ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Klein beetje rellen in een treinenfotofacebookgroep. Daar mag je geen foto's van anderen posten en het ontaardde in een plezante discussie over copyright. Stelletje amateurfotografen.
Op zaterdag 26 december 2015 15:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Klein beetje rellen in een treinenfotofacebookgroep. Daar mag je geen foto's van anderen posten en het ontaardde in een plezante discussie over copyright. Stelletje amateurfotografen.
Op zaterdag 26 december 2015 14:21 schreef b2py het volgende: Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens
Kijken of ik vriendin lief zo gek krijg.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op zaterdag 26 december 2015 14:21 schreef b2py het volgende: Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens
1 en 14
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Gaat er nog iemand vanaf Utrecht mee met het tochtje op 16 januari?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 26 december 2015 14:21 schreef b2py het volgende: Over de metro in Parijs, 1 of 14 nemen. Banden + volautomagisch! Ik ga maandag heen trouwens
De Tram 5 is ook wel een leuke, bandentram. Begint in Saint Denis richting ergens buitenwijk. En nee, da's niet metro 5..
Ik kom vanuit Dordrecht, dus reis sowieso via Utrecht. James komt uit Breda, ik gok dat hij ook via Rotterdam-Utrecht gaat.
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Enschede was toch vertrek 9.56
[ Bericht 90% gewijzigd door greavy op 26-12-2015 17:53:39 ]
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Bovendien is de route niet de meest betrouwbare als je als gewoonlijk over de HSL gaat
Hoe laat zouden we ook alweer vertrekken uit Pluskut? Als we om 10 uur vanuit daar vertrekken moet ik om 6:40 uit Breda weg, via Arnhem is dan de meest gerichte route.
Iedereen die het niet haalt komt de avond van tevoren naar Deventer en slaapt bij mij. En daarmee uit.
Jullie hebben zeker vrij reizen op zaterdag in NL?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja wmb is hij gek als hij het op zaterdagochtend aan laat komen. Als ie op tijd komt vrijdag is er nog wel een biertje te schooien ook waarschijnlijk maar ja, zelf weten hea.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 26-12-2015 20:11:08 ]
Nog twee Toeslag 2-1 weekend upgrades - Ticket(s) Geldig t/m 31 december 2015 gratis beschikbaar voor morgen, dus als je wil even DM of PB.
James, heb jij vrij reizen 16 januari?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@Fles: Ik kijk nog wel even wat ik doe. Ik stel het aanbod iig op prijs.
Voor het NJR van 2017 kiezen we dan wel weer een wat zuidelijker vertrekpunt hč? Arnhem ofzo, want als het goed is rijdt die stoptrein naar Düsseldorf dan ook.
Voor het NJR van 2017 kiezen we dan wel weer een wat zuidelijker vertrekpunt hč? Arnhem ofzo, want als het goed is rijdt die stoptrein naar Düsseldorf dan ook.
Of Breda, want als het goed is stopt daar dan een internationale trein.
Of Breda, want als het goed is stopt daar dan een internationale trein.
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan.
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan.
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken.
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken.
Oh ja die heb ik ook nog gereden. 10:07 vrijwel leeg van Utrecht Cntraal naar Schiedam-Rotterdam West. Alles met driehoeksleutel
Vond het de minst interessante van alle internationale treinen. Was misschien omdat het een buurlandtrein was. De Hoek van Holland-Moskou-trein, daar kon je mij voor wakker maken.
Nou ja minst interessante. Misschien. de Pimpel naar bentheim was altijd al interessant, die reed ik in 1993 vooor het eerst, maar ook toen ik in 2002 eindelijk een dogotale camera had, was het vet. Toen reed er nog BR103 gewoon.
Uitdagendste was toen Groningen - Leer, wat drie keer per dag reed. En ik woonde in een godverlaten dorpje in Brabant waar 7:17 de eerste bus naar Gilze-Rijen NS vertrok, en waar 18:29 de laatste bus vanuit Oosterhout aankwam. Zie dan Leer (Ostfr) maar eens te halen
Nou ja minst interessante. Misschien. de Pimpel naar bentheim was altijd al interessant, die reed ik in 1993 vooor het eerst, maar ook toen ik in 2002 eindelijk een dogotale camera had, was het vet. Toen reed er nog BR103 gewoon.
Toen reed er nog BR103 gewoon.
Laat dat nog maar eens inzinken.
Tot later heeft er nog regulier 103 gereden. Maar in 2002 reed er ook al 101/120 voor een aantal slagen.
Ja dat was al eerder zo. Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven - Helmond - Venlo - Kaldenkirchen - Mönchengladbach - Grevenbroich - Köln. Elke 2 uur. Met Oceaanblauw-beige rijtuigen. En wij vonden dat in 1992 allemaal maar normaal. Maar God de Vader wat waren dat bliksems vette treinen. Daar tipt momenteel alleen de ICE en de Pimpel aan.
Prachtige kleurstellingen is dat. Die wou ik vroeger ook altijd hebben van Märklin
Prachtige kleurstellingen is dat. Die wou ik vroeger ook altijd hebben van Märklin
Ik had echt NET mijn eerste treinervaring achter de rug, Salzburg - Athene en terug. paar maanden later ontdekte ik inens DIE ZELDE rijtuigen in Breda - Tilburg. Of WTF rot op met lesuren, Breda - Den haag
Ik had echt NET mijn eerste treinervaring achter de rug, Salzburg - Athene en terug. paar maanden later ontdekte ik inens DIE ZELDE rijtuigen in Breda - Tilburg. Of WTF rot op met lesuren, Breda - Den haag
Man de wereld ging open
Plaatje bij een plaatje
Wat een mooie treinen trouwens op deze pagina, niet meer bestaande rechtstreekse verbindingen, gemixte treinen (locs van verschillende bedrijven) http://www.mooietreinen.nl/ns.htm
Op zaterdag 26 december 2015 20:48 schreef dennistd het volgende: Mensen die nog geen kaartje hebben moeten mij even pm'en, door een trucje kan ik voor bijna niks kaartjes van de spoordeelwinkel halen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 26 december 2015 20:48 schreef dennistd het volgende: Mensen die nog geen kaartje hebben moeten mij even pm'en, door een trucje kan ik voor bijna niks kaartjes van de spoordeelwinkel halen.
Ik heb volgens mij wel een ICE ticket via Durk gekocht, maar meer heb ik niet. Verder alleen dalkorting in NL.
Op zondag 27 december 2015 00:59 schreef Prins_Pils het volgende: Jullie komen zo'n beetje allemaal via Devsko? Ik ken nog niemand van gezicht maar Flessemans gelukkig wel
Ik kom via Oldenzaal-Hengelo of via Gronau-Glanerbrug denk ik. Of DrienerloKennispark, kan ook nog.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hee das fijn! Maar deze couponcode werkte maar eenmalig zie ik. Kan ik je op ded dag zelf ergens mee bedanken?
Ja, couponcodes die onbeperkt werken heb ik ook niet, zou leuk worden Het is een code voor een 2e klas dagkaart in een weekend in januari of februari, bruikbaar voor zaterdag 16 januari dus Ik hoef er niks voor te hebben hoor, ik heb er zelf ook nauwelijks iets voor betaald (omgerekend een euro of zo )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 27 december 2015 00:59 schreef Prins_Pils het volgende: Jullie komen zo'n beetje allemaal via Devsko? Ik ken nog niemand van gezicht maar Flessemans gelukkig wel
Op zondag 27 december 2015 00:51 schreef J.B. het volgende: Mooi man, die oude internationale treinen. Helaas blijven er nog maar bar weinig EC's over in West-Europa.
Helaas inderdaad, die zijn toch wel een stuk vriendelijker geprijsd als de hogesnelheid broertjes.
Mooiste traject wat ik met mijn vrij beperkte ervaring heb meegemaakt vond ik dan ook Wegliniec - Cottbus. Met een dieselloc door ongerepte bossen en kleine dorpjes. Vanaf daar met een 182'er ervoor verder naar Hamburg Helaas is de Wawel ook verleden tijd
Vanaf 4 januari stelt de Zweedse overheid ID-controles verplicht voor iedereen die het land betreedt per bus, boot of trein. Om die reden heeft SJ alle doorgaande treinen tussen Kopenhagen en Malmö geschrapt, en ook de Øresundståg wordt getroffen:
quote:
TRAVELING FROM DENMARK FROM 4 JAN 2016
As of 4 January 2016 the Swedish government are mandating rail, bus and ferry operators to carry out ID controls for all passengers travelling to Sweden. This affects you who will be crossing the Öresund Bridge.
Travelling from Denmark to Sweden The ID controls take place at Copenhagen Airport. All Öresund trains bound for Sweden start at Copenhagen Airport. To get there from other stations in Denmark, you can use other trains, Metro or city bus. Please visit www.rejseplanen.dk for alternative transportation to Copenhagen Airport.
Travelling from Sweden to Denmark When travelling from Sweden to Denmark, no ID controls are carried out. The Öresund trains run according the timetable, with the exception of the departures being reduced to every 20 minutes also during peak hours.
Ticket Booking Because of the above, it is currently not possible to pre-book Öresundståg ticket with departure in Denmark from January 4th and onwards. We will monitor the situation as it develops and re-open the online booking service as soon as possible. Until further notice, we advise you to purchase your tickets in the ticket vending machines available at the stations.
Dus als je met de trein van Kopenhagen Hbf naar Stockholm wil gaan mag je twee keer gaan overstappen.
Ik heb volgens mij wel een ICE ticket via Durk gekocht, maar meer heb ik niet. Verder alleen dalkorting in NL.
thx Dennis! Moet ik alleen nog een toeslagkaartje ICE Arnhem - Utrecht regelen Bizarre is dat ik wel een kortingskaart van DB en NS heb maar omdat ik dan op een NL-dagkaart reis zijn die dan niet geldig .
[ Bericht 10% gewijzigd door bork op 27-12-2015 09:33:23 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Men is nu de poortjes op station Dordrecht aan het testen. Zoals het nu lijkt, krijgt Arriva zelfs een poortje per in- en uitgang. In/uitgang Weizigtpark is al dusdanig ingericht. En ja, bij het rechter poortje staat ook meermaals aangegeven dat die voor Arriva is. Het Arriva-poortje is nu nog niet te gebruiken, je wordt doorverwezen naar de paaltjes op het perron bij spoor 15. NS heeft de poortjes wel in gebruik, maar staan nog open.
Op zondag 27 december 2015 02:27 schreef James1988 het volgende: Vanaf 4 januari stelt de Zweedse overheid ID-controles verplicht voor iedereen die het land betreedt per bus, boot of trein. Om die reden heeft SJ alle doorgaande treinen tussen Kopenhagen en Malmö geschrapt, en ook de Øresundståg wordt getroffen:
[..]
Dus als je met de trein van Kopenhagen Hbf naar Stockholm wil gaan mag je twee keer gaan overstappen.
Staat er ergens ook wat de exacte reden is, of is het paniekvoetbal/vluchtelingenvoetbal?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 27 december 2015 09:51 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 3 Mei 2015 - Bij Strba in Slowakije passeert een fraaie goederentrein bergopwaarts met de ZSSKC 183 041 op kop.
Op zondag 27 december 2015 10:39 schreef greavy het volgende: Men is nu de poortjes op station Dordrecht aan het testen. Zoals het nu lijkt, krijgt Arriva zelfs een poortje per in- en uitgang. In/uitgang Weizigtpark is al dusdanig ingericht. [ afbeelding ] En ja, bij het rechter poortje staat ook meermaals aangegeven dat die voor Arriva is. Het Arriva-poortje is nu nog niet te gebruiken, je wordt doorverwezen naar de paaltjes op het perron bij spoor 15. NS heeft de poortjes wel in gebruik, maar staan nog open.
Hoe moet dat dan als er Arriva-reizigers tegelijk het perron op en af willen? Wat een gedrochtige oplossing van een non-probleem weer
Het einde van het jaar nadert, dus het is zoals gebruikelijk weer tijd voor een jaaroverzichtje Geen nummers, erg eenzijdige locaties over het algemeen. Daaruit blijkt maar weer hoe weinig hobbyritjes ik gemaakt heb dit jaar. Jammerdebammer, doe het er maar mee
1. Amersfoort, 29 januari 2015. De Pimpel-Expres naar Berlin komt juist boven de grond uit de recentelijk voltooide dive-under.
2. Weer Amersfoort, pech gehad , 7 februari 2015. Museummat'54 386 is onderweg met een bijzondere rit.
3. Arnhem, 24 maart 2015. Vanwege een versperring tussen Deventer en Utrecht moest ik omrijden. Geeft niks, lekker koppie koffie in de ICE International.
4. Deventer, 1 april 2015. Uit Apeldoorn en Zwolle komen gelijktijdig twee stellen ICM binnen.
5. Waunfawr (Wales), 25 mei 2015. Een paar bejaarden vermaken zich uitstekend in een Pullman-panoramarijtuig van de Welsh Highland Railway.
6. Carmarthen (Wales), 3 juni 2015. De stoptrein naar Swansea.
7. Arnhem, 1 juli 2015. Wat GTW's van Arriva op weg naar Winterswijk.
8. Ny Ålesund (Svalbard), 15 augustus 2015. De noordelijkste trein ter wereld, in 1958 terzijde gesteld. Deze trein staat dichter bij de Noordpool dan bij de Noordpoolcirkel.
9. Veenendaal West, 25 september 2015. SGM naar Rhenen.
10. Ede-Wageningen, 19 oktober 2015. VIRM op weg naar Utrecht en Den Helder. Of Schiphol, maakt niet uit.
11. Zutphen, 10 november 2015. TWENTS Lint41-treinstel komt juist binnen uit Oldenzaal en zal een kwartiertje later den terugreis aanvaarden.
12. En alweer Zutphen, 22 december 2015. Ondanks dat het ineens onmogelijk is om ermee rond te blijven rijden, komt hier een driespan Plan V binnen als sprinter vanuit Nijmegen. De op één na meest iconische trein ooit blijft nog even door rijden.
Enjoy
SPOILER: Eerdere versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 27-12-2015 14:04:00 ]
thx Dennis! Moet ik alleen nog een toeslagkaartje ICE Arnhem - Utrecht regelen Bizarre is dat ik wel een kortingskaart van DB en NS heb maar omdat ik dan op een NL-dagkaart reis zijn die dan niet geldig .
Je maakt een internationale reis he, dan heb je geen toeslag nodig
Je maakt een internationale reis he, dan heb je geen toeslag nodig
Serieus? Nice wist ik niet Is dus alleen voor binnenlands gebruik die toeslag, maar dat doe ik dus wel van Arnhem naar Utrecht met een dagkaartje naar Arnhem vanaf Keulen is een ander kaartje.
[ Bericht 8% gewijzigd door bork op 27-12-2015 14:58:04 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Serieus? Nice wist ik niet Is dus alleen voor binnenlands gebruik die toeslag, maar dat doe ik dus wel van Arnhem naar Utrecht met een dagkaartje naar Arnhem vanaf Keulen is een ander kaartje.
Maakt niet uit, laat ze gewoon beide zien als iemand begint te zeuren.
Maakt niet uit, laat ze gewoon beide zien als iemand begint te zeuren.
Dat was ik uiteindelijk wel van plan ja .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam ķf Arnhem ofzo, nnb.
IC 1625 komt om 9:45 aan in Enschede (Deventer 9:00, Utrecht met overstap in Amersfoort 8:06). Dat is wel een beetje krap aan of niet? Beter IC1723 pakken van een half uurtje eerder? (Deventer 8:30, Utrecht 7:36)
Op zondag 27 december 2015 17:53 schreef greavy het volgende: Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam ķf Arnhem ofzo, nnb.
Ik kijk echt wel op de dag zelf. De meest gunstige route is 6:40 uit Breda en dan via Zutphen en Hengelo naar Enschede, waar ik dan om 9:27 aankom.
Dan heb ik nog uitgebreid de tijd om koffie te scoren, die zal ik dan wel nodig hebben.
Buitengewoon gezellig Kerst gevierd in het altijd bruisende Hoogeveen.
Terugreis naar Amsterdam per trein was helaas volkomen kut. Van Zwolle (v. 15:45) tot Lelystad opeengepakt op het balkon. Want tijdens de zondagse volksverhuizing van het Oosten naar het Westen vond de NS één lullig VIRM-4’tje wel genoeg. De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden.
Het spoor wordt bestierd door klapmongolen. In Utrecht en in Den Haag.
Op zondag 27 december 2015 19:05 schreef DriekOplopers het volgende: De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden.
Laat ze lekker sterven aan de tering dan met die roodhemden
Terugreis naar Amsterdam per trein was helaas volkomen kut. Van Zwolle (v. 15:45) tot Lelystad opeengepakt op het balkon. Want tijdens de zondagse volksverhuizing van het Oosten naar het Westen vond de NS één lullig VIRM-4’tje wel genoeg. De overbezetting was overigens de schuld van de reizigers. Uiteraard niet van de NS. Want er was een trein, en het aantal bakken (of beter gezegd: stoelen) hoeft van De Opdrachtgever Op De Plesmanweg niet te worden bijgehouden.
Het spoor wordt bestierd door klapmongolen. In Utrecht en in Den Haag.
Via de Veluwe is slechts zes minuten langer, dus die had je eventueel ook kunnen kiezen, tenzij je op Zuid uit wilde stappen natuurlijk
Op zondag 27 december 2015 19:29 schreef James1988 het volgende: En in Engeland heeft de zee de spoorlijn tussen Dover en Folkestone beschadigd, de boel is daar tot eind februari gesloten voor herstelwerkzaamheden.
Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek.
Op zondag 27 december 2015 20:10 schreef greavy het volgende: Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek.
- Peter vanaf Den Haag - Greavy vanaf Gouda (en als ik veel te vroeg wakker ben ook al te Den Haag...) - ReisT en Bork vanaf Utrecht - Bitlord vanaf Amersfoort (en heel misschien al te Utrecht) - Fles, Prins Pils en Mono vanaf Deventer (?) Gezellige boel voordat Enschede al bereikt is - Dennis nnb - James vanaf Hengelo (in eerste planning)
Is dat nog een beetje druk? Snap dat je dat zegt omdat het een nevenlijn is, maar das Emmen-Zwolle ook. Maar die is behoorlijk druk
Ik ben een paar weken terug van Almelo naar Mariënberg gereisd op een zaterdagavond, en het was echt niet druk. De hoeveelheid reizigers die er toen in zat had je makkelijk in een bus kunnen proppen.
Is dat nog een beetje druk? Snap dat je dat zegt omdat het een nevenlijn is, maar das Emmen-Zwolle ook. Maar die is behoorlijk druk
De ene nevenlijn is de andere niet. Almelo - Mariënberg is by far de meest verlieslatende spoorlijn van Nederland. Voor elke 100 euro die dat lijntje kost brengt het er 8 op. ELKE andere lijn brengt minimaal 20-25 euro op.
De ene nevenlijn is de andere niet. Almelo - Mariënberg is by far de meest verlieslatende spoorlijn van Nederland. Voor elke 100 euro die dat lijntje kost brengt het er 8 op. ELKE andere lijn brengt minimaal 20-25 euro op.
Aha, nooit geweten. Die opmerking was wel gegrond dus. Onbegrijpelijk dan dat ze die lijn wat door willen trekken richting Coevorden ofzo
Op zondag 27 december 2015 17:53 schreef greavy het volgende: Tis ff handig om af te spreken wie welke trein heeft. Ik tref Bork al in Utrecht, en wie kwam er in Amersfoort bij? Fles en Prins Pils in Deventer. Monopoly ook in Deventer denk ik? Dennis in Hengelooo of Enschede. James ook via Rotterdam ķf Arnhem ofzo, nnb.
Hoe laat in Utrecht?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
We blijken allemaal dezelfde trein in gedachten te hebben dus laten we afspreken dat we elkaar in de IC1723 zien? Onderweg contact houden welk stel zodat iedereen zich daar bij kan voegen op zijn opstapstation?
Dat wordt dus: Rotterdam C v. 6:50 * Den Haag C v. 6:53 Gouda v. 7:13 Utrecht C v. 7:36 Amersfoort v. 7:53 Deventer v. 8:31 Hengelo v. 9:08 Enschede a. 9:15
*deel uit Rotterdam rijdt slechts mee tot Deventer.
[ Bericht 7% gewijzigd door Prins_Pils op 28-12-2015 00:42:06 ]
Op maandag 28 december 2015 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: We blijken allemaal dezelfde trein in gedachten te hebben dus laten we afspreken dat we elkaar in de IC1723 zien? Onderweg contact houden welk stel zodat iedereen zich daar bij kan voegen op zijn opstapstation?
Dat wordt dus: Rotterdam C 6:50 * Den Haag C 6:53 Gouda 7:13 Utrecht C 7:36 Amersfoort 7:53 Deventer 8:31 Hengelo 9:08 Enschede a. 9:15
*deel uit Rotterdam rijdt slechts mee tot Deventer.
Prima, vroeg de veren uit op zaterdag dan .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Had je maar dichter bij de Reichsgrenze moeten wonen Mocht iemand de trein missen dan kan een half uurtje later ook nog wel, maar dan heb je in Enschede nog maar 11 minuten.
Op zondag 27 december 2015 20:10 schreef greavy het volgende: Was het hier al eerder gezegd dat er al bijna 3 weken een Lint manco is tussen Almelo en Mariënberg? De Lint'en schijnen groot onderhoud nodig te hebben, en gaan dus beurtelings naar Zutphen. In deze periode rijdt er dus een GTW uit de Achterhoek.
Wat ik begrepen heb krijgen beide Linten tegelijk onderhoud in Zutphen en rijden er meerdere GTW's wanneer nodig
Op maandag 28 december 2015 00:43 schreef Prins_Pils het volgende: Had je maar dichter bij de Reichsgrenze moeten wonen Mocht iemand de trein missen dan kan een half uurtje later ook nog wel, maar dan heb je in Enschede nog maar 11 minuten.
Ik woon nog dichter aan de Reichsgrenze als jij, maar als ik mee zou gaan moest ik alsnog op tijd uit de veren. Denk dat ik dan in Haren(Ems) was opgestapt en met die nieuwe vervoerder naar Rheine was gegaan
Nou dat gaat niet goedkomen met die brug bij Weener. Er staat een stuk in de VK van vandaag. Strekking: er was een loods aan boord die de brug over het hoofd heeft gezien, de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen. Het is meer een Nederlands ding (Wunderlinie), volgens de nl-genie (incognito) is een noodbrug geen probleem maar ongewenst. De busverbinding die nu is ingesteld is sneller. Tsja en dan: dat dit ding moest uitgroeien van Wiederlinie tot Wunderlinie is wel duidelijk dat het niet gaat/ging met de huidige brug en dat ze er in Duitsland niet op zitten te wachten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja allicht, nu kunnen zij gewoon doorvaren i.p.v. te moeten wachten tot die brug open is. En de Meyer Werft is natuurlijk helemaal blij, want nu hoeven zij geen opening aan te vragen wanneer ze een nieuwe boot willen afleveren.
Op maandag 28 december 2015 01:41 schreef bork het volgende: Nou dat gaat niet goedkomen met die brug bij Weener. Er staat een stuk in de VK van vandaag. Strekking: er was een loods aan boord die de brug over het hoofd heeft gezien,
Mooi stom van hem..
quote:
de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen.
Niet zo heel vreemd, voor de schepen is het alleen maar een obstakel
quote:
Het is meer een Nederlands ding (Wunderlinie), volgens de nl-genie (incognito) is een noodbrug geen probleem maar ongewenst.
Een noodbrug is waarschijnlijk niet beweegbaar, of heeft een veel smallere doorvaartopening. Niet zo gek dat men dan kiest voor het economisch veel belangrijkere scheepvaartverkeer.
quote:
De busverbinding die nu is ingesteld is sneller.
Tja, non-stop Groningen-Leer is altijd sneller, als je met de trein non-stop zou rijden was die ook sneller geweest...
quote:
Tsja en dan: dat dit ding moest uitgroeien van Wiederlinie tot Wunderlinie is wel duidelijk dat het niet gaat/ging met de huidige brug en dat ze er in Duitsland niet op zitten te wachten.
Het is inderdaad vooral Noord-Nederland dat aansluiting wil bij grote steden als Bremen. Voor Duitsland is er weinig/niets te halen in Groningen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 28 december 2015 01:41 schreef bork het volgende: Nou dat gaat niet goedkomen met die brug bij Weener. Er staat een stuk in de VK van vandaag. Strekking: er was een loods aan boord die de brug over het hoofd heeft gezien, de scheepvaart is opgelucht dat de brug in het water is gevallen. Het is meer een Nederlands ding (Wunderlinie), volgens de nl-genie (incognito) is een noodbrug geen probleem maar ongewenst. De busverbinding die nu is ingesteld is sneller. Tsja en dan: dat dit ding moest uitgroeien van Wiederlinie tot Wunderlinie is wel duidelijk dat het niet gaat/ging met de huidige brug en dat ze er in Duitsland niet op zitten te wachten.
Positief nieuws over de NS mag hier ook wel genoemd worden, dus bij deze. Een passagier die er in Utrecht uit had gemoeten, maar in slaap was gevallen mocht op kosten van de NS een taxi terug naar huis nemen, omdat ze in de laatste trein van de dag zat. Een conducteur heeft dit voor haar geregeld.
Op maandag 28 december 2015 10:42 schreef Mr_Klaasje het volgende: Of men investeert dat geld in een wel nuttig ov-project.. Ze wilden graag treinen sneller laten rijden tussen Groningen en Zwolle bijvoorbeeld.
Dat is heel makkelijk. Gewoon een afkortboog van Assen naar Meppel aanleggen
Ik ga zo een klein pretrondje maken Deventer-Arnhem-Utrecht-Leiden-Amsterdam, en vanavond weer van Amsterdam naar huis En samen met het ritje naar vrienden op oudjaarsdag wordt de totaalscore treinkilometers dit jaar 4906.. Derde jaar op rij nét niet de 5000 gehaald, maar het is wel 22 km meer dan vorig jaar
eigenlijk zou je voor de IC's zelfs Meppel links/rechts willen laten liggen. Kun je ergens in/voorbij Staphorst op volle snelheid intakken
Duur, maar wel sneller
Er is iets van 100 miljoen? Probeer daarvan een investering te doen die zo kosteneffectief mogelijk is.. Dan heb je het echt niet over meer dan een deeltraject opwaarderen waar nu al niet zo heel veel overwegen liggen en het liefste vrij rechte stukken spoor. Meppel-Hoogeveen? Beilen-Assen (excl stations)?
Er is iets van 100 miljoen? Probeer daarvan een investering te doen die zo kosteneffectief mogelijk is.. Dan heb je het echt niet over meer dan een deeltraject opwaarderen waar nu al niet zo heel veel overwegen liggen en het liefste vrij rechte stukken spoor. Meppel-Hoogeveen? Beilen-Assen (excl stations)?
ik heb niet naar het beschikbare budget gekregen, maar met die 100 miljoen kun je iig zorgen dat het rond Hoogeveen sneller gaat. Dat plan staat iig al in de projectenlijst van ProRail
Op maandag 28 december 2015 10:48 schreef Peterselieman het volgende: Positief nieuws over de NS mag hier ook wel genoemd worden, dus bij deze. Een passagier die er in Utrecht uit had gemoeten, maar in slaap was gevallen mocht op kosten van de NS een taxi terug naar huis nemen, omdat ze in de laatste trein van de dag zat. Een conducteur heeft dit voor haar geregeld.
ik heb niet naar het beschikbare budget gekregen, maar met die 100 miljoen kun je iig zorgen dat het rond Hoogeveen sneller gaat. Dat plan staat iig al in de projectenlijst van ProRail
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Prien-Freilassing- Berchtesgaden.
Rail Away reist door het mooie Zuid- Duitse Berchtesgadener Land,in de deelstaat Beieren.In Prien am Chiemsee stappen we op de trein naar Freilassing.
We bezoeken eerst nog het nabijgelegen Herreninsel waar de 'sprookjeskoning' Ludwig een replica van het Paleis van Versailles liet bouwen.Over de historische Bayerische Maximiliansbahn rijden we richting Freilassing.
De Britse overheid en Heathrow Airport zijn het niet eens over spoortoegang. Heathrow heeft een aantal jaar terug zelf betaald voor de aansluiting van het vliegveld aan de hoofdspoorinfrastructuur, ten koste van Ŗ 1 miljard.
In Londen is het Crossrailproject in volle gang, en deze treinen zouden ook naar het vliegveld moeten rijden. Heathrow wil Ŗ 40 miljoen per jaar ontvangen voor toegang tot hun infrastructuur, waar de Britse overheid geen zin in heeft.
Ik ben mooi met mijn Class 66 met geluid en m'n nieuwe Lint aan het spelen. Blokkendoos heb ik nog niet aan de praat en ik krijg het ding wel uitgelezen maar niet geprogrammeerd.
Op maandag 28 december 2015 21:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: Blokkendoos heb ik nog niet aan de praat en ik krijg het ding wel uitgelezen maar niet geprogrammeerd.
Probeer eens een end hout, een bonk gietijzer en een loeier met een grote hamer. Zo is het bedoeld
Op maandag 28 december 2015 22:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had CDG moeten zeggen maar ook dat is niet meer waar. Ik kijk naar vliegbewegingen, niet naar passagiersaantallen.
Vliegbewegingen kopen geen treinkaartjes. Reizigers kopen treinkaartjes
Maar waar hebben ze die informatie voor "nodig" sowieso?
Omdat die informatie nu eenmaal altijd wordt gevraagd en niemand er ooit bij stilstaat of daf überhaupt nut heeft. Van treinabbonement tot het bestellen van een boek, het eerste dat ze van je vragen is de status van je primaire geslachtskenmerken, gelukkig volstaat tegenwoordig het vermelden van gender ook. (Sorry, dit is een stokpaardje van me.)
Omdat die informatie nu eenmaal altijd wordt gevraagd en niemand er ooit bij stilstaat of daf überhaupt nut heeft. Van treinabbonement tot het bestellen van een boek, het eerste dat ze van je vragen is de status van je primaire geslachtskenmerken, gelukkig volstaat tegenwoordig het vermelden van gender ook. (Sorry, dit is een stokpaardje van me.)
Ik word echt oneindig moe van genderneutraal gezever. Opbokken.
reclame voor treinkaartjes heeft mij nog nooit aangesproken op mijn mannelijkheid trouwens. Dus het is puur dataschooien om door te verkopen aan spammers en andere advertentiegezwellen. Dat NS er geen moeite mee heeft om privacyregels, desnoods zijn eigen, te schenden, is al meermaals aangetoond.
reclame voor treinkaartjes heeft mij nog nooit aangesproken op mijn mannelijkheid trouwens. Dus het is puur dataschooien om door te verkopen aan spammers en andere advertentiegezwellen. Dat NS er geen moeite mee heeft om privacyregels, desnoods zijn eigen, te schenden, is al meermaals aangetoond.
Mja, dat is veel te kort door de bocht. Als ik zeg dat ik nog nooit een geodeet heb gezien dus ze bestaan niet dan flikker je ze ook naar m'n hoofd. Maar euh, er wordt op de achtergrond allemaal vrij nutteloos veel geld mee verspild omdat ze denken dat het geld oplevert. Ik betwijfel dat in dit geval maar bij andere bedrijven werkt het. Telefoonbedrijven bijvoorbeeld. En het wordt rücksichtslos overgenomen door alle flapdrollen die een soortgelijke baan hebben want marketing voor OV is niet een apart vak op de grote marketingschool.
Tsja, als er niet naar gevraagd zou worden, hadden we sowieso de discussie niet. Laten we nou niet dader en slachtoffer gaan omwisselen.
Je hebt het nu over mensen die niet willen dat ze met hij of zij worden aangesproken maar die willen dat er een vierde aanwijzend voornaamwoord bijkomt om genderneutraliteit te kunnen garanderen. Dat ze voor goed gebruik daarvan een jodenster moeten gaan dragen (want ik wil niet met die genderneutrale term aangesproken worden) schijnt ze niet te kunnen boeien.
Waarom hebben ze op een aantal lijnen eigenlijk voor luchtbanden gekozen? Maf gehobbel.. RER maar 1x gebruikt, en alleen omdat het kon. Niet omdat het moest.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
"Hallo goedemorgen" - "Hallo, een retourtje Assen graag. 2e klas, vol tarief. Alstublieft." "Broek uit." - "Sorry wat? " "Broek uit." - "Je maakt een grapje. Een slecht grapje trouwens. Nou mag ik m'n kaartje? De trein gaat zo." "Als ik niet weet of je een pik of een kut hebt krijg je geen kaartje."
Dat is wat we tegenwoordig doodnormaal moeten vinden. Hallo wat?
Waarom hebben ze op een aantal lijnen eigenlijk voor luchtbanden gekozen? Maf gehobbel.. RER maar 1x gebruikt, en alleen omdat het kon. Niet omdat het moest.
"Hallo goedemorgen" - "Hallo, een retourtje Assen graag. 2e klas, vol tarief. Alstublieft." "Broek uit." - "Sorry wat? " "Broek uit." - "Je maakt een grapje. Een slecht grapje trouwens. Nou mag ik m'n kaartje? De trein gaat zo." "Als ik niet weet of je een pik of een kut hebt krijg je geen kaartje."
Dat is wat we tegenwoordig doodnormaal moeten vinden. Hallo wat?
Dat dus, de registratie van dat gegeven dient voor de NS geen enkel doel. Het is nuttiger als je een beetje lijkt op de pasfoto die op je stamkaart/OV-Chipkaart staat.
Dat dus, de registratie van dat gegeven dient voor de NS geen enkel doel. Het is nuttiger als je een beetje lijkt op de pasfoto die op je stamkaart/OV-Chipkaart staat.
Toen ik net in de trein naar huis zat en gecontroleerd werd moest ik even denken aan een verhaal van een HC op een ander forum. Dat HC's vaak wel even een blik op de pasfoto werpen om te kijken of jij het bent. Ik gaf mijn chipkaart (zonder erbij na te denken) met de GVB-zijde naar boven, HC controleert en prima. Sommige HC's draaien hem wel even met de pasfoto-zijde naar boven, maar lang niet allemaal. Ik zat na die controle net even mijn kaart goed te bekijken.. er zitten superveel glittertjes over de kaart en foto, de foto is minstens 5 jaar oud, en niet bijzonder scherp. Misschien geloven ze het wel omdat ik op de foto een petje draag en dat nog steeds wel eens doe. Geen idee. Áls ik al een opmerking over mijn kaart krijg (HC of loket) dan is dat omdat ik DalVoordeel heb, op een persoonlijke kaart van GVB. 'Je kunt helemaal geen NS-producten op deze kaart hebben want het is een kaart van GVB!!!!!' Euh dat kan wel, dat zie je toch?
Terugkomend op die HC in dat artikel op een ander forum.. die heeft dus eens een 'getinte medelander' aangetroffen met een kaart van een blond meisje. Dat klopte dus niet
Tja, niet kloppende kaarten zijn er zoveel. Gisteren nog iemand met een sterabonnement, geldig tot 21-10-2016. Althans, zo leek het, want toen ik goed keek was het wel een hele vreemde 6:
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Boem is ho. Die overwegen zijn zelfs nog voorzien van lampies, maar daar naar kijken...
Overigens net een tunnelstoring in de Barendrecht tunnel op de HSL. Toch wel apart, vanochtend met leeg materieel gewoon er doorheen gegaan en daarna nog een leeg mat er achteraan (voor de 905 en de 907). Schijnbaar is ie daarna in de stress geschoten, want ik werd met de 907 via Dordrecht geleid. De treindienstleiding werkte perfect mee, dus ik kwam op de minuut op tijd gewoon in Rotterdam aan. En uiteraard staat daar plus 5 op de borden en blijft het sein op vertrektijd rood. Gelukkig werkte ook daar de treindienstleiding mee en kon ik met minimale vertraging verder naar Schiphol. Uiteraard daar hetzelfde verhaal. Schijnbaar is op tijd rijden een beetje passé Maar toch nog keurig op tijd in Amsterdam aangekomen
Bij nader inzien: ik zie bij die overweg op de foto's eigenlijk geen lampjes. Apart, ik dacht dat eigenlijk alle overwegen op de Watergraafsmeer daarvan voorzien waren.
onbeveiligde overweg trouwens, zat er een keer aan te komen, treinschoonmakers kijken niet uit WIDO's alleen in beveiligd gebied, bij alle andere overwegen staan wat hekjes, kruisjes, hier en daar een spiegel
[ Bericht 15% gewijzigd door Maegrim op 29-12-2015 09:00:54 ]
Hey ziggy3, had net een paar gezellige collega's treindienstleiding mee op de HSL Die wilden wel eens even zien hoe het er aan toe ging daar. Leuk om ook eens hun kant van de verhalen te horen
Op dinsdag 29 december 2015 11:51 schreef Merode32 het volgende: Weet iemand of lijn 14 van veolia weer rijd? Gisteren is die de hele dag afgeschaft ivm drukte #mvbov
Op dinsdag 29 december 2015 11:48 schreef MTL het volgende: Hey ziggy3, had net een paar gezellige collega's treindienstleiding mee op de HSL Die wilden wel eens even zien hoe het er aan toe ging daar. Leuk om ook eens hun kant van de verhalen te horen
Van post Rotterdam? Altijd gezellig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
ICE 4 gaat als eerste slagjes rijden tussen Hamburg en München (testritten) oktober/november 2016 (is de planning ) met 2 x 12 bakken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 29 december 2015 14:35 schreef Prins_Pils het volgende: 4926 treinkilometers wordt de eindstand dit jaar. Wéér niet de 5000 gehaald Totaal OV is 5864
jaar is nog niet voorbij, het kan nog
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op dinsdag 29 december 2015 15:03 schreef Merode32 het volgende: Ik zag net 4 gtw diesel stellen staan op heerlen, wat zijn die hier komen doen? Versterking voor sr?
Dat is al afgelopen. Misschien onderhoud voor de elektrische stellen waarbij dieselstellen de sneltrein overnemen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is al afgelopen. Misschien onderhoud voor de elektrische stellen waarbij dieselstellen de sneltrein overnemen?
I know ik weet dat het afgelopen is(ik woon er) ik dacht dat deze stellen vrijdag waren gebruik en nu naar huis gingen.
Ik heb twee gekoppelde stellen gezien(leeg) afkomstig uit heerlen rijdend richting de kruising valkenburg/sittard waar hij volgens mij richting sittard ging.
En twee stellen afkomstig uit landgraaf richting heerlen. Beide gekoppeld beide leeg
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 29 december 2015 14:35 schreef Prins_Pils het volgende: 4926 treinkilometers wordt de eindstand dit jaar. Wéér niet de 5000 gehaald Totaal OV is 5864
Ik kom op totaal 17274 treinkilometer dit jaar, waarvan 12845 binnenlandse kilometers en 4429 buitenlandse. Dat maakt een prijs van 4,2 cent per kilometer (1e klas).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Eugene : Dag, mijn naam is Eugene. Hoe kan ik u van dienst zijn? U: ik wil graag een factuur van een treinreis die ik geboekt heb zodat die naar het bedrijf kan Eugene: De enige facturen die we verzenden zijn de oorspronkelijke boekingsbevestigingen. U: nou, dat is lekker handig, dan boren jullie mij 260,- door de neus (omdat ik éénmalig NS International gebruik en niet Deutsche Bahn).... U: want boekingsbevestiging, daar gaat de belastingdienst echt nooit mee akkoord Eugene: Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar dit zijn onze facturen U: okay, dan klim ik in de pen, bedankt voor de informatie Eugene: Ja, dat zou u kunnen doen, of een e-mail verzenden via onze website U: komt goed, prettige dag verder Eugene: Insgelijks. Succes !
Alle producten blijven bestaan en op SUSE en NetIQ na zijn er zowaar ook nog klassieke Novell-producten die nieuwe inkomsten genereren. Onze halve overheid draait op twee van hun oplossingen, auto's die APK gekeurd worden is één voorbeeld maar er zijn er nog veel meer. Leuk spul wel.
Die kan je toch berekenen? Als 6% NL BTW is kan je de Nederlandse trajectkosten berekenen incluis btw, dat trek je van het totaalbedrag af en dan van het resterende bedrag de Duitse BTW berekenen Het is wel tamelijk omslachtig en ik weet ook niet of het op die manier mag, maar het kan in ieder geval wel
Die kan je toch berekenen? Als 6% NL BTW is kan je de Nederlandse trajectkosten berekenen incluis btw, dat trek je van het totaalbedrag af en dan van het resterende bedrag de Duitse BTW berekenen Het is wel tamelijk omslachtig en ik weet ook niet of het op die manier mag, maar het kan in ieder geval wel
En wat nou als er een speciaal tarief is enzo. Nou is de Nederlandse Belastingdienst wel de meest vervelende op aarde als het om dit soort dingen gaat, maar het is gewoon niet correct. Het heeft ook niet voor niets een jaar of drie geduurd voordat er afspraken waren over het terugclaimen van kilometers gemaakt met de OVC 'Reizen op Saldo'.
Op dinsdag 29 december 2015 19:11 schreef James1988 het volgende: Wedden dat NS International straks zegt "Dan had je het maar via de NS business card moeten boeken"?
En wat nou als er een speciaal tarief is enzo. Nou is de Nederlandse Belastingdienst wel de meest vervelende op aarde als het om dit soort dingen gaat, maar het is gewoon niet correct. Het heeft ook niet voor niets een jaar of drie geduurd voordat er afspraken waren over het terugclaimen van kilometers gemaakt met de OVC 'Reizen op Saldo'.
Laat mijn idee ook maar zitten, ik heb net de Duitse BTW-wetgeving inzake vervoersbewijzen bekeken en er is geen beginnen aan. Voor ritten met OV van 50km of minder is de BTW 7% en meer dan 50km 19%. Daarnaast geldt voor de trein afkomstig uit Nederland ook nog eens het tarief van waar de trein vertrokken is, en dat is dus 6%.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2015 19:31:56 ]
Vanaf 10 januari zijn de werkzaamheden tussen Zwolle en Wierden nog beter waar te nemen: Dan gaat elke nacht een werktrein rijden, die per nacht circa 2 kilometer spoorlengte voorziet van de nodige fundamenten voor de bovenleidingsmasten. Er wordt vanuit Wierden gewerkt. Halverwege Maart verwacht men alle masten geplaatst te hebben, en dan kan men beginnen met het trekken van de draden. Zie ook Deze brief aan omwonenden (PDF