abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141530200



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

:)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:33:20 #2
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530343
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic :).

Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141530365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:33 schreef Jhovall het volgende:
Zo, aangezien ik dit jaar bij een "trein"bedrijf werk, ook maar eens aanhaken bij dit topic :).

[ afbeelding ]
Welkom ^O^
Je werkt voor Eurorailscout? :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:36:15 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530435
quote:
Lage Landen Lijn Den Haag - Brussel gaat niet door
woensdag 25 juni 2014

Den Haag gaat voorlopig niet door met een eigen spoorverbinding naar Brussel. De plannen zijn op dit moment niet rond te krijgen. Dat heeft de Haagse verkeerswethouder Peter Smit geschreven in een brief aan de gemeenteraad.

"Er is een gebrek aan interesse om in het belang van de reiziger en ook de schatkist vernieuwing toe te passen op het spoor binnen de mogelijkheden die er zijn. (..) Hoewel NS en de NMBS bij de zoektocht naar een vervoerder gelijke kansen hebben gehad om de samenwerking met Den Haag aan te gaan, hebben deze vervoerders daar geen positieve stappen in ondernomen. We betreuren dat, maar hebben van meet af aan aangegeven ons niet afhankelijk van de zittende vervoerders te willen opstellen" schrijft Peter Smit aan de gemeenteraad.

Daarop ging Den Haag de samenwerking aan met Arriva. Arriva en Den Haag wilde tussen Den Haag en Brussel een snelle verbinding realiseren met nieuwe treinen en aantrekkelijke services. In de dienstregeling van Nederland en België bleek het echter lastig om een nieuwe snelle verbinding in te plannen. "En tel daarbij de hoge investering in rollend materieel op dat normaliter in 30 jaar wordt afgeschreven. Kortom: uitgaande van het door NS/NMBS aangeboden product is de businesscase van de Lage Landenlijn financieel niet rond te krijgen" schrijft de wethouder.

Den Haag had tientallen jaren lang een treinverbinding met Brussel. Die verdween in december 2012, toen de Fyra ging rijden. Daarop besloot Den Haag om zelf een intercitydienst met de Belgische hoofdstad op poten te zetten, de zogeheten Lage Landen Lijn. Na het floppen van de Fyra rijdt er inmiddels toch weer een NS trein tussen Den Haag en Brussel.

Den Haag is sceptisch en kritisch over de herintroductie van de Benelux. Smit heeft het in zijn brief over een "veel slechtere aanbieding'' en "een povere kwaliteit''. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij.
Bron: Treinreiziger.nl
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:37:12 #5
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530481
Yup :)
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Welkom ^O^
Je werkt voor Eurorailscout? :)
Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:38:16 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530537
Welkom!
pi_141530543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Onderhoud?
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:40:10 #8
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530606
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:38 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Onderhoud?
Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.)
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141530661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:40 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Nee, zit voornamelijk op kantoor, heb natuurkunde gedaan en los de wat meer analytische problemen op van de meetsystemen. (Zoals filters voor verkanting e.d.)
Tof :) Zo'n ding zit inderdaad helemaal vol met elektronica en dat moet allemaal perfect werken. Ben er wel eens langs gelopen toen hij stond te overnachten op Groningen. Mooi spul.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:46:57 #10
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141530860
Klopt! Ik weet wat de company policy is qua foto's, anders had ik wat foto's van binnen gepost :).

Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:48:56 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141530935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:46 schreef Jhovall het volgende:
Er zijn nog wel eens wat problemen inderdaad met de systemen, vooral omdat het zo veel systemen zijn. Waarvan eigenlijk relatief vrij weinig documentatie is (Dat laten fabrikanten wel eens na).
Vendor lock-in ;)
pi_141530945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle? NS heeft recent geroepen dat men meer met anderen wil samenwerken op het HRN..
dag
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:53:57 #13
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141531134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vendor lock-in ;)
Yah, echt wel. Maar voornamelijk is het moeilijk anomalies te analyseren en wat er dan intern gebeurd. (Zoals bijvoorbeeld spoorwijdtemetingen gemeten met een laser met op puntstuk van een wissel)

Maar de treinen staan meestal in amersfoort opgesteld, net voor het station vanaf utrecht gezien. Dus als je zelf wil kijken ;).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:55:48 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141531223
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Wellicht dat Arriva toch nog iets wil doorzetten icm de DB-Amsterdam-londen shuttle?
Die gaat er ook niet meer komen.

De Baureihe 407 (Velaro D) gaat (voorlopig in ieder geval) ook niet voor Nederland worden getest.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:58:02 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141531290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

En zou zoiets in België ook kunnen? Met als bonusvraag hoeveel Rail/Go Pass strippen je minimaal nodig hebt. :P
Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig.
pi_141531330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je overal uit wilt stappen wordt dat een duur grapje. Je mag je reis niet onderbreken, dus heb je voor elke etappe een nieuwe strip nodig.
Is de dienstregeling in België dan zo goed, dat een reguliere overstap nooit meer dan 10 minuten duurt? >:)
pi_141531468
Rare site trouwens, van de NMBS. Als je bijv. Hasselt - Aarlen opvraagt, dan krijg je alleen routes via Brussel. Terwijl via Luik het snelste is. 8)7

Edit: O wacht nee, die verbinding rijdt waarschijnlijk niet elk uur.

Edit2: Zo kun je wel aardig puzzelen. Met Hasselt-Aarlen krijg je Luik 'gratis', met Aarlen-Bergen krijg je Namen 'gratis'...

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 14:05:03 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:09:32 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_141531668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Leuk, mooie meettrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:25:04 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:28 schreef James1988 het volgende:
Je vergeet wie er bij NS aan het roer stond ten tijde van het besluit over de Beneluxplus: Bert Meerstadt. Die was helemaal niet happig op concurrenten en zou het zeker niet hebben gewild dat er een concurrent reed.
Maar we gaan het helemaal anders doen toch? Las pas iets dat NS actief gaat meedenken met andere vervoerders en allemaal van die lulkoek. :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:11 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532286
Hee, een nieuwe :P

Hallo Jhovall :W

Vertel eens wat over jezelf? Wat zijn je hobby's? Staat je naam soms voor "Jehova der Lage Landen"? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141532388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Welkom :W
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:30:36 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141532399
Weer een geniaal idee in de mail :D

quote:
Als trouwe klant met een NS-jaarabonnement kunt u medereizigers gebruik laten maken van Samenreiskorting. U mag in de Voordeeluren 3 personen met 40% korting met u mee laten reizen. Vanaf 9 juli heeft uw medereiziger hiervoor een eigen OV-chipkaart nodig. Deze kost ¤ 7,50 en is 5 jaar geldig. Om het samen reizen voordeliger te maken, betaalt u tot en met 31 augustus 2014 maar ¤ 2,- per kaart.

Hoe werkt Samenreiskorting op de OV-chipkaart?


• Uw medereiziger zet Samenreiskorting op de eigen OV-chipkaart.
• Dat kan bij de NS-kaartautomaat of bij een automaat van een andere treinvervoerder.
• Reist u ook weer samen terug? Dan zet uw medereiziger Samenreiskorting opnieuw op zijn/haar OV-chipkaart.
• Vergeet niet om in en uit te checken.


Keuze uit een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart. Nu voor ¤ 2,-!
Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141532477
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef Jhovall het volgende:
Yup :)

[..]

Yah :), En voornamelijk aan de UFM die je hier op het plaatje ziet
Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:37:30 #24
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141532617
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer een geniaal idee in de mail :D

[..]

Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
En dan mag je voor elke (enkele!) reis én naar de kaartautomaat én inchecken. Lekker veel handelingen, superhand(el)ig, niet?! :+
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:04 #25
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141532661
Heyhey,

Nee, Jhovall is van een kaartspelletje (magic the gathering), aangezien ik veel magic speelde toen ik 13 was ;).

Leeftijd: 25
Technische Natuurkunde gestudeerd.
Eigenlijk vrij weinig met het spoor gedaan toen ik hier een plek vond :).

Hobbies: Lrp, piano/synth spelen, krav maga,
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Is de techniek al zo ver dat handmatig nameten overbodig wordt? Of duurt dat nog even?
Voor enkele parameters naar onze mening wel, ultrasoon (De UST-treinen) moet echter nog wel verbeterd worden, aangezien dat subjectief moet worden beoordeeld door een persoon bij dataverwerking.

Maar zoals we een paar jaar geleden uit engeland te horen kregen, toen we daar aan het meten waren: Er zijn zoveel mensen in dienst, die krijg je er niet zomaar uit.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141532840
Omscholen tot analisten?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:49:59 #27
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_141532971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:46 schreef b2py het volgende:
Omscholen tot analisten?
Zou kunnen, is wel gebeurd volgens mij met enkele lui die hier op kantoor zitten. Maar zijn ook wel wat lui van handploegen die ik het echt niet zie doen.

Verder zijn mensen die handmatig meten aan het spoor vaak ook niet mensen die bij ons in dienst zijn, maar die zijn volgens mij van strukton.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_141534406
Helemaal makkelijk, huur je Strukton niet meer in.

Maja, volgens mij rijdt de trein daar veel te weinig voor om handmeters overbodig te maken. Spoedjes hou je toch.
pi_141534512
Categorie: Daar is over nagedacht

Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ^O^
  Redactie Sport woensdag 25 juni 2014 @ 15:55:09 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141535035
Handig....

Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:57:22 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141535093
NMBS kent geen kaarten met treinbinding (behalve HST's e.d.).
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:12 #32
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141535804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:38 schreef Ireyon het volgende:
Categorie: Daar is over nagedacht

Als je in Roosendaal uitcheckt op het eilandperron omdat je verder gaat naar België, kan je geen kaartje naar België meer kopen want de automaten en het loket staan buiten de poortjes ^O^
Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:19:15 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141535807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:55 schreef dennistd het volgende:
Handig....

Even nog een Belgisch vraagje: 11 juli wil ik naar Lille toe, de goedkoopste mogelijkheid is volgens mij een Go Pass 1 Maastricht, in combinatie met een los internationaal kaartje Moeskroen-Lille. Maar als ik die koop (bij NMBS (Europe)), zit ik dan meteen aan bepaalde treinen vast, of kan ik ook eerder/later vertrekken? Ik weet dat een onderbreking niet mag in België, maar het gaat mij om een later/eerder vertrek uit Maastricht.
ja dat kan. Ik koop iedere maand kaartje brussel roosendaal en je moet inderdaad op B-europe een trein kiezen maar er komt een 'gewoon' kaartje per pdf naar je email. Zonder treinbinding :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:23:14 #34
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141535951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Raar dat je op het perron kan uitchecken op een poortjesstation. Nergens voor nodig als je van te voren je kaartje koopt.
zowiezo is die situatie op roosendaal idioot. Want als je WEL een kaartje hebt en je komt aan op gleis 1a en je vertrekt op gleis 1b moet je eerst met je bagage naar t eilandperron heen en weer lopen lopen omdat daar een paal staat 8)7 (en alle Belgique treinen vertrekken sowieso van 1)
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:27:41 #35
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141536121
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
pi_141536142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
Omdat je in België niet meer kunt uitchecken hè
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:29:35 #37
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141536203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:27 schreef ReisT het volgende:
Waarom zou naar die paal moeten lopen als je al een kaartje hebt?
uitchecken van je NS voordeelabbo.
Ik koop mn kaartje roosendaal Brussel los bij de NMBS; De NS naait je.
  Redactie Sport woensdag 25 juni 2014 @ 16:39:19 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_141536621
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:25 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_141536781
Het artikel van OV-magazine over het einde van de LLL is uitgebreid met een statement van Arriva:

quote:
Arriva-topman Anne Hettinga liet vorige week tijdens de Dag van de Rail nog weten heel graag de lijn te willen bedienen, maar dat ze werden tegengewerkt door (politiek) Den Haag. Ook was het moeilijk een nieuwe, snelle dienst in de dienstregeling in te passen. Het basisuurpatroon in België en Nederland verschilt te veel en er is geen plaats meer in de Noord-Zuidtunnel in Brussel, schrijf Smit in de pittige brief.

Sinds het wegvallen van de Fyra heeft Den Haag wel weer een verbinding met Brussel terug. Maar volgens Smit is dat geen verbetering. Het is “veel slechtere aanbieding” en van “een povere kwaliteit”. Een rit naar Brussel duurt 20 minuten langer dan vroeger, schrijft hij. “Een reden daarvoor is niet duidelijk, of NS moet voor de huidige Benelux verbinding bij voorbaat ingezet hebben op een ontmoedigingsbeleid.”

Arriva laat in een reactie weten: “We moeten er eerst 100% zeker van zijn wat NS gaat aanbieden op het traject dat met de Lage LandenLijn concurreert. Contracten zijn nog niet getekend. Nu kunnen zaken nog met de dag veranderen en op basis daarvan kunnen wij vooralsnog geen sluitende business case maken. Wat natuurlijk erg jammer voor de reiziger is, want die is de dupe.”
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:49:14 #40
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_141537011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:39 schreef dennistd het volgende:
Nog een Belgische vraag: je mag je reis niet onderbreken, maar mag je wel een overstap ruimer maken? Op de NMBS-site kan ik kiezen voor een overstap van minimaal 10, 20 of 30 minuten. Ik neem aan dat dit dan geen onderbreking van de reis is?
Ik heb weleens een overstap 'opgevoerd' door een overstap in HAFAS te veruimen en dat af te drukken en mee te nemen. In eerste instantie begon de conducteur te mekkeren. Maar toen liet im mn afdruk zien "ja maar de Duitsers zeggen dat en Huuu Huuu". Zo heb ik het gedaan zonder problemen :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:25:15 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141538415
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer een geniaal idee in de mail :D

[..]

Joepie *O* Nog meer OV-Chipkaarten *O* Handig man O+ 1, oh nee 6 kaarten voor AL het OV in Nederland *O* Wie wil dat nou niet? _O_
Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien :( (voor bezoek)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_141538640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:25 schreef bork het volgende:

[..]

Anonieme chipkaart voor 2 euro zou er in juni komen, ik heb nog niks gezien :( (voor bezoek)
ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:33:12 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_141538671
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
pi_141538839
Special stop for you my friend!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:50:15 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_141539251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:31 schreef j0k3 het volgende:

[..]

ik kreeg vandaag een mail met een kortingscode voor ¤5,50 korting per anonieme kaart, en een link naar de pagina waar persoonlijke kaarten ¤2 zijn. Lijkt me dat alle abo-houders zo'n mail gekregen hebben, en anders mag je mijn code wel hebben
Graag :Y , hier in huis drie abbo-houders maar niemand heeft een mail gekregen, kun je de code PM'en? :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:07:58 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141540064
Dat was weer gezellig met mn pimpelmaat :D die andere was er deze keer niet. Nu nog even een kleintje naar huis :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141540255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:33 schreef ReisT het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat de geplande extra stop (in Een Richting) op station Bijlmer niet wordt aangekondigd voor ik in de trein stapte. Nu was het weer een verrassing.
Is niet zo gek dat die in een richting is, One Direction treed namelijk op _O_
pi_141540681
Wat is Vmax op Dresden - Elsterwerda - Berlin Sudkreuz? Iemand? (Greavy)

Nvm, 160.

[ Bericht 12% gewijzigd door b2py op 25-06-2014 18:28:59 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:45:16 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_141541677
waarom wil je dat weten? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_141541944
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
waarom wil je dat weten? :)
Kan ik me er alvast op verheugen dat ze in het oostblok veel harder rijden met comfortabelere en goedkopere treinen dan in dit land.

Ben er alleen nog niet achter wat voor monster er voor de trein zit tussen Dresden en Berlin, ik vermoed een 101 maar hoop een BR 182.. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')