abonnement Unibet Coolblue
pi_64398287

Hier alweer deel 137 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Benelux-trein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.


Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.


Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.


De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.


Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 27-12-2008 13:37:58 ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:35:17 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64398432
Om even op het jaar terug te blikken:

Mijn hoogtepunt was wel met fles in de richting van Trier, anderhalf uur door de coupe rennen en uit ramen hangen om bordjes te knallen, en die mensen maar afvragen waar we mee bezig waren

Dieptepunt was de aanrijding tussen Delft en Rijswijk..
  Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 13:38:25 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64398521
tegenwoordig rijden er geen Treinen Voor Post meer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 december 2008 @ 13:42:55 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64398630
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:44:27 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64398670
ATB / TVP

Ik ben echt benieuwd naar Train Simulator 2, 't ziet er goed uit i.i.g.
pi_64398909
Hoogtepunt: de ritjes met knars junior, Thalys die bij mijn achtertuin strandt
Dieptepunt: inzet DDAR op mijn directe woon-werk verbinding sinds dienstregeling 2009
pi_64398946
Moet dat niet andersom?
pi_64399363
Deeltje 137 alweer
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:12:33 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64399393
Dieptepunt: de HSL, die nog steeds niet rijdt, AnsaldoBreda.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:26:36 #10
136283 knars
Teethgrinder
pi_64399728
Nee, dat moet absoluut niet andersom. Alhoewel, een ontspoorde DDAR levert ook wel leuke foto's op
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:58:32 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64400542
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:26 schreef knars het volgende:
Nee, dat moet absoluut niet andersom. Alhoewel, een ontspoorde DDAR levert ook wel leuke foto's op
Dan moet je hopen dat een vingerverver ligt te slapen en treinpaden naar hetzelfde spoor leidt.
  zaterdag 27 december 2008 @ 14:59:04 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64400558
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
  Redactie Sport zaterdag 27 december 2008 @ 15:08:17 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64400806
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef James1988 het volgende:
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
wel na een aanrijding
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:15:21 #14
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64401012
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 15:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

wel na een aanrijding
De eerste was dacht ik tussen Nieuw-Vennep en Leiden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 december 2008 @ 17:31:52 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64404651
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:59 schreef James1988 het volgende:
Is er ooit al eens een IRM ontspoord eigenlijk?
Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 december 2008 @ 17:32:25 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64404669
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Neuh, Nostalgie FTW
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:42:52 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64404979
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vaak genoeg. Na aanrijdingen en ook wel door defecte wissels.
En in Utrecht omdat een machinist een wissel openreed en vervolgens de trein terugzette over dat zelfde wissel, toen deed ie ook *bonk*.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 december 2008 @ 18:08:07 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64405672
Daar zijn we weer, het jaaroverzicht in 12 foto's: Spoor in 2008.

Veenendaal-De Klomp, 1 januari 2008. Iets na 11:35 suist Railion-loc 1601 langs met een 3½ uur vertraagde CityNightLine 318 naar Amsterdam Centraal. Vanwege de jaarwisseling heeft de trein in Duitsland 3½ uur stilgestaan.



Liège-Guillemins, België, 24 februari 2008. Klassiek motorstel 175 komt zojuist binnen vanuit Maastricht en staat op het punt om in orde gemaakt te worden voor de terugreis. Even later zou een gedeelte van de tweede klasse ontruimd worden naar de eerste klasse vanwege een versplinterd venster.



Hannover Messe/Laatzen, Duitsland, 9 maart 2008. Loc 218 452 staat klaar om een sliert Halberstadt-rijtuigen als stoptrein naar Hildesheim Hbf te duwen.



Nykøbing/Falster, Denemarken, 26 april 2008. Een dubbeldeksstammetje maakt zich op om terug te rijden naar København H, geduwd door een zware zesassige dieselloc uit de serie 1500.



Eeklo, België, 3 mei 2008. De in 2006 en 2007 volledig gerestaureerde Poolse stoomloc Tkh 5387 "Generaal Stanislaw Maczek" van het Stoomcentrum Maldegem komt binnen met twee voormalige NMBS-rijtuigen.



Arras, Frankrijk, 22 juni 2008. Treinstel 378 staat in het zonnetje te wachten op een nieuwe inzet. Dit treinstel is het 100ste uit deze serie wat geleverd werd aan de SNCF voor de regionale TER-diensten, vandaar de vrolijke beschildering.



Mechelen, België, 27 juli 2008. Break-treinstel 363 staat klaar voor vertrek als stoptrein naar Leuven. Op de achtergrond "Duikbril" 905.



Kemi, Finland, 14 augustus 2008. Loc 3087 komt binnen met de stoptrein vanuit Kokkola in de richting van Rovaniemi. Stoptreinen die een rit van 421 km maken en een restauratierijtuig aan boord hebben zijn vrij normaal in Noord-Finland.



Mayrhofen, Oostenrijk, 5 september 2008. Een driebaks dieseltreinstelletje heeft zojuist het eindpunt van de Zillertalbahn bereikt, en maakt zich op om terug te keren naar Jenbach over het 760 mm smalspoor.



Bad Bentheim, Duitsland, 25 oktober 2008. FLIRT ET 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld Hbf. In de verte NS-eloc 1770 die zojuist PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-loc 101 124-6 richting Hannover en Berlijn.



Stavoren, 15 november 2008. In de grauwe Friese zaterdagmiddag staat Arriva-Spurtje 242 te wachten om terug te keren naar Leeuwarden.



Houten, 13 december 2008. Trammetje 6016 pendelt vandaag voor het laatst op en neer naar Houten Castellum. De dienst wordt minimaal het komende jaar verbust, totdat Houten Castellum een reguliere stop aan de lijn Utrecht - 's Hertogenbosch zal worden. Het trammetje is getooid met vele handafdrukken in vingerverf, als gevolg van een afscheidsreceptie een dag eeder.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 december 2008 @ 18:11:56 #19
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_64405755
Mooi overzichtje!

Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
quote:
Tijdens de Bruna-actie kunt u voor ¤ 17,50 een treinkaartje kopen voor één dag onbeperkt 2e klas reizen door heel Nederland voor één persoon. Dit kaartje is van 27 december 2008 t/m 24 januari 2009 te koop bij de Bruna-filialen in Nederland. Het kaartje is te gebruiken van 27 december 2008 t/m 22 maart 2009.

Geldig in de treinen van NS (binnenland), Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia op maandag t/m vrijdag na 09.00 uur en van 27 december 2008 t/m 01 januari 2009 én op zaterdag en zondag onbeperkt.

(Bruna-stationswinkels zijn uitgesloten van deze actie)
pi_64406023
Top Fles!
pi_64406197
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
Neuh, Nostalgie FTW
Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 december 2008 @ 18:43:44 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64406539
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar zijn alle treinen van de NS eigenlijk.
Die staan in de NS wiki, maar de plaatjes doen hetniet meer idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 december 2008 @ 19:12:20 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64407418
definitieve statistieken (voor wat dat boeit dan) zijn er nog niet aangezien ik komende week eerst nog een aantal dagen in de buurt van Berlijn vertoef Dus dat zal volgend jaar worden dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:19:15 #24
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64409654
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Castellumtremmetje kan wel weer weg uit de OP.
Al gedaan
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 28 december 2008 @ 00:34:11 #25
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64417844
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 18:11 schreef ReisT het volgende:
Mooi overzichtje!

Voor de liefhebbers, er is weer een (redelijk) voordelig treinkaartje te koop:
[..]
Daar heb ik heel weinig aan. De afstand van mijn huis tot de dichtstbijzijnde Bruna is nu verder dan ooit.
  zondag 28 december 2008 @ 01:10:46 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64418754
Er heeft vanochtend een zuurstok van Brussel naar Amsterdam meer dan 3 uur stilgestaan, door een defect aan de bovenleiding. Voor een reportage, zie http://www.deredactie.be/(...)/081227_Trein_Duffel

Ik vind dit schandalig. Dat je niet in 10 minuten vervangend vervoer kunt regelen snap ik, maar 3 uur is echt te veel, zeker met die vrieskou. Wat een gepruts.

Discussie/meer info op HGBTF.

[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 28-12-2008 01:18:40 ]
pi_64421520
Sick.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 december 2008 @ 08:33:57 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64422334
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk Alleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64422471
Ik neem ook al geen deel meer met de discussies op Somda. Ik mag dat trouwens niet eens meer
pi_64422656
Voor de geïnteresseerde, iemand @ usenet zit 80 DVD's aan Bahn TV opnames te posten In een zogenaamd "TreinOog Project" inclusief lokale website met daarin een uitgebreide index.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 28 december 2008 @ 09:56:27 #31
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_64422796
quote:
Op zondag 28 december 2008 04:11 schreef Socios het volgende:
Sick.
Nogal idd
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 december 2008 @ 11:49:42 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64424573
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:38 schreef DaFrenk het volgende:
Voor de geïnteresseerde, iemand @ usenet zit 80 DVD's aan Bahn TV opnames te posten In een zogenaamd "TreinOog Project" inclusief lokale website met daarin een uitgebreide index.
"Iemand"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64424804
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Iemand"?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64427298
Zeg, die pieptonen die je hoort in de dubbeldekkers van de NS, da's toch antigeluid voor de motoren ofzoiets?
Ontzettend irritant in de tweede klas, maar als je eerste klas gaat zitten hoor je ze niet?
  zondag 28 december 2008 @ 13:28:32 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64427363
Nee, is een smoorspoel ergens in het hoogspanningscircuit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 december 2008 @ 15:21:23 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64431094
quote:
Op zondag 28 december 2008 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk Alleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Dat vind ik onzin. Panne kan voorkomen natuurlijk, maar in zo'n situatie moet er gewoon binnen een uur een loc staan die die trein wegsleept naar een station.

Dit was waardeloos, wat die Steven ook zegt. Zo ga je niet met passagiers om.
  zondag 28 december 2008 @ 17:46:53 #37
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64436131
quote:
Op zondag 28 december 2008 08:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja. Ik neem aan zulke discussies als op HGBTF al niet eens meer deel eigenlijk Alleen maar spoorlui die komen uitleggen dat en waarom het niet sneller *kan* en dat men het maar moet slikken etc etc etc.
Wat een vingerververs bij Infrabel toch.

Ik begrijp niet dat de Belgische treinreiziger hun fratsen slikt, terwijl ze nog beroerde presteren dan ProRail.
  zondag 28 december 2008 @ 18:34:36 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64437576
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat een vingerververs bij Infrabel toch.
Infrabel, Incapabel, het rijmt ook
quote:
Ik begrijp niet dat de Belgische treinreiziger hun fratsen slikt, terwijl ze nog beroerde presteren dan ProRail.
De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden.

Als ik Descheemaeker zou zijn, zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen... om aan leiding te staan van zo'n beroerd presterend bedrijf. NMBS draait toch nog steeds verlies, als ik me niet vergis?
pi_64437926
Hoogtepunt 2008: mijn eerste rondje Nederland, Rondje Amsterdam-Milaan-Ljubljana-Praag-Amsterdam.

Dieptepunt 2008: NS-Hispeed-systeem wat op mijn kaartje een verkeerd station in Praag print, waardoor ik als een haas naar een ander station moest reizen en bijna mń trein miste. En tevens niet kunnen slapen in de slaaptrein naar huis vanwege jankende kinderen,

Kus
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 28 december 2008 @ 18:52:06 #40
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_64438081
fles de foto 1700 op dat grensstation en die vertrekkende trein is puik plaatje
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 december 2008 @ 19:55:59 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64440172
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:52 schreef SpeedyRich het volgende:
fles de foto 1700 op dat grensstation en die vertrekkende trein is puik plaatje
Waar gaat dit over?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 december 2008 @ 20:20:28 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64441031
quote:
Op zondag 28 december 2008 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar gaat dit over?
Ik denk over http://www.smorgensindevroegte.nl/treinen/spoor2008/200810.jpg
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 december 2008 @ 20:36:10 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64441548
oh okee, ik dacht even dat het over 2 verschillende plaatjes ging
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 december 2008 @ 22:53:33 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64447785
Weet iemand wat er bij het Spoorwegmuseum gebeurd is?
quote:
Laatste nieuws: 's avonds is treinstel 273 bij het Spoorwegmuseum ernstig beschadigd bij een aanrijding door een Sprinter. Details zijn mij nog niet bekend.
Mja, dat dus. Maar samen met Nico Spilt ben ook ik benieuwd naar de details.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 december 2008 @ 23:01:43 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zondag 28 december 2008 @ 23:48:41 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64450191
Museum is deze maandag open ivm met kerstvakantie, ben benieuwd hoe ze dit ff oplossen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_64451785
Die sprinters knallen wel vaak ergens tegen op

Ben bang dat ik ga schrikken als ik de foto's zie
............................
  maandag 29 december 2008 @ 00:52:30 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64452001
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Infrabel, Incapabel, het rijmt ook
[..]

De prijs zal wel veel goedmaken, denk ik zo. Maar het is echt te bizar voor woorden.

Als ik Descheemaeker zou zijn, zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen... om aan leiding te staan van zo'n beroerd presterend bedrijf. NMBS draait toch nog steeds verlies, als ik me niet vergis?
NMBS wordt overgefinancieerd door de overheid, net zoals de MIVB/STIB, VVM De Lijn en SRWT TEC.

De prijzen zijn goedkoper dan in Nederland, woon-werkkilometers worden vergoed, maar de reizigersbond laat zich ook roeren omdat donderdag de tarieven met ongeveer 6% stijgen.
  maandag 29 december 2008 @ 08:17:01 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64455559
Whehe, ik had op HGBTF gepost dat ik het gepruts vind, en er zijn mensen die het met me eens zijn
  maandag 29 december 2008 @ 09:55:15 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64456949
En weer een machinist minder in actieve NSR-dienst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')