#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 13:29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() ![]() | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 13:33 |
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 13:34 |
Welkom ![]() Je werkt voor Eurorailscout? ![]() | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 13:36 |
Bron: Treinreiziger.nl | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 13:37 |
Yup ![]() Yah ![]() | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 13:38 |
Welkom! | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 13:38 |
Onderhoud? | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 13:40 |
Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.) | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 13:41 |
Tof ![]() | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 13:46 |
Klopt! Ik weet wat de company policy is qua foto's, anders had ik wat foto's van binnen gepost ![]() Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na). | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 13:48 |
Vendor lock-in ![]() | |
Peter | woensdag 25 juni 2014 @ 13:49 |
Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle? NS heeft recent geroepen dat men meer met anderen wil samenwerken op het HRN.. | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 13:53 |
Yah, echt wel. Maar voornamelijk is het moeilijk anomalies te analyseren en wat er dan intern gebeurd. (Zoals bijvoorbeeld spoorwijdtemetingen gemeten met een laser met op puntstuk van een wissel) Maar de treinen staan meestal in amersfoort opgesteld, net voor het station vanaf utrecht gezien. Dus als je zelf wil kijken ![]() | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 13:55 |
Die gaat er ook niet meer komen. De Baureihe 407 (Velaro D) gaat (voorlopig in ieder geval) ook niet voor Nederland worden getest. | |
ReisT | woensdag 25 juni 2014 @ 13:58 |
Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 13:58 |
Is de dienstregeling in België dan zo goed, dat een reguliere overstap nooit meer dan 10 minuten duurt? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 14:02 |
Rare site trouwens, van de NMBS. Als je bijv. Hasselt - Aarlen opvraagt, dan krijg je alleen routes via Brussel. Terwijl via Luik het snelste is. ![]() Edit: O wacht nee, die verbinding rijdt waarschijnlijk niet elk uur. Edit2: Zo kun je wel aardig puzzelen. Met Hasselt-Aarlen krijg je Luik 'gratis', met Aarlen-Bergen krijg je Namen 'gratis'... [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 14:05:03 ] | |
Duvel | woensdag 25 juni 2014 @ 14:09 |
Leuk, mooie meettrein! | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 14:25 |
Maar we gaan het helemaal anders doen toch? Las pas iets dat NS actief gaat meedenken met andere vervoerders en allemaal van die lulkoek. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 14:27 |
Hee, een nieuwe ![]() Hallo Jhovall ![]() Vertel eens wat over jezelf? Wat zijn je hobby's? Staat je naam soms voor "Jehova der Lage Landen"? ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 14:30 |
Welkom ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 14:30 |
Weer een geniaal idee in de mail ![]() Joepie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 14:33 |
Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even? | |
ReisT | woensdag 25 juni 2014 @ 14:37 |
En dan mag je voor elke (enkele!) reis én naar de kaartautomaat én inchecken. Lekker veel handelingen, superhand(el)ig, niet?! ![]() | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 14:39 |
Heyhey, Nee, Jhovall is van een kaartspelletje (magic the gathering), aangezien ik veel magic speelde toen ik 13 was ![]() Leeftijd: 25 Technische Natuurkunde gestudeerd. Eigenlijk vrij weinig met het spoor gedaan toen ik hier een plek vond ![]() Hobbies: Lrp, piano/synth spelen, krav maga, Voor enkele parameters naar onze mening wel, ultrasoon (De UST-treinen) moet echter nog wel verbeterd worden, aangezien dat subjectief moet worden beoordeeld door een persoon bij dataverwerking. Maar zoals we een paar jaar geleden uit engeland te horen kregen, toen we daar aan het meten waren: Er zijn zoveel mensen in dienst, die krijg je er niet zomaar uit. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 14:46 |
Omscholen tot analisten? | |
Jhovall | woensdag 25 juni 2014 @ 14:49 |
Zou kunnen, is wel gebeurd volgens mij met enkele lui die hier op kantoor zitten. Maar zijn ook wel wat lui van handploegen die ik het echt niet zie doen. Verder zijn mensen die handmatig meten aan het spoor vaak ook niet mensen die bij ons in dienst zijn, maar die zijn volgens mij van strukton. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 15:34 |
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in. Maja, volgens mij rijdt de trein daar veel te weinig voor om handmeters overbodig te maken. Spoedjes hou je toch. | |
Ireyon | woensdag 25 juni 2014 @ 15:38 |
Categorie: Daar is over nagedacht Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ![]() | |
dennistd | woensdag 25 juni 2014 @ 15:55 |
Handig.... Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht. | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 15:57 |
NMBS kent geen kaarten met treinbinding (behalve HST's e.d.). | |
ReisT | woensdag 25 juni 2014 @ 16:19 |
Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 juni 2014 @ 16:19 |
ja dat kan. Ik koop iedere maand kaartje brussel roosendaal en je moet inderdaad op B-europe een trein kiezen maar er komt een 'gewoon' kaartje per pdf naar je email. Zonder treinbinding ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 juni 2014 @ 16:23 |
zowiezo is die situatie op roosendaal idioot. Want als je WEL een kaartje hebt en je komt aan op gleis 1a en je vertrekt op gleis 1b moet je eerst met je bagage naar t eilandperron heen en weer lopen lopen omdat daar een paal staat ![]() | |
ReisT | woensdag 25 juni 2014 @ 16:27 |
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt? | |
Ireyon | woensdag 25 juni 2014 @ 16:28 |
Omdat je in België niet meer kunt uitchecken hè | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 juni 2014 @ 16:29 |
uitchecken van je NS voordeelabbo. Ik koop mn kaartje roosendaal Brussel los bij de NMBS; De NS naait je. | |
dennistd | woensdag 25 juni 2014 @ 16:39 |
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is? | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 16:43 |
Het artikel van OV-magazine over het einde van de LLL is uitgebreid met een statement van Arriva:
| |
Darkwing_Duck | woensdag 25 juni 2014 @ 16:49 |
Ik heb weleens een overstap 'opgevoerd' door een overstap in HAFAS te veruimen en dat af te drukken en mee te nemen. In eerste instantie begon de conducteur te mekkeren. Maar toen liet im mn afdruk zien "ja maar de Duitsers zeggen dat en Huuu Huuu". Zo heb ik het gedaan zonder problemen ![]() | |
bork | woensdag 25 juni 2014 @ 17:25 |
Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien ![]() | |
j0k3 | woensdag 25 juni 2014 @ 17:31 |
ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben | |
ReisT | woensdag 25 juni 2014 @ 17:33 |
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing. | |
DeaDLocK2K | woensdag 25 juni 2014 @ 17:38 |
Special stop for you my friend! | |
bork | woensdag 25 juni 2014 @ 17:50 |
Graag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 18:07 |
Dat was weer gezellig met mn pimpelmaat ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:12 |
Is niet zo gek dat die in een richting is, One Direction treed namelijk op ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:21 |
Wat is Vmax op Dresden - Elsterwerda - Berlin Sudkreuz? Iemand? (Greavy) Nvm, 160. [ Bericht 12% gewijzigd door b2py op 25-06-2014 18:28:59 ] | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 18:45 |
waarom wil je dat weten? ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:49 |
Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land. Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. ![]() | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 18:50 |
Daar is een website voor, www.vagonweb.cz geloof ik | |
GlennQuagmire | woensdag 25 juni 2014 @ 18:50 |
Is 101, zie Vagonweb [edit] wat James zegt dus | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:52 |
Nou daar zat ik dus, maar die gaf hem dus niet.. http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=378&rok=2013 | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 18:53 |
Merk je niks van hoor, nummertjesboii ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 25 juni 2014 @ 18:53 |
Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje later Alle treinen met Br 182: http://www.vagonweb.cz/ra(...)slo_vozu=&najit=Find Of een overzichtje van DB zelf: http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.69620078,d.bGQ | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:54 |
wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturen ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 25 juni 2014 @ 18:55 |
Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooit | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:55 |
Helaas niet nee ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:55 |
Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie.. | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 18:56 |
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:56 |
Heul wel. | |
GlennQuagmire | woensdag 25 juni 2014 @ 18:56 |
Zo, vroege tentamenweek ofzo? | |
GlennQuagmire | woensdag 25 juni 2014 @ 18:57 |
Jawel hoor ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:57 |
Nah, ben al uitgestudeerd. | |
GlennQuagmire | woensdag 25 juni 2014 @ 18:58 |
Ah, ok. Dacht dat jij nog studeerde | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 18:58 |
Oh dan zit ik zeker niet vaak genoeg in een trein ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 18:59 |
September pas weer ![]() Nu eerst zelf de 13 km/h vasthouden, hardloop tijd. ![]() | |
Anno1982 | woensdag 25 juni 2014 @ 19:31 |
Ja klopt, je moet inderdaad wat spullen verplaatsen, maar het is niet de moelijkste apparatuur. Je zit niet met ingewikkelde seinbeeld-terugsturingen ofzo. Overigens, het laserpistool (eigenlijk infrarood)... stel je daar niet teveel van voor ![]()
| |
Peterselieman | woensdag 25 juni 2014 @ 19:36 |
Morgen eens kijken hoever ze met de verdubbeling van de zuidtak zijn ![]() | |
Ireyon | woensdag 25 juni 2014 @ 19:54 |
Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 19:56 |
December 2016, bij ingang dienstregeling 2017. Maar het volgende project daar ligt er al, Zuidasdok.. | |
Ireyon | woensdag 25 juni 2014 @ 19:57 |
Wat moet het toch fijn zijn om in de Randstad te wonen en allerlei investering te krijgen die niet dringend zijn. Fuck dubbelspoor op knelpunten in de provincies ![]() | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 20:07 |
Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het. | |
Peterselieman | woensdag 25 juni 2014 @ 20:08 |
klopt, al zijn enkele delen van projecten vaak wel noodzakelijk, zoals een dubbelgevorkte Riekerpolder aansluiting (splitsing lijn Schiphol - Amsterdam CS/Amsterdam Zuid) Maar die uitbreiding van de A27 in Utrecht naar 7 stroken is dan weer nutteloos | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 20:10 |
Mag officieel niet. Je moet normaalgesproken de eerstvolgende trein nemen; Anders moet je je reis splitsen. Maar niet alle TBG's controleren dat zo strikt (dan moet je met allemaal treinnummertjes gaan rekenen). Ik heb zo regelmatig een Benelux later in Brussel of Antwerpen, om even te eten. Daar is nog nooit over geklaagd. Maar in een binnenlandse trein al eens gezeik gehad. Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 20:11 |
Antwerpen Hasselt Gent Leuven Brugge Bergen Luik Aarlen Namur Waver Suc7 http://nl.wikipedia.org/wiki/Provincies_van_Belgi%C3%AB | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 20:11 |
Gewoon BR101. Heb in mijn vakantie in Dresden nog geen Taurussen voor een EC/CNL of what ever zien vertrekken. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 20:11 |
Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België. ![]() Maar de stations die je zou moeten hebben zijn: Antwerpen Centraal Brussel Centraal of Zuid Leuven Hasselt Brugge Gent Sint-Pieters Bergen Namen Aarlen Luik-Guillemins Waver Vooral Waver is apart, het is een provinciehoofdstad maar alleen stoptreinen stoppen er. ![]() | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 20:12 |
Voor de liefhebber, de hele brief van wethouder Smit van de gemeente Den Haag is hier te lezen: http://www.denhaag.nl/web(...)e1-a250-d30d2f3368f1 Voor een politieke brief vind ik de inhoud vrij direct, ik had wolliger taalgebruik verwacht. Mij wordt in ieder geval wel duidelijk dat Den Haag geen enkel vertrouwen heeft in NS/NMBS en dat ze het liefste alsnog de LLL zouden laten rijden, maar helaas. | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 20:12 |
Kanonne. Dat wordt effe puzzelen xD Zal dus op een zaterdag moeten. Eens kijken of het lukt (evt via de laatste boemeltrein naar Roosendaal) ![]() | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 20:13 |
Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed? | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 20:15 |
Gewoon halteren en wegwezen, geen gejank met bordjes of broodjes bij die rode toko die ze in België hebben.. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 20:19 |
Omdat je het vraagt: een pitstop van minstens een kwartier in Brussel en in Namen (de beide gewest-hoofdsteden). ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 20:21 |
Of anders een stop in Eupen, geen provinciehoofdstad maar wel de hoofdstad van de Duitstalige gemeenschap. Laten we zeggen voor bonuspunten. ![]() | |
Duvel | woensdag 25 juni 2014 @ 20:32 |
Eurailscout is (deels) van Strukton. | |
KnightSolaire | woensdag 25 juni 2014 @ 20:48 |
Maar die is inmiddels toch soort van op de lange baan geschoven, of de besluitvorming uitgesteld in ieder geval. En van uitstel komt afstel ![]() | |
Anno1982 | woensdag 25 juni 2014 @ 20:57 |
Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 21:10 |
Duurt lang. | |
DriekOplopers | woensdag 25 juni 2014 @ 21:11 |
Peter is niet van de wollige taal. Hij is nogal recht voor z'n raap en dat siert hem. | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:15 |
Sorry, ik heb ook nog een leven ![]() Ik ga er nu aan beginnen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 juni 2014 @ 21:18 |
Nee, maar probeer als conducteur dat maar eens tegente spreken, als het zwart op wit is uitgeprint door een collega spoorbedrijf, doen alsof je neus bloed en opvoeren die overstaptijden ![]() | |
_JdM_ | woensdag 25 juni 2014 @ 21:25 |
Enschede heeft ook barcodescanners in de OV-chipkaartpootjes voor de internationale tickets zitten iig om 19.30. Nu was het vanochtend vroeg voor mij - dus ik sliep half - waardoor ik niet heb opgemerkt dat ze er toen eventueel al zaten. 2 poortjes per groepje per kant zijn er mee uitgerust, dus in totaal 6 tot 8 ofzo. | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 21:26 |
Spoof op de Pianoman van NS, erg geinig! | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:29 |
Dat fucking Waver en Arlon maakt het wel lekker makkelijk zeg ![]() ![]() Met de Benelux van- en naar Dordrecht is bijna onmogelijk ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 25-06-2014 21:35:18 ] | |
boriq | woensdag 25 juni 2014 @ 21:35 |
Er waren aan het eind van de middag wel wat poortjes afgezet waar iemand mee bezig was, dus daar zullen ze wel mee bezig zijn geweest. ![]() | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:41 |
Ik geef het met de Benelux op ![]() ![]() ![]() Wat een pestland is dat toch met al die lange overstappen (regelmatig bijna een uur ![]() ![]() Heb 5 reisplannen, en bij 2 van de 5 is het nog enigszins haalbaar ![]() ![]() 3 andere plannen zijn vroegtijdig beëindigd vanwege een 100% mislukkingsgarantie. Als ik dus met de auto van- en naar Antwerpen reis, is het dus wel haalbaar, en heb je zelfs tijd over, met als startpunt Antwerpen Centraal. Dat plan post ik zo wel effe. | |
Ireyon | woensdag 25 juni 2014 @ 21:43 |
Zet 'm dan gewoon in Essen neer.. Beetje lafjes om als begin- en eindpunt al gelijk een hoofdstad te nemen ![]() | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 21:43 |
En doordeweeks? | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:45 |
Ook doordeweeks is het zo ongeveer onmogelijk. Misschien dat je voordeel hebt aan eoa vaag piekuurtreintje, maar veel zal je er niet mee winnen. De Benny rijdt niet vroeger of later. | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:47 |
Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uur ![]() | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:50 |
07:35 Antwerpen Centraal 08:28 Gent-Sint-Pieters 08:54 Brugge 09:00 Brugge 10:01 Brussel-Centraal 10:48 Brussel-Centraal 11:39 Mons / Bergen 12:08 Bergen 13:22 Namen 13:41 Namen 15:16 Arlon 15:44 Arlon 17:45 Ottignies 17:52 Ottignies 18:01 Waver 18:32 Leuven 19:27 Leuven 20:00 Luik-Guillemins 20:08 Luik-Guillemins 21:05 Hasselt 22:18 Antwerpen Centraal Uurtje later kan je pas met de Benelux starten. Dit is het meest ideale reisplan die ik er uit kon krijgen. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 25-06-2014 21:56:22 ] | |
KnightSolaire | woensdag 25 juni 2014 @ 21:54 |
Veolia rijdt niet en vervolgens toch het NS-logo laten zien. | |
Dr_Flash | woensdag 25 juni 2014 @ 21:54 |
Your argument is invald | |
Peterselieman | woensdag 25 juni 2014 @ 21:55 |
Je gaat in Brugge terug in de tijd? | |
greavy | woensdag 25 juni 2014 @ 21:56 |
09:54 moest 08:54 zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 25 juni 2014 @ 22:06 |
Hij bedoeld Essen in Nedersaksen! | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2014 @ 22:32 |
Knap werk Greavy! ![]() Edit: Ik kom daarmee trouwens op 6 'strippen' uit: Antwerpen - Brugge - Bergen - Aarlen - Waver - Luik - Antwerpen. Even ervan uitgaande dat de 'pitstops' in Brussel en Namen geen probleem opleveren. [ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 22:43:55 ] | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 22:34 |
Ik lees op Somda dat de huidige ICd (serie 900, Amsterdam - Breda) niet met stuurstandrijtuigen gaat rijden. De stuurstanden zouden alleen zijn bedoeld voor de 1000 (Amsterdam - Rotterdam), 1900 (Den Haag - Eindhoven) en de 9200 (Amsterdam - Brussel via Den Haag / Breda). | |
Ireyon | woensdag 25 juni 2014 @ 22:56 |
Vanuit Dordrecht ![]() | |
James1988 | woensdag 25 juni 2014 @ 23:00 |
Er is weer een Werbelok bij, ditmaal van ERS Railways. De loc is in deze uitrusting gestoken vanwege het tweejarig jubileum van de Rotterdam - Swarzeds-shuttle (wie kent hem niet?)![]() bron foto ![]() bron foto | |
Peterselieman | woensdag 25 juni 2014 @ 23:04 |
Gave livery zeg | |
b2py | woensdag 25 juni 2014 @ 23:05 |
Willy heeft hem onthuld, voor wie dat nog wilde weten. ![]() | |
derLudolf | woensdag 25 juni 2014 @ 23:07 |
Toch altijd komisch om de verbaasde gezichten van asielzoekers op weg naar Ter Apel te zien bij het passeren van het bord Nieuw-Amsterdam. Sommigen denk na 2 uur weer in Amsterdam te zijn beland ![]() | |
Zyron | woensdag 25 juni 2014 @ 23:46 |
Oh, ik houd daarvan. In de tijd dat NS hier nog reed en we dus geen schermen met reisinformatie hadden ook vaak gehad dat de allochtone medemens vroeg of we al in Emmen waren. Tsja, Ommen/Emmen.. afhankelijk van hun geluidsniveau antwoordde ik bevestigend of ontkennend. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 26 juni 2014 @ 00:10 |
Hoevaak Toeristen vanaf Disney de rechsttreekse trein niet nemen naar Station Charles de Gaulle Etoiie voor het vliegveld.... Maar dan moet je toch echt naar Station Charles de Gaulle Aeroport. De eerstgenoemde is recht onder de Arc de Tiromph ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 00:34 |
Ja, noem je stations dan ook niet zo. Kutfransen. ![]() * James1988 zag eens ergens in Parijs een bus naar "Charles de Gaulle - Etoile" zien rijden en dacht dat die naar de luchthaven ging. | |
derLudolf | donderdag 26 juni 2014 @ 01:06 |
Komt ook regelmatig voor ja. "No, stay in the train, Emmen is the lattest station." Om vervolgens vanaf Hardenberg bij elk station te vragen of het Emmen is... Nu stopt die trein ook gemiddeld elke 4 minuten ergens, wat het erg verwarrend maakt natuurlijk | |
Cherna | donderdag 26 juni 2014 @ 01:15 |
RER B, prachtig traject vooral het RATP gedeelte. | |
dennistd | donderdag 26 juni 2014 @ 02:49 |
Maar ook de NMBS-site zelf heeft een optie om de overstaptijd ruimer te maken (10, 20 of 30 minuten). Ik neem aan dat het ruimer maken van een de overstappen via hun eigen reisplanner toch niet geldt als een onderbreking van de reis. Stel ik zet hem op 30 minuten dan krijg ik natuurlijk niet de trein met 20 minuten overstap, maar die met 1:20 te zien. Wel een soort van onderbreking dus, maar het is in dit geval gewoon een ruime overstap ![]() | |
dennistd | donderdag 26 juni 2014 @ 02:50 |
Vanavond trouwens ook nog een vreemde omroep in de trein naar Oldenzaal. Er werd 2x omgeroepen dat het volgende station Oldenzaal was. De eerste keer een kort stukje door een vrouw (volgens mij van het oude reisinfo-systeem), en 15 seconden later door een man (volgens mij het nieuwe reisinfo-systeem, deze stottert en hakkelt soms een beetje, wat ook in de bussen gebeurt (systeem trekt het niet)). De vrouw: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus1.mp3 De man: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus2.mp3 | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 07:42 |
![]() | |
Fiorano | donderdag 26 juni 2014 @ 08:14 |
DDZ zesje staat nu ook op Bokkenduinen, voor de geïnteresseerde zeg maar. | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 08:39 |
Dat weet ik. Maar ik ben sneller bij Antwerpen dan bij Essen. | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 08:40 |
Die shuttle is beter bekend onder de Poznàn-shuttle, en werd voorheen samen met PKP gereden. Daarvoor kwam de PKP 189 205, in de PKP-livrei, ook regelmatig in Nederland. Dat is nu dus over. | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 08:48 |
Welke van de vier? Gheghe, nummertjes. | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 08:50 |
Ik gok één die met 76 begint en eindigt op een 5 ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 26 juni 2014 @ 09:09 |
'En als je geen Nederlands kunt kun je lekker de pot op'. | |
boriq | donderdag 26 juni 2014 @ 09:16 |
volgens somda is het de 7608. heb jij dan de nummertjes van de afzonderlijk bakken? ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 09:29 |
Meer bij OVmagazine | |
Jhovall | donderdag 26 juni 2014 @ 10:17 |
Klopt en volgens mij nu ook gedeeltelijk van SNCF ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 10:20 |
50% ook direct! http://www.eurailscout.co(...)any-strukton_nl.html | |
Jhovall | donderdag 26 juni 2014 @ 10:24 |
Ik zie het ![]() | |
Fiorano | donderdag 26 juni 2014 @ 10:46 |
Vergeten naar te kijken *amateur* | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 11:43 |
![]() Met fooncamera, best tevreden mee. | |
Duvel | donderdag 26 juni 2014 @ 11:45 |
Gewoon een randomgenerator witte-ruis laten produceren en dit optellen bij het meetsignaal. | |
Jhovall | donderdag 26 juni 2014 @ 11:46 |
Nee, bepaalde soorten filters met een specifieke respons over de data heen gooien. | |
Duvel | donderdag 26 juni 2014 @ 11:56 |
Ik ben geen fan van filteren in meetsignalen. Vaak introduceren ze troep in je signaal, vooral bij stappen. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik. | |
Jhovall | donderdag 26 juni 2014 @ 12:01 |
Klopt helemaal. Maar filteren is vaak wel nodig. Een trein heeft namelijk afhankelijk van de snelheid meer of minder last van bepaalde golven in het spoor. B.v. Een golf tot 25 meter heeft veel meer invloed bij een station, omdat ze daar langzamer rijden dan op een 'open' stuk. | |
Yreal | donderdag 26 juni 2014 @ 12:08 |
Deze virm schomelt zo hard dat mijn koffie bijna uit mijn beker klotst ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 12:13 |
Ah, eruit geconcurreerd door de bus. Wat dat betreft is er ook wel veel veranderd met de liberalisering van het busverkeer per 2013. Sindsdien is alle Fernverkehr volledig open-access, zowel trein als bus. | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 12:33 |
Is die meuk al onderweg naar me? ![]() | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 12:50 |
Volgens DeRedactie.be gaan de Belgen weer staken, van zondag 29 juni 22u tm maandag 30 juni 22u. | |
Frozen-assassin | donderdag 26 juni 2014 @ 13:02 |
Belgen ![]() ![]() ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 26 juni 2014 @ 14:03 |
| |
dennistd | donderdag 26 juni 2014 @ 14:07 |
Als ze 11 en 12 juli maar niet gaan staken vind ik alles best ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 14:31 |
Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb studentenweekendOV maar ik ga soms met de eerste klas en dan koop ik zo'n eerste klas-treinkaartje (met 40% korting). Echter gaan de papieren kaartjes binnenkort uit de schappen, dus ik vraag me af hoe ik dan alsnog met de 1ste klas kan reizen? Heb al aan een conducteur gevraagd, die wist het niet en toen heb ik gevraagd aan een informatiebalie op Groningen CS, ze wisten het ook niet ![]() Als ik bij zo'n automaatding incheck, dan staat er wel een optie 'Klasse', maar dat is dan eenmalig ¤25 zoveel voor 1 dag. Maakt niet uit waarheen. Dat is toch raar? Er zit wel een wereld van verschil in de prijzen tussen Groningen - Assen en Groningen - Maastricht. Iemand? | |
Viezze | donderdag 26 juni 2014 @ 14:36 |
Zie hier; http://www.ns.nl/reiziger(...)es/overgang-2-1.html Je zal dus inderdaad 25 euro moeten betalen, behalve als je buiten de spits of in het weekend reist. | |
MTL | donderdag 26 juni 2014 @ 14:40 |
Die papieren kortingskaartjes voor de ov studentenkaart zijn al sinds 2012 niet meer toegestaan. Geen enkele conducteur zal er een probleem van maken, maar officieel rijd je zwart als je daarmee eerste klas gaat zitten. De enige manier om legaal met de studentenkaart eerste klas te reizen in inderdaad met de klassewissel mogelijkheid bij de automaat à 25 Euro door de week of 10 Euro in het weekend. Die overgangskaartjes voor buiten de spits gelden niet icm de studentenkaart. | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 14:43 |
Ik vind dat raar ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 14:45 |
Dat heb ik nooit geweten. Heb tientallen conducteurs gehad en ze hebben echt nooit moeilijk over gedaan. Waarom niet eigenlijk, als het toch zwartrijden is? | |
ReisT | donderdag 26 juni 2014 @ 14:48 |
Omdat die conducteurs het ook belachelijk vinden om boetes uit te delen aan mensen die een kaartje hebben gekocht? | |
Duvel | donderdag 26 juni 2014 @ 15:44 |
Omdat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
GlennQuagmire | donderdag 26 juni 2014 @ 17:08 |
Te weinig personeel? Descheemaecker zei in z'n boekje toch dat ze in Belgie toch een volledige dienst konden doen met de helft van het personeel? ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 26 juni 2014 @ 17:12 |
De andere helft heeft zich acuut ziek gemeld na die uitspraak. | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 17:51 |
WGR / boete ns bij gebruik andermans chipkaart Mijn vriendin heeft een boete gekregen omdat ze reisde met mijn persoonlijke OV-chipkaart, boehoe ![]() ![]() | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 18:21 |
Oh ik mag trouwens vanwege die Tweakers-actie het Testlab in Amersfoort bezoeken.. Beetje balen dat het voor mij midden in de tentamenweek valt ![]() | |
Jhovall | donderdag 26 juni 2014 @ 18:30 |
Cool, dat is toch waar ze met een simulator nieuwe machinisten opleiden (aan de andere kant van het spoor) ? | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:40 |
Ja want dan vervuilt ze de Big Brother database EN DAT KAN NATUURLIJK NIET ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 18:42 |
Wat is dit voor bullshit zeg ![]() En ohja, NS-WTF-momentje: ik ben mijn OV-chipkaart verloren. Ik heb thuis nog twee ongebruikte persoonlijke chipkaarten liggen die beide nog ruim 4 jaar geldig zijn. NS zegt echter "Nee, je kunt niet je VDU laten overzetten naar die kaart, dat is technisch niet mogelijk." Ik moet maar een vervangende kaart bestellen à ¤ 11. Technisch niet mogelijk? Ammehoela. Dat is niets meer dan een procesje starten. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:49 |
en dan vind je hem straks weer terug, heb je er al 4 ![]() Nog zonder meereis-sixpack ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:50 |
En natuurlijk zien ze er allemaal hetzelfde uit, dus overal een b2p-mijn-oplossing-is-handig-Post-It-memootje aan met welke welke is ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 18:51 |
De kans dat ik 'm terugvind is klein: ik had 'm vanochtend nog (heb uitgecheckt in de tram), en op kantoor hebben ze 'm niet gevonden (heb ik al nagevraagd). Helaas. ![]() Nee, meer nog. Ook nog. ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 18:53 |
Nog frappanter: ik kan via Mijn NS 'tijdelijk reisrecht' aanvragen waardoor het product alsnog op een andere kaart komt te staan. Voor een periode van 3 weken ofzo. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:54 |
Onze hele trein werd vanmiddag per intercom bedreigd met 100 % controles in Amersfoort. "En ook as u in de trein blijft zitten, zult u zo dadelijk gecontroleerd worden! Dus houdt uw vervoerbewijs bij de hand!" En inderdaad, bij alle trappen en liften gele gorilla's. En inderdaad: Den Haag - Deventer niemand gezien ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:54 |
Op weer een andere kaart die ze sneller naar je toe kunnen sturen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:55 |
wat een terminaalfaal is die kaart ook zeg. EN het wordt gewoon steeds erger. Net als je denkt "Okee dit is het toppunt" dan komen ze weer met zoiets ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 18:55 |
"Als u al een anonieme of persoonlijke kaart heeft waar nog geen NS-abonnement op staat..." Nou stel lamzakken bij NS, DAT IS PRECIES WAT IK HEB. Waarom dan in godsnaam eisen dat ik toch een nieuwe kaart à 11 euro bestel? ![]() | |
derLudolf | donderdag 26 juni 2014 @ 18:56 |
Een reactie naar aanleiding van e-tickets. Gaan deze tickets verdwijnen? Wat een onzin, ik vind het een ideaal systeem. Koop er zelf regelmatig 1. Ook als je buitenlandse gasten hebt is dit ideaal, je koopt ze een kaartje, stuurt ze de PDF door en gaan. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 18:57 |
Wat zegt Eva? ![]() More interestingly, wat zegt Driek? ![]() (die twitterkneuzen slaan we maar even over) | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:02 |
![]() Memories! | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:06 |
Moet je bewaren ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 19:08 |
Ik heb nog een papieren kaartje uit Berlijn, ook uit 2012. Een CityTourCard AB 48 Stunden voor ¤ 16,90 ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:08 |
Oh, die heb ik hier ook nog wel liggen, 72 uur ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:08 |
Meerdere zelfs trouwens | |
mschol | donderdag 26 juni 2014 @ 19:08 |
ze hebben geen papieren kaartjes meer? | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 19:12 |
![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 19:15 |
Om nog even hierop terug te komen: HKX stopt helemaal niet met deze verbinding. HKX is alleen niet van plan om verdere nieuwe intercity-verbindingen via open access op te zetten. In plaats daarvan willen ze in open acces verbindingen tegen stoptreintarief gaan aanbieden zodat ze in de DB-reisplanner komen te staan en ook het voor- en natransport met hetzelfde treinkaartje mogelijk is. Met als uiteindelijke doel dus meer reizigers. http://www.faz.net/aktuel(...)kt-ein-13010569.html | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:17 |
Staat die er nog steeds ja? ![]() | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 19:21 |
Heh helemaal schoongepoetst zelfs Althans dat zou je niet zeggen op die foto ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:21 |
![]() Fyra ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:21 |
Kek kuifje. | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 19:22 |
Bedankt man. Jammer dat m'n baard niet zichtbaar is. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 19:23 |
Ik had NS (via Twitter) de vraag gesteld waarom ik mijn VDU-product niet op een andere kaart kan krijgen, het antwoord was "Omdat je huidige chipkaart aan je VDU-contract is gekoppeld en op basis daarvan dus ook vervangende kaarten worden verstrekt." Dus heb ik ze nu maar de vraag gesteld om de aan het VDU-contract gekoppelde OV-chipkaart te wijzigen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:27 |
Waar komt die 11 euro trouwens ineens vandaan? Een nieuwe kaart aan laten maken was toch (een op zich al schandalige) 7,50? ![]() | |
Litpho | donderdag 26 juni 2014 @ 19:29 |
Maar uiteraard zal men bij de NS weer coulant zijn. Echt, waarom het rijdend personeel niet gaat staken tot het management ophoudt om geweld uit te lokken is me een raadsel... | |
Litpho | donderdag 26 juni 2014 @ 19:30 |
Administratiekosten? Mansveldmarge? Hugestoeslag? | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:31 |
Twee dingen: 1. Wat zit hier WEL achter? 2. Welke GASDEBIEL bij NS denkt dat iemand dit gelooft? | |
derLudolf | donderdag 26 juni 2014 @ 19:31 |
Administratie kosten voor een anonieme kaart? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:32 |
Al die onzin is allemaal pure naaierij, net als die balietoeslag. | |
mschol | donderdag 26 juni 2014 @ 19:33 |
legaal toeslag en op een stoptrein | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:34 |
Onderzoek NS en audits IC-materieel HSL-Zuid: instroomplanning en snelheid Beantwoording vragen leden Hoogland (PvdA) en De Boer (VVD) over bericht dat reizen naar Brussel per Thalys goedkoper is met een kaartje naar Parijs Spoorverbinding Zeeland - Antwerpen (VeZA-boog) | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:37 |
1 kaartje niet te lezen en 1 kaartje niet te zien of het gecontroleerd is. Voor de rest zie ik op z'n minst 4 knipjes op 6 enkele reizen Schiphol - Rotterdam, dat is 288 km. Een check-interval van 72 km, of een trefkans van 1,4 % per km. Toch al snel 3 keer zo vaak als wat ik op het HRN meemaak ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 26 juni 2014 @ 19:38 |
Toch bijzonder dat Kamerleden vragen of NS iets kan doen aan de prijzen van de internationale treintickets naar Brussel/Parijs, terwijl NS helemaal geen aandeel heeft in het bedrijf. Ze zouden het kunnen vragen, maar veel meer dan dat niet volgens mij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:40 |
Kamerleden weten van God noch zure appelen als het ver OV gaat. Ook de zogenaamde Specialisten. | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 19:41 |
Over de IC Nieuwe Generatie (ICNG) legt consultatiebureau ADSE de vinger op de zere plek. De grootste externe risicofactor is de door NS niet beheersbare politieke invloed op uitgangspunten & eisen. ![]() | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 19:45 |
Hoewel het echt achterlijk is dat treinen van Vlissingen naar Antwerpen via Kijfhoek moeten, ben ik blij dat mijn wijk niet voor de volle 360° door spoor wordt ingesloten. Het is nu al een ramp qua verkeersontsluiting met maar liefst 3 hele overwegen. | |
Litpho | donderdag 26 juni 2014 @ 19:48 |
Theoretisch, ja. Praktisch wordt er ze natuurlijk al jaren niets in de weg gelegd. | |
Facepalm | donderdag 26 juni 2014 @ 19:51 |
Ik vraag het me af. Studentenreisproduct kunnen ze technisch gezien ook niet overzetten zeiden ze me. Toch heb ik het wel voor elkaar gekregen. Ze willen het gewoon niet. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:57 |
En ze kunnen het niet, of ze weten niet dat ze het kunnen. | |
dennistd | donderdag 26 juni 2014 @ 19:58 |
Tegen stoptreintarief zal wel niet inhouden dat het Schönes Wochenende-ticket er ook geldig is? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 19:59 |
Dat betekent dat inderdaad ja ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 20:03 |
Steam Summer Sale! Train Simulator 2014 voor ¤6,29. http://store.steampowered.com/app/24010/ | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 20:03 |
Daar wordt op DSO flink over gespeculeerd zonder dat er een duidelijke conclusie over is. Maar de DB heeft sowieso wel een aantal stoptreinen die ze zonder subsidie in open access rijden, zoals de nieuwe IRE Berlijn - Hamburg. Daarop zijn tickets zoals SWT gewoon geldig, als ik het goed heb. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:07 |
"Stoptreintarief" = "Nahverkehr" = "Verbundstarif" = Alle pauperkaartjes mogen. Hoeft niet zo veel discussie over te zijn denk ik ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 20:10 |
![]() Komt net binnen, maar al te graag! ![]() Edit: Ze houden ook rekening met de treinautist ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:13 |
Keuze 4: "Ik had graag een rondreis willen maken maar die damn NS verkoopt dat frickin kaartje niet meer, schobbejakken." | |
GlennQuagmire | donderdag 26 juni 2014 @ 20:14 |
Interessant stukje over de toegankelijkheid van een trein met een vmax van 249 km/hOftewel: Mensen met een beperking kunnen lastig instappen, de deuren zullen te krap zijn, de rijtijden worden alleen maar langer en de rit wordt oncomfortabeler door een toename van geluid. Al met al een toptrein ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:15 |
Ja hoor, een bredere deur in een snelle trein is de cutting edge of science ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 20:16 |
Je hebt de tekst niet goed gelezen. Dat gaat over een trein met Vmax 249 km/h. | |
GlennQuagmire | donderdag 26 juni 2014 @ 20:18 |
Oja, ik zie het, staat ietwat warrig geformuleerd. Eerst een hele opsomming en dan een klein stukje verderop waarin staat dat dit alles niet geldt voor de ICNG. Post dus ff aangepast | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 20:21 |
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Bij de Duitse dubbeldeksrijtuigen zie je bijvoorbeeld al wel dat die hele brede schuifdeuren eigenlijk maar net geschikt zijn voor 160 km/u. Daarmee moet je niet 249 km/u willen gaan rijden. | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 20:24 |
Met M6'n kan je ook 200km/h rijden.. Maar dat rijden ze niet, want "het brengt teveel instabiliteit mee", en mag je ineens maar 170km/h. Er wordt volgens mij al een half jaar lang naar een "oplossing" gezocht ... Schiet niet op bij die Belgen ... | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 20:28 |
Ik denk dat we wel kunnen raden welke bouwer wordt bedoeld voor type 6 op pagina 11 van de audit. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:33 |
Dat is het herhalen van wat er nu gebeurt ja. Uit niets blijkt dat het technissch onmogelijk is. | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 20:34 |
Is er überhaupt een voorbeeld dat laat zien dat het kan? | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:35 |
Misschien niet. Maar als dat de insteek zou zijn dan renden we nu nog in berenvellen met knuppels achter elkaar aan. | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 20:36 |
Ik kan me best voorstellen dat het drukverschil bij een groter deuroppervlak een probleem wordt. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 20:38 |
Mooi nattevingerwerk in die audit, 'we hebben geen cijfers over hoe lang een haltering met pseudo-HST-materieel zou moeten duren, maar in Rotterdam zagen we dat mensen soms 4,5 minuut nodig hadden om in of uit de Thalys te komen dus gebruiken we dat cijfer maar'. Want een Thalys is echt heel goed te vergelijken met een binnenlandse trein qua reizigersgedrag, met koffers enzo. ![]() En over die reizigers met een functiebeperking: wat is er mis met het inbouwen van een lift, zoals het geval is bij de Railjet? | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:39 |
Oh jawel, dat kan ik me ook wel voorstellen ![]() Horen we niet al jaren lang mooie verhalen over hogesnelheidsgoederentreinen bijvoorbeeld? Snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Madrid etc. Hoe gaan ze die lossen? Per keer loopt er één Spanjool naar binnen om één kratje snijbloemen door die smalle deur te tillen? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 20:42 |
Wat denk je waarom lucht- en ruimtevaarttechniek de moeilijkste studie überhaupt is? Sommige dingen zijn gewoon lastig. ![]() Een vliegtuig kan bijvoorbeeld niet zulke ramen hebben, zo bleek nadat drie van deze toestellen midden in de lucht doormidden waren gebroken. | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 20:43 |
Laat ze alsjeblieft met een Railjet met meer deuren komen. Alstublieft ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 20:44 |
Nou ja, alles leuk en aardig natuurlijk, maar dan heb je het over vliegtuigen. Met een snelheid van 900 km/h. En DAN NOG zijn deuren mogelijk. Hier wordt gedaan alsof een toename van 160 naar 249 km/h voor onoverkomelijke problemen zou zorgen. Dat kan gewoon niet met elkaar te rijmen zijn. | |
xStroop | donderdag 26 juni 2014 @ 20:49 |
Misschien een rare vraag... Is er iemand die weleens een dagkaart heeft gekocht, om simpelweg van station naar station te reizen om de stations te bekijken? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 20:54 |
Met zo'n snelheidsverhoging krijg je (als ik me niet vergis) ongeveer een 2,5 keer zo sterke drukgolf als je bijv. een tunnel in of uit rijdt. Dat is dus een behoorlijke technische uitdaging. Edit: Als je niet alleen kijkt naar het drukverschil op zich, maar ook naar de snelheid van de drukverandering, dan is het verschil zelfs een factor 3,7. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 21:01:05 ] | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 21:00 |
Als je station bekijken vervangt door stationsbordjes bekijken, dan euh. nee. Ik kan zo iemand niet ![]() | |
Ireyon | donderdag 26 juni 2014 @ 21:02 |
En dan heb je het over 249 km/h ten opzichte van stilstaande omgeving, maar er komt ook nog eens een tegenligger met diezelfde snelheid langsrazen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 21:10 |
Dat verandert verder niks aan de verhouding van 2,4 respectievelijk 3,7 keer meer drukverschil ten opzichte van als beide treinen 160 km/u rijden. | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 21:13 |
Drukte vanmiddag in de Houtrakpolder:![]() Gingen 8 bakken DDZ voor een conditierit even Amersfoort op en neer, terwijl er ook nog een aantal ICR-rijtuigen waren geplaatst, en vervolgens ging die lok weer met 8 bakken DDZ naar Haarlem. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 21:26 |
Over DDZ-6 gesproken: dat spul mag niet meer worden ingezet in sprinterdiensten, het trekt te langzaam op. | |
b2py | donderdag 26 juni 2014 @ 21:27 |
Werd dat dan? | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 21:27 |
![]() DDZ6 is een prima maatje voor Den Haag - Venlo in het dal, waar DDZ4 toch wel krapjes is ... NSR rijdt daardoor zelfs in het weekend veel met DDZ8, maar DDZ6 zou al volstaan. | |
bork | donderdag 26 juni 2014 @ 21:29 |
Deze stations op 1 dag Antwerpen Hasselt Gent Leuven Brugge Bergen Luik Aarlen Namen Waver Het kan op een vrijdag vanaf Dordrecht 6.02 vertrek en aankomst 22.33, zonder Thalys, ik zal nog even checken. ![]() ![]() ![]() ![]() Lukt net niet vanaf Utrecht ![]() Langste overstap 25 minuten, kortste 4 minuten. [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 26-06-2014 21:38:17 ] | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 21:35 |
Op een doordeweekse dag kan het krapaan inderdaad, op een zaterdag nét niet. | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 21:53 |
![]() Op 9 april moest ik overstappen in Praag, en had ruim een anderhalf uur tijd om de trein terug naar Dresden te nemen. Te Praha Hlavni Nadrazi staat de 163 251 met 4 rijtuigen gereed. ![]() Op donderdag 10 april 2014 was ik onderweg om in de buurt van Konigstein in het Elbtal geschikte fotostekken te vinden voor de stoompendeltreinen voor het Dresdner Dampfloktreffen. Zoals de avond vooraf al gezien, zou het een ijzig koude wind worden, en daardoor werd er wel een stek bezocht, maar ook weer snel vertrokken. Na een overstap in Bad Schandau op de EC 378 naar Stralsund, werd er in Elsterwerda weer teruggereden naar Dresden met EC 177 naar Bratislava. Tijdens het halfuurtje in Elsterwerda kon deze fraaie RE-stam nog vastgelegd worden. Aan de haak van de 112 184 hangen nog wat DR-Dosto's en stuurstand. Aan spoor 3 staat ook nog een zelfde stam te keren, terwijl op spoor 1 eveneens een vergelijkbare stam vertrok. De stam die hier geparkeerd stond, zou in de spits weer ingezet worden. ![]() Bij Priestewitz (D) passeert keurig volgens plan de Rotterdam - Praag-shuttle. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 21:55 |
Nou, de NS-klantenservicedrone aan de andere kant van de lijn (bijna 10 minuten in de wacht gehangen om 21:30 's avonds, goed zo jongens!) was al net zo behulpzaam als zijn collega's op Twitter. "Nee, kan niet, bestel maar een nieuwe kaart a ¤ 11." Flikker op, stel debielen. ![]() | |
Litpho | donderdag 26 juni 2014 @ 21:56 |
Wat zegt Eva? | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 21:57 |
Eva is een achterlijke domme doos die het verdient om met een loden buis tot pulp te worden geslagen. | |
_serial_ | donderdag 26 juni 2014 @ 22:00 |
ondertussen heeft het je al meer frustratie gekost dan 11 euro waard is. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 22:01 |
Mee eens. Maar ik vind het onzin om 11 euro stuk te slaan voor een nieuwe kaart terwijl ik er nog 2 heb liggen waar amper een krasje op zit. ![]() | |
_serial_ | donderdag 26 juni 2014 @ 22:03 |
Begrijpelijk, ik heb een paar reservekaarten liggen voor als ik eens een kaart kwijt ben of kapot heb, voor tijdelijk reisrecht. (oude ns jaarkaarten) Overigens heb ik nu een nieuw NS abonnement, en 1x een defecte kaart gehad, en 1x een verloren, en telkens gratis vervanging gekregen. Dus vermoed dat het alleen opgaat voor legacy producten. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 22:07 |
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de OV-chipkaart. Het is welgeteld 1x voorgevallen dat ik niet kon uitchecken omdat tijdens de rit de apparatuur in de bus uitviel, maar dat had Connexxion binnen een week gerestitueerd (ik moest het wel zelf aanvragen). Dat zou best eens kunnen, ja. Ik heb een tijdje terug een nieuwe OV-chipkaart ontvangen ter vervanging van de kaart waar mijn Dal Vrij-abonnement op staat, zonder dat ik hierom heb gevraagd en zonder dat ik iets heb hoeven te betalen. Ik weet vandaag de dag nog steeds niet wie die kaart nou heeft aangevraagd en betaald: NS of TLS? | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 22:10 |
Ik heb 2 OV-chipkaarten in de portemonnee, en totaal 3 kaarten: Kaart 1: NSR WeekendVrij, met beetje saldo. Nog 4 jaar geldig. Kaart 2: Nog x-aantal euro aan saldo, ex-NSR WeekendVrij kaart (maar staat het product nog op "want verwijderen mislukt steeds, dus is onmogelijk." aldus NS...). Nog 3 jaar geldig. Kaart 3: Geen geldige producten meer, geen saldo meer. Nog 3 jaar geldig. Ik probeer met de zeer incidentiele ritten die ik met het overig OV reis op saldo (bus, tram, metro, waterbus) kaart 2 te gebruiken. Volgens mij nog 6 euro te gaan ofzo. Echt vaag dat men het product niet verwijderd krijgt op kaart 2. Meerdere keren ook contact met TLS gehad. Elke poging die gedaan wordt, mislukt steeds, ongeacht wat ze doen. "Maar de kaart is heul niet kapot hoor" ![]() Oja, als ik een vervangende kaart wil, moet ik ook ¤11 dokken. Terwijl die klotebug niet eens mijn fout is ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 26-06-2014 22:25:31 ] | |
_serial_ | donderdag 26 juni 2014 @ 22:31 |
Ik zou als ik die case onder ogen kreeg, de onderste steen boven willen krijgen, maar dat komt omdat ik in de IT werk ![]() | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 22:41 |
Een goede kennis van mij, die senior test engineer bij NS is voor afd. OV-chipkaart, en nu daarvoor een weekje in Parijs zit, gaat er ook even naar kijken, heeft-ie mij toegezegd. Want zelfs hij snapt er niks van ![]() Oh, en James, volgens diverse regeltjes schijnt het niet te mogen, een abonnement overzetten op een bestaande kaart. Overzetten mag alleen op één die 5 jaar geldig is. Vaag gedoe allemaal. Maar in de praktijk kan het wél. Heb mijn probleem al eens eerder besproken, maar hij heeft er nog niet echt op toegehapt. Nu dus wel. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 22:44 |
Dat zijn de leukste uitdagingen ![]() Natuurlijk kan het, het is een stukje techniek. Het is niet alsof je het Colosseum even een kwartslag wilt draaien. ![]()
![]() | |
greavy | donderdag 26 juni 2014 @ 22:50 |
Hij was voorheen senior test engineer bij TLS, nu overgegaan naar NS. Heeft 't bij NS meer naar z'n zin. Zo heeft hij destijds ook voor mij op mijn OV-chipkaart met NSR WeekendVrij 1e klas kunnen roggelen dat het Reizen op Saldo standaard 2e klas werd. Heeft-ie wel via de juiste weg gedaan, gewoon contact gehad met zijn collega's bij de KTV, die dan weer de juiste handelingen konden doen met product wijzigen enzo. Officieel mag dat niet, maar het kán wel. Regeltjes zeggen dat het ROS-product hetzelfde moet zijn als het abonnement qua klasse, maar er zit geen controle in. Het zijn 2 losse producten, die niet samenwerken. Maarja, regeltjes hè. Nu moet je elke keer naar de kaartautomaat. Ik ook, want op mijn nieuwe OVC heb ik dat niet laten wijzigen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 juni 2014 @ 22:52 |
Vooralsnog staakt enkel de socialistische vakbond (voornamelijk die luie Waalse uitvreters in Luik en Charleroi dus) en blijven de christelijke en liberale vakbondsleden werken, ik hoop het in ieder geval want ik moet maandagavond naar Brussel. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 22:59 |
ja, daar gokken ze gewoon op, die teringlijers. | |
Viezze | donderdag 26 juni 2014 @ 23:12 |
Ja hetzelfde belachelijke verhaal voor een studenten OV. Laat mij gewoon voor 7,50 (of 2 nu bij de NS) een chipkaart kopen en bij de automaat het abonnement ophalen, is nog sneller ook. Maar nee hoor, kapotte kaart moet worden opgestuurd en je krijgt een nieuwe voor 11 euro. Gaat wel snel enzo, maar slaat eigenlijk nergens op. | |
James1988 | donderdag 26 juni 2014 @ 23:16 |
Mee eens, het is onnodig en iets meer flexibiliteit zou gewenst zijn. Uiteindelijk zijn de reizigers klanten van de vervoerders en moeten de vervoerders er maar voor zorgen dat de klanten er tevreden mee zijn. Zeker bij de OV-chipkaart hoeft dat geen probleem te zijn, behalve als je abonnementen niet kunt combineren omdat de combinatie nergens op slaat (zoals Altijd Vrij i.c.m. 2e klas Vol Tarief ![]() Ondertussen in Paris Gare de Lyon: ![]() Foto: Conducteur RER | |
Facepalm | donderdag 26 juni 2014 @ 23:26 |
Dat zeggen ze ja. Ik heb gewoon zo'n kaart voor 2 euro besteld en vervolgens opnieuw dat formulier ingevuld om het reisproduct aan een kaart te koppelen. Formulier werd geaccepteerd en toen had ik 2 chipkaarten met studentenreisproduct erop. Nooit gedoe mee gehad, zou dat eens proberen! ![]() Van de oude later wel het reisproduct verwijderd trouwens. Heb ook nergens gevonden dat dit niet mag of dat het juist wel mag. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juni 2014 @ 23:57 |
mooie foto James, maar op dat perron mag je niet staan natuurlijk ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 07:36 |
Is dit nou een anaalplaat of een frontplaat? | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 07:41 |
Deze teleurstelling wordt u aangeboden door NS. 2-1 overgangen zijn met stille trom verdampt uit het assortiment ![]() | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 07:49 |
Storing op treintraject Utrecht-Arnhem UTRECHT - Treinreizigers die vanuit Utrecht naar het oosten reizen doen er verstandig aan hun reisplannen nog even goed onder de loep te nemen. Door een kapotte bovenleiding rijden er geen treinen rond Ede-Wageningen. Gevolg is dat reizigers op het traject Utrecht-Arnhem rekening moeten houden met ongeveer een uur extra reistijd. De storing is naar verwachting rond 12.00 uur verholpen. http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-utrechtarnhem.html | |
Fixers | vrijdag 27 juni 2014 @ 07:58 |
Maar hoe gebruik ik dan de samenreiskorting van mijn VDU als ik met mijn chipkaartloze moeder op reis ga? | |
greavy | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:13 |
Papieren versie? Die zou nog te koop moeten zijn: Klikje naar ns.nl | |
Fixers | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:22 |
Ik ben even de zeik-klant op de NS-twitter aan het uithangen en heb al een antwoord. Een meereistreinkaartje wordt per 9 juli ¤ 7,50 duurder, nu tijdelijk 'slechts' ¤ 2, want coulance en de reiziger op 1, 2 en 3 enzo. Op die chipkaarten moet ook minimaal ¤ 10,- saldo staan. Flinke prijsverhoging zo. ![]() Driek, zeg er eens wat van! Ze kunnen me dan op zijn minst gratis 3 anonieme chipkaarten geven. Zodat ik het product waar ik al voor betaald heb (mijn oude stijl VDU) gewoon kan gebruiken zonder plotselinge prijsverhogingen. [ Bericht 21% gewijzigd door Fixers op 27-06-2014 08:29:49 ] | |
Peterselieman | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:29 |
en dan wordt er dus nog steeds beweerd dat de chipkaart het reizen makkelijker zou maken ... Ondertussen is het niet alleen duurder, maar ook veel omslachtiger geworden allemaal ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:36 |
niet in de automaat. Iedereen wil toch zo graag dat ik alles via de automaat doe? ![]() | |
Fixers | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:37 |
Het is zo gewoon goedkoper om de auto te nemen als je de stad in wilt met wat mee-reizigers. Een P+R kaartje voor Utrecht kost slechts ¤ 5,- voor een hele dag parkeren én een tram of bus retour voor 5 personen. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:38 |
Papieren overgangsbewijzen zijn ook nog verkrijgbaar voor een Enkele reis, Retour, Dagkaart of Keuzedag 60+. Deze zijn te koop bij de NS-kaartautomaat, de NS-servicebalie, Kiosk met NS Tickets & service en alle overige verkooppunten van NS. Dat is dus gewoon niet waar. | |
Peterselieman | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:41 |
is het ook. Was gister voor een enkeltje naar Schiphol bijna 25 euro kwijt. Dat maakt het wel erg prijzig. Terugreis kost maar 14 euro | |
AIex | vrijdag 27 juni 2014 @ 08:58 |
De SNG wordt dus besteld bij Alstom of CAF, welke modellen kwalificeren hiervoor? | |
Viezze | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:14 |
Ik stond voor de keuze om mijn OV vergoeding in januari 2015 door te laten lopen (ga naar het buitenland en kom ergens in januari terug). Toen keek ik eens wat een retourtje Zwolle - Amsterdam of Zwolle - Eindhoven kost zonder korting en je zit dus zo op 35 euro. Oftewel drie van zulke ritten en ik ben die vergoeding alweer kwijt. Eigenlijk belachelijk duur. | |
Dr.Mikey | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:17 |
Nu met die verplichte ov kaart is het retourtje overleden? | |
Dr.Mikey | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:19 |
Laatst checkte ik per ongeluk uit inplaats van in en werd er tien euro afgeschreven krijg ik dat nog terug? | |
mschol | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:22 |
kennelijk heb je voor 10 euro verreisd... anders naar een loket gaan, online schijn je het ook te kunnen terugvragen volgens mij.. maar loket is sneller.. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:22 |
ja klopt. Duidelijker voor de reiziger heet dat ![]() | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:54 |
Huh wat? Waar haal je dat vandaan? Anyway, ze hebben dit in hun portfolio: Alstom: ![]() Coradia LINT Coradia Continental Coradia Polyvalent ![]() Coradia Meridian CAF: Civia ![]() Civity | |
Dr.Mikey | vrijdag 27 juni 2014 @ 09:54 |
Ik ben toen naar het loket geweest waar een vage medewerker mij vertelde dat ik weer moest uitcheken en dan zou het goed zijn. Dat werkte niet en vervolgens heb ik extra geld op mijn ov gezet om toch te kunnen reizen. Mijn tien euro zou in een paar dagen automatisch terug gezet worden maar dit is nooit gebeurd. | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:05 |
e-tickets blijven wel bestaan, alleen de varianten met korting verdwijnen. | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:06 |
Want ja, stel je eens voor dat mensen dan alsnog met hun voordeelurenkaart gaan inchecken, dan betalen ze dubbel en daar moeten we ze tegen beschermen!!!11oneoneone ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:16 |
We zijn druk bezig met een brief op poten, mede nav de gebeurtenissen in de Commissie Stiekem en de veel te late mogelijkheid om nog te kunnen reageren. Als je wilt meelezen met de concepten, PM dan even een mailadres. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 27-06-2014 10:42:02 ] | |
AIex | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:27 |
"Twee erkende en grote treinenbouwers zijn momenteel nog in de race, te weten Alstom en CAF." Bron: http://www.ns.nl/over-ns/(...)d&utm_medium=twitter | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:45 |
Alstom, Alstom, Alstom. Geen CAF alsjeblieft. Edit: niets over 3kV trouwens.. Zijn al die treinen van de vorige pagina 3kV én 1,5kV geschik? | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 10:51 |
Ah, dank. Dat wordt leuk, voor Alstom is het erg lang terug sinds ze aan NS hebben geleverd en CAF heeft dat naar mijn weten zelfs nog nooit gedaan. Niks mis met CAF. | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:05 |
Wel eens in die metrostellen van het GVB gezeten? ![]() Zijn die Alstom dingen een stuk beter. | |
Deezertje | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:18 |
Moet om 15.00 uur in Ede zijn. Bovenleiding is nog steeds kapot. Zou rond 12u verholpen zijn. Nu weer uitgesteld. Vorige keer stond er ook 'niet bekend hoe lang dit duurt' en toen hadden ze maar gewoon de hele dag geen treinen meer laten rijden... Ja, ik kan via een lokale bus gaan reizen, maar dan ben ik uren onderweg voor normaal amper 30 minuten vanuit Nijmegen... Er rijden geen treinen van en naar Ede. | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:18 |
3kV, waarom denk je dat? NS heeft niet gevraagd om 3kV. Alleen 1,5kV. http://ted.europa.eu/udl?(...)L:HTML&src=0&tabId=2 | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:28 |
Oeh, leuk. Afdelingen onder elkaar. NS neemt 3kV bloedserieus in overweging dus lekker handig dit. | |
Deezertje | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:31 |
Ligt het aan mij of is het traject Utrecht - Arnhem erg vaak de klos de laatste tijd? Vaak defect spoor tussen Utrecht/Driebergen en Veenendaal, Wolfheze/Ede ook vaak storing. En dan nog veel personen die voor de trein springen bij Wolfheze het hele jaar door. Toe aan spoorvernieuwing? | |
James1988 | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:44 |
Want één materieelsoort die voldoet aan de eisen van de opdrachtgever is maatgevend voor het hele bedrijf. ![]() Ooit in de metro van Brussel gezeten in één van hun nieuwe stellen? Is ook CAF. ![]() | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 11:53 |
Ja natuurlijk, wij Hollanders zijn toch het beste in generaliseren? ![]() Zijn dat die lange die ook volledig doorlopend zijn? | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:00 |
3kV is toch vooral een idee van ProRail? NS en Prorail werken vaker langs elkaar heen. | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:06 |
Ben laatst bij 3kV symposium geweest, NS is voor ![]() | |
ReisT | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:10 |
2 jaar te laat... | |
GlennQuagmire | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:12 |
Doe Altsom maar, al die CAF-dingen zijn zo lelijk ![]() ![]() Daarvoor hebben ze raamwerk met de DB | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:34 |
Nee, maar wel in die van Bilbao en die waren prima! ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:36 |
Gast, dat is een bonnetje, geen vervoerbewijs! ![]() | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:42 |
CAF Civity elektrische varianten:![]() | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 12:58 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:01 |
Veel te weinig deuren in elk geval... Op elke bak heb je minstens 2 deuren nodig. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:03 |
Ja bij een eenrichtingstram. | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:11 |
Daar kijk ik dan weer niet naar, wel goed om te weten. Ik ben meer van het (op)zoeken ![]() | |
Sandrvich | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:14 |
Meereiskaarten ontvangen Yreal, bedankt! ![]() | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:16 |
Ik wacht nog op mijn kortingscode voor een anonieme ov-chip ![]() | |
b2py | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:32 |
Hier ook! Hele envelop! ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:45 |
Een meereiskaartje wordt niet "¤ 7,50 duurder", tenzij je voor iedere meereis een nieuwe anonieme OV-chipkaart aanschaft, maar ik ga er even vanuit dat dat niet je bedoeling is. | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:46 |
Dieser Zug endet hier! | |
bork | vrijdag 27 juni 2014 @ 13:47 |
![]() Oeps |