abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141530200



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

:)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:33:20 #2
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530343
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic :).

Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141530365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:33 schreef Jhovall het volgende:
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic :).

[ afbeelding ]
Welkom ^O^
Je werkt voor Eurorailscout? :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:36:15 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530435
quote:
Lage Landen Lijn Den Haag - Brussel gaat niet door
woensdag 25 juni 2014

Den Haag gaat voorlopig niet door met een eigen spoorverbinding naar Brussel. De plannen zijn op dit moment niet rond te krijgen. Dat heeft de Haagse verkeerswethouder Peter Smit geschreven in een brief aan de gemeenteraad.

"Er is een gebrek aan interesse om in het belang van de reiziger en ook de schatkist vernieuwing toe te passen op het spoor binnen de mogelijkheden die er zijn. (..) Hoewel NS en de NMBS bij de zoektocht naar een vervoerder gelijke kansen hebben gehad om de samenwerking met Den Haag aan te gaan, hebben deze vervoerders daar geen positieve stappen in ondernomen. We betreuren dat, maar hebben van meet af aan aangegeven ons niet afhankelijk van de zittende vervoerders te willen opstellen" schrijft Peter Smit aan de gemeenteraad.

Daarop ging Den Haag de samenwerking aan met Arriva. Arriva en Den Haag wilde tussen Den Haag en Brussel een snelle verbinding realiseren met nieuwe treinen en aantrekkelijke services. In de dienstregeling van Nederland en België bleek het echter lastig om een nieuwe snelle verbinding in te plannen. "En tel daarbij de hoge investering in rollend materieel op dat normaliter in 30 jaar wordt afgeschreven. Kortom: uitgaande van het door NS/NMBS aangeboden product is de businesscase van de Lage Landenlijn financieel niet rond te krijgen" schrijft de wethouder.

Den Haag had tientallen jaren lang een treinverbinding met Brussel. Die verdween in december 2012, toen de Fyra ging rijden. Daarop besloot Den Haag om zelf een intercitydienst met de Belgische hoofdstad op poten te zetten, de zogeheten Lage Landen Lijn. Na het floppen van de Fyra rijdt er inmiddels toch weer een NS trein tussen Den Haag en Brussel.

Den Haag is sceptisch en kritisch over de herintroductie van de Benelux. Smit heeft het in zijn brief over een "veel slechtere aanbieding'' en "een povere kwaliteit''. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij.
Bron: Treinreiziger.nl
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:37:12 #5
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530481
Yup :)
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Welkom ^O^
Je werkt voor Eurorailscout? :)
Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:38:16 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530537
Welkom!
pi_141530543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Onderhoud?
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:40:10 #8
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530606
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:38 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Onderhoud?
Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.)
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141530661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:40 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.)
Tof :) Zo'n ding zit inderdaad helemaal vol met elektronica en dat moet allemaal perfect werken. Ben er wel eens langs gelopen toen hij stond te overnachten op Groningen. Mooi spul.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:46:57 #10
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530860
Klopt! Ik weet wat de company policy is qua foto's, anders had ik wat foto's van binnen gepost :).

Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:48:56 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:46 schreef Jhovall het volgende:
Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na).
Vendor lock-in ;)
pi_141530945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle? NS heeft recent geroepen dat men meer met anderen wil samenwerken op het HRN..
dag
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:53:57 #13
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141531134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vendor lock-in ;)
Yah, echt wel. Maar voornamelijk is het moeilijk anomalies te analyseren en wat er dan intern gebeurd. (Zoals bijvoorbeeld spoorwijdtemetingen gemeten met een laser met op puntstuk van een wissel)

Maar de treinen staan meestal in amersfoort opgesteld, net voor het station vanaf utrecht gezien. Dus als je zelf wil kijken ;).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:55:48 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141531223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle?
Die gaat er ook niet meer komen.

De Baureihe 407 (Velaro D) gaat (voorlopig in ieder geval) ook niet voor Nederland worden getest.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:58:02 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141531290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt. :P
Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig.
pi_141531330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig.
Is de dienstregeling in België dan zo goed, dat een reguliere overstap nooit meer dan 10 minuten duurt? >:)
pi_141531468
Rare site trouwens, van de NMBS. Als je bijv. Hasselt - Aarlen opvraagt, dan krijg je alleen routes via Brussel. Terwijl via Luik het snelste is. 8)7

Edit: O wacht nee, die verbinding rijdt waarschijnlijk niet elk uur.

Edit2: Zo kun je wel aardig puzzelen. Met Hasselt-Aarlen krijg je Luik 'gratis', met Aarlen-Bergen krijg je Namen 'gratis'...

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 14:05:03 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:09:32 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141531668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Leuk, mooie meettrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:25:04 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:28 schreef James1988 het volgende:
Je vergeet wie er bij NS aan het roer stond ten tijde van het besluit over de Beneluxplus: Bert Meerstadt. Die was helemaal niet happig op concurrenten en zou het zeker niet hebben gewild dat er een concurrent reed.
Maar we gaan het helemaal anders doen toch? Las pas iets dat NS actief gaat meedenken met andere vervoerders en allemaal van die lulkoek. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:11 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532286
Hee, een nieuwe :P

Hallo Jhovall :W

Vertel eens wat over jezelf? Wat zijn je hobby's? Staat je naam soms voor "Jehova der Lage Landen"? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141532388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Welkom :W
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:30:36 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532399
Weer een geniaal idee in de mail :D

quote:
Als trouwe klant met een NS-jaarabonnement kunt u medereizigers gebruik laten maken van Samenreiskorting. U mag in de Voordeeluren 3 personen met 40% korting met u mee laten reizen. Vanaf 9 juli heeft uw medereiziger hiervoor een eigen OV-chipkaart nodig. Deze kost ¤ 7,50 en is 5 jaar geldig. Om het samen reizen voordeliger te maken, betaalt u tot en met 31 augustus 2014 maar ¤ 2,- per kaart.

Hoe werkt Samenreiskorting op de OV-chipkaart?


• Uw medereiziger zet Samenreiskorting op de eigen OV-chipkaart.
• Dat kan bij de NS-kaartautomaat of bij een automaat van een andere treinvervoerder.
• Reist u ook weer samen terug? Dan zet uw medereiziger Samenreiskorting opnieuw op zijn/haar OV-chipkaart.
• Vergeet niet om in en uit te checken.


Keuze uit een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart. Nu voor ¤ 2,-!
Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141532477
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:37:30 #24
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141532617
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer een geniaal idee in de mail :D

[..]

Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
En dan mag je voor elke (enkele!) reis én naar de kaartautomaat én inchecken. Lekker veel handelingen, superhand(el)ig, niet?! :+
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:04 #25
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141532661
Heyhey,

Nee, Jhovall is van een kaartspelletje (magic the gathering), aangezien ik veel magic speelde toen ik 13 was ;).

Leeftijd: 25
Technische Natuurkunde gestudeerd.
Eigenlijk vrij weinig met het spoor gedaan toen ik hier een plek vond :).

Hobbies: Lrp, piano/synth spelen, krav maga,
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even?
Voor enkele parameters naar onze mening wel, ultrasoon (De UST-treinen) moet echter nog wel verbeterd worden, aangezien dat subjectief moet worden beoordeeld door een persoon bij dataverwerking.

Maar zoals we een paar jaar geleden uit engeland te horen kregen, toen we daar aan het meten waren: Er zijn zoveel mensen in dienst, die krijg je er niet zomaar uit.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141532840
Omscholen tot analisten?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:49:59 #27
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141532971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:46 schreef b2py het volgende:
Omscholen tot analisten?
Zou kunnen, is wel gebeurd volgens mij met enkele lui die hier op kantoor zitten. Maar zijn ook wel wat lui van handploegen die ik het echt niet zie doen.

Verder zijn mensen die handmatig meten aan het spoor vaak ook niet mensen die bij ons in dienst zijn, maar die zijn volgens mij van strukton.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141534406
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in.

Maja, volgens mij rijdt de trein daar veel te weinig voor om handmeters overbodig te maken. Spoedjes hou je toch.
pi_141534512
Categorie: Daar is over nagedacht

Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ^O^
  Redactie Sport woensdag 25 juni 2014 @ 15:55:09 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141535035
Handig....

Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:57:22 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141535093
NMBS kent geen kaarten met treinbinding (behalve HST's e.d.).
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:12 #32
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141535804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef Ireyon het volgende:
Categorie: Daar is over nagedacht

Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ^O^
Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:15 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141535807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:55 schreef dennistd het volgende:
Handig....

Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
ja dat kan. Ik koop iedere maand kaartje brussel roosendaal en je moet inderdaad op B-europe een trein kiezen maar er komt een 'gewoon' kaartje per pdf naar je email. Zonder treinbinding :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:23:14 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141535951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
zowiezo is die situatie op roosendaal idioot. Want als je WEL een kaartje hebt en je komt aan op gleis 1a en je vertrekt op gleis 1b moet je eerst met je bagage naar t eilandperron heen en weer lopen lopen omdat daar een paal staat 8)7 (en alle Belgique treinen vertrekken sowieso van 1)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:27:41 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141536121
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
pi_141536142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
Omdat je in België niet meer kunt uitchecken hè
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:29:35 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141536203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
uitchecken van je NS voordeelabbo.
Ik koop mn kaartje roosendaal Brussel los bij de NMBS; De NS naait je.
  Redactie Sport woensdag 25 juni 2014 @ 16:39:19 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141536621
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:25 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141536781
Het artikel van OV-magazine over het einde van de LLL is uitgebreid met een statement van Arriva:

quote:
Arriva-topman Anne Hettinga liet vorige week tijdens de Dag van de Rail nog weten heel graag de lijn te willen bedienen, maar dat ze werden tegengewerkt door (politiek) Den Haag. Ook was het moeilijk een nieuwe, snelle dienst in de dienstregeling in te passen. Het basisuurpatroon in België en Nederland verschilt te veel en er is geen plaats meer in de Noord-Zuidtunnel in Brussel, schrijf Smit in de pittige brief.

Sinds het wegvallen van de Fyra heeft Den Haag wel weer een verbinding met Brussel terug. Maar volgens Smit is dat geen verbetering. Het is “veel slechtere aanbieding” en van “een povere kwaliteit”. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij. “Een reden daarvoor is niet duidelijk, of NS moet voor de huidige Benelux verbinding bij voorbaat ingezet hebben op een ontmoedigingsbeleid.”

Arriva laat in een reactie weten: “We moeten er eerst 100% zeker van zijn wat NS gaat aanbieden op het traject dat met de Lage LandenLijn concurreert. Contracten zijn nog niet getekend. Nu kunnen zaken nog met de dag veranderen en op basis daarvan kunnen wij vooralsnog geen sluitende business case maken. Wat natuurlijk erg jammer voor de reiziger is, want die is de dupe.”
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:49:14 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141537011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
Ik heb weleens een overstap 'opgevoerd' door een overstap in HAFAS te veruimen en dat af te drukken en mee te nemen. In eerste instantie begon de conducteur te mekkeren. Maar toen liet im mn afdruk zien "ja maar de Duitsers zeggen dat en Huuu Huuu". Zo heb ik het gedaan zonder problemen :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:25:15 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141538415
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer een geniaal idee in de mail :D

[..]

Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien :( (voor bezoek)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_141538640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:25 schreef bork het volgende:

[..]

Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien :( (voor bezoek)
ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:33:12 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141538671
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
pi_141538839
Special stop for you my friend!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:50:15 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141539251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:31 schreef j0k3 het volgende:

[..]

ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
Graag :Y , hier in huis drie abbo-houders maar niemand heeft een mail gekregen, kun je de code PM'en? :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:07:58 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141540064
Dat was weer gezellig met mn pimpelmaat :D die andere was er deze keer niet. Nu nog even een kleintje naar huis :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141540255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:33 schreef ReisT het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
Is niet zo gek dat die in een richting is, One Direction treed namelijk op _O_
pi_141540681
Wat is Vmax op Dresden - Elsterwerda - Berlin Sudkreuz? Iemand? (Greavy)

Nvm, 160.

[ Bericht 12% gewijzigd door b2py op 25-06-2014 18:28:59 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:45:16 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141541677
waarom wil je dat weten? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141541944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom wil je dat weten? :)
Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:50:22 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141541965
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
Daar is een website voor, www.vagonweb.cz geloof ik
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:50:32 #52
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141541975
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
Is 101, zie Vagonweb
[edit] wat James zegt dus
pi_141542041
Nou daar zat ik dus, maar die gaf hem dus niet..
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=378&rok=2013
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:53:23 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141542076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
Merk je niks van hoor, nummertjesboii :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:53:33 #55
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:52 schreef b2py het volgende:
Nou daar zat ik dus, maar die gaf hem dus niet..
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=378&rok=2013
Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje later
Alle treinen met Br 182: http://www.vagonweb.cz/ra(...)slo_vozu=&najit=Find
Of een overzichtje van DB zelf: http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.69620078,d.bGQ
pi_141542110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:53 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje later
Alle treinen met Br 182: http://www.vagonweb.cz/ra(...)slo_vozu=&najit=Find
wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturen :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:55:10 #57
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturen :')
Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooit
pi_141542143
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Merk je niks vaan hoor, nummertjesboii :P
Helaas niet nee :( :P
pi_141542161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooit
Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie..
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:56:07 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141542176
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141542191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens.
Heul wel.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:56:49 #62
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie..
Zo, vroege tentamenweek ofzo?
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:57:11 #63
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens.
Jawel hoor :Y
pi_141542225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Zo, vroege tentamenweek ofzo?
Nah, ben al uitgestudeerd.
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:58:01 #65
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_141542264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Nah, ben al uitgestudeerd.
Ah, ok. Dacht dat jij nog studeerde
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:58:50 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141542293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:57 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Jawel hoor :Y
Oh dan zit ik zeker niet vaak genoeg in een trein :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141542308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:58 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Ah, ok. Dacht dat jij nog studeerde
September pas weer ;)

Nu eerst zelf de 13 km/h vasthouden, hardloop tijd. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:31:04 #68
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_141543921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.
Ja klopt, je moet inderdaad wat spullen verplaatsen, maar het is niet de moelijkste apparatuur. Je zit niet met ingewikkelde seinbeeld-terugsturingen ofzo.

Overigens, het laserpistool (eigenlijk infrarood)... stel je daar niet teveel van voor :+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 19:36:07 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141544123
Morgen eens kijken hoever ze met de verdubbeling van de zuidtak zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141544929
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen eens kijken hoever ze met de verdubbeling van de zuidtak zijn :P
Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten.
pi_141545034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten.
December 2016, bij ingang dienstregeling 2017.
Maar het volgende project daar ligt er al, Zuidasdok..
pi_141545076
Wat moet het toch fijn zijn om in de Randstad te wonen en allerlei investering te krijgen die niet dringend zijn. Fuck dubbelspoor op knelpunten in de provincies ^O^
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:07:16 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat in Den Haag het HS goed genoeg is. Maar je moet natuurlijk wel minstens een half uur lunchpauze in een provinciehoofdstad hebben, en een half uur voor avondeten. :P

En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt. :P
Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 20:08:07 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141545464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat moet het toch fijn zijn om in de Randstad te wonen en allerlei investering te krijgen die niet dringend zijn. Fuck dubbelspoor op knelpunten in de provincies ^O^
klopt, al zijn enkele delen van projecten vaak wel noodzakelijk, zoals een dubbelgevorkte Riekerpolder aansluiting (splitsing lijn Schiphol - Amsterdam CS/Amsterdam Zuid)

Maar die uitbreiding van de A27 in Utrecht naar 7 stroken is dan weer nutteloos
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:10:10 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
Mag officieel niet. Je moet normaalgesproken de eerstvolgende trein nemen; Anders moet je je reis splitsen. Maar niet alle TBG's controleren dat zo strikt (dan moet je met allemaal treinnummertjes gaan rekenen). Ik heb zo regelmatig een Benelux later in Brussel of Antwerpen, om even te eten. Daar is nog nooit over geklaagd. Maar in een binnenlandse trein al eens gezeik gehad.

Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen.
pi_141545605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
Antwerpen
Hasselt
Gent
Leuven
Brugge
Bergen
Luik
Aarlen
Namur
Waver

Suc7

http://nl.wikipedia.org/wiki/Provincies_van_Belgi%C3%AB
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:11:32 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
Gewoon BR101. Heb in mijn vakantie in Dresden nog geen Taurussen voor een EC/CNL of what ever zien vertrekken.
pi_141545633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België. :P

Maar de stations die je zou moeten hebben zijn:
Antwerpen Centraal
Brussel Centraal of Zuid
Leuven
Hasselt
Brugge
Gent Sint-Pieters
Bergen
Namen
Aarlen
Luik-Guillemins
Waver

Vooral Waver is apart, het is een provinciehoofdstad maar alleen stoptreinen stoppen er. :D
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:12:08 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141545659
Voor de liefhebber, de hele brief van wethouder Smit van de gemeente Den Haag is hier te lezen: http://www.denhaag.nl/web(...)e1-a250-d30d2f3368f1

Voor een politieke brief vind ik de inhoud vrij direct, ik had wolliger taalgebruik verwacht. Mij wordt in ieder geval wel duidelijk dat Den Haag geen enkel vertrouwen heeft in NS/NMBS en dat ze het liefste alsnog de LLL zouden laten rijden, maar helaas.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:12:37 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Antwerpen
Hasselt
Gent
Leuven
Brugge
Bergen
Luik
Aarlen
Namur
Waver

Suc7
Kanonne. Dat wordt effe puzzelen xD
Zal dus op een zaterdag moeten. Eens kijken of het lukt (evt via de laatste boemeltrein naar Roosendaal) :P
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:13:30 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141545737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België. :P

Maar de stations die je zou moeten hebben zijn:
Antwerpen Centraal
Brussel Centraal of Zuid
Leuven
Hasselt
Brugge
Gent Sint-Pieters
Bergen
Namen
Aarlen
Luik-Guillemins
Waver

Vooral Waver is apart, het is een provinciehoofdstad maar alleen stoptreinen stoppen er. :D
Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
pi_141545843
Gewoon halteren en wegwezen, geen gejank met bordjes of broodjes bij die rode toko die ze in België hebben..
pi_141546036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
Omdat je het vraagt: een pitstop van minstens een kwartier in Brussel en in Namen (de beide gewest-hoofdsteden). :P
pi_141546177
Of anders een stop in Eupen, geen provinciehoofdstad maar wel de hoofdstad van de Duitstalige gemeenschap. Laten we zeggen voor bonuspunten. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:32:37 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141546898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef b2py het volgende:
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in.
Eurailscout is (deels) van Strukton.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:48:29 #86
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_141548028
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Maar die uitbreiding van de A27 in Utrecht naar 7 stroken is dan weer nutteloos
Maar die is inmiddels toch soort van op de lange baan geschoven, of de besluitvorming uitgesteld in ieder geval. En van uitstel komt afstel ;)
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:57:32 #87
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_141548657
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:12 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber, de hele brief van wethouder Smit van de gemeente Den Haag is hier te lezen: http://www.denhaag.nl/web(...)e1-a250-d30d2f3368f1

Voor een politieke brief vind ik de inhoud vrij direct, ik had wolliger taalgebruik verwacht. Mij wordt in ieder geval wel duidelijk dat Den Haag geen enkel vertrouwen heeft in NS/NMBS en dat ze het liefste alsnog de LLL zouden laten rijden, maar helaas.
Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS.
pi_141549479
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
Duurt lang.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:11:47 #89
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_141549557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS.
Peter is niet van de wollige taal. Hij is nogal recht voor z'n raap en dat siert hem.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:15:01 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141549735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Duurt lang.
Sorry, ik heb ook nog een leven :@ , hoewel sommigen dat niet zouden verwachten....

Ik ga er nu aan beginnen *O*
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:18:52 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141549979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen.
Nee, maar probeer als conducteur dat maar eens tegente spreken, als het zwart op wit is uitgeprint door een collega spoorbedrijf, doen alsof je neus bloed en opvoeren die overstaptijden :+
pi_141550447
Enschede heeft ook barcodescanners in de OV-chipkaartpootjes voor de internationale tickets zitten iig om 19.30. Nu was het vanochtend vroeg voor mij - dus ik sliep half - waardoor ik niet heb opgemerkt dat ze er toen eventueel al zaten.

2 poortjes per groepje per kant zijn er mee uitgerust, dus in totaal 6 tot 8 ofzo.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_141550516

Spoof op de Pianoman van NS, erg geinig!
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:29:32 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141550715
Dat fucking Waver en Arlon maakt het wel lekker makkelijk zeg :') Begin nu aan de 3e route |:(
Met de Benelux van- en naar Dordrecht is bijna onmogelijk :'(

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 25-06-2014 21:35:18 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:35:09 #95
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141551066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
Enschede heeft ook barcodescanners in de OV-chipkaartpootjes voor de internationale tickets zitten iig om 19.30. Nu was het vanochtend vroeg voor mij - dus ik sliep half - waardoor ik niet heb opgemerkt dat ze er toen eventueel al zaten.

2 poortjes per groepje per kant zijn er mee uitgerust, dus in totaal 6 tot 8 ofzo.
Er waren aan het eind van de middag wel wat poortjes afgezet waar iemand mee bezig was, dus daar zullen ze wel mee bezig zijn geweest. :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:41:41 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141551514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:29 schreef greavy het volgende:
Dat fucking Waver en Arlon maakt het wel lekker makkelijk zeg :') Begin nu aan de 3e route |:(
Met de Benelux van- en naar Dordrecht is bijna onmogelijk :'(
Ik geef het met de Benelux op :r :r :r
Wat een pestland is dat toch met al die lange overstappen (regelmatig bijna een uur :r ) :r
Heb 5 reisplannen, en bij 2 van de 5 is het nog enigszins haalbaar :') Maar kom je niet terug in Nederland |:(
3 andere plannen zijn vroegtijdig beëindigd vanwege een 100% mislukkingsgarantie.

Als ik dus met de auto van- en naar Antwerpen reis, is het dus wel haalbaar, en heb je zelfs tijd over, met als startpunt Antwerpen Centraal. Dat plan post ik zo wel effe.
pi_141551661
Zet 'm dan gewoon in Essen neer.. Beetje lafjes om als begin- en eindpunt al gelijk een hoofdstad te nemen :P
pi_141551677
En doordeweeks?
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:45:34 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141551774
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:43 schreef b2py het volgende:
En doordeweeks?
Ook doordeweeks is het zo ongeveer onmogelijk. Misschien dat je voordeel hebt aan eoa vaag piekuurtreintje, maar veel zal je er niet mee winnen. De Benny rijdt niet vroeger of later.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:47:23 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141551858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:43 schreef Ireyon het volgende:
Zet 'm dan gewoon in Essen neer.. Beetje lafjes om als begin- en eindpunt al gelijk een hoofdstad te nemen :P
Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uur 8)7
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:50:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141552092
07:35 Antwerpen Centraal
08:28 Gent-Sint-Pieters
08:54 Brugge

09:00 Brugge
10:01 Brussel-Centraal

10:48 Brussel-Centraal
11:39 Mons / Bergen

12:08 Bergen
13:22 Namen

13:41 Namen
15:16 Arlon

15:44 Arlon

17:45 Ottignies

17:52 Ottignies
18:01 Waver
18:32 Leuven

19:27 Leuven
20:00 Luik-Guillemins

20:08 Luik-Guillemins
21:05 Hasselt
22:18 Antwerpen Centraal


Uurtje later kan je pas met de Benelux starten. Dit is het meest ideale reisplan die ik er uit kon krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 25-06-2014 21:56:22 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:54:38 #102
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_141552364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:26 schreef b2py het volgende:

Spoof op de Pianoman van NS, erg geinig!
Veolia rijdt niet en vervolgens toch het NS-logo laten zien.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:54:54 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141552384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uur 8)7
Your argument is invald
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 21:55:54 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141552446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:50 schreef greavy het volgende:
07:35 Antwerpen Centraal
08:28 Gent-Sint-Pieters
09:54 Brugge

09:00 Brugge
10:01 Brussel-Centraal

10:48 Brussel-Centraal
11:39 Mons / Bergen

12:08 Bergen
13:22 Namen

13:41 Namen
15:16 Arlon

15:44 Arlon

17:45 Ottignies

17:52 Ottignies
18:01 Waver
18:32 Leuven

19:27 Leuven
20:00 Luik-Guillemins

20:08 Luik-Guillemins
21:05 Hasselt
22:18 Antwerpen Centraal


Uurtje later kan je pas met de Benelux starten. Dit is het meest ideale reisplan die ik er uit kon krijgen.
Je gaat in Brugge terug in de tijd?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:56:32 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141552490
09:54 moest 08:54 zijn :P Aangepast
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:06:56 #106
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141553146
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Your argument is invald
Hij bedoeld Essen in Nedersaksen!
pi_141554738
Knap werk Greavy! ^O^

Edit: Ik kom daarmee trouwens op 6 'strippen' uit: Antwerpen - Brugge - Bergen - Aarlen - Waver - Luik - Antwerpen. Even ervan uitgaande dat de 'pitstops' in Brussel en Namen geen probleem opleveren.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 22:43:55 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:34:09 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141554855
Ik lees op Somda dat de huidige ICd (serie 900, Amsterdam - Breda) niet met stuurstandrijtuigen gaat rijden. De stuurstanden zouden alleen zijn bedoeld voor de 1000 (Amsterdam - Rotterdam), 1900 (Den Haag - Eindhoven) en de 9200 (Amsterdam - Brussel via Den Haag / Breda).
pi_141556328
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uur 8)7
Vanuit Dordrecht :? . Ik heb het over de Belgische Essen hè. 10 minuten onder Roosendaal.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:00:31 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141556627
Er is weer een Werbelok bij, ditmaal van ERS Railways. De loc is in deze uitrusting gestoken vanwege het tweejarig jubileum van de Rotterdam - Swarzeds-shuttle (wie kent hem niet?)


bron foto


bron foto
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juni 2014 @ 23:04:41 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_141556910
Gave livery zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_141557015
Willy heeft hem onthuld, voor wie dat nog wilde weten. :)
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 23:07:31 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141557140
Toch altijd komisch om de verbaasde gezichten van asielzoekers op weg naar Ter Apel te zien bij het passeren van het bord Nieuw-Amsterdam. Sommigen denk na 2 uur weer in Amsterdam te zijn beland :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_141559532
Oh, ik houd daarvan.

In de tijd dat NS hier nog reed en we dus geen schermen met reisinformatie hadden ook vaak gehad dat de allochtone medemens vroeg of we al in Emmen waren. Tsja, Ommen/Emmen.. afhankelijk van hun geluidsniveau antwoordde ik bevestigend of ontkennend. ;)
Hooray for beer.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:10:29 #115
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141560796
Hoevaak Toeristen vanaf Disney de rechsttreekse trein niet nemen naar Station Charles de Gaulle Etoiie voor het vliegveld.... Maar dan moet je toch echt naar Station Charles de Gaulle Aeroport. De eerstgenoemde is recht onder de Arc de Tiromph :') Hartje Parijs _O-
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:34:48 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141561778
Ja, noem je stations dan ook niet zo. Kutfransen. :{

* James1988 zag eens ergens in Parijs een bus naar "Charles de Gaulle - Etoile" zien rijden en dacht dat die naar de luchthaven ging.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 01:06:16 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_141562608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:46 schreef Zyron het volgende:
Oh, ik houd daarvan.

In de tijd dat NS hier nog reed en we dus geen schermen met reisinformatie hadden ook vaak gehad dat de allochtone medemens vroeg of we al in Emmen waren. Tsja, Ommen/Emmen.. afhankelijk van hun geluidsniveau antwoordde ik bevestigend of ontkennend. ;)
Komt ook regelmatig voor ja. "No, stay in the train, Emmen is the lattest station." Om vervolgens vanaf Hardenberg bij elk station te vragen of het Emmen is... Nu stopt die trein ook gemiddeld elke 4 minuten ergens, wat het erg verwarrend maakt natuurlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 juni 2014 @ 01:15:14 #118
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141562759
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar dan moet je toch echt naar Station Charles de Gaulle Aeroport
RER B, prachtig traject vooral het RATP gedeelte.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 02:49:21 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141563810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Mag officieel niet. Je moet normaalgesproken de eerstvolgende trein nemen; Anders moet je je reis splitsen. Maar niet alle TBG's controleren dat zo strikt (dan moet je met allemaal treinnummertjes gaan rekenen). Ik heb zo regelmatig een Benelux later in Brussel of Antwerpen, om even te eten. Daar is nog nooit over geklaagd. Maar in een binnenlandse trein al eens gezeik gehad.

Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen.
Maar ook de NMBS-site zelf heeft een optie om de overstaptijd ruimer te maken (10, 20 of 30 minuten). Ik neem aan dat het ruimer maken van een de overstappen via hun eigen reisplanner toch niet geldt als een onderbreking van de reis. Stel ik zet hem op 30 minuten dan krijg ik natuurlijk niet de trein met 20 minuten overstap, maar die met 1:20 te zien. Wel een soort van onderbreking dus, maar het is in dit geval gewoon een ruime overstap O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 02:50:50 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141563818
Vanavond trouwens ook nog een vreemde omroep in de trein naar Oldenzaal. Er werd 2x omgeroepen dat het volgende station Oldenzaal was. De eerste keer een kort stukje door een vrouw (volgens mij van het oude reisinfo-systeem), en 15 seconden later door een man (volgens mij het nieuwe reisinfo-systeem, deze stottert en hakkelt soms een beetje, wat ook in de bussen gebeurt (systeem trekt het niet)).
De vrouw: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus1.mp3
De man: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus2.mp3
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_141564761
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:14:49 #122
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_141564998
DDZ zesje staat nu ook op Bokkenduinen, voor de geïnteresseerde zeg maar.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:39:36 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141565248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vanuit Dordrecht :? . Ik heb het over de Belgische Essen hè. 10 minuten onder Roosendaal.
Dat weet ik. Maar ik ben sneller bij Antwerpen dan bij Essen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:40:32 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141565255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:00 schreef James1988 het volgende:
Er is weer een Werbelok bij, ditmaal van ERS Railways. De loc is in deze uitrusting gestoken vanwege het tweejarig jubileum van de Rotterdam - Swarzeds-shuttle (wie kent hem niet?)

[ afbeelding ]
bron foto

[ afbeelding ]
bron foto
Die shuttle is beter bekend onder de Poznàn-shuttle, en werd voorheen samen met PKP gereden. Daarvoor kwam de PKP 189 205, in de PKP-livrei, ook regelmatig in Nederland. Dat is nu dus over.
pi_141565334
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:14 schreef Fiorano het volgende:
DDZ zesje staat nu ook op Bokkenduinen, voor de geïnteresseerde zeg maar.
Welke van de vier?

Gheghe, nummertjes.
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:50:01 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141565346
Ik gok één die met 76 begint en eindigt op een 5 ;)
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:09:30 #127
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_141565610
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 07:42 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
'En als je geen Nederlands kunt kun je lekker de pot op'.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:16:04 #128
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_141565702
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke van de vier?

Gheghe, nummertjes.
volgens somda is het de 7608. heb jij dan de nummertjes van de afzonderlijk bakken? :9~
  donderdag 26 juni 2014 @ 09:29:55 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141565956
quote:
DB-concurrent HKX stopt met intercityverbinding

De private spoorwegonderneming Hamburg-Köln Express stopt met intercitytreinen rijden. Het is de concurrent van Deutsche Bahn niet gelukt om zwarte cijfers te schrijven.
Meer bij OVmagazine
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:17:29 #130
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141566879
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eurailscout is (deels) van Strukton.
Klopt en volgens mij nu ook gedeeltelijk van SNCF :(
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141566946
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:17 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Klopt en volgens mij nu ook gedeeltelijk van SNCF :(
50% ook direct!
http://www.eurailscout.co(...)any-strukton_nl.html
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:24:58 #132
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141567068
quote:
Ik zie het ;), nadeel van die Fransen is dat ze echt alles in het Frans hebben en aangezien ze geen engels kunnen, leidt dit tot verwarring. En ze hebben verouderde meettreinen, waaraan ze gewend zijn. (Waardoor wij onze signalen 'slechter' moeten maken zodat hij op de Mauzin lijkt....)
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:46:15 #133
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_141567548
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke van de vier?

Gheghe, nummertjes.
Vergeten naar te kijken *amateur*
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_141569197


Met fooncamera, best tevreden mee.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:45:41 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141569262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:24 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Ik zie het ;), nadeel van die Fransen is dat ze echt alles in het Frans hebben en aangezien ze geen engels kunnen, leidt dit tot verwarring. En ze hebben verouderde meettreinen, waaraan ze gewend zijn. (Waardoor wij onze signalen 'slechter' moeten maken zodat hij op de Mauzin lijkt....)
Gewoon een randomgenerator witte-ruis laten produceren en dit optellen bij het meetsignaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:46:38 #136
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141569291
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon een randomgenerator witte-ruis laten produceren en dit optellen bij het meetsignaal.
Nee, bepaalde soorten filters met een specifieke respons over de data heen gooien.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:56:13 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141569629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:46 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Nee, bepaalde soorten filters met een specifieke respons over de data heen gooien.
Ik ben geen fan van filteren in meetsignalen. Vaak introduceren ze troep in je signaal, vooral bij stappen. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:01:53 #138
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141569810
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van filteren in meetsignalen. Vaak introduceren ze troep in je signaal, vooral bij stappen. Maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik.
Klopt helemaal. Maar filteren is vaak wel nodig. Een trein heeft namelijk afhankelijk van de snelheid meer of minder last van bepaalde golven in het spoor.

B.v. Een golf tot 25 meter heeft veel meer invloed bij een station, omdat ze daar langzamer rijden dan op een 'open' stuk.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141570020
Deze virm schomelt zo hard dat mijn koffie bijna uit mijn beker klotst :')
pi_141570164
quote:
Ah, eruit geconcurreerd door de bus. Wat dat betreft is er ook wel veel veranderd met de liberalisering van het busverkeer per 2013. Sindsdien is alle Fernverkehr volledig open-access, zowel trein als bus.
pi_141570808
quote:
8s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:08 schreef Yreal het volgende:
Deze virm schomelt zo hard dat mijn koffie bijna uit mijn beker klotst :')
Is die meuk al onderweg naar me? :P
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:50:35 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_141571324
Volgens DeRedactie.be gaan de Belgen weer staken, van zondag 29 juni 22u tm maandag 30 juni 22u.
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:33 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_141571677
Belgen _O_ werkschuw volk dat het is :r :r
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:03:46 #144
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_141573594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:50 schreef greavy het volgende:
Volgens DeRedactie.be gaan de Belgen weer staken, van zondag 29 juni 22u tm maandag 30 juni 22u.
quote:
24-uursstaking op Belgisch spoor
donderdag 26 jun 2014, 13:53 (Update: 26-06-14, 13:59)

Tussen zondagavond 22.00 uur en maandagavond 22.00 uur rijden er in België geen treinen vanwege een staking. De werknemers van het spoorbedrijf NMBS zijn ontevreden over de toekomstplannen van hun werkgever. De socialistische spoorvakbond heeft tot de staking opgeroepen.

De bond is zich ervan bewust dat de staking voor treinreizigers op een slecht moment komt. Voor veel Belgen begint dit weekend de vakantie en er zijn een aantal grote festivals. Ook voor Nederlandse treinreizigers zal de hinder naar verwachting groot zijn.

Geen vakantie
De werknemers zeggen dat ze geen vakantie kunnen opnemen omdat er te weinig personeel is. Ze eisen dat het spoorbedrijf meer mensen aanneemt. Ook kunnen ze zich niet vinden in het nieuwe vervoersplan van de NBMS, dat in december wordt ingevoerd.

De socialistische spoorvakbond en NMBS onderhandelen al een half jaar. Volgens de vakbond zijn de partijen nog niks opgeschoten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Sport donderdag 26 juni 2014 @ 14:07:22 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141573701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:50 schreef greavy het volgende:
Volgens DeRedactie.be gaan de Belgen weer staken, van zondag 29 juni 22u tm maandag 30 juni 22u.
Als ze 11 en 12 juli maar niet gaan staken vind ik alles best :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_141574370
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb studentenweekendOV maar ik ga soms met de eerste klas en dan koop ik zo'n eerste klas-treinkaartje (met 40% korting).

Echter gaan de papieren kaartjes binnenkort uit de schappen, dus ik vraag me af hoe ik dan alsnog met de 1ste klas kan reizen?

Heb al aan een conducteur gevraagd, die wist het niet en toen heb ik gevraagd aan een informatiebalie op Groningen CS, ze wisten het ook niet :')

Als ik bij zo'n automaatding incheck, dan staat er wel een optie 'Klasse', maar dat is dan eenmalig ¤25 zoveel voor 1 dag. Maakt niet uit waarheen. Dat is toch raar? Er zit wel een wereld van verschil in de prijzen tussen Groningen - Assen en Groningen - Maastricht.

Iemand?
pi_141574524
Zie hier;
http://www.ns.nl/reiziger(...)es/overgang-2-1.html
Je zal dus inderdaad 25 euro moeten betalen, behalve als je buiten de spits of in het weekend reist.
pi_141574659
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:31 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb studentenweekendOV maar ik ga soms met de eerste klas en dan koop ik zo'n eerste klas-treinkaartje (met 40% korting).

Echter gaan de papieren kaartjes binnenkort uit de schappen, dus ik vraag me af hoe ik dan alsnog met de 1ste klas kan reizen?

Heb al aan een conducteur gevraagd, die wist het niet en toen heb ik gevraagd aan een informatiebalie op Groningen CS, ze wisten het ook niet :')

Als ik bij zo'n automaatding incheck, dan staat er wel een optie 'Klasse', maar dat is dan eenmalig ¤25 zoveel voor 1 dag. Maakt niet uit waarheen. Dat is toch raar? Er zit wel een wereld van verschil in de prijzen tussen Groningen - Assen en Groningen - Maastricht.

Iemand?
Die papieren kortingskaartjes voor de ov studentenkaart zijn al sinds 2012 niet meer toegestaan.
Geen enkele conducteur zal er een probleem van maken, maar officieel rijd je zwart als je daarmee eerste klas gaat zitten.
De enige manier om legaal met de studentenkaart eerste klas te reizen in inderdaad met de klassewissel mogelijkheid bij de automaat à 25 Euro door de week of 10 Euro in het weekend. Die overgangskaartjes voor buiten de spits gelden niet icm de studentenkaart.
pi_141574788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:36 schreef Viezze het volgende:
Zie hier;
http://www.ns.nl/reiziger(...)es/overgang-2-1.html
Je zal dus inderdaad 25 euro moeten betalen, behalve als je buiten de spits of in het weekend reist.
Ik vind dat raar :{ Toch bedankt :)
pi_141574825
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:40 schreef MTL het volgende:

[..]

Die papieren kortingskaartjes voor de ov studentenkaart zijn al sinds 2012 niet meer toegestaan.
Geen enkele conducteur zal er een probleem van maken, maar officieel rijd je zwart als je daarmee eerste klas gaat zitten.
De enige manier om legaal met de studentenkaart eerste klas te reizen in inderdaad met de klassewissel mogelijkheid bij de automaat à 25 Euro door de week of 10 Euro in het weekend. Die overgangskaartjes voor buiten de spits gelden niet icm de studentenkaart.
Dat heb ik nooit geweten. Heb tientallen conducteurs gehad en ze hebben echt nooit moeilijk over gedaan. Waarom niet eigenlijk, als het toch zwartrijden is?
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:48:03 #151
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141574917
Omdat die conducteurs het ook belachelijk vinden om boetes uit te delen aan mensen die een kaartje hebben gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')