ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Klein beetje rellen in een treinenfotofacebookgroep. Daar mag je geen foto's van anderen posten en het ontaardde in een plezante discussie over copyright. Stelletje amateurfotografen.
Op zaterdag 26 december 2015 15:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Klein beetje rellen in een treinenfotofacebookgroep. Daar mag je geen foto's van anderen posten en het ontaardde in een plezante discussie over copyright. Stelletje amateurfotografen.
Op zaterdag 26 december 2015 14:21 schreef b2py het volgende: Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens
Kijken of ik vriendin lief zo gek krijg.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op zaterdag 26 december 2015 14:21 schreef b2py het volgende: Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens
1 en 14
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Gaat er nog iemand vanaf Utrecht mee met het tochtje op 16 januari?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 26 december 2015 14:21 schreef b2py het volgende: Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens
De Tram 5 is ook wel een leuke, bandentram. Begint in Saint Denis richting ergens buitenwijk. En nee, da's niet metro 5..
Ik kom vanuit Dordrecht, dus reis sowieso via Utrecht. James komt uit Breda, ik gok dat hij ook via Rotterdam-Utrecht gaat.
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Enschede was toch vertrek 9.56
[ Bericht 90% gewijzigd door greavy op 26-12-2015 17:53:39 ]
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Bovendien is de route niet de meest betrouwbare als je als gewoonlijk over de HSL gaat
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Iedereen die het niet haalt komt de avond van tevoren naar Deventer en slaapt bij mij. En daarmee uit.
Jullie hebben zeker vrij reizen op zaterdag in NL?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja wmb is hij gek als hij het op zaterdagochtend aan laat komen. Als ie op tijd komt vrijdag is er nog wel een biertje te schooien ook waarschijnlijk maar ja, zelf weten hea.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 26-12-2015 20:11:08 ]
Nog twee Toeslag 2-1 weekend upgrades - Ticket(s) Geldig t/m 31 december 2015 gratis beschikbaar voor morgen, dus als je wil even DM of PB.
James, heb jij vrij reizen 16 januari?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@Fles: Ik kijk nog wel even wat ik doe. Ik stel het aanbod iig op prijs.
Voor het NJR van 2017 kiezen we dan wel weer een wat zuidelijker vertrekpunt hè? Arnhem ofzo, want als het goed is rijdt die stoptrein naar Düsseldorf dan ook.
Voor het NJR van 2017 kiezen we dan wel weer een wat zuidelijker vertrekpunt hè? Arnhem ofzo, want als het goed is rijdt die stoptrein naar Düsseldorf dan ook.
Of Breda, want als het goed is stopt daar dan een internationale trein.
Of Breda, want als het goed is stopt daar dan een internationale trein.
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan.
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan.
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken.
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken.
Oh ja die heb ik ook nog gereden. 10:07 vrijwel leeg van Utrecht Cntraal naar Schiedam-Rotterdam West. Alles met driehoeksleutel
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken.
Nou ja minst interessante. Misschien. de Pimpel naar bentheim was altijd al interessant, die reed ik in 1993 vooor het eerst, maar ook toen ik in 2002 eindelijk een dogotale camera had, was het vet. Toen reed er nog BR103 gewoon.
Uitdagendste was toen Groningen - Leer, wat drie keer per dag reed. En ik woonde in een godverlaten dorpje in Brabant waar 7:17 de eerste bus naar Gilze-Rijen NS vertrok, en waar 18:29 de laatste bus vanuit Oosterhout aankwam. Zie dan Leer (Ostfr) maar eens te halen
Nou ja minst interessante. Misschien. de Pimpel naar bentheim was altijd al interessant, die reed ik in 1993 vooor het eerst, maar ook toen ik in 2002 eindelijk een dogotale camera had, was het vet. Toen reed er nog BR103 gewoon.
Toen reed er nog BR103 gewoon.
Laat dat nog maar eens inzinken.
Tot later heeft er nog regulier 103 gereden. Maar in 2002 reed er ook al 101/120 voor een aantal slagen.
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan.
Prachtige kleurstellingen is dat. Die wou ik vroeger ook altijd hebben van Märklin
Prachtige kleurstellingen is dat. Die wou ik vroeger ook altijd hebben van Märklin
Ik had echt NET mijn eerste treinervaring achter de rug, Salzburg - Athene en terug. paar maanden later ontdekte ik inens DIE ZELDE rijtuigen in Breda - Tilburg. Of WTF rot op met lesuren, Breda - Den haag
Ik had echt NET mijn eerste treinervaring achter de rug, Salzburg - Athene en terug. paar maanden later ontdekte ik inens DIE ZELDE rijtuigen in Breda - Tilburg. Of WTF rot op met lesuren, Breda - Den haag
Man de wereld ging open
Plaatje bij een plaatje
Wat een mooie treinen trouwens op deze pagina, niet meer bestaande rechtstreekse verbindingen, gemixte treinen (locs van verschillende bedrijven) http://www.mooietreinen.nl/ns.htm
Op zaterdag 26 december 2015 20:48 schreef dennistd het volgende: Mensen die nog geen kaartje hebben moeten mij even pm'en, door een trucje kan ik voor bijna niks kaartjes van de spoordeelwinkel halen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 26 december 2015 20:48 schreef dennistd het volgende: Mensen die nog geen kaartje hebben moeten mij even pm'en, door een trucje kan ik voor bijna niks kaartjes van de spoordeelwinkel halen.
Ik heb volgens mij wel een ICE ticket via Durk gekocht, maar meer heb ik niet. Verder alleen dalkorting in NL.
Op zondag 27 december 2015 00:59 schreef Prins_Pils het volgende: Jullie komen zo'n beetje allemaal via Devsko? Ik ken nog niemand van gezicht maar Flessemans gelukkig wel
Ik kom via Oldenzaal-Hengelo of via Gronau-Glanerbrug denk ik. Of DrienerloKennispark, kan ook nog.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hee das fijn! Maar deze couponcode werkte maar eenmalig zie ik. Kan ik je op ded dag zelf ergens mee bedanken?
Ja, couponcodes die onbeperkt werken heb ik ook niet, zou leuk worden Het is een code voor een 2e klas dagkaart in een weekend in januari of februari, bruikbaar voor zaterdag 16 januari dus Ik hoef er niks voor te hebben hoor, ik heb er zelf ook nauwelijks iets voor betaald (omgerekend een euro of zo )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 27 december 2015 00:59 schreef Prins_Pils het volgende: Jullie komen zo'n beetje allemaal via Devsko? Ik ken nog niemand van gezicht maar Flessemans gelukkig wel
Op zondag 27 december 2015 00:51 schreef J.B. het volgende: Mooi man, die oude internationale treinen. Helaas blijven er nog maar bar weinig EC's over in West-Europa.
Helaas inderdaad, die zijn toch wel een stuk vriendelijker geprijsd als de hogesnelheid broertjes.
Mooiste traject wat ik met mijn vrij beperkte ervaring heb meegemaakt vond ik dan ook Wegliniec - Cottbus. Met een dieselloc door ongerepte bossen en kleine dorpjes. Vanaf daar met een 182'er ervoor verder naar Hamburg Helaas is de Wawel ook verleden tijd
Vanaf 4 januari stelt de Zweedse overheid ID-controles verplicht voor iedereen die het land betreedt per bus, boot of trein. Om die reden heeft SJ alle doorgaande treinen tussen Kopenhagen en Malmö geschrapt, en ook de Øresundståg wordt getroffen:
quote:
TRAVELING FROM DENMARK FROM 4 JAN 2016
As of 4 January 2016 the Swedish government are mandating rail, bus and ferry operators to carry out ID controls for all passengers travelling to Sweden. This affects you who will be crossing the Öresund Bridge.
Travelling from Denmark to Sweden The ID controls take place at Copenhagen Airport. All Öresund trains bound for Sweden start at Copenhagen Airport. To get there from other stations in Denmark, you can use other trains, Metro or city bus. Please visit www.rejseplanen.dk for alternative transportation to Copenhagen Airport.
Travelling from Sweden to Denmark When travelling from Sweden to Denmark, no ID controls are carried out. The Öresund trains run according the timetable, with the exception of the departures being reduced to every 20 minutes also during peak hours.
Ticket Booking Because of the above, it is currently not possible to pre-book Öresundståg ticket with departure in Denmark from January 4th and onwards. We will monitor the situation as it develops and re-open the online booking service as soon as possible. Until further notice, we advise you to purchase your tickets in the ticket vending machines available at the stations.
Dus als je met de trein van Kopenhagen Hbf naar Stockholm wil gaan mag je twee keer gaan overstappen.
Ik heb volgens mij wel een ICE ticket via Durk gekocht, maar meer heb ik niet. Verder alleen dalkorting in NL.
thx Dennis! Moet ik alleen nog een toeslagkaartje ICE Arnhem - Utrecht regelen Bizarre is dat ik wel een kortingskaart van DB en NS heb maar omdat ik dan op een NL-dagkaart reis zijn die dan niet geldig .
[ Bericht 10% gewijzigd door bork op 27-12-2015 09:33:23 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Men is nu de poortjes op station Dordrecht aan het testen. Zoals het nu lijkt, krijgt Arriva zelfs een poortje per in- en uitgang. In/uitgang Weizigtpark is al dusdanig ingericht. En ja, bij het rechter poortje staat ook meermaals aangegeven dat die voor Arriva is. Het Arriva-poortje is nu nog niet te gebruiken, je wordt doorverwezen naar de paaltjes op het perron bij spoor 15. NS heeft de poortjes wel in gebruik, maar staan nog open.
Op zondag 27 december 2015 02:27 schreef James1988 het volgende: Vanaf 4 januari stelt de Zweedse overheid ID-controles verplicht voor iedereen die het land betreedt per bus, boot of trein. Om die reden heeft SJ alle doorgaande treinen tussen Kopenhagen en Malmö geschrapt, en ook de Øresundståg wordt getroffen:
[..]
Dus als je met de trein van Kopenhagen Hbf naar Stockholm wil gaan mag je twee keer gaan overstappen.
Staat er ergens ook wat de exacte reden is, of is het paniekvoetbal/vluchtelingenvoetbal?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 27 december 2015 09:51 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 3 Mei 2015 - Bij Strba in Slowakije passeert een fraaie goederentrein bergopwaarts met de ZSSKC 183 041 op kop.
Op zondag 27 december 2015 10:39 schreef greavy het volgende: Men is nu de poortjes op station Dordrecht aan het testen. Zoals het nu lijkt, krijgt Arriva zelfs een poortje per in- en uitgang. In/uitgang Weizigtpark is al dusdanig ingericht. [ afbeelding ] En ja, bij het rechter poortje staat ook meermaals aangegeven dat die voor Arriva is. Het Arriva-poortje is nu nog niet te gebruiken, je wordt doorverwezen naar de paaltjes op het perron bij spoor 15. NS heeft de poortjes wel in gebruik, maar staan nog open.
Hoe moet dat dan als er Arriva-reizigers tegelijk het perron op en af willen? Wat een gedrochtige oplossing van een non-probleem weer
Het einde van het jaar nadert, dus het is zoals gebruikelijk weer tijd voor een jaaroverzichtje Geen nummers, erg eenzijdige locaties over het algemeen. Daaruit blijkt maar weer hoe weinig hobbyritjes ik gemaakt heb dit jaar. Jammerdebammer, doe het er maar mee
1. Amersfoort, 29 januari 2015. De Pimpel-Expres naar Berlin komt juist boven de grond uit de recentelijk voltooide dive-under.
2. Weer Amersfoort, pech gehad , 7 februari 2015. Museummat'54 386 is onderweg met een bijzondere rit.
3. Arnhem, 24 maart 2015. Vanwege een versperring tussen Deventer en Utrecht moest ik omrijden. Geeft niks, lekker koppie koffie in de ICE International.
4. Deventer, 1 april 2015. Uit Apeldoorn en Zwolle komen gelijktijdig twee stellen ICM binnen.
5. Waunfawr (Wales), 25 mei 2015. Een paar bejaarden vermaken zich uitstekend in een Pullman-panoramarijtuig van de Welsh Highland Railway.
6. Carmarthen (Wales), 3 juni 2015. De stoptrein naar Swansea.
7. Arnhem, 1 juli 2015. Wat GTW's van Arriva op weg naar Winterswijk.
8. Ny Ålesund (Svalbard), 15 augustus 2015. De noordelijkste trein ter wereld, in 1958 terzijde gesteld. Deze trein staat dichter bij de Noordpool dan bij de Noordpoolcirkel.
9. Veenendaal West, 25 september 2015. SGM naar Rhenen.
10. Ede-Wageningen, 19 oktober 2015. VIRM op weg naar Utrecht en Den Helder. Of Schiphol, maakt niet uit.
11. Zutphen, 10 november 2015. TWENTS Lint41-treinstel komt juist binnen uit Oldenzaal en zal een kwartiertje later den terugreis aanvaarden.
12. En alweer Zutphen, 22 december 2015. Ondanks dat het ineens onmogelijk is om ermee rond te blijven rijden, komt hier een driespan Plan V binnen als sprinter vanuit Nijmegen. De op één na meest iconische trein ooit blijft nog even door rijden.
Enjoy
SPOILER: Eerdere versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 27-12-2015 14:04:00 ]
thx Dennis! Moet ik alleen nog een toeslagkaartje ICE Arnhem - Utrecht regelen Bizarre is dat ik wel een kortingskaart van DB en NS heb maar omdat ik dan op een NL-dagkaart reis zijn die dan niet geldig .
Je maakt een internationale reis he, dan heb je geen toeslag nodig
Je maakt een internationale reis he, dan heb je geen toeslag nodig
Serieus? Nice wist ik niet Is dus alleen voor binnenlands gebruik die toeslag, maar dat doe ik dus wel van Arnhem naar Utrecht met een dagkaartje naar Arnhem vanaf Keulen is een ander kaartje.
[ Bericht 8% gewijzigd door bork op 27-12-2015 14:58:04 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Serieus? Nice wist ik niet Is dus alleen voor binnenlands gebruik die toeslag, maar dat doe ik dus wel van Arnhem naar Utrecht met een dagkaartje naar Arnhem vanaf Keulen is een ander kaartje.
Maakt niet uit, laat ze gewoon beide zien als iemand begint te zeuren.
Maakt niet uit, laat ze gewoon beide zien als iemand begint te zeuren.
Dat was ik uiteindelijk wel van plan ja .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam óf Arnhem ofzo, nnb.
IC 1625 komt om 9:45 aan in Enschede (Deventer 9:00, Utrecht met overstap in Amersfoort 8:06). Dat is wel een beetje krap aan of niet? Beter IC1723 pakken van een half uurtje eerder? (Deventer 8:30, Utrecht 7:36)
Op zondag 27 december 2015 17:53 schreef greavy het volgende: Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam óf Arnhem ofzo, nnb.
Ik kijk echt wel op de dag zelf. De meest gunstige route is 6:40 uit Breda en dan via Zutphen en Hengelo naar Enschede, waar ik dan om 9:27 aankom.
Dan heb ik nog uitgebreid de tijd om koffie te scoren, die zal ik dan wel nodig hebben.
Buitengewoon gezellig Kerst gevierd in het altijd bruisende Hoogeveen.
Terugreis naar Amsterdam per trein was helaas volkomen kut. Van Zwolle (v. 15:45) tot Lelystad opeengepakt op het balkon. Want tijdens de zondagse volksverhuizing van het Oosten naar het Westen vond de NS één lullig VIRM-4’tje wel genoeg. De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden.
Het spoor wordt bestierd door klapmongolen. In Utrecht en in Den Haag.
Op zondag 27 december 2015 19:05 schreef DriekOplopers het volgende: De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden.
Laat ze lekker sterven aan de tering dan met die roodhemden
Terugreis naar Amsterdam per trein was helaas volkomen kut. Van Zwolle (v. 15:45) tot Lelystad opeengepakt op het balkon. Want tijdens de zondagse volksverhuizing van het Oosten naar het Westen vond de NS één lullig VIRM-4’tje wel genoeg. De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden.
Het spoor wordt bestierd door klapmongolen. In Utrecht en in Den Haag.
Via de Veluwe is slechts zes minuten langer, dus die had je eventueel ook kunnen kiezen, tenzij je op Zuid uit wilde stappen natuurlijk
Op zondag 27 december 2015 19:29 schreef James1988 het volgende: En in Engeland heeft de zee de spoorlijn tussen Dover en Folkestone beschadigd, de boel is daar tot eind februari gesloten voor herstelwerkzaamheden.
Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek.
Op zondag 27 december 2015 20:10 schreef greavy het volgende: Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek.
- Peter vanaf Den Haag - Greavy vanaf Gouda (en als ik veel te vroeg wakker ben ook al te Den Haag...) - ReisT en Bork vanaf Utrecht - Bitlord vanaf Amersfoort (en heel misschien al te Utrecht) - Fles, Prins Pils en Mono vanaf Deventer (?) Gezellige boel voordat Enschede al bereikt is - Dennis nnb - James vanaf Hengelo (in eerste planning)