Dat lijkt me inderdaad handig met V250-testrittenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende:
De hogesnelheidslijn was tijdens deze testritten buiten dienst.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het staat daar sinds een tijd ook op de bestemmingsdisplay van de bus. "Hoofdstation" of "Groningen HS".
Geen idee, maar ze hebben nu tijd genoeg om er naar te kijkenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:30 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn Italiaans is wat roestig, maar hebben ze inmiddels een dieselmotor ingebouwd?
twitter:ITALIANSWEEP twitterde op dinsdag 24-06-2014 om 19:44:39Vooral jammer ook dat ze bij trenitalia de wedstrijd zitten te kijken en wij met allerlei treinen stilstaan #itauru reageer retweet
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Botlekspoortunnelquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:12 schreef Duvel het volgende:
Kijk eens rechts? Een brug! Er rijden nog wel eens voertuigen met gevaarlijke stoffen door de haven...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Botlekbrug sukkelquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:20 schreef b2py het volgende:
[..]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Botlekspoortunnel
Ik miste een draad op de foto. Waarschijnlijk omdat ik verwacht had een foto te zien van een V250 op topsnelheid.quote:
Er ligt al een spoortunnel, dus waarom nog een brug met spoor?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Botlekbrug sukkel
STAAT OP DE WIKIPEDIAPAGINAquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Er ligt al een spoortunnel, dus waarom nog een brug met spoor?
wordt blijkbaar nog gebruikt... het spoor over de brug.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan niet overal op de Botlek komen via de tunnelquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Fles wordt steward op die treinenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:24 schreef James1988 het volgende:
Afgelopen nacht heeft een V250 voor het eerst in lange tijd weer eens mogen buitenspelen, op de hogesnelheidslijn tussen Milaan en Turijn zijn een aantal uitgebreide tests uitgevoerd. De hogesnelheidslijn was tijdens deze testritten buiten dienst.
Ferrovie.it speculeert dat men de V250 wel eens een tweede leven zou kunnen geven door voor Trenitalia op de Italiaanse hogesnelheidslijnen te gaan rijden.
ach ja, af en toe moeten eruit gevallen deuren, afgevallen bodemplaten en losgelaten strips opgeruimd wordenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:58 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad handig met V250-testritten
Under my nickname Bottigliequote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Fles wordt steward op die treinen
Hoe lang zijn die dingen? Lijkt me niet zo'n probleem om de perrons van de Eschmarke en Glanerbrug te verlengen eigenlijk. Desnoods als tijdelijk perron, is er nog materiaal over uit Deventer?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef dennistd het volgende:
Weer gezeur over de Dosto's op Gronau-Münster: http://www.tubantia.nl/re(...)einverkeer-1.4420264
Volgens mij zijn ze volgens de concessie (waaraan ook NL meebetaalt) gewoon verplicht om 1x per uur Münster-Enschede en 1x per uur Dortmund-Enschede aan te bieden. Als het niet past moet DB maar met Dosto's gaan rijden waarin twee stuurstanden opgenomen zijn, zodat in Gronau één rijtuig en een stuurstand achtergelaten kan worden.
Anders gewoon even Boels bellen en wat seinen verzetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:34 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hoe lang zijn die dingen? Lijkt me niet zo'n probleem om de perrons van de Eschemarke en Glanerbrug te verlengen eigenlijk. Desnoods als tijdelijk perron, is er nog materiaal over uit Deventer?
Zijn toch stomme seinen, dus mijn zegen heb je.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Anders gewoon even Boels bellen en wat seinen verzetten.
Dat dacht ik ook jaquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:36 schreef greavy het volgende:
Maar die Dosto's gingen toch náást de Talenten rijden, en enkel in de spits
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende:
O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef:
- Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop.
- Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden
- Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station.
- Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.Je bent gekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:39 schreef greavy het volgende:
O, ik heb effe zitten puzzelen ... Kijken of ik alle hoofdsteden in Nederland in één dag kan afreizen. Er zou zelfs nog een halfuur gewonnen kunnen worden door 1u12 eerder uit Dordrecht te vertrekken. Voor zover ik nu heb zitten puzzelen, is dit het beste voor mij ... Binnenkort maar eens gaan doen.
Eisen bij het puzzelen die ik nastreef:
- Elke hoofdstad minimaal 10 minuten stop.
- Bij meer dan 1x een hoofdstad passeren, moet bij de eerste stop de 10-minutenstop in acht genomen worden
- Enkel en alleen de Centraal-stations gelden, of anders het "hoofd"station.
- Bij elke stop in een hoofdstad MOET in- en uitgecheckt worden.In Assen stoppen is echt complete onzin. En zo zijn er nog wel een paar waar je beter gewoon door kan gassen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Amsterdam is niet eens een provinciehoofdstad ookquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
Op Amsterdam - Assen kan je ook een half uur winnen..
Wait. Wut. Serieus? Van Drenthe tochquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Amsterdam is niet eens een provinciehoofdstad ook
Diegene die dit als eerste meldde/aankaartte is daar later na een mailtje van mij op terug gekomen en geeft nu ook aan dat het wachten is op DBRegio. Waarom iemand anders dan nu weer begint te schreeuwen snap ik niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:11 schreef dennistd het volgende:
Weer gezeur over de Dosto's op Gronau-Münster: http://www.tubantia.nl/re(...)einverkeer-1.4420264
Volgens mij zijn ze volgens de concessie (waaraan ook NL meebetaalt) gewoon verplicht om 1x per uur Münster-Enschede en 1x per uur Dortmund-Enschede aan te bieden. Als het niet past moet DB maar met Dosto's gaan rijden waarin twee stuurstanden opgenomen zijn, zodat in Gronau één rijtuig en een stuurstand achtergelaten kan worden.
Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:34 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Hoe lang zijn die dingen? Lijkt me niet zo'n probleem om de perrons van de Eschmarke en Glanerbrug te verlengen eigenlijk. Desnoods als tijdelijk perron, is er nog materiaal over uit Deventer?
Dat was volgens mij wel steeds de bedoeling. Wellicht een nogal overtrokken reactie van een gemeenteraadslid die een klok heeft horen luiden, maar die niet weet waar de klepel hangt...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:36 schreef greavy het volgende:
Maar die Dosto's gingen toch náást de Talenten rijden, en enkel in de spits
Kun je niet aan de andere einden van de perrons verlengen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.
[..]
Dat was volgens mij wel steeds de bedoeling. Wellicht een nogal overtrokken reactie van een gemeenteraadslid die een klok heeft horen luiden, maar die niet weet waar de klepel hangt...
Maar ik moet overal 10 minuten staan, en in- en uitcheckenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Assen stoppen is echt complete onzin. En zo zijn er nog wel een paar waar je beter gewoon door kan gassen.
Ik weet 't, ik weet 't... Maar dit is een uitdaging. Kijken of er geen defecte trein, een gestoord wissel of iets anders is die mijn plan in deugen gooit. Zou pas lullig zijn als dat gebeurt als ik uit Maastricht ben, en Middelburg niet meer kan bereiken (en in Dordrecht retour komen)quote:
Wat nou als je door een kleine vertraging ergens <10 minuten staatquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar ik moet overal 10 minuten staan, en in- en uitchecken
Volgende trein, dus vertraging. Enzo.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat nou als je door een kleine vertraging ergens <10 minuten staat
Op een enkelsporige lijn?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Kun je niet aan de andere einden van de perrons verlengen?
Ik heb dat verzonnenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:55 schreef b2py het volgende:
Schaf je die regel toch af, wie dat verzonnen heeft..
Of weekendwerkzaamhedenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet 't, ik weet 't... Maar dit is een uitdaging. Kijken of er geen defecte trein, een gestoord wissel of iets anders is die mijn plan in deugen gooit. Zou pas lullig zijn als dat gebeurt als ik uit Maastricht ben, en Middelburg niet meer kan bereiken (en in Dordrecht retour komen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |