ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op maandag 7 maart 2016 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: Ik had er maar 6 van de 11 goed trouwens. Nou ja "goed". Want 7000 km spoor ligt er natuurlijk niet in NL. Dat is of 3000 (alle trajecten één keer tellen) of minstens 10.000 (alle viersporigheid 4 keer tellen, emplacementen weetikhoeveelkeer etc.)
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen.
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen.
Ja, dus: compleet arbitrair wat je wel en niet meetelt. Maar goed, laat ze lekker hun eigen gelijk hebben ook
ProRail schrijft dat ze 7.030 kilometer spoor beheren. Dat er meer spoor ligt in Nederland dan die 7.000 kilometer is vanzelfsprekend, dat zijn museumlijnen, aansluitingen voor fabrieken, en plaatselijke tram-, metro en RandstadRaillijnen.
Als je exclusief over NS net spreekt zou het zelfs nog minder zijn gok ik zo
Op maandag 7 maart 2016 21:06 schreef dcm360 het volgende: Het is sowieso dubieus om in een quiz over de NS een vraag te hebben over kilometers spoor. Al dat spoor is toch niet van de NS.
Daar was dan wel weer een vraag over. Die met de koe.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 21:23:07 ]
Hier nog vijf foto's van mijn eerste vakantiedag. De vorige foto's: - deel 1
DB Regio 641 005, Bad Krozingen by Dennis te D, on Flickr Terug in Bad Krozingen was er een overstap van 'slechts' 57 minuten op de RE naar Basel. Deze tijd maar even nuttig doorgebracht door wat foto's te maken. Onder andere deze 'walvis' 641 005 van DB Regio kwam voorbij. De Baureihe 641 wordt in Baden-Württemberg alleen ingezet in de Regionalbahn tussen Basel en Lauchringen en was dus enigszins uit de richting.
DB Cargo 185 043 met UC, Bad Krozingen by Dennis te D, on Flickr In Bad Krozingen worden regelmatig goederentrein richting Weil am Rhein aan de kant gezet om een reizigerstrein te laten passeren. Nadat het sein weer groen wordt is het zaak om zo snel mogelijk op te trekken om het doorrijdende verkeer niet te hinderen. Dat gebeurt hier dan ook, met een flinke lading zand om doorslippen van de wielen te voorkomen.
SBB 521 010, Zell by Dennis te D, on Flickr Via Basel werd koers gezet naar Zell, gelegen aan de Wiesentalbahn. Hoewel het traject voor het overgrote deel in Duitsland ligt (slechts 6 van de 29 kilometer ligt in Zwitserland) wordt de dienst hier als S6 wel uitgevoerd door de SBB. De Stadler FLIRT van de nationale Zwitserse spoorwegonderneming staat in op het eindpunt in Zell klaar om terug naar Basel SBB te gaan.
SWEG Vs204 + Vt129 + Vt128, Endingen by Dennis te D, on Flickr Na de Wiesentalbahn stond voor deze dinsdag alleen no de Kaiserstuhlbahn op het programma. Een geval van goed plannen, want hoewel er op de trajecten Freiburg-Gottenheim-Breisach en Gottenheim-Endingen respectievelijk een halfuursdienst en een uursdienst worden gereden, wordt op het deel Breisach-Endingen alleen tijdens de spits gereden. Als lijn 102 staan de Vs204, Vt129 en Vt128 klaar voor vertrek uit Endingen naar Breisach. De stellen en bijwagen behoren tot het type NE81, dat in de jaren 80 voor privatbahnen ontworpen is.
SWEG 650.79 + 650.81, Endingen by Dennis te D, on Flickr Erg veel te vinden in het Schwarzwald zijn de Regioshuttles van Stadler (en voorheen Adtranz). Ook de SWEG heeft een flink aantal van deze motorwagens in dienst. Hier komen de 650.79 en 650.81 binnen in Endingen als lijn 101 vanuit Gottenheim. Het station van Endingen is het centrale station van de Kaiserstuhlbahn, waar alle voertuigen ook onderhouden worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had zelf op Breisach-Endingen wel een Regioshuttle trouwens, een losse motorwagen. Nu maar eens beginnen met het uitzoeken van dag 2, heb in totaal maar iets van 1200 foto's gemaakt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven