abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141530200

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

:)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:33:20 #2
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530343
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic :).

Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141530365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:33 schreef Jhovall het volgende:
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic :).

[ afbeelding ]
Welkom ^O^
Je werkt voor Eurorailscout? :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:36:15 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530435
quote:
Lage Landen Lijn Den Haag - Brussel gaat niet door
woensdag 25 juni 2014

Den Haag gaat voorlopig niet door met een eigen spoorverbinding naar Brussel. De plannen zijn op dit moment niet rond te krijgen. Dat heeft de Haagse verkeerswethouder Peter Smit geschreven in een brief aan de gemeenteraad.

"Er is een gebrek aan interesse om in het belang van de reiziger en ook de schatkist vernieuwing toe te passen op het spoor binnen de mogelijkheden die er zijn. (..) Hoewel NS en de NMBS bij de zoektocht naar een vervoerder gelijke kansen hebben gehad om de samenwerking met Den Haag aan te gaan, hebben deze vervoerders daar geen positieve stappen in ondernomen. We betreuren dat, maar hebben van meet af aan aangegeven ons niet afhankelijk van de zittende vervoerders te willen opstellen" schrijft Peter Smit aan de gemeenteraad.

Daarop ging Den Haag de samenwerking aan met Arriva. Arriva en Den Haag wilde tussen Den Haag en Brussel een snelle verbinding realiseren met nieuwe treinen en aantrekkelijke services. In de dienstregeling van Nederland en België bleek het echter lastig om een nieuwe snelle verbinding in te plannen. "En tel daarbij de hoge investering in rollend materieel op dat normaliter in 30 jaar wordt afgeschreven. Kortom: uitgaande van het door NS/NMBS aangeboden product is de businesscase van de Lage Landenlijn financieel niet rond te krijgen" schrijft de wethouder.

Den Haag had tientallen jaren lang een treinverbinding met Brussel. Die verdween in december 2012, toen de Fyra ging rijden. Daarop besloot Den Haag om zelf een intercitydienst met de Belgische hoofdstad op poten te zetten, de zogeheten Lage Landen Lijn. Na het floppen van de Fyra rijdt er inmiddels toch weer een NS trein tussen Den Haag en Brussel.

Den Haag is sceptisch en kritisch over de herintroductie van de Benelux. Smit heeft het in zijn brief over een "veel slechtere aanbieding'' en "een povere kwaliteit''. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij.
Bron: Treinreiziger.nl
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:37:12 #5
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530481
Yup :)
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Welkom ^O^
Je werkt voor Eurorailscout? :)
Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:38:16 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530537
Welkom!
pi_141530543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Onderhoud?
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:40:10 #8
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530606
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:38 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Onderhoud?
Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.)
pi_141530661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:40 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.)
Tof :) Zo'n ding zit inderdaad helemaal vol met elektronica en dat moet allemaal perfect werken. Ben er wel eens langs gelopen toen hij stond te overnachten op Groningen. Mooi spul.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:46:57 #10
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530860
Klopt! Ik weet wat de company policy is qua foto's, anders had ik wat foto's van binnen gepost :).

Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na).
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:48:56 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:46 schreef Jhovall het volgende:
Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na).
Vendor lock-in ;)
pi_141530945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle? NS heeft recent geroepen dat men meer met anderen wil samenwerken op het HRN..
dag
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:53:57 #13
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141531134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vendor lock-in ;)
Yah, echt wel. Maar voornamelijk is het moeilijk anomalies te analyseren en wat er dan intern gebeurd. (Zoals bijvoorbeeld spoorwijdtemetingen gemeten met een laser met op puntstuk van een wissel)

Maar de treinen staan meestal in amersfoort opgesteld, net voor het station vanaf utrecht gezien. Dus als je zelf wil kijken ;).
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:55:48 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141531223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle?
Die gaat er ook niet meer komen.

De Baureihe 407 (Velaro D) gaat (voorlopig in ieder geval) ook niet voor Nederland worden getest.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:58:02 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141531290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt. :P
Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig.
pi_141531330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig.
Is de dienstregeling in België dan zo goed, dat een reguliere overstap nooit meer dan 10 minuten duurt? >:)
pi_141531468
Rare site trouwens, van de NMBS. Als je bijv. Hasselt - Aarlen opvraagt, dan krijg je alleen routes via Brussel. Terwijl via Luik het snelste is. 8)7

Edit: O wacht nee, die verbinding rijdt waarschijnlijk niet elk uur.

Edit2: Zo kun je wel aardig puzzelen. Met Hasselt-Aarlen krijg je Luik 'gratis', met Aarlen-Bergen krijg je Namen 'gratis'...

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 14:05:03 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:09:32 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141531668
quote:

[..]

Leuk, mooie meettrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:25:04 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:28 schreef James1988 het volgende:
Je vergeet wie er bij NS aan het roer stond ten tijde van het besluit over de Beneluxplus: Bert Meerstadt. Die was helemaal niet happig op concurrenten en zou het zeker niet hebben gewild dat er een concurrent reed.
Maar we gaan het helemaal anders doen toch? Las pas iets dat NS actief gaat meedenken met andere vervoerders en allemaal van die lulkoek. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:11 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532286
Hee, een nieuwe :P

Hallo Jhovall :W

Vertel eens wat over jezelf? Wat zijn je hobby's? Staat je naam soms voor "Jehova der Lage Landen"? :P
pi_141532388
quote:

[..]

Welkom :W
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:30:36 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532399
Weer een geniaal idee in de mail :D

quote:
Als trouwe klant met een NS-jaarabonnement kunt u medereizigers gebruik laten maken van Samenreiskorting. U mag in de Voordeeluren 3 personen met 40% korting met u mee laten reizen. Vanaf 9 juli heeft uw medereiziger hiervoor een eigen OV-chipkaart nodig. Deze kost ¤ 7,50 en is 5 jaar geldig. Om het samen reizen voordeliger te maken, betaalt u tot en met 31 augustus 2014 maar ¤ 2,- per kaart.

Hoe werkt Samenreiskorting op de OV-chipkaart?

• Uw medereiziger zet Samenreiskorting op de eigen OV-chipkaart.
• Dat kan bij de NS-kaartautomaat of bij een automaat van een andere treinvervoerder.
• Reist u ook weer samen terug? Dan zet uw medereiziger Samenreiskorting opnieuw op zijn/haar OV-chipkaart.
• Vergeet niet om in en uit te checken.

Keuze uit een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart. Nu voor ¤ 2,-!
Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
pi_141532477
quote:

[..]

Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:37:30 #24
146033 ReisT
pi_141532617
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
En dan mag je voor elke (enkele!) reis én naar de kaartautomaat én inchecken. Lekker veel handelingen, superhand(el)ig, niet?! :+
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:04 #25
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141532661
Heyhey,

Nee, Jhovall is van een kaartspelletje (magic the gathering), aangezien ik veel magic speelde toen ik 13 was ;).

Leeftijd: 25
Technische Natuurkunde gestudeerd.
Eigenlijk vrij weinig met het spoor gedaan toen ik hier een plek vond :).

Hobbies: Lrp, piano/synth spelen, krav maga,
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even?
Voor enkele parameters naar onze mening wel, ultrasoon (De UST-treinen) moet echter nog wel verbeterd worden, aangezien dat subjectief moet worden beoordeeld door een persoon bij dataverwerking.

Maar zoals we een paar jaar geleden uit engeland te horen kregen, toen we daar aan het meten waren: Er zijn zoveel mensen in dienst, die krijg je er niet zomaar uit.
pi_141532840
Omscholen tot analisten?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:49:59 #27
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141532971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:46 schreef b2py het volgende:
Omscholen tot analisten?
Zou kunnen, is wel gebeurd volgens mij met enkele lui die hier op kantoor zitten. Maar zijn ook wel wat lui van handploegen die ik het echt niet zie doen.

Verder zijn mensen die handmatig meten aan het spoor vaak ook niet mensen die bij ons in dienst zijn, maar die zijn volgens mij van strukton.
pi_141534406
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in.

Maja, volgens mij rijdt de trein daar veel te weinig voor om handmeters overbodig te maken. Spoedjes hou je toch.
pi_141534512
Categorie: Daar is over nagedacht

Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ^O^
  Redactie Sport woensdag 25 juni 2014 @ 15:55:09 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141535035
Handig....

Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:57:22 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141535093
NMBS kent geen kaarten met treinbinding (behalve HST's e.d.).
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:12 #32
146033 ReisT
pi_141535804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef Ireyon het volgende:
Categorie: Daar is over nagedacht

Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ^O^
Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:15 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141535807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:55 schreef dennistd het volgende:
Handig....

Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
ja dat kan. Ik koop iedere maand kaartje brussel roosendaal en je moet inderdaad op B-europe een trein kiezen maar er komt een 'gewoon' kaartje per pdf naar je email. Zonder treinbinding :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:23:14 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_141535951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
zowiezo is die situatie op roosendaal idioot. Want als je WEL een kaartje hebt en je komt aan op gleis 1a en je vertrekt op gleis 1b moet je eerst met je bagage naar t eilandperron heen en weer lopen lopen omdat daar een paal staat 8)7 (en alle Belgique treinen vertrekken sowieso van 1)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:27:41 #35
146033 ReisT
pi_141536121
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
pi_141536142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Omdat je in België niet meer kunt uitchecken hè
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:29:35 #37
200192 Darkwing_Duck
pi_141536203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
uitchecken van je NS voordeelabbo.
Ik koop mn kaartje roosendaal Brussel los bij de NMBS; De NS naait je.
  Redactie Sport woensdag 25 juni 2014 @ 16:39:19 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141536621
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:25 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141536781
Het artikel van OV-magazine over het einde van de LLL is uitgebreid met een statement van Arriva:

quote:
Arriva-topman Anne Hettinga liet vorige week tijdens de Dag van de Rail nog weten heel graag de lijn te willen bedienen, maar dat ze werden tegengewerkt door (politiek) Den Haag. Ook was het moeilijk een nieuwe, snelle dienst in de dienstregeling in te passen. Het basisuurpatroon in België en Nederland verschilt te veel en er is geen plaats meer in de Noord-Zuidtunnel in Brussel, schrijf Smit in de pittige brief.

Sinds het wegvallen van de Fyra heeft Den Haag wel weer een verbinding met Brussel terug. Maar volgens Smit is dat geen verbetering. Het is “veel slechtere aanbieding” en van “een povere kwaliteit”. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij. “Een reden daarvoor is niet duidelijk, of NS moet voor de huidige Benelux verbinding bij voorbaat ingezet hebben op een ontmoedigingsbeleid.”

Arriva laat in een reactie weten: “We moeten er eerst 100% zeker van zijn wat NS gaat aanbieden op het traject dat met de Lage LandenLijn concurreert. Contracten zijn nog niet getekend. Nu kunnen zaken nog met de dag veranderen en op basis daarvan kunnen wij vooralsnog geen sluitende business case maken. Wat natuurlijk erg jammer voor de reiziger is, want die is de dupe.”
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:49:14 #40
200192 Darkwing_Duck
pi_141537011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
Ik heb weleens een overstap 'opgevoerd' door een overstap in HAFAS te veruimen en dat af te drukken en mee te nemen. In eerste instantie begon de conducteur te mekkeren. Maar toen liet im mn afdruk zien "ja maar de Duitsers zeggen dat en Huuu Huuu". Zo heb ik het gedaan zonder problemen :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:25:15 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141538415
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien :( (voor bezoek)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_141538640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:25 schreef bork het volgende:

[..]

Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien :( (voor bezoek)
ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:33:12 #43
146033 ReisT
pi_141538671
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
pi_141538839
Special stop for you my friend!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:50:15 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141539251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:31 schreef j0k3 het volgende:

[..]

ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
Graag :Y , hier in huis drie abbo-houders maar niemand heeft een mail gekregen, kun je de code PM'en? :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:07:58 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141540064
Dat was weer gezellig met mn pimpelmaat :D die andere was er deze keer niet. Nu nog even een kleintje naar huis :)
pi_141540255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:33 schreef ReisT het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
Is niet zo gek dat die in een richting is, One Direction treed namelijk op _O_
pi_141540681
Wat is Vmax op Dresden - Elsterwerda - Berlin Sudkreuz? Iemand? (Greavy)

Nvm, 160.

[ Bericht 12% gewijzigd door b2py op 25-06-2014 18:28:59 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:45:16 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141541677
waarom wil je dat weten? :)
pi_141541944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom wil je dat weten? :)
Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:50:22 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141541965
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
Daar is een website voor, www.vagonweb.cz geloof ik
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:50:32 #52
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141541975
quote:

[..]

Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Is 101, zie Vagonweb
[edit] wat James zegt dus
pi_141542041
Nou daar zat ik dus, maar die gaf hem dus niet..
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=378&rok=2013
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:53:23 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141542076
quote:

[..]

Merk je niks van hoor, nummertjesboii :P
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:53:33 #55
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:52 schreef b2py het volgende:
Nou daar zat ik dus, maar die gaf hem dus niet..
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=378&rok=2013
Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje later
Alle treinen met Br 182: http://www.vagonweb.cz/ra(...)slo_vozu=&najit=Find
Of een overzichtje van DB zelf: http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.69620078,d.bGQ
pi_141542110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:53 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje later
Alle treinen met Br 182: http://www.vagonweb.cz/ra(...)slo_vozu=&najit=Find
wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturen :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:55:10 #57
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturen :')
Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooit
pi_141542143
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Merk je niks vaan hoor, nummertjesboii :P
Helaas niet nee :( :P
pi_141542161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooit
Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie..
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:56:07 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141542176
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens.
pi_141542191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Heul wel.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:56:49 #62
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie..
Zo, vroege tentamenweek ofzo?
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:57:11 #63
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Jawel hoor :Y
pi_141542225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zo, vroege tentamenweek ofzo?
Nah, ben al uitgestudeerd.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:58:01 #65
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Nah, ben al uitgestudeerd.
Ah, ok. Dacht dat jij nog studeerde
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:58:50 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141542293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:57 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Jawel hoor :Y
Oh dan zit ik zeker niet vaak genoeg in een trein :P
pi_141542308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:58 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Ah, ok. Dacht dat jij nog studeerde
September pas weer ;)

Nu eerst zelf de 13 km/h vasthouden, hardloop tijd. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:31:04 #68
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_141543921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.
Ja klopt, je moet inderdaad wat spullen verplaatsen, maar het is niet de moelijkste apparatuur. Je zit niet met ingewikkelde seinbeeld-terugsturingen ofzo.

Overigens, het laserpistool (eigenlijk infrarood)... stel je daar niet teveel van voor :+ :
SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 19:36:07 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141544123
Morgen eens kijken hoever ze met de verdubbeling van de zuidtak zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141544929
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen eens kijken hoever ze met de verdubbeling van de zuidtak zijn :P
Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten.
pi_141545034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten.
December 2016, bij ingang dienstregeling 2017.
Maar het volgende project daar ligt er al, Zuidasdok..
pi_141545076
Wat moet het toch fijn zijn om in de Randstad te wonen en allerlei investering te krijgen die niet dringend zijn. Fuck dubbelspoor op knelpunten in de provincies ^O^
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:07:16 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat in Den Haag het HS goed genoeg is. Maar je moet natuurlijk wel minstens een half uur lunchpauze in een provinciehoofdstad hebben, en een half uur voor avondeten. :P

En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt. :P
Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 20:08:07 #74
Maffe Fries
pi_141545464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat moet het toch fijn zijn om in de Randstad te wonen en allerlei investering te krijgen die niet dringend zijn. Fuck dubbelspoor op knelpunten in de provincies ^O^
klopt, al zijn enkele delen van projecten vaak wel noodzakelijk, zoals een dubbelgevorkte Riekerpolder aansluiting (splitsing lijn Schiphol - Amsterdam CS/Amsterdam Zuid)

Maar die uitbreiding van de A27 in Utrecht naar 7 stroken is dan weer nutteloos
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:10:10 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Mag officieel niet. Je moet normaalgesproken de eerstvolgende trein nemen; Anders moet je je reis splitsen. Maar niet alle TBG's controleren dat zo strikt (dan moet je met allemaal treinnummertjes gaan rekenen). Ik heb zo regelmatig een Benelux later in Brussel of Antwerpen, om even te eten. Daar is nog nooit over geklaagd. Maar in een binnenlandse trein al eens gezeik gehad.

Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen.
pi_141545605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
Antwerpen
Hasselt
Gent
Leuven
Brugge
Bergen
Luik
Aarlen
Namur
Waver

Suc7

http://nl.wikipedia.org/wiki/Provincies_van_Belgi%C3%AB
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:11:32 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545621
quote:

[..]

Gewoon BR101. Heb in mijn vakantie in Dresden nog geen Taurussen voor een EC/CNL of what ever zien vertrekken.
pi_141545633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België. :P

Maar de stations die je zou moeten hebben zijn:
Antwerpen Centraal
Brussel Centraal of Zuid
Leuven
Hasselt
Brugge
Gent Sint-Pieters
Bergen
Namen
Aarlen
Luik-Guillemins
Waver

Vooral Waver is apart, het is een provinciehoofdstad maar alleen stoptreinen stoppen er. :D
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:12:08 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141545659
Voor de liefhebber, de hele brief van wethouder Smit van de gemeente Den Haag is hier te lezen: http://www.denhaag.nl/web(...)e1-a250-d30d2f3368f1

Voor een politieke brief vind ik de inhoud vrij direct, ik had wolliger taalgebruik verwacht. Mij wordt in ieder geval wel duidelijk dat Den Haag geen enkel vertrouwen heeft in NS/NMBS en dat ze het liefste alsnog de LLL zouden laten rijden, maar helaas.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:12:37 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Antwerpen
Hasselt
Gent
Leuven
Brugge
Bergen
Luik
Aarlen
Namur
Waver

Suc7
Kanonne. Dat wordt effe puzzelen xD
Zal dus op een zaterdag moeten. Eens kijken of het lukt (evt via de laatste boemeltrein naar Roosendaal) :P
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:13:30 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België. :P

Maar de stations die je zou moeten hebben zijn:
Antwerpen Centraal
Brussel Centraal of Zuid
Leuven
Hasselt
Brugge
Gent Sint-Pieters
Bergen
Namen
Aarlen
Luik-Guillemins
Waver

Vooral Waver is apart, het is een provinciehoofdstad maar alleen stoptreinen stoppen er. :D
Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
pi_141545843
Gewoon halteren en wegwezen, geen gejank met bordjes of broodjes bij die rode toko die ze in België hebben..
pi_141546036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
Omdat je het vraagt: een pitstop van minstens een kwartier in Brussel en in Namen (de beide gewest-hoofdsteden). :P
pi_141546177
Of anders een stop in Eupen, geen provinciehoofdstad maar wel de hoofdstad van de Duitstalige gemeenschap. Laten we zeggen voor bonuspunten. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:32:37 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141546898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef b2py het volgende:
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in.
Eurailscout is (deels) van Strukton.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:48:29 #86
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_141548028
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Maar die uitbreiding van de A27 in Utrecht naar 7 stroken is dan weer nutteloos
Maar die is inmiddels toch soort van op de lange baan geschoven, of de besluitvorming uitgesteld in ieder geval. En van uitstel komt afstel ;)
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:57:32 #87
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_141548657
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:12 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber, de hele brief van wethouder Smit van de gemeente Den Haag is hier te lezen: http://www.denhaag.nl/web(...)e1-a250-d30d2f3368f1

Voor een politieke brief vind ik de inhoud vrij direct, ik had wolliger taalgebruik verwacht. Mij wordt in ieder geval wel duidelijk dat Den Haag geen enkel vertrouwen heeft in NS/NMBS en dat ze het liefste alsnog de LLL zouden laten rijden, maar helaas.
Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS.
pi_141549479
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Duurt lang.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:11:47 #89
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_141549557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS.
Peter is niet van de wollige taal. Hij is nogal recht voor z'n raap en dat siert hem.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:15:01 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141549735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Duurt lang.
Sorry, ik heb ook nog een leven :@ , hoewel sommigen dat niet zouden verwachten....

Ik ga er nu aan beginnen *O*
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:18:52 #91
200192 Darkwing_Duck
pi_141549979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen.
Nee, maar probeer als conducteur dat maar eens tegente spreken, als het zwart op wit is uitgeprint door een collega spoorbedrijf, doen alsof je neus bloed en opvoeren die overstaptijden :+
pi_141550447
Enschede heeft ook barcodescanners in de OV-chipkaartpootjes voor de internationale tickets zitten iig om 19.30. Nu was het vanochtend vroeg voor mij - dus ik sliep half - waardoor ik niet heb opgemerkt dat ze er toen eventueel al zaten.

2 poortjes per groepje per kant zijn er mee uitgerust, dus in totaal 6 tot 8 ofzo.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_141550516

Spoof op de Pianoman van NS, erg geinig!
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:29:32 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141550715
Dat fucking Waver en Arlon maakt het wel lekker makkelijk zeg :') Begin nu aan de 3e route |:(
Met de Benelux van- en naar Dordrecht is bijna onmogelijk :'(

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 25-06-2014 21:35:18 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:35:09 #95
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141551066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
Enschede heeft ook barcodescanners in de OV-chipkaartpootjes voor de internationale tickets zitten iig om 19.30. Nu was het vanochtend vroeg voor mij - dus ik sliep half - waardoor ik niet heb opgemerkt dat ze er toen eventueel al zaten.

2 poortjes per groepje per kant zijn er mee uitgerust, dus in totaal 6 tot 8 ofzo.
Er waren aan het eind van de middag wel wat poortjes afgezet waar iemand mee bezig was, dus daar zullen ze wel mee bezig zijn geweest. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:41:41 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141551514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:29 schreef greavy het volgende:
Dat fucking Waver en Arlon maakt het wel lekker makkelijk zeg :') Begin nu aan de 3e route |:(
Met de Benelux van- en naar Dordrecht is bijna onmogelijk :'(
Ik geef het met de Benelux op :r :r :r
Wat een pestland is dat toch met al die lange overstappen (regelmatig bijna een uur :r ) :r
Heb 5 reisplannen, en bij 2 van de 5 is het nog enigszins haalbaar :') Maar kom je niet terug in Nederland |:(
3 andere plannen zijn vroegtijdig beëindigd vanwege een 100% mislukkingsgarantie.

Als ik dus met de auto van- en naar Antwerpen reis, is het dus wel haalbaar, en heb je zelfs tijd over, met als startpunt Antwerpen Centraal. Dat plan post ik zo wel effe.
pi_141551661
Zet 'm dan gewoon in Essen neer.. Beetje lafjes om als begin- en eindpunt al gelijk een hoofdstad te nemen :P
pi_141551677
En doordeweeks?
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:45:34 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141551774
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:43 schreef b2py het volgende:
En doordeweeks?
Ook doordeweeks is het zo ongeveer onmogelijk. Misschien dat je voordeel hebt aan eoa vaag piekuurtreintje, maar veel zal je er niet mee winnen. De Benny rijdt niet vroeger of later.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:47:23 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141551858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:43 schreef Ireyon het volgende:
Zet 'm dan gewoon in Essen neer.. Beetje lafjes om als begin- en eindpunt al gelijk een hoofdstad te nemen :P
Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uur 8)7
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:50:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141552092
07:35 Antwerpen Centraal
08:28 Gent-Sint-Pieters
08:54 Brugge

09:00 Brugge
10:01 Brussel-Centraal

10:48 Brussel-Centraal
11:39 Mons / Bergen

12:08 Bergen
13:22 Namen

13:41 Namen
15:16 Arlon

15:44 Arlon

17:45 Ottignies

17:52 Ottignies
18:01 Waver
18:32 Leuven

19:27 Leuven
20:00 Luik-Guillemins

20:08 Luik-Guillemins
21:05 Hasselt
22:18 Antwerpen Centraal

Uurtje later kan je pas met de Benelux starten. Dit is het meest ideale reisplan die ik er uit kon krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 25-06-2014 21:56:22 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:54:38 #102
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_141552364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:26 schreef b2py het volgende:

Spoof op de Pianoman van NS, erg geinig!
Veolia rijdt niet en vervolgens toch het NS-logo laten zien.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:54:54 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141552384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uur 8)7
Your argument is invald
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 21:55:54 #104
Maffe Fries
pi_141552446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef greavy het volgende:
07:35 Antwerpen Centraal
08:28 Gent-Sint-Pieters
09:54 Brugge

09:00 Brugge
10:01 Brussel-Centraal

10:48 Brussel-Centraal
11:39 Mons / Bergen

12:08 Bergen
13:22 Namen

13:41 Namen
15:16 Arlon

15:44 Arlon

17:45 Ottignies

17:52 Ottignies
18:01 Waver
18:32 Leuven

19:27 Leuven
20:00 Luik-Guillemins

20:08 Luik-Guillemins
21:05 Hasselt
22:18 Antwerpen Centraal

Uurtje later kan je pas met de Benelux starten. Dit is het meest ideale reisplan die ik er uit kon krijgen.
Je gaat in Brugge terug in de tijd?
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:56:32 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141552490
09:54 moest 08:54 zijn :P Aangepast
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:06:56 #106
200192 Darkwing_Duck
pi_141553146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Your argument is invald
Hij bedoeld Essen in Nedersaksen!
pi_141554738
Knap werk Greavy! ^O^

Edit: Ik kom daarmee trouwens op 6 'strippen' uit: Antwerpen - Brugge - Bergen - Aarlen - Waver - Luik - Antwerpen. Even ervan uitgaande dat de 'pitstops' in Brussel en Namen geen probleem opleveren.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 22:43:55 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:34:09 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141554855
Ik lees op Somda dat de huidige ICd (serie 900, Amsterdam - Breda) niet met stuurstandrijtuigen gaat rijden. De stuurstanden zouden alleen zijn bedoeld voor de 1000 (Amsterdam - Rotterdam), 1900 (Den Haag - Eindhoven) en de 9200 (Amsterdam - Brussel via Den Haag / Breda).
pi_141556328
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Vanuit Dordrecht :? . Ik heb het over de Belgische Essen hè. 10 minuten onder Roosendaal.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:00:31 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141556627
Er is weer een Werbelok bij, ditmaal van ERS Railways. De loc is in deze uitrusting gestoken vanwege het tweejarig jubileum van de Rotterdam - Swarzeds-shuttle (wie kent hem niet?)

bron foto

bron foto
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 23:04:41 #111
Maffe Fries
pi_141556910
Gave livery zeg
pi_141557015
Willy heeft hem onthuld, voor wie dat nog wilde weten. :)
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 23:07:31 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141557140
Toch altijd komisch om de verbaasde gezichten van asielzoekers op weg naar Ter Apel te zien bij het passeren van het bord Nieuw-Amsterdam. Sommigen denk na 2 uur weer in Amsterdam te zijn beland :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_141559532
Oh, ik houd daarvan.

In de tijd dat NS hier nog reed en we dus geen schermen met reisinformatie hadden ook vaak gehad dat de allochtone medemens vroeg of we al in Emmen waren. Tsja, Ommen/Emmen.. afhankelijk van hun geluidsniveau antwoordde ik bevestigend of ontkennend. ;)
Hooray for beer.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:10:29 #115
200192 Darkwing_Duck
pi_141560796
Hoevaak Toeristen vanaf Disney de rechsttreekse trein niet nemen naar Station Charles de Gaulle Etoiie voor het vliegveld.... Maar dan moet je toch echt naar Station Charles de Gaulle Aeroport. De eerstgenoemde is recht onder de Arc de Tiromph :') Hartje Parijs _O-
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:34:48 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141561778
Ja, noem je stations dan ook niet zo. Kutfransen. :{

* James1988 zag eens ergens in Parijs een bus naar "Charles de Gaulle - Etoile" zien rijden en dacht dat die naar de luchthaven ging.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 01:06:16 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141562608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:46 schreef Zyron het volgende:
Oh, ik houd daarvan.

In de tijd dat NS hier nog reed en we dus geen schermen met reisinformatie hadden ook vaak gehad dat de allochtone medemens vroeg of we al in Emmen waren. Tsja, Ommen/Emmen.. afhankelijk van hun geluidsniveau antwoordde ik bevestigend of ontkennend. ;)
Komt ook regelmatig voor ja. "No, stay in the train, Emmen is the lattest station." Om vervolgens vanaf Hardenberg bij elk station te vragen of het Emmen is... Nu stopt die trein ook gemiddeld elke 4 minuten ergens, wat het erg verwarrend maakt natuurlijk
  donderdag 26 juni 2014 @ 01:15:14 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141562759
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar dan moet je toch echt naar Station Charles de Gaulle Aeroport
RER B, prachtig traject vooral het RATP gedeelte.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 02:49:21 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141563810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Mag officieel niet. Je moet normaalgesproken de eerstvolgende trein nemen; Anders moet je je reis splitsen. Maar niet alle TBG's controleren dat zo strikt (dan moet je met allemaal treinnummertjes gaan rekenen). Ik heb zo regelmatig een Benelux later in Brussel of Antwerpen, om even te eten. Daar is nog nooit over geklaagd. Maar in een binnenlandse trein al eens gezeik gehad.

Maar ook de NMBS-site zelf heeft een optie om de overstaptijd ruimer te maken (10, 20 of 30 minuten). Ik neem aan dat het ruimer maken van een de overstappen via hun eigen reisplanner toch niet geldt als een onderbreking van de reis. Stel ik zet hem op 30 minuten dan krijg ik natuurlijk niet de trein met 20 minuten overstap, maar die met 1:20 te zien. Wel een soort van onderbreking dus, maar het is in dit geval gewoon een ruime overstap O-)
PM mij!
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 02:50:50 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141563818
Vanavond trouwens ook nog een vreemde omroep in de trein naar Oldenzaal. Er werd 2x omgeroepen dat het volgende station Oldenzaal was. De eerste keer een kort stukje door een vrouw (volgens mij van het oude reisinfo-systeem), en 15 seconden later door een man (volgens mij het nieuwe reisinfo-systeem, deze stottert en hakkelt soms een beetje, wat ook in de bussen gebeurt (systeem trekt het niet)).
De vrouw: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus1.mp3
De man: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus2.mp3
PM mij!
pi_141564761
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:14:49 #122
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_141564998
DDZ zesje staat nu ook op Bokkenduinen, voor de geïnteresseerde zeg maar.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:39:36 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141565248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vanuit Dordrecht :? . Ik heb het over de Belgische Essen hè. 10 minuten onder Roosendaal.
Dat weet ik. Maar ik ben sneller bij Antwerpen dan bij Essen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:40:32 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141565255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:00 schreef James1988 het volgende:
Er is weer een Werbelok bij, ditmaal van ERS Railways. De loc is in deze uitrusting gestoken vanwege het tweejarig jubileum van de Rotterdam - Swarzeds-shuttle (wie kent hem niet?)

[ afbeelding ]
bron foto

[ afbeelding ]
bron foto
Die shuttle is beter bekend onder de Poznàn-shuttle, en werd voorheen samen met PKP gereden. Daarvoor kwam de PKP 189 205, in de PKP-livrei, ook regelmatig in Nederland. Dat is nu dus over.
pi_141565334
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:14 schreef Fiorano het volgende:
DDZ zesje staat nu ook op Bokkenduinen, voor de geïnteresseerde zeg maar.
Welke van de vier?

Gheghe, nummertjes.
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:50:01 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141565346
Ik gok één die met 76 begint en eindigt op een 5 ;)
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:09:30 #127
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_141565610
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 07:42 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
'En als je geen Nederlands kunt kun je lekker de pot op'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:16:04 #128
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141565702
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke van de vier?

Gheghe, nummertjes.
volgens somda is het de 7608. heb jij dan de nummertjes van de afzonderlijk bakken? :9~
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:29:55 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141565956
quote:
DB-concurrent HKX stopt met intercityverbinding

De private spoorwegonderneming Hamburg-Köln Express stopt met intercitytreinen rijden. Het is de concurrent van Deutsche Bahn niet gelukt om zwarte cijfers te schrijven.
Meer bij OVmagazine
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:17:29 #130
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141566879
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eurailscout is (deels) van Strukton.
Klopt en volgens mij nu ook gedeeltelijk van SNCF :(
pi_141566946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:17 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Klopt en volgens mij nu ook gedeeltelijk van SNCF :(
50% ook direct!
http://www.eurailscout.co(...)any-strukton_nl.html
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:24:58 #132
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141567068
quote:
Ik zie het ;), nadeel van die Fransen is dat ze echt alles in het Frans hebben en aangezien ze geen engels kunnen, leidt dit tot verwarring. En ze hebben verouderde meettreinen, waaraan ze gewend zijn. (Waardoor wij onze signalen 'slechter' moeten maken zodat hij op de Mauzin lijkt....)
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:46:15 #133
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_141567548
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke van de vier?

Gheghe, nummertjes.
Vergeten naar te kijken *amateur*
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_141569197

Met fooncamera, best tevreden mee.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:45:41 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141569262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:24 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Ik zie het ;), nadeel van die Fransen is dat ze echt alles in het Frans hebben en aangezien ze geen engels kunnen, leidt dit tot verwarring. En ze hebben verouderde meettreinen, waaraan ze gewend zijn. (Waardoor wij onze signalen 'slechter' moeten maken zodat hij op de Mauzin lijkt....)
Gewoon een randomgenerator witte-ruis laten produceren en dit optellen bij het meetsignaal.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:38 #136
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141569291
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon een randomgenerator witte-ruis laten produceren en dit optellen bij het meetsignaal.
Nee, bepaalde soorten filters met een specifieke respons over de data heen gooien.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:56:13 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141569629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:46 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Nee, bepaalde soorten filters met een specifieke respons over de data heen gooien.
Ik ben geen fan van filteren in meetsignalen. Vaak introduceren ze troep in je signaal, vooral bij stappen. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:01:53 #138
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141569810
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van filteren in meetsignalen. Vaak introduceren ze troep in je signaal, vooral bij stappen. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
Klopt helemaal. Maar filteren is vaak wel nodig. Een trein heeft namelijk afhankelijk van de snelheid meer of minder last van bepaalde golven in het spoor.

B.v. Een golf tot 25 meter heeft veel meer invloed bij een station, omdat ze daar langzamer rijden dan op een 'open' stuk.
pi_141570020
Deze virm schomelt zo hard dat mijn koffie bijna uit mijn beker klotst :')
pi_141570164
quote:
Ah, eruit geconcurreerd door de bus. Wat dat betreft is er ook wel veel veranderd met de liberalisering van het busverkeer per 2013. Sindsdien is alle Fernverkehr volledig open-access, zowel trein als bus.
pi_141570808
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:08 schreef Yreal het volgende:
Deze virm schomelt zo hard dat mijn koffie bijna uit mijn beker klotst :')
Is die meuk al onderweg naar me? :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:50:35 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141571324
Volgens DeRedactie.be gaan de Belgen weer staken, van zondag 29 juni 22u tm maandag 30 juni 22u.
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:33 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_141571677
Belgen _O_ werkschuw volk dat het is :r :r
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:03:46 #144
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_141573594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:50 schreef greavy het volgende:
Volgens DeRedactie.be gaan de Belgen weer staken, van zondag 29 juni 22u tm maandag 30 juni 22u.
quote:
24-uursstaking op Belgisch spoor
donderdag 26 jun 2014, 13:53 (Update: 26-06-14, 13:59)

Tussen zondagavond 22.00 uur en maandagavond 22.00 uur rijden er in België geen treinen vanwege een staking. De werknemers van het spoorbedrijf NMBS zijn ontevreden over de toekomstplannen van hun werkgever. De socialistische spoorvakbond heeft tot de staking opgeroepen.

De bond is zich ervan bewust dat de staking voor treinreizigers op een slecht moment komt. Voor veel Belgen begint dit weekend de vakantie en er zijn een aantal grote festivals. Ook voor Nederlandse treinreizigers zal de hinder naar verwachting groot zijn.

Geen vakantie
De werknemers zeggen dat ze geen vakantie kunnen opnemen omdat er te weinig personeel is. Ze eisen dat het spoorbedrijf meer mensen aanneemt. Ook kunnen ze zich niet vinden in het nieuwe vervoersplan van de NBMS, dat in december wordt ingevoerd.

De socialistische spoorvakbond en NMBS onderhandelen al een half jaar. Volgens de vakbond zijn de partijen nog niks opgeschoten.
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 14:07:22 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141573701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:50 schreef greavy het volgende:
Als ze 11 en 12 juli maar niet gaan staken vind ik alles best :P
PM mij!
pi_141574370
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb studentenweekendOV maar ik ga soms met de eerste klas en dan koop ik zo'n eerste klas-treinkaartje (met 40% korting).

Echter gaan de papieren kaartjes binnenkort uit de schappen, dus ik vraag me af hoe ik dan alsnog met de 1ste klas kan reizen?

Heb al aan een conducteur gevraagd, die wist het niet en toen heb ik gevraagd aan een informatiebalie op Groningen CS, ze wisten het ook niet :')

Als ik bij zo'n automaatding incheck, dan staat er wel een optie 'Klasse', maar dat is dan eenmalig ¤25 zoveel voor 1 dag. Maakt niet uit waarheen. Dat is toch raar? Er zit wel een wereld van verschil in de prijzen tussen Groningen - Assen en Groningen - Maastricht.

Iemand?
pi_141574524
Zie hier;
http://www.ns.nl/reiziger(...)es/overgang-2-1.html
Je zal dus inderdaad 25 euro moeten betalen, behalve als je buiten de spits of in het weekend reist.
pi_141574659
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:31 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb studentenweekendOV maar ik ga soms met de eerste klas en dan koop ik zo'n eerste klas-treinkaartje (met 40% korting).

Echter gaan de papieren kaartjes binnenkort uit de schappen, dus ik vraag me af hoe ik dan alsnog met de 1ste klas kan reizen?

Heb al aan een conducteur gevraagd, die wist het niet en toen heb ik gevraagd aan een informatiebalie op Groningen CS, ze wisten het ook niet :')

Als ik bij zo'n automaatding incheck, dan staat er wel een optie 'Klasse', maar dat is dan eenmalig ¤25 zoveel voor 1 dag. Maakt niet uit waarheen. Dat is toch raar? Er zit wel een wereld van verschil in de prijzen tussen Groningen - Assen en Groningen - Maastricht.

Iemand?
Die papieren kortingskaartjes voor de ov studentenkaart zijn al sinds 2012 niet meer toegestaan.
Geen enkele conducteur zal er een probleem van maken, maar officieel rijd je zwart als je daarmee eerste klas gaat zitten.
De enige manier om legaal met de studentenkaart eerste klas te reizen in inderdaad met de klassewissel mogelijkheid bij de automaat à 25 Euro door de week of 10 Euro in het weekend. Die overgangskaartjes voor buiten de spits gelden niet icm de studentenkaart.
pi_141574788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:36 schreef Viezze het volgende:
Zie hier;
http://www.ns.nl/reiziger(...)es/overgang-2-1.html
Je zal dus inderdaad 25 euro moeten betalen, behalve als je buiten de spits of in het weekend reist.
Ik vind dat raar :{ Toch bedankt :)
pi_141574825
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:40 schreef MTL het volgende:

[..]

Die papieren kortingskaartjes voor de ov studentenkaart zijn al sinds 2012 niet meer toegestaan.
Geen enkele conducteur zal er een probleem van maken, maar officieel rijd je zwart als je daarmee eerste klas gaat zitten.
De enige manier om legaal met de studentenkaart eerste klas te reizen in inderdaad met de klassewissel mogelijkheid bij de automaat à 25 Euro door de week of 10 Euro in het weekend. Die overgangskaartjes voor buiten de spits gelden niet icm de studentenkaart.
Dat heb ik nooit geweten. Heb tientallen conducteurs gehad en ze hebben echt nooit moeilijk over gedaan. Waarom niet eigenlijk, als het toch zwartrijden is?
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:48:03 #151
146033 ReisT
pi_141574917
Omdat die conducteurs het ook belachelijk vinden om boetes uit te delen aan mensen die een kaartje hebben gekocht?
  donderdag 26 juni 2014 @ 15:44:00 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141576963
Omdat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:08:10 #153
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141580814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:03 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

[..]

Te weinig personeel? Descheemaecker zei in z'n boekje toch dat ze in Belgie toch een volledige dienst konden doen met de helft van het personeel? _O-
  donderdag 26 juni 2014 @ 17:12:40 #154
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_141580987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:08 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Te weinig personeel? Descheemaecker zei in z'n boekje toch dat ze in Belgie toch een volledige dienst konden doen met de helft van het personeel? _O-
De andere helft heeft zich acuut ziek gemeld na die uitspraak.
pi_141582452
WGR / boete ns bij gebruik andermans chipkaart

Mijn vriendin heeft een boete gekregen omdat ze reisde met mijn persoonlijke OV-chipkaart, boehoe :') :')
pi_141583523
Oh ik mag trouwens vanwege die Tweakers-actie het Testlab in Amersfoort bezoeken.. Beetje balen dat het voor mij midden in de tentamenweek valt :|W
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:30:41 #157
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141583879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:21 schreef Ireyon het volgende:
Oh ik mag trouwens vanwege die Tweakers-actie het Testlab in Amersfoort bezoeken.. Beetje balen dat het voor mij midden in de tentamenweek valt :|W
Cool, dat is toch waar ze met een simulator nieuwe machinisten opleiden (aan de andere kant van het spoor) ?
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:40:59 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:51 schreef Ireyon het volgende:
WGR / boete ns bij gebruik andermans chipkaart

Mijn vriendin heeft een boete gekregen omdat ze reisde met mijn persoonlijke OV-chipkaart, boehoe :') :')
Ja want dan vervuilt ze de Big Brother database EN DAT KAN NATUURLIJK NIET o|O
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:42:27 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141584358
treinreiziger twitterde op donderdag 26-06-2014 om 18:38:05 Treinkaartje met korting verdwijnt ter bescherming van vaste klanten http://t.co/VqIvVzge1B reageer retweet
Wat is dit voor bullshit zeg :')

En ohja, NS-WTF-momentje: ik ben mijn OV-chipkaart verloren. Ik heb thuis nog twee ongebruikte persoonlijke chipkaarten liggen die beide nog ruim 4 jaar geldig zijn. NS zegt echter "Nee, je kunt niet je VDU laten overzetten naar die kaart, dat is technisch niet mogelijk." Ik moet maar een vervangende kaart bestellen à ¤ 11.

Technisch niet mogelijk? Ammehoela. Dat is niets meer dan een procesje starten.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:49:15 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584657
en dan vind je hem straks weer terug, heb je er al 4 *O*

Nog zonder meereis-sixpack _O_
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:50:11 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584694
En natuurlijk zien ze er allemaal hetzelfde uit, dus overal een b2p-mijn-oplossing-is-handig-Post-It-memootje aan met welke welke is O+
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:51:29 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141584745
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
en dan vind je hem straks weer terug,
De kans dat ik 'm terugvind is klein: ik had 'm vanochtend nog (heb uitgecheckt in de tram), en op kantoor hebben ze 'm niet gevonden (heb ik al nagevraagd). Helaas. :P
quote:
heb je er al 4 *O*
Nee, meer nog.
quote:
Nog zonder meereis-sixpack _O_
Ook nog. _O-
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:53:03 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141584806
Nog frappanter: ik kan via Mijn NS 'tijdelijk reisrecht' aanvragen waardoor het product alsnog op een andere kaart komt te staan. Voor een periode van 3 weken ofzo. :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:54:08 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584854
Onze hele trein werd vanmiddag per intercom bedreigd met 100 % controles in Amersfoort. "En ook as u in de trein blijft zitten, zult u zo dadelijk gecontroleerd worden! Dus houdt uw vervoerbewijs bij de hand!" En inderdaad, bij alle trappen en liften gele gorilla's. En inderdaad: Den Haag - Deventer niemand gezien :') Kneuzen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:54:56 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:53 schreef James1988 het volgende:
Nog frappanter: ik kan via Mijn NS 'tijdelijk reisrecht' aanvragen waardoor het product alsnog op een andere kaart komt te staan. Voor een periode van 3 weken ofzo. :')
Op weer een andere kaart die ze sneller naar je toe kunnen sturen? :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:55:49 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584935
wat een terminaalfaal is die kaart ook zeg. EN het wordt gewoon steeds erger. Net als je denkt "Okee dit is het toppunt" dan komen ze weer met zoiets :') ;(
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:55:58 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141584945
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op weer een andere kaart die ze sneller naar je toe kunnen sturen? :P
"Als u al een anonieme of persoonlijke kaart heeft waar nog geen NS-abonnement op staat..."

Nou stel lamzakken bij NS, DAT IS PRECIES WAT IK HEB. Waarom dan in godsnaam eisen dat ik toch een nieuwe kaart à 11 euro bestel? :{
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 18:56:39 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141584968
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat duurt niet lang meer ;)
Een reactie naar aanleiding van e-tickets.

Gaan deze tickets verdwijnen? Wat een onzin, ik vind het een ideaal systeem. Koop er zelf regelmatig 1.

Ook als je buitenlandse gasten hebt is dit ideaal, je koopt ze een kaartje, stuurt ze de PDF door en gaan.
  donderdag 26 juni 2014 @ 18:57:04 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141584988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

"Als u al een anonieme of persoonlijke kaart heeft waar nog geen NS-abonnement op staat..."

Nou stel lamzakken bij NS, DAT IS PRECIES WAT IK HEB. Waarom dan in godsnaam eisen dat ik toch een nieuwe kaart à 11 euro bestel? :{
Wat zegt Eva? :')

More interestingly, wat zegt Driek? :)

(die twitterkneuzen slaan we maar even over)
pi_141585241

Memories!
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:06:43 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141585442
Moet je bewaren :Y
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:08:18 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141585501
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je bewaren :Y
Ik heb nog een papieren kaartje uit Berlijn, ook uit 2012. Een CityTourCard AB 48 Stunden voor ¤ 16,90 O+
pi_141585516
Oh, die heb ik hier ook nog wel liggen, 72 uur :P
pi_141585527
Meerdere zelfs trouwens
pi_141585529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Memories!
ze hebben geen papieren kaartjes meer?
pi_141585689

O+
pi_141585897
quote:
Om nog even hierop terug te komen: HKX stopt helemaal niet met deze verbinding.

HKX is alleen niet van plan om verdere nieuwe intercity-verbindingen via open access op te zetten. In plaats daarvan willen ze in open acces verbindingen tegen stoptreintarief gaan aanbieden zodat ze in de DB-reisplanner komen te staan en ook het voor- en natransport met hetzelfde treinkaartje mogelijk is. Met als uiteindelijke doel dus meer reizigers.

http://www.faz.net/aktuel(...)kt-ein-13010569.html
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:17:42 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141585988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:12 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

O+
Staat die er nog steeds ja? :D
pi_141586162
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staat die er nog steeds ja? :D
Heh helemaal schoongepoetst zelfs

Althans dat zou je niet zeggen op die foto O-)
pi_141586163

Fyra O+
pi_141586173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:12 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

O+
Kek kuifje.
pi_141586209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Kek kuifje.
Bedankt man. Jammer dat m'n baard niet zichtbaar is.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:23:07 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141586242
Ik had NS (via Twitter) de vraag gesteld waarom ik mijn VDU-product niet op een andere kaart kan krijgen, het antwoord was "Omdat je huidige chipkaart aan je VDU-contract is gekoppeld en op basis daarvan dus ook vervangende kaarten worden verstrekt."

Dus heb ik ze nu maar de vraag gesteld om de aan het VDU-contract gekoppelde OV-chipkaart te wijzigen. :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:27:33 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141586422
Waar komt die 11 euro trouwens ineens vandaan? Een nieuwe kaart aan laten maken was toch (een op zich al schandalige) 7,50? :?
pi_141586491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:42 schreef James1988 het volgende:
treinreiziger twitterde op donderdag 26-06-2014 om 18:38:05 Treinkaartje met korting verdwijnt ter bescherming van vaste klanten http://t.co/VqIvVzge1B reageer retweet
Maar uiteraard zal men bij de NS weer coulant zijn. Echt, waarom het rijdend personeel niet gaat staken tot het management ophoudt om geweld uit te lokken is me een raadsel...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_141586525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar komt die 11 euro trouwens ineens vandaan? Een nieuwe kaart aan laten maken was toch (een op zich al schandalige) 7,50? :?
Administratiekosten? Mansveldmarge? Hugestoeslag?
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:31:55 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141586597
quote:
Twee dingen:

1. Wat zit hier WEL achter?
2. Welke GASDEBIEL bij NS denkt dat iemand dit gelooft?
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 19:31:56 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141586599
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Administratie kosten voor een anonieme kaart? :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:32:59 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141586649
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Al die onzin is allemaal pure naaierij, net als die balietoeslag.
pi_141586692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:21 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Fyra O+
legaal toeslag en op een stoptrein
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:37:51 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141586906
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:33 schreef mschol het volgende:

[..]

legaal toeslag en op een stoptrein
1 kaartje niet te lezen en 1 kaartje niet te zien of het gecontroleerd is. Voor de rest zie ik op z'n minst 4 knipjes op 6 enkele reizen Schiphol - Rotterdam, dat is 288 km. Een check-interval van 72 km, of een trefkans van 1,4 % per km. Toch al snel 3 keer zo vaak als wat ik op het HRN meemaak :)
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:38:33 #193
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_141586989
Toch bijzonder dat Kamerleden vragen of NS iets kan doen aan de prijzen van de internationale treintickets naar Brussel/Parijs, terwijl NS helemaal geen aandeel heeft in het bedrijf. Ze zouden het kunnen vragen, maar veel meer dan dat niet volgens mij :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:40:05 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141587082
Kamerleden weten van God noch zure appelen als het ver OV gaat. Ook de zogenaamde Specialisten.
pi_141587189
Over de IC Nieuwe Generatie (ICNG) legt consultatiebureau ADSE de vinger op de zere plek.
De grootste externe risicofactor is de door NS niet beheersbare politieke invloed op uitgangspunten & eisen.

pi_141587362
quote:
Hoewel het echt achterlijk is dat treinen van Vlissingen naar Antwerpen via Kijfhoek moeten, ben ik blij dat mijn wijk niet voor de volle 360° door spoor wordt ingesloten. Het is nu al een ramp qua verkeersontsluiting met maar liefst 3 hele overwegen.
pi_141587592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:41 schreef b2py het volgende:
Over de IC Nieuwe Generatie (ICNG) legt consultatiebureau ADSE de vinger op de zere plek.
De grootste externe risicofactor is de door NS niet beheersbare politieke invloed op uitgangspunten & eisen.
Theoretisch, ja. Praktisch wordt er ze natuurlijk al jaren niets in de weg gelegd.
pi_141587781
quote:

En ohja, NS-WTF-momentje: ik ben mijn OV-chipkaart verloren. Ik heb thuis nog twee ongebruikte persoonlijke chipkaarten liggen die beide nog ruim 4 jaar geldig zijn. NS zegt echter "Nee, je kunt niet je VDU laten overzetten naar die kaart, dat is technisch niet mogelijk." Ik moet maar een vervangende kaart bestellen à ¤ 11.

Ik vraag het me af. Studentenreisproduct kunnen ze technisch gezien ook niet overzetten zeiden ze me. Toch heb ik het wel voor elkaar gekregen. Ze willen het gewoon niet.
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:57:19 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141588225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:51 schreef Facepalm het volgende:
Ze willen het gewoon niet.
En ze kunnen het niet, of ze weten niet dat ze het kunnen.
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 19:58:55 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141588303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Om nog even hierop terug te komen: HKX stopt helemaal niet met deze verbinding.

HKX is alleen niet van plan om verdere nieuwe intercity-verbindingen via open access op te zetten. In plaats daarvan willen ze in open acces verbindingen tegen stoptreintarief gaan aanbieden zodat ze in de DB-reisplanner komen te staan en ook het voor- en natransport met hetzelfde treinkaartje mogelijk is. Met als uiteindelijke doel dus meer reizigers.

http://www.faz.net/aktuel(...)kt-ein-13010569.html
Tegen stoptreintarief zal wel niet inhouden dat het Schönes Wochenende-ticket er ook geldig is? O-)
PM mij!
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:59:43 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141588339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tegen stoptreintarief zal wel niet inhouden dat het Schönes Wochenende-ticket er ook geldig is? O-)
Dat betekent dat inderdaad ja :Y
pi_141588509
Steam Summer Sale!

Train Simulator 2014 voor ¤6,29.

http://store.steampowered.com/app/24010/
pi_141588514
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar wordt op DSO flink over gespeculeerd zonder dat er een duidelijke conclusie over is.

Maar de DB heeft sowieso wel een aantal stoptreinen die ze zonder subsidie in open access rijden, zoals de nieuwe IRE Berlijn - Hamburg. Daarop zijn tickets zoals SWT gewoon geldig, als ik het goed heb.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:07:23 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141588701
"Stoptreintarief" = "Nahverkehr" = "Verbundstarif" = Alle pauperkaartjes mogen.

Hoeft niet zo veel discussie over te zijn denk ik :P
pi_141588816

Komt net binnen, maar al te graag! _O_

Edit: Ze houden ook rekening met de treinautist O+

donderdag 26 juni 2014 @ 20:13:51 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141588969
Keuze 4: "Ik had graag een rondreis willen maken maar die damn NS verkoopt dat frickin kaartje niet meer, schobbejakken."
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:14:07 #207
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141588972
Interessant stukje over de toegankelijkheid van een trein met een vmax van 249 km/h
quote:
De gestelde eisen met betrekking tot toegankelijkheid kunnen niet worden gehaald.
- Bestaande hogesnelheidstreinen zijn namelijk niet voorzien van een lage vloer.
Motoren en remmen zijn bijvoorbeeld groter voor snellere treinen, waardoor onder
de vloer meer ruimte nodig is voor technische apparatuur, wat strijdig is met een
vloer die aansluit op perronhoogte.
- Brede deuren zijn benodigd om snel in en uit te kunnen stappen. Bij hogere
snelheden dan 200 kilometer per uur zijn sterkere deuren benodigd als gevolg van
hogere aerodynamische belasting. De industrie heeft dergelijke sterke brede
(dubbele) deuren nog niet ontwikkeld. Hierdoor zal de trein een krappere
(enkelvoudige) deur bevatten, waardoor de halteertijden op de stations vergroot
moeten worden. Dit levert over het gehele HSL-traject extra reistijd op.
- De acceleratie en deceleratie van hogesnelheidstreinen zijn langzamer dan
Intercitytreinen, omdat deze zijn ontworpen voor lange afstanden. In het
Nederlandse netwerk liggen de stations relatief dicht bij elkaar. Een snelle
acceleratie, waarbij treinen voor en na halteringen in korte tijd op snelheid komen,
is een belangrijke factor voor het realiseren van snelle reistijden. Treinen met een
maximale snelheid van 200 kilometer per uur met een snelle acceleratie en
deceleratie dragen bij aan het verkorten van de rijtijden. Een langzaam
acceleratievermogen leidt er toe dat gewenste rijtijden niet gehaald kunnen
worden.
- Een hogere snelheid betekent een geluidstoename. Bij een groeiend treinverkeer
worden de geluidsnormen eerder bereikt bij hogere maximale snelheden. De
industrie geeft aan dat zij niet kan garanderen aan de concessie-eisen met
betrekking tot geluid te kunnen voldoen.
Oftewel: Mensen met een beperking kunnen lastig instappen, de deuren zullen te krap zijn, de rijtijden worden alleen maar langer en de rit wordt oncomfortabeler door een toename van geluid.
Al met al een toptrein :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:15:54 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141589034
Ja hoor, een bredere deur in een snelle trein is de cutting edge of science :') _O-
pi_141589038
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
Interessant stukje over de toegankelijkheid van de ICNG:

[..]

Oftewel: Mensen met een beperking kunnen lastig instappen, de deuren zullen te krap zijn, de rijtijden worden alleen maar langer en de rit wordt oncomfortabeler door een toename van geluid.
Al met al een toptrein :')
Je hebt de tekst niet goed gelezen. Dat gaat over een trein met Vmax 249 km/h.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:18:01 #210
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141589112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt de tekst niet goed gelezen. Dat gaat over een trein met Vmax 249 km/h.
Oja, ik zie het, staat ietwat warrig geformuleerd. Eerst een hele opsomming en dan een klein stukje verderop waarin staat dat dit alles niet geldt voor de ICNG. Post dus ff aangepast
pi_141589223
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja hoor, een bredere deur in een snelle trein is de cutting edge of science :') _O-
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Bij de Duitse dubbeldeksrijtuigen zie je bijvoorbeeld al wel dat die hele brede schuifdeuren eigenlijk maar net geschikt zijn voor 160 km/u. Daarmee moet je niet 249 km/u willen gaan rijden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:24:22 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141589355
Met M6'n kan je ook 200km/h rijden.. Maar dat rijden ze niet, want "het brengt teveel instabiliteit mee", en mag je ineens maar 170km/h. Er wordt volgens mij al een half jaar lang naar een "oplossing" gezocht ... Schiet niet op bij die Belgen ...
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:28:55 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141589538
quote:
Ik denk dat we wel kunnen raden welke bouwer wordt bedoeld voor type 6 op pagina 11 van de audit. :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:33:07 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141589736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Bij de Duitse dubbeldeksrijtuigen zie je bijvoorbeeld al wel dat die hele brede schuifdeuren eigenlijk maar net geschikt zijn voor 160 km/u. Daarmee moet je niet 249 km/u willen gaan rijden.
Dat is het herhalen van wat er nu gebeurt ja. Uit niets blijkt dat het technissch onmogelijk is.
pi_141589777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is het herhalen van wat er nu gebeurt ja. Uit niets blijkt dat het technissch onmogelijk is.
Is er überhaupt een voorbeeld dat laat zien dat het kan?
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:35:39 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141589837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Is er überhaupt een voorbeeld dat laat zien dat het kan?
Misschien niet. Maar als dat de insteek zou zijn dan renden we nu nog in berenvellen met knuppels achter elkaar aan.
pi_141589882
Ik kan me best voorstellen dat het drukverschil bij een groter deuroppervlak een probleem wordt.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:38:58 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141589954
Mooi nattevingerwerk in die audit, 'we hebben geen cijfers over hoe lang een haltering met pseudo-HST-materieel zou moeten duren, maar in Rotterdam zagen we dat mensen soms 4,5 minuut nodig hadden om in of uit de Thalys te komen dus gebruiken we dat cijfer maar'.

Want een Thalys is echt heel goed te vergelijken met een binnenlandse trein qua reizigersgedrag, met koffers enzo. :z

En over die reizigers met een functiebeperking: wat is er mis met het inbouwen van een lift, zoals het geval is bij de Railjet?
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:39:41 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141589980
Oh jawel, dat kan ik me ook wel voorstellen :) Maar daar is toch iets tegen te ontwikkelen?

Horen we niet al jaren lang mooie verhalen over hogesnelheidsgoederentreinen bijvoorbeeld? Snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Madrid etc. Hoe gaan ze die lossen? Per keer loopt er één Spanjool naar binnen om één kratje snijbloemen door die smalle deur te tillen? :?
pi_141590062
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jawel, dat kan ik me ook wel voorstellen :) Maar daar is toch iets tegen te ontwikkelen?

Horen we niet al jaren lang mooie verhalen over hogesnelheidsgoederentreinen bijvoorbeeld? Snijbloemen uit Aalsmeer binnen 12 uur in Madrid etc. Hoe gaan ze die lossen? Per keer loopt er één Spanjool naar binnen om één kratje snijbloemen door die smalle deur te tillen? :?
Wat denk je waarom lucht- en ruimtevaarttechniek de moeilijkste studie überhaupt is?

Sommige dingen zijn gewoon lastig.

Een vliegtuig kan bijvoorbeeld niet zulke ramen hebben, zo bleek nadat drie van deze toestellen midden in de lucht doormidden waren gebroken.
pi_141590110
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:38 schreef James1988 het volgende:
Mooi nattevingerwerk in die audit, 'we hebben geen cijfers over hoe lang een haltering met pseudo-HST-materieel zou moeten duren, maar in Rotterdam zagen we dat mensen soms 4,5 minuut nodig hadden om in of uit de Thalys te komen dus gebruiken we dat cijfer maar'.

Want een Thalys is echt heel goed te vergelijken met een binnenlandse trein qua reizigersgedrag, met koffers enzo. :z

En over die reizigers met een functiebeperking: wat is er mis met het inbouwen van een lift, zoals het geval is bij de Railjet?
Laat ze alsjeblieft met een Railjet met meer deuren komen. Alstublieft _O_
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:44:59 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141590172
Nou ja, alles leuk en aardig natuurlijk, maar dan heb je het over vliegtuigen. Met een snelheid van 900 km/h. En DAN NOG zijn deuren mogelijk.

Hier wordt gedaan alsof een toename van 160 naar 249 km/h voor onoverkomelijke problemen zou zorgen. Dat kan gewoon niet met elkaar te rijmen zijn.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:49:52 #223
339902 xStroop
Stroopwafelliefhebber
pi_141590359
Misschien een rare vraag... Is er iemand die weleens een dagkaart heeft gekocht, om simpelweg van station naar station te reizen om de stations te bekijken? :9
pi_141590552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, alles leuk en aardig natuurlijk, maar dan heb je het over vliegtuigen. Met een snelheid van 900 km/h. En DAN NOG zijn deuren mogelijk.

Hier wordt gedaan alsof een toename van 160 naar 249 km/h voor onoverkomelijke problemen zou zorgen. Dat kan gewoon niet met elkaar te rijmen zijn.
Met zo'n snelheidsverhoging krijg je (als ik me niet vergis) ongeveer een 2,5 keer zo sterke drukgolf als je bijv. een tunnel in of uit rijdt. Dat is dus een behoorlijke technische uitdaging.

Edit: Als je niet alleen kijkt naar het drukverschil op zich, maar ook naar de snelheid van de drukverandering, dan is het verschil zelfs een factor 3,7.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 21:01:05 ]
pi_141590785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:49 schreef xStroop het volgende:
Misschien een rare vraag... Is er iemand die weleens een dagkaart heeft gekocht, om simpelweg van station naar station te reizen om de stations te bekijken? :9
Als je station bekijken vervangt door stationsbordjes bekijken, dan euh. nee. Ik kan zo iemand niet :7
pi_141590899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Met zo'n snelheidsverhoging krijg je (als ik me niet vergis) ongeveer een 2,5 keer zo sterke drukgolf als je bijv. een tunnel in of uit rijdt. Dat is dus een behoorlijke technische uitdaging.

Edit: Als je niet alleen kijkt naar het drukverschil op zich, maar ook naar de snelheid van de drukverandering, dan is het verschil zelfs een factor 3,7.
En dan heb je het over 249 km/h ten opzichte van stilstaande omgeving, maar er komt ook nog eens een tegenligger met diezelfde snelheid langsrazen.
pi_141591341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:02 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En dan heb je het over 249 km/h ten opzichte van stilstaande omgeving, maar er komt ook nog eens een tegenligger met diezelfde snelheid langsrazen.
Dat verandert verder niks aan de verhouding van 2,4 respectievelijk 3,7 keer meer drukverschil ten opzichte van als beide treinen 160 km/u rijden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:13:39 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141591520
Drukte vanmiddag in de Houtrakpolder:

Gingen 8 bakken DDZ voor een conditierit even Amersfoort op en neer, terwijl er ook nog een aantal ICR-rijtuigen waren geplaatst, en vervolgens ging die lok weer met 8 bakken DDZ naar Haarlem.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:26:21 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141592215
Over DDZ-6 gesproken: dat spul mag niet meer worden ingezet in sprinterdiensten, het trekt te langzaam op.
pi_141592281
Werd dat dan?
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:27:39 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141592282
:D Maar daar was het ook niet voor bedoeld ...
DDZ6 is een prima maatje voor Den Haag - Venlo in het dal, waar DDZ4 toch wel krapjes is ... NSR rijdt daardoor zelfs in het weekend veel met DDZ8, maar DDZ6 zou al volstaan.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:29:23 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141592393
Deze stations op 1 dag

Antwerpen
Hasselt
Gent
Leuven
Brugge
Bergen
Luik
Aarlen
Namen
Waver

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Kanonne. Dat wordt effe puzzelen xD
Zal dus op een zaterdag moeten. Eens kijken of het lukt (evt via de laatste boemeltrein naar Roosendaal) :P
Het kan op een vrijdag vanaf Dordrecht 6.02 vertrek en aankomst 22.33, zonder Thalys, ik zal nog even checken. :Y :Y *O* *O*

Lukt net niet vanaf Utrecht :{

Langste overstap 25 minuten, kortste 4 minuten.

[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 26-06-2014 21:38:17 ]
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:35:41 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141592819
Op een doordeweekse dag kan het krapaan inderdaad, op een zaterdag nét niet.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:53:52 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141594069
CD 163 251-2 + rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr
Op 9 april moest ik overstappen in Praag, en had ruim een anderhalf uur tijd om de trein terug naar Dresden te nemen. Te Praha Hlavni Nadrazi staat de 163 251 met 4 rijtuigen gereed.

DB Regio 112 184 + Dosto's by Durk Houtsma., on Flickr
Op donderdag 10 april 2014 was ik onderweg om in de buurt van Konigstein in het Elbtal geschikte fotostekken te vinden voor de stoompendeltreinen voor het Dresdner Dampfloktreffen. Zoals de avond vooraf al gezien, zou het een ijzig koude wind worden, en daardoor werd er wel een stek bezocht, maar ook weer snel vertrokken.
Na een overstap in Bad Schandau op de EC 378 naar Stralsund, werd er in Elsterwerda weer teruggereden naar Dresden met EC 177 naar Bratislava.

Tijdens het halfuurtje in Elsterwerda kon deze fraaie RE-stam nog vastgelegd worden. Aan de haak van de 112 184 hangen nog wat DR-Dosto's en stuurstand. Aan spoor 3 staat ook nog een zelfde stam te keren, terwijl op spoor 1 eveneens een vergelijkbare stam vertrok.
De stam die hier geparkeerd stond, zou in de spits weer ingezet worden.

Metrans 186 187 + Praag-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr
Bij Priestewitz (D) passeert keurig volgens plan de Rotterdam - Praag-shuttle.
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:55:00 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141594161
Nou, de NS-klantenservicedrone aan de andere kant van de lijn (bijna 10 minuten in de wacht gehangen om 21:30 's avonds, goed zo jongens!) was al net zo behulpzaam als zijn collega's op Twitter. "Nee, kan niet, bestel maar een nieuwe kaart a ¤ 11."

Flikker op, stel debielen. :{
pi_141594289
quote:
13s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:
Nou, de NS-klantenservicedrone aan de andere kant van de lijn (bijna 10 minuten in de wacht gehangen om 21:30 's avonds, goed zo jongens!) was al net zo behulpzaam als zijn collega's op Twitter. "Nee, kan niet, bestel maar een nieuwe kaart a ¤ 11."

Wat zegt Eva?
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:57:00 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141594319
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat zegt Eva?
Eva is een achterlijke domme doos die het verdient om met een loden buis tot pulp te worden geslagen.
pi_141594550
quote:

ondertussen heeft het je al meer frustratie gekost dan 11 euro waard is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:01:26 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141594615
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ik vind het onzin om 11 euro stuk te slaan voor een nieuwe kaart terwijl ik er nog 2 heb liggen waar amper een krasje op zit. :')
pi_141594764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ik vind het onzin om 11 euro stuk te slaan voor een nieuwe kaart terwijl ik er nog 2 heb liggen waar amper een krasje op zit. :')
Begrijpelijk, ik heb een paar reservekaarten liggen voor als ik eens een kaart kwijt ben of kapot heb, voor tijdelijk reisrecht. (oude ns jaarkaarten)

Overigens heb ik nu een nieuw NS abonnement, en 1x een defecte kaart gehad, en 1x een verloren, en telkens gratis vervanging gekregen. Dus vermoed dat het alleen opgaat voor legacy producten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:07:53 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141595098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Begrijpelijk, ik heb een paar reservekaarten liggen voor als ik eens een kaart kwijt ben of kapot heb, voor tijdelijk reisrecht. (oude ns jaarkaarten)
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de OV-chipkaart. Het is welgeteld 1x voorgevallen dat ik niet kon uitchecken omdat tijdens de rit de apparatuur in de bus uitviel, maar dat had Connexxion binnen een week gerestitueerd (ik moest het wel zelf aanvragen).
quote:
Overigens heb ik nu een nieuw NS abonnement, en 1x een defecte kaart gehad, en 1x een verloren, en telkens gratis vervanging gekregen. Dus vermoed dat het alleen opgaat voor legacy producten.
Dat zou best eens kunnen, ja.

Ik heb een tijdje terug een nieuwe OV-chipkaart ontvangen ter vervanging van de kaart waar mijn Dal Vrij-abonnement op staat, zonder dat ik hierom heb gevraagd en zonder dat ik iets heb hoeven te betalen. Ik weet vandaag de dag nog steeds niet wie die kaart nou heeft aangevraagd en betaald: NS of TLS?
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:10:47 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141595308
Ik heb 2 OV-chipkaarten in de portemonnee, en totaal 3 kaarten:

Kaart 1: NSR WeekendVrij, met beetje saldo. Nog 4 jaar geldig.
Kaart 2: Nog x-aantal euro aan saldo, ex-NSR WeekendVrij kaart (maar staat het product nog op "want verwijderen mislukt steeds, dus is onmogelijk." aldus NS...). Nog 3 jaar geldig.
Kaart 3: Geen geldige producten meer, geen saldo meer. Nog 3 jaar geldig.

Ik probeer met de zeer incidentiele ritten die ik met het overig OV reis op saldo (bus, tram, metro, waterbus) kaart 2 te gebruiken. Volgens mij nog 6 euro te gaan ofzo.

Echt vaag dat men het product niet verwijderd krijgt op kaart 2. Meerdere keren ook contact met TLS gehad. Elke poging die gedaan wordt, mislukt steeds, ongeacht wat ze doen. "Maar de kaart is heul niet kapot hoor" :r
Oja, als ik een vervangende kaart wil, moet ik ook ¤11 dokken. Terwijl die klotebug niet eens mijn fout is :r

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 26-06-2014 22:25:31 ]
pi_141596766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:10 schreef greavy het volgende:

Echt vaag dat men het product niet verwijderd krijgt op kaart 2. Meerdere keren ook contact met TLS gehad. Elke poging die gedaan wordt, mislukt steeds, ongeacht wat ze doen. "Maar de kaart is heul niet kapot hoor" :r

Ik zou als ik die case onder ogen kreeg, de onderste steen boven willen krijgen, maar dat komt omdat ik in de IT werk :)
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:41:31 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141597449
Een goede kennis van mij, die senior test engineer bij NS is voor afd. OV-chipkaart, en nu daarvoor een weekje in Parijs zit, gaat er ook even naar kijken, heeft-ie mij toegezegd. Want zelfs hij snapt er niks van -O-

Oh, en James, volgens diverse regeltjes schijnt het niet te mogen, een abonnement overzetten op een bestaande kaart. Overzetten mag alleen op één die 5 jaar geldig is. Vaag gedoe allemaal.
Maar in de praktijk kan het wél.

Heb mijn probleem al eens eerder besproken, maar hij heeft er nog niet echt op toegehapt. Nu dus wel.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:44:52 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141597667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef greavy het volgende:
Een goede kennis van mij, die senior test engineer bij NS is voor afd. OV-chipkaart, en nu daarvoor een weekje in Parijs zit, gaat er ook even naar kijken, heeft-ie mij toegezegd. Want zelfs hij snapt er niks van -O-
Dat zijn de leukste uitdagingen :D
quote:
Oh, en James, volgens diverse regeltjes schijnt het niet te mogen, een abonnement overzetten op een bestaande kaart. Overzetten mag alleen op één die 5 jaar geldig is. Vaag gedoe allemaal.
Maar in de praktijk kan het wél.
Natuurlijk kan het, het is een stukje techniek. Het is niet alsof je het Colosseum even een kwartslag wilt draaien. _O-
quote:
Heb mijn probleem al eens eerder besproken, maar hij heeft er nog niet echt op toegehapt. Nu dus wel.
*)
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:50:37 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141598092
Hij was voorheen senior test engineer bij TLS, nu overgegaan naar NS. Heeft 't bij NS meer naar z'n zin.

Zo heeft hij destijds ook voor mij op mijn OV-chipkaart met NSR WeekendVrij 1e klas kunnen roggelen dat het Reizen op Saldo standaard 2e klas werd. Heeft-ie wel via de juiste weg gedaan, gewoon contact gehad met zijn collega's bij de KTV, die dan weer de juiste handelingen konden doen met product wijzigen enzo.
Officieel mag dat niet, maar het kán wel. Regeltjes zeggen dat het ROS-product hetzelfde moet zijn als het abonnement qua klasse, maar er zit geen controle in. Het zijn 2 losse producten, die niet samenwerken. Maarja, regeltjes hè. Nu moet je elke keer naar de kaartautomaat. Ik ook, want op mijn nieuwe OVC heb ik dat niet laten wijzigen.
pi_141598190
Vooralsnog staakt enkel de socialistische vakbond (voornamelijk die luie Waalse uitvreters in Luik en Charleroi dus) en blijven de christelijke en liberale vakbondsleden werken, ik hoop het in ieder geval want ik moet maandagavond naar Brussel.
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:59:21 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141598607
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 22:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ja, daar gokken ze gewoon op, die teringlijers.
pi_141599219
quote:

Ja hetzelfde belachelijke verhaal voor een studenten OV. Laat mij gewoon voor 7,50 (of 2 nu bij de NS) een chipkaart kopen en bij de automaat het abonnement ophalen, is nog sneller ook. Maar nee hoor, kapotte kaart moet worden opgestuurd en je krijgt een nieuwe voor 11 euro. Gaat wel snel enzo, maar slaat eigenlijk nergens op.
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:16:21 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141599433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja hetzelfde belachelijke verhaal voor een studenten OV. Laat mij gewoon voor 7,50 (of 2 nu bij de NS) een chipkaart kopen en bij de automaat het abonnement ophalen, is nog sneller ook. Maar nee hoor, kapotte kaart moet worden opgestuurd en je krijgt een nieuwe voor 11 euro. Gaat wel snel enzo, maar slaat eigenlijk nergens op.
Mee eens, het is onnodig en iets meer flexibiliteit zou gewenst zijn. Uiteindelijk zijn de reizigers klanten van de vervoerders en moeten de vervoerders er maar voor zorgen dat de klanten er tevreden mee zijn. Zeker bij de OV-chipkaart hoeft dat geen probleem te zijn, behalve als je abonnementen niet kunt combineren omdat de combinatie nergens op slaat (zoals Altijd Vrij i.c.m. 2e klas Vol Tarief :+)

Ondertussen in Paris Gare de Lyon:

Foto: Conducteur RER
pi_141600004
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ja. Ik heb gewoon zo'n kaart voor 2 euro besteld en vervolgens opnieuw dat formulier ingevuld om het reisproduct aan een kaart te koppelen. Formulier werd geaccepteerd en toen had ik 2 chipkaarten met studentenreisproduct erop. Nooit gedoe mee gehad, zou dat eens proberen! ^O^

Van de oude later wel het reisproduct verwijderd trouwens. Heb ook nergens gevonden dat dit niet mag of dat het juist wel mag.
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:57:40 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141601757
mooie foto James, maar op dat perron mag je niet staan natuurlijk :P ook die conducteur rer niet lijkt me, heeftie niks te zoeken :D
pi_141606679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:16 schreef James1988 het volgende:

Ondertussen in Paris Gare de Lyon:
[ afbeelding ]
Foto: Conducteur RER
Is dit nou een anaalplaat of een frontplaat?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 07:41:26 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141606703
Deze teleurstelling wordt u aangeboden door NS. 2-1 overgangen zijn met stille trom verdampt uit het assortiment :(
  vrijdag 27 juni 2014 @ 07:49:16 #255
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141606759
Storing op treintraject Utrecht-Arnhem

UTRECHT - Treinreizigers die vanuit Utrecht naar het oosten reizen doen er verstandig aan hun reisplannen nog even goed onder de loep te nemen. Door een kapotte bovenleiding rijden er geen treinen rond Ede-Wageningen.

Gevolg is dat reizigers op het traject Utrecht-Arnhem rekening moeten houden met ongeveer een uur extra reistijd.

De storing is naar verwachting rond 12.00 uur verholpen.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-utrechtarnhem.html
pi_141606824
quote:

Maar hoe gebruik ik dan de samenreiskorting van mijn VDU als ik met mijn chipkaartloze moeder op reis ga?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:13:24 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141606913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze teleurstelling wordt u aangeboden door NS. 2-1 overgangen zijn met stille trom verdampt uit het assortiment :(
Papieren versie? Die zou nog te koop moeten zijn: Klikje naar ns.nl
pi_141606988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 07:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Maar hoe gebruik ik dan de samenreiskorting van mijn VDU als ik met mijn chipkaartloze moeder op reis ga?
Ik ben even de zeik-klant op de NS-twitter aan het uithangen en heb al een antwoord. Een meereistreinkaartje wordt per 9 juli ¤ 7,50 duurder, nu tijdelijk 'slechts' ¤ 2, want coulance en de reiziger op 1, 2 en 3 enzo. Op die chipkaarten moet ook minimaal ¤ 10,- saldo staan. Flinke prijsverhoging zo. :(

Driek, zeg er eens wat van! Ze kunnen me dan op zijn minst gratis 3 anonieme chipkaarten geven. Zodat ik het product waar ik al voor betaald heb (mijn oude stijl VDU) gewoon kan gebruiken zonder plotselinge prijsverhogingen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Fixers op 27-06-2014 08:29:49 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 08:29:59 #259
Maffe Fries
pi_141607039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ben even de zeik-klant op de NS-twitter aan het uithangen en heb al een antwoord. Een meereistreinkaartje wordt per 9 juli ¤ 7,50 duurder, nu tijdelijk 'slechts' ¤ 2, want coulance en de reiziger op 1, 2 en 3 enzo.
en dan wordt er dus nog steeds beweerd dat de chipkaart het reizen makkelijker zou maken ...

Ondertussen is het niet alleen duurder, maar ook veel omslachtiger geworden allemaal -O-
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:36:02 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141607082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Papieren versie? Die zou nog te koop moeten zijn: Klikje naar ns.nl
niet in de automaat. Iedereen wil toch zo graag dat ik alles via de automaat doe? :{w
pi_141607094
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dan wordt er dus nog steeds beweerd dat de chipkaart het reizen makkelijker zou maken ...

Ondertussen is het niet alleen duurder, maar ook veel omslachtiger geworden allemaal -O-
Het is zo gewoon goedkoper om de auto te nemen als je de stad in wilt met wat mee-reizigers. Een P+R kaartje voor Utrecht kost slechts ¤ 5,- voor een hele dag parkeren én een tram of bus retour voor 5 personen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:38:01 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141607103
Papieren overgangsbewijzen zijn ook nog verkrijgbaar voor een Enkele reis, Retour, Dagkaart of Keuzedag 60+. Deze zijn te koop bij de NS-kaartautomaat, de NS-servicebalie, Kiosk met NS Tickets & service en alle overige verkooppunten van NS.

Dat is dus gewoon niet waar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 08:41:30 #263
Maffe Fries
pi_141607140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:37 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is zo gewoon goedkoper om de auto te nemen als je de stad in wilt met wat mee-reizigers. Een P+R kaartje voor Utrecht kost slechts ¤ 5,- voor een hele dag parkeren én een tram of bus retour voor 5 personen.
is het ook. Was gister voor een enkeltje naar Schiphol bijna 25 euro kwijt. Dat maakt het wel erg prijzig.

Terugreis kost maar 14 euro
pi_141607327
De SNG wordt dus besteld bij Alstom of CAF, welke modellen kwalificeren hiervoor?
pi_141607540
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is het ook. Was gister voor een enkeltje naar Schiphol bijna 25 euro kwijt. Dat maakt het wel erg prijzig.

Terugreis kost maar 14 euro
Ik stond voor de keuze om mijn OV vergoeding in januari 2015 door te laten lopen (ga naar het buitenland en kom ergens in januari terug). Toen keek ik eens wat een retourtje Zwolle - Amsterdam of Zwolle - Eindhoven kost zonder korting en je zit dus zo op 35 euro. Oftewel drie van zulke ritten en ik ben die vergoeding alweer kwijt. Eigenlijk belachelijk duur.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:17:45 #266
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_141607597
Nu met die verplichte ov kaart is het retourtje overleden?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:19:44 #267
268260 Dr.Mikey
pi_141607625
Laatst checkte ik per ongeluk uit inplaats van in en werd er tien euro afgeschreven krijg ik dat nog terug?
R.I.P DTS.
pi_141607672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Laatst checkte ik per ongeluk uit inplaats van in en werd er tien euro afgeschreven krijg ik dat nog terug?
kennelijk heb je voor 10 euro verreisd...

anders naar een loket gaan, online schijn je het ook te kunnen terugvragen volgens mij..
maar loket is sneller..
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:22:48 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141607692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nu met die verplichte ov kaart is het retourtje overleden?
ja klopt. Duidelijker voor de reiziger heet dat :')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:54:39 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141608402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:58 schreef AIex het volgende:
De SNG wordt dus besteld bij Alstom of CAF, welke modellen kwalificeren hiervoor?
Huh wat? Waar haal je dat vandaan?

Anyway, ze hebben dit in hun portfolio:

Alstom:

Coradia LINT

Coradia Continental

Coradia Polyvalent

Coradia Meridian

CAF:

Civia

Civity
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:54:56 #271
268260 Dr.Mikey
pi_141608416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:22 schreef mschol het volgende:

[..]

kennelijk heb je voor 10 euro verreisd...

anders naar een loket gaan, online schijn je het ook te kunnen terugvragen volgens mij..
maar loket is sneller..
Ik ben toen naar het loket geweest waar een vage medewerker mij vertelde dat ik weer moest uitcheken en dan zou het goed zijn. Dat werkte niet en vervolgens heb ik extra geld op mijn ov gezet om toch te kunnen reizen. Mijn tien euro zou in een paar dagen automatisch terug gezet worden maar dit is nooit gebeurd.
R.I.P DTS.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:05:11 #272
146033 ReisT
pi_141608693
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 18:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een reactie naar aanleiding van e-tickets.

Gaan deze tickets verdwijnen? Wat een onzin, ik vind het een ideaal systeem. Koop er zelf regelmatig 1.

Ook als je buitenlandse gasten hebt is dit ideaal, je koopt ze een kaartje, stuurt ze de PDF door en gaan.
e-tickets blijven wel bestaan, alleen de varianten met korting verdwijnen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:06:04 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141608714
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:05 schreef ReisT het volgende:

[..]

alleen de varianten met korting verdwijnen.
Want ja, stel je eens voor dat mensen dan alsnog met hun voordeelurenkaart gaan inchecken, dan betalen ze dubbel en daar moeten we ze tegen beschermen!!!11oneoneone :r
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:16:10 #274
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_141608953
quote:

[..]

Driek, zeg er eens wat van!
We zijn druk bezig met een brief op poten, mede nav de gebeurtenissen in de Commissie Stiekem en de veel te late mogelijkheid om nog te kunnen reageren.

Als je wilt meelezen met de concepten, PM dan even een mailadres. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 27-06-2014 10:42:02 ]
pi_141609187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Huh wat? Waar haal je dat vandaan?
"Twee erkende en grote treinenbouwers zijn momenteel nog in de race, te weten Alstom en CAF."

Bron: http://www.ns.nl/over-ns/(...)d&utm_medium=twitter
pi_141609572
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:27 schreef AIex het volgende:

[..]

"Twee erkende en grote treinenbouwers zijn momenteel nog in de race, te weten Alstom en CAF."

Alstom, Alstom, Alstom. Geen CAF alsjeblieft.

Edit: niets over 3kV trouwens.. Zijn al die treinen van de vorige pagina 3kV én 1,5kV geschik?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:51:37 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141609741
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:27 schreef AIex het volgende:

[..]

Ah, dank. Dat wordt leuk, voor Alstom is het erg lang terug sinds ze aan NS hebben geleverd en CAF heeft dat naar mijn weten zelfs nog nooit gedaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Edit: niets over 3kV trouwens.. Zijn al die treinen van de vorige pagina 3kV én 1,5kV geschik?
Niks mis met CAF.
pi_141610092
Wel eens in die metrostellen van het GVB gezeten? :')
Zijn die Alstom dingen een stuk beter.
pi_141610477
Moet om 15.00 uur in Ede zijn. Bovenleiding is nog steeds kapot. Zou rond 12u verholpen zijn. Nu weer uitgesteld. Vorige keer stond er ook 'niet bekend hoe lang dit duurt' en toen hadden ze maar gewoon de hele dag geen treinen meer laten rijden... Ja, ik kan via een lokale bus gaan reizen, maar dan ben ik uren onderweg voor normaal amper 30 minuten vanuit Nijmegen... Er rijden geen treinen van en naar Ede.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:18:55 #280
146033 ReisT
pi_141610494
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:45 schreef b2py het volgende:

[..]

3kV, waarom denk je dat? NS heeft niet gevraagd om 3kV. Alleen 1,5kV.

http://ted.europa.eu/udl?(...)L:HTML&src=0&tabId=2
pi_141610768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

3kV, waarom denk je dat? NS heeft niet gevraagd om 3kV. Alleen 1,5kV.

http://ted.europa.eu/udl?(...)L:HTML&src=0&tabId=2
Oeh, leuk. Afdelingen onder elkaar. NS neemt 3kV bloedserieus in overweging dus lekker handig dit.
pi_141610852
Ligt het aan mij of is het traject Utrecht - Arnhem erg vaak de klos de laatste tijd? Vaak defect spoor tussen Utrecht/Driebergen en Veenendaal, Wolfheze/Ede ook vaak storing. En dan nog veel personen die voor de trein springen bij Wolfheze het hele jaar door. Toe aan spoorvernieuwing?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:44:46 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141611206
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:05 schreef b2py het volgende:
Want één materieelsoort die voldoet aan de eisen van de opdrachtgever is maatgevend voor het hele bedrijf. :Y

Ooit in de metro van Brussel gezeten in één van hun nieuwe stellen? Is ook CAF. ;)
pi_141611469
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want één materieelsoort die voldoet aan de eisen van de opdrachtgever is maatgevend voor het hele bedrijf. :Y

Ooit in de metro van Brussel gezeten in één van hun nieuwe stellen? Is ook CAF. ;)
Ja natuurlijk, wij Hollanders zijn toch het beste in generaliseren? :D

Zijn dat die lange die ook volledig doorlopend zijn?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:00:13 #285
146033 ReisT
pi_141611699
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Oeh, leuk. Afdelingen onder elkaar. NS neemt 3kV bloedserieus in overweging dus lekker handig dit.
3kV is toch vooral een idee van ProRail?
NS en Prorail werken vaker langs elkaar heen.
pi_141611875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:00 schreef ReisT het volgende:

[..]

3kV is toch vooral een idee van ProRail?
NS en Prorail werken vaker langs elkaar heen.
Ben laatst bij 3kV symposium geweest, NS is voor ;)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:10:44 #287
146033 ReisT
pi_141612031
2 jaar te laat...
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:12:01 #288
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141612068
Doe Altsom maar, al die CAF-dingen zijn zo lelijk :')

Daarvoor hebben ze raamwerk met de DB
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:34:33 #289
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141612757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:05 schreef b2py het volgende:
Nee, maar wel in die van Bilbao en die waren prima! :6
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:36:05 #290
200192 Darkwing_Duck
pi_141612797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Memories!
Gast, dat is een bonnetje, geen vervoerbewijs! :')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:42:18 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141612943
CAF Civity elektrische varianten:

pi_141613370
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gast, dat is een bonnetje, geen vervoerbewijs! :')
:o
  Redactie Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 13:01:43 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141613472
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:42 schreef bork het volgende:
CAF Civity elektrische varianten:

[ afbeelding ]
Veel te weinig deuren in elk geval... Op elke bak heb je minstens 2 deuren nodig.
PM mij!
pi_141613512
Ja bij een eenrichtingstram.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:11:39 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141613731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Veel te weinig deuren in elk geval... Op elke bak heb je minstens 2 deuren nodig.
Daar kijk ik dan weer niet naar, wel goed om te weten. Ik ben meer van het (op)zoeken ;) .
pi_141613850
Meereiskaarten ontvangen Yreal, bedankt! _O_
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:16:49 #297
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141613928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:14 schreef Sandrvich het volgende:
Ik wacht nog op mijn kortingscode voor een anonieme ov-chip :{ . (niet van Yreal hoor).
pi_141614447
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:14 schreef Sandrvich het volgende:
Hier ook! Hele envelop! _O_
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:45:38 #299
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_141614925
quote:

[..]

Ik ben even de zeik-klant op de NS-twitter aan het uithangen en heb al een antwoord. Een meereistreinkaartje wordt per 9 juli ¤ 7,50 duurder, nu tijdelijk 'slechts' ¤ 2, want coulance en de reiziger op 1, 2 en 3 enzo. Op die chipkaarten moet ook minimaal ¤ 10,- saldo staan. Flinke prijsverhoging zo. :(
Een meereiskaartje wordt niet "¤ 7,50 duurder", tenzij je voor iedere meereis een nieuwe anonieme OV-chipkaart aanschaft, maar ik ga er even vanuit dat dat niet je bedoeling is.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:46:33 #300
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141614962
Dieser Zug endet hier!
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:47:12 #301
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141614982

Oeps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')