De NS is niet te beroerd om zulke dingen tussendoor aan te passen. OV-Chipkaart ook niet, al moet je daar wat meer aandringen via Twitter.quote:Op maandag 28 december 2015 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja die transitie moet ik nog even uitstellen, dat is de keerzijde
Da's dan wel weer flexibel van ze.quote:Op maandag 28 december 2015 22:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
De NS is niet te beroerd om zulke dingen tussendoor aan te passen. OV-Chipkaart ook niet, al moet je daar wat meer aandringen via Twitter.
Omdat die informatie nu eenmaal altijd wordt gevraagd en niemand er ooit bij stilstaat of daf überhaupt nut heeft. Van treinabbonement tot het bestellen van een boek, het eerste dat ze van je vragen is de status van je primaire geslachtskenmerken, gelukkig volstaat tegenwoordig het vermelden van gender ook. (Sorry, dit is een stokpaardje van me.)quote:Op maandag 28 december 2015 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Da's dan wel weer flexibel van ze.![]()
Maar waar hebben ze die informatie voor "nodig" sowieso?
quote:
Yeah, same.quote:(Sorry, dit is een stokpaardje van me.)
Ik word echt oneindig moe van genderneutraal gezever. Opbokken.quote:Op maandag 28 december 2015 22:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Omdat die informatie nu eenmaal altijd wordt gevraagd en niemand er ooit bij stilstaat of daf überhaupt nut heeft. Van treinabbonement tot het bestellen van een boek, het eerste dat ze van je vragen is de status van je primaire geslachtskenmerken, gelukkig volstaat tegenwoordig het vermelden van gender ook. (Sorry, dit is een stokpaardje van me.)
reclame voor treinkaartjes heeft mij nog nooit aangesproken op mijn mannelijkheid trouwens. Dus het is puur dataschooien om door te verkopen aan spammers en andere advertentiegezwellen. Dat NS er geen moeite mee heeft om privacyregels, desnoods zijn eigen, te schenden, is al meermaals aangetoond.quote:
Tsja, als er niet naar gevraagd zou worden, hadden we sowieso de discussie niet. Laten we nou niet dader en slachtoffer gaan omwisselen.quote:Op maandag 28 december 2015 22:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik word echt oneindig moe van genderneutraal gezever. Opbokken.
Mja, dat is veel te kort door de bocht. Als ik zeg dat ik nog nooit een geodeet heb gezien dus ze bestaan niet dan flikker je ze ook naar m'n hoofd. Maar euh, er wordt op de achtergrond allemaal vrij nutteloos veel geld mee verspild omdat ze denken dat het geld oplevert. Ik betwijfel dat in dit geval maar bij andere bedrijven werkt het. Telefoonbedrijven bijvoorbeeld. En het wordt rücksichtslos overgenomen door alle flapdrollen die een soortgelijke baan hebben want marketing voor OV is niet een apart vak op de grote marketingschool.quote:Op maandag 28 december 2015 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
reclame voor treinkaartjes heeft mij nog nooit aangesproken op mijn mannelijkheid trouwens. Dus het is puur dataschooien om door te verkopen aan spammers en andere advertentiegezwellen. Dat NS er geen moeite mee heeft om privacyregels, desnoods zijn eigen, te schenden, is al meermaals aangetoond.
Je hebt het nu over mensen die niet willen dat ze met hij of zij worden aangesproken maar die willen dat er een vierde aanwijzend voornaamwoord bijkomt om genderneutraliteit te kunnen garanderen. Dat ze voor goed gebruik daarvan een jodenster moeten gaan dragen (want ik wil niet met die genderneutrale term aangesproken worden) schijnt ze niet te kunnen boeien.quote:Op maandag 28 december 2015 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, als er niet naar gevraagd zou worden, hadden we sowieso de discussie niet. Laten we nou niet dader en slachtoffer gaan omwisselen.
Omdat je anders niet weet of je het nieuwe aanwijzende voornaamwoord moet gebruiken.quote:Op maandag 28 december 2015 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
dat met die jodenster mis ik trouwens even, maar okee.
Waarom hebben ze op een aantal lijnen eigenlijk voor luchtbanden gekozen? Maf gehobbel.. RER maar 1x gebruikt, en alleen omdat het kon. Niet omdat het moest.quote:
quote:Op maandag 28 december 2015 22:38 schreef Peter het volgende:
Gewoon niet registreren kan ook natuurlijk. Het geeft bij NS geen enkel doel.
Meer frictie dan staal op staalquote:Op maandag 28 december 2015 22:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom hebben ze op een aantal lijnen eigenlijk voor luchtbanden gekozen? Maf gehobbel.. RER maar 1x gebruikt, en alleen omdat het kon. Niet omdat het moest.
quote:Op maandag 28 december 2015 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]JAAAA dat kan natuurlijk ook
![]()
![]()
En natuurlijk moet het ook zo.
"Hallo goedemorgen"
- "Hallo, een retourtje Assen graag. 2e klas, vol tarief. Alstublieft."
"Broek uit."
- "Sorry wat?"
"Broek uit."
- "Je maakt een grapje. Een slecht grapje trouwens. Nou mag ik m'n kaartje? De trein gaat zo."
"Als ik niet weet of je een pik of een kut hebt krijg je geen kaartje."
Dat is wat we tegenwoordig doodnormaal moeten vinden. Hallo wat?
Toen ik net in de trein naar huis zat en gecontroleerd werd moest ik even denken aan een verhaal van een HC op een ander forum. Dat HC's vaak wel even een blik op de pasfoto werpen om te kijken of jij het bent.quote:Op maandag 28 december 2015 22:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat dus, de registratie van dat gegeven dient voor de NS geen enkel doel. Het is nuttiger als je een beetje lijkt op de pasfoto die op je stamkaart/OV-Chipkaart staat.
Was jij dat?quote:Op dinsdag 29 december 2015 05:58 schreef Maegrim het volgende:
Versssss van de pers, schoonmaker met haast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
WIDO's zijn ook heel moeilijk om af te lezen... Laatst ging het op Amersfoort ook maar net goed.quote:Op dinsdag 29 december 2015 08:38 schreef MTL het volgende:
Boem is ho.![]()
Die overwegen zijn zelfs nog voorzien van lampies, maar daar naar kijken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |