Zaterdag 27 februari om precies te zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer is er voor het laatst een hele dag lang geen enkele ICd uitgevallen eigenlijk?Hebben we het nog niet eens over vertraging he
twitter:ICDefect twitterde op zaterdag 27-02-2016 om 23:59:59#ICDirect #dagstatistieken voor zaterdag 27 februari 2016. https://t.co/kJCNBb4xjj reageer retweet
Studenten die tot de middagspits wachten tot ze naar huis gaanquote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zijn die luie blagen eindelijk uitgeslapen zeker
Dan kunnen ze beter heel Breda een paar KM over de grens verplaatsen, als ze dan toch bezig zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:13 schreef Merode32 het volgende:
Is er ooit overwogen om station breda te verplaatsen en er een kruissingstation van te maken? In het kader van de hsl.
Ik bedoelde natuurlijk toen de plannen werden gemaakt, dat het nu geen realistisch idee meer is staat als een paal boven water.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dan kunnen ze beter heel Breda een paar KM over de grens verplaatsen, als ze dan toch bezig zijn
Ter hoogte van station Prinsenbeek is er geen plek voor een groot kruisingsstation (o.a. door de A16), en het zou een onlogische plek zijn omdat je dan ver buiten het stadscentrum bent.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:13 schreef Merode32 het volgende:
Is er ooit overwogen om station breda te verplaatsen en er een kruissingstation van te maken? In het kader van de hsl.
De a16 had je natuurlijk ondergronds kunnen leggen in combinatie met een compleet nieuwe wijk, op het budget van de hsl is dat kinderspel.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ter hoogte van station Prinsenbeek is er geen plek voor een groot kruisingsstation (o.a. door de A16), en het zou een onlogische plek zijn omdat je dan ver buiten het stadscentrum bent.
Op de huidige locatie loop je zo vanaf het station naar de binnenstad. Vanaf Prinsenbeek is het nog wel een eindje stappen.
twitter:vincentlaptop twitterde op dinsdag 08-03-2016 om 14:22:12Oeps weggeslagen ballast naast het spoor bij nieuwe te maken tunnel ede. Druk om het spoedig weer te herstellen. https://t.co/fo0lZjlXUa reageer retweet
Wel de goede regio om dat soort termen te gebruikenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Weg"geslagen"? Hoogstens weg"gevallen". Of is de Zondvloed gearriveerd? Dan kan dat hele spoor weg, een kademuur voor de ark is genoeg.
Toen was de storing al verholpen..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:02 schreef ReisT het volgende:
Om reisadvies richting Nijmegen: reis via Den Boschh. Dus wat doet de conducteur van de IC maar Heerlen als de licht vertraagde IC (die normaal naar Nijmegen gaat) in Utrecht aankomsttijd? Juist, snel de deuren sluiten, boos worden op overstappers die bij zijn deur nog naar binnen willen, en maken dat-ie weg komt...
Leuk hoor Dennis, toch Kaiserstuhlbahnquote:Op maandag 7 maart 2016 23:34 schreef dennistd het volgende:
Hier nog vijf foto's van mijn eerste vakantiedag. De vorige foto's:
Het station van Endingen is het centrale station van de Kaiserstuhlbahn, waar alle voertuigen ook onderhouden worden.
quote:Op maandag 7 maart 2016 23:58 schreef Adrie072 het volgende:
Willen jullie dit dan voortaan beter afstemmen 😆
quote:HERENTALS - Je trein niet halen omdat je aan het station in Herentals vastzit in de file bij de neergelaten slagbomen, dat is in Herentals niet ongewoon. Minister van Mobiliteit Jaqueline Galant (MR) heeft aan Yoleen Van Camp (N-VA) verteld hoe lang de slagboom aan het station per dag dicht blijft: een verbijsterende vijf uur. En meer dan vier uur op de Poederleeseweg.
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan sanerenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:39 schreef Prins_Pils het volgende:
In NL ligt de overweg bij Naarden-Bussum ook haast meer dicht dan open..
50kmh harder door Naarden-Bquote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:49 schreef boriq het volgende:
[..]
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan saneren
edit; schijnbaar blijkt uit de laatste voortgangsrapportage van PHS uit februari dat in juni 2015 de subsidie om de spoorboog Naarden-Bussum te verruimen (om zo 130km/h te kunnen halen) en van 5 naar 2 sporen te gaan toegekend.
maakt ondertunneling van ten minste een spoorwegovergang daar wel makkelijker en daarnaast komt er in Crailoo nog een extra inhaalspoorquote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:49 schreef boriq het volgende:
[..]
En die blijven er beide nog wel even liggen tot ze bij Prorail hebben uitgevochten hoe ze de sporen bij Naarden-Bussum gaan saneren
edit; schijnbaar blijkt uit de laatste voortgangsrapportage van PHS uit februari dat in juni 2015 de subsidie om de spoorboog Naarden-Bussum te verruimen (om zo 130km/h te kunnen halen) en van 5 naar 2 sporen te gaan toegekend.
Inhalen in Weeps kan ook wel, is 1 halte verder wat ook minder hinder oplevert. Andere richting zijn lange stationnementen in Weeps wel uitdovend genoeg voor vertraging..quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:34 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
50kmh harder door Naarden-B
(Vertraagde) sprinters niet meer kunnen inhalen![]()
Dit verhaal is niet compleet. Wie heeft de Kaart en wie de Meereiskaart? En wie wil er een ander / korter / langer traject afleggen dan wie?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:03 schreef Basekid_NZ het volgende:
Mag je met een meereiskaart ook terug naar je vertrekpunt? Als ik de voorwaarden lees lijkt het me van niet (de NS-meereiskaart is alleen geldig als degene met wie wordt meegereisd een geldig vervoerbewijs naar Delft (exact hetzelfde traject) of een keuzedag kan tonen en 12 jaar of ouder is) maar lijkt me zo raar....
Het plan is om samen vanuit Maastricht een dagje Delft te doen
Het lijkt me sowieso dat NS zo'n formule alleen in de markt zet als het ook legaal te gebruiken is voor reisgedrag dat door verreweg de meeste mensen vertoond wordt jaquote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat er idd vreemd, maar het is volgens mij gewoon een retourtje
Ik heb gehoord dat Willem Holleeder zelden met de trein reist.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:14 schreef dennistd het volgende:
Zo'n meereiskaart is bedoeld om mensen ver weg achter te laten
Ik ga waarschijnlijk hetzelfde doen als jij, alleen dan andere herkomst. Ik ga gewoon uit van retour, heb er niet eens bij stil gestaanquote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:09 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik heb de meereiskaart en wil samen met een vriendin vanuit Maastricht naar delft en ook weer samen terug. Zij heeft studenten OV (Telt als geldig vervoerbewijs neem ik aan)
Ik twijfel dus of de meereiskaart ook richting Maastricht weer geldig is.
Het hele stuk tussen Hilversum en Naarden-Bussum heeft daar last van. Vroegâh toen de 'grote spoorbomen' er nog waren in Hilversum was het helemaal erg. Die zaten 15-20 minuten per uur dicht.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:39 schreef Prins_Pils het volgende:
En dat terwijl bomen in België niet eens zo gek lang dichtliggen, niet zoals Duitsland waar je met gemak minutenlang mag wortelschieten for no reason.
In NL ligt de overweg bij Naarden-Bussum ook haast meer dicht dan open..
het sluiten van die overwegen in Naarden-Bussum gaat op afstand vanuit de post Amersfoort. Het is ook de reden dat die overwegen langer dan gebruikelijk dicht liggen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Heeft de overweg direct ten noorden van NdB (die bedoelde ik) een stop-doorschakeling eigenlijk?
Staat mij bij dat daar al eerder een kwartierdienst heeft gereden. Of ben ik abuis?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:19 schreef b2py het volgende:
ProRail heeft zijn zaakjes niet op orde: http://www.treinreiziger.(...)en_uitgesteld-147499
Wat een achterlijke staatsmongoolquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |