Wowquote:Op zondag 27 december 2015 21:53 schreef b2py het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)uit_potlood_gesneden
Cool
Aha, nooit geweten. Die opmerking was wel gegrond dus. Onbegrijpelijk dan dat ze die lijn wat door willen trekken richting Coevorden ofzoquote:Op zondag 27 december 2015 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ene nevenlijn is de andere niet. Almelo - Mariënberg is by far de meest verlieslatende spoorlijn van Nederland. Voor elke 100 euro die dat lijntje kost brengt het er 8 op. ELKE andere lijn brengt minimaal 20-25 euro op.
Dat zou misschien juist wel eens de reden kunnen zijn om hem te kunnen behouden.quote:Op zondag 27 december 2015 22:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, nooit geweten. Die opmerking was wel gegrond dus. Onbegrijpelijk dan dat ze die lijn wat door willen trekken richting Coevorden ofzo
Hoe laat in Utrecht?quote:Op zondag 27 december 2015 17:53 schreef greavy het volgende:
Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam óf Arnhem ofzo, nnb.
Prima, vroeg de veren uit op zaterdag danquote:Op maandag 28 december 2015 00:36 schreef Prins_Pils het volgende:
We blijken allemaal dezelfde trein in gedachten te hebben dus laten we afspreken dat we elkaar in de IC1723 zien? Onderweg contact houden welk stel zodat iedereen zich daar bij kan voegen op zijn opstapstation?
Dat wordt dus:
Rotterdam C 6:50 *
Den Haag C 6:53
Gouda 7:13
Utrecht C 7:36
Amersfoort 7:53
Deventer 8:31
Hengelo 9:08
Enschede a. 9:15
*deel uit Rotterdam rijdt slechts mee tot Deventer.
Wat ik begrepen heb krijgen beide Linten tegelijk onderhoud in Zutphen en rijden er meerdere GTW's wanneer nodigquote:Op zondag 27 december 2015 20:10 schreef greavy het volgende:
Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek.
Ik woon nog dichter aan de Reichsgrenze als jij, maar als ik mee zou gaan moest ik alsnog op tijd uit de veren. Denk dat ik dan in Haren(Ems) was opgestapt en met die nieuwe vervoerder naar Rheine was gegaanquote:Op maandag 28 december 2015 00:43 schreef Prins_Pils het volgende:
Had je maar dichter bij de Reichsgrenze moeten wonen![]()
Mocht iemand de trein missen dan kan een half uurtje later ook nog wel, maar dan heb je in Enschede nog maar 11 minuten.
Nog geen 7km denk ik hemelsbreed. 8,1km kortste route over de wegquote:Op maandag 28 december 2015 01:32 schreef dennistd het volgende:
Ik denk dat ik dichter bij de Reichsgrenze woon
2500 meter hemelsbreed
Ja allicht, nu kunnen zij gewoon doorvaren i.p.v. te moeten wachten tot die brug open is. En de Meyer Werft is natuurlijk helemaal blij, want nu hoeven zij geen opening aan te vragen wanneer ze een nieuwe boot willen afleveren.quote:Op maandag 28 december 2015 01:41 schreef bork het volgende:
de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen.
Mooi stom van hem..quote:Op maandag 28 december 2015 01:41 schreef bork het volgende:
Nou dat gaat niet goedkomen met die brug bij Weener.
Er staat een stuk in de VK van vandaag. Strekking: er was een loods aan boord die de brug over het hoofd heeft gezien,
Niet zo heel vreemd, voor de schepen is het alleen maar een obstakelquote:de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen.
Een noodbrug is waarschijnlijk niet beweegbaar, of heeft een veel smallere doorvaartopening. Niet zo gek dat men dan kiest voor het economisch veel belangrijkere scheepvaartverkeer.quote:Het is meer een Nederlands ding (Wunderlinie), volgens de nl-genie (incognito) is een noodbrug geen probleem maar ongewenst.
Tja, non-stop Groningen-Leer is altijd sneller, als je met de trein non-stop zou rijden was die ook sneller geweest...quote:De busverbinding die nu is ingesteld is sneller.
Het is inderdaad vooral Noord-Nederland dat aansluiting wil bij grote steden als Bremen. Voor Duitsland is er weinig/niets te halen in Groningen.quote:Tsja en dan: dat dit ding moest uitgroeien van Wiederlinie tot Wunderlinie is wel duidelijk dat het niet gaat/ging met de huidige brug en dat ze er in Duitsland niet op zitten te wachten.
quote:Op maandag 28 december 2015 01:41 schreef bork het volgende:
Nou dat gaat niet goedkomen met die brug bij Weener.
Er staat een stuk in de VK van vandaag. Strekking: er was een loods aan boord die de brug over het hoofd heeft gezien, de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen. Het is meer een Nederlands ding (Wunderlinie), volgens de nl-genie (incognito) is een noodbrug geen probleem maar ongewenst. De busverbinding die nu is ingesteld is sneller.
Tsja en dan: dat dit ding moest uitgroeien van Wiederlinie tot Wunderlinie is wel duidelijk dat het niet gaat/ging met de huidige brug en dat ze er in Duitsland niet op zitten te wachten.
Maar geen nieuwsquote:Op maandag 28 december 2015 09:50 schreef J.B. het volgende:
Dat stuk over die Nederlandse militairen is wel bijzonder
Dat is heel makkelijk. Gewoon een afkortboog van Assen naar Meppel aanleggenquote:Op maandag 28 december 2015 10:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Of men investeert dat geld in een wel nuttig ov-project.. Ze wilden graag treinen sneller laten rijden tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld.
eigenlijk zou je voor de IC's zelfs Meppel links/rechts willen laten liggen. Kun je ergens in/voorbij Staphorst op volle snelheid intakkenquote:Op maandag 28 december 2015 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heel makkelijk. Gewoon een afkortboog van Assen naar Meppel aanleggen
Er is iets van 100 miljoen? Probeer daarvan een investering te doen die zo kosteneffectief mogelijk is.. Dan heb je het echt niet over meer dan een deeltraject opwaarderen waar nu al niet zo heel veel overwegen liggen en het liefste vrij rechte stukken spoor. Meppel-Hoogeveen? Beilen-Assen (excl stations)?quote:Op maandag 28 december 2015 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eigenlijk zou je voor de IC's zelfs Meppel links/rechts willen laten liggen. Kun je ergens in/voorbij Staphorst op volle snelheid intakken
Duur, maar wel sneller
ik heb niet naar het beschikbare budget gekregen, maar met die 100 miljoen kun je iig zorgen dat het rond Hoogeveen sneller gaat. Dat plan staat iig al in de projectenlijst van ProRailquote:Op maandag 28 december 2015 13:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er is iets van 100 miljoen? Probeer daarvan een investering te doen die zo kosteneffectief mogelijk is.. Dan heb je het echt niet over meer dan een deeltraject opwaarderen waar nu al niet zo heel veel overwegen liggen en het liefste vrij rechte stukken spoor. Meppel-Hoogeveen? Beilen-Assen (excl stations)?
Het zijn net mensen die NS'ers.quote:Op maandag 28 december 2015 10:48 schreef Peterselieman het volgende:
Positief nieuws over de NS mag hier ook wel genoemd worden, dus bij deze. Een passagier die er in Utrecht uit had gemoeten, maar in slaap was gevallen mocht op kosten van de NS een taxi terug naar huis nemen, omdat ze in de laatste trein van de dag zat. Een conducteur heeft dit voor haar geregeld.
Mooie kerstgedachte zo
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_conducteur__.html
En dan de volgende dag nog een keer leukleuk samen op de foto op een station dat verder met het verhaal niks te maken heeftquote:
Dat helpt de zaak wel natuurlijkquote:Op maandag 28 december 2015 15:02 schreef derLudolf het volgende:
Das ook alleen omdat het een lekker wijf is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |