersfoort
Je hebt vrij reizen, wat is er nouquote:Op woensdag 9 maart 2016 20:28 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst naar den haag en dan de 35.
Maar ik vrees dat dat hem wel gaat worden, ik zie weinig andere opties
Ik sta regelmatig voor de overgang aan de noordkant van station Hilversum, heb niet het idee dat het met de aftelklokken scheelt. Het is nog steeds wachten voor een gesloten overweg op een trein die stilstaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het is niet voor niets dat ze daar de aftelklokken hebben. Kan net een klein beetje schelen voor het verkeer
Het tramidee dus zeg maar.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is geen shop, dit gaat echt zo. Dat zijn tandradtreintjes die in shifts met een stuk of wat in colonne achter elkaar aan rijden. Gaat ook moker traag trouwens.
Hoezo? Leuk koppiequote:Door de grote vertraging van de IRE werd mijn overstap in Basel Bad opgerekt van 30 naar 70 minuten, dus nog maar even nachtfoto's gemaakt. Nadat de 146 113 als RE 17037 uit Offenburg binnengekomen is met gedoofde frontseinen (!) en ik deze foto gemaakt had kwam de machinist boos naar buiten stormen dat ie niet in beeld wou. Prima joh...
Complimenten voor de mooie foto's. Waarom twee diesellocs eigenlijk?quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:39 schreef dennistd het volgende:
Hier het tweede deel van mijn vakantiefoto's van dag twee, Bodensee. De vorige foto's:
- deel 1
- deel 2
- deel 3
[ afbeelding ]
Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken.
[ afbeelding ]
De Regionalbahn op de lijn Friedrichshafen-Aulendorf wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn onder de naam Bodensee-Oberschwaben-Bahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Bayerische Oberlandbahn). In het totaal heeft deze BOB daarvoor negen Regioshuttles van Adtranz/Stadler in dienst. De 67 en 65 staan op het enigszins verlaten station Friedrichshafen Hafen klaar om naar Aulendorf te vertrekken.
[ afbeelding ]
Naast de BOB komt ook DB Regio op station Friedrichshafen Hafen, met de Regionalbahn uit Lindau. Na aankomst uit Lindau wordt er vanaf Stadt naar Hafen gereden, terug naar Stadt, dan nogmaals een slagje naar Hafen en vervolgens weer naar Lindau. De 628 549 heeft het er maar druk mee op deze regenachtige woensdagmiddag.
[ afbeelding ]
Terug in Friedrichshafen Stadt bleek de IRE naar Basel drie kwartier vertraging te hebben. Uiteindelijk met goed +40 vertrokken, maar door het enkelspoor en de bijbehorende kruisingen was de vertraging in Erzingen opgelopen tot +55, genoeg om alle passagiers eruit te gooien en de trein op de heffen. De vijf minuten wachttijd bood wel mooi de gelegenheid tot een foto van deze zwaar vertraagde 611 020.
[ afbeelding ]
Door de grote vertraging van de IRE werd mijn overstap in Basel Bad opgerekt van 30 naar 70 minuten, dus nog maar even nachtfoto's gemaakt. Nadat de 146 113 als RE 17037 uit Offenburg binnengekomen is met gedoofde frontseinen (!) en ik deze foto gemaakt had kwam de machinist boos naar buiten stormen dat ie niet in beeld wou. Prima joh...
Zal wel voor power zijn, ik weet het alleen van de lijn van Stuttgart naar Oberstdorf dat er daarom 2 nodig zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Complimenten voor de mooie foto's. Waarom twee diesellocs eigenlijk?
Aannemelijk voor wat sneller optrekken, maar vooral om de trein ook heuvel op wat snelheid te laten houden.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Complimenten voor de mooie foto's. Waarom twee diesellocs eigenlijk?
Sloom optrekken door een laag vermogen dusquote:Nachteilig ist die lange Übersetzung des Getriebes und die geringe übertragene Leistung von im Durchschnitt nur 1360 kW. Mit mehr als drei Wagen am Haken wird die Beschleunigung recht gering, und die relativ hohe Endgeschwindigkeit kann bei kurzem Haltestellenabstand nicht genutzt werden.
FTFYquote:Op donderdag 10 maart 2016 00:39 schreef dennistd het volgende:
De Regionalbahn op de lijn Friedrichshafen-Aulendorf wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn onder de naam Bodensee-Oberschwaben-Bahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Bayerische Oberlandbahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Berner Oberland Bahn)).
Aha, een kleine 1500pk is inderdaad niet veel voor zo'n enorme locquote:Op donderdag 10 maart 2016 00:52 schreef dennistd het volgende:
Nog even gezocht en op de Duitse wiki dit gevonden:
[..]
Sloom optrekken door een laag vermogen dus
Schitterendquote:Op donderdag 10 maart 2016 01:40 schreef dennistd het volgende:
In 2013 zat er op Stuttgart-Münster inderdaad nog een 103 voor, hier op 23 augustus 2013:
[ afbeelding ]
....want als nieuwe reizigerstreinen tegen een ketelwagen vol butadieen aan botsen is het allemaal prima?quote:De onderzoeksraad adviseert de NS om voortaan geen oude reizigerstreinen meer in te zetten op trajecten waar ook transport met gevaarlijke stoffen plaatsvindt.
Ja dat vond ik ook een vreemde, oude treinen zouden minder goede beveiliging hebben ofzoquote:Op donderdag 10 maart 2016 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)arlijke-stoffen.html
[..]
....want als nieuwe reizigerstreinen tegen een ketelwagen vol butadieen aan botsen is het allemaal prima?![]()
How about "ketelwagens botsbestendiger maken"?![]()
Of, heel gek idee natuurlijk, gewoon oplazeren met ketelwagens vol butadieen dwars door het stadscentrum?
Nog zo'n compleet flutadviesquote:De machinist van de passagierstrein had
een rood sein niet gezien,maar volgens
de raad ging er meer fout.Zo stond de
goederentrein op een te kort spoor
doordat de vervoerder een verkeerde
lengte had opgegeven.Aanbevolen wordt
om geen gevaarlijke stoffen meer in de
achterste wagon te vervoeren.
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor...quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)arlijke-stoffen.html
[..]
....want als nieuwe reizigerstreinen tegen een ketelwagen vol butadieen aan botsen is het allemaal prima?![]()
How about "ketelwagens botsbestendiger maken"?![]()
Of, heel gek idee natuurlijk, gewoon oplazeren met ketelwagens vol butadieen dwars door het stadscentrum?
Dat is wel een goede ja, want op meer vrachtwagens met gevaarlijke stoffen op de weg zit ook niemand te wachten, want meer risico dat het misgaatquote:Op donderdag 10 maart 2016 11:25 schreef Okuliarnik het volgende:
Stelletje leeghoofden bij de OVV. Omdat die plan V geen buffers heeft is het misgegaan en moeten die maar niet rijden waar gevaarlijk spul rijdt. VIRM en ICM heeft ook geen buffers...
Lijkt wel of het spoor onder een enorm vergrootglas ligt. Van die tankwagen met zoutzuur die de A73 platlegde hoor je niks meer...
Binnenvaart een optie?quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor...
Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondjequote:
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Dat spul moet simpelweg vervoerd worden, na pijpleidingen en boten lijkt het spoor me de veiligste optie![]()
Ik zou zeggen, laat het vervoer van de meest gevaarlijke zooi 's nachts plaats vinden.
En zorg gewoon dat het niet mis gaat. Als je met 140 op een goederentrein rijdt die 80 rijdt, maakte het volgens mij weinig uit of je buffers hebt of niet.
Aan de andere kant, meer DDZ en ICR op het spoor is ook iets mis mee
Maar NS moet het probleem oplossen en als mat 64 eruit is, is het klaarquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen.
Dat is duidelijk gedaan omdat NS nou eenmaal veel waarde hecht aan duidelijkheid voor de reizigerquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die kezuedagen voro senioren slaan ook als kut op dirk, een hema Sloeberkaartje is tegenwoordig goedkoper.
Bovendien levert t alleen maar ergernis op
duidelijk?quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is duidelijk gedaan omdat NS nou eenmaal veel waarde hecht aan duidelijkheid voor de reiziger
Even doorgenomen en vooral de lange stationementen van sprinters wordt (terecht) genoemd als pijnpunt. Dan zie je hoeveel knelpunten er eigenlijk zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2016 11:54 schreef boriq het volgende:
Locov heeft hun advies voor dienstregeling 2017 van NSR uitgebracht; klik voor pdf
Als het ze zo uitkomt dan heet dat zo he. Als het bijvoorbeeld makkelijker is om treinen op te heffen dan om te proberen mensen te vervoerenquote:
Gewoon overbelast verklaren, YOLOquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even doorgenomen en vooral de lange stationementen van sprinters wordt (terecht) genoemd als pijnpunt. Dan zie je hoeveel knelpunten er eigenlijk zijn.
ach ja, het baanvak Leeuwarden - Sneek is ook al overbelast verklaardquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon overbelast verklaren, YOLO
Oh geen idee joh, waar dat spul allemaal naar toe gaat.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen.
Pas maar op, straks heb je een baanvak met een burnoutquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon overbelast verklaren, YOLO
Prima tochquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach ja, het baanvak Leeuwarden - Sneek is ook al overbelast verklaard
je kunt het een niet helemaal los van het ander zien. Tuurlijk, voorkomen is beter, maar een ongeval kun je nooit helemaal uitsluiten. Daarom moet je ook kijken waar op dat vlak nog ruimte voor verbetering is.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh geen idee joh, waar dat spul allemaal naar toe gaat.
Maar Rotterdam - Ruhrgebiet moet toch wel tussen 22:00 en 6:00 te doen zijn?
Maar goed, het lijkt mij veel veiliger en verstandiger er voor te zorgen dat er domweg geen ongelukken gebeuren dan er voor te zorgen dat als er een ongeluk gebeurd, de gevolgen minder groot zijn.
Nu nog naar 4x per uur zoals Arriva in de spitsuren op dat traject wil. Voordeel is dan dat de Stavoren-trein makkelijker inpasbaar is en dat de knoop Leeuwarden dan robuuster wordt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima tochDan is er in elk geval *iets* mee gedaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |