En dan heb je het over 249 km/h ten opzichte van stilstaande omgeving, maar er komt ook nog eens een tegenligger met diezelfde snelheid langsrazen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Met zo'n snelheidsverhoging krijg je (als ik me niet vergis) ongeveer een 2,5 keer zo sterke drukgolf als je bijv. een tunnel in of uit rijdt. Dat is dus een behoorlijke technische uitdaging.
Edit: Als je niet alleen kijkt naar het drukverschil op zich, maar ook naar de snelheid van de drukverandering, dan is het verschil zelfs een factor 3,7.
Dat verandert verder niks aan de verhouding van 2,4 respectievelijk 3,7 keer meer drukverschil ten opzichte van als beide treinen 160 km/u rijden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan heb je het over 249 km/h ten opzichte van stilstaande omgeving, maar er komt ook nog eens een tegenligger met diezelfde snelheid langsrazen.
Het kan op een vrijdag vanaf Dordrecht 6.02 vertrek en aankomst 22.33, zonder Thalys, ik zal nog even checken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Kanonne. Dat wordt effe puzzelen xD
Zal dus op een zaterdag moeten. Eens kijken of het lukt (evt via de laatste boemeltrein naar Roosendaal)
Wat zegt Eva?quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:
Nou, de NS-klantenservicedrone aan de andere kant van de lijn (bijna 10 minuten in de wacht gehangen om 21:30 's avonds, goed zo jongens!) was al net zo behulpzaam als zijn collega's op Twitter. "Nee, kan niet, bestel maar een nieuwe kaart a ¤ 11."
Flikker op, stel debielen.
Eva is een achterlijke domme doos die het verdient om met een loden buis tot pulp te worden geslagen.quote:
ondertussen heeft het je al meer frustratie gekost dan 11 euro waard is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:
Nou, de NS-klantenservicedrone aan de andere kant van de lijn (bijna 10 minuten in de wacht gehangen om 21:30 's avonds, goed zo jongens!) was al net zo behulpzaam als zijn collega's op Twitter. "Nee, kan niet, bestel maar een nieuwe kaart a ¤ 11."
Mee eens. Maar ik vind het onzin om 11 euro stuk te slaan voor een nieuwe kaart terwijl ik er nog 2 heb liggen waar amper een krasje op zit.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ondertussen heeft het je al meer frustratie gekost dan 11 euro waard is.
Begrijpelijk, ik heb een paar reservekaarten liggen voor als ik eens een kaart kwijt ben of kapot heb, voor tijdelijk reisrecht. (oude ns jaarkaarten)quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar ik vind het onzin om 11 euro stuk te slaan voor een nieuwe kaart terwijl ik er nog 2 heb liggen waar amper een krasje op zit.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de OV-chipkaart. Het is welgeteld 1x voorgevallen dat ik niet kon uitchecken omdat tijdens de rit de apparatuur in de bus uitviel, maar dat had Connexxion binnen een week gerestitueerd (ik moest het wel zelf aanvragen).quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Begrijpelijk, ik heb een paar reservekaarten liggen voor als ik eens een kaart kwijt ben of kapot heb, voor tijdelijk reisrecht. (oude ns jaarkaarten)
Dat zou best eens kunnen, ja.quote:Overigens heb ik nu een nieuw NS abonnement, en 1x een defecte kaart gehad, en 1x een verloren, en telkens gratis vervanging gekregen. Dus vermoed dat het alleen opgaat voor legacy producten.
Ik zou als ik die case onder ogen kreeg, de onderste steen boven willen krijgen, maar dat komt omdat ik in de IT werkquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef greavy het volgende:
Echt vaag dat men het product niet verwijderd krijgt op kaart 2. Meerdere keren ook contact met TLS gehad. Elke poging die gedaan wordt, mislukt steeds, ongeacht wat ze doen. "Maar de kaart is heul niet kapot hoor"
Dat zijn de leukste uitdagingenquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef greavy het volgende:
Een goede kennis van mij, die senior test engineer bij NS is voor afd. OV-chipkaart, en nu daarvoor een weekje in Parijs zit, gaat er ook even naar kijken, heeft-ie mij toegezegd. Want zelfs hij snapt er niks van![]()
Natuurlijk kan het, het is een stukje techniek. Het is niet alsof je het Colosseum even een kwartslag wilt draaien.quote:Oh, en James, volgens diverse regeltjes schijnt het niet te mogen, een abonnement overzetten op een bestaande kaart. Overzetten mag alleen op één die 5 jaar geldig is. Vaag gedoe allemaal.
Maar in de praktijk kan het wél.
quote:Heb mijn probleem al eens eerder besproken, maar hij heeft er nog niet echt op toegehapt. Nu dus wel.
ja, daar gokken ze gewoon op, die teringlijers.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ondertussen heeft het je al meer frustratie gekost dan 11 euro waard is.
Ja hetzelfde belachelijke verhaal voor een studenten OV. Laat mij gewoon voor 7,50 (of 2 nu bij de NS) een chipkaart kopen en bij de automaat het abonnement ophalen, is nog sneller ook. Maar nee hoor, kapotte kaart moet worden opgestuurd en je krijgt een nieuwe voor 11 euro. Gaat wel snel enzo, maar slaat eigenlijk nergens op.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:
Mee eens, het is onnodig en iets meer flexibiliteit zou gewenst zijn. Uiteindelijk zijn de reizigers klanten van de vervoerders en moeten de vervoerders er maar voor zorgen dat de klanten er tevreden mee zijn. Zeker bij de OV-chipkaart hoeft dat geen probleem te zijn, behalve als je abonnementen niet kunt combineren omdat de combinatie nergens op slaat (zoals Altijd Vrij i.c.m. 2e klas Vol Tariefquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja hetzelfde belachelijke verhaal voor een studenten OV. Laat mij gewoon voor 7,50 (of 2 nu bij de NS) een chipkaart kopen en bij de automaat het abonnement ophalen, is nog sneller ook. Maar nee hoor, kapotte kaart moet worden opgestuurd en je krijgt een nieuwe voor 11 euro. Gaat wel snel enzo, maar slaat eigenlijk nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |