Zou kunnen, is wel gebeurd volgens mij met enkele lui die hier op kantoor zitten. Maar zijn ook wel wat lui van handploegen die ik het echt niet zie doen.quote:
Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef Ireyon het volgende:
Categorie: Daar is over nagedacht
Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes
ja dat kan. Ik koop iedere maand kaartje brussel roosendaal en je moet inderdaad op B-europe een trein kiezen maar er komt een 'gewoon' kaartje per pdf naar je email. Zonder treinbindingquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:55 schreef dennistd het volgende:
Handig....
Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
zowiezo is die situatie op roosendaal idioot. Want als je WEL een kaartje hebt en je komt aan op gleis 1a en je vertrekt op gleis 1b moet je eerst met je bagage naar t eilandperron heen en weer lopen lopen omdat daar een paal staatquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
Omdat je in België niet meer kunt uitchecken hèquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
uitchecken van je NS voordeelabbo.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
quote:Arriva-topman Anne Hettinga liet vorige week tijdens de Dag van de Rail nog weten heel graag de lijn te willen bedienen, maar dat ze werden tegengewerkt door (politiek) Den Haag. Ook was het moeilijk een nieuwe, snelle dienst in de dienstregeling in te passen. Het basisuurpatroon in België en Nederland verschilt te veel en er is geen plaats meer in de Noord-Zuidtunnel in Brussel, schrijf Smit in de pittige brief.
Sinds het wegvallen van de Fyra heeft Den Haag wel weer een verbinding met Brussel terug. Maar volgens Smit is dat geen verbetering. Het is “veel slechtere aanbieding” en van “een povere kwaliteit”. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij. “Een reden daarvoor is niet duidelijk, of NS moet voor de huidige Benelux verbinding bij voorbaat ingezet hebben op een ontmoedigingsbeleid.”
Arriva laat in een reactie weten: “We moeten er eerst 100% zeker van zijn wat NS gaat aanbieden op het traject dat met de Lage LandenLijn concurreert. Contracten zijn nog niet getekend. Nu kunnen zaken nog met de dag veranderen en op basis daarvan kunnen wij vooralsnog geen sluitende business case maken. Wat natuurlijk erg jammer voor de reiziger is, want die is de dupe.”
Ik heb weleens een overstap 'opgevoerd' door een overstap in HAFAS te veruimen en dat af te drukken en mee te nemen. In eerste instantie begon de conducteur te mekkeren. Maar toen liet im mn afdruk zien "ja maar de Duitsers zeggen dat en Huuu Huuu". Zo heb ik het gedaan zonder problemenquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezienquote:Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer een geniaal idee in de mail
[..]
JoepieNog meer OV-Chipkaarten
Handig man
1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland
Wie wil dat nou niet?
ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebbenquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:25 schreef bork het volgende:
[..]
Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien(voor bezoek)
Graagquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:31 schreef j0k3 het volgende:
[..]
ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
Is niet zo gek dat die in een richting is, One Direction treed namelijk opquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:33 schreef ReisT het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |