dennistd | zaterdag 26 december 2015 @ 12:42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() Eisenbahn-Tradition 78 468, Münster Hbf by Dennis te D, on Flickr | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 12:44 |
vage shit wel, dat met die overwegen.![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 december 2015 @ 12:52 |
Je wilt de bovenleiding slopen? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 12:54 |
Tijd voor een pintje. Lang leve de vrije dagen. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 12:59 |
nee ik moet 133 cm bodemvrijheid hebben. Dus ik mag denk ik nog net een matras vervoeren ![]() | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 13:10 |
Inderdaad, een dieplader met 133cm bodemvrijheid is geen dieplader meer lijkt mij ![]() | |
Longcat. | zaterdag 26 december 2015 @ 13:30 |
Voor het eerst weer beland op Utrecht centraal station, best eng nieuwe dingen. | |
b2py | zaterdag 26 december 2015 @ 14:21 |
Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 15:33 |
Klein beetje rellen in een treinenfotofacebookgroep. Daar mag je geen foto's van anderen posten en het ontaardde in een plezante discussie over copyright. Stelletje amateurfotografen. | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 26 december 2015 @ 15:56 |
Thalys/ICE treinen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 15:56 |
Wat zei je? Copyright is een illusie ![]() Privacy is een illusie ![]() Iedereen mag alles met alles van iedereen ![]() Naaktpics van je zusje ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 15:59 |
Nee dat ik foto's van een ander niet erg vind maar dat ik me zou houden aan de wens van de oorspronkelijke fotograaf. Iedereen mag alles met alles van iedereen ![]() Naaktpics van je zusje ![]() [/quote] Well, that escalated quickly ![]() | |
Fiorano | zaterdag 26 december 2015 @ 16:09 |
Kijken of ik vriendin lief zo gek krijg. | |
Merode32 | zaterdag 26 december 2015 @ 16:25 |
1 en 14 | |
bork | zaterdag 26 december 2015 @ 17:31 |
Gaat er nog iemand vanaf Utrecht mee met het tochtje op 16 januari? | |
greavy | zaterdag 26 december 2015 @ 17:40 |
De Tram 5 is ook wel een leuke, bandentram. Begint in Saint Denis richting ergens buitenwijk. En nee, da's niet metro 5.. | |
greavy | zaterdag 26 december 2015 @ 17:41 |
Ik kom vanuit Dordrecht, dus reis sowieso via Utrecht. James komt uit Breda, ik gok dat hij ook via Rotterdam-Utrecht gaat. | |
b2py | zaterdag 26 december 2015 @ 17:43 |
Je hoeft ze niet allebei te nemen natuurlijk | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 17:45 |
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route. | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 17:46 |
Natuurlijk wel. 1 neem je omdat het de oudste lijn van de stad is, 14 omdat het de meest moderne is. | |
greavy | zaterdag 26 december 2015 @ 17:47 |
Enschede was toch vertrek 9.56 [ Bericht 90% gewijzigd door greavy op 26-12-2015 17:53:39 ] | |
dennistd | zaterdag 26 december 2015 @ 18:05 |
Dacht het wel ja | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 18:37 |
9:56 is bijna 10 uur toch ![]() | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 18:45 |
Toch lullig als je om 9:57 de trein voor je neus weg ziet rijden. Want dat is ook 'bijna tien uur' | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 18:47 |
Bovendien is de route niet de meest betrouwbare als je als gewoonlijk over de HSL gaat ![]() | |
Merode32 | zaterdag 26 december 2015 @ 19:00 |
Why not? 2 is beter dan 1 | |
dennistd | zaterdag 26 december 2015 @ 19:20 |
Dat kan je overkomen als je met de stopper aankomt in Enschede.. Die komt om 956 aan namelijk | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 19:48 |
Iedereen die het niet haalt komt de avond van tevoren naar Deventer en slaapt bij mij. En daarmee uit. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 19:49 |
laat het gaan, laat het vallen, laat het los ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 19:51 |
Ik ga het wel halen hoor ![]() Mits er geen werkzaamheden zijn en ook geen storingen. Want die trein van 6:40 is wel echt de eerste ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 19:53 |
Je moet maar zien hoor, iedereen is welkom. Ik kan minstens 4 man een fatsoenlijke slaapplaats bieden, en een vijfde een deken en kussen, | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 20:00 |
Oh er is nog wel een eerdere optie via Rotterdam en Amersfoort. Mooi, dan heb ik iig een uitwijkroute. ![]() | |
b2py | zaterdag 26 december 2015 @ 20:01 |
Ik zou lekker bij Flessie gaan pitten als ik jou was, hoe maf hij ook is ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 20:02 |
Hij is heul niet maf. | |
bork | zaterdag 26 december 2015 @ 20:02 |
Jullie hebben zeker vrij reizen op zaterdag in NL? | |
greavy | zaterdag 26 december 2015 @ 20:03 |
Ik wel ja | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 20:05 |
Ja wmb is hij gek als hij het op zaterdagochtend aan laat komen. Als ie op tijd komt vrijdag is er nog wel een biertje te schooien ook waarschijnlijk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 26-12-2015 20:11:08 ] | |
bork | zaterdag 26 december 2015 @ 20:05 |
Nog twee Toeslag 2-1 weekend upgrades - Ticket(s) Geldig t/m 31 december 2015 gratis beschikbaar voor morgen, dus als je wil even DM of PB. James, heb jij vrij reizen 16 januari? | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 20:05 |
Nee, maar gewoon geld zat ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 20:12 |
Dal Vrij ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 20:29 |
Mensen zijn echt bang voor mij he ![]() | |
bork | zaterdag 26 december 2015 @ 20:41 |
piccies IC2 naar Leipzig vanaf Hannover ![]() ![]() ![]() ![]() Interieur ![]() ![]() Andere kant op ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 20:44 |
Jezus Bork ga je lekker joh? hoe zit je in de kilometers dit jaar? Zal tegen het halve tonnetje aan lopen? ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 20:45 |
Best mooie treinen zijn dat. ![]() @Fles: Ik kijk nog wel even wat ik doe. Ik stel het aanbod iig op prijs. ![]() Voor het NJR van 2017 kiezen we dan wel weer een wat zuidelijker vertrekpunt hè? Arnhem ofzo, want als het goed is rijdt die stoptrein naar Düsseldorf dan ook. ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 december 2015 @ 20:48 |
Mensen die nog geen kaartje hebben moeten mij even pm'en, door een trucje kan ik voor bijna niks kaartjes van de spoordeelwinkel halen. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 20:51 |
Kijk maar joh, je bent van harte welkom, en hoe vroeger je beslist hoe meer keus je hebt ![]() Ja dan pompen we er gewoon een steekvlam naar marseille in joh, kan het allemaal bommen weetje ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 20:54 |
![]() | |
ReisT | zaterdag 26 december 2015 @ 21:01 |
Of Breda, want als het goed is stopt daar dan een internationale trein. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:06 |
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:07 |
Serieus hoor, heb dat al eens eerder gedaan. | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 21:16 |
Dat moeten we nog maar zien. ![]() Het zou wel een leuk rondje zijn denk ik: Breda - Brussel - Keulen - Arnhem. Of misschien de stoptrein naar Hengelo, want die rijdt dan ook. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 21:21 |
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:26 |
Oh ja die heb ik ook nog gereden. 10:07 vrijwel leeg van Utrecht Cntraal naar Schiedam-Rotterdam West. Alles met driehoeksleutel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:28 |
Nou ja minst interessante. Misschien. de Pimpel naar bentheim was altijd al interessant, die reed ik in 1993 vooor het eerst, maar ook toen ik in 2002 eindelijk een dogotale camera had, was het vet. Toen reed er nog BR103 gewoon. Toen reed er nog BR103 gewoon. Laat dat nog maar eens inzinken. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:30 |
Uitdagendste was toen Groningen - Leer, wat drie keer per dag reed. En ik woonde in een godverlaten dorpje in Brabant waar 7:17 de eerste bus naar Gilze-Rijen NS vertrok, en waar 18:29 de laatste bus vanuit Oosterhout aankwam. Zie dan Leer (Ostfr) maar eens te halen ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 21:32 |
Dat wordt tegenwoordig niet meer gehaald hoor ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:34 |
Nee. Veteranen van de PTA TT NYR 14 weten ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 21:40 |
Tot later heeft er nog regulier 103 gereden. Maar in 2002 reed er ook al 101/120 voor een aantal slagen. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:45 |
120 is inmiddels ook hooghard museummat | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 21:52 |
Prachtige kleurstellingen is dat. Die wou ik vroeger ook altijd hebben van Märklin | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 21:53 |
Functioneert nog prima toch? En rijdt harder als nieuwe locs van NS ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 21:54 |
Ik had echt NET mijn eerste treinervaring achter de rug, Salzburg - Athene en terug. paar maanden later ontdekte ik inens DIE ZELDE rijtuigen in Breda - Tilburg. Of WTF rot op met lesuren, Breda - Den haag ![]() Man de wereld ging open ![]() | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 22:06 |
Plaatje bij een plaatje ![]() Wat een mooie treinen trouwens op deze pagina, niet meer bestaande rechtstreekse verbindingen, gemixte treinen (locs van verschillende bedrijven) http://www.mooietreinen.nl/ns.htm Amsterdam-Rome Amsterdam-Klagenfurt Of deze, Amsterdam Portbou (das Spanje toch?) ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 december 2015 @ 22:20 |
Portbou is inderdaad nét in Spanje. | |
Peter | zaterdag 26 december 2015 @ 22:26 |
Kaartjes voor/naar? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 22:29 |
Er hebben door de jaren heen treinen en vooral ook koerswagens gereden met de meest vreemde bestemmingen. | |
Peterselieman | zaterdag 26 december 2015 @ 22:37 |
Toen jullie zo ongeveer de grens over gingen was ik al in Utrecht ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 december 2015 @ 22:41 |
Een dagkaart om mee naar Enschede en vanaf Arnhem mee te reizen. | |
dennistd | zaterdag 26 december 2015 @ 22:42 |
Maar je hebt toen wel het grootste en leukste deel gemist... | |
Prins_Pils | zaterdag 26 december 2015 @ 22:45 |
Die foto's ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 december 2015 @ 22:45 |
Helaas wel, maar ik had beloofd bij iemand op de verjaardag te komen en dat was ook zeer gezellig ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 26 december 2015 @ 22:54 |
Ik had net bij thuiskomst van Moeders af precíés 4567 treinkilometers op de teller dit jaar ![]() | |
greavy | zaterdag 26 december 2015 @ 22:58 |
Tijdens het eten er achter komen: Geplande IC met 500 minuten vertraging ofzo door neonazi-achtige demonstraties ergens in Leipzig ofzo... | |
defokkingfoker | zaterdag 26 december 2015 @ 23:04 |
Treinen ![]() ![]() ![]() 5 Geerdjes voor jullie! ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 december 2015 @ 23:06 |
5/7 dan wel toch? | |
derLudolf | zaterdag 26 december 2015 @ 23:12 |
HC Geerd? | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 23:14 |
7 uit 5 toch minstens? Twee keer de helft! | |
Prins_Pils | zaterdag 26 december 2015 @ 23:24 |
450 Geerdjes zouden echt fantastisch zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 december 2015 @ 23:39 |
0 geerdjes zouden waarschijnlijk nog beter zijn. | |
b2py | zaterdag 26 december 2015 @ 23:44 |
Perfect! | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 00:04 |
Een flesje geerd | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 00:18 |
Mono wist er wel raad mee, wat een held ![]() | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 00:24 |
Mja ik weet niet eens wie die pipo is ![]() | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 00:28 |
Las ik dat goed op fb net? Maandag een Rail Away over Japan? ![]() | |
bork | zondag 27 december 2015 @ 00:41 |
Geerdijkjes? | |
#ANONIEM | zondag 27 december 2015 @ 00:51 |
Mooi man, die oude internationale treinen. Helaas blijven er nog maar bar weinig EC's over in West-Europa. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2015 00:54:15 ] | |
Bitlord | zondag 27 december 2015 @ 00:58 |
Via Dolder naar Utrecht denk, maar ik kan ook gelijk naar Amersfoort reizen en daar bij jullie instappen. | |
Bitlord | zondag 27 december 2015 @ 00:58 |
Ik heb volgens mij wel een ICE ticket via Durk gekocht, maar meer heb ik niet. Verder alleen dalkorting in NL. | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 00:59 |
Jullie komen zo'n beetje allemaal via Devsko? ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 27 december 2015 @ 01:05 |
Je hebt een pm, net als Peter en bork | |
dennistd | zondag 27 december 2015 @ 01:07 |
Ik kom via Oldenzaal-Hengelo of via Gronau-Glanerbrug denk ik. Of DrienerloKennispark, kan ook nog. | |
b2py | zondag 27 december 2015 @ 01:14 |
Ik zal even zwaaien op Enschede Hbf | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 01:17 |
Even wuiven misschien? | |
b2py | zondag 27 december 2015 @ 01:23 |
Even gedag zeggen mag toch wel? ![]() | |
Bitlord | zondag 27 december 2015 @ 01:27 |
Hee das fijn! Maar deze couponcode werkte maar eenmalig zie ik. Kan ik je op ded dag zelf ergens mee bedanken? | |
dennistd | zondag 27 december 2015 @ 01:35 |
Ja, couponcodes die onbeperkt werken heb ik ook niet, zou leuk worden ![]() Het is een code voor een 2e klas dagkaart in een weekend in januari of februari, bruikbaar voor zaterdag 16 januari dus ![]() Ik hoef er niks voor te hebben hoor, ik heb er zelf ook nauwelijks iets voor betaald (omgerekend een euro of zo ![]() | |
dennistd | zondag 27 december 2015 @ 01:40 |
Mijn gezicht zie je niet op de foto, maar mijn (brede) rug en hoofd wel: https://www.facebook.com/(...)07248&type=3&theater Op dat moment maakte ik trouwens de foto in de OP. Had jij eigenlijk al een kaartje? | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 01:57 |
Helaas inderdaad, die zijn toch wel een stuk vriendelijker geprijsd als de hogesnelheid broertjes. Mooiste traject wat ik met mijn vrij beperkte ervaring heb meegemaakt vond ik dan ook Wegliniec - Cottbus. Met een dieselloc door ongerepte bossen en kleine dorpjes. Vanaf daar met een 182'er ervoor verder naar Hamburg ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 02:27 |
Vanaf 4 januari stelt de Zweedse overheid ID-controles verplicht voor iedereen die het land betreedt per bus, boot of trein. Om die reden heeft SJ alle doorgaande treinen tussen Kopenhagen en Malmö geschrapt, en ook de Øresundståg wordt getroffen:Dus als je met de trein van Kopenhagen Hbf naar Stockholm wil gaan mag je twee keer gaan overstappen. ![]() | |
bork | zondag 27 december 2015 @ 09:23 |
thx Dennis! Moet ik alleen nog een toeslagkaartje ICE Arnhem - Utrecht regelen ![]() ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door bork op 27-12-2015 09:33:23 ] | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 09:51 |
3 Mei 2015 - Bij Strba in Slowakije passeert een fraaie goederentrein bergopwaarts met de ZSSKC 183 041 op kop. | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 10:39 |
Men is nu de poortjes op station Dordrecht aan het testen. Zoals het nu lijkt, krijgt Arriva zelfs een poortje per in- en uitgang. In/uitgang Weizigtpark is al dusdanig ingericht. ![]() En ja, bij het rechter poortje staat ook meermaals aangegeven dat die voor Arriva is. Het Arriva-poortje is nu nog niet te gebruiken, je wordt doorverwezen naar de paaltjes op het perron bij spoor 15. NS heeft de poortjes wel in gebruik, maar staan nog open. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 december 2015 @ 11:01 |
Staat er ergens ook wat de exacte reden is, of is het paniekvoetbal/vluchtelingenvoetbal? | |
bork | zondag 27 december 2015 @ 11:32 |
http://www.thelocal.se/20(...)-id-checks-on-trains | |
Peter | zondag 27 december 2015 @ 11:35 |
schone plaat ![]() | |
dennistd | zondag 27 december 2015 @ 11:46 |
Ik vind aardig wat graffiti op de loc zitten hoor, dus zo schoon is ie niet ![]() | |
Ireyon | zondag 27 december 2015 @ 11:46 |
Hoe moet dat dan als er Arriva-reizigers tegelijk het perron op en af willen? Wat een gedrochtige oplossing van een non-probleem weer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 13:58 |
Het einde van het jaar nadert, dus het is zoals gebruikelijk weer tijd voor een jaaroverzichtje ![]() ![]() 1. Amersfoort, 29 januari 2015. De Pimpel-Expres naar Berlin komt juist boven de grond uit de recentelijk voltooide dive-under. ![]() 2. Weer Amersfoort, pech gehad ![]() ![]() 3. Arnhem, 24 maart 2015. Vanwege een versperring tussen Deventer en Utrecht moest ik omrijden. Geeft niks, lekker koppie koffie in de ICE International. ![]() 4. Deventer, 1 april 2015. Uit Apeldoorn en Zwolle komen gelijktijdig twee stellen ICM binnen. ![]() 5. Waunfawr (Wales), 25 mei 2015. Een paar bejaarden vermaken zich uitstekend in een Pullman-panoramarijtuig van de Welsh Highland Railway. ![]() 6. Carmarthen (Wales), 3 juni 2015. De stoptrein naar Swansea. ![]() 7. Arnhem, 1 juli 2015. Wat GTW's van Arriva op weg naar Winterswijk. ![]() 8. Ny Ålesund (Svalbard), 15 augustus 2015. De noordelijkste trein ter wereld, in 1958 terzijde gesteld. Deze trein staat dichter bij de Noordpool dan bij de Noordpoolcirkel. ![]() 9. Veenendaal West, 25 september 2015. SGM naar Rhenen. ![]() 10. Ede-Wageningen, 19 oktober 2015. VIRM op weg naar Utrecht en Den Helder. Of Schiphol, maakt niet uit. ![]() 11. Zutphen, 10 november 2015. TWENTS Lint41-treinstel komt juist binnen uit Oldenzaal en zal een kwartiertje later den terugreis aanvaarden. ![]() 12. En alweer Zutphen, 22 december 2015. Ondanks dat het ineens onmogelijk is om ermee rond te blijven rijden, komt hier een driespan Plan V binnen als sprinter vanuit Nijmegen. De op één na meest iconische trein ooit blijft nog even door rijden. ![]() Enjoy ![]()
[ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 27-12-2015 14:04:00 ] | |
ReisT | zondag 27 december 2015 @ 14:10 |
Altijd leuk zo'n jaaroverzicht! | |
ReisT | zondag 27 december 2015 @ 14:14 |
Je maakt een internationale reis he, dan heb je geen toeslag nodig ![]() | |
bork | zondag 27 december 2015 @ 14:16 |
Serieus? Nice wist ik niet ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door bork op 27-12-2015 14:58:04 ] | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 14:36 |
Toffe platen Fles ![]() | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 15:10 |
Maakt niet uit, laat ze gewoon beide zien als iemand begint te zeuren. ![]() | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 16:10 |
Heeft ie het niet eens over het sudokoen ![]() | |
bork | zondag 27 december 2015 @ 16:14 |
Dat was ik uiteindelijk wel van plan ja ![]() | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 17:53 |
Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam óf Arnhem ofzo, nnb. | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 17:55 |
Fles Pils zien we wel in de Bordbistro ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Prins_Pils op 27-12-2015 18:02:22 ] | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 18:01 |
IC 1625 komt om 9:45 aan in Enschede (Deventer 9:00, Utrecht met overstap in Amersfoort 8:06). Dat is wel een beetje krap aan of niet? Beter IC1723 pakken van een half uurtje eerder? (Deventer 8:30, Utrecht 7:36) | |
b2py | zondag 27 december 2015 @ 18:11 |
Hoe krapper hoe beter toch? | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 18:12 |
Ja het liefste ben je natuurlijk zo snel mogelijk weer weg uit Enschede ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 18:19 |
nee dat is met kutjes. | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 18:29 |
Ah, er is weer een ICdefect gestrand bij Hoofddorp -.- | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 18:31 |
En de paus is katholiek ![]() | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 18:33 |
Ik kijk echt wel op de dag zelf. De meest gunstige route is 6:40 uit Breda en dan via Zutphen en Hengelo naar Enschede, waar ik dan om 9:27 aankom. Dan heb ik nog uitgebreid de tijd om koffie te scoren, die zal ik dan wel nodig hebben. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 december 2015 @ 18:45 |
Trein met zwavelzuur ontspoord in Australië http://nos.nl/l/2077416 Leuke foto erbij, hele spoor was weggespoeld ![]() | |
MTL | zondag 27 december 2015 @ 18:46 |
Typisch. Ik meld mij uit dienst en alles loopt weer fout ![]() Overigens niet gestrand. Spul had een probleempje met de deurvergrendeling. Is inmiddels alweer naar de Watergraafsmeer gereden. | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 18:53 |
Ach, dat is bijna hetzelfde toch? Ding was stil komen te staan of what ever. | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 19:04 |
Wel gestrand dus. Alleen niet gestrand als in "dat is standaard rad-voor-ogen voor een roodseinpassage". Maar gewoon wel gestrand. | |
DriekOplopers | zondag 27 december 2015 @ 19:05 |
Buitengewoon gezellig Kerst gevierd in het altijd bruisende Hoogeveen. Terugreis naar Amsterdam per trein was helaas volkomen kut. Van Zwolle (v. 15:45) tot Lelystad opeengepakt op het balkon. Want tijdens de zondagse volksverhuizing van het Oosten naar het Westen vond de NS één lullig VIRM-4’tje wel genoeg. De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden. Het spoor wordt bestierd door klapmongolen. In Utrecht en in Den Haag. | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 19:05 |
Trein met zwavelzuur ontspoord in Australië | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 19:19 |
Laat ze lekker sterven aan de tering dan met die roodhemden ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 19:29 |
En in Engeland heeft de zee de spoorlijn tussen Dover en Folkestone beschadigd, de boel is daar tot eind februari gesloten voor herstelwerkzaamheden.![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 december 2015 @ 19:29 |
Via de Veluwe is slechts zes minuten langer, dus die had je eventueel ook kunnen kiezen, tenzij je op Zuid uit wilde stappen natuurlijk | |
Peter | zondag 27 december 2015 @ 19:31 |
Daar kom ik mee ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 december 2015 @ 19:32 |
Ach dat soort dingen worden meestal wel vanzelf opgelost. | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 19:41 |
Zeker van gisteren op vandaag? ![]() | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 19:43 |
Die heb ik dan vanaf Goudaaaa | |
Prins_Pils | zondag 27 december 2015 @ 19:46 |
![]() (schaamteloos gejat van de facebookpagina 'Dit is waarom mensen op twitter zitten') | |
DriekOplopers | zondag 27 december 2015 @ 19:50 |
![]() | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 19:51 |
Als het naar Amsterdam druk is, waarom zou het naar Rotterdam dan rustig zijn? Denk niet dat daar 10 bakken ICM naartoe reed. | |
Peterselieman | zondag 27 december 2015 @ 19:54 |
Hangt idd af van de materieelinzet, maar als daar bijvoorbeeld een ICM-7 staat dan kun je er voor kiezen om over de Veluwe te gaan als je wilt | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 19:58 |
Sowieso, ook al was er in die VIRM wel ruimte dan zou ik nog voor ICMm gaan ![]() | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 20:02 |
De beschadigingen werden voor het eerst aangetroffen op kerstavond, maar zijn de afgelopen dagen erger geworden. http://www.bbc.com/news/uk-england-kent-35186965 | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 20:10 |
Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek. | |
ReisT | zondag 27 december 2015 @ 20:26 |
Ik kom er dan in Utrecht bij. | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 20:29 |
Ik wist het nog niet in elk geval. | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 20:41 |
- Peter vanaf Den Haag - Greavy vanaf Gouda (en als ik veel te vroeg wakker ben ook al te Den Haag...) - ReisT en Bork vanaf Utrecht - Bitlord vanaf Amersfoort (en heel misschien al te Utrecht) - Fles, Prins Pils en Mono vanaf Deventer (?) Gezellige boel voordat Enschede al bereikt is ![]() - Dennis nnb - James vanaf Hengelo (in eerste planning) | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 20:42 |
als je heel die treindienst opheft heeft de eerste vier maanden ook niemand het in de gaten ![]() | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 20:46 |
Of vanaf Pluskut. Dan zit ik jullie al op te wachten in de trein ![]() Dennis zal ook wel in Enschede instappen denk ik? | |
greavy | zondag 27 december 2015 @ 20:47 |
Geerdijk kan dan alvast wennen. | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 20:51 |
![]() Is dat nog een beetje druk? Snap dat je dat zegt omdat het een nevenlijn is, maar das Emmen-Zwolle ook. Maar die is behoorlijk druk | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 21:35 |
Ik ben een paar weken terug van Almelo naar Mariënberg gereisd op een zaterdagavond, en het was echt niet druk. De hoeveelheid reizigers die er toen in zat had je makkelijk in een bus kunnen proppen. Maar dat is natuurlijk maar een steekproef. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 21:41 |
De ene nevenlijn is de andere niet. Almelo - Mariënberg is by far de meest verlieslatende spoorlijn van Nederland. Voor elke 100 euro die dat lijntje kost brengt het er 8 op. ELKE andere lijn brengt minimaal 20-25 euro op. | |
James1988 | zondag 27 december 2015 @ 21:44 |
Dat dat lijntje niet al in de jaren 70 is gesloten mag een wonder heten. | |
b2py | zondag 27 december 2015 @ 21:53 |
http://www.vkmag.com/maga(...)uit_potlood_gesneden Cool | |
Dr_Flash | zondag 27 december 2015 @ 22:00 |
Wow ![]() | |
derLudolf | zondag 27 december 2015 @ 22:00 |
Aha, nooit geweten. Die opmerking was wel gegrond dus. Onbegrijpelijk dan dat ze die lijn wat door willen trekken richting Coevorden ofzo | |
DeaDLocK2K | zondag 27 december 2015 @ 22:47 |
Dat zou misschien juist wel eens de reden kunnen zijn om hem te kunnen behouden. | |
bork | maandag 28 december 2015 @ 00:19 |
Hoe laat in Utrecht? | |
Prins_Pils | maandag 28 december 2015 @ 00:36 |
We blijken allemaal dezelfde trein in gedachten te hebben dus laten we afspreken dat we elkaar in de IC1723 zien? Onderweg contact houden welk stel zodat iedereen zich daar bij kan voegen op zijn opstapstation? Dat wordt dus: Rotterdam C v. 6:50 * Den Haag C v. 6:53 Gouda v. 7:13 Utrecht C v. 7:36 Amersfoort v. 7:53 Deventer v. 8:31 Hengelo v. 9:08 Enschede a. 9:15 *deel uit Rotterdam rijdt slechts mee tot Deventer. [ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 28-12-2015 00:42:06 ] | |
bork | maandag 28 december 2015 @ 00:41 |
Prima, vroeg de veren uit op zaterdag dan ![]() | |
Prins_Pils | maandag 28 december 2015 @ 00:43 |
Had je maar dichter bij de Reichsgrenze moeten wonen ![]() Mocht iemand de trein missen dan kan een half uurtje later ook nog wel, maar dan heb je in Enschede nog maar 11 minuten. | |
Peterselieman | maandag 28 december 2015 @ 00:47 |
Wat ik begrepen heb krijgen beide Linten tegelijk onderhoud in Zutphen en rijden er meerdere GTW's wanneer nodig | |
derLudolf | maandag 28 december 2015 @ 01:31 |
Ik woon nog dichter aan de Reichsgrenze als jij, maar als ik mee zou gaan moest ik alsnog op tijd uit de veren. Denk dat ik dan in Haren(Ems) was opgestapt en met die nieuwe vervoerder naar Rheine was gegaan ![]() | |
dennistd | maandag 28 december 2015 @ 01:32 |
Ik denk dat ik dichter bij de Reichsgrenze woon ![]() 2500 meter hemelsbreed ![]() | |
derLudolf | maandag 28 december 2015 @ 01:38 |
Nog geen 7km denk ik hemelsbreed. 8,1km kortste route over de weg | |
bork | maandag 28 december 2015 @ 01:41 |
Nou dat gaat niet goedkomen met die brug bij Weener. Er staat een stuk in de VK van vandaag. Strekking: er was een loods aan boord die de brug over het hoofd heeft gezien, de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen. Het is meer een Nederlands ding (Wunderlinie), volgens de nl-genie (incognito) is een noodbrug geen probleem maar ongewenst. De busverbinding die nu is ingesteld is sneller. Tsja en dan: dat dit ding moest uitgroeien van Wiederlinie tot Wunderlinie is wel duidelijk dat het niet gaat/ging met de huidige brug en dat ze er in Duitsland niet op zitten te wachten. | |
James1988 | maandag 28 december 2015 @ 01:46 |
Ja allicht, nu kunnen zij gewoon doorvaren i.p.v. te moeten wachten tot die brug open is. En de Meyer Werft is natuurlijk helemaal blij, want nu hoeven zij geen opening aan te vragen wanneer ze een nieuwe boot willen afleveren. | |
dennistd | maandag 28 december 2015 @ 01:46 |
Mooi stom van hem.. Niet zo heel vreemd, voor de schepen is het alleen maar een obstakel Een noodbrug is waarschijnlijk niet beweegbaar, of heeft een veel smallere doorvaartopening. Niet zo gek dat men dan kiest voor het economisch veel belangrijkere scheepvaartverkeer. Tja, non-stop Groningen-Leer is altijd sneller, als je met de trein non-stop zou rijden was die ook sneller geweest... Het is inderdaad vooral Noord-Nederland dat aansluiting wil bij grote steden als Bremen. Voor Duitsland is er weinig/niets te halen in Groningen. | |
ziggyziggyziggy | maandag 28 december 2015 @ 07:10 |
![]() Voor de Blendlelezers: klik. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 09:24 |
Ik had gehoopt dat er iets nieuws in zou staan. Nog knetterhoerig slecht onleesbaar ook. | |
#ANONIEM | maandag 28 december 2015 @ 09:50 |
Dat stuk over die Nederlandse militairen is wel bijzonder ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 09:51:47 ] | |
derLudolf | maandag 28 december 2015 @ 10:06 |
Maar geen nieuws | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 10:14 |
en ook niet zo geheim dat een woordvoerder er niet van alles over tegen een journalist zegt ![]() | |
Salatrel | maandag 28 december 2015 @ 10:18 |
de bus is sneller. nou probleem opgelost toch? kunnen de miljoenen voor die brug mooi naar de vluchtelingen. wir schaffen das | |
Mr_Klaasje | maandag 28 december 2015 @ 10:42 |
Of men investeert dat geld in een wel nuttig ov-project.. Ze wilden graag treinen sneller laten rijden tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld. | |
Peterselieman | maandag 28 december 2015 @ 10:48 |
Positief nieuws over de NS mag hier ook wel genoemd worden, dus bij deze. Een passagier die er in Utrecht uit had gemoeten, maar in slaap was gevallen mocht op kosten van de NS een taxi terug naar huis nemen, omdat ze in de laatste trein van de dag zat. Een conducteur heeft dit voor haar geregeld. Mooie kerstgedachte zo http://www.telegraaf.nl/b(...)or_conducteur__.html | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 10:48 |
Dat is heel makkelijk. Gewoon een afkortboog van Assen naar Meppel aanleggen ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 december 2015 @ 10:50 |
eigenlijk zou je voor de IC's zelfs Meppel links/rechts willen laten liggen. Kun je ergens in/voorbij Staphorst op volle snelheid intakken Duur, maar wel sneller ![]() | |
Prins_Pils | maandag 28 december 2015 @ 11:45 |
Ik ga zo een klein pretrondje maken ![]() ![]() En samen met het ritje naar vrienden op oudjaarsdag wordt de totaalscore treinkilometers dit jaar 4906.. Derde jaar op rij nét niet de 5000 gehaald, maar het is wel 22 km meer dan vorig jaar ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 28 december 2015 @ 13:39 |
Er is iets van 100 miljoen? Probeer daarvan een investering te doen die zo kosteneffectief mogelijk is.. Dan heb je het echt niet over meer dan een deeltraject opwaarderen waar nu al niet zo heel veel overwegen liggen en het liefste vrij rechte stukken spoor. Meppel-Hoogeveen? Beilen-Assen (excl stations)? | |
Peterselieman | maandag 28 december 2015 @ 14:28 |
ik heb niet naar het beschikbare budget gekregen, maar met die 100 miljoen kun je iig zorgen dat het rond Hoogeveen sneller gaat. Dat plan staat iig al in de projectenlijst van ProRail http://www.prorail.nl/sit(...)_november_2015_0.pdf | |
Ajaxfan | maandag 28 december 2015 @ 14:47 |
Het zijn net mensen die NS'ers. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 14:50 |
En dan de volgende dag nog een keer leukleuk samen op de foto op een station dat verder met het verhaal niks te maken heeft ![]() | |
derLudolf | maandag 28 december 2015 @ 15:02 |
Das ook alleen omdat het een lekker wijf is | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 15:03 |
Dat helpt de zaak wel natuurlijk ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 28 december 2015 @ 16:38 |
Daar was al geld voor natuurlijk.. Ik heb het over het geld wat uit Groningen-Bremen vrij komt als men dat zou laten schieten. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:25 |
Dan maar AltijdVoordeel Jaar. 11 keer minder gezeik en 60 euro voordeel. Doediemaar. | |
derLudolf | maandag 28 december 2015 @ 19:27 |
Wel kut als jij in maart besluit dat je opeens een meisje bent of dat je toch op 29 ipv 28 februari bent geboren | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:30 |
Ja die transitie moet ik nog even uitstellen, dat is de keerzijde ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20.05-20.35 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Prien-Freilassing- Berchtesgaden. Rail Away reist door het mooie Zuid- Duitse Berchtesgadener Land,in de deelstaat Beieren.In Prien am Chiemsee stappen we op de trein naar Freilassing. We bezoeken eerst nog het nabijgelegen Herreninsel waar de 'sprookjeskoning' Ludwig een replica van het Paleis van Versailles liet bouwen.Over de historische Bayerische Maximiliansbahn rijden we richting Freilassing. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 19:36 |
Hey in enkele van die gehuchten ben ik niet al te lang geleden geweest ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 19:36 |
"GODVERDOMME KUT" ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:36 |
Ik zou het niet durven ontkennen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 19:38 |
En een boze moslim en een moslima-in-wording in de ICE op de terugweg. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:42 |
![]() midden in de nacht op je blote voeten sigaretje paffen met wat lui uit Heidelberg Volgende ochtend uitbrakken tot vertrektijd -30, douchen, scheren, aankleden, pasje over balie smijten en naar de trein. savonds bellen dat het je spijt van die koelkast bier achter de balie die je leeggepompt had. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 19:43 |
Ach je hebt er nooit een rekening van gezien toch? | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:44 |
Nope. Gratis bier is gratis ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 19:44 |
plus natuurlijk zwemmen in de Chiemsee, geinig stoomlocje uit 1887 en een hoop bordjes ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 20:13 |
Godverdomme stelletje heidenen ![]() ![]() | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 20:19 |
Metro van Parijs ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 28 december 2015 @ 20:37 |
Dat. En RER ![]() | |
James1988 | maandag 28 december 2015 @ 20:59 |
De Britse overheid en Heathrow Airport zijn het niet eens over spoortoegang. Heathrow heeft een aantal jaar terug zelf betaald voor de aansluiting van het vliegveld aan de hoofdspoorinfrastructuur, ten koste van £ 1 miljard. In Londen is het Crossrailproject in volle gang, en deze treinen zouden ook naar het vliegveld moeten rijden. Heathrow wil £ 40 miljoen per jaar ontvangen voor toegang tot hun infrastructuur, waar de Britse overheid geen zin in heeft. | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 21:14 |
Clever, ze kunnen dat prima eisen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 21:29 |
Ja lijkt me ook. En met een boog om de grootste luchthaven van Europa heen rijden, dat kan natuurlijk niet ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 21:34 |
Ik ben mooi met mijn Class 66 met geluid en m'n nieuwe Lint aan het spelen. Blokkendoos heb ik nog niet aan de praat en ik krijg het ding wel uitgelezen maar niet geprogrammeerd. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 21:39 |
Probeer eens een end hout, een bonk gietijzer en een loeier met een grote hamer. Zo is het bedoeld ![]() | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 21:56 |
Dat dus ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 december 2015 @ 21:59 |
per jaar ![]() | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 21:59 |
Dan leggen ze toch lekker zelf een lijntje aan | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:01 |
Frankfurt Flughaven ligt toch niet in Londen? ![]() | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 22:03 |
Ken je cijfers, Frankfurt is de derde van Europa. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:04 |
geitewollen socialistenlobby ditdatalles ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:05 |
ik geen bron, hij geen bron, jij geen bron. Wat maakt het allemaal uit ![]() | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 22:06 |
Hij kan zelf op Wikipedia kijken duh | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:11 |
Ik had CDG moeten zeggen maar ook dat is niet meer waar. Ik kijk naar vliegbewegingen, niet naar passagiersaantallen. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:13 |
Vliegbewegingen kopen geen treinkaartjes. Reizigers kopen treinkaartjes ![]() | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 22:14 |
Tsja, als 80% van de vliegbewegingen cargo is kan je die hele lijn wel vergeten ![]() | |
Fixers | maandag 28 december 2015 @ 22:15 |
De NS is niet te beroerd om zulke dingen tussendoor aan te passen. OV-Chipkaart ook niet, al moet je daar wat meer aandringen via Twitter. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:16 |
Da's dan wel weer flexibel van ze. ![]() Maar waar hebben ze die informatie voor "nodig" sowieso? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:17 |
Marketing. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:21 |
Fuckheads. | |
Fixers | maandag 28 december 2015 @ 22:23 |
Omdat die informatie nu eenmaal altijd wordt gevraagd en niemand er ooit bij stilstaat of daf überhaupt nut heeft. Van treinabbonement tot het bestellen van een boek, het eerste dat ze van je vragen is de status van je primaire geslachtskenmerken, gelukkig volstaat tegenwoordig het vermelden van gender ook. (Sorry, dit is een stokpaardje van me.) | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:25 |
![]() ![]() Yeah, same. | |
Fixers | maandag 28 december 2015 @ 22:26 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:28 |
grosso modo zijn we het wel eens hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:29 |
Ik word echt oneindig moe van genderneutraal gezever. Opbokken. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:31 |
reclame voor treinkaartjes heeft mij nog nooit aangesproken op mijn mannelijkheid trouwens. Dus het is puur dataschooien om door te verkopen aan spammers en andere advertentiegezwellen. Dat NS er geen moeite mee heeft om privacyregels, desnoods zijn eigen, te schenden, is al meermaals aangetoond. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:33 |
Tsja, als er niet naar gevraagd zou worden, hadden we sowieso de discussie niet. Laten we nou niet dader en slachtoffer gaan omwisselen. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:33 |
Mja, dat is veel te kort door de bocht. Als ik zeg dat ik nog nooit een geodeet heb gezien dus ze bestaan niet dan flikker je ze ook naar m'n hoofd. Maar euh, er wordt op de achtergrond allemaal vrij nutteloos veel geld mee verspild omdat ze denken dat het geld oplevert. Ik betwijfel dat in dit geval maar bij andere bedrijven werkt het. Telefoonbedrijven bijvoorbeeld. En het wordt rücksichtslos overgenomen door alle flapdrollen die een soortgelijke baan hebben want marketing voor OV is niet een apart vak op de grote marketingschool. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:35 |
Je hebt het nu over mensen die niet willen dat ze met hij of zij worden aangesproken maar die willen dat er een vierde aanwijzend voornaamwoord bijkomt om genderneutraliteit te kunnen garanderen. Dat ze voor goed gebruik daarvan een jodenster moeten gaan dragen (want ik wil niet met die genderneutrale term aangesproken worden) schijnt ze niet te kunnen boeien. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:37 |
Ik nam voor het gemak even aan dat Fixers inmiddels bij voorkeur als vrouw door het leven gaat. Verder zijn we het eigenlijk wel eens ![]() | |
Peter | maandag 28 december 2015 @ 22:38 |
Gewoon niet registreren kan ook natuurlijk. Het geeft bij NS geen enkel doel. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:38 |
dat met die jodenster mis ik trouwens even, maar okee. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 december 2015 @ 22:40 |
Omdat je anders niet weet of je het nieuwe aanwijzende voornaamwoord moet gebruiken. | |
Fiorano | maandag 28 december 2015 @ 22:41 |
Waarom hebben ze op een aantal lijnen eigenlijk voor luchtbanden gekozen? Maf gehobbel.. RER maar 1x gebruikt, en alleen omdat het kon. Niet omdat het moest. | |
Dr_Flash | maandag 28 december 2015 @ 22:43 |
![]() ![]() ![]() En natuurlijk moet het ook zo. "Hallo goedemorgen" - "Hallo, een retourtje Assen graag. 2e klas, vol tarief. Alstublieft." "Broek uit." - "Sorry wat? ![]() "Broek uit." - "Je maakt een grapje. Een slecht grapje trouwens. Nou mag ik m'n kaartje? De trein gaat zo." "Als ik niet weet of je een pik of een kut hebt krijg je geen kaartje." Dat is wat we tegenwoordig doodnormaal moeten vinden. Hallo wat? | |
b2py | maandag 28 december 2015 @ 22:51 |
Meer frictie dan staal op staal | |
Fixers | maandag 28 december 2015 @ 22:51 |
![]() Dat dus, de registratie van dat gegeven dient voor de NS geen enkel doel. Het is nuttiger als je een beetje lijkt op de pasfoto die op je stamkaart/OV-Chipkaart staat. | |
_JdM_ | dinsdag 29 december 2015 @ 01:12 |
En minder vibratie toch? | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 01:18 |
Toen ik net in de trein naar huis zat en gecontroleerd werd moest ik even denken aan een verhaal van een HC op een ander forum. Dat HC's vaak wel even een blik op de pasfoto werpen om te kijken of jij het bent. Ik gaf mijn chipkaart (zonder erbij na te denken) met de GVB-zijde naar boven, HC controleert en prima. Sommige HC's draaien hem wel even met de pasfoto-zijde naar boven, maar lang niet allemaal. Ik zat na die controle net even mijn kaart goed te bekijken.. er zitten superveel glittertjes over de kaart en foto, de foto is minstens 5 jaar oud, en niet bijzonder scherp. Misschien geloven ze het wel omdat ik op de foto een petje draag en dat nog steeds wel eens doe. Geen idee. Áls ik al een opmerking over mijn kaart krijg (HC of loket) dan is dat omdat ik DalVoordeel heb, op een persoonlijke kaart van GVB. 'Je kunt helemaal geen NS-producten op deze kaart hebben want het is een kaart van GVB!!!!!' Euh dat kan wel, dat zie je toch? Terugkomend op die HC in dat artikel op een ander forum.. die heeft dus eens een 'getinte medelander' aangetroffen met een kaart van een blond meisje. Dat klopte dus niet ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 december 2015 @ 01:40 |
Tja, niet kloppende kaarten zijn er zoveel. Gisteren nog iemand met een sterabonnement, geldig tot 21-10-2016. Althans, zo leek het, want toen ik goed keek was het wel een hele vreemde 6:![]() | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 01:45 |
Dat stukje spoor heeft zelfs een eigen netwerkverklaring ![]() | |
Maegrim | dinsdag 29 december 2015 @ 05:58 |
Versssss van de pers, schoonmaker met haast![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 29 december 2015 @ 08:37 |
Was jij dat? | |
MTL | dinsdag 29 december 2015 @ 08:38 |
Boem is ho. ![]() Die overwegen zijn zelfs nog voorzien van lampies, maar daar naar kijken... Overigens net een tunnelstoring in de Barendrecht tunnel op de HSL. Toch wel apart, vanochtend met leeg materieel gewoon er doorheen gegaan en daarna nog een leeg mat er achteraan (voor de 905 en de 907). Schijnbaar is ie daarna in de stress geschoten, want ik werd met de 907 via Dordrecht geleid. De treindienstleiding werkte perfect mee, dus ik kwam op de minuut op tijd gewoon in Rotterdam aan. En uiteraard staat daar plus 5 op de borden en blijft het sein op vertrektijd rood. Gelukkig werkte ook daar de treindienstleiding mee en kon ik met minimale vertraging verder naar Schiphol. Uiteraard daar hetzelfde verhaal. Schijnbaar is op tijd rijden een beetje passé ![]() Maar toch nog keurig op tijd in Amsterdam aangekomen ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 29 december 2015 @ 08:39 |
WIDO's zijn ook heel moeilijk om af te lezen... Laatst ging het op Amersfoort ook maar net goed. | |
MTL | dinsdag 29 december 2015 @ 08:42 |
Bij nader inzien: ik zie bij die overweg op de foto's eigenlijk geen lampjes. Apart, ik dacht dat eigenlijk alle overwegen op de Watergraafsmeer daarvan voorzien waren. | |
Maegrim | dinsdag 29 december 2015 @ 08:51 |
neu, gelukkig niet onbeveiligde overweg trouwens, zat er een keer aan te komen, treinschoonmakers kijken niet uit WIDO's alleen in beveiligd gebied, bij alle andere overwegen staan wat hekjes, kruisjes, hier en daar een spiegel ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Maegrim op 29-12-2015 09:00:54 ] | |
MTL | dinsdag 29 december 2015 @ 11:48 |
Hey ziggy3, had net een paar gezellige collega's treindienstleiding mee op de HSL ![]() Die wilden wel eens even zien hoe het er aan toe ging daar. Leuk om ook eens hun kant van de verhalen te horen ![]() | |
Merode32 | dinsdag 29 december 2015 @ 11:51 |
Weet iemand of lijn 14 van veolia weer rijd? Gisteren is die de hele dag afgeschaft ivm drukte #mvbov | |
MTL | dinsdag 29 december 2015 @ 11:59 |
Ga eens snel naar het bussentopic ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 29 december 2015 @ 12:25 |
Van post Rotterdam? Altijd gezellig. | |
bork | dinsdag 29 december 2015 @ 12:36 |
ICE 4 gaat als eerste slagjes rijden tussen Hamburg en München (testritten) oktober/november 2016 (is de planning ) met 2 x 12 bakken. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 12:53 |
"slagjes". Het is Zwolle - Kampen niet hoor ![]() | |
MTL | dinsdag 29 december 2015 @ 12:55 |
Nee, Amsterdam. Maar eveneens gezellig ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 14:35 |
4926 treinkilometers wordt de eindstand dit jaar. Wéér niet de 5000 gehaald ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 december 2015 @ 15:00 |
Ik kwam op de site van ÖBB een hele pagina met Klingeltöne tegen ![]() http://www.oebb.at/de/Ser(...)ingeltoene/index.jsp | |
Merode32 | dinsdag 29 december 2015 @ 15:03 |
Ik zag net 4 gtw diesel stellen staan op heerlen, wat zijn die hier komen doen? Versterking voor sr? | |
_serial_ | dinsdag 29 december 2015 @ 15:18 |
jaar is nog niet voorbij, het kan nog ![]() | |
dennistd | dinsdag 29 december 2015 @ 15:29 |
Dat is al afgelopen. Misschien onderhoud voor de elektrische stellen waarbij dieselstellen de sneltrein overnemen? | |
Merode32 | dinsdag 29 december 2015 @ 15:32 |
I know ik weet dat het afgelopen is(ik woon er) ik dacht dat deze stellen vrijdag waren gebruik en nu naar huis gingen. Ik heb twee gekoppelde stellen gezien(leeg) afkomstig uit heerlen rijdend richting de kruising valkenburg/sittard waar hij volgens mij richting sittard ging. En twee stellen afkomstig uit landgraaf richting heerlen. Beide gekoppeld beide leeg | |
dennistd | dinsdag 29 december 2015 @ 15:32 |
Ik kom op totaal 17274 treinkilometer dit jaar, waarvan 12845 binnenlandse kilometers en 4429 buitenlandse. Dat maakt een prijs van 4,2 cent per kilometer (1e klas). | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:08 |
Ik kom op 27.845 km dit jaar. Op één na magerste score ooit. Maar na de 58k+ van 2014 was ik er ook wel even helemaal klaar mee ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 16:15 |
Ik heb er net geen 40.000 geloof ik. Zal straks eens kijken, moet nog eea bijwerken, heel december nog. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:28 |
Vanavond mengen we vrome godvruchtigheid met rituele zelfmoord, nog-niet-dode-visgerechten en Hello Kitty: Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Nagasaki-Sasebo. Na vele jaren proberen is het dit jaar gelukt om in Japan treinen te filmen. Rail Away begint de allereerste aflevering vanuit Japan in Nagasaki. Daarna reizen we met de Seasideliner via Huis ten Bosch naar Sasebo. 19:50-20:25 op NPO2. Veel plezier vast ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 16:29 |
Ik ga kijken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:34 |
ik kan niet beloven dat alle elementen ook daadwerkelijk in beeld zullen komen hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 16:34 |
Godverdomme:
| |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:39 |
Maar is er nou al echt een probleem? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 16:42 |
Ja, ik heb een factuur nodig die meer is dan dit: ![]() Want Novell begrijpt hier intern natuurlijk geen ruk van. | |
b2py | dinsdag 29 december 2015 @ 16:43 |
Als DeaDLocK2K ruzie zoekt is er een probleem ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:46 |
gewoon tickets zelf uitprinten natuurlijk hehe ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 16:47 |
Ja dat snapt m'n kut ook, ik moet een echte FACTUUR hebben. Met BTW-specificatie en dat soort meuk. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:56 |
![]() BTW staat er gewoon op ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 16:57 |
zo, NOG een half uur kapot vervelen voordat de bus gaat. Overall Progress van die update waar ik voor nablijf staat op 109 %. Nog even wachten ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 17:06 |
BTW over Nederlands traject wel. Waar is de rest? | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 17:07 |
Novell? Die naam heb ik al even niet meer gehoord ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 17:07 |
Officieel bestaan ze dan ook niet meer maar travel voor heel Micro Focus wordt door het oude Novell Travel gedaan. | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 17:11 |
Jammer. NetWare was wel hippe shit ![]() | |
b2py | dinsdag 29 december 2015 @ 17:13 |
Thalys biedt zelf via TheCard ook niet zo'n service, vreemd... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 17:14 |
Alle producten blijven bestaan en op SUSE en NetIQ na zijn er zowaar ook nog klassieke Novell-producten die nieuwe inkomsten genereren. Onze halve overheid draait op twee van hun oplossingen, auto's die APK gekeurd worden is één voorbeeld maar er zijn er nog veel meer. Leuk spul wel. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 17:16 |
Geen idee. Het staat er niet dus je zal het ook wel niet betaald hebben ![]() | |
Merode32 | dinsdag 29 december 2015 @ 17:50 |
Waarom zou de bd geintresseerd zijn in buitenlandse betaalde btw? Ze hoeven toch alleen te weten hoeveel btw je in nederland hebt betaald, | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 18:10 |
Wie zegt dat dit voor de bd is? Deadlock kennende zal het wel de hele wereld overmoeten ![]() | |
Merode32 | dinsdag 29 december 2015 @ 18:19 |
Plus specifiek hameren op de btw | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 18:22 |
oja kut | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2015 @ 18:39 |
Die kan je toch berekenen? Als 6% NL BTW is kan je de Nederlandse trajectkosten berekenen incluis btw, dat trek je van het totaalbedrag af en dan van het resterende bedrag de Duitse BTW berekenen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 18:40 |
In elk geval één ding geleerd: NOOIT meer NS International gebruiken ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 19:00 |
Nee hoor, je hebt het volledig correct. Er is namelijk ook nog zoiets als BTW in het buitenland die je af kan trekken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 19:02 |
En wat nou als er een speciaal tarief is enzo. Nou is de Nederlandse Belastingdienst wel de meest vervelende op aarde als het om dit soort dingen gaat, maar het is gewoon niet correct. Het heeft ook niet voor niets een jaar of drie geduurd voordat er afspraken waren over het terugclaimen van kilometers gemaakt met de OVC 'Reizen op Saldo'. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 december 2015 @ 19:11 |
Goed, tijd om te ondersteunen bij een van de favoriete bezigheden van Monopoly; De pubquiz. | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 19:11 |
Wedden dat NS International straks zegt "Dan had je het maar via de NS business card moeten boeken"? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 19:23 |
Kun je daar internationale reizen mee boeken dan? ![]() | |
_serial_ | dinsdag 29 december 2015 @ 19:26 |
Er zit geen BTW op een buitenlands treinticket via NS international, alleen het Nederlandse gedeelte van het traject. Ik heb nooit problemen gehad met de boekingsbevestinging en bijgevoegde ticket bij mijn werkgever overigens. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 december 2015 @ 19:31 |
Laat mijn idee ook maar zitten, ik heb net de Duitse BTW-wetgeving inzake vervoersbewijzen bekeken en er is geen beginnen aan. Voor ritten met OV van 50km of minder is de BTW 7% en meer dan 50km 19%. Daarnaast geldt voor de trein afkomstig uit Nederland ook nog eens het tarief van waar de trein vertrokken is, en dat is dus 6%. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2015 19:31:56 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 19:53 |
RAIL AWAY IN JAPAN NU ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 20:30 |
Was een prachtige aflevering! En die Sweet Train is wel even wat anders dan de bistro in de Pimpel ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 21:07 |
Ja, dat kan. Wel tegen meerprijs, eventuele aanbiedingen voor consumenten worden niet altijd meegenomen naar de BC. | |
greavy | dinsdag 29 december 2015 @ 21:20 |
Vanaf 10 januari zijn de werkzaamheden tussen Zwolle en Wierden nog beter waar te nemen: Dan gaat elke nacht een werktrein rijden, die per nacht circa 2 kilometer spoorlengte voorziet van de nodige fundamenten voor de bovenleidingsmasten. Er wordt vanuit Wierden gewerkt. Halverwege Maart verwacht men alle masten geplaatst te hebben, en dan kan men beginnen met het trekken van de draden. Zie ook Deze brief aan omwonenden (PDF | |
greavy | dinsdag 29 december 2015 @ 21:20 |
En dus vol |