Daar is een website voor, www.vagonweb.cz geloof ikquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182..
Is 101, zie Vagonwebquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.
Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182..
Merk je niks van hoor, nummertjesboiiquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.
Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje laterquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:52 schreef b2py het volgende:
Nou daar zat ik dus, maar die gaf hem dus niet..
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=378&rok=2013
wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturenquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Je kijkt in dienstregeling 2012/2013, we leven al weer een jaartje later
Alle treinen met Br 182: http://www.vagonweb.cz/ra(...)slo_vozu=&najit=Find
Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooitquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
wtf, lekkere site. Mij automatisch naar vorig jaar sturen
Helaas niet neequote:Op woensdag 25 juni 2014 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merk je niks vaan hoor, nummertjesboii
Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie..quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jou, doet ie bij mij nooit
Heul wel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens.
Zo, vroege tentamenweek ofzo?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Moet even fris worden ,nog twee dagen en dan negen weken vakantie..
Jawel hoorquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
120, 140 of 160 km/h merk je ook niks van trouwens.
Oh dan zit ik zeker niet vaak genoeg in een treinquote:
September pas weerquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ah, ok. Dacht dat jij nog studeerde
Ja klopt, je moet inderdaad wat spullen verplaatsen, maar het is niet de moelijkste apparatuur. Je zit niet met ingewikkelde seinbeeld-terugsturingen ofzo.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je moet dan ook extra schietschijven plaatsen (rijweg wordt ingesteld door machinist door met een laserpistool te schieten). En op De Eschmarke moet je een sein verplaatsen, ze staan daar aan beide uiteinden van het perron.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen eens kijken hoever ze met de verdubbeling van de zuidtak zijn
December 2016, bij ingang dienstregeling 2017.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wanneer moet dat af zijn? Heb het idee dat het behoorlijk rap gaat met die nieuwe viaducten.
Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat in Den Haag het HS goed genoeg is. Maar je moet natuurlijk wel minstens een half uur lunchpauze in een provinciehoofdstad hebben, en een half uur voor avondeten.
En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt.
klopt, al zijn enkele delen van projecten vaak wel noodzakelijk, zoals een dubbelgevorkte Riekerpolder aansluiting (splitsing lijn Schiphol - Amsterdam CS/Amsterdam Zuid)quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat moet het toch fijn zijn om in de Randstad te wonen en allerlei investering te krijgen die niet dringend zijn. Fuck dubbelspoor op knelpunten in de provincies
Mag officieel niet. Je moet normaalgesproken de eerstvolgende trein nemen; Anders moet je je reis splitsen. Maar niet alle TBG's controleren dat zo strikt (dan moet je met allemaal treinnummertjes gaan rekenen). Ik heb zo regelmatig een Benelux later in Brussel of Antwerpen, om even te eten. Daar is nog nooit over geklaagd. Maar in een binnenlandse trein al eens gezeik gehad.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
Antwerpenquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
Gewoon BR101. Heb in mijn vakantie in Dresden nog geen Taurussen voor een EC/CNL of what ever zien vertrekken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertel mij de stations waar ik moet stoppen bij de Belgen, en vanavond heb ik de planning voor je klaar. Althans, ik probeer het.
Kanonne. Dat wordt effe puzzelen xDquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Antwerpen
Hasselt
Gent
Leuven
Brugge
Bergen
Luik
Aarlen
Namur
Waver
Suc7
Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Was maar een gedachte-experimentje, ik woon ook helemaal niet in België.
Maar de stations die je zou moeten hebben zijn:
Antwerpen Centraal
Brussel Centraal of Zuid
Leuven
Hasselt
Brugge
Gent Sint-Pieters
Bergen
Namen
Aarlen
Luik-Guillemins
Waver
Vooral Waver is apart, het is een provinciehoofdstad maar alleen stoptreinen stoppen er.
Omdat je het vraagt: een pitstop van minstens een kwartier in Brussel en in Namen (de beide gewest-hoofdsteden).quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
Eurailscout is (deels) van Strukton.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:34 schreef b2py het volgende:
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in.
Maar die is inmiddels toch soort van op de lange baan geschoven, of de besluitvorming uitgesteld in ieder geval. En van uitstel komt afstelquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
Maar die uitbreiding van de A27 in Utrecht naar 7 stroken is dan weer nutteloos
Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:12 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebber, de hele brief van wethouder Smit van de gemeente Den Haag is hier te lezen: http://www.denhaag.nl/web(...)e1-a250-d30d2f3368f1
Voor een politieke brief vind ik de inhoud vrij direct, ik had wolliger taalgebruik verwacht. Mij wordt in ieder geval wel duidelijk dat Den Haag geen enkel vertrouwen heeft in NS/NMBS en dat ze het liefste alsnog de LLL zouden laten rijden, maar helaas.
Duurt lang.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen te plannen, met begin- en eindpunt Dordrecht. Nog extra eisen, zoals een verplichte stop, of is enkel een foto van het stationsnaambordje ook goed?
Peter is niet van de wollige taal. Hij is nogal recht voor z'n raap en dat siert hem.quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:57 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Goed verhaal van deze wethouder en goede poging, jammer dat het niet gelukt is door het gepruts van NS/NMBS.
Sorry, ik heb ook nog een levenquote:
Nee, maar probeer als conducteur dat maar eens tegente spreken, als het zwart op wit is uitgeprint door een collega spoorbedrijf, doen alsof je neus bloed en opvoeren die overstaptijdenquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Je moet uitgaan van Railtime of Belgianrail of de apps van de Belgen. HAFAS geldt hierin officieel niet, of je die trein wel of niet mag nemen.
Er waren aan het eind van de middag wel wat poortjes afgezet waar iemand mee bezig was, dus daar zullen ze wel mee bezig zijn geweest.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
Enschede heeft ook barcodescanners in de OV-chipkaartpootjes voor de internationale tickets zitten iig om 19.30. Nu was het vanochtend vroeg voor mij - dus ik sliep half - waardoor ik niet heb opgemerkt dat ze er toen eventueel al zaten.
2 poortjes per groepje per kant zijn er mee uitgerust, dus in totaal 6 tot 8 ofzo.
Ik geef het met de Benelux opquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:29 schreef greavy het volgende:
Dat fucking Waver en Arlon maakt het wel lekker makkelijk zegBegin nu aan de 3e route
Met de Benelux van- en naar Dordrecht is bijna onmogelijk![]()
Ook doordeweeks is het zo ongeveer onmogelijk. Misschien dat je voordeel hebt aan eoa vaag piekuurtreintje, maar veel zal je er niet mee winnen. De Benny rijdt niet vroeger of later.quote:
Essen is veel verder rijden voor mij dan Antwerpen Berchem. Berchem doe ik in ~ 35-40 minuten, Essen bijna een uurquote:Op woensdag 25 juni 2014 21:43 schreef Ireyon het volgende:
Zet 'm dan gewoon in Essen neer.. Beetje lafjes om als begin- en eindpunt al gelijk een hoofdstad te nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |