ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op maandag 7 maart 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: Ik had er maar 6 van de 11 goed trouwens. Nou ja "goed". Want 7000 km spoor ligt er natuurlijk niet in NL. Dat is of 3000 (alle trajecten één keer tellen) of minstens 10.000 (alle viersporigheid 4 keer tellen, emplacementen weetikhoeveelkeer etc.)
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen.
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen.
Ja, dus: compleet arbitrair wat je wel en niet meetelt. Maar goed, laat ze lekker hun eigen gelijk hebben ook
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen.
Als je exclusief over NS net spreekt zou het zelfs nog minder zijn gok ik zo
Op maandag 7 maart 2016 21:06 schreef dcm360 het volgende: Het is sowieso dubieus om in een quiz over de NS een vraag te hebben over kilometers spoor. Al dat spoor is toch niet van de NS.
Daar was dan wel weer een vraag over. Die met de koe.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 21:23:07 ]
Hier nog vijf foto's van mijn eerste vakantiedag. De vorige foto's: - deel 1
DB Regio 641 005, Bad Krozingen by Dennis te D, on Flickr Terug in Bad Krozingen was er een overstap van 'slechts' 57 minuten op de RE naar Basel. Deze tijd maar even nuttig doorgebracht door wat foto's te maken. Onder andere deze 'walvis' 641 005 van DB Regio kwam voorbij. De Baureihe 641 wordt in Baden-Württemberg alleen ingezet in de Regionalbahn tussen Basel en Lauchringen en was dus enigszins uit de richting.
DB Cargo 185 043 met UC, Bad Krozingen by Dennis te D, on Flickr In Bad Krozingen worden regelmatig goederentrein richting Weil am Rhein aan de kant gezet om een reizigerstrein te laten passeren. Nadat het sein weer groen wordt is het zaak om zo snel mogelijk op te trekken om het doorrijdende verkeer niet te hinderen. Dat gebeurt hier dan ook, met een flinke lading zand om doorslippen van de wielen te voorkomen.
SBB 521 010, Zell by Dennis te D, on Flickr Via Basel werd koers gezet naar Zell, gelegen aan de Wiesentalbahn. Hoewel het traject voor het overgrote deel in Duitsland ligt (slechts 6 van de 29 kilometer ligt in Zwitserland) wordt de dienst hier als S6 wel uitgevoerd door de SBB. De Stadler FLIRT van de nationale Zwitserse spoorwegonderneming staat in op het eindpunt in Zell klaar om terug naar Basel SBB te gaan.
SWEG Vs204 + Vt129 + Vt128, Endingen by Dennis te D, on Flickr Na de Wiesentalbahn stond voor deze dinsdag alleen no de Kaiserstuhlbahn op het programma. Een geval van goed plannen, want hoewel er op de trajecten Freiburg-Gottenheim-Breisach en Gottenheim-Endingen respectievelijk een halfuursdienst en een uursdienst worden gereden, wordt op het deel Breisach-Endingen alleen tijdens de spits gereden. Als lijn 102 staan de Vs204, Vt129 en Vt128 klaar voor vertrek uit Endingen naar Breisach. De stellen en bijwagen behoren tot het type NE81, dat in de jaren 80 voor privatbahnen ontworpen is.
SWEG 650.79 + 650.81, Endingen by Dennis te D, on Flickr Erg veel te vinden in het Schwarzwald zijn de Regioshuttles van Stadler (en voorheen Adtranz). Ook de SWEG heeft een flink aantal van deze motorwagens in dienst. Hier komen de 650.79 en 650.81 binnen in Endingen als lijn 101 vanuit Gottenheim. Het station van Endingen is het centrale station van de Kaiserstuhlbahn, waar alle voertuigen ook onderhouden worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had zelf op Breisach-Endingen wel een Regioshuttle trouwens, een losse motorwagen. Nu maar eens beginnen met het uitzoeken van dag 2, heb in totaal maar iets van 1200 foto's gemaakt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 8 maart 2016 00:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou jah, stomtoevallig, het feit dat ik hier 134 zenders waarvan er ongeveer 80 Duits zijn heeft er denk ik mee te maken.
Bekend probleem Gelukkig op te lossen met een tablet met Horizon Go, een HDMI-kabel en een VPN-verbinding
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb gewoon RTL XL en Uitzending Gemist onderweg tegenwoordig (ook in het buitenland) en dingen op overige zenders zijn niet boeiend omdat ik die kan downloaden. Dus echte slashcare.
Nee, maar zo'n geringe opkomst had ik niet verwacht. 100 of 200 had ik wel verwacht. Het laat misschien wel zien dat de impact van studenten op reizen in de spits wel heel beperkt is wellicht.
De vorige week aangekondigde actie van studenten om vanochtend massaal de trein te nemen,heeft nauwelijks gehoor gekregen.De actie zou duren tot 9.00 uur,maar de voorspelde drukte bleef uit.Op Facebook hadden 28.000 studenten aangekondigd mee te doen.Volgens de NS is het niet drukker dan anders.
Op dinsdag 8 maart 2016 13:13 schreef Merode32 het volgende: Is er ooit overwogen om station breda te verplaatsen en er een kruissingstation van te maken? In het kader van de hsl.
Dan kunnen ze beter heel Breda een paar KM over de grens verplaatsen, als ze dan toch bezig zijn
Op dinsdag 8 maart 2016 13:13 schreef Merode32 het volgende: Is er ooit overwogen om station breda te verplaatsen en er een kruissingstation van te maken? In het kader van de hsl.
Ter hoogte van station Prinsenbeek is er geen plek voor een groot kruisingsstation (o.a. door de A16), en het zou een onlogische plek zijn omdat je dan ver buiten het stadscentrum bent.
Op de huidige locatie loop je zo vanaf het station naar de binnenstad. Vanaf Prinsenbeek is het nog wel een eindje stappen.
Ter hoogte van station Prinsenbeek is er geen plek voor een groot kruisingsstation (o.a. door de A16), en het zou een onlogische plek zijn omdat je dan ver buiten het stadscentrum bent.
Op de huidige locatie loop je zo vanaf het station naar de binnenstad. Vanaf Prinsenbeek is het nog wel een eindje stappen.
De a16 had je natuurlijk ondergronds kunnen leggen in combinatie met een compleet nieuwe wijk, op het budget van de hsl is dat kinderspel.
Ik dacht meer aan een station bij westrik, de ruimte is er(met de a16 ondergronds) en de hsl/spoorlijn breda-roosendaal kruisen elkaar daar+ heg invoegen van de lijn uit rotterdam.
De afstand naar het centrum is een probleem ja maar kan eventueel opgelost worden door twee stations aan te houden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 8 maart 2016 14:51 schreef Dr_Flash het volgende: Weg"geslagen"? Hoogstens weg"gevallen". Of is de Zondvloed gearriveerd? Dan kan dat hele spoor weg, een kademuur voor de ark is genoeg.
Wel de goede regio om dat soort termen te gebruiken
Om reisadvies richting Nijmegen: reis via Den Boschh. Dus wat doet de conducteur van de IC maar Heerlen als de licht vertraagde IC (die normaal naar Nijmegen gaat) in Utrecht aankomsttijd? Juist, snel de deuren sluiten, boos worden op overstappers die bij zijn deur nog naar binnen willen, en maken dat-ie weg komt...
Op dinsdag 8 maart 2016 18:02 schreef ReisT het volgende: Om reisadvies richting Nijmegen: reis via Den Boschh. Dus wat doet de conducteur van de IC maar Heerlen als de licht vertraagde IC (die normaal naar Nijmegen gaat) in Utrecht aankomsttijd? Juist, snel de deuren sluiten, boos worden op overstappers die bij zijn deur nog naar binnen willen, en maken dat-ie weg komt...
Op maandag 7 maart 2016 23:34 schreef dennistd het volgende: Hier nog vijf foto's van mijn eerste vakantiedag. De vorige foto's: Het station van Endingen is het centrale station van de Kaiserstuhlbahn, waar alle voertuigen ook onderhouden worden.
Leuk hoor Dennis, toch Kaiserstuhlbahn Ik was vandaag met Flix-bus in Antwerpen best ok, kijken of ik nog tijd heb om wat Tsjechische treinfoto's te posten .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
HERENTALS - Je trein niet halen omdat je aan het station in Herentals vastzit in de file bij de neergelaten slagbomen, dat is in Herentals niet ongewoon. Minister van Mobiliteit Jaqueline Galant (MR) heeft aan Yoleen Van Camp (N-VA) verteld hoe lang de slagboom aan het station per dag dicht blijft: een verbijsterende vijf uur. En meer dan vier uur op de Poederleeseweg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In NL ligt de overweg bij Naarden-Bussum ook haast meer dicht dan open..
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan saneren edit; schijnbaar blijkt uit de laatste voortgangsrapportage van PHS uit februari dat in juni 2015 de subsidie om de spoorboog Naarden-Bussum te verruimen (om zo 130km/h te kunnen halen) en van 5 naar 2 sporen te gaan toegekend.
Met ingang van het wijzigingsblad van april gaat er weer het nodige veranderen in Breda, omdat de volgende fase van de verbouwing van het station ingaat.
Spoor 5+6 gaat buiten dienst, sporen 3 en 4 zullen dan weer gebruikt gaan worden.
De sprinter Woerden - Utrecht - Den Bosch - Breda wordt tijdelijk vastgeknoopt aan de sprinter Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag. De sprinters blijven in hun eigen pad rijden, waardoor het stationnement zo'n 10 minuten wordt.
De Intercity Direct gaat weer op de sporen ten oosten van het station keren, iets wat de punctualiteit vast ten goede zal komen.
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan saneren edit; schijnbaar blijkt uit de laatste voortgangsrapportage van PHS uit februari dat in juni 2015 de subsidie om de spoorboog Naarden-Bussum te verruimen (om zo 130km/h te kunnen halen) en van 5 naar 2 sporen te gaan toegekend.
50kmh harder door Naarden-B (Vertraagde) sprinters niet meer kunnen inhalen
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan saneren edit; schijnbaar blijkt uit de laatste voortgangsrapportage van PHS uit februari dat in juni 2015 de subsidie om de spoorboog Naarden-Bussum te verruimen (om zo 130km/h te kunnen halen) en van 5 naar 2 sporen te gaan toegekend.
maakt ondertunneling van ten minste een spoorwegovergang daar wel makkelijker en daarnaast komt er in Crailoo nog een extra inhaalspoor
50kmh harder door Naarden-B (Vertraagde) sprinters niet meer kunnen inhalen
Inhalen in Weeps kan ook wel, is 1 halte verder wat ook minder hinder oplevert. Andere richting zijn lange stationnementen in Weeps wel uitdovend genoeg voor vertraging..
Mag je met een meereiskaart ook terug naar je vertrekpunt? Als ik de voorwaarden lees lijkt het me van niet (de NS-meereiskaart is alleen geldig als degene met wie wordt meegereisd een geldig vervoerbewijs naar Delft (exact hetzelfde traject) of een keuzedag kan tonen en 12 jaar of ouder is) maar lijkt me zo raar....
Het plan is om samen vanuit Maastricht een dagje Delft te doen
Op dinsdag 8 maart 2016 22:03 schreef Basekid_NZ het volgende: Mag je met een meereiskaart ook terug naar je vertrekpunt? Als ik de voorwaarden lees lijkt het me van niet (de NS-meereiskaart is alleen geldig als degene met wie wordt meegereisd een geldig vervoerbewijs naar Delft (exact hetzelfde traject) of een keuzedag kan tonen en 12 jaar of ouder is) maar lijkt me zo raar....
Het plan is om samen vanuit Maastricht een dagje Delft te doen
Dit verhaal is niet compleet. Wie heeft de Kaart en wie de Meereiskaart? En wie wil er een ander / korter / langer traject afleggen dan wie?
Het lijkt me sowieso dat NS zo'n formule alleen in de markt zet als het ook legaal te gebruiken is voor reisgedrag dat door verreweg de meeste mensen vertoond wordt ja
Ik heb de meereiskaart en wil samen met een vriendin vanuit Maastricht naar delft en ook weer samen terug. Zij heeft studenten OV (Telt als geldig vervoerbewijs neem ik aan)
Ik twijfel dus of de meereiskaart ook richting Maastricht weer geldig is.
Op dinsdag 8 maart 2016 22:09 schreef Basekid_NZ het volgende: Ik heb de meereiskaart en wil samen met een vriendin vanuit Maastricht naar delft en ook weer samen terug. Zij heeft studenten OV (Telt als geldig vervoerbewijs neem ik aan)
Ik twijfel dus of de meereiskaart ook richting Maastricht weer geldig is.
Ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen als jij, alleen dan andere herkomst. Ik ga gewoon uit van retour, heb er niet eens bij stil gestaan
Op dinsdag 8 maart 2016 18:39 schreef Prins_Pils het volgende: En dat terwijl bomen in België niet eens zo gek lang dichtliggen, niet zoals Duitsland waar je met gemak minutenlang mag wortelschieten for no reason.
In NL ligt de overweg bij Naarden-Bussum ook haast meer dicht dan open..
Het hele stuk tussen Hilversum en Naarden-Bussum heeft daar last van. Vroegâh toen de 'grote spoorbomen' er nog waren in Hilversum was het helemaal erg. Die zaten 15-20 minuten per uur dicht.
Op dinsdag 8 maart 2016 22:47 schreef Prins_Pils het volgende: Heeft de overweg direct ten noorden van NdB (die bedoelde ik) een stop-doorschakeling eigenlijk?
het sluiten van die overwegen in Naarden-Bussum gaat op afstand vanuit de post Amersfoort. Het is ook de reden dat die overwegen langer dan gebruikelijk dicht liggen.
Als de boel daar naar twee sporen gaat is dit niet meer nodig en kan de dichtligtijd korter worden en wordt tegelijkertijd de ergernis wat minder.
Er is in Naarden=Bussum een vijfsporige AHOB. Die gaat automatisch en ook vrij vlot open en dicht.. Als je even rekening houdt met de lange ontruimingstijden dan.. En de EOB die op afstand bediend wordt. Voor die laatste is het gesloten zijn van de overweg een randvoorwaarde om een rijweg in te kunnen stellen.
Op het station van Immendingen staat Regioshuttle 244 van de Hohenzollerische Landesbahn klaar als Regionalbahn van Blumberg-Zollhaus naar Rottweil. Veel reizigers zijn er niet zo aan het einde van een doordeweekse ochtend.
Op het verder nogal verlaten station van Herbertingen (het ligt een flink eind van het dorp af) staat dieselstel 611 043 klaar als IRE van Ulm naar Neustadt (Scharzwald). Vanuit Neustadt rijdt er elk uur een (I)RE, het ene uur naar Ulm en het andere uur naar Rottweil. De Baureihe 611 is voorzien van een kantelmechanisme, maar door het hoge aantal storingen is dit momenteel uitgeschakeld.
Terwijl de IRE naar Neustadt vertrekt komt de Regionalbahn naar Aulendorf binnen, gereden door de Regioshuttles 650 327 en een onbekende soortgenoot. In de spiegeling van de ruit is de wegrijdende IRE nog te zien.
Op station Aulendorf komt de enigszins vertraagde Regional Express van Stuttgart naar Lindau het station binnen. Bij gebrek aan bovenleiding is de e-loc waarmee Dosto's meestal rijden vervangen door een dikke diesel, de 218 406. Met vier Dosto's aan de haak en mij als passagier werd even later luid brullend vertrokken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 8 maart 2016 21:31 schreef James1988 het volgende: Met ingang van het wijzigingsblad van april gaat er weer het nodige veranderen in Breda, omdat de volgende fase van de verbouwing van het station ingaat.
Spoor 5+6 gaat buiten dienst, sporen 3 en 4 zullen dan weer gebruikt gaan worden.
Op 5/6 gaat eindelijk de kuil naar de oude tunnel een keer dichtgegooid worden neem ik aan?
quote:
De sprinter Woerden - Utrecht - Den Bosch - Breda wordt tijdelijk vastgeknoopt aan de sprinter Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag.
Maak er dan meteen een rondje van .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Wat een klapjosti zeg. Ik vraag mij af of hij niet al eens overwogen heeft om midden op de A10 te gaan filmen. Krijg je wel het meest realistische beeld van het verkeer.
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwens
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwens
Zo had ik er een keer eentje die op de streekbusbuffer van het oude station Breda uitgebreid in de bus ging zitten paffen (401 naar Utrecht), vervolgens een halve minuut voor vertrektijd een keer de bus aan de halte zet en dan tekeer gaat tegen passagiers die een los kaartje moesten hebben naar de Bijster (tweede halte in Breda nog) want hij was toch godverdomme geen stadsbus en zo kon'ie niet op tijd weg dit dat .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik had geklikt over een rokende buschauffeur in de bus op een leeg materieel ritje vanaf de Universiteit naar de stad Enschede. Nooit meer wat van gehoord trouwens
Daar zijn sommigen inderdaad goed in..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even wat anders.. Missen we in Nederland niet een visie waarin staat wat we ooit op welke spoortrajecten zouden willen? Niet dat we dat meteen gaan uitvoeren maar als we iets op zo'n traject aanpassen kunnen we daar rekening mee houden en als we ooit een zak geld hebben kunnen we dat daaraan besteden.. Bijvoorbeeld.. Waar willen we 200 km/h rijden (Amsterdam-Arnhem, Utrecht- 's Hertogenbosch etc..)
Op woensdag 9 maart 2016 14:22 schreef Mr_Klaasje het volgende: Even wat anders.. Missen we in Nederland niet een visie waarin staat wat we ooit op welke spoortrajecten zouden willen? Niet dat we dat meteen gaan uitvoeren maar als we iets op zo'n traject aanpassen kunnen we daar rekening mee houden en als we ooit een zak geld hebben kunnen we dat daaraan besteden.. Bijvoorbeeld.. Waar willen we 200 km/h rijden (Amsterdam-Arnhem, Utrecht- 's Hertogenbosch etc..)
Ik vermoed dat ze bij de ontwikkeling van de LTSA daar wel bij stil hebben gestaan maar gekozen hebben voor het intensiveren van frequenties in plaats van het opvoeren van snelheden.
Terwijl je van kilometers afstand ziet aankomen dat de buitenwereld het wil en NS al treinen gaat aanschaffen die 200 km/h kunnen gaan rijden. Ik vind het een beetje naïef. Overigens hoef je de ambities ook niet bereikt te hebben over 20 jaar.. Maar het geeft wel een denkkader.
Op woensdag 9 maart 2016 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende: Terwijl je van kilometers afstand ziet aankomen dat de buitenwereld het wil en NS al treinen gaat aanschaffen die 200 km/h kunnen gaan rijden. Ik vind het een beetje naïef. Overigens hoef je de ambities ook niet bereikt te hebben over 20 jaar.. Maar het geeft wel een denkkader.
Nouja, bij het opstellen van de LTSA was de optie op 200 km/h en afschieten Fyra nog lang niet aan bod.. Hoe ver dat achter de schermen was doorgesuisd weet ik niet natuurlijk.
Nouja, bij het opstellen van de LTSA was de optie op 200 km/h en afschieten Fyra nog lang niet aan bod.. Hoe ver dat achter de schermen was doorgesuisd weet ik niet natuurlijk.
200 km/h was toen allang aan bod, i.v.m. Hanzelijn.
200 km/h was toen allang aan bod, i.v.m. Hanzelijn.
Dat is natuurlijk wel een discussiepuntje.. Want er was niet de ambitie om alleen voor de Hanzelijn materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Aangezien er op dat moment ook geen uitzicht was op die snelheid op andere trajecten zou je dat dan dus ook niet aan 200 km/h ophangen.
Want er was niet de ambitie om alleen voor de Hanzelijn materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden.
Er was niet de ambitie om voor bij de opening van de Hanzelijn al materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Maar het was altijd al de bedoeling dat er later (lees: op het moment dat er toch nieuw materieel moet worden aangeschaft) alsnog 200 km/h gereden zou gaan worden.
En natuurlijk ging het niet alleen om de Hanzelijn, maar bijv. ook over Amsterdam-Utrecht.
[ Bericht 5% gewijzigd door ReisT op 09-03-2016 15:30:11 ]
Zo, eens even NS gebeld: 1e klas weekend vrij is tot 30 april in de aanbieding voor ¤39 p/m, maar mijn abonnement liep nog tot 1 juni... Betaal nu vanaf 1 april tot 1 april 2017 ¤39 per maand, scheelt toch weer ¤72 in het jaar
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er was niet de ambitie om voor bij de opening van de Hanzelijn al materieel aan te schaffen wat 200 km/h zou gaan rijden. Maar het was altijd al de bedoeling dat er later (lees: op het moment dat er toch nieuw materieel moet worden aangeschaft) alsnog 200 km/h gereden zou gaan worden.
En natuurlijk ging het niet alleen om de Hanzelijn, maar bijv. ook over Amsterdam-Utrecht.
Ik heb het wel eens opgezocht.. In het Tracébesluit staat als motivering om het traject voor 200 km/h aan te leggen de mogelijkheid dat in de toekomst een internationale trein via die verbinding met die snelheid zou rijden aangezien 160 km/h snel genoeg zou zijn voor de binnenlandse dienst.
Hoek van Holland Strand wordt buiten het hoogseizoen maar een paar keer per dag bediend. De ombouw naar metro zal plaatsvinden tussen april 2017 en september 2017, het verplaatsen van HvH Strand tot aan het strand zal nog wat langer duren.
Op woensdag 9 maart 2016 19:04 schreef James1988 het volgende: Hoek van Holland Strand wordt buiten het hoogseizoen maar een paar keer per dag bediend. De ombouw naar metro zal plaatsvinden tussen april 2017 en september 2017, het verplaatsen van HvH Strand tot aan het strand zal nog wat langer duren.
Voor mij is het niet intressant om met de ns te reizen, liever ret maarja die stuurt met richting de laan van noi.
2017 dan maar afwachten
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op woensdag 9 maart 2016 19:29 schreef James1988 het volgende: Nou begin ik me wel af te vragen of dat rondje in een dag haalbaar zou zijn vanuit bijvoorbeeld Amersfoort
Als je om 06:10 vertrekt ben je om 09,20 uur in liege, 14:05 london 16:07 harwich(een trein eerder vertrekt om 14:00 uur)
De eerste boot vertrekt dan om 23:00 uur en komt om 08:00 de volgende dag aan.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Als je vanuit amersfoort rechtstreeks naar london reist via brussel kom je aan om 10:00 dan ben je om 11:00 uur in harwich en kun je de boot nemen van 14:15 en ben je om 19:45 op bestemming.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik heb het wel eens opgezocht.. In het Tracébesluit staat als motivering om het traject voor 200 km/h aan te leggen de mogelijkheid dat in de toekomst een internationale trein via die verbinding met die snelheid zou rijden aangezien 160 km/h snel genoeg zou zijn voor de binnenlandse dienst.
Kan wel zijn maar dat was in 2005... Toen men nog dacht dat er een Zuiderzee lijn kon komen...
Intussen heeft NS wel meermaals beloofd daar 200 te zullen gaan rijden met Intercity's.
Op woensdag 9 maart 2016 19:29 schreef James1988 het volgende: Nou begin ik me wel af te vragen of dat rondje in een dag haalbaar zou zijn vanuit bijvoorbeeld Amersfoort
Op dinsdag 8 maart 2016 22:46 schreef Peterselieman het volgende: Het is niet voor niets dat ze daar de aftelklokken hebben. Kan net een klein beetje schelen voor het verkeer
Ik sta regelmatig voor de overgang aan de noordkant van station Hilversum, heb niet het idee dat het met de aftelklokken scheelt. Het is nog steeds wachten voor een gesloten overweg op een trein die stilstaat.
Ik kwam deze tegen op Instagram. Óf het is gezichtsbedrog, óf ze hebben in Zwitserland wel hele korte blokken. Ik zie namelijk een hoop treinen op een enkelsporig baanvak...
Dit is geen shop, dit gaat echt zo. Dat zijn tandradtreintjes die in shifts met een stuk of wat in colonne achter elkaar aan rijden. Gaat ook moker traag trouwens.
Well, HOEFT geen soep te zijn, als het rustig is rijden ze gewoon met 1 stelletje maar als je dan 3 foto's over elkaar heen legt kom je er ook. Het is wel 1 lijn in elk geval.
Op woensdag 9 maart 2016 21:41 schreef Dr_Flash het volgende: Dit is geen shop, dit gaat echt zo. Dat zijn tandradtreintjes die in shifts met een stuk of wat in colonne achter elkaar aan rijden. Gaat ook moker traag trouwens.
Het tramidee dus zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Zou best kunnen ja. Op tandradbanen werkt het sowieso heel anders dan op adhesiespoor. Als er iets mis gaat klakt er een paar remblokjes uit en sta je klats boem stil, hangend in de tanden van de baan. En dan bel je de rest dat je stil staat, of ze zien het. Gaat gewoon echt heel langzaam
Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken.
De Regionalbahn op de lijn Friedrichshafen-Aulendorf wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn onder de naam Bodensee-Oberschwaben-Bahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Bayerische Oberlandbahn). In het totaal heeft deze BOB daarvoor negen Regioshuttles van Adtranz/Stadler in dienst. De 67 en 65 staan op het enigszins verlaten station Friedrichshafen Hafen klaar om naar Aulendorf te vertrekken.
Naast de BOB komt ook DB Regio op station Friedrichshafen Hafen, met de Regionalbahn uit Lindau. Na aankomst uit Lindau wordt er vanaf Stadt naar Hafen gereden, terug naar Stadt, dan nogmaals een slagje naar Hafen en vervolgens weer naar Lindau. De 628 549 heeft het er maar druk mee op deze regenachtige woensdagmiddag.
Terug in Friedrichshafen Stadt bleek de IRE naar Basel drie kwartier vertraging te hebben. Uiteindelijk met goed +40 vertrokken, maar door het enkelspoor en de bijbehorende kruisingen was de vertraging in Erzingen opgelopen tot +55, genoeg om alle passagiers eruit te gooien en de trein op de heffen. De vijf minuten wachttijd bood wel mooi de gelegenheid tot een foto van deze zwaar vertraagde 611 020.
Door de grote vertraging van de IRE werd mijn overstap in Basel Bad opgerekt van 30 naar 70 minuten, dus nog maar even nachtfoto's gemaakt. Nadat de 146 113 als RE 17037 uit Offenburg binnengekomen is met gedoofde frontseinen (!) en ik deze foto gemaakt had kwam de machinist boos naar buiten stormen dat ie niet in beeld wou. Prima joh...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Door de grote vertraging van de IRE werd mijn overstap in Basel Bad opgerekt van 30 naar 70 minuten, dus nog maar even nachtfoto's gemaakt. Nadat de 146 113 als RE 17037 uit Offenburg binnengekomen is met gedoofde frontseinen (!) en ik deze foto gemaakt had kwam de machinist boos naar buiten stormen dat ie niet in beeld wou. Prima joh...
Hoezo? Leuk koppie thx Dennis, mooi om te zien, leuk om te lezen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ afbeelding ] Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken.
[ afbeelding ] De Regionalbahn op de lijn Friedrichshafen-Aulendorf wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn onder de naam Bodensee-Oberschwaben-Bahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Bayerische Oberlandbahn). In het totaal heeft deze BOB daarvoor negen Regioshuttles van Adtranz/Stadler in dienst. De 67 en 65 staan op het enigszins verlaten station Friedrichshafen Hafen klaar om naar Aulendorf te vertrekken.
[ afbeelding ] Naast de BOB komt ook DB Regio op station Friedrichshafen Hafen, met de Regionalbahn uit Lindau. Na aankomst uit Lindau wordt er vanaf Stadt naar Hafen gereden, terug naar Stadt, dan nogmaals een slagje naar Hafen en vervolgens weer naar Lindau. De 628 549 heeft het er maar druk mee op deze regenachtige woensdagmiddag.
[ afbeelding ] Terug in Friedrichshafen Stadt bleek de IRE naar Basel drie kwartier vertraging te hebben. Uiteindelijk met goed +40 vertrokken, maar door het enkelspoor en de bijbehorende kruisingen was de vertraging in Erzingen opgelopen tot +55, genoeg om alle passagiers eruit te gooien en de trein op de heffen. De vijf minuten wachttijd bood wel mooi de gelegenheid tot een foto van deze zwaar vertraagde 611 020.
[ afbeelding ] Door de grote vertraging van de IRE werd mijn overstap in Basel Bad opgerekt van 30 naar 70 minuten, dus nog maar even nachtfoto's gemaakt. Nadat de 146 113 als RE 17037 uit Offenburg binnengekomen is met gedoofde frontseinen (!) en ik deze foto gemaakt had kwam de machinist boos naar buiten stormen dat ie niet in beeld wou. Prima joh...
Complimenten voor de mooie foto's. Waarom twee diesellocs eigenlijk?
Complimenten voor de mooie foto's. Waarom twee diesellocs eigenlijk?
Zal wel voor power zijn, ik weet het alleen van de lijn van Stuttgart naar Oberstdorf dat er daarom 2 nodig zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
mm, ik zocht naar twee dikke diesels in Stuttgart maar kwam dit tegen, dit was ook toch pas de revue gepasseerd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nog even gezocht en op de Duitse wiki dit gevonden:
quote:
Nachteilig ist die lange Übersetzung des Getriebes und die geringe übertragene Leistung von im Durchschnitt nur 1360 kW. Mit mehr als drei Wagen am Haken wird die Beschleunigung recht gering, und die relativ hohe Endgeschwindigkeit kann bei kurzem Haltestellenabstand nicht genutzt werden.
Sloom optrekken door een laag vermogen dus
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De Regionalbahn op de lijn Friedrichshafen-Aulendorf wordt uitgevoerd door Deutsche Bahn onder de naam Bodensee-Oberschwaben-Bahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Bayerische Oberlandbahn, niet te verwarren met die andere BOB (de Berner Oberland Bahn)).
Aha, een kleine 1500pk is inderdaad niet veel voor zo'n enorme loc Als ik dat zo lees is het eigenlijk een goederenloc, met enorm veel koppel onderin...
De onderzoeksraad adviseert de NS om voortaan geen oude reizigerstreinen meer in te zetten op trajecten waar ook transport met gevaarlijke stoffen plaatsvindt.
....want als nieuwe reizigerstreinen tegen een ketelwagen vol butadieen aan botsen is het allemaal prima?
How about "ketelwagens botsbestendiger maken"?
Of, heel gek idee natuurlijk, gewoon oplazeren met ketelwagens vol butadieen dwars door het stadscentrum?
De machinist van de passagierstrein had een rood sein niet gezien,maar volgens de raad ging er meer fout.Zo stond de goederentrein op een te kort spoor doordat de vervoerder een verkeerde lengte had opgegeven.Aanbevolen wordt om geen gevaarlijke stoffen meer in de achterste wagon te vervoeren.
Nog zo'n compleet flutadvies Wat zijn die lui aan het doen daar joh?
Stelletje leeghoofden bij de OVV. Omdat die plan V geen buffers heeft is het misgegaan en moeten die maar niet rijden waar gevaarlijk spul rijdt. VIRM en ICM heeft ook geen buffers...
Lijkt wel of het spoor onder een enorm vergrootglas ligt. Van die tankwagen met zoutzuur die de A73 platlegde hoor je niks meer...
....want als nieuwe reizigerstreinen tegen een ketelwagen vol butadieen aan botsen is het allemaal prima?
How about "ketelwagens botsbestendiger maken"?
Of, heel gek idee natuurlijk, gewoon oplazeren met ketelwagens vol butadieen dwars door het stadscentrum?
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 10 maart 2016 11:25 schreef Okuliarnik het volgende: Stelletje leeghoofden bij de OVV. Omdat die plan V geen buffers heeft is het misgegaan en moeten die maar niet rijden waar gevaarlijk spul rijdt. VIRM en ICM heeft ook geen buffers...
Lijkt wel of het spoor onder een enorm vergrootglas ligt. Van die tankwagen met zoutzuur die de A73 platlegde hoor je niks meer...
Dat is wel een goede ja, want op meer vrachtwagens met gevaarlijke stoffen op de weg zit ook niemand te wachten, want meer risico dat het misgaat
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor...
Dat spul moet simpelweg vervoerd worden, na pijpleidingen en boten lijkt het spoor me de veiligste optie
Ik zou zeggen, laat het vervoer van de meest gevaarlijke zooi 's nachts plaats vinden.
En zorg gewoon dat het niet mis gaat. Als je met 140 op een goederentrein rijdt die 80 rijdt, maakte het volgens mij weinig uit of je buffers hebt of niet.
Aan de andere kant, meer DDZ en ICR op het spoor is ook iets mis mee
Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondje . Ich liebe pinten koppen op de boot
Op donderdag 10 maart 2016 11:37 schreef derLudolf het volgende: Dat spul moet simpelweg vervoerd worden, na pijpleidingen en boten lijkt het spoor me de veiligste optie
Ik zou zeggen, laat het vervoer van de meest gevaarlijke zooi 's nachts plaats vinden.
En zorg gewoon dat het niet mis gaat. Als je met 140 op een goederentrein rijdt die 80 rijdt, maakte het volgens mij weinig uit of je buffers hebt of niet.
Aan de andere kant, meer DDZ en ICR op het spoor is ook iets mis mee
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen.
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen.
Maar NS moet het probleem oplossen en als mat 64 eruit is, is het klaar Wat een onzin zeg.
Op donderdag 10 maart 2016 12:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: Die kezuedagen voro senioren slaan ook als kut op dirk, een hema Sloeberkaartje is tegenwoordig goedkoper.
Even doorgenomen en vooral de lange stationementen van sprinters wordt (terecht) genoemd als pijnpunt. Dan zie je hoeveel knelpunten er eigenlijk zijn.
Even doorgenomen en vooral de lange stationementen van sprinters wordt (terecht) genoemd als pijnpunt. Dan zie je hoeveel knelpunten er eigenlijk zijn.
Als je het hier in de nacht vervoert zit je in Duitsland weer midden in de spits of je hebt te maken met nachtelijke werkzaamheden. Ergo, er is geen ideaal tijdstip voor het vervoer van dingen.
Oh geen idee joh, waar dat spul allemaal naar toe gaat.
Maar Rotterdam - Ruhrgebiet moet toch wel tussen 22:00 en 6:00 te doen zijn?
Maar goed, het lijkt mij veel veiliger en verstandiger er voor te zorgen dat er domweg geen ongelukken gebeuren dan er voor te zorgen dat als er een ongeluk gebeurd, de gevolgen minder groot zijn.
Oh geen idee joh, waar dat spul allemaal naar toe gaat.
Maar Rotterdam - Ruhrgebiet moet toch wel tussen 22:00 en 6:00 te doen zijn?
Maar goed, het lijkt mij veel veiliger en verstandiger er voor te zorgen dat er domweg geen ongelukken gebeuren dan er voor te zorgen dat als er een ongeluk gebeurd, de gevolgen minder groot zijn.
je kunt het een niet helemaal los van het ander zien. Tuurlijk, voorkomen is beter, maar een ongeval kun je nooit helemaal uitsluiten. Daarom moet je ook kijken waar op dat vlak nog ruimte voor verbetering is.
Het construeren van nieuwe infrastructuur blijft dus grotendeels onbenut doordat elders nieuwe projecten gestart worden. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Weesp 300-400 meter wordt verplaatst naar Amsterdam en er nog 2 sporen bijkomen..
Prima toch Dan is er in elk geval *iets* mee gedaan
Nu nog naar 4x per uur zoals Arriva in de spitsuren op dat traject wil. Voordeel is dan dat de Stavoren-trein makkelijker inpasbaar is en dat de knoop Leeuwarden dan robuuster wordt.
Op donderdag 10 maart 2016 11:57 schreef Dr_Flash het volgende: Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondje . Ich liebe pinten koppen op de boot
Waar moet het dan langs? Bijna elke route leidt wel door een stadscentrum. Ja, behalve die Betuwedinges, maar om daar te komen moet je meestal toch over het conventionele spoor...
Lege wagon achter zo'n tanker met gevaarlijk spul als extra buffer/rijdende kreukelzone?
Lege wagon achter zo'n tanker met gevaarlijk spul als extra buffer/rijdende kreukelzone?
Ja dat pennenlikkersadvies kwam van die onderzoeksclub. Hoe stel je je dat voor dan? Een vervoerder die gaat betalen voor de huur / inzet van een extra wagon die hij niet mag gebruiken? Een trein die volgeladen dagenlang op de Kijfhoek blijft staan wachten op het beschikbaar komen van een lege wagon om mee te rijden achterop? Onzin natuurlijk.
Ik bedoel niet dat je iets concreet hebt staan, maar eerder nog niet concrete ideen..
Oh zo. Ach ja, van die plannen. Wedstrijdje tussen 2 teams Enkhuizen - Stavoren, zaterdag team 1 met de trein en team 2 met de waterfiets, daar overnachten en zondag andersom terug.
En Parijs - Dakar, maar zolang de lijn tussen Bamako en Dakar eruit ligt is dat geen optie.
Oh zo. Ach ja, van die plannen. Wedstrijdje tussen 2 teams Enkhuizen - Stavoren, zaterdag team 1 met de trein en team 2 met de waterfiets, daar overnachten en zondag andersom terug.
En Parijs - Dakar, maar zolang de lijn tussen Bamako en Dakar eruit ligt is dat geen optie.
Met een waterfiets het IJsselmeer over? Je bent knettergek
Teams van 4 man, telkens 2 trappend, beetje afwisselen, waarom niet? Begeleidingsbootje erbij, EHBO-ertje voor het geval dat. Vaargeulbeheerders informeren. Komkom, het is de Stille Zuidzee niet
Teams van 4 man, telkens 2 trappend, beetje afwisselen, waarom niet? Begeleidingsbootje erbij, EHBO-ertje voor het geval dat. Vaargeulbeheerders informeren. Komkom, het is de Stille Zuidzee niet
[..]
What else is new?
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staan
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staan
Jij hebt wel een vrij beperkt beeld van een waterfiets zie ik wel Maar goed, er moet nog heel veel uitgezocht worden daarvoor, ik zie wel wanneer ik dat ga doen en waar ik dan tegenaan ga lopen allemaal
Maar geloof maar dat er meer smaakjes waterfiets bestaan dan die amfibie-skelters die jij bedoelt
Op donderdag 10 maart 2016 12:41 schreef b2py het volgende: Het construeren van nieuwe infrastructuur blijft dus grotendeels onbenut doordat elders nieuwe projecten gestart worden. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Weesp 300-400 meter wordt verplaatst naar Amsterdam en er nog 2 sporen bijkomen..
Met een normale waterfiets trap je het schompes om 2 km/h te gaan. Als je volledig recht zou gaan dan ben je 10 uren bezig om aan de overkant te komen en dat is alleen maar als er geen stroming zou staan
Gelukkig is de stroming op het IJsselmeer meestal compleet verwaarloosbaar En je hoeft maar iets meer dan 2x zo hard te kunnen met je waterfiets om al concurrerend te zijn voor de trein!
Jij hebt wel een vrij beperkt beeld van een waterfiets zie ik wel Maar goed, er moet nog heel veel uitgezocht worden daarvoor, ik zie wel wanneer ik dat ga doen en waar ik dan tegenaan ga lopen allemaal
Maar geloof maar dat er meer smaakjes waterfiets bestaan dan die amfibie-skelters die jij bedoelt
Weet ik, want je hebt er die tot 16 km/h kunnen halen, maar het moet wat leuker klinken he
Op donderdag 10 maart 2016 13:26 schreef b2py het volgende: SPANNENENDD!!!1!! Vanavond voor het eerst Enschede - Gronau met de trein!
Ik dacht even dat ik je teleur moest stellen aangezien ik vanmorgen in Enschede iets over werkzaamheden zag... Maar de werkzaamheden zijn iets verderop en maar voor twee treinen gelukkig:
quote:
Wanneer: donderdag 10 en vrijdag 11 maart Oorzaak: door werkzaamheden Advies: U kunt gebruikmaken van de overige treinen de stoptrein naar Dortmund, vertrek uit Enschede om 18.56 en 19.56 uur, rijdt niet verder dan Lünen; in Lünen kunt u overstappen op de stoptrein naar Dortmund
Ik dacht even dat ik je teleur moest stellen aangezien ik vanmorgen in Enschede iets over werkzaamheden zag... Maar de werkzaamheden zijn iets verderop en maar voor twee treinen gelukkig:
[..]
Anders had NS International mij ook geen ticket laten kopen natuurlijk
Ja dat pennenlikkersadvies kwam van die onderzoeksclub. Hoe stel je je dat voor dan? Een vervoerder die gaat betalen voor de huur / inzet van een extra wagon die hij niet mag gebruiken? Een trein die volgeladen dagenlang op de Kijfhoek blijft staan wachten op het beschikbaar komen van een lege wagon om mee te rijden achterop? Onzin natuurlijk.
Nu nog naar 4x per uur zoals Arriva in de spitsuren op dat traject wil. Voordeel is dan dat de Stavoren-trein makkelijker inpasbaar is en dat de knoop Leeuwarden dan robuuster wordt.
4x per uur? Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Extra kruising op Leeuwarden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik rijd ook op Leeuwarder baanvakken tegenwoordig. Het is oprecht te krap. Je zou ook kunnen kruisen op Workum. Als ik de trein naar Stavoren rijdt, dan is het vanaf Sneek 'niemandsland'. Dan kom ik niemand meer tegen. Als je op Workum kruist kan je doorkruisen op Sneek. Of Sneek Noord lukt qua tijden weet ik niet.
TPRB gaat er in Juni/Juli uit. Zo'n beetje alle InfraRood-palen gaan er dan ook uit. Tot nu toe is bekend dat er nog maar 3 blijven staan, maar men wil het liefst alle palen weghalen. Interessant. Komende week is het laatste gesprek tussen regiobazen. We gaan het zien
Op donderdag 10 maart 2016 20:53 schreef Monopoly het volgende: Ik rijd ook op Leeuwarder baanvakken tegenwoordig. Het is oprecht te krap. Je zou ook kunnen kruisen op Workum. Als ik de trein naar Stavoren rijdt, dan is het vanaf Sneek 'niemandsland'. Dan kom ik niemand meer tegen. Als je op Workum kruist kan je doorkruisen op Sneek. Of Sneek Noord lukt qua tijden weet ik niet.
TPRB gaat er in Juni/Juli uit. Zo'n beetje alle InfraRood-palen gaan er dan ook uit. Tot nu toe is bekend dat er nog maar 3 blijven staan, maar men wil het liefst alle palen weghalen. Interessant. Komende week is het laatste gesprek tussen regiobazen. We gaan het zien
Workum is op dit moment alleen voor een vroege ochtendtrein en een keer met een verdwaalde andere trein
Op donderdag 10 maart 2016 20:53 schreef Monopoly het volgende: TPRB gaat er in Juni/Juli uit. Zo'n beetje alle InfraRood-palen gaan er dan ook uit. Tot nu toe is bekend dat er nog maar 3 blijven staan, maar men wil het liefst alle palen weghalen. Interessant. Komende week is het laatste gesprek tussen regiobazen. We gaan het zien
Welke 3 blijven er staan volgens jou? Die van Zuidbroek?
Nacht- of dagboot kost allebei 48 eurie per persoon enkele reis, voor 20 maart. Nachtboot vertrekt om 23:00, aankomst Hoek 08:00, dagboot is van 10:00 tot 18:00 onderweg. Dat rondje in 1 dag kun je dus schudden, maar op zaterdag via Brussel en Londen naar Harwich en de nachtboot terug, lijkt me best een vet rondje . Ich liebe pinten koppen op de boot
Originele bierwagon van brouwerij Plzeňský Prazdroj (Pilsner Urquell), niks bijzonders op het eerste oog maar onze gids vertelde ons dat er holle wanden in de wagon zitten. In de winter werden die gevuld met warme stenen en in de zomer met ijs. Helaas is er nu geen spooraansluiting meer, alles gaat met vrachtwagens
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op de tekeningen die ik heb gezien, zijn alle IR-palen op TPRB weg.
Inderdaad. Er was wat weerstand vanuit Arriva. Beter alles weghalen ipv een paar losse IR seinen. Is ook wel prettig zo voor machinist. Alles automatisch, niet meer schieten, jullie zien het beter, minder kans op storing/vertraging. Win-win.
Op vrijdag 11 maart 2016 09:41 schreef b2py het volgende: Waarom was er weerstand vanuit Arriva voor het verwijderen van TPRB en er dan centraal bediend van te maken?
Geen idee of daar sprake van was. Het ging meer om het eventueel laten staan van 3 IR-seinen. Dat wilde ze liever niet. Dan krijg je van die storingsgevoelige eilandjes. Machinisten hebben liever dat alles centraal bediend is, dan dat je 2 stations bediend hebt, 1 station met IR schieten, dan weer 1 niet etc.
In Leeuwarden heeft vanmorgen een trein de bovenleiding kapot gemaakt. Deze kon niet meer weg. Men heeft de hulp van een buffel opgeroepen om hem weg te slepen.
Lijkt me logisch als je in maastricht moet zijn lijkt me heerlen het meest logisch.
Even iets anders weet iemand of arriva nog steeds wilt doorrijden naar weener?
Ik heb begrepen dat men de mogelijkheden bekijkt om door te rijden naar Weener. Technisch gezien moet men de overweginstallatie aanpassen. En het is de vraag van de Duitse kant of men het bestempeld als grensbaanvak of niet. Dat is van belang voor de opleiding.
Ik heb begrepen dat men de mogelijkheden bekijkt om door te rijden naar Weener. Technisch gezien moet men de overweginstallatie aanpassen. En het is de vraag van de Duitse kant of men het bestempeld als grensbaanvak of niet. Dat is van belang voor de opleiding.
In eerste instantie heeft de provincie gekwaakt dat het met de dienstregelingwijziging in februari in kon gaan omdat de aanpassingen vrij klein waren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In eerste instantie heeft de provincie gekwaakt dat het met de dienstregelingwijziging in februari in kon gaan omdat de aanpassingen vrij klein waren.
Daar heb ik niets van mee gekregen, dat volg ik ook niet om eerlijk te zijn Als het een grensbaanvak wordt dan kunnen ze iedereen met een cursus opleiden om daar heen te rijden. Tot aan Weener valt het nog onder de treindienstleiders in Groningen. De vraag is (en dat weet ik niet) of zij dan ook Duitse aanwijzingen moeten/mogen geven, of dat men het spoor 'vernederlandst', ondanks dat er Duitse seinen staan. Wordt een interessant verhaal. Voor Arriva zou een grensbaanvak wel gunstig zijn. Meer machinisten die daar heen kunnen rijden. Qua materieelomloop ongunstig tegenover de huidige situatie. Want nu rijden de stellen met Duitse beveiliging ook op Harlingen en Stavoren. Dan moet het echt weer op de Groningse kant zitten allemaal.
Nu nog even uitvinden hoe ik van Alloa naar Zwolle kom in april/mei. Ik vlieg naar Edinburgh, heb maar een retour geboekt want veel goedkoper dan enkele reis
Dat laatste betekent dat de 6 weken voor de afloop van je abbo moet opzeggen anders wordt deze tegen het normale tarief nog 1 jaar verlengd.
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 11-03-2016 18:15:32 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ScotRail voor Alloa - Stirling, Virgin Trains East Coast naar London King's Cross, Eurostar naar Brussel, Thalys naar A'dam, NS naar Zwolle. Zoiets?
Mja, ik kijk voor de trip naar Londen wel ff op nationalrail.co.uk. Misschien maak ik nog een uitstapje naar Weston-Super-Mare in de buurt van Bristol.
Daar heb ik niets van mee gekregen, dat volg ik ook niet om eerlijk te zijn Als het een grensbaanvak wordt dan kunnen ze iedereen met een cursus opleiden om daar heen te rijden. Tot aan Weener valt het nog onder de treindienstleiders in Groningen. De vraag is (en dat weet ik niet) of zij dan ook Duitse aanwijzingen moeten/mogen geven, of dat men het spoor 'vernederlandst', ondanks dat er Duitse seinen staan. Wordt een interessant verhaal.
Nee, dat heb je niet helemaal juist. Via de GSM-R heb je tot Weener contact met Nederland, maar vanaf de grens valt het baanvak officieel onder Fahrdienstleiter Ihrhove. Het is ook nu nog steeds een grensbaanvak, we hebben ook nog steeds een geldige grensbaanvakovereenkomst. En wij moeten inderdaad nog steeds Duitse Befehlen afgeven mocht er een trein rijden en er is iets aan de hand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Over Zutphen gesproken. Vandaag een buitengewoon productief dagje in en rondom Zutphen. O.a. ook met ruim 13 fietskilometers. Het wordt nog weleens wat
ELEKTRISCH ja. Schakelingen bestaan niet pas sinds er elektronica is. Godzijdank. Hoe denk je dat een hotelschakeling werkt.
Als voormalig electricien weet ik echt hoe schakelingen werkt, dan nog is het zeer lastig om tradionele techniek meerdere motoren gelijk aan te sturen.
Het feit dat je zoiets ingewikkelds vergelijkt met een simpele hotelschakeling laag zien hoe groot jouw kennis van zaken is.
Ik begrijp dat je geen verstand hebt van dit onderwerp en alleen probeer mij uit de tent te lokken, je gaat een paar maanden op de negeer, ik zal later bekijken of je nog ietd zinnigs toevoegd aan dit topic,
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Als voormalig electricien weet ik echt hoe schakelingen werkt, dan nog is het zeer lastig om tradionele techniek meerdere motoren gelijk aan te sturen.
Het feit dat je zoiets ingewikkelds vergelijkt met een simpele hotelschakeling laag zien hoe groot jouw kennis van zaken is.
Ik begrijp dat je geen verstand hebt van dit onderwerp en alleen probeer mij uit de tent te lokken, je gaat een paar maanden op de negeer, ik zal later bekijken of je nog ietd zinnigs toevoegd aan dit topic,
Zou je jezelf ook op "stil" kunnen zetten, dan hoef ik geen abo te nemen om jouw gezwets te negeren, dank je.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 11 maart 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende: je gaat een paar maanden op de negeer, ik zal later bekijken of je nog ietd zinnigs toevoegd aan dit topic,
Siddert en beeft vrienden, De Majesteit gaat het even bepalen
Bij die laatste is het wel kaal zo zonder de oude werkplaats van Strukton die helaas al enige tijd geleden gesloopt is.
Mwoa, vind je? Beter een beetje leuk uitzicht over de ijssel dan eoa grijze hangar die daar maar lelijk staat te zijn. Dat Voith ding aan de andere kant bijvoorbeeld
Mwoa, vind je? Beter een beetje leuk uitzicht over de ijssel dan eoa grijze hangar die daar maar lelijk staat te zijn. Dat Voith ding aan de andere kant bijvoorbeeld
Een ouder pand heeft wel wat, maar aan de andere kant heeft de sloop Zutphen wel wat gebracht, want eindelijk van die giga overweg af en je kunt het gebied daar wat een nieuwe impuls geven.
Een ouder pand heeft wel wat, maar aan de andere kant heeft de sloop Zutphen wel wat gebracht, want eindelijk van die giga overweg af en je kunt het gebied daar wat een nieuwe impuls geven.
Dat KUN je doen ja. Voorlopig zijn het een paar extra parkeerplekken en wat hekwerk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...